Brunej
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Brunej
Počet obyvatel: cca. 460 000
Hlavní město: Bandar Seri Begawan (cca. 65 000, s okolím cca. 280 000 obyv.)
Brunej je maličká země. Je to sultanát, který je velice bohatý na ropu a plyn. Infrastruktura je po všech stránkách téměř dokonalá, i tak se ale zdokonaluje.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.11.2020 17:40:59, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
V zemi je cca. 2.700 km silnic, přičemž 2.420 km se zpevněným povrchem (především asfaltové vozovky), což je 80%. Do r. 2020 má být v zemi zpevněných min. 90% silnic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.12.2022 8:16:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Na r. 2007-2012 je vyčleněnených 600 mil. USD na zlepšení parametrů silniční sítě, aby se snížil počet kongescí na nich. Hlavním silnicím se budu ještě věnovat v dalších příspěvcích.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Dálniční síť
-- - Tutong-Muara Highway (Tutong - Jerudong - Muara)
-- - Sultan Hassanal Bolkiah Highway (Madang - Bandar Seri Begawan)
-- - Tungku Link (Jerudong - Jalan Tungku)
-- - Berakas Highway (Berakas - Madang - Manggis - Bandar Seri Begawan)
-- - Brunei Airport Highway (Berakas Highway - Brunei International Airport)
-- - Kuala Belait Highway (Kampung Sungai Teraban - Kampung Lumut)
-- - Salambigar Highway
Dálniční síť má mít 1.047 km. Jde o dálnice (2x2), silnice (2+2) a vysoce kvalitní silnice 2+1 (a 2+2). K 1.1.2010 bylo 997 km hotových.
-- - Tutong-Muara Highway (Tutong - Jerudong - Muara)
-- - Sultan Hassanal Bolkiah Highway (Madang - Bandar Seri Begawan)
-- - Tungku Link (Jerudong - Jalan Tungku)
-- - Berakas Highway (Berakas - Madang - Manggis - Bandar Seri Begawan)
-- - Brunei Airport Highway (Berakas Highway - Brunei International Airport)
-- - Kuala Belait Highway (Kampung Sungai Teraban - Kampung Lumut)
-- - Salambigar Highway
Dálniční síť má mít 1.047 km. Jde o dálnice (2x2), silnice (2+2) a vysoce kvalitní silnice 2+1 (a 2+2). K 1.1.2010 bylo 997 km hotových.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Temburong Bridge Project
*momentálně největší připravovaný silniční megaprojekt v zemi
*jde o most na 30 km dálničním tahu Brunei-Temburong Highway
*most bude dlouhý 14 km a stane se tak nejdelším na Borneu
*probíhají studie EIA atd.
*momentálně největší připravovaný silniční megaprojekt v zemi
*jde o most na 30 km dálničním tahu Brunei-Temburong Highway
*most bude dlouhý 14 km a stane se tak nejdelším na Borneu
*probíhají studie EIA atd.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Brunej
Diaľničiar: Máte chybu v názvu, je to Temburong. Most má za cíl spojit 2 oddělené části země bez nutnosti cesty lodí či přes Malajsii, což evidentně ani nejde.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.3.2016 18:31:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Ano, já se omlouvám. Děkuji za upozornění.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Mega projekt Temburong bridge project se pečlivě připravuje
*projekt je rozdělen na 6 balíků tak, aby v každém mohla být účast i domácí společnosti
*již 1. balík obsahuje práce za 600 mil. USD a získala ho brunejsko-korejská společnost Daelim Swee
Všechny balíky obsahují jednotlivé segmenty stavby, včetně připájecích komunikací a je přesně stanověno kolik lidí má být zaměstnáno z Bruneje. Bez mezinárodních firem se ale most nedá postavit; chybí zkušenosti.
*projekt je rozdělen na 6 balíků tak, aby v každém mohla být účast i domácí společnosti
*již 1. balík obsahuje práce za 600 mil. USD a získala ho brunejsko-korejská společnost Daelim Swee
Všechny balíky obsahují jednotlivé segmenty stavby, včetně připájecích komunikací a je přesně stanověno kolik lidí má být zaměstnáno z Bruneje. Bez mezinárodních firem se ale most nedá postavit; chybí zkušenosti.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.11.2020 17:36:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Dne 16.1.2016 se zde položil základní kámen Temburong Bridge (ve vláknu vícekrát opsán). Učinil tak samotný vládce Sultan Hassanal Bolkiah. Jedná se o balík č. 4, kterého obsahem je realizace hlavního mostu v délce 11 km a 0,8km další komunikace. Vítězem tohoto balíčku se stala čínská společnost China State Construction Engineering Corporation Ltd, která v Bruneji vůbec prvně zvítězila v tendrování.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Temburong Bridge, i v rámci tématu hlavní objekt
Z hlediska hospodářského je sice Brunej plně závislá na petrochemickém průmyslu a těžbě ropy, ale má tak vysoké příjmy, že i když klesá cena ropy a plynu, tak zde se pouze snižuje přebytek veřejných financí a až posledním rokem se stal rozpočet prudce deficitním, když byl schodek -14% HDP. Co se státního dluhu týká, tak se pohybuje kolem 3% HDP.
Staví se ale i Sungai Kebun Bridge, délka 622m, hlavní rozpětí 300m, výška 157m, již brzo jde do provozu
Dále se staví i 2,7 km dlouhý most Pulau Muara Besar, staví jej China Harbour Engineering Company Ltd.
Z hlediska hospodářského je sice Brunej plně závislá na petrochemickém průmyslu a těžbě ropy, ale má tak vysoké příjmy, že i když klesá cena ropy a plynu, tak zde se pouze snižuje přebytek veřejných financí a až posledním rokem se stal rozpočet prudce deficitním, když byl schodek -14% HDP. Co se státního dluhu týká, tak se pohybuje kolem 3% HDP.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Výše zmíněný most Pulau Muara Besar dlouhý 2,7 km a široký 23m se blíží k dokončení. Má se tak stát v 04-05/2018. Most stojí 204 mil. USD. Jedná se o jednu z investicí do přístavu a ropních zařízení v oblasti.
Sungai Kebun Bridge (rovněž výše zmíněný) se odevzdal do provozu v 10/2017.
A co se týče mega stavby Temburong Bridge, tak se nadále staví.
Most Temburong byl v létě 2017 v plnění na úrovni 30-35%. Do provozu se letos určitě neodevzdá, plánuje se to pro rok 2019. Náklady na výstavbu jsou kolem 1,6 mld. USD. Výstavbu komplikuje terén; močály atd. Prozatím je k dispozici termín 11/2019, že by do této doby mohl být most stavebně ukončený.
Hospodářství tohoto sultanátu se zhoršuje: pro nízké ceny ropy se propadlo HDP, jenomže Brunej má obrovské rezervy. Vládní dluh je na úrovni do 5% HDP, nezaměstnanost se pohybuje i tak kolem 2% (v roce 2008 až 4%). Pro rok 2017/2018 je rozpočet sestaven ve výši 5,3 mld. USD. Z toho 400-450 mil. USD směruje na obranu a 1 mld. USD směruje na infrastrukturní rozvoj. Faktem je, že rozpočet z roka na rok klesá a celkově je propad HDP obrovský, ale prozatím je to tak, že sultanát je i nadále z 90% závislý na petrochemickém průmyslu: těží ještě více ropy. Zadlužuje se pomalu obyvatelstvo, protože to nesnižuje životní nároky. Ale sultán neotáčí ekonomiku na další odvětví. Státní dluh nestoupá, protože jak jsem psal jsou nějaké úspory. Do dalších let to nic zásadní nepřinese z hlediska infrastruktury, protože již stávající úroveň je luxusem. A i most Temburong se i nadále staví, není to příklad Venezuely, která musela mnoho infrastrukturních projektů zcela zastavit. Brunej je ale jediný stát bohatý na ropu, který navzdory nějaké vyspělosti neinvestuje a nerozvíjí další segmenty ekonomiky; státy prostoru GCC to dávno dělají.
Most Temburong byl v létě 2017 v plnění na úrovni 30-35%. Do provozu se letos určitě neodevzdá, plánuje se to pro rok 2019. Náklady na výstavbu jsou kolem 1,6 mld. USD. Výstavbu komplikuje terén; močály atd. Prozatím je k dispozici termín 11/2019, že by do této doby mohl být most stavebně ukončený.
Hospodářství tohoto sultanátu se zhoršuje: pro nízké ceny ropy se propadlo HDP, jenomže Brunej má obrovské rezervy. Vládní dluh je na úrovni do 5% HDP, nezaměstnanost se pohybuje i tak kolem 2% (v roce 2008 až 4%). Pro rok 2017/2018 je rozpočet sestaven ve výši 5,3 mld. USD. Z toho 400-450 mil. USD směruje na obranu a 1 mld. USD směruje na infrastrukturní rozvoj. Faktem je, že rozpočet z roka na rok klesá a celkově je propad HDP obrovský, ale prozatím je to tak, že sultanát je i nadále z 90% závislý na petrochemickém průmyslu: těží ještě více ropy. Zadlužuje se pomalu obyvatelstvo, protože to nesnižuje životní nároky. Ale sultán neotáčí ekonomiku na další odvětví. Státní dluh nestoupá, protože jak jsem psal jsou nějaké úspory. Do dalších let to nic zásadní nepřinese z hlediska infrastruktury, protože již stávající úroveň je luxusem. A i most Temburong se i nadále staví, není to příklad Venezuely, která musela mnoho infrastrukturních projektů zcela zastavit. Brunej je ale jediný stát bohatý na ropu, který navzdory nějaké vyspělosti neinvestuje a nerozvíjí další segmenty ekonomiky; státy prostoru GCC to dávno dělají.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
sledovaná stavba v tématu
Mega stavba Temburong Bridge se dne 17.3. otevřela do provozu, prozatím v režimu 6:00 - 22:00 a to kvůli omezením na hranicích v souvislosti se šířením nového koronaviru. Některé objekty v rámci megaprojektu ještě nejsou hotové a oficiální ceremoniál proběhne až během roku.
2 po zemi izolovaná území se tak propojila.
https://www.theborneopost.com/2020/03/1 ... shortened/
Mega stavba Temburong Bridge se dne 17.3. otevřela do provozu, prozatím v režimu 6:00 - 22:00 a to kvůli omezením na hranicích v souvislosti se šířením nového koronaviru. Některé objekty v rámci megaprojektu ještě nejsou hotové a oficiální ceremoniál proběhne až během roku.
2 po zemi izolovaná území se tak propojila.
https://www.theborneopost.com/2020/03/1 ... shortened/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Odstranil jsem taky 1 svůj příspěvek pro neaktuálnost odkazu (záběr na dálnici kolem zlatých střech na domech).
Ještě mi tady chybí jeden důležitý odkaz a sice:
Ministerstvo dopravy
http://www.mtic.gov.bn/Theme/Home.aspx
Dále, Brunej spěje k Vizi 2035
http://www.wawasanbrunei.gov.bn/sitepages/Home.aspx
*v dopravě tomu odpovídají master plány pro rozvoj v tomto segmentu
V zemi je již celkem 3029 km kvalitních silnic a dálnic. Síť hlavních silnic I. třídy je všeobecně min. 4- pruhová, s návrhovou rychlostí 120 km/h.
Síť silnic 2. třídy se člení na 2 kategorie: nižší parametry 4- pruhů s rychlostí 80-100 km/h a standardní silnice 1+1 s 60-80 km/h
Síť lokálních silnic a komunitních silnic jsou klasické 1+1 s rychlostí 40-80 km/h
Rokem 2020 je v zemi registrováno na 148 tisíc osobních vozidel pro privátní účely.
Kromě silniční dopravy jsou k dispozici vodní cesty o rozsahu 290 km. Vzhledem k absenci železniční sítě je ve státě bohatě rozvětvená síť autobusových spojů jako páteřní systém veřejné dopravy. Co nestačí vyřešit 21 bus společností, tak to doplňuje ještě 45 taxislužeb. Prozatím jsou velmi omezené možnosti pro chodce a cyklisty, ale vláda se plánuje zaměřit i na zlepšení této infrastruktury.
Systém silniční sítě, organizace dopravy, manažmentu kolem značení a odstraňování kongescí je v zemi vysoce promyšlený. Realizaci vylepšení pak manažuje převážně segment veřejných prací. Většina hlavních silnic je ve formě dálniční sítě a to proto, že rozsah státu je silně limitován, takže na nějaké paralelní tahy se tady moc nehrají. A již vůbec ne zbytečné MÚK, které by pak tuto síť měli propojit ještě vzájemně. Tohle je snaha eliminovat. Proto se stát uplynulých 20 let zaměřil na celkovou přestavbu dosavadní silniční sítě již po dnešný výzor. K tomu se doplnilo několik velkých mostů (dle vlákna) a upevnila pozice 4 přechodů v rámci mezinárodních tahů.
Rozsah kapacitních tahů (ne pruhů) se v roce 2014 uváděl na čísle 500 km. Tedy prakticky všechny důležité hlavní silnice jsou dálnice aneb silnice dálničního typu s větší povolenou rychlostí. V tom stejném roce bylo až 65% hlavních silnic a 45% silnic nižší kategorie hodnoceno maximálním počtem * co se týče jejich kvality, kongescí a nehodovosti. Ta systematičnost v pracích se pak členila mezi 4 základní programy. Počet druhů prací v nich byl ještě větší. Pak se stalo, že se jistý rozsah km dualizoval. Další rozsah se opatřil svodidlama. Další rozsah se doplnila výstraha v značení (šipky do zákrut, na zemi barvy atp.). Další práce lepší údržba ve smyslu širšího záběru osekávání zeleně pro co nejlepší rozhled. Další práce velmi rychlé opravy vozovek při vzniku nejmenších trhlin atp. pro eliminaci nutnosti uzavírek, co samo o sobě komplikuje bezpečnost provozu. Na to navazuje program zajištění periodicity výměny povrchů. A ještě pak program přetrasování silnic v konkrétních délkách, čím se povedlo odstranit zbytečně ostré zákruty, různé nepřehledné úseky při stoupání a klesání, zlepšil se nájezd z vedlejších silnic atp. Některé km rozsahy se prolínají a takhle se to tady rok co rok realizovalo a vyhodnocovalo.
Výsledkem všech těchto prací je fakt, že je tady poměrně vysoká motorizace, ale přitom nízká úmrtnost a počty zraněných při dopravních nehodách a celkem plynulá jízda a zajištění dostupnosti veřejné dopravy.
Samozřejmě, všechny tyhle programy se realizují díky bohatým zásobám na nerostní suroviny, i když i tady došlo ke zlomu. A Brunej některé práce silně omezil, ale na druhou stranu nejnákladnější část a sice nová výstavba a přestavba silniční sítě jsou u konce.
Stav hospodářství:
*HDP po 4 letech stagnace a úpadku (12-16) zase stoupl a v roce 2019 dosáhl hodnoty 13,5 mld. USD (stav z r. 2010)
*nezaměstnanost je v úrovni 9% (od r. 2016)
*vládní dluh je v úrovni 2,5% HDP (je dlouhodobě velmi nízký)
Měna státu = 1 brunejský dolar (0,63 €)
Rozpočet pro rok 2020/2021 je sestaven v úrovni 5,86 mld. dolarů, deficit ve výši 1,47 mld. dolarů - na rekordní úrovni. Hlavním důvodem jsou ceny ropy a plynu.
Logická otázka vyvstává, že z čeho Brunej žije, když má roky vyšší deficity a tak nízký dluh? Odpovědí je Brunei Investment Agency, což je státem vlastněná organizace, která je zároveň fondem budoucnosti občanů státu. Nakupuje akcie a jiné majetky po celém světě a z profitu pak nakupuje další aneb vykrývá investiční potřeby doma. V roce 2009 byl její majetek kolem 30 mld. USD, v roce 2019 dle odhadů USA vlastní majetek v hodnotě 170 mld. dolarů.
Ještě mi tady chybí jeden důležitý odkaz a sice:
Ministerstvo dopravy
http://www.mtic.gov.bn/Theme/Home.aspx
Dále, Brunej spěje k Vizi 2035
http://www.wawasanbrunei.gov.bn/sitepages/Home.aspx
*v dopravě tomu odpovídají master plány pro rozvoj v tomto segmentu
V zemi je již celkem 3029 km kvalitních silnic a dálnic. Síť hlavních silnic I. třídy je všeobecně min. 4- pruhová, s návrhovou rychlostí 120 km/h.
Síť silnic 2. třídy se člení na 2 kategorie: nižší parametry 4- pruhů s rychlostí 80-100 km/h a standardní silnice 1+1 s 60-80 km/h
Síť lokálních silnic a komunitních silnic jsou klasické 1+1 s rychlostí 40-80 km/h
Rokem 2020 je v zemi registrováno na 148 tisíc osobních vozidel pro privátní účely.
Kromě silniční dopravy jsou k dispozici vodní cesty o rozsahu 290 km. Vzhledem k absenci železniční sítě je ve státě bohatě rozvětvená síť autobusových spojů jako páteřní systém veřejné dopravy. Co nestačí vyřešit 21 bus společností, tak to doplňuje ještě 45 taxislužeb. Prozatím jsou velmi omezené možnosti pro chodce a cyklisty, ale vláda se plánuje zaměřit i na zlepšení této infrastruktury.
Systém silniční sítě, organizace dopravy, manažmentu kolem značení a odstraňování kongescí je v zemi vysoce promyšlený. Realizaci vylepšení pak manažuje převážně segment veřejných prací. Většina hlavních silnic je ve formě dálniční sítě a to proto, že rozsah státu je silně limitován, takže na nějaké paralelní tahy se tady moc nehrají. A již vůbec ne zbytečné MÚK, které by pak tuto síť měli propojit ještě vzájemně. Tohle je snaha eliminovat. Proto se stát uplynulých 20 let zaměřil na celkovou přestavbu dosavadní silniční sítě již po dnešný výzor. K tomu se doplnilo několik velkých mostů (dle vlákna) a upevnila pozice 4 přechodů v rámci mezinárodních tahů.
Rozsah kapacitních tahů (ne pruhů) se v roce 2014 uváděl na čísle 500 km. Tedy prakticky všechny důležité hlavní silnice jsou dálnice aneb silnice dálničního typu s větší povolenou rychlostí. V tom stejném roce bylo až 65% hlavních silnic a 45% silnic nižší kategorie hodnoceno maximálním počtem * co se týče jejich kvality, kongescí a nehodovosti. Ta systematičnost v pracích se pak členila mezi 4 základní programy. Počet druhů prací v nich byl ještě větší. Pak se stalo, že se jistý rozsah km dualizoval. Další rozsah se opatřil svodidlama. Další rozsah se doplnila výstraha v značení (šipky do zákrut, na zemi barvy atp.). Další práce lepší údržba ve smyslu širšího záběru osekávání zeleně pro co nejlepší rozhled. Další práce velmi rychlé opravy vozovek při vzniku nejmenších trhlin atp. pro eliminaci nutnosti uzavírek, co samo o sobě komplikuje bezpečnost provozu. Na to navazuje program zajištění periodicity výměny povrchů. A ještě pak program přetrasování silnic v konkrétních délkách, čím se povedlo odstranit zbytečně ostré zákruty, různé nepřehledné úseky při stoupání a klesání, zlepšil se nájezd z vedlejších silnic atp. Některé km rozsahy se prolínají a takhle se to tady rok co rok realizovalo a vyhodnocovalo.
Výsledkem všech těchto prací je fakt, že je tady poměrně vysoká motorizace, ale přitom nízká úmrtnost a počty zraněných při dopravních nehodách a celkem plynulá jízda a zajištění dostupnosti veřejné dopravy.
Samozřejmě, všechny tyhle programy se realizují díky bohatým zásobám na nerostní suroviny, i když i tady došlo ke zlomu. A Brunej některé práce silně omezil, ale na druhou stranu nejnákladnější část a sice nová výstavba a přestavba silniční sítě jsou u konce.
Stav hospodářství:
*HDP po 4 letech stagnace a úpadku (12-16) zase stoupl a v roce 2019 dosáhl hodnoty 13,5 mld. USD (stav z r. 2010)
*nezaměstnanost je v úrovni 9% (od r. 2016)
*vládní dluh je v úrovni 2,5% HDP (je dlouhodobě velmi nízký)
Měna státu = 1 brunejský dolar (0,63 €)
Rozpočet pro rok 2020/2021 je sestaven v úrovni 5,86 mld. dolarů, deficit ve výši 1,47 mld. dolarů - na rekordní úrovni. Hlavním důvodem jsou ceny ropy a plynu.
Logická otázka vyvstává, že z čeho Brunej žije, když má roky vyšší deficity a tak nízký dluh? Odpovědí je Brunei Investment Agency, což je státem vlastněná organizace, která je zároveň fondem budoucnosti občanů státu. Nakupuje akcie a jiné majetky po celém světě a z profitu pak nakupuje další aneb vykrývá investiční potřeby doma. V roce 2009 byl její majetek kolem 30 mld. USD, v roce 2019 dle odhadů USA vlastní majetek v hodnotě 170 mld. dolarů.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.12.2022 8:20:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Land Transport MasterPlan
https://www.mtic.gov.bn/Resources/LAND% ... ummary.pdf
*je zde mnoho záběrů na silniční síť
*plán je z r. 2014 a počítá v několika ohledech s vývojem do 2025, 2030, 2050
Charakteristiku a systém silniční a dálniční sítě jsem rozepsal detailněji výše. Tady je ještě pohled na klasifikaci silnic na mapovém podkladu ministerstva: Z těch asi 3000 km silnic je 170 km silnic v rámci ASEAN Highways.
Úřad veřejných prací vybudoval na této silniční síti asi 100 křižovatek se světelnou signalizací, 27 velkých nadjezdů a 30 OK. Již 1 dekádu existuje Řízení dálnic: http://www.mod.gov.bn/pwd/SitePages/Hig ... 0Unit.aspx . Je tam uveden rozsah dálnic (500 km) z hlediska tahů a uvedená základní činnost této jednotky v rámci úřadu, typizovaná údržba.
Brunei postavil také 19 nadchodů a mostů nad dálnicemi výhradně pro pěší. Vzhledem na městský charakter částí území to ani jináč nejde. Respektivě jde to jináč pohledem do afrických zemí ...
Ačkoliv to není vždy nezbytné, tak se postavilo i několik tunelových sekcí v rámci MÚK, i když je to de facto "mostní výstavba": Brunejská silniční síť je dobře odolná klimatickým výkyvům. Na 3000 km síti silnic se nachází 1100 odvodňovacích kanálů, nejčastěji betonových vyspadováných lokalit s betonovýma rourama tak, aby bylo zajištěné odvodnění a odtok od okrajů těles silnic.
Stav ekonomiky:
Sultanát od roku 2016 nehospodaří nejlépe, čemu odpovídá snížení dotací nebo rozvojových plánů a vykrývání z Brunei Investment Agency. Až v letošním roce je šance díky vysokým cenám ropy, že ekonomika obživne a stát bude mít více peněz. Brunei Fertilizer Industries zahájil ve 2.Q masivní produkci čpavku a močoviny, což jsou komodity tolik potřebné pro AdBlue/DEF, takže kromě silného růstu petrochemického průmyslu se daří i dalším odvětvím.
Byla by to dobrá zpráva, protože sultanát je de facto polovinu dekády v recesi. Pandemie Covidu přinesla problémy v dalších "otevřených" odvětvích. (cestovní ruch, letecká doprava)
Inflace je zde nejvyšší za 25 let kolem 4%. (zpřísnění měnové politiky Singapurským měnovým úřadem podpořilo silný singapurský dolar, a tím pádem i silný brunejský dolar díky jeho fixaci měny, která pomohla omezit importovanou inflaci)
Vzhledem k uvedenému je dluh sultanátu dlouhé roky stabilní; kolem 350 mil. USD.
https://www.mtic.gov.bn/Resources/LAND% ... ummary.pdf
*je zde mnoho záběrů na silniční síť
*plán je z r. 2014 a počítá v několika ohledech s vývojem do 2025, 2030, 2050
Charakteristiku a systém silniční a dálniční sítě jsem rozepsal detailněji výše. Tady je ještě pohled na klasifikaci silnic na mapovém podkladu ministerstva: Z těch asi 3000 km silnic je 170 km silnic v rámci ASEAN Highways.
Úřad veřejných prací vybudoval na této silniční síti asi 100 křižovatek se světelnou signalizací, 27 velkých nadjezdů a 30 OK. Již 1 dekádu existuje Řízení dálnic: http://www.mod.gov.bn/pwd/SitePages/Hig ... 0Unit.aspx . Je tam uveden rozsah dálnic (500 km) z hlediska tahů a uvedená základní činnost této jednotky v rámci úřadu, typizovaná údržba.
Brunei postavil také 19 nadchodů a mostů nad dálnicemi výhradně pro pěší. Vzhledem na městský charakter částí území to ani jináč nejde. Respektivě jde to jináč pohledem do afrických zemí ...
Ačkoliv to není vždy nezbytné, tak se postavilo i několik tunelových sekcí v rámci MÚK, i když je to de facto "mostní výstavba": Brunejská silniční síť je dobře odolná klimatickým výkyvům. Na 3000 km síti silnic se nachází 1100 odvodňovacích kanálů, nejčastěji betonových vyspadováných lokalit s betonovýma rourama tak, aby bylo zajištěné odvodnění a odtok od okrajů těles silnic.
Stav ekonomiky:
Sultanát od roku 2016 nehospodaří nejlépe, čemu odpovídá snížení dotací nebo rozvojových plánů a vykrývání z Brunei Investment Agency. Až v letošním roce je šance díky vysokým cenám ropy, že ekonomika obživne a stát bude mít více peněz. Brunei Fertilizer Industries zahájil ve 2.Q masivní produkci čpavku a močoviny, což jsou komodity tolik potřebné pro AdBlue/DEF, takže kromě silného růstu petrochemického průmyslu se daří i dalším odvětvím.
Byla by to dobrá zpráva, protože sultanát je de facto polovinu dekády v recesi. Pandemie Covidu přinesla problémy v dalších "otevřených" odvětvích. (cestovní ruch, letecká doprava)
Inflace je zde nejvyšší za 25 let kolem 4%. (zpřísnění měnové politiky Singapurským měnovým úřadem podpořilo silný singapurský dolar, a tím pádem i silný brunejský dolar díky jeho fixaci měny, která pomohla omezit importovanou inflaci)
Vzhledem k uvedenému je dluh sultanátu dlouhé roky stabilní; kolem 350 mil. USD.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Brunej
Největší výzvu v silničním rozvoji si Brunej vyřešil výstavbou masivního mostního spojení Temburong, čímž se zajistilo územní propojení dvou od sebe rozdělených území; něco na způsob Dubrovniku v Chorvatsku. Jeho silniční síť je dobře vystavěná a manažována, z velké, asi 1/6 části je dálničního charakteru. Brunej se snaží poslední roky zajistit dobrou údržbu na celé síti a vzhledem k hosp. situaci se spíš šetří a investuje do regionálních farmářských silnic atp.
Temburong Bridge je formálně most: Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Bridge.
pro ukázku několik videí z nadřazené silniční sítě na margo uvedených informací o příspěvky výše:
Temburong Bridge je formálně most: Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Bridge.
pro ukázku několik videí z nadřazené silniční sítě na margo uvedených informací o příspěvky výše: