Čína

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína překonává jakýkoliv terén, aby jednotlivá území a regiony propojila co možná nejlépe.

Huali Expressway s Jinshajiang Bridge Jin'an :arrow:

1386m bude hlavní rozpětí tohoto mostu, který má být v provoze v roce 2020 :arrow:

http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... e_Jin%27an
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:46:20, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

extra projekt

předem se omlouvám za případné nespravné české termíny ze stavebnictví

komplex: Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge (HZMB)

Napřič Pearl River Delta se nachází 55 km dlouhá obří stavba HZMB, 2x3 jízdní pruhy v rámci 3 sekcí. První sekce je tvořená 22,9 km dlouhým ocelovo - betonovým mostem u Zhuai. Druhá část je tvořená 7 km podmořským tunelem, kde každý konec vystupuje na umělý ostrov. Tunel je zde pro umožnění provozu obřím nákladním lodím bez ohrožení mostních částí. Třetí sekce je most, který končí v Hong Kongu.
(map coutesy of Shell).jpg
(map coutesy of Shell).jpg (76.27 KiB) Zobrazeno 19362 x
předchozí příspěvky v rámci celé oblasti:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 41#p124641
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 25#p126525
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 18#p148718
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 99#p148899 (tady jasná návaznost kde se nachází HZMB)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 34#p149134
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 82#p150982

pak ještě v sumarizujícím příspěvku ke konci roku 2017 píšu, že HZMB má hlavní inženýrské práce ukončené a nyní se celé měsíce celá stavba testuje včetně technologických prvků; http://www.scmp.com/news/hong-kong/econ ... ridge-2018

stavba HZMB se výrazně prodražila z 11 mld. USD na 16 mld. USD :o (+5 mld. USD nebo +46%)

Tolik k úvodu.

Lidé v Číně budou letošní rok (Lunar New Year) slavit velikým ohňostrojem, ale letos o důvod pro radost navíc budou mít obyvatelé regionu Perly, protože dostanou do užívání stavbu HZMB. Ta zásadně časově zkrátí cestování mezi speciálním administrativním regionem Hong Kong, Zhuhai City v provincii Guangdong a speciálním administrativním centrem Macao.

Dnes lidé musejí cestovat mezi mnoho menšími ostrůvky a přes trajekty a zabere to čas přes 4 hodiny.

Nové silniční spojení dlouhé 55 km, silnice, mosty překlenují deltu kanálu Lingdingyang 3 velikými mosty a 1 podmořským tunelem. Hlavní část 38 km dlouhá tvořená mostně-tunelovým komplexem prochází ponad deltu mezi Zhuhai a Macao na západní straně a Hong Kongem na východní straně. 29,6 km hlavní sekce jde z Zhuhai a obsahuje 22,9 km dlouhou mostní etapu tvořenou 3 velikými mosty s rozpětím od 280 do 460m, dále jsou zde viadukty s rozpětím 75 a 110m a dlouhý podmořský tunel s 2 umělými ostrovy.
umělý ostrov s tunelem vstupem vpravo<br />umělecké provedení od Peri
umělý ostrov s tunelem vstupem vpravo
umělecké provedení od Peri
Artificial island with tunnel entrance2.jpg (174.79 KiB) Zobrazeno 19362 x
2. umělý ostrov je blízko Hong Kongu a bude na něm colní a imigrační prostor pro příchod do Hong Kongu pro spojení s Hong Kong International Airport. Pohybem to bude znamenat 45 minut přechod do Zhuhai z letiště Hong Kong oproti dnešním 4 hodinám.

Pearl River je dnes vstupem do Jižní Číny přes moře, je to jedna z celosvětově nejrušnějších námořních oblastí. Podmořský tunel umožňuje i obrovským lodím procházet tudy bez omezení vyhýbání si při velkých mostech a zároveň ochraňuje mosty před kolizními situacemi do budoucna, kdy provoz ještě zhoustne. Dopravní zápchy se mají snížit i na části Hong Kong - hranice Shenzen s checkpointem letiště Hong Kong.

HZMB přichází dlouhou dobu. Výstavba se začala v 12/2009. Jenomže až do roku 2011 se protahoval postup, protože meškal výstup z dopadů na ŽP. Výstavba se zrychlila v roce 2011, když se začalo pracovat i na straně Hong Kongu. Poslední mostní věž byla dokončená v 06/2016. Podmořský tunel je tvořený 33 prvky včetně 28 rovních a 5 zatočených dílů s celkovou délkou 5,7 km. Poslední tunelový prvek byl instalovaný v 05/2017.

Výstavba hlavní 29,6 km dlouhé sekce obsahuje 22,9 km mostní sekce a 6,7 km podmořský tunel což započítává již i vstupy do něj. Tato hlavní sekce byla jako celek dokončená v 07/2017.

Originální náklady jsou momentálně na úrovni 16 mld. USD. Ale poslední 2 roky přidávají ještě možná další 1,5 mld. USD. To prozatím není stále zařazeno do nákladů. Je to ale spřesnění nákladů ze strany úřadu dopravy a bydlení v Hong Kongu v 11/2017. Projekt si náklady dělí hlavní úřady Hong Kong a Macao.

Kromě ale HZMB se do výstavby a modernizací dostala i celá série silnic začínajících na východní straně u ostrova Chek Lak Kok, na HK silnici 8 směrem k hraničním bodům.

Pekingská vláda považuje HZMB za klíčový dopravní prvek do oblasti s názvem Greater Bay Area zahrňujících Hong Kong a Macao jakožto i 9 nejrychleji rostoucí průmyslová města v provincii Guangdong. S populací kolem 67 milionů se tady vytváří HDP o velikosti 1380 mld. USD v roce 2016, což tehdy bylo kolem 10% čínské ekonomiky.

Z hlediska přínosů na tom z celé oblastí nejvíce získá Macao, které jakožto centrum kasín ztrácí na úkor jiného rozvoje u sousedů v Shenzenu a Hong Kongu.
mosty jsou ošetřené speciálním antikorozním nátěrem Stirling Lloyd's Zed S94
mosty jsou ošetřené speciálním antikorozním nátěrem Stirling Lloyd's Zed S94
Main pic shot - 3.jpg (68 KiB) Zobrazeno 19362 x
Zkušenosti se počítají

HZMB je tedy opravdu velkolepý stavební komplex. Klíčové taky bylo, kdo jej zhotovil. Centrální prvek projektu, tedy 6 km podmořský tunel (délka bez vstupů), opravdu dlouhý na stávající světové poměry s navrhnutou životností 120 let je tunel stejně jako mostní část zhotoven, aby vydržel i silné zemětřesení o 8 st. Richterové stupnice. Most je zase dizajnovaný i pro zvládnutí silného větre o síle 200 km/h.

Kanál jako jeden z nejvytíženějších z hlediska lodní dopravy znamenal výzvu i pro tunel z hlediska hloubky. 6-pruhový podmořský tunel jde 45m pod hladinou moře v západním území od letecké dráhy letiště Hong Kongu na ostrově Chep Lak Kok. Dva umělé ostrovy zajišťují pak provoz mezi tunelem a mostními strukturami.

Tunelové prvky jsou zhotovené nedaleko moře v tzv. suchém doku. Německý specialista, firma Peri, má mnoho zkušeností se stacionárními přefabrikovanými tunelovými prvkami pro hlavní projekty typu 3,6 km dlouhý Oresund Tunnel mezi Dánskem a Švédskem odevzdaným do provozu již v roce 2000.

Společnost Peri použila 2 speciální hydraulické stroje pro děbnění na zhotovení 33 tunelových prvků. Každý má standardní délku 180m, šířku 38m a výšku 11,4m a váhu 72.000t. Peri zhotovuje tyto prvky metodou přírastkem zpouštěním. Peri používá k výstavbě 2 tunelových tubusů centrální servisní galerii. Speciální stroje jsou navíc každý jiný, takže se dosáhlo co možná nejlepší těsnění mezi každým prvkem a i na koncích tunelů. Společně s 50m dlouhými nosníky ve středu vnitřní děbnění tvoří horizontální pohyblivé zařízení, které se po každé operaci vrací do betonářské polohy a zasouvá se do přefabrikovaných výstužních klecí. Výhodou tohoto procesu dle Peri je, že spodní deska, vnější stěny a deska mohou být konstruované monoliticky a hlavně bez kotvících prvků. V důsledku toho jsou tisíce vazeb odstraněné, co minimalizuje možnost úniku. Kolem 30h bylo potřebné na betonování segmentu s 3.600m3 betonu. S pomocí strojů Peri se použil 1 mil. m3 betonu pro přefabrikování 8 prvků a komponentů. Po dokončení prvků s jejich dočasnými těsnícími systémy na koncech jsou hydraulicky přesouvané na pontony v suchém doku a následně posouvané do pozic v řece. Prvky jsou poté zapouštěné do příslušné polohy v moři a odstraňuje se těsnění. Konstrukce vysokých bočních a středových stěn pro tunelové otvory na ostrovech se uskutečňovala přes mobilní systém Peri Portal Formwork Carriages.

6-pruhová silnice je kolem 56m široká, na mostech se spádem 3%. Portálové stěny mají 300m dlouhé bočné stěny a 300m dlouhé oddělující stěny od silničních směrů jízdy; stěny jsou 2,5m široké. Centrální oddělující stěna je vyšší než 2 další a tím tvoří podporu pro portálové stropy. Použit je zde architektonický beton SB4 s čistou a kvalitní strukturou , která zajišťuje dlouhou neprůpostnost vody.

Výstavba vnějších architektonických betonových stěn se prováděla bez použití jeřábů. Peri navrhl pro výstavbu mobilní systémy: Peri’s Variokit Engineering Construction system, Vario Girder Wall Formwork system and SK anchor technology. Betonovaní se provádělo v pravidelných 15m délkách zatímco každá stěna na výšku byla zhotovená na jedno vylití.
The lane-direction dividing wall 2.jpg
The lane-direction dividing wall 2.jpg (147.3 KiB) Zobrazeno 19362 x
Vozovka pro výkon

Asfaltování se ujal specialista. Hlavní část mostové sekce vozovky se dokončila v létě 2017. Vozovka má vydržet extrémní podmínky spojené s vysokými teplotami vzduchu a vlhkosti včetně ale těžké dopravy a extrémních vibrací způsobených silným větrem. Hlavní faktory pro vozovkovou část tak jsou: anti-deformace, anti-koleje atd. Pro vozovku byla oslovená firma Shell Bitumen, část Royal Dutch Shell. Výhradní dodavatel asfaltů s exkluzivitou pro tento projekt pro hlavní mostovou část.

Specifikum pro vozovku je i teplota. Ta může být o 5-10 st. C vyšší než při standardní silnici. Je to způsobeno solárním vyžarováním ze spodu od vody ale i z vrchu od slunce. Proto se navrhla speciální komorová struktura zespodu, která sníží přehřívání zespodu.

Největším problémem bylo ale nalézt správnou směs asfaltu za daných podmínek. Těžká doprava, silné vibrace pro vítr, hrozící deformace se slunce a soli z ovzduší. Shell navrhl: Shell Bitumen 60-70, Shell Flintkote Bridgecoat a speciální nátěr Shell Spramul TCX-1. Vozovka dostala 700.000 m2 asfaltu. Shell Flintkote je pak jen na straně sekce Hong Kong.

Stirling

Než se ale asfalt dostal na místo, nastoupil specialista pro hydroizalce. UK společnost Stirling Lloys, která se specializuje na hydroizolační a povrchovou úpravu pro ochranu infrastraktury, včetně silnic, tunelů a mostů. Firma má bohaté zkušenosti i z této části Asie.

I pro Stirling to byla výzva, protože bylo potřebné ochránit 500.000 m2 plochy vozovky. Stirling tady nasadil produkt s názvem Eliminator. Eliminátor je založený na principu technologie společnosti Esselac, který má zajistit anti-korozní ochranu s plánovanou životností 120 let. Systém má již mnoho letou referenci v tomto prostoru Asie. Eliminátor byl aplikovaný pro 500.000 m2 na 3 ocelové vozovkové sekce. Ostatní sekce betonových viaduktů atd. Proces zahrnuje broušení jakéhokoliv náznaku rzi až na požadovaný čistý profil oceli, na který se pak nanáší válečkem speciální anti-korozní vrstva s nátěrem Zed S94, který má zesilnit vazbu menbrány na stavební prvek. Kontroly zajištění kvality se provádějí před aplikací i po ní. Před nátěrem se provádí zkouška adheze, aby se dosáhla zadaná hodnota adeze, poté se provádí 1. základní nátěr a až na něj jde 2. stříkaný žlutý nátěr Eliminator. Nátěr se stříká na požadovanou hroubku, která je neustále měřená. Poté se vykoná kontrola hroubky a odhalují se případné defekty, které se opravují. Poté se aplikuje 3. tzv. pigmentový nátěr. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu proti i těm nejmenším dírkám, které nejsou vidět volným okem. Klimatické podmínky si vyžadují enormní znalosti a technologie, protože čas na opravy byl pár minut po uplné zaschnutí 1/2 hodiny. Detailní okrajové zóny stavebních prvků se natírají ručně. Na dokončení nátěrových prací se aplikuje speciální těnká červená vrstva. Tento nátěr prodlužuje životnost pevných povrchů tím, že je odolný vůči zatížení koles na asfaltový povrch.

230°C horký asfalt se klade na tepelně aktivovaný červený nátěr. Při ochlazování se vytváří silná chemická struktura, která je vysoce odolná vůči různým deformacím asfaltové vozovky. Rozptyluje se namáhání od dopravního pohybu a strukturalních vlivů.

Vozovka má tak vydržet co nejdéle bez nutnosti oprav v krátkém čase. Nedá se zabránit poškození zcela, ale již dnes je jisté, že si cestující vychutnají pohodlí na maximum; zkrácením cestování z dnešních 4-5h na méně než 1/2 hodiny. Protože to HZMB poskytne.
Hong Kong, hraničně - přestupová oblast na letiště Hong Kong (foto Leighton Asia)
Hong Kong, hraničně - přestupová oblast na letiště Hong Kong (foto Leighton Asia)
Hong Kong Boundary - access to Hong Kong and airport (photo Leighton Asia).jpg (158.55 KiB) Zobrazeno 19362 x
Objekty přestupových zařízení

Umělý ostrov 150m vzdálený od letiště Hong Kong, přes který jde tunel v rámci stavby. Ostrov, ve skutečnosti hranice s Hong Kongem je přístupem pro letiště. Kolem 250.000 pasážerů a 60.000 vozidel tady může denně projít. Znamená to infrastrukturu o velikosti 40.000 m2 pro cestující, která leží pod komplikovanou ocelovou střechou.

Společnost Leighton-Chun Wo byla oslovená pro výstavbu budovy a související práce za 1,08 mld. USD. Leighton Asia je členem australské skupina CIMIC - Construction, Infrastructure, Mining and Concessions - dcera Hochtief.

Z hlediska stavebního se tady realizují: okapové plošiny, plošinové mosty, systém dálkového chlazení pro hraniční přechody v Hong Kongu, vrtané základové piloty, železobetonové konstrukce, profilovaná ocelová střecha, závěsní zdivo, zasklení, architektonické úpravy, mechanické a elektrické práce.

Každá část ocelové střechy byla vyrobená na pevnině Číny a je o velikosti 60m x 25m a váží kolem 670t. Problémem tady byl fakt, že budova je blízko letištní přistávací dráhy, takže střecha nemohla být instalovaná s jeřáby. Takže se tady uplatnil jiný postup a sice dvojitá železnice a dvíhací hydraulický systém.

Existovalo zde 8 hlavních dodavatelů. Třeba i Bentley na předvídaní stavebních problémů a postupů práce. Již před začátkem se řešilo více než 3.000 potenciálních problémů v rámci jinak běžných stavebních prací a činností. Díky tomu se povedlo ušetřit 12% rozpočtu. Tím se ušetřil i čas.

Klíčoví hráči

Společnost Dragages - China Harbour - VSL získal kontrakt za 1,4 mld. USD v roce 2012 na výstavbu 9,4 km dlouhého viaduktu Hong Kong k mostu. Jde od International Airport Island po hraniční území Hong Kongu k jeho teritoriálním vodám a je největším jednotlivým prvkem kontraktu v rámci Hong Kongu.

Společnost Mott MacDonald pro výše uvedenou společnost navrhla vícero částí pro tento viadukt. Geotechnické, silniční, elektrické a další civilní prvky.

Do projektování byla zařazená i společnost Ove Arup & Partners Hong Kong.

V rámci viaduktu se řešila další hromada prací: navigační prvky pro námořní dopravu a jejich instalace, systémy ochrany před nárazem lodí do stavby atd.

Shell Bitumen se k realizaci přidala v roce 2013. Přispěla k technické podpoře a konzultacím do použití materiálů a i k projektovým částem celé realizace.

Ve zkratce

Je to veliký komplex staveb, o kterém vzniklo mnoho hodin dokumentů a je to komplexní silniční řešení pro celou oblast. Dnes ještě možná nebude mít plné využití a staví se toho v celém regionu opravdu mnoho, ale je to komplexní řešení a završení pro celý region Číny a 2 speciálních administrativních celků: Hong Kong a Macao. Náklady na výstavbu jsou o polovinu vyšší a to už i původní jsou vysoké, ale práce obnášejí velké výzvy i pro nejzkušenější na světě. Výsledkem bude zkrácení cestování ze 4-5h na méně než 1/2 hodiny.

Co stavba to je hodno extra pozornosti. Každý z mostů, tunel extra. Každý umělý ostrov extra. Jednotlivé systémy, prvky, senzory na silnicích, technologie zhotovené pro umožnění konstrukce, ale i pro námořní dopravu atd. Dnes není pomalu problémem postavit cokoliv a to právě ukazuje tento obrovský komplex staveb. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:47:18, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepochybně se po půlroku odmlčení zde dostanu i k výstavbě dálniční sítě v Číně někdy další období, ale musím zmínit, že Čína slaví 10 let provozování VRT a nyní má k dispozici 27.000 km. :ok: Vlaky tady jezdí min. rychlostí 250 km/h.

Jako 1. trať byla k dispozici 118 km dlouhá Peking jih - Tianjin v roce 2008 v LOH. Ke konci roku 2017 bylo v provozu 25.000 km.

China Railway Corporation plánuje pro rok 2025 celkem 38.000 km tratí, přičemž pro letošní rok se počítá s 3.500 km VRT, takže prozatím jdou dle plánu. K 06/2018 bylo ve výstavbě 10.738 km VRT respektivě 28 linek v nákladech v propočtu za 160 mld. USD. Všechny tyto tratě mají být k dispozici koncem roku 2022.

Část těchto informací byla okrajově napsaná 5.1., nyní to jenom spřesňuji.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

No a po půlroku se vracím i k dálnicím. Nenapíšu samozřejmě všechno co by jsem chtěl dle mnoha jiných vláken, tedy neuvedu ani všechny úseky/tahy, které jsou v provozu a už vůbec co se nově staví. Není to v silách jednotlivce. I vzhledem k času co jsem tady nebyl vyberu jen něco a pak až koncem roku budu psát číselné shrnutí.

Ministerstvo dopravy v srpnu informovalo, že se v roce 2017 uvedlo do provozu celkem 8.130 dálničních km. Je to nárůst oproti roku 2016 o +6,5%. Ministerstvo uvedlo, že v rámci zpoplatněné sítě silnic vícero kategorií se v roce 2017 na 15.245 km mýtné za přejezd zrušilo. To se netýká jen dálnic. Zpoplatněná síť dálnic je na úrovni 132.638 km nebo jinak řečeno dálnice tvoří 81% zpoplatněné sítě silniční sítě. I nadále je vykázaná ztráta i když s meziročním poklesem o 2,8% na 58,4 mld. USD. (ve vláknu forma výstavby a financování vícekrát rozepsaná včetně vykazování ztrát za dálnice).

V tomto roce se má do provozu dostat cca. 5.000 km dálnic. To znamená, že ke konci letošního roku se dálniční síť dostane nad úroveň 140.000 km. :idea:

odkaz na tento příspěvek se nachází ve shrnutí za rok 2017


Dne 28.4. se odevzdal do provozu 57 km dlouhý úsek na tahu Dali - Yongsheng Expressway. Jde od Shangdeng v Dali do Pianjiao v Yongsheng, Lijiang.

Dne 28.6. se do provozu dostal 15 km úsek v rámci prodloužení tahu Bijie - Bizhen Expressway od hranic Guizhou po Zhenxiong.

Dne 1.8. se odevzdal do provozu 74 km dlouhý tah od Hotan po Moyu. Spojuje G3012 - Xinjiang.

Dne 20.8. se do provozu dostal nejzápadnější úsek Beijing - Qinhuangdao Expressway. Jde mezi 6. ring roadem a Yanjiaozhen. Dohromady jde o 10 km, z čeho 6 km je v Beijing a 4 km jsou v Hebei. Tento tah se přečísloval z G1N na G0121.

Dne 22.8. se do provozu dostal 87 km úsek na S26 ve Vnitřním Mongolsku mezi Ordos a Yinchuan, jde od Aolezhaoqi na východě hranic s V.M. a Ningxia.

Dne 31.8. se do provozu dostal 52 km úsek Zhijin - Puding Expressway v Guizhou.

Dne 15.9. se dostal do provozu 14 km úsek G18 mezi Pocang a Huangtuling v provincii Hebei. Dalších 21 km je stále ve výstavbě. Do provozu se má dostat koncem roku.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:47:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

a dalších 500 km dálnic v provozu:

Dne 24.9. se odevzdalo 92 km mezi Wuqi a Dingbian v provincii Shaanxi.

Dne 26.9. se odevzdal 43 km II. fáze na tahu G15 Yunfu - Zhanjiang Expressway v provincii Guangdong. Úsek jde od oblasti Xinxing po Yangchuan city. I. fáze je v provozu od konce roku 2017. Celková délka činí 86 km.

Dne 28.9. se odevzdal do provozu 67 km úsek na tahu S19 Longkou - Qingdao Expressway v provincii Shandong. Úsek jde od Longkou po Laixi. Celý tah má délku 157 km, přičemž zbytek je v provozu od roku 2015.

Dne 28.9. se odevzdal do provozu i celý tah G9811 Qiongzhong - Ledong Expressway v provincii Hainan v celkové délce 129 km.

Dne 28.9. se dále do provozu odevzdal i most Leqing Bay Bridge s jeho napojením na okolí v provincii Zhejiang v celkové délce 38 km. Nachází se na G1523. Fotky a zdroj: http://yhnews.zjol.com.cn/yuhuan/system ... 9508.shtml .

Rovněž se 28.9. odevzdal do provozu most Qingxin i s napojením v provincii Guangdong v celkové délce 17 km. Ten spojuje 2 tahy a to: Guangzhou - Qingyuan Expressway a Qingyuan - Lianjiang Expressway.

A 28.9. se do provozu dostal i 18 km úsek Shenxian - Nanle Expressway v provincii Shandong.

Dne 29.9. se odevzdal do provozu 6-pruh z Yueyang po Wangcheng v provincii Hunan v celkové délce 102 km v rámci tahu G0421.


Megaprojekt (a to i na čínské poměry) Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge, kterému se tady vícekrát detailně věnuji je síce hotový, ale v provozu stále není. Neustále se mění datum odevzdání do provozu. Neustále se celá stavba kontroluje z hlediska nejrůznějších technologií, dále se zkoumá jak je udělané těsnění a jak odolává bouřím atd. Toto testovací období trvá prakticky celý stávající rok. Nejnovější termín je 10/2018, ale je otázní zda-li to tak opravdu bude. Není to ale tak, že bych to zapomněl napsat. To se u tohoto projektu zcela jistě nestane, když tady budu. Poslední termín byl 08/2018, ale nestalo se. Říká se, že se provádějí další zkoušky po supr-tajfunu, který se tady v polovině měsíce prohnal s názvem Mangkhut. Spojení HK - Macao má odolat mnoha fyzikálním jevům a různé síle větru atd., ale voda zatekla i do jiných staveb v HK. Pak jsou tady vysoké vlny a silný nárazový vítr a objevila se eroze u umělého ostrova (umělý ostrov zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08#p162408 ).
artifical island.JPG
artifical island.JPG (36.4 KiB) Zobrazeno 17392 x
A tak se ověřuje i bezpečnost tunelů a dalších náležitostí. Stejně tak varovní systémy před nebezpečím.

Tady je pak článek k zpoplatnění: https://www.scmp.com/news/hong-kong/hon ... uhai-macau , kde jsou i další záběry na tento obrovský projekt, který se neskutečně prodražil a jako jeden z mála v Číně má veliké omeškání od ukončení hlavních inženýrských prací po skutečné odevzdání do provozu. Kdy se tak stane je ve hvězdách, protože místní vláda v HK jakožto i čínská drží svět v napětí jako kdyby to mohlo být každým dalším dnem a přitom to je stále v nedohlednu. Mj. se řešilo i to, kdo doplatí rozdíl 5 mld. USD oproti původním nákladům.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čínský program rozšiřování dopravní infrastruktury zůstává stabilním, což vyhlásilo koncem léta ministerstvo dopravy. Za 1. půlrok Čína vložila do dopravní infrastruktury napříč celým státem 190,9 mld. USD. Zaměření se pak mírně poupravilo a to pro místní regionální silnice o +1,8% a extra se navýšilo financování dálniční sítě a to o +12,8%. Důvodem byl nedostatek peněz na některé zahájené projekty a celkové investice udržují v stabilním režimu celé hospodářství. Minula se tedy přibližně 1/2 objemu plánovaných peněz pro letošní rok. Na dálniční síť celkem směrovala 1/3 objemu peněz, tedy asi 63 mld. USD. Tyto částky umožní naplnit cíle stanovené pro rok 2020. Ale to bych se již opakoval jaké jsou cíle pro rok 2020 a že se v další dekádě ještě více zaměří pozornost na železniční síť, která se v této dekádě staví masivně, ale ve srovnání se silnicemi a dálnicemi zaostává, ale to je normální.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Brzo se otevře most spojující Hongkong a Macao :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6384

Stalo se. Komplex staveb je otevřený. Hong Kong - Zhuhai - Macau Bridge, tady ve vláknu na vícero místech popsaný projekt. Dnes se odevzdal politicky, do provozu jde od 24.10.



https://www.bbc.com/news/world-asia-china-45937924
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se odevzdal do provozu 1. úsek v délce 92 km na tahu Quyang - Huanghua Port Expressway (Qugang Expressway) v provincii Hebei. Jde od G5 u Quyang do G45 u Suning. Je to 1. PPP dálniční projekt v této provincii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

z výstavby jednoho z nejdelších tunelů v Číně:

jeden z nejdelších dálničních tunelů (5. nejdelší bude, prozatím) je tunel Micang s délkou 13,8 km

*výstavba trvala 54 měsíců a nachází se na budovaném tahu Sichuan - Shaanxi Expressway
*takto dlouhý tunel bylo potřebné postavit, protože v trasování stojí pohoří Micang a právě toto pohoří blokovalo dopravní spojení mezi Sichuan a Shaanxi
*cestování na této trase se zkrátí díky tunelu ze 4h na 30 minut
*pro nepřístupnou lokalitu a ještě navíc velmi tvrdé horniny, nepříznivé tropické počasí a vysokou koncentraci nebezpečných plynů si tady vyžádalo speciální technické nasazení a na pomoc došla i technika ze železničních stavebních společností
xcmg.JPG
xcmg.JPG (85.23 KiB) Zobrazeno 16873 x
*kromě tvrdých hornin se během průzkumu a ražení zjistilo, že jsou tady i velmi nestabilní zóny velmi křehkých skalních masivů a dokonce jeskyně
*bylo tak za potřebí zrychlit výstavbu, ale zajistit hladké ražení, a proto sem divize železničního vybavení společnosti XCMG vyslala 2 trojité vrtní jumbá a speciální řezací zařízení, které pohánělo většinu prací dopředu
*výstavba tunelu byla velmi nepohodlná pro dělníky, protože pro unikající nebezpečné plyny museli mít na sobě velmi nepohodlné pracovní oděvy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Včera tomu bylo 30 let, když Čína otevřela 31.10.1988 první dálnici v zemi. Byla to Huija Expressway v Shanghai.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Letos má dálniční síť atakovat nebo pokud to půjde dle plánů přesáhnout rozsahem 140.000 km.

Dne 30.10. se odevzdal do provozu nejvýchodnější úsek na Xugu Expressway (Xuyong - Gulin Expressway) v provincii Gizhou. Jde o 15 km část mezi Xijiuzhen a Xishui. Xugu Expressway je Sichuan expressway, ale pokračuje až do provincie Guizhou. Teď na ní chybí dobudovat chybějící úsek s obrovským mostem Chishuihe na hranicích obou provincií. Má se tak stát v roce 2019.

Dne 30.10. se odevzdal do provozu 1. úsek na tahu Huinan - Linjiang (Huilin) Expressway v provincii Jilin. Jde o 79 km úsek od G1221 u Huinan do Baishan. Obsahuje i novou MÚK s G11. V budoucnosti se má prodloužit do Severní Korey u Linjiang.

Dne 30.10. se odevzdal do provozu zbytek tahu Weifang - Rizhao (Weiri) Expressway v provincii Shandong. Je v délce 152 km. Celý tah má pak 185 km.

Dne 31.10. se odevzdal do provozu nejjižnější úsek na tahu Jilin - Heihe (Jihei) Expressway v provincii Jilin. Úsek má délku 100 km a jde od Jilin po provincii Heilongjiang u Huanggang. Těchto 100 km je zčásti 72 km nová výstavba a zvyšek trasy je upgrade původní silnice. Je pod číslem G1211. Na mapách je vidět u Harbin v provincii Heilongjiang tah G1211, ale to se jedná o 4-pruh bez MÚK a nejedná se o dálniční tah.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:48:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Málokdy se věnuji DN, ale takto závažnou uvedu. V sobotu podvečer došlo k těžké DN na dálnici Lanzhou - Haikou Expressway při městě Lanzhou v provincii Gansu na SZ Číny. Do kolony stojících vozidel u platidel narazilo nákladní vozidlo. Výsledkem je nejméně 15 mrtvých a 44 zraněných. Nákladní vůz typu věžového jeřábu nedokázalo včas zabrzdit; řidič udal problémy s brzdovým systémem. Je lehce zraněný a pod dohledem policie. Na místě zasahovalo několik stovek záchranářů do dlouhých ranních hodin dnešního dne.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-46088424
http://www.chinadaily.com.cn/a/201811/0 ... 8663f.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:48:39, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.11. se odevzdal do provozu 179 km dlouhý úsek na tahu G78 Shantou - Kunming Expressway. Jde od Hechi do Baise.

Dne 30.11. se odevzdal do provozu 57 km tah mezi Linxia v provincii Gansu a Xunhua v Qunghai.

Do provozu se dostalo i vícero dalších, kratších úseků dálnic a i celé dálnice (spojnice k letištím atd.), pro nedostatek času se tomu nevěnuji detailně.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.12.2018 14:08:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

letos krátké úseky již neuvádím pro nedostatek času, jinde bych se tomu věnoval, ale tady na to již nemám prostor, takže vícero 10-30 km úseků neuvádím, shrnu ale co se odevzdalo i v novém roce

Dne 3.12. se odevzdal do provozu 1. úsek v délce 22,5 km na tahu Qiaokou-Xiaogan Expressway

Dne 6.12. se odevzdal do provozu 57 km dlouhý okruh v rámci Wuzhou City Ring Expressway.

Dne 8.12. se do provozu odevzdal 249 km dlouhý tah Liuzhou - Nanning Expressway rozšířený na 8-pruh.

Dne 11.12. se dokončila poslední sekce na G91 Liaozhong Ring Expressway. Úsek má 119 km. Úsek jde od Tieling do Benxi v provincii Liaoning a tvoří část východní strany ring road kolem města Shenyang. Celý tah má délku 405 km.

Obrázek

Dne 16.12. se do provozu dostal 38 km dlouhý úsek na G0121, ex G1N v provincii Hebei v severní Číně. Jde od S21 nedaleko Jixian po S9961 SZ u Zunhua kolem města Yutian. Tím se dokončila západní polovina Beijing - Qinhuangdao (Jingqin) Expressway.

Dne 18.12. se odevzdal do provozu prodloužený 67 km dlouhý úsek na tahu Yiyang - Xupu (Yixu) Expressway v provincii Hunan. Jde od MÚK s G55 u Majitangzhen po Anhua. :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dne 19.12. se odevzdal do provozu 79 km dlouhý úsek Zhaushi - Shanayang expressway v provincii Shaanxi.

Dne 20.12. se odevzdal do provozu 125 km tah z Huainan do Chuzhou v provincii Anhui.

Dne 28.12. se do provozu dostalo 370 km v rámci vícero úseků na tahu Taihangshan Expressway v oblasti Taihang Mountain v provincii Hebei. Celá trasa v délce cca. 560 je tak nyní v provozu. Červená je nově v provozu:

Obrázek

Dne 28.12. se do provozu dostal i hraniční úsek u Myanmaru a to v délce 30 km od distriktu Linxiang ve městě Lincang po Mengding Sino v provincii Yunnan.

Dne 28.12. se do provozu odevzdávají poslední úseky na tahu Wuhan - Shenzhen expressway v provincii Guangdong. Jde o 114 km Renhua - Xinfeng, II. fáze a 108 km Xinfeng - Boluo. Celý tah je v délce 1083 km.

Dne 28.12. se do provozu dostal i poslední úsek na tahu Shantou - Kunming Expressway v provincii Guangdong. Úsek má délku 238 km z oblasti Wengyuan po oblast Huaji.

Dne 28.12. se do provozu dostal i 54 km spojení z Pingnan po Gutian v provincii Fujian. Jde o Pingnan - Gutian Connection Expressway.

Dne 29.12. se do provozu dostalo 125 km dálnice z Mianyang do Xichong v provincii Sichuan.

Dne 31.12. se do provozu dostal 40 km usek Luding - Kangding na dalnici Yakang expressway. Az 96% teto sekce jde po mostech a v tunelech. Stalo se tak pritom o 9 mesicu pred terminem. Ovsem provoz je prozatim ve zkusebnim rezimu, nektere prace pokracuji.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.1.2019 13:33:50, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Prosinec opět "boduje" jako každý rok poslední roky. Výše napsaný příspěvek pravidelně aktualizuji, aby to bylo v jednom. Ovšem letos jak jsem tam i doplnil neuvádím opravdu mnoho kratších úseků (nechce se mi :D ). Za letošní rok jsem uvedl přibližně 75% toho co se opravdu otevřelo.

Zde jsem uvedl odevzdání km za rok 2017 a cíl pro rok 2018: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 91#p171291 a nyní mohu napsat, že Čína již překonala rozsahem 140.000 km dálniční síť. Za 30 let 141-142 tisíc km v provozu, což přepisuje i základní původní plány, což se dá ve vláknu opakovaně dohledat. A mnoho z toho se z původních parametrů rozšířilo. Tato masivní výstavba zpomaluje, ale pokračuje, i když priorita do další dekády je zesílit rozvoj VRT.
  • China expressway mileage exceeded 140,000 kilometers in 2018

    2017 expressway mileage: 136,500 kilometers

    2018 expressway mileage: 142,500 kilometers
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.1. se odevzdal do provozu 42 km dlouhy usek na tahu Beijing - Chongli Expressway. Usek jde od 6. okruhu Pekingu po distrikt Yanging na severu. Jde o rychly koridor pro akci Beijing Horticultural Expo 2019, ale i pro Beijing Winter Olympics 2022. Nejdulezitejim objektem je 5,8 km dlouhy tunel Shixia.

Dne 3.1. se do provozu dostal 190 km dlouhy dalnicni usek na tahu G7611 Duyun - Shangri-La (Duxiang) Expressway, od Liupanshui po hranice s provincii Yunnan zapadne u Weining. Na tomto novem useku je vicero tunelu v delce 3 az 5 km a i 180m vysoky most Lizigou. Vice o nem: http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... gou_Bridge .

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Provincie Henan a dálniční rozvoj v další dekádě, hrubý obrys :arrow:

*připravuje se do výstavby 14 separátních silničních projektů
*celkem v délce 1000 km
*v nákladech 15,8 mld. USD
*začátek výstavby je naplánovaný na rok 2022

Jde o 7 tahů napříč provincií, 3 městské tahy a 2 projekty se týkají jen hlavního města Zhengzhou. Dále se postaví 2 silniční projekty v rámci Beijing - Hong Kong - Macao Expressway.

Provincie leží ve východní polovině Číny mírně severně. Její rozloha je 167.000 km2 a žije tady kolem 96 mil. obyvatel. Již nyní je tady síť dálnic v délce asi 6500 km (2017).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

stavba ve výstavbě: Shimen Bridge :arrow:

více informací a fotek: http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... men_Bridge
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:49:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

některé větší připravované projekty:

provincie Sichuan: ukončuje se EIA (environmental impact assessment) na Jigzhi - Barkam highway. Tam na 224 km tahu (dnes o 90 km více s dobou jízdy 7h) se odhadují náklady výstavbu až na 4,3 mld. USD. Právě kvůli EIA se totiž pro náročnou trasu muselo zařadit vícero mostů a tunelů. Mostů tady bude dohromady kolem 190 a délka tunelů je pak 33,36 km.

provincie Binzhou: tady se plánuje nový most v délce 5,1 km, který překlene Yellow River u města Binzhou. Náklady se odhadují na 422 mil. USD a vytvoří se tak dobré spojení do nového hospodářského parku Binzhou. Most bude součásti 17 km tahu z Bohai 11th Road v Binzhou po GaoQing ZhaoBan Road.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.1. se do provozu odevzdal tah Libo - Rongjiang Expressway v délce 67 km v provincii Guizhou.

Dne 14.1. se do provozu dostal 25 km dálniční obchvat města Baojing na jižní straně. Jde paralelně se stávající G30 Lianyungang - Khorgas Expressway, která tudy prochází od severu. Nová silnice je v parametrech 6-pruhu.

Dne 16.1. se do provozu dostal 225 km dlouhý úsek Coastal Expressway. Celý tah má 376 km v parametrech 6-pruhu a je tím dokončený. Včetně 3 obrovských mostních objektů ponad moře: Sanmen Bay Sea Crossing, Taizhou Bay Sea Crossing a Yueqing Bay Sea Crossing.

Dne 18.1. se do provozu dostal 67 km tah Shunchang-Shaowu Expressway v provincii Yunnan.

Dne 19.1. se do provozu dostal 31 km dálnice (S41 Jingdong-Wendong Expressway) v oblasti Jingdong v provincii Yunnan.

Dne 20.1. se ve městě Hong Kong odevzdal do provozu 4,5 km dlouhý Wan Chai Bypass na Route 4 na ostrově Hong Kong. Jde o nejhlubší obchvat v parametrech rychlostní silnice přes oblast Wan Chai. Náklady jsou 4,6 mld. USD. Čtete dobře, 1 mld. USD na 1 km. Je to jedna z nejdrahších dálnic v historii. Zdroj: https://www.scmp.com/news/hong-kong/tra ... ffic-after Fotka: https://farm5.staticflickr.com/4857/399 ... d48d_h.jpg .

Dne 22.1. se do provozu odevzdal 189 km dlouhý úsek na G1517 Putian - Yanling (Puyan) Expressway v provincii Jiangxi. Nová sekce obsahuje 155 km hlavní trasu mezi G35 u Guangchang a G72 u Taihe a stejně tak 34 km směrem na S46 nedaleko Ji´an.

Dne 23.1. se do provozu dostal poslední úsek na tahu Xiamen - Chengdu Expressway (G76 Xiamen-Chengdu Expressway) v provincii Fujian. Úsek má délku 18 km. Tah má délku 124 km a byl rozšířený ze 4-pruhu na 6- až 8-pruh.

Dne 23.1. se do provozu odevzdal 49 km dlouhý tah Gongshan - Dongchuan Expressway v Kunming, Yunnan provincii.

Dne 28.1. se do provozu odevzdal poslední úsek na tahu Conghua - Dongguan Expressway (S41 Jingdong-Wendong Expressway) v provincii Yunnan. Úsek má délku 31 km. Tah Congguan Expressway má délku 120 km a je v parametrech 6-pruhu.

Celkem se za leden odevzdalo do provozu minimálně 706 km dálniční sítě. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.12.2020 16:40:28, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

doplnil jsem o 2 příspěvky výše nově-odevzdané úseky do provozu za měsíc leden ať je to pohromadě
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p180874

a tady pak únor:

Dne 4.2. se do provozu zkušebního provozu dostal tah Changzhi - Linfen Expressway v délce 166 km v provincii Shanxi. Tah je součástí národní dálnice Qingdao - Lanzhou expressway, které délka činí skoro 1800 km.

Takže v novém roce je v provozu skoro 900 km dalších dálnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína připravila silniční program pro regionální silnice do Autonomního Regionu Tibetu. Celkem se tady přestaví nebo nanovo postaví 4.500 km lokálních a zemědělských silnic; zpevní se asfaltem nebo betonem. Dosáhne se tak, že každé město a obec budou mít do konce letošního roku silniční spojení. Jde o pokračování zlepšování dopravního napojení regionu na zbytek Číny. Ze začátku se realizovalo páteřní propojení, nyní se více zlepší regionální spojení. Celkem z toho bude hospodářsky profitovat 34 měst a 533 vesnic. Ve stávající době je v regionu kolem 69.000 km regionálních silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.3. se do provozu dostal nejzápadnější úsek na tahu G18 Rongcheng - Wuhai Expressway (Rongwu Expressway) ve vnitřním Mongolsku. Úsek jde od Qipanjing po G6 u Wuhai a má délku 52 km. Dálnice G18 je hlavní V-Z tah od Shandong do těžařských provincií ve vnitrozemí. Až na několik částí v provincii Shandong je zcela dokončená.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína zadala PPP projekt firmám CRRC Kunlun Investment Group Co a divisions of China Railway Construction Corporation Limited a to na výstavbu dálničného tahu v provincii Guizhou mezi městy Jianhe - Liping (Expressway). Koncese je na 30 let se standardním modelem: zajisti si financování, postav, provozuj a odevzdej státu. Náklady na výstavbu mají být ve výši 1,9 mld. USD a výstavba má trvat 3 roky. V provincii žije kolem 35 mil. obyvatel.

Čínská provincie Shandong zvýší výdaje do dopravní infrastruktury. Na silnice, železnice, přístavy a letiště půjde v tomto roce částka v propočtu 23,6 mld. USD. Až 61% peněz směruje na silniční výstavbu a vylepšovací práce. I rok 2018 patřil co se týče výdajů do dopravní infrastruktury k velmi vysokým a tento trend tedy pokračuje. V této provincii žije cca. 100 mil. obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 2.4. se do provozu odevzdal 12,9 km dlouhý most Nansha. Nebo i Humen Second Bridge. Jde ponad řeku Pearl a spojuje Guangzhou a Dongguan. Je v parametrech 8-pruhu a je součástí dálničního tahu nové Guanglong (Guangzhou - Longchuan) Expressway (S6).

Obrázek






Dne 3.4. se do provozu odevzdala 6-pruhová dálnice S5 Gao - En Expressway v provincii Guangdong v délce 43,5 km. Jde z distriktu Gaoming, Fohsan do Enping, Jiangmen.

Dne 3.4. se do provozu odevzdal i 76 km dlouhý tah Sandu - Libo Expressway v provincii Guizhou.

Dne 8.4. se do provozu ovevzdal 64 km dlouhý úsek na G59 Hohhot - Beihai National Expressway a to mezi Shenchi a Kelan v provincii Shanxi.

Dne 23.4. se do provozu dostal 63 km úsek na tahu G7 Beijing - Xinjiang Expressway v provincii Hebei. Jde od hranic Shanxi po Jiaoniwan.

Dne 23.4. se do provozu dostal i 130 km úsek na tahu Erlianhaote (Erenhot) - Qinhuangdao Expressway rovněž v provincii Hebei. Jde od Kangbao s hranicemi Vnitřního Mongolska po Guyuan.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.4.2019 17:53:04, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“