Nepál

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

flag.PNG
flag.PNG (7.6 KiB) Zobrazeno 22012 x
map.PNG
map.PNG (129.62 KiB) Zobrazeno 22012 x
Rozloha: cca. 147 000 km2
Počet obyvatel: cca. 30,3 mil.
Hlavní město: Káthmandú (cca. 1,4 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.11.2020 17:57:29, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda Nepálu :arrow:

http://www.nepal.gov.np/

Ministerstvo infrastruktury a dopravy :arrow:

http://www.mopit.gov.np/

Silniční sekce Ministerstva dopravy :arrow:

http://www.dor.gov.np/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepál je vcelku větší země. Bohužel vzhledem k faktu, že je hodně hornatá a zároveň chudá, zadlužená s velikou nezaměstnaností, slabým průmyslem, obrovskou korupcí atd. je dopravní infrastruktura na tem opravdu špatně.

Celkem je zde cca. 17.000 km silnic, přičemž asfaltových je přibližně 13.000 km. Jejich kvalita je ovšem špatná, protože klimatické podmínky si vyžadují velikou údržbu a na tu nejsou peníze. Městské komunikace jsou za vydatných dešťů těžko sjízdné a navíc jsou přetíženy v důsledku podstatného nárůstu počtu osobních automobilů z dovozu. Podíl meziměstských silnic je asi 11.000 km, z čeho je 50% nezpevněných, takže celková dostupnost regionů není dobrá. V zemi prakticky není železnice, pokud nepočítáme krátkou spojnici s Indii v délce 60 km.

Proč jsem tedy Nepál přidal :?: ... :arrow:

Připravuje se zde výstavba silnice dálničního typu z Káthmandú do města Hetauda.

Kathmandu-Kulekhani-Hetauda Tunnel (KKHT) Highway :arrow:

http://npbcl.com/kkht.php
tQBUSFx.jpg
tQBUSFx.jpg (169.28 KiB) Zobrazeno 21998 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.1.2018 20:35:19, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

web stránka ministerstva dopravy je již v provozu, doplněná do příspěvku o několik výše

gesce ministerstva dopravy si bere pod svojí správu následující projekty:

National Pride Projects Under MoPIT
Midhill Highway
North-South Corridor
Terai Madhesh Fast Track Road Project
EW Electrified Railway Project
Hulaki Highway

a dále:

Kantilok Path Road Project
Dharan Chatara Gaighat Hetauda Road Project
Road Improvement Project
Dhulikhel Sindhuli Bardibas Road Project
Kathmandu Valley Road Improvement Project
Road Network Development Project
Road Maintenance and Development Projct
Road Connectivity Sector Project
Emergency Flood Rehabilitation Project
SASEC Road Connectivity Project
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Ničivé zemětřesení si již vyžádalo přes 4.000 obětí a způsobilo rozsáhlé materiální škody v hlavním městě a širokém okolí. Nejvíce je poškozena infrastruktura bydlení a v plné míře se projevují nedostatky ve zdravotnictví a v slabém pokrytí silnicemi. Nepálu pomáhá celý svět, ale než se konsoliduje první pomoc ze vzdálenějších států (USA, EU atd.), tak si musejí Nepálčani vystačit sami nanejvýš s Indii a Čínou. Nyní je nasazená téměř celá armáda čítající bezmála 100.000 vojáků. Hledají další mrtvé, koordinují dopravu, pomáhají ošetřovat tisícovky raněných, staví provizorní přístřešky pro další, co nemají kde bydlet.

Co se týče probíhajících silničních tendrů, tak pokračují i nadále. Nepál doposud nijak neomezuje vládní výdaje na standardní fungování a rozvoj země. Řada států světa poskytuje Nepálu i finanční pomoc.

Rozsah škod a úmrtí bude zřejmě ještě vyšší, protože mnoho horských vesnic je odříznuto od světa. Za hlavní příčinu tolik mrtvých se udávájí nevyhovující normy pro bydlení, respektivě různe přestavby domů. Paralelně k tomu i nedostatek nemocnic a zdravotnického personálu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Další vlna otřesů došla 12.5. (zasáhlo i Indii), počet mrtých přesáhl celkově již téměř 9.000. OSN vyzvala Nepál ke změnám ve stavebních normách, aby se dalším takovým dopadům zabránilo. Svět mobilizuje své síly a posílá do Nepálu mnoho materiální a finanční pomoci. Myslím, že nemá cenu to více rozepisovat, každý to má možnost sledovat v dalších informačních zdrojích.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

O dálnici prozatím ticho, ale Nepál požádal Světovou Banku o financování na studii k vylepšení tahu East West Highway a nejen to:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (53.7 KiB) Zobrazeno 20436 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt dálnice KKHT (projekt výše ve vlákně popsaný) se ještě v srpnu 2014 posunul o krok dále.

Nepal Purwadhar Bikash Company Ltd. (tedy provozovatel budoucí dálnice) podepsal smlouvu na investici (rámcovou dohodu k financování) v hodnotě 280 mil. USD se společnostemi z Kanady. Jedná se konkrétně o vybudování Kulkhani - Hetauda Tunnel Highway. Kanadu zastupují společnosti: Infrabanx Corporation, Shej Global Canada a Global Financial Associates Canada. V praxi se jedná o poskytnutí úvěru na 15 let, který se začne splácet po dokončení výstavby dálnice z výnosu z mýta.

Je nutno říct, že současná silnice, která spojuje Hetauda - Mugling - Kathmandu má délku 227 km, ale na její zdolání je potřebný čas 6 až 8 hodin. Alternativní silnice na trase Tribhuvan Highway má délku 133 km, ale na cestování je potřeba počítat až s 7-8 hodinama.

Tento nový projekt by spojil Kathmandu a Hetauda za 1 hodinu. Jen na úsporách paliva by to ročně přinášelo 150 mil. USD. Celková délka je v rozsahu 58 km a do roku 2016 se má projekt plně připravit. Poté 5 let budovat a následně 30 let splácet. Náklady na projekt jsou cca. 350 mil. USD, takže tato rámcová dohoda je zcela zásadním krokem.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (22.87 KiB) Zobrazeno 19663 x
Co se týká výstavby, je zřejmé, že je to odvážný krok. Vláda láká do tohoto PPP zajímavými garancemi: jakože nikdy neznárodní tuto stavbu ani pozemky pod ní, že umožní provozovatelům měnit a určovat ceny mýtného, že dokáže finančně vypomoct pokud to bude potřeba, záležitosti kolem daní atd.

Projekt je ale stále reálně v nedohlednu, i když formálně již před 3 lety zahájen, tak se reálně nestaví. Investoři stále neuvolňují peníze, protože Nepál nemá dostatek dalších disponibilních zdrojů, což je dáno i zemětřesením v zemi, ale projekt se stále nezrušil, jen se nedokáže v něm více pokročit. Ze svých funkcí odstoupilo v 1. a 2.Q 2016 několik odpovědných funkcionářů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko podpoří výstavbu tunelu v Nepálu, informace z podzimu 2016:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (32.62 KiB) Zobrazeno 19478 x
Projíždět Nepálem je i po hlavních státních silnicích velmi obtížné vzhledem k provozu, nedostatku těchto silnic napříč zemí a nesmírně složitý terén. 100 km běžně trvá 2,5 a více hodin za normálního bezproblémového provozu a za dobrého počasí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepal road upgrades being planned
Snímka.PNG
Snímka.PNG (19.18 KiB) Zobrazeno 19325 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (73.92 KiB) Zobrazeno 19325 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Financování z Japonska může pomoct zaplatit jeden tunelový projekt. Jde o projekt za 200 mil. USD se 2 tunelovými částemi, přičemž se plánuje od roku 2010 s tím, že do výstavby má jít v roce 2020 a dobudovat se v roce 2023. Tunelové úseky jsou blízko Bhaktapur, který leží východně od hlavního města. S tímto projektem by se zredukoval dopravní problém na východní straně hlavního města.

Dále Japonsko hodlá půjčit i peníze na další klíčovou tunelovou stavbu s názvem Ngdhunga. Náklady na projekt jsou 182 mil. USD a Japonsko uvolní z agentury JICA 75% formou půjčky se splatností 40 let. Postavil by se tak 2,45 km dlouhý tunel mezi Basnetchhap a Sisne Khola a stejně tak napojovací silnice mezi Basnetchhap a Thankot.

A poslední novinka je, že se povedlo zajistit financování rozšíření 87 km části East - West Highway mezi Kamala a Kanchanpur. ADB slíbila poskytnout úvěr ve výši 180 mil. USD a nepálská vláda doloží dalších 76,4 mil. USD. Výstavba se má zahájit v roce 2019 a ukončit v roce 2022. Tady se dá dočíst toho více: https://www.adb.org/news/adb-providing- ... st-highway .

V příští dekádě se tak můžeme dočkat opravdu nových 4-pruhových silnic s tunelovými úseky. Nebo i s novými tunelovými úseky na stávajících silnicích, protože i to značně pomůže dopravě v hornatém Nepálu. Stát se snaží zapojit všemožné financování do těchto projektů. Jednotlivé projekty jsou vypracované a do každého sa snaží zapojit dostatek kapitálu od grantů a darů přes půjčky po vlastní financování, které je převážně menšinové. Nepál ale hospodářsky roste a je brzdou v logistice regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady se připravují mj. i tedy v rámci tahu Východ - Západ práce na projektování na 131 km části mezi Narayagadh a Butwal. Práce budou stát 143 mil. USD a potrvají řadu let. Projekt se má ukončit do konce roku 2022. V minulosti byl zrušen/odložen. Cílem je 4-pruh na místě, kde je často sotva 1+1.

Tady je FB stránka k projektu: https://www.facebook.com/Narayanghat-Bu ... 065954803/ , kde vidět opravy stávající silnice.

V Nepálu se hodně plánují různé silniční investice, ale realitou je komplikované plánování a ještě obtížněji se hledají zdroje k financování samotného přípravního procesu základních studií a k vypracování projektů. Stát se sotva zmůže na opravy stávajících silnic. S projektem na tuto 131 km část pomáhá čínská firma China Construction Seventh Engineering Division.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Začala se výstavba tunelu Nagdhunga v hlavním městě, co pomůže snížit cestovní čas. Zahajovacího ceremoniálu se účastnila politická špička s japonskými zástupci, kteří financují projekt.

Tunel spojí rušnou silnici Prithvi se silnicí Tribhuvan. Půjde mezi Dahachowk v Káthmandú a Sisnekhola v Dhading. Tunel bude dlouhý celkem 2,68 km se šířkou 10m a výstavba má trvat 42 měsíců. Náklady na projekt jsou 192,7 mil. USD, z čeho 140,2 mil. USD tvoří půjčka japonské vlády. Zbývající částka 52,5 mil. USD je poskytnutá místní vládou. Práce realizuje japonská firma Hazama Ando Corp. Součástí silničního spojení jsou i 3 km silnice s 2 nadjezdy.

Cestování z Káthmandú do Naubise se zkrátí o 9 km. Stavbě padne za oběť 47 domů.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepálská vláda podepsala se Světovou Bankou teď v rámci koronakrizy smlouvu o čerpání úvěru ve výši 450 mil. USD pro podporu financování rozvoje silniční výstavby. Ta má pomoct zvýšit hospodářský růst a právě teď v tomto období pomoct překonat negativní dopady z krize.

Mj. se z těchto peněz podpoří rozšíření silnice spojující Nagdhunga s Mugling a dále pak taky silnici Kamala - Pathlaiya, kde se plánuje 4- pruh.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepal Army studying legal implication of expressway consultant being blacklisted:

https://kathmandupost.com/national/2020 ... lacklisted
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Počet obyvatel stagnuje. Nepál zasáhlo před pár lety velmi silné zemětřesení, které tady jednak zpomalilo stavební programy včetně silničních a jednak vrátilo některé regiony o mnoho let zpátky. Vyžádalo si doposud 9 tis mrtvých a 22 tis lidí se zranilo. Navíc spadlo i několik památek zapsaných v UNESCO a z 3,5 mil. lidí se v ten moment stávají lidi bez domova. Svět pomohl jak jen to šlo. Tohle je jednoduše zásadní událost v uplynulé dekádě a nelze jí opomenout.

Cestování po silnicích je v Nepálu složité. Silnice mimo hlavních tahů jsou na tom špatně, ale že opravdu špatně. Celkovým problémem jsou zde sesuvy svahů a taky podmytí těles silnic, poškození mostů, velmi špatný stav vozidel, které pak ale stojí na silnicích pro poruchy. Nevyspytatelné zásoby PHM během cesty. Realita cestování tady je 3-4h na každých 100 km jízdy. Samozřejmě, pokud máte menší dobré spolehlivé vozidlo a jedete převážně po hlavních státních silnicích nejvyššího významu, tak je ten čas v průměru menší.

Mapa hlavních silnic logistického významu pro svět:
576.JPG
576.JPG (103.35 KiB) Zobrazeno 9403 x
577.JPG
577.JPG (160.89 KiB) Zobrazeno 9403 x
V roce 2016 tady byla silniční síť o rozsahu cca. 28 000 km, z čeho 12 000 km mělo zpevněný povrch. Strategické silnice jsou v celkové délce 12 898 km. To jsou silnice, které spojují největší města státu, přepravuje se po nich největší podíl nákladu a lidí aneb tvoří mezinárodní spojení.

Pokud se sem vypravíte a dělá to dost lidí, co sem míří a pak cestují, tak základem je orientovat se v silniční síti. Strategické silniční tahy zahrnují v sobě i základní silniční osi z východu na západ (Mid hills Highway, Postal roads aneb Mahendra Highway) a ze severu na jih ( Tribhuvan highway, Ratna highway, Bhimdatta highway, Karnali Highway). Mezi strategické silnice patří i přivaděče k důležitým uzlům a tedy kde se napojuje síť lokálních silnic, městské silnice atd.

Nejvyšší prioritu mají pak všeobecně east-west highway (tam se na vícero úsecích ledacos staví a stavět plánuje), ale taky Mid Hill East-West Highway a Postal Roads v Terai.

East-West highway má celkovou délku 1027 km. Je to nejdelší silnice v zemi, v převážném rozsahu má 1+1 jízdní pruh. Je vylepšovaná i díky indickým inženýrům. Stará se o ní samozřejmě stát a je značená jako H01.

Co se týče bezpečnosti silničního provozu, tak si je nutno uvědomit, že terén je tady nepříznivý, stav silnic není dobrý a to vede i k početným dopravním nehodám (DN). Dle WHO tady při DN v roce 2018 zemřelo 4622 lidí. Na silnicích je i kriminalita, bandité a taky protesty, kterým je lepší se vyhnout. Obzvlášť velkou pozornost je nutno věnovat motocyklistům, kteří na dopravní předpisy a ostatní účestníky provozu vůbec nehledí.

Část projektů řídí armáda. To se dá pochopit i z výše uvedeného příspěvku. V Nepálu má armáda speciální postavení a od zemětřesení se armáda zapojuje do vícero oblastí řízení státu. Staví se tady toho dost, plánuje ještě víc. Dokonce by se dalo říct, že se opravdu hodně staveb plánuje a to nejsou jen horské silnice dálničního typu, které mají zkrátit a zrychlit cestování, ale nové silnice v lepších trasách, ale často to uvázne na financích. Vláda zase tolik zdrojů nemá a všechno to nemůže stát na úvěrech. Těm navíc nehraje do karet i relativní nestabilita režimu.

Ten posun tady rozhodně je, ale zdaleka neodpovídá rozsahu území a počtu lidí v něm žijicí.

V Nepálu je něco málo železnic, jen u hranic s Indii je několik opravdu krátkých napojení. Plánuje se postavit nejedna trať. Z Birgunj na Káthmandú trať stojí po Amlekhganj, postavěná ještě Brity, jedná se o jejím znovuotevření. Řeší se rozchody a návaznost na Indii. Nepál má železničnou společnost, protože ta udržuje spojení z indického Jaynagar do Bijalpura, což je kousek východně od Birgunj. Tato spojení umožňují dostat se nákladu přes Indii z Kalkaty a odjinud až do Nepálu rychlejším způsobem ve větším množství. Ale tohle víc rozepisovat nebudu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

To, co nechci dávat do výše uvedeného souhrnu je jedna silniční stavba zmíněná i o několik příspěvků výše. A sice: rozšíření Narayagadh - Butwal :arrow:

*projektovalo se 131 km, ale realizace se dotkla 113 km (možná, že tam byl předtím jen překlep)
*jde o úsek tahu East - West, tedy prakticky 1/10 tahu se stane 4- pruhovou
*poloha:
586.JPG
586.JPG (118.07 KiB) Zobrazeno 9400 x
*stavební práce realizuje čínská společnost China Construction Seventh Engineering Division
*původně mělo být hotovo v roce 2022, ale bude v roce 2024
*trasa jde po relativní rovině, ale terén vyžaduje stavbu vícero objektů
*a to vše v nákladech 153 mil. USD
*fotky z výstavby naleznete zde: https://www.facebook.com/nbroadnepal/

East - West je jednoduše silnice, která je tepnou státu, ale doba výstavby 1961 jí předurčuje na postupnou přestavbu.

Tady je i několik videí z prací na tomto úseku:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

návaznost na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 25#p222425

Kathmandu - Terai Expressway

Kontrakt na výstavbu podepsali čínské firmy: http://www.xinhuanet.com/english/2021-0 ... 948185.htm

Kathmandu-Terai/Madhesh Expressway | 72.5 km - pár fotek a informací ...
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -169270203

Než se bude moct rozvinout zkapacitňování Z-V tahu, tak se nejdříve musí vytvořit lepší ekonomické i dopravní podmínky v nejlépe rozvíjitelném území, čemu ostatně odpovídá i ta mapa ve shrnutí, že to je hlavní tah, jen nemá parametry pro další kapacitu v provozu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepál zahájil tendrování pro výstavbu tunelu Siddhababa, který je důležitou součástí Siddhartha Highway. Tento tah spojuje Pokhara s hranicemi Indie na jihu země. Náklady na projekt se odhadují na 85 mil. USD. Tunel bude dlouhý 1,126 km a pomoc s jeho přípravami realizovalo Švýcarsko. Tunel vyřeší jinak sesuvná území, které často způsobují odstavení stávající silnice. Náčrt situace:
Nep.JPG
Nep.JPG (44.3 KiB) Zobrazeno 8032 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Nepál v období 2005 až 2015 postavil 2000 km silnic na hlavní silniční síti a dosáhl stavu v roce 2018 v úrovni 7000 km. V tomto období se také snížil celkový podíl méně kvalitních hliněných cest, nejvýrazněji mezi středohorskými silnicemi spojujícími kdysi izolované okresy se zbytkem země. Asfaltem bylo pokryto 7000 km. I po tomto období se třeba upgradovala silniční síť v Káthmandú a nyní jsou v realizaci složité stavby v celém státě. Není to jen o vysokých horách, ale i o zemětřesení, přičemž těmto podmínkám vzdoruje "nepálská nátura".

Projekt: Kathmandu - Terai Expressway ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 90#p235090 ) má vlastní web :arrow:

https://ktft.nepalarmy.mil.np/

*informace i zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Kathmandu ... Expressway

Mahadevtar Tunnel:
Obrázek

Projekt: rozšíření Narayagadh - Butwal ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p222500 ) :arrow:

zopakuji info web: https://www.facebook.com/nbroadnepal/

stav k jaru 2022:



Projekt: o kterém jsem psal posledně (o příspěvek zpátky), že se tendruje tunel Siddhababa :arrow:

*je na úseku Butwal - Palpa
*projekt se začal v 02/2022
*výstavba se má zahájit v 02/2023
*postaví China State Engineering Construction Corporation

:arrow: tady je půlhodina největších infrastrukturních projektů v Nepálu (je tam seznam), ve videu jsou i vizualizace, aby to bylo více zřejmé jak to bude



:arrow: uprostřed Káthmandú je vystavěn kolektorový průtah Kalanki - KoteshwarKalanki - Koteshwar (dnes kapacitně již nepostačuje, pod ním je "ring road", ten je na tom o něco lépe)

Obrázek

širší záběr: https://i.imgur.com/iFIm8SW.jpg

Obrázek

vypadá to asi TAKTO

:arrow: pod tímto průtahem vznikl z jižní strany města "ring road" (celý okruh má 30 km: https://en.wikipedia.org/wiki/Ring_Road_(Kathmandu) )

TADY a TADY

To tak pro ukázku.

Nepálská silniční síť je přetížená, ale hlavně je pro svůj hornatý charakter obtížně sjízdná. Mnoho dosavadních tras je často neprůjezdná pro pády skalných lavin, balvanů, stromů, kmenů ... snaha o rozšíření silnic v nových trasách nebo výstavba tunelů usnadňuje cestování.

Většina těchto prací je financována od donorů. Nebo je v realizaci nepálské armády a zdrojů rozpočtu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

V Nepálu probíhá výstavba důležitého nadjezdu, hlásí Ram Krishna Wagle, nepálský korespondent World Highways. Nadjezd se nachází na Gwarko Junction na Káthmándském okruhu, který je součástí části Lalitpur.

Tento silniční okruh spojuje hlavní místa údolí Káthmándú spolu s dálnicí Tribhuwan na západě spojující západní Nepál Araniko Highway na východě spojující Nepál Východ s hlavním městem Káthmándú. Práce jsou prováděny podle modelu inženýrství, nákupu a výstavby (EPC) Ashish Samanantar Religare, společný podnik místních nepálských společností. Projekt v hodnotě 1,4 milionu USD by měl být dokončen v únoru 2024.

Čtyřpruhový nadjezd bude mít celkovou délku 540 m; 35m most s jedním polem spojuje stranu Balkumari s 320m rampou a stranu Satdobato s 185m rampou. Rampa bude 16m široká silnice postavená na mechanicky stabilizované zemní opěrné zdi vyplněné zeminou. Most bude mít svislou světlou výšku 6m.

Vozidla jedoucí po hlavním okruhu budou používat nadjezd, zatímco vozidla jedoucí po silnicích Gwarko-Mangalbazar a Gwarko Lubhu-Lamatar budou používat podjezd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Asijská rozvojová banka (ADB) poskytuje půjčku, která pomůže zlepšit klíčové silniční spojení v Nepálu. Půjčka ve výši 300 milionů USD bude použita na údržbu a modernizaci silnice spojující Laukahi a Kakarbhittu. Vznikne dualizace trasy.

Obrázek

Tato trasa má pro Nepál hospodářský význam, protože poskytuje klíčové mezinárodní spojení s Indií a Bangladéšem. :idea: Silnice je součástí tzv. východo-západní dálnice Nepálu, která je sama o sobě součástí důležitého koridoru subregionální hospodářské spolupráce v jižní Asii.

Obrázek

Nepálské ministerstvo silnic bude dohlížet na projekt modernizace, který zahrnuje rozšíření a zlepšení 95 km úseku trasy na 4- pruhový stav se dvěma jízdními pruhy v každém směru jízdy. V současné době má úsek silnice pouze jeden jízdní pruh v každém směru a práce na zlepšení zvýší kapacitu i bezpečnost na silnici. Práce na modernizaci budou zahrnovat použití materiálů vozovek schopných vyrovnat se s velkým teplotním spádem a velkým mechanickým zatížením a také výstavbu mostů navržených tak, aby vydržely silné povodně.

stav silnice u Itahari z 11/2022 je zachycen ZDE
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Úřady pro katastrofy v Nepálu hlásí, že silný déšť způsobil v posledních dnech záplavy a sesuvy půdy ve středních a východních oblastech země.

Mezi nejhůře zasažené oblasti patří okresy Shankhuwasabha, Taplejung, Ilam a Panchthar v provincii Koshi. Nepálský národní úřad pro snižování a řízení rizika katastrof (NDRRMA) hlásí, že nejméně 5 lidí zemřelo a 29 lidí se pohřešuje po několika incidentech záplav a sesuvů půdy v okresech od 17. června 2023.

Zničeno bylo asi 20 domů. Most v Panchthar byl také zničen a několik silnic v celé provincii bylo poškozeno. Úřady oznámily, že řeka Kabeli v Taplejung a řeka Sabha v Sankhuwasabha jsou nad úrovní pohotovosti. Místní média uvedla, že přetékající řeky poškodily energetickou infrastrukturu.

O několik dní dříve silný déšť způsobil sesuv půdy v okrese Nuwakot v provincii Bagmati. Jedna smrt byla hlášena 15. června.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nepál

Příspěvek od Diaľničiar »

Venkovské silnice v Nepálu budou udržovány a modernizovány po poskytnutí půjčky v hodnotě 100 milionů USD od Asijské rozvojové banky (ADB). To bude použito pro Nepálský projekt zlepšování konektivity venkova.

Silniční spojení bude modernizováno pro 16 okresů v pěti provinciích prostřednictvím projektu zlepšení konektivity venkova. Financování zlepší 324 km silnic s modernizací včetně lepších prvků bezpečnosti silničního provozu a nových povrchů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“