Právě je 21.9.2019 4:38:22




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 258 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
 Čína 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
letos krátké úseky již neuvádím pro nedostatek času, jinde bych se tomu věnoval, ale tady na to již nemám prostor, takže vícero 10-30 km úseků neuvádím, shrnu ale co se odevzdalo i v novém roce

Dne 3.12. se odevzdal do provozu 1. úsek v délce 22,5 km na tahu Qiaokou-Xiaogan Expressway

Dne 6.12. se odevzdal do provozu 57 km dlouhý okruh v rámci Wuzhou City Ring Expressway.

Dne 8.12. se do provozu odevzdal 249 km dlouhý tah Liuzhou - Nanning Expressway rozšířený na 8-pruh.

Dne 11.12. se dokončila poslední sekce na G91 Liaozhong Ring Expressway. Úsek má 119 km. Úsek jde od Tieling do Benxi v provincii Liaoning a tvoří část východní strany ring road kolem města Shenyang. Celý tah má délku 405 km.

Obrázek

Dne 16.12. se do provozu dostal 38 km dlouhý úsek na G0121, ex G1N v provincii Hebei v severní Číně. Jde od S21 nedaleko Jixian po S9961 SZ u Zunhua kolem města Yutian. Tím se dokončila západní polovina Beijing - Qinhuangdao (Jingqin) Expressway.

Dne 18.12. se odevzdal do provozu prodloužený 67 km dlouhý úsek na tahu Yiyang - Xupu (Yixu) Expressway v provincii Hunan. Jde od MÚK s G55 u Majitangzhen po Anhua. :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dne 19.12. se odevzdal do provozu 79 km dlouhý úsek Zhaushi - Shanayang expressway v provincii Shaanxi.

Dne 20.12. se odevzdal do provozu 125 km tah z Huainan do Chuzhou v provincii Anhui.

Dne 28.12. se do provozu dostalo 370 km v rámci vícero úseků na tahu Taihangshan Expressway v oblasti Taihang Mountain v provincii Hebei. Celá trasa v délce cca. 560 je tak nyní v provozu. Červená je nově v provozu:

Obrázek

Dne 28.12. se do provozu dostal i hraniční úsek u Myanmaru a to v délce 30 km od distriktu Linxiang ve městě Lincang po Mengding Sino v provincii Yunnan.

Dne 28.12. se do provozu odevzdávají poslední úseky na tahu Wuhan - Shenzhen expressway v provincii Guangdong. Jde o 114 km Renhua - Xinfeng, II. fáze a 108 km Xinfeng - Boluo. Celý tah je v délce 1083 km.

Dne 28.12. se do provozu dostal i poslední úsek na tahu Shantou - Kunming Expressway v provincii Guangdong. Úsek má délku 238 km z oblasti Wengyuan po oblast Huaji.

Dne 28.12. se do provozu dostal i 54 km spojení z Pingnan po Gutian v provincii Fujian. Jde o Pingnan - Gutian Connection Expressway.

Dne 29.12. se do provozu dostalo 125 km dálnice z Mianyang do Xichong v provincii Sichuan.

Dne 31.12. se do provozu dostal 40 km usek Luding - Kangding na dalnici Yakang expressway. Az 96% teto sekce jde po mostech a v tunelech. Stalo se tak pritom o 9 mesicu pred terminem. Ovsem provoz je prozatim ve zkusebnim rezimu, nektere prace pokracuji.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 4.1.2019 14:33:50, celkově upraveno 4

aktualizace obsahu



10.12.2018 19:41:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Prosinec opět "boduje" jako každý rok poslední roky. Výše napsaný příspěvek pravidelně aktualizuji, aby to bylo v jednom. Ovšem letos jak jsem tam i doplnil neuvádím opravdu mnoho kratších úseků (nechce se mi :D ). Za letošní rok jsem uvedl přibližně 75% toho co se opravdu otevřelo.

Zde jsem uvedl odevzdání km za rok 2017 a cíl pro rok 2018: viewtopic.php?p=171291#p171291 a nyní mohu napsat, že Čína již překonala rozsahem 140.000 km dálniční síť. Za 30 let 141-142 tisíc km v provozu, což přepisuje i základní původní plány, což se dá ve vláknu opakovaně dohledat. A mnoho z toho se z původních parametrů rozšířilo. Tato masivní výstavba zpomaluje, ale pokračuje, i když priorita do další dekády je zesílit rozvoj VRT.

    China expressway mileage exceeded 140,000 kilometers in 2018

    2017 expressway mileage: 136,500 kilometers

    2018 expressway mileage: 142,500 kilometers

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.12.2018 14:02:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dne 1.1. se odevzdal do provozu 42 km dlouhy usek na tahu Beijing - Chongli Expressway. Usek jde od 6. okruhu Pekingu po distrikt Yanging na severu. Jde o rychly koridor pro akci Beijing Horticultural Expo 2019, ale i pro Beijing Winter Olympics 2022. Nejdulezitejim objektem je 5,8 km dlouhy tunel Shixia.

Dne 3.1. se do provozu dostal 190 km dlouhy dalnicni usek na tahu G7611 Duyun - Shangri-La (Duxiang) Expressway, od Liupanshui po hranice s provincii Yunnan zapadne u Weining. Na tomto novem useku je vicero tunelu v delce 3 az 5 km a i 180m vysoky most Lizigou. Vice o nem: http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... gou_Bridge .

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.1.2019 14:39:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Provincie Henan a dálniční rozvoj v další dekádě, hrubý obrys :arrow:

*připravuje se do výstavby 14 separátních silničních projektů
*celkem v délce 1000 km
*v nákladech 15,8 mld. USD
*začátek výstavby je naplánovaný na rok 2022

Jde o 7 tahů napříč provincií, 3 městské tahy a 2 projekty se týkají jen hlavního města Zhengzhou. Dále se postaví 2 silniční projekty v rámci Beijing - Hong Kong - Macao Expressway.

Provincie leží ve východní polovině Číny mírně severně. Její rozloha je 167.000 km2 a žije tady kolem 96 mil. obyvatel. Již nyní je tady síť dálnic v délce asi 6500 km (2017).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.1.2019 19:15:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
stavba ve výstavbě: Shimen Bridge :arrow:



více informací a fotek: http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... men_Bridge

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.1.2019 23:28:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
některé větší připravované projekty:

provincie Sichuan: ukončuje se EIA (environmental impact assessment) na Jigzhi - Barkam highway. Tam na 224 km tahu (dnes o 90 km více s dobou jízdy 7h) se odhadují náklady výstavbu až na 4,3 mld. USD. Právě kvůli EIA se totiž pro náročnou trasu muselo zařadit vícero mostů a tunelů. Mostů tady bude dohromady kolem 190 a délka tunelů je pak 33,36 km.

provincie Binzhou: tady se plánuje nový most v délce 5,1 km, který překlene Yellow River u města Binzhou. Náklady se odhadují na 422 mil. USD a vytvoří se tak dobré spojení do nového hospodářského parku Binzhou. Most bude součásti 17 km tahu z Bohai 11th Road v Binzhou po GaoQing ZhaoBan Road.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.1.2019 10:52:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dne 11.1. se do provozu odevzdal tah Libo - Rongjiang Expressway v délce 67 km v provincii Guizhou.

Dne 14.1. se do provozu dostal 25 km dálniční obchvat města Baojing na jižní straně. Jde paralelně se stávající G30 Lianyungang - Khorgas Expressway, která tudy prochází od severu. Nová silnice je v parametrech 6-pruhu.

Dne 16.1. se do provozu dostal 225 km dlouhý úsek Coastal Expressway. Celý tah má 376 km v parametrech 6-pruhu a je tím dokončený. Včetně 3 obrovských mostních objektů ponad moře: Sanmen Bay Sea Crossing, Taizhou Bay Sea Crossing a Yueqing Bay Sea Crossing. Zdroj a mapa: http://news.taizhou.com.cn/2019-01/16/c ... 159205.htm .

Dne 18.1. se do provozu dostal 67 km tah Shunchang-Shaowu Expressway v provincii Yunnan.

Dne 19.1. se do provozu dostal 31 km dálnice (S41 Jingdong-Wendong Expressway) v oblasti Jingdong v provincii Yunnan.

Dne 20.1. se ve městě Hong Kong odevzdal do provozu 4,5 km dlouhý Wan Chai Bypass na Route 4 na ostrově Hong Kong. Jde o nejhlubší obchvat v parametrech rychlostní silnice přes oblast Wan Chai. Náklady jsou 4,6 mld. USD. Čtete dobře, 1 mld. USD na 1 km. Je to jedna z nejdrahších dálnic v historii. Zdroj: https://www.scmp.com/news/hong-kong/tra ... ffic-after Fotka: https://farm5.staticflickr.com/4857/399 ... d48d_h.jpg .

Dne 22.1. se do provozu odevzdal 189 km dlouhý úsek na G1517 Putian - Yanling (Puyan) Expressway v provincii Jiangxi. Nová sekce obsahuje 155 km hlavní trasu mezi G35 u Guangchang a G72 u Taihe a stejně tak 34 km směrem na S46 nedaleko Ji´an.

Dne 23.1. se do provozu dostal poslední úsek na tahu Xiamen - Chengdu Expressway (G76 Xiamen-Chengdu Expressway) v provincii Fujian. Úsek má délku 18 km. Tah má délku 124 km a byl rozšířený ze 4-pruhu na 6- až 8-pruh.

Dne 23.1. se do provozu odevzdal 49 km dlouhý tah Gongshan - Dongchuan Expressway v Kunming, Yunnan provincii.

Dne 28.1. se do provozu odevzdal poslední úsek na tahu Conghua - Dongguan Expressway (S41 Jingdong-Wendong Expressway) v provincii Yunnan. Úsek má délku 31 km. Tah Congguan Expressway má délku 120 km a je v parametrech 6-pruhu.

Celkem se za leden odevzdalo do provozu minimálně 706 km dálniční sítě. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 9.2.2019 18:58:38, celkově upraveno 2

doplnění dalších úseků v provozu



26.1.2019 22:15:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
video set z Číny; něco se staví, něco je v provozu, něco se plánuje do výstavby:








_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2019 14:53:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
doplnil jsem o 2 příspěvky výše nově-odevzdané úseky do provozu za měsíc leden ať je to pohromadě
viewtopic.php?p=180874#p180874

a tady pak únor:

Dne 4.2. se do provozu zkušebního provozu dostal tah Changzhi - Linfen Expressway v délce 166 km v provincii Shanxi. Tah je součástí národní dálnice Qingdao - Lanzhou expressway, které délka činí skoro 1800 km.

Takže v novém roce je v provozu skoro 900 km dalších dálnic.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2019 16:15:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Čína připravila silniční program pro regionální silnice do Autonomního Regionu Tibetu. Celkem se tady přestaví nebo nanovo postaví 4.500 km lokálních a zemědělských silnic; zpevní se asfaltem nebo betonem. Dosáhne se tak, že každé město a obec budou mít do konce letošního roku silniční spojení. Jde o pokračování zlepšování dopravního napojení regionu na zbytek Číny. Ze začátku se realizovalo páteřní propojení, nyní se více zlepší regionální spojení. Celkem z toho bude hospodářsky profitovat 34 měst a 533 vesnic. Ve stávající době je v regionu kolem 69.000 km regionálních silnic.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.2.2019 10:37:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dne 1.3. se do provozu dostal nejzápadnější úsek na tahu G18 Rongcheng - Wuhai Expressway (Rongwu Expressway) ve vnitřním Mongolsku. Úsek jde od Qipanjing po G6 u Wuhai a má délku 52 km. Dálnice G18 je hlavní V-Z tah od Shandong do těžařských provincií ve vnitrozemí. Až na několik částí v provincii Shandong je zcela dokončená.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.3.2019 16:34:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína



_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.3.2019 12:36:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Čína zadala PPP projekt firmám CRRC Kunlun Investment Group Co a divisions of China Railway Construction Corporation Limited a to na výstavbu dálničného tahu v provincii Guizhou mezi městy Jianhe - Liping (Expressway). Koncese je na 30 let se standardním modelem: zajisti si financování, postav, provozuj a odevzdej státu. Náklady na výstavbu mají být ve výši 1,9 mld. USD a výstavba má trvat 3 roky. V provincii žije kolem 35 mil. obyvatel.

Čínská provincie Shandong zvýší výdaje do dopravní infrastruktury. Na silnice, železnice, přístavy a letiště půjde v tomto roce částka v propočtu 23,6 mld. USD. Až 61% peněz směruje na silniční výstavbu a vylepšovací práce. I rok 2018 patřil co se týče výdajů do dopravní infrastruktury k velmi vysokým a tento trend tedy pokračuje. V této provincii žije cca. 100 mil. obyvatel.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.3.2019 21:08:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
další porce záběrů co se staví:





nebo stav mostu Pingtang (tady více: viewtopic.php?p=161615#p161615 )




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.4.2019 22:00:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Dne 2.4. se do provozu odevzdal 12,9 km dlouhý most Nansha. Nebo i Humen Second Bridge. Jde ponad řeku Pearl a spojuje Guangzhou a Dongguan. Je v parametrech 8-pruhu a je součástí dálničního tahu nové Guanglong (Guangzhou - Longchuan) Expressway (S6).

Obrázek






Dne 3.4. se do provozu odevzdala 6-pruhová dálnice S5 Gao - En Expressway v provincii Guangdong v délce 43,5 km. Jde z distriktu Gaoming, Fohsan do Enping, Jiangmen.

Dne 3.4. se do provozu odevzdal i 76 km dlouhý tah Sandu - Libo Expressway v provincii Guizhou.

Dne 8.4. se do provozu ovevzdal 64 km dlouhý úsek na G59 Hohhot - Beihai National Expressway a to mezi Shenchi a Kelan v provincii Shanxi.

Dne 23.4. se do provozu dostal 63 km úsek na tahu G7 Beijing - Xinjiang Expressway v provincii Hebei. Jde od hranic Shanxi po Jiaoniwan.

Dne 23.4. se do provozu dostal i 130 km úsek na tahu Erlianhaote (Erenhot) - Qinhuangdao Expressway rovněž v provincii Hebei. Jde od Kangbao s hranicemi Vnitřního Mongolska po Guyuan.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 28.4.2019 18:53:04, celkově upraveno 2

aktualizace obsahu



5.4.2019 10:41:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Financování silniční sítě

Financování silniční výstavby a údržby v Číne je zajištěno díky kombinaci vládních a komerčních výdajů. Jen malý podíl má přímo centrální vláda ve smyslu centrálního rozpočtu. Na prodej vozidel je uvalená daň ve výši 10%, která směruje do výstavby silnic. Dalším pilířem je mýto, které předpokládalo při reformě systému financování v roce 2009, že bude hlavním nástrojem pohánění výstavby dálniční infrastruktury během 2 dekád. Tato reforma obnášela změny v utrácení příjmů ze zdanění PHM do údržby silnic, když se tyto příjmy stávají stabilním zdrojem pro silniční údržbu. Navíc se samotná daň zvedla a nesměruje jen na silnice.

Čína budovala dálnice i před reformami v 2000-2010, ale pomaleji bez možnosti růstu a udržení tempa. Zde třeba je k nalezení postup odevzdávání počtu km do provozu.

V roce 2013 bylo oznámeno jaká je představa rozsahu státní sítě silnic a dálnic a kolik si to ještě vyžádá peněz s cílem v 2030 (reforma z 2009 na +2 dekády je do 2030). Zde více. My dnes máme 2019 a je vidět ten progres vývoje.

Systém výstavby státní silniční sítě

Systém podléhá zákonu o silnicích; Highway Law, který specifikuje strukturu financování silniční výstavby. Tím je dáno, že to platí od Pekingu přes jednotlivé provincie až po metropolitní oblasti a autonomie.

*financování je možno zajistit příspěvky centrální vlády, ale i provinčních vlád (jejich fondy, které se plní z vyčleněných podílů daní)
*financování je možno zajistit úvěry z domácích i cizích bank nebo z finančních institucí cizích států
*financování je možno zajistit z domácích a zahraničních organizací
*financování je možno zajistit i umožněním vstoupení velikých společností nebo i jednotlivců, formou fondů, v regulaci Státní Rady
*financování se zajistí příjmy z mýta, tedy poplatků za užívání infrastraktury, slouží i jako záruka pro braní si úvěrů z bank nebo fondů a to záruka pro ekonomické organizace a firmy, mimo tedy prostoru vlády centrální nebo provinční, co zajišťuje jistotu investicí do výstavby

Třeba v roce 2012 se do výstavby silniční infrastruktury vložila dle Ministerstva dopravy centrální vlády částka ve výši v propočtu 183,93 mld. USD, ale jen 1,8% z toho poskytl přímo Peking formou vyčlenění ze státního rozpočtu. Až 17% pocházelo ze zdanění prodeje vozidel, 33% je pak příspěvek provinčních vlád, 36,4% jsou domácí úvěry a 0,4% zahraniční úvěry. Zbytek je mýto a další zdroje.

Mýto

Mýto podléhá regulaci Administrace zpoplatněných silnic. Ja v tématu píšu i o nezpoplatněném rozsahu dálnic nebo silnic v mnohapruhových parametrech. Mýto totiž slouží na zplácení projektů výstavby, které potřebují k výstavbě úvěry. Když ne, tak je to bez mýta. Údržbu totiž jak jsem uvedl financují z příjmů z prodeje PHM. Jsou na to složité propočty dle ujetých km, dle prodeje dle regionů. A zase i samotná výstavba jednotlivých projektů je v různé náročnosti a aby se co nejvíce vyplácel každý projekt, tak se prodlužuje tak, aby náročnější objekt (dlouhé tunely, vysoké a dlouhé mosty, veliké MÚK) byl v rovnováze a aby byl cenově akceptovatelný poplatek za přejezd, tak se spojuje s jednoduchšími úseky, takže se pak platí i za ně, protože tak je poskytnuto financování. Všechny dálnice jsou ekonomickými projekty, ale dlouhodobě jsou ve ztrátách, ale to jsou místní ztráty vzhledem ke strukturě financování. Umí se udělat výjimka a Peking dofinancuje náročnější projekty, aby se to vyplatilo. Vnímá se to i jako ekonomický stimul, ale to je jen doplněk, není to základní zdroj financování. Ale může se do toho zapojit i důchodový fond veliké firmy nebo provincie. Ono se počítá s tím, že tyto projekty přinesou peníze až během délky koncese/PPP/úvěru a ne ihned, takže můžou být účtovně z roka na rok ve ztrátách, což ale i jsou.

Účtovní ztráta a rozsah je třeba za rok 2013 k nalezení tady.

Čína zná komerčně provozované dálnice a silnice. Místními kapacitami, ale komerčně. Tyto projekty si lépe naceňují zpoplatnění a mají lepší výchozí pozici vůči Pekingu než místní provinční vlády, protože ale mají i jinak stavěné úvěry pro tuto výstavbu. Zároveň ale dokáží zbudovat opravdu náročná veledíla, na které by jinak musel Peking uvolnit veliké peníze navíc. Peking umí poskytnout provinčním vládám půjčky a tak směruje mýto i na splácení těchto půjček, a proto i některé jednoduchší trasy jsou zpoplatněné. Třeba tam v době výstavby nejsou adekvátní intenzity dalších +10 let a nejsou projektované a aby se ale napojil region na dálnici, co je zase politický program tak to jinak nejde.

Vláda reguluje i délku zpoplatnění mýtem. Je maximální perioda. Pro vládní zplácení půjček je možnost maximálně 15 let, co může být prodlouženo na 20 let, pokud jde o centrální a západní provincie, kde je nižší hustota obyvatelstva a slabší hospodářství. Pro komerční projekty/úvěry je maximální délka 25 let a opětovně pro uvedení oblasti až 30 let.

Zdanění vozidel

Daň z prodeje vozidel je osobitá daň pro výstavbu silničních projektů. Zajišťuje stabilní příjem pro výstavbu a jak jsem uvedl třeba v roce 2012 až 17%. Statistiku a dohled vede Ministerstvo financí. V roce 2012 to bylo tedy 31,3 mld. USD no a pro rok 2013 již 42,9 mld. USD. Extra daň, která se vybere z celého území a následně použije dle klíče zpátky pro výstavbu státní silniční sítě. Daň je stejná na všechna vozidla a to 10%. Byla zavedená v roce 1985 a vztahuje se na vozidla, motorky, elektrická vozidla, nákladní vozidla, zemědělská vozidla a přívěsy. Rokem 1985 to byl příjem pro celkový infrastrukturní rozvoj země. Později jen pilíř výstavby dálniční sítě, který má zajistit zvýšení mobility, snížení logistických nákladů a tak docílit zcela zásadní proměnu hospodářského profilu Číny a to během co nejrychlejší doby a tedy během 2 dekád vybudovat kostru, která byla již několikrát doplněná, přečíslená a která se stále zahušťuje.

Daň se platí jednorázově a to nejpozději 60d od zakoupení vozidla a před jeho registrací. Daň se vybírá jen jednou, takže když je vozidlo znovu prodáváné, tak se znovu již neplatí. Vztahuje se tedy jen na nová vozidla.

Z této daně se financují silniční projekty centrální vlády v alokaci i pro provinční vlády a tedy slouží na výstavbu silnic, mostů, tunelů, ale někdy i pro realizaci nákladních terminálů v rámci průmyslných a logistických parků. Kromě toho směruje část peněz i na vnitřní lodní dopravu a to vzhledem k propojenosti těchto typů dopravy v návaznosti na hospodářství. V roce 2000 a to jen pro představu byl výnos z dani ve výši 331 mil. USD. V roce 2009 již 17,8 mld. USD. V roce 2012 jak jsem uvedl 31,3 mld. USD atd. Až 90% peněz jde na výstavbu dálniční infrastruktury.

Reforma zdanění PHM

Před reformou byl systém financování silniční infrastruktury náročnější, protože byla celá paleta prvků daní a poplatků provinčních a místních vlád a byl v tom chaos. I to co se plánovalo na lokální úrovni bylo často v rozporu s centrálním plánem. Proto se celý systém zreformoval a mj. se zrušilo 5 poplatků za užívání silnic v různé úrovni. Vláda navíc zavedla nové zdanění vozidel, tedy nová pravidla v tomto systému a to samo o sobě zcela nahradilo dřívější příjmy z prodeje PHM. Tyto peníze se proto nasměrují do údržby a jiných segmentů země. Ovšem s tím, že základní daň se zvedla.

Státní rada nakonec připravovala změny skoro dekádu a tedy platí až od 1.1.2009. Do té doby tam byla neustále obava o to, jak se to povede všechno administrativně dořešit a přenastavit. Tato daň pochází i z prodeje paliva pro lodě, a i proto je ta návaznost, že daň z vozidel směruje i do lodní dopravy co je fajn vzhledem ke geografii Číny. Z 1l benzínu 13c USD byla daň, z 1l nafty pak 12c USD a všechny další ropní produkty. Ta daň předtím byla na úrovni 0,03c a 0,02c, takže nové zdaněné přineslo zásadní zdroje. A ty postačují vzhledem k nárůstu prodeje vozidel udržovat stále rostoucí síť dálnic. Jde to ruka v ruce s růstem hospodářství.

Před reformou byla daň vybíraná provinčními vládami. Nyní je centrální vládou nebo celním úřadem v případě dovozu. Zdanění se týká jak výrobců tak dovozců ropních produktů.

Nová daň byla reformním prvkem i v plánu zpoplatnění státních silnic tzv. II. kategorie. Na nich se mohlo zcela zrušit mýto, protože ze začátku ty příjmy jsou mnohem vyšší než síť, která měla být udržována. Tím, že se odstranilo mýto, tak se podpořila lokálně, ale napříč východní polovinu ekonomika a vícero fondů mělo najednou další volné peníze na nové projekty. Tím se odstartovala masivní výstavba dálniční sítě a najednou projektanti nestačí plnit úlohy. Aby se to zvládalo tak nastupují i obří stavební firmy železničních podniků, ale to by byla již kapitola výstavby. Tím pádem sice stouplo zdanění PHM, ale zase se snížují sociální dopady ze zpoplatnění mnoha silnic a dálnic tím, že se za ně neplatí. A to platí dodnes, že přebytky těchto zdrojů se směrují na odstraňování mýta u nižších kategorií důležitých státních silnic. Mj. se tím dotuje i agrární sektor, který je motivován převážet obilí a jiné produkty na nákladních vozidlech po dálnicích a státních silnicích.

zdroje pro další čtení: dají se dohledat ve vláknu (vládní odkazy na jednotlivé položky nemají smysl; jsou dostupné jen v čínštině)

中华人民共和国公路法 Highway Law of the People’s Republic of China ... http://www.npc.gov.cn/englishnpc/Law/20 ... 383545.htm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.4.2019 11:41:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Když si dáte do vyhledávače ve fóru slovo "Chishuihe", tak vám to najde informaci, že to je právě objekt, který tam na odevzdané dálnici ještě chybí dobudovat a je tam i video se stavem z výstavby tohoto obrovského mostu: 1,200 meter span, meters high. Já teď dám další stav:



no a tady jedno video o čem je ta čínská početnost a několik jejich technických řešení :D


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.4.2019 18:46:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
z výstavby nyní:
http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... ang_Bridge


a tady zase jen silnice vedoucí k přehradě Wudongde, jen to co to bylo za terén a stavbu:


+aktualizoval jsem obsah příspěvku o něco výše z odevzdání dalších úseků dálničí sítě do provozu; dalších cca. 200 km v provozu, krátké úseky jsem tam nedopsal :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.4.2019 18:59:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Nejvýše položený dálniční tunel na světě je v oblasti Tibetu a od 26.4.2019 v provozu. Nový tunel Milashan je součástí tahu G318 od Linzhi do Lhasa. Tunelové roury jsou dlouhé 5727m a 5720m. Portály jsou ve výši 4752m a 4774m nad mořem. poloha
Příloha:
2b9135c089904aaea4a34c05c2ff2d9a.jpeg
2b9135c089904aaea4a34c05c2ff2d9a.jpeg [ 48.22 KiB | Zobrazeno 2253 krát ]

Příloha:
9efa294772bd4a51a7d31787c1b96b76.jpeg
9efa294772bd4a51a7d31787c1b96b76.jpeg [ 42.77 KiB | Zobrazeno 2253 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.5.2019 13:03:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
další rozsahem náročný projekt je 172 km Wenchuan Maerkang expressway (Wenma expressway)

dne 17.5. se několik úseků z budované části dlouhé 105 km stavebně ukončilo a je ve fázi testování

Až 86,5% délky trasy totiž vede v tunelech nebo po vysokých mostech. Nejdelším tunelem je Zhegushan a je v n.v. kolem 3200m.

http://scnews.newssc.org/system/2019051 ... 0.3.wJTxko

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.5.2019 19:04:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Vlakom rýchlejšie, než lietadlom. Revolúcia v železničnej doprave, tvrdí Čína

Cesta z Pekingu do Šanghaja by sa vďaka nemu mala skrátiť o niekoľko hodín.

Vo štvrtok zišiel z továrenskej linky v čínskom meste Čching-tao prototyp vlaku, ktorý by mal byť schopný ísť rýchlosťou až 600 kilometrov za hodinu.

Cesta z Pekingu do Šanghaja by sa vďaka nemu mala skrátiť o niekoľko hodín. Dokonca by mala byť rýchlejšia, než lietadlom. Komerčne by sa mal začať vyrábať v roku 2021.

"Keď započítame aj prípravu na cestu, trvá lietadlom 4,5 hodiny a rýchlovlakom 5,5 hodiny. Vďaka tomuto Maglevu by sa skrátila na 3,5 hodiny," dodal.

celý článek: https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-e ... tvrdi-cina

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.5.2019 19:14:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
přehlídka několika dalších mostů ve výstavbě ve videách:









záběry na vizualizace jedné dálnice:



a jedna dálnice v provozu:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.5.2019 18:49:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Shuanghe Bridge

ve výstavbě

http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... ghe_Bridge

Obrázek


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.6.2019 12:48:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
Za uplynulý týden šlo do provozu dalších asi 150 km dálniční sítě, ale já zmíním pouze nejdelší úsek a to k dnešnímu dni 75 km úsek G22 Qingdao - Lanzhou (Qinglan) Expressway v provincii Shandong na východě Číny. Jde od G3 u Ta´ian do Pingyin.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.6.2019 19:59:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12913
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Čína
z toho co se staví a již jsem to tady dával, tak dávám vývoj:




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.7.2019 18:56:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 258 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz