Indie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Karnataka Elevated Corridor :arrow:

Stát Karnátaka podpoří výstavbu 102 km vyvýšené dálnice. Jde o vyvýšenou dálnici v hlavním městě Bengalúr, která tady má vyřešit chronické kongesce. Náklady na tah jsou 3,44 mld. USD. Prozatím jde do výstavby 1. fáze a to v roce 2019. Projekt se bude realizovat formou PPP. Celý tah se má dobudovat v roce 2025.

V tomto indickém státě žije asi 60 mil. obyvatel a v jeho hlavním městě asi 10 mil., takže dopravní situace je tam opravdu i na indické poměry již žalostní.

Tento projekt si ale vyžádá masivní výruby stromů. Odhadem asi 4000 kusů. A nejen to, takže je to i hodně kritizovaný záměr. Město ale v létě ohlásilo veliké investice jak do podpory tohoto koridoru, vylepšení silnic v napojení na něj, tak i modernizaci tisícovek autobusů s jiným než naftovým pohonem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

98 km dlouhá silnice Solapur - Osmanabad - Yedshi ve státě Maharastra byla odevzdaná do provozu. Má parametry 4- a 6-pruhu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

A ještě jednou Indie dneska. Premiér koncem roku 2018 schválil výstavbu nového velikého mostu:

new Ganga River bridge crossing project :arrow:

*náklady se odhadují na 395,3 mil. USD
*je to mega projekt v celkové délce 14,5 km, prochází přes Patna, Saran a Vaishali distrikt Bihar
*samotný most bude v parametrech 4-pruhu v délce 5634m, k tomu viadukt dlouhý 1580m a ještě jeden nadjezd 110m dlouhý a pak ještě další 4 menší mosty a 13 křižovatek
*výstavba má trvat po vytendrování 3,5 roku a ukončit by se měla v roce 2023

Nový most o 100% zesilní kapacity spojení severní a jižní oblast Biháru, který právě řeka Ganga rozděluje. Jeden most tady je, ale nepostačuje. I ten má 4-pruhy. Stávající provoz je na úrovni 60.000 vozidel za 24h a neumožňuje již hospodářský rozvoj regionu. Ve státě Bihár žije na rozloze 94.000 km2 asi 105 mil. obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2016 jsem psal o postupu výstavby tunelu Rohtang: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 58#p137358 a nyní další informace: téměř 9 km dlouhý tunel má být odevzdaný dle plánu letos do provozu. Zredukuje stávající spojení mezi Keylong a Manali z 85 km na 25 km a cestovní čas klesne ze 6h na 1/2 hodiny. Stávající trasa silnice, která je jedna z nejvíce nebezpečných na celém světě se víc používat nebude. Tunel je budovaný v n.v. 3100m.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Naplno se staví vnější okruh města Jaipur, které je zároveň hlavním státu Rajasthan. Jde o 150 km okruh v parametrech 2x3 jízdní pruhy. Projekt se prvně začal v roce 2011 tendrovat v podmínkách zadanými v roce 2000, ale pak došlo k obstrukcím a sporům při vyřešení pozemků a teprve nyní se naplno realizuje tato výstavba. 2 eapy spojují silnice Ajmer, Tonk, Agra na jihu a 3. etapa pak silnice Agra, Delhi, Sikar a Ajmer na severu. Ve městě žije kolem 3 mil. obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Minulý měsíc se do provozu dostala 1. fáze Jaipur Ring Road v délce 47 km. Celý okruh má plánovanou délku 150 km. Ve městě žije kolem 3,5 mil. lidí.

https://i.imgur.com/HxrTPZa.png
https://i.imgur.com/fdBEecJ.png

Práce na 2. fázi běží a dokončení se plánuje do let 2021/2022.


Ještě v 03/2019 se do provozu dostal zkapacitněný tah Madurai - Ramanathapuram v délce 115 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Japonsko bude přes agenturu JICA financovat v nákladech 2,7 mld. USD 22 km linku Mumbai Trans Harbour :arrow:

*též pod názvem Sewri-Nhava Sheva Trans Harbour Link bude nejdelším silničním indickým mostem, který spojí přístav a jižní satelity města v rámci Navi Mumbai
*projekt obnáší celkem 22 km dlouhou trasu s 6/8-pruhy a mostem ponad moře v délce 16,5 km
*projekt bude stimolovat ekonomický koridor mezi Mumbai a průmyslovou zónou Pune, navíc se zlepší dosah na mezinárodní letiště
*práce se zahájí letos a ukončí se v roce 2021, JICA poskytuje 30-roční úvěr; Japan International Cooperation Agency
*tendrování se má ukončit tento měsíc, do tendru se přihlásilo 7 velkých společností: China Railway Major Bridge Engineering Group (člen China Railway Group) což je 2. největší stavební společnost světa a další společnosti z Japonska a Jižní Korey

Projekt se musel několikrát odkládat pro problémy se zárukama za úvěr.

Mumbai Metropolitan Region Development Authority :arrow:

https://mmrda.maharashtra.gov.in/
http://www.mmrdamumbai.org/
tento projekt má extra web na mezinárodním fóru SSC: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=2103991 a je tady několik změn, ale podstata samotného projektu je zachována

na tento projekt se tady čeká 40 let ... základní aktuální informace: http://www.newindianexpress.com/cities/ ... 07010.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost z praxe:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indický silniční úřad NHAI získal úvěr od Life Insurance Corporation of India ve výši 3,4 mld. USD na 30 let pro financování rozvojových programů v silniční infrastruktuře. Indie na rozdíl od Číny stavila na investice do mnoha jestvujících tras silnic, zdualizovala je a postupně přestavuje úrovňová křižovaní na MÚK a až následně nyní se budují standardní rychlostní tahy jakožto dálnice. Na rozdíl od Číny, kde se masivně budují dálnice a původní státní silnice jdou v úzadí. Souvis to má ale pak i s rozlohou a územním rozvojem, zahuštěním obyvatelstva a ekonomickými možnostemi obou států. Indie ale poslední roky navyšuje investice do nové silniční výstavby.

V Indii je kolem 133.000 km státních silnic, v čem jsou i rychlostní tahy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 14:36:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

V minulém měsíci se do provozu odevzdal 352 km dlouhý tah Shivpuri - Biaora - Dewas s tím, že některé části se ještě dodělávají.

Jde o hlavní sekci na NH-3 Mumbai Agra. Bylo to rozděleno na 3 podúseky: Shivpuri-Guna, Guna-Biaora a Biaora-Dewas s tím, že projekt se odstartoval politicky v 06/2015, ale výstavba se pak začala až v 06/2016 a ukončení bylo na 06/2019. II. podúsek Guna - Biaora v délce 94 km byl otevřený v 06/2018 a 3. podúsek v rovněž v délce 94 km pak v 10/2018 a 104 km 1. podúsek pak v 07/2019. Cestovní čas se zkrátil z 10+ hodin na 4 hodiny. Ve výstavbě je několik obchvatů, třeba kolem města Dewas, a proto tento součet nedosahuje zmíněných 352 km.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.9. se do provozu odevzdal 22 km úsek 6-pruhu rychlostního tahu mezi Dasna a Hapur na východě Delhi. Jde o součást Delhi - Meerut Expressway. Nebo i expanzi stávající NH9 (ex NH24). Dominantním objektem nového úseku je 4,7 km dlouhý viadukt ponad Pilkhuwa.

Poloha: https://www.openstreetmap.org/?mlat=28. ... 31/77.6297

Zdroj: https://www.aninews.in/news/national/ge ... 930163917/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Startuje výstavba Delhi - Mumbai Expressway :kladivo:

*jde do částečné výstavby na 1 úseku v délce 80 km

https://www.financialexpress.com/infras ... s/1398004/
https://auto.ndtv.com/news/delhi-mumbai ... ri-1906403

Stávající hlavní trasa v rámci zlatého 4-úhelníku je přetížená a nebezpečná. Hlavní silniční trasa má nyní délku 1450 km. Nový rychlostní tah bude mít délku 1250 km. Půjde napříč vícero indických států. Náklady na výstavbu jsou předběžně na úrovni 14,5 mld. USD.

Parametry budou převážně v 8-pruhu s rezervou na 12-pruh na vícero úsecích. Cestovní čas se zkrátí o 1/4 na 18 hodin.

Výstavbu oddaluje již jen vyřešení pozemků, což je celkový problém Indie a okolních zemí.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Včera se zahájila výstavba 297 km dlouhého rychlostního tahu Bundelkhand Expressway (Etawah - Orai - Chitrakoot). Náklady na výstavbu činí cca. 1,5 mld. USD a výstavba potrvá 30 měsíců. Dálniční mapa 2025 státu Uttar Pradesh (200 mil. obyv.) je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p175374 .

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Informace o výstavbě tunelu Rohtang (dá se dohledat v tématu), kdy jeho odevzdání se letos prostě nepovede: https://timesofindia.indiatimes.com/tra ... 979453.cms . Tak tedy snad v roce 2020 se stane jeho zprovoznění již realitou po 10 letech výstavby.

staví se i: New Zuari bridge :arrow:

https://timesofindia.indiatimes.com/cit ... 668733.cms

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

New internal expressways for Delhi :arrow:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1313

cílem je odlehčit ten zprovozněný periférní okruh kolem hlavního města, kterému jsem se ve vlákně extra věnoval i s reportážemi; který je ve skutečnosti den co den ve špičkách totálně přeplněný (dopadlo to jak s londýnským okruhem, navázal na sebe dle očekávaní dopravní intenzity, ale od momentu zprovoznění nepostačuje)

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indické ministerstvo silnic a dálnic uvedlo, že se v rámci nové výstavby dálničního tahu Delhi - Mumbai (psal jsem na této straně) staví již na 18 z 51 úseků. Hotovo má být do 3 let a cestovní čas se zkrátí o polovinu na asi 12h. Jde o top prioritu. Indie rozběhla masivní podporu výstavby expressways, po jen dualizovaných spojnicích, s tím, že se přidávají i jednotlivé státy. Je to označeno za prioritu pro rozvoj Indie. Ten investiční deficit je zde ale enormní, ale Indie by již jinak začala ztrácet i oproti dalším zemím v regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Úřad (státu) Maharashtra State Road Development Corporation vytne 5300 stromů, aby zrealizoval chybějící úsek na trase Pune - Mumbai expressway. Jako kompenzaci vysází 48.000 nových stromů. Nyní prochází horským úsekem, který bude nahražen 13,3 km úsekem, kde bude dominantním tunel o délce 8,92 km, ale i další tunel a další mosty.

https://www.hindustantimes.com/pune-new ... aOg1L.html

nyní to jde tudy - překonává se tím 500m n.v.:

Obrázek


Tady je přehled několik dalších plánovaných a v částečné výstavbě dálničních tahů:

Delhi - Katra expressway, 575km,
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1328

Lucknow - Ghazipur expressway, 343 km
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1329

Meerut - Prayagraj expressway, 628 km
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1330


Dále, když zvolíte na fóru funkci hledat k tunelu Rohtang (8,8 km ve výšce nad 10km), abych se nemusel opakovat, tak se v lednu objevila informace, že v 09/2020 se má dostat do provozu.
https://www.financialexpress.com/infras ... s/1832767/

Tak se snad dočkáme.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indie se na 3 týdny uzamkla. Ekonomika zhasla na minimum. Obyvatelstvo má být doma. Důvodem je boj proti rychlému rozšíření nového koronaviru. Vláda to provedla dost nečekaně a proti 1,3 mld. populaci nasadila na udržení pořádku bezpečnostní složky, protože prý není kdy situaci vysvětlovat. Za poslední dny se tak stovky tisíc dělníků shromážďovalo na bus stanicích a pomalu se dostávají domů. Drtivá většina lidí se snaží nosit jakékoliv překrytí tváře. Ovšem kumulace obyvatelstva na malé ploše nevěští nic dobré, obzvláště v rámci dopravních uzlů a celkové hygieně v zemi.

Silnice a dálnice jsou prakticky prázdné. Projekty nové výstavby jsou zastavené nebo se velmi zpomalilo tempo práce.

https://www.theguardian.com/world/galle ... n-pictures
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Construction of Delhi-Mumbai expressway in full swing
https://constructionreviewonline.com/20 ... ull-swing/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

stavba desetiletí

Tunel "Rohtang" je již v provozu :arrow:

více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p182053

Tunel do provozu odevzdal premiér Indie, Narendra Modi. Jmenuje se Atal Tunnel - prochází pohořím Rohtang v Himachal Pradesh. Znamená to, že danou silnicí se již bude dát projíždět celoročně. :jidlo: Tunel má 9,02 km délku, přičemž výstavba to byla složitá a komplikovaná a opakovaně se odkládalo jeho otevření. Za den tudy může projet 3000 osobních a 1500 nákladních vozidel s rychlostí 80 km/h. Proti variantě 6- měsíční uzávěry v roce je to parádní změna a důvod k oslavám.

Tunel je vybaven telekomunikační infrastrukturou a hasícím systémem každých 60m. Dále je zde monitoring ovzduší, kamerový dohled, nouzové osvětlení.

Cestování tunelem zkracuje cestování mezi Manali a Leh o 46 km a řidiči ušetří taky 4,5h času.

https://www.roadtraffic-technology.com/ ... esh-india/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, ve vláknu vícekrát píšu o tunelu Zojila a jeho výstavba se konečně začala.

Tunel bude dlouhý 14,15 km a spojí Srinagar a Leh přes Dras a Kargil. Až bude dokončen, tak se cestování zkrátí z 3 hodin na pouhých 15 minut, zásadně se zvýší bezpečnost silničního provozu, když řidiče již nebudou ohrožovat laviny.

https://www.roadtraffic-technology.com/ ... la-tunnel/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, Indie připravuje do výstavby dalších 100 km podzemních staveb v rámci 8 tunelů nedaleko hranic s dalšími státy:

*jde o tunely pro urychlený pohyb armádních, ale i civilních vozidel pro zrychlení pohybu kohokoliv v rámci daných území
*za každého počasí se usnadní přesun armády i civilistů
*aneb jak lze vnímat dopravní stavby v Indii

https://www.roadtraffic-technology.com/ ... g-borders/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, Indie inaugurovala v létě 6 strategických mostů v Jammu a Kashmir

I co se týče těchto mostů, tak jde o tzv. "armádní stavby", tedy mj. v krizových situacích umožní rychlejší přesun vojenské techniky v strategických regionech.

https://www.roadtraffic-technology.com/ ... d-kashmir/


Dále, indický ministr silniční dopravy a dálnic položil základní kámen pro 7 národních silničních komunikací v jižním státě Kerala. Jde o celkem 177 km v nákladech 1,57 mld. USD včetně mostu nad řekou Cheruthoni.

Dále, do provozu se odevzdal 27 km dlouhý obchvat Thiruvananthapuram (od Kazhakuttom po Mukkola) v rámci NH-66, v nákladech 152 mil. USD.

V realizaci jsou další stovky km jen v tomto státě, ale o tom jindy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indie

Příspěvek od Diaľničiar »

nad tímto příspěvkem je několik dalších, které mapují alespoň částečně vývoj od léta do podzimu v tom nejdůležitějším, co navazuje i na příspěvky v tématu

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za posledních 10 let se indická populace zvětšila o 150 mil. lidí (+13%). Indie poslední roky změnila přístup k silniční infrastruktuře. Již jí nevnímá jen jako nutné zlo, kdy se i postavila síť dualizovaných silnic a nových 4- až 6- pruhových silnic dálničního typu v rámci tzv. zlatého 4- úhelníku, což byl vlastně státní dálniční okruh. Pak na to napojila přístavy a snažila se řešit nové mosty a nadjezdy v rámci velkých měst. Stav došel tak daleko, že jednotlivé státy, ale i národní stát jednoduše staví řádné expressways, tedy již spíš dálnice, než širší silnice. V lepších trasách, než doposud. Navíc se staví dlouhé silniční, ale i dálniční tunely. Ta síť se v jednotlivých státech formovala a formuje a staví, ale vidět to bude zase za další dekádu, protože jsou to často i 1-1,5 tisíc km dlouhé dálnice. Indie se trápí v problémech se slabou přípravou a hlavně zpomaleným procesem výkupu pozemků. Tyto 2 důvody pak vedou k odložení zahájení výstavby a zase to má dopad na cenu a ta když se zvedne, tak to zase naráží na původní ekonomické propočty. Doprava tady již jen pohledem na to, o jaké území jde (klima, terén, velké města a celková rozloha k počtu obyvatel) kolabuje. Vzhledem k životní úrovni tady budou postačovat i jednotlivé trasy dálnic, nebude nutno je tak jak v Číně rozšiřovat ani budovat vedle nich paralelní tahy. To se ale nevztahuje na 2 metropole, kde v každé z nich již zije kolem 25 mil. lidí a sice New Delhi a Mumbai. Kolem New Delhi je okruh hotový, ale je tak přetížený, že se staví nové částečné spojnice z různých stran a ve výhledu je další okruh.

Silniční úřad uvedený na první straně má mj. vynovenou stránku i s odkazem: https://nhai.gov.in

Celkem je v Indii 4,8 mil. km silnic. Podíl nejvyššších státních silnic a dálnic a celonárodních silnic i dálnic je kolem 300 tisíc.

National Highways k 1.3.2019: 133 000 km (v roce 2015 to bylo 96 tisíc)
seznam: https://nhai.gov.in/nhai/sites/default/ ... sIndia.pdf

Jak to již bývá, ačkoliv se tedy staví cca. 10 tis km hlavních silnic ročně, tak se staví i jiné silnice, ale z celkového podílu tyto federální tady tvoří jen asi 2,5%, ale odehrává se na nich více než 40% podíl dopravy. Jen část z nich je v parametrech 4- a více pruhů směrově rozdělených.

Mapa hlavních federálních silničních tahů: https://nhai.gov.in/#/nhdp-english-map

Dá se tedy jednoznačně říct, že pokračuje silniční politika výstavby, která se dá charakterizovat 2 slovama: agresivní a ambiciózní. Aktuálně je aplikován plán s realizací 65 000 km hlavních tahů v rámci programu Bharatmala (celkem bezmála 84 tisíc km pro období 2018-2023):

40 000 km se projektuje a připravuje
20 000 km se vyhlásí do tendrů/výstavby pro 2020/2021
4500 km se již staví

Do roku 2021 se do provozu odevzdá 12 až 13 tisíc km. To značí, že tempo výstavby se zrychluje a v rámci cílů jsou to ambiciózní projekty.

V nastavající dekádě půjde do provozu několik tisíc km expressway napříc vícero států, což jsou i další iniciativy v rámci těch států i té centrální vlády. Bude se tady na co dívat, zaměřím se na ty opravdu hlavní projekty: expressways, dlouhé tunely a velké mosty.

Ministerstvo silniční dopravy a dálnic zreformovalo silniční úřad. Odstranilo další možnosti korupce a propojení s regiony, kde některé měli výjimky a výhody. Tendrování silničních staveb je pod větším dohledem i veřejné kontroly. Ministerstvo taky ustanovilo základy pro uchazeče, aby se nestávalo, že si naberou zakázky a pak je nestačí realizovat. Zadalo se kolik přibližně techniky bude potřebno nasadit a tolik uchazeč musí deklarovat. I s ověritelným dokladem od některé asociace v zemi. Tato změna nastartovala boom v prodeji stavební techniky a zrychlila proces výstavby, i když se tvrdilo, že se zavedením této úpravy nestane nic. Najednou je v Indii i poměrně nový byznys: pronájem stavebních strojů. Další změna je, že uchazeč musí deklarovat možnosti úvěrů od bank a stejné pravidlo je zavedeno pro silniční úřad na každý větší projekt.

Indie se již nebojí ani náročných staveb tunel-viadukt-tunel:

https://www.hindustantimes.com/static/h ... s_gfx1.jpg
I1.JPG
I1.JPG (113.32 KiB) Zobrazeno 9965 x
V roce 2023 tady má být celkem 20 000 km expressways. Vzniknou jak novou výstavbou tak přestavbou stávajících hlavních národních silnic. Jestli se to opravdu povede, tak to se přesvědčíme za pár let. Je ale fakt, že ve výstavbě jsou opravdu tisíce a tisíce km nových dálničních tahů. Postavit se tak musí cca. 18 500 km. Zbytek je v provozu. Samozřejmě, jsou v Indii tisíce km kapacitních silnic, ale s nižším standardem: nepřiměřeně dlouhé sklony, klopení zákrut, nájezdy i kde to řidič nečeká bez adekvátních napojovacích pruhů atd. A to již opravdu nepostačuje pro další ekonomický růst. Prozatím je tak v Indii i nadále jedna z nejmenších dálničních sítí v poměru ke všemu, co se srovnává.

Hospodářská situace:

*HDP bylo v roce 2019 v úrovni 2875 mld. USD; letos bude v úrovni r. 2018
*nezaměstnanost je kolem 7%; během 1. vlny COVID-19, kdy se zcela paralyzovala ekonomika vystoupala na 24%
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 70% HDP (dekádu se pohybuje v pásmu 65-70%)

Letošní deficit unijního rozpočtu dosáhne 115% projektovaného deficitu pro letošní rok. Jinak řečeno, pro období 2020/2021 se počítalo s deficitem ve výši 3,5% HDP a je nad 7%.

Rozpočet pro období 2021/2022 je v přípravách. Ekonomika se má postavit na nohy. Priority pro jednotlivá ministerstva se určí do poloviny ledna 2021. Odhady pro výdaje nedává nikdo, tudíž se nedá předpokladat ani další investiční rámec. Vláda ale nastartovala proces decentralizace státní správy. Jsou ale sestavené priority: infrastruktura a zdravotnictví. Pro tyto oblasti se má najít o 15-20% více peněz, než bylo v rozpočtu předtím. Na zdravotní starostlivost (program) půjde 2x více peněz, což ale souvisí i s nákupem vakcin. Infrastruktura má mít navíc 20% jako blok a zdravotnictví jako blok 50% navíc. Infrastruktura: železnice, silnice, bydlení, přístavy, letiště.

Vláda vypracovala ambiciozní nový infrastrukturní plán, ve kterém počítá s vybudováním a dostavbou všeho, co vytvoří novou multi-modální spojovací infrastrukturu. Náklady na něj jsou v propočtu 1500 mld. USD. Plán je hotový a má nastartovat novou hospodářskou kapitolu Indie. Počítá se i s metrem a vodními kanály.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“