Stránka 1 z 6

Indie

Napsal: 26.2.2009 10:54:48
od ceskedalnice.cz
flag.png
flag.png (1.12 KiB) Zobrazeno 38366 x
map.png
map.png (36.08 KiB) Zobrazeno 38366 x
Rozloha: cca. 3 300 000 km2
Počet obyvatel: cca. 1,42 mld.
Hlavní město: New Delhi (cca. cca. 0,3 mil., metropole cca. 26,5 mil. obyvatel)
Největší město: Mumbai (cca. 12,5 mil., metropole cca. 20,8 mil. obyvatel)

Indie je 2. nejlidnatější země světa.

Re: Indie

Napsal: 11.4.2009 21:46:56
od Diaľničiar
Ministerstvo silniční dopravy a dálnic :arrow:

http://morth.nic.in/

National Highways Authority of India :arrow:

https://nhai.gov.in/

informace k mýtnému: http://tis.nhai.gov.in/

Re: Indie

Napsal: 11.4.2009 21:51:56
od Diaľničiar
Indie v roce 1999 spustila výstavbu 6.000 km zkapacitněných silnic, aby spojila 4 obrovské města, projekt se nazval "Zlatý čtyřuhelník" a tato síť dálnic byla skutečně v roce 2004 dokončena. Takhle dálniční okruh země vypadá: https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Quadrilateral

Indická silniční síť zahrnuje 3,32 mil. km, z čehož pouze cca. 70.000 km, t.j. 2 % jsou tzv. "National Highways" (hlavní spojnice mezi městy, na kterých ale není možno dosahovat rychlostí běžných v Evropě). Rozvoj silniční sítě se děje na základě tzv. Národního projektu rozvoje dálnic (NHDP) na jehož základě má být 14 303 km současných tzv. národních silnic postupně upraveno na 4–6ti proudé silnice. NHDP se skládá z těchto částí:

1) Zlatý čtyřúhelník – spojení měst Delhi, Mumbai, Chennai, Kolkata (5.846 km) - již dostavěno
2) Severojižní a Východozápadní koridory (7.300 km) - na 40% splněno
3) Přípojky k přístavům (1.157 km)

Indie má značné zpoždění za mnoha zeměmi v budování expresních silnic, kde je možno dosahovat rychlosti vyšší nežli 100 km/h. Silnice, ale i rychlostní silnice jsou spojkami mezi městy, které městy a vesnicemi prochází, a proto je doprava po nich pomalá. Zvláštním programem je budování silnic ve venkovských oblastech, které buď vůbec schází, anebo nemají pevný povrch. Ročně se tak zpevní na 4.000 km silnic.

Re: Indie

Napsal: 1.10.2009 14:46:49
od Diaľničiar
Indie od r. 1999 prožívá boom v rozvoji (nejen) silniční sítě. Celá země prožívá mohutní stavební boom, který doslova mění celý stát. Staví se tisícky nových škol, stovky nových nemocnic, ... a spolu s tím se samozřejme investuje i do dopravní sítě. Stavebnictví v roce 2008 živilo přes 30 mil. lidí a podílí se na HDP až 20%. :o Předběhlo tak již třeba i zemedělství (17% HDP). Stejně tak zde i roste produkce cementu a oceli. Vláda stanovila další cíl výstavby nových silnic a dálnic s betonovým povrchem, taky přestavbu prašních silnic a výstavbu nových hlavních státních silnic. Celková kvalita i produktivita prováděných stavebních prací je často velmi nízká a o některých dálnicech by se v Evropě mluvilo pouze jako o rychlostních silnicích.

I přes obrovské sumy, které se vkládejí do nové silniční výstavby je dopravní obslužnost země špatná. Mnohé regiony jsou velmi zle dostupné a většina velkých měst trpí nekonečními dopravními zácpami.

Prozatím stále běží projekty, které jsou popsané i v této témě. Neplní se zdaleka dle plánů a ani nová výstavba nedokáže předběhnout hospodářský růst, tedy dopravní problémy zůstavají i nadále veliké. Dalším obrovským problémem je špatný technicky stav vozů.

Re: Indie

Napsal: 23.4.2010 21:56:50
od Diaľničiar
Indie a silniční infrastruktura :arrow:

Aktuálně běží 11. pětiletý plán 2007-2012, který zajišťuje celkové investice 67 mld. USD do rozvoje silniční sítě, ze státního rozpočtu i systémem PPP (hlavně s mýtným systémem). Je zde 6 fáz rozvoje hlavních silnic a pak investice do ostatních silnic:

I. fáze a II. fáze má náklady 14 mld. USD.

Fáze III:
- náklady 12 mld. USD
- přestavba silnic 1+1 na 2x2 a výstavba dálnic 2x2
- projekt obsahuje 12.109 km silniční sítě
- PPP tvoří téměř 2/3 nákladů

Fáze IV:
- náklady 5,4 mld. USD
- výstavba nových hlavních silnic 1+1
- projekt obsahuje 20.000 km silniční sítě

Fáze V:
- náklady 3,8 mld. USD
- přestavba vybraných úseků dálnic z Fáze I a II, která se realizuje od r. 1999 z 2x2 na 2x3 jízní pruhy se zaměřením na zlatý čtyřuhelník
- projekt obsahuje 6.500 km dálnic
- PPP tvoří téměř 92% nákladů

Fáze VI:
- náklady 3,7 mld. USD
- výstavba 1.000 km rychlostních silnic

Náklady na 6 fáz pro hlavní silnice a dálnice: 38,9 mld. USD (58% z celého plánu)

Ostatní finance jdou na přestavbu a výstavbu 400.000 km vedlejších silnic.

Re: Indie

Napsal: 23.4.2010 22:30:11
od Diaľničiar
Indie je administrativně rozdělena na 28 svazových států, 6 svazových teritorií a teritorium hlavního města.

Stát Maharáštra

Rozloha: cca. 308.000 km2 (3. místo)
Počet obyvatel: cca. 100 mil. (2. místo)

Hlavní město Mumbai generuje 5% indického HDP, je sídlem Indické rezervní banky, dvou burz, mnoha finančních institucí a největších filmových studií tzv. Bollywoodu. Na rozvoj města se plánuje investice v celkové výši 60 bilionů USD. Projekty na rozvoj (tzv. Public Private Partnerships) mají zahrnout městský dopravní systém, silnice a železnice, dodávky vody, kanalizaci, energetiku, obnovu města a nájemného bytového fondu.

Stát má 27% podíl na celoindickém exportu. Až 53 % přímých zahraničních investic (FDI) v letech 2008–2009 směřovalo právě do Maharáštry.

Premiér státu Ašok Čavan oznámil, že se letos vyhlásí tendr na výstavbu 22 km dlouhéhu mostu přes mořský záliv, kterému se zde ještě budu věnovat v některém z dalších příspěvků. :idea:

Zdroj informací: http://www.businessinfo.cz

Re: Indie

Napsal: 18.11.2010 18:08:29
od vaclav
Par info z clanku TIME, Nov 22 od Jyoti Thottam (neco se lisi od zde uvedeneho, nevim, co je presnejsi)

* investice di infras pro roky 2007-2012 - $500 miliard, pro 2013 - 2018 pak jednou tolik, tj. $1,000 miliard (bilion cesky)
* nyni ~7-8% rust HDP ale udajne to prave zbrzduje chybejici infrastruktura (veri si nad 10)
* plan je davat na infrastrukturu 9% HDP
* podil PPP v infrastrukture v roce 2003 pouze 5%, nyni 30%
* ruzne formy placeni - napr koncesionar dostava 100% prijmu z myta vymenou za jednorazovou platbu statu, napr za usek Mumbai - Pune stat dostal $207mil (zatim rekordni castka)
* naproti tomu usek Surat - Dahisar generuje $6mil mesicne a stat z toho dostava 38% od koncesionare
* Indicky RSD planuje postavit 49,000km silnic behem 4 let, ale loni postavili pouze 5,187km, maji totiz stejny problemy s pozemkama jako v CR
* silne pokulhava vystavba kanalizace, vodovodnich radu a ostatni inz staveb (spatna navratnost)
* na celou Indii pripada pouze 35mil platcu dane (3,5%)!

Re: Indie

Napsal: 26.6.2011 15:20:30
od Diaľničiar
Myslím, že mnoho se neliší. Pouze vy jste uvedl "celkovou infrastrukturu" a já pouze uvádím (většinou ve všech tématech) tu silniční infrastrukturu. A na tu více peněz nesměruje.

Re: Indie

Napsal: 30.12.2011 11:55:01
od Diaľničiar
Zlatý 4-úhelník měl být dokončet v roce 2004, ale ještě stále několik km chybí. Byly při něm problémy v plánování, odpor obyvatel pro poškození ŽP a likvidaci jejich obydlí a i s nedostatkem peněz.
GOLDEN QUARDRILATERAL:Overall Progress Corridor Wise Including Completed Length as on 30th November 2011
GOLDEN QUARDRILATERAL:Overall Progress Corridor Wise Including Completed Length as on 30th November 2011
golden_quadr..png (20.53 KiB) Zobrazeno 38394 x

Re: Indie

Napsal: 30.12.2011 12:11:26
od Diaľničiar
Je to již 10 let, co se Indie snaží vylepšovat svojí silniční infrastrukturu. Je to sice 2. nejlidnatější země světa, ale bohužel nemá tolik peněz a dostatek inženýrů jako třeba Čína a nedokáže stavět tolik dálnic jako právě Čína. Nové silnice 2+2 nebo i dálnice jsou charakterizovány spíše jako s horšími parametry: nečekaná stoupání a ostřejší neočekávané klopení zákrut. Údržba hlavních silnic rovněž pokulhává na nedostatku peněz. Samotní výstavba je charakterizována jako problematická: s pozemky, s protesty obyvatel, s korupcí, s nedostatkem peněz i na samotní projekt -> dále s prodražením. Celou situaci s novou výstavbou po dostavbě úseků charakterizuje pak chaos v legislativě a zákonech, co po silnicích jezdí a v jakém stavu. Potrvá ještě dalších 10 let, než Indie dobuduje svojí základní kostru národních silnic, i když je silniční infrastruktura totální prioritou.

Re: Indie

Napsal: 11.7.2012 10:01:45
od Diaľničiar
Delhi-Gurgaon Expressway :arrow:
Obrázek

Dále i jedna novinka. Dne 17.7. se oficiálně uvede do provozu Yamuna Expressway :arrow:

Délka: 165 km
Pruhy: 2x3 a 2x4
Studie a výstavba: 2001-2003, 2007-2012
Stát: Uttar Pradesh
MÚK: 7
Mostní objekty: 44
Nadjezdy: 35
Mýtnice: 5
Povrch: beton (CB)

Web: http://yamunaexpresswayauthority.com/

Projekt byl již na konci roku 2011 na 99% hotov, bržděn je legislativně.

Re: Indie

Napsal: 11.7.2012 10:25:49
od Diaľničiar
Dále několik zpráv z oblasti. :arrow:

12. Plán rozvoje indické ekonomiky na léta 2012–2017 počítá s nárůstem investic do infrastruktury ze současných 400 miliard USD na 1 bilion USD. Přibližně polovina této částky by měla pocházet ze soukromého sektoru. Na silnice má jít cca. 20% ze sumy, tedy jde o navýšení o téměř 19,5%.

Podle údajů z roku 2011 zahrnuje indická silniční síť 4,23 mil. km, z čehož pouze 70934 km, t.j. 1,7% jsou tzv. National Highways (hlavní spojnice mezi městy, na kterých ale není možno dosahovat rychlostí běžných v Evropě). Z hlediska dalšího rozvoje je modernizace a rozšíření sítě silničních komunikací jednou z hlavních priorit. Rozvoj silniční sítě se děje na základě tzv. Národního projektu rozvoje dálnic (NHDP), podle něhož má být vystavěno 12.109 km dálnic, rozšířeno 20.000 km dvouproudých dálnic, 6500 km dálnic rozšířeno na 6-ti proudé komunikace a vystavěno nových 1000 km rychlostních komunikací. Cena projektu je odhadována na téměř 46 mld. USD. Silniční síť se tedy rozrostla o téměř 1 mil. km (zcela reální: ulice, lesní a polnohospodářské silnice atp.), ovšem síť kvalitních silnic vzrostla o necelé 2.000 km. :idea:

Hlavní oblast, na které je NHDP zaměřen jsou: (i) Zlatý čtyřúhelník – spojení měst Dillí, Mumbaj, Čenaj a Kalkata (5 846 km); (ii) Severojižní a Východozápadní koridory (7 300 km) a (iii) Přípojky k přístavům ( 1 157 km)

Zvláštním programem je budování silnic ve venkovských oblastech, které buď vůbec schází, anebo nemají pevný povrch. V minulosti bylo budování silnic financováno výhradně vládou, v současnosti již ministerstvo silniční dopravy otevřelo tento segment i soukromému sektoru, podporuje spolupráci soukromých a státních firem.

Re: Indie

Napsal: 11.7.2012 10:32:12
od Diaľničiar
Další obrovská změna v Indii je přečíslování téměř všech státních silnic. :twisted:

Zde seznam National Highways :arrow:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Na ... s_in_India

*je zde i mapa pro lepší pochopení :P

Re: Indie

Napsal: 14.6.2013 11:36:31
od Diaľničiar
13.6. se odevzdal do provozu 14 km dlouhý segment Eastern Freeway Mumbai. :arrow:
Waterlogging_1.jpg
Waterlogging_1.jpg (73.36 KiB) Zobrazeno 37680 x
*výstavba trvala 5 let
*9,2 km jde nad zemí
*je zde i tunel s dvěma tubusy
*provoz je zdarma; vyloučeny jsou motocykly i nákladní vozy i 3-kolesové zařízení
*je to spojnice východní a jižní části města, čímže se cestování zkrátilo na 20 minut (předtím 60 i více)

Re: Indie

Napsal: 2.1.2014 19:55:21
od Diaľničiar
1.1. se odevzdala do provozu Bangalore Airport Expressway dlouhá 23 km. Jde o 6-pruhovou rychlostní silnici.

Re: Indie

Napsal: 8.10.2014 21:57:24
od Diaľničiar
Dle portálu CIA je v zemi celkem (k roku 2013) 4.700.000 km silnic, přičemž 96.000 km jsou tzv. "National Highways a Expressways" a 148.000 km jsou státní silnice.

Jak jsem uvedl vícekrát v tomto tématu, parametry dálnic a rychlostních silnic neodpovídají standardním standardům, ale pokrok v rozvoji silnic v Indii je.

Re: Indie

Napsal: 17.2.2016 11:27:11
od Diaľničiar
Indie má pro roky 2016 a 2017 vyhrazeno na výstavbu dálniční sítě včetně zapojení PPP modelu 8,84 mld. USD. Zrealizuje se 21 projektů na celkem 1.500 nových km. Až 1/3 se zahajuje již letos.

Jeden z projektů je například dálnice mezi Mysuru a Bengaluru ve státě Karnataka v délce 117 km v nákladech 515,65 mil. USD. Práce potrvají do roku 2018.

Re: Indie

Napsal: 28.3.2016 16:56:09
od Diaľničiar
Dne 18.3. se odevzdal do provozu 1. úsek na Western Peripheral Expressway :arrow:

*tahu se říká také KMP (Kundli - Manesar - Palwal) Expressway
*úsek má délku 52 km a je mezi Manesat a Palwal, s JZ strany od Delhi

Více informací: http://www.thehindu.com/news/national/o ... 403416.ece .

Další informace o celém tahu: https://en.wikipedia.org/wiki/Delhi_Wes ... Expressway .

Re: Indie

Napsal: 4.4.2016 12:58:49
od Diaľničiar
V Indii se stalo 31.3. veliké neštěstí. Zhroutil se flyover (nadjezd) ve městě Kalkata. Téměř 30 lidí zemřelo a 100 je zraněno. :arrow:

https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Kolk ... s_collapse
1.PNG
1.PNG (677.58 KiB) Zobrazeno 34183 x
2.PNG
2.PNG (513.6 KiB) Zobrazeno 34183 x
3.PNG
3.PNG (1.2 MiB) Zobrazeno 34183 x
Vyprošťovací práce se komplikovali, protože zde byl těžký přístup a celá tato historická část mésta už i bez toho měla omezení pro takovou techniku. Stavební společnost byla roky ve finančních problémech a jsou obavy, že na vině je právě tento postup. Výstavba se neúměrně vlekla řadu let.

I zbytky stavby ohrožují okolí i nadále :arrow:
LqWMHQkl.jpg
LqWMHQkl.jpg (53.57 KiB) Zobrazeno 34183 x
th02_flyover_2797654f.jpg
th02_flyover_2797654f.jpg (44.82 KiB) Zobrazeno 34183 x
Já ještě dodám, že v Indii je nyní z celkového počtu státních silnic cca. 35.000 km dálnic a rychlostních silnic, z toho 25.000 km řízeno z centrální úrovně a asi 10.000 km je ve správě místních států. Normy a parametre nejsou zdaleka takové jako třeba v sousední Číně, protože si to země nemůže dovolit. Většina projektů se realizuje na bázi PPP anebo v součinnosti státu a soukromého sektoru. Jen málo projektů je realizováno výhradně ze státního rozpočtu, i když rozvoj silniční dopravy je neustálá priorita a jenom díky tomu se 4-pruhové komunikace staví a síť se rozšiřuje.

Re: Indie

Napsal: 18.6.2016 14:23:01
od Diaľničiar
Premiér Narendra Modi žádá rychlejší rekonstrukci železnic

Nové Dillí: Premiér indické vlády Narendra Modi naléhá na rychlejší rekonstrukci železničních budov a všeobecné zvýšení „úrovně ambic" při obnově indických železnic, což zaznělo na setkání se zástupci podnikatelského sektoru v Dillí. Na tomto setkání byla též hodnocena činnost Ministerstva silnic a železnic. Ministerský předseda Modi nabádal k většímu zapojení soukromých investic do sektoru a uplatnění „nejlepších praktik".

ilustrační obrázekDále poukázal na potřebu zefektivnit provoz na dálnicích a přijetí nejnovějších technik pro vybírání mýta. Pokud se týká železničního sektoru, premiér uvedl, že ve fiskálním roce 2015-16 bylo investováno více než 93 bilionů Rps., „což představuje masivní nárůst o 65% oproti objemu investic v minulém roce".

Premiér dále poukázal na potřebu rychlejší obnovy a rozvoje železničních stanic. Vyzdvihl potřebu železnice modernizovat a diverzifikovat použití infrastruktury, říká se v prohlášení. „Pokrok ve výstavbě nových železničních tratí a elektrifikace tratí je značný, a nyní je třeba se zaměřit též na zlepšení stavu železničních budov", uvedl Modi v tweetu.

Premiér dodal, že v roce 2015-16 bylo postaveno 1780 km nových železničních tratí a 1730 km bylo elektrifikováno, což znamená nejlepší výsledek svého druhu v historii železnice. „Pokus se týká silnic, dokončení dálniční sítě postupuje dobrým tempem. Nicméně, je potřeba více soukromých investorů do tohoto sektoru", uvedl premiér na tweetu. V roce 2015-16 bylo postaveno více než 6000 km dálnic, přičemž v tom samém období byly podepsány kontrakty na výstavbu dalších 10098 km.

Masivní výstavba a investice do železnice a silnic v Indii přináší bezpochyby i možnosti pro české exportéry.

Zdroj: Indian News, 31. 5. 2016

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mumbai.


Zdroj: http://www.businessinfo.cz

Re: Indie

Napsal: 8.8.2016 13:45:19
od Diaľničiar
Stav a vývoj dálniční a silniční sítě :arrow:

Indie zaostává v rozvoji dopravní infrastruktury. To je zde napsané již vícekrát. Důvody se nezměnili. Indie má málo vládních peněz, i když se vkládá neustále více, tak jsou to stále příliš malé částky. Kapacitně nepostačují rychlostní tahy, takže se zavedlo mýto a to se nyní zdokonaluje a propájí napříč zemí. Kromě dalších peněz se má snížit provoz a odstranit tak zápchy. Pro horší parametry (než třeba v sousední Číně anebo Srí Lance, o arabských zemích nemluvě) dochází paradoxně k nemožnosti rozšiřovat tahy, protože jdou často zastavaným územím. Velikým problémem je výsledná kvalita a rovněž velmi špatná kontrola během realizace, takže stavby zažívají kolapsy již při výstavbě anebo nevydrží ani několik dekád. To je způsobeno i špatnou následnou údržbou, pro rozdrobenost kompetencí na centrální a lokální státní úrovní. Indický kastovní systém limituje pak i prudší rozvoj hospodářství a růst životní úrovně zaostává. Indie disponuje páteřním spojením země dálničními tahy, ale tyto jsou plné a chybí další a hlavně pak chybí okruhy a lepší silniční schémy ve větších městech a to se bavíme o 2. nejlidnatější země světa.

Tzv. zlatý 4-úhelník je v provozu, spojuje 4 centra země:
Ind1.PNG
Ind1.PNG (318.53 KiB) Zobrazeno 33391 x
Výše zmíněná stavba je základní kostra a je součástí celkové indické kostry:
Ind2.PNG
Ind2.PNG (536.72 KiB) Zobrazeno 33391 x
Je tedy pravda, že 4-úhelník vytvořil asi 6.000 km dálničních tahů a celá síť má v provozu 12.000 km. Ten posun tady nepochybně od roku 2009 je, protože se staví asi 1.000 km dálnic/rychlostních silnic ročně. Dálniční síť by měla mít jednou tolik co do rozsahu, ale tyto investice stojí na PPP a vklady soukromého sektoru nedosahují představy vlády. A to již řadu let a ani za pomoci projektů i s vládou. To je dáno limitem pro dofinancování rozdílu a nižší životní úrovně a jsme zpátky u kast.

Je pravda, že Indie staví mnoho dalších tisíc km silnic 2+2 (2x2) formou tzv. dualizace. Ale tato čísla jsou přibližně stejná rozsahu současné dálniční sítě. A přitom kostra má 2x2 uspořádání jízdních pruhů; to už Turecko staví 2x3, nemluvě o mnoha arabských států. S Čínou to nesrovnám, to nemá ani cenu pro tamní mnoha-paralelní systém dálnic.

Indie čelí i značnému dopravnímu chaosu, ve výsledku tedy i mnoha smrtelným dopravním nehodám. Téměř nijak není upraven provoz a kontrola nákladních vozů od technického stavu až po výkon řidičů, což je druhý extrém oproti třeba EU, kde ta kontrola a režim je zas nejpřísnější na světě.

Indie se tedy z pohledu dálniční sítě boří ještě stále s výstavbou kostry, která je již nyní plná vozidel. Vláda vyzývá k větším investicím, ale tyto se nenaplňují anebo jen za podpory několika jednotek miliard USD. Dvě dekády se tedy sní o vkládání desítek miliard USD ročně, ale tento cíl se nenaplňuje. A i když vládá chce větší míru zapojení PPP, tak ani samotná legislativa není koncepční a ucelená.

Dokud se nezmění systém života v Indii, tak se nezmění ani dopravní infrastruktura k lepšímu ve smyslu vyřešení základních problémů v zemi. Ani s hospodářským růstem nad 5% ročně, ani s tvrzením že růst 10% řadu let po sobě by k tomu postačoval a že je k němu cesta volná. Paradoxem je, že Indie nejde de facto cestou lití betonu, ale doprava a život poté stojí v kolonách anebo nemožnosti se na lepší komunikace vůbec dostat. Je to začarovaný kruh: nárůst motorizace zde je, ale není více peněz pro placení mýta a z toho počtu vozidel a lidí není možno je všechny pouštět na ty nové tahy. Na druhou stranu na nové tahy nemá vláda dostatek vlastních zdrojů a soukromý sektor nechce tyto projekty více než vláda financovat.

Na stránkách ministerstva silnic a úřadu pro rozvoj silnic je možno nalézt v angličtině nesmírné množství legislativy, map a tabulek se vším všudy. Ale s obrazem o velikosti země to pak špíše vypoví o katastrofálním zaostávání. Po výstavbě zlatého 4-úhelníku se výstavba zpomalila, i když na papíře a ve slibech je slibována akcelerace. Průmysl a IT společnosti, které tady jsou požadovali více peněz, jinak hrozili odchodem a to se již i naplňuje. HDP Indie mimochodem vzrostlo citelně hlavně v období 2006-2010, což přímo souvisí s nastartováním modernizace (kam se zařadil i 4-úhelník, výstavba se začala v roce 1999) a to až o 80%, ale v období 2010-2016 je HDP stagnuje, nárůst činí jen 21%, což tedy nenaplňuje žádný další potenciál, o kterém se mluví na centrální úrovni.

Z rozpočtu plyne, že pro období 2016/2017 se má postavit 10.000 km státních silnic. Dále se má vytvořit nový 15-20 roční plán a dále se má zvýšit forma PPP účasti při dalších investicích. Až na základě nového plánu bude zřejmé, jak se bude situace vyvíjet dál. Vládní dluh je na úrovni 66% (v roce 2006 byl 77%), tedy asi 1 bilion USD, takže nějaké masivní vládní výdaje do dopravní infrastruktury jsou nerealizovatelné při dalších problémech v této zemi: chybějící školy a špatné zdravotnictví, vysoké dotace do zemědělství, na kterém stojí mnoho chudých lidí atd.

Záměr investovat do silnic letos je v hodnotě 13 mld. USD. Kromě výše zmíněné nové výstavby se má dalších 50.000 km státních silnic opravit tak aby dosáhli na parametre národní vládní úrovně.

Ještě aktualizuji údaj, který je ve vláknu uveden, že Indie disponuje 3,3 mil. km silnic. Je to již celkem 4,7 mil. km a tedy celkem 24.000 km je v parametrech 2x2 (2+2) až 2x3 jízdní pruhy, z čeho 50% jsou dálnice a rychlostní silnice a 50% silnice zkapacitněné dualizací. Dále je v zemi asi 100.000 km národních silnic. Poté následují jednotlivé státní silnice a pak lokální a zemědělské silnice, kterých je valná většina. Z nich se za poslední dekádu obnovilo asi 0,5 mil. km. Ještě je nutno podotknout, že Indie eviduje v rámci dálniční sítě jen asi 1.500 km, zbytek považuje sama za spíše národní silnice jenom mají více pruhů, tedy národní síť silnic se pak složitěji člení. Spadá tam tedy i téměř celá dálniční síť. Je to způsobeno právě těmi parametry, které nedosahují ani na možnost uznání kategorie rychlostní silnice. Pokud by to tak mělo být, tak to Indie jednoduše nedokáže zaplatit a tedy postavit. Nezpevněná je celkově asi polovina veškeré sítě.

Premiér Narendra by rád viděl tedy po roce 2020 dalších 50.000 km kapacitných silnic anebo s nálepkou národní a stát to má desítky mld. USD, ale je to i s použitím PPP. Narendra si slibuje od vyšších investicí růst ekonomiky o 250 mld. USD. Následně by se mělo zase postupovat podle dalších plánů rozvoje, které se mají spracovat a následně zase připravit.

Uvidíme tedy následující roky, jak se vůbec povede implementovat záměry z období 2015/2016 do 2016/2017 a další roky. Historie v tomto segmentu je spíše se zmatenými výsledky, které nikoho neuspokojují.

Re: Indie

Napsal: 21.10.2016 23:40:09
od Diaľničiar
Jak jsem tady psal o západním vnějším obchvatu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 19#p127019 , tak ještě doplním, že se realizuje také další projekt a to Delhi Eastern Peripheral Expressway. NHAI jakožto hlavní silniční úřad realizuje 135 km dlouhý projekt od 05/2016. V plánu bylo odevzdat jej v 07/2018, ale práce se zrychlují a vypadá to na nový termín 08/2017. Stavební náklady činí 862 mil. USD.

Na druhou stranu se zpomaluje proces realizace vyvýšené dálnice ve státě Karnataka, kde za 269 mil. USD jsou i záměry vybudovat nejen vyvýšenou dálnici, ale rovnou na 2x3 jízdní pruhy.

Re: Indie

Napsal: 27.10.2016 22:34:30
od Diaľničiar
Himaláje: Rohtang Tunnel, Lahaul-Spiti Valley :arrow:

staví se zde tunel, který vyslobodí dopravu z problémů ledu a sněhu při přepravě, ale i samotná výstavba je velmi obtížná

*tunel se nachází v údolí Lahaul-Spiti
*navržen byl již v roce 1983, ale výstavba se začala teprve v 07/2010
*je ve tvaru podkovy a bude dlouhý celkem 8,8 km
*zkracuje cestování mezi Manali a Keylong o 60 km respektivě o 4 hodiny
*buduje se ve výšce 3.000 až 3.100m, čimž se dostává i mezi nejdelší v takové výšce vybudovaný
*šířka silnice je 10m s 1m chodníkem po obou stranách, tedy 8m vozovka
*v rámci tunelu se realizovala i přístupová komunikace Manali - Leh highway, která se dokončila v roce 2005
*tunel se realizuje formou NRTM společnostemi Afcons a Strabag, které tady museli dokázat odolávat nekonečným lavinám
*ukončení doby realizace bylo plánované na rok 2015, ale pro výše zmíněné problémy se tak nestalo, v 08/2016 je vyraženo 7,1 km tunelu, ražení se dokončí v roce 2017 a stavba se má uvést do provozu v roce 2019

Výstavbu celého projektu komplikuje příroda a podmínky kolem. Zásadní zdržení nastalo při realizaci přístupové silnice, když v roce 2003 povodeň zabila přes 40 dělníků. Tunel se dá razit celoročně jen z jižní strany, z té severní se to v zimě nedá. Na trase je 46 rizikových míst s dopadem lavíny. Ražení komplikuje voda a problém co s materiálem, takže postup je od 0,5m do 5m za den.

Nejedná se o dálniční tunel, ale i tak bude vzhledem k podmínkám disponovat záchranním tubusem. Ten se buduje pod hlavní silnicí v parametrech 2,25m na výšku a 3,6m na šířku.

Náklady na projekt dosáhnou 300 mil. €. Původní cena byla 200-220 mil. €, v současnosti dosahuje 250 mil. €. Otvořeně se navíc mluví, že nový termín 08/2019 je nereální a před rokem 2020 tunel v provozu nebude. Je to velká výzva pro celou oblast trpící ledem a sněhem.

Navíc v létě došlo ke kolapsu dočasného mostu vedoucího k severnímu portálu tunelu, kde do řeky spadl kamion vezoucí materiál. Jeho opravu zajistila armáda během týdne od neštěstí.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (407.29 KiB) Zobrazeno 32713 x
Zástupci stavebních společností společně s vědeckými kapacitami denně řeší problémy, které vyvstávají ze složité geologie Himalájí. Nyní, kdy už se povedlo mít portály dva je ale vše nakloněno k lepšímu. Všichni věří ve spojení v příštím roce. O stavbu se zajímá mnoho organizací: Department of Science and Technology (DST), National Institute of Rock Mechanics (NIRM) Bangalore, Central Institute of Mining and Fuel Research (CIMFR), Nagpur and Wadia Institute of Himalayan Geology. Dále veškeré silniční úřady, provincie a ministerstva (v oblasti kompetencí dopravy, silnic a ŽP). Projekt měl problémy i pro nedořešené pozemky od místních kmenů. Ještě se ani nezačalo s výstavbou a za oběť pro přístupovou silnici padlo 700 stromů, což mohlo mít za následek pozdější záplavy.

Projížďka stavbou:



Původní termín 02/2015 se tedy nedodrží. Výstavba se plánovala na 4,5 roku, ale realita bude 2x delší. Možná i víc. Na výstavbě se kromě vědců podílí 600 dělníků z Indie a Evropy. Strabag má na projektu 60% podíl, indická společnost Afcons Infrastructure 40%. Rychlost v tunelu bude 80 km/h. Nová komunikace se i s tunelem zařadí po dostavbě do Národní sítě silnic.

Re: Indie

Napsal: 19.11.2016 11:11:25
od Diaľničiar
Je sice pravda, že indická silniční síť není v dobrém stavu a síť dálnic nepokrývá zdaleka potřeby země, ale napsané z článku upřesním:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p138426

To, o čem se píše je Agra Lucknow Expressway a síť expressway je opravdu na mizerné úrovni, ale je to jen o terminologii. Indie klasifikuje expressway, national highway, state highway a ten rozsah separátních 2-pruhů je 20x delší než samotný rozsah opravdových expressway. Je to pak i o zpoplatnění komunikací, takže bych to tak přísně nedělil. Ve výstavbě je v Indii dalších 5.000 km expressway. :) Celkový průběh realizace je zpomalen pro problémy s pozemkami, coje známo již i hotové úseky se nedají často odevzdat kvůli tomuto do provozu. Tato síť se buduje, protože přestávají postačovat ostatní kapacitní tahy, takže se začíná řešit páteřní nadstandardní síť dálničních koridorů.

To si tady stačí pročíst jen už uvedené úseky do provozu. Délka nového tahu je v pořádku i to, že projekt opravdu zlevnil z 2,2 na 2,0 mld. USD a postaven je opravdu za kratší čas než 2 roky. Je pod vedením úřadu Uttar Pradesh Expressway Industrial Development Authority: http://upeida.in/ . Co je zajímavé jsem se dočetl, že komunikace je opravdu 6-pruhová, ale všechny objekty jsou připravené na rozšíření na 8-pruh.

Nutno ale říct i další věci: celý tah bude zpoplatněn a realizace byla rychlá i co do příprav hlavně z důvodu blížících se voleb a od zhotovitelů se proto i takové tempo očekávalo. Celý tah byl rozdělen na 5 úseků (Agra - Firozabad, Firozabad- Etawah, Etawah - Kannauj, Kannauj - Unnao a Unnao - Lucknow) a jako celek spojuje/napojuje přes 230 sídel.

Uttar Pradesh je stát, ve kterém žije přes 200 mil. lidí. Cestování je zajištěno rozsáhlou železniční sítí a velmi dobrým stavem letišť. Indie definuje i státní a národní silnice a je nutno podotknout, že těmito komunikacemi je propojen celý stát.

Ale je to hezké, tak to už tady nemusim psát, když se za několik dní odevzdá do provozu 302 km dálniční sítě, co by zřejmě i uniklo. :ok:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (277.02 KiB) Zobrazeno 32376 x

Re: Indie

Napsal: 22.11.2016 15:39:39
od Diaľničiar
Nové mostní spojení ponad řeku Ganga ve státě Bihár :arrow:

*v tomto státě Indie žije cca. 100 mil. obyvatel (mírně nad), leží na SV země, hraničí s Nepálem a částečně s Bangl.; mostní stavba dostala prozatimní jméno Kacchi Dargah – Bidupur Bridge
*v prostoru, o kterém se jedná bude mít most délku 9,76 km, což z něj udělá nejdelší most v Indii
*Asijská rozvojová banka poskytne úvěr na výstavbu v hodnotě 500 mil. USD
*nový most spojí současné silnice NH-30 a NH-103 (tedy federální silnice)
*správcem projektu je Bihar State Road Development Corporation: http://www.bsrdcl.bih.nic.in/
*zhotovitelem je indická společnost L&T a jihokorejská Daewoo E&C
*most bude v parametrech 6-pruhu, dále se postaví i železniční trať a navazující silnice v celkové délce 22 km, projekty jsou známé teprve nyní, vítěz je vyhlášen začátkem letošního roku, výstavba má trvat 4 roky