v 09/2018 doplněná informace z min. dopravy ke zprovozněným km za rok 2017:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 91#p171291
___
Statistika za prosinec je rozepsaná o 2 příspěvky výše, ovšem zdaleka tam není všechno, ale stojí za to si to tam přečíst.
Odevzdalo se do provozu o několik stovek km dálnic více. Za celý rok 2017 se pak odevzdalo kolem 6 až 7 nebo dokonce 8 tisíc km. Já jsem zachytil ve fóru kolem 6.000 km, z toho 1/3 je za prosinec. Ty zdroje se různí a spřesněno to bude možná zase z centrálních zdrojů v polovině roku.
Síť dálnic ale koncem roku 2017 přesáhla minimálně 136.000 km, ale nepřekročila ještě 140.000 km. Já jsem celoročně přinášel otevírání mnoho z těch nových, informace o rozestavění dalších, videa z oficiálních zdrojů včetně dalších oficiálních zdrojů kolem výstavby, financování atd. A zároveň doplňuji, že plánovaná délka sítě se pohybuje někde kolem 180 až 220 tisíci km dálnic a je již po několikáté navyšována. Do nejbližších 15 let. Ostatně síť byla i vícekrát přečíslená, několikrát částečně a jednou zcela. Původní plány jsou již zrealizované.
Světová banka koncem roku 2017 uvedla, že Čína jako jediná na světě dokázala zvládnout po finanční stránce a provést po technické stránce výstavbu dálniční sítě s tím, že ten model není použitelný nikde jinde. Dále abych doplnil ještě další reakci, tak oficiální představitelé Číny říkají, že počítají s tím, že 20% projektů doma a 30% projektů dálnic v zahraničí bude ve ztrátách a bude se to muset vykrývat, ale přikládají to dani za nutný rozvoj států, ze kterých těží nerostní suroviny nebo tam potřebují zlepšit logistiký tok v návaznosti na přístavy a další překladiska atd. A ještě jedna informace: výběr mýta na čínských dálnicích je nejvyšším příjmem v této kategorii na celém světě, i když to nepostačuje vykrývat ztráty. Tento model realizace je opsaný ve vlákně, znovu to rozepisovat neplánuji. Zjevně jim to prozatím funguje.
Dále je v Číne koncem roku 2017 již 25.000 km VRT. V roce 2025 je cíl na čísle 35.000 km a prezident země nabádá ke zvýšení tohoto rozsahu až na 38.000 km. Ostatně co se týče budování železnic, tak jsem i v tomto vlákně opakovaně uvedl, že je to již větší priorita, než budování dálniční sítě. Do rozvoje státních silnic ani nejdu nic psát, to by bylo na dlouho.
A
ještě jedna novinka: hlavní inženýrské práce na spojení Hongkong - Zhuhai - Macao Bridge Tunnel (ve vláknu rovněž opakovaně)
jsou již ukončené a stavba se brzo odevzdá do provozu. Došlo k prodražení celého projektu o miliardy dolarů. Prodražení při tak náročném projektu nehraje momentálně v Číne roli obzvláště, když se zdůrázní politický cíl propojenosti donedávna cizích území. Na straně 8 uvádím náklady 11 mld. USD, ale momentálně je účet na čísle 16 mld. USD. Hlavní most má délku 23 km, tunel pak necelých 7 km a společně tvoří nové spojení délku 55 km, přičemž výstavba trvala 8 let. Původně měla být stavba v provozu v polovině roku 2016, ale nepodařilo se to naplnit. Více informací (infografika atd.):
http://www.scmp.com/news/hong-kong/econ ... ridge-2018 . Stavba je tedy hotová, ale termín odevzdání se ještě stanoví. Bude to ale rok 2018.
A nyní další úseky v provozu za leden 2018:
Dne 1.1. se odevzdal 19 km dlouhý úsek na tahu Qian'an - Caofeidian Expressway v provincii Hubei. Jde od Yanhai Expressway (G0111) do přístavního areálu Caifeidan.
Dne 1.1. se odevzdalo do provozu 21 km dlouhé prodloužení tahu Shaoxing - Zhuji Expressway v provincii Zhejiang. Jde o jižní obchvat Zhuji mezi S26 a G60.
Dne 1.1. se odevzdal do provozu 86 km dlouhý tah Jiangjin - Xishui Expressway v provinciích Chongging a Guizhou. Nachází se na něm i 280m vysoký most Sunhixe:
http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... ihe_Bridge .
Dne 2.1. se odevzdal do provozu poslední a nejdůležitější úsek na tahu Guiyang - Zunyi Expressway v provincii Guizhou. Má délku 103 km a jde od G69 u Yangchangzhen do Zunyi. Jde o nový tah, který je paralelním ke staré G75 Lanzhou - Beihai Expressway. Nachází se tady i vícero mostů vyšších než 100m včetně 200m vysokého Wuhai Bridge:
http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... ge_Nanmudu .