Stránka 1 z 3

Filipíny

Napsal: 20.5.2009 21:21:35
od Diaľničiar
rp-flag.gif
rp-flag.gif (1.12 KiB) Zobrazeno 34180 x
rp-map.gif
rp-map.gif (40.49 KiB) Zobrazeno 34181 x
Rozloha: 300 000 km2
Počet obyvatel: cca. 110,1 mil.
Hlavní město: Manila (cca. 1,8 mil. obyv., se širším okolím cca. 22,7 mil. obyv.)
Největší město: Quezon City (cca. 2,9 mil. obyv.; v rámci urbanizované zóny hl. města)

Re: Filipíny

Napsal: 22.5.2009 18:52:20
od Diaľničiar
Infrastruktura zůstává stále jednou z největších slabin filipínské ekonomiky.

Silniční síť disponuje cca. 202 000 km silnic, ovšem jenom cca. 44 000 je asfaltových; přes 50% je prašných anebo štěrkových. Pak je zde asi 7 000 km s betonovým povrchem (nejčastěji v městech, ale taky asi 1/3 dálnic).

Momentálně se realizuje postupné rozšiřování existujících dálnic z Manily jižním směrem po Luzonu a výstavba "skyway" podél pobřeží v Manile.

Re: Filipíny

Napsal: 22.5.2009 19:11:18
od Diaľničiar
Ministerstvo dopravy :arrow:

https://dotr.gov.ph/

Úřad veřejných prací a silniční infrastruktury :arrow:

http://www.dpwh.gov.ph/

Metro Pacific Tollways :arrow:

https://www.mptc.com.ph/

Re: Filipíny

Napsal: 11.6.2012 12:39:50
od Diaľničiar
Státní silnice mají k 11/2011 délku 31.500 km, přičemž asfaltem nebo betonem je zpevněno 24.800 km a tedy z celkového počtu silnic státní tvoří jen asi 16%, ovšem z podílu zpevněných neuvěřitelných 57%. Do státních silnic se v letech 2007-2011 přeřadilo z lokálních silnic celkem 1.900 km. Na těch proběhlo nejen zpevnění, ale i celkové rozšíření a upgrade bezpečnosti.

Silniční infrastruktura je v zemi nevyhovující a špatná je i údržba. Stát se v letech 2007-2011 snažil o vytvoření nové struktury: státní údržba, regionální údržba a lokální údržba. Rovněž nová administrace, nové statistiky a revize silniční sítě, včetně měst. V havarijním stavu je několik mostních staveb, rovněž se vyskytují nečekané sesuvy konstrukčních vrstev ... Filipíny nemají prozatím šanci na výraznější zlepšení stavu a situace, protože nemají dostatek peněz. Jakékoliv projekty na silnicích se dělají z peněz mez. bank. institucí nebo ze zahr. pomoci. Část dálnic je na koncesi. Nejlepší situace je pouze ve velikých městech a blízko nich.

I nadále platí, že odlehlejší regiony nejsou celoročně dostupné. Chybí technika pro údržbu nezpevněných silnic. Tato situace pak komplikuje i záchranní práce po přír. katastrofách.

Re: Filipíny

Napsal: 13.9.2012 11:22:04
od Diaľničiar
Připravované projekty PPP :arrow:

Silniční spojka NLEX - SLEX
Projekt vybodování 13,5 km 4.proudové nadúrovňové dálnice nad železnicí z Caloocan City do Buedina, Makati City. Projekt propojí Sveroluzonskou dálnici (NLEX) a Jiholuzonskou dálnici (SLEX) s cílem ulehčit dopravě v hl. městě Metro Manila.
Implementující agenturou je filipínské Ministerstvo veřejných prací a silnic (DPWH), odhadovaná hodnota 20,181 mld. PHP.

Projekt dálnice NAIA (2. fáze)
Navrhovaná nadúrovňová dálnice vede podél existující Skyway. Projekt poskytuje přístup k letištním terminálům NAIA I, II a III.
Implementující agenturou je filipínské Ministerstvo veřejných prací a silnic (DPWH), odhadovaná hodnota 15,77 mld. PHP.

Dálnice CALA
Projekt zahrnuje vybudování dvou dálnic – Cavite Side, 27,5 km 4-proudová dálnice a Laguna Side – 14,3 km 4-proudová dálnice.
Implementující agenturou je filipínské Ministerstvo veřejných prací a silnic (DPWH), odhadovaná hodnota 19,69 mld. PHP.

Rehabilitace silnice Quirino
Navrhovaný projekt zahrnuje rehabilitaci, provozování a údržbu silnice Quirino, 93,45 km 2-proudové národní silnice, která probíhá třemi provinciemi: Quezon, Camarines Norte a Camarines Sur.
Implementující agenturou je filipínské Ministerstvo veřejných prací a silnic (DPWH), hodnota projektu není dosud k dispozici.

Re: Filipíny

Napsal: 28.2.2013 9:48:43
od Diaľničiar
Doprava patří mezi největší problémy Filipín, především pak hlavního města Manily. Kapacitně a technicky nevyhovující dopravní systém, nízká technická úroveň vozového parku a nedisciplinovanost řidičů jsou důvodem častých dopravních kolapsů. Silniční síť je na mnoha ostrovech i na ostrově Luzon dále na sever nebo na jih od Manily nedostatečná.

Jinak platí to co je popsáno v ostatních příspěvcích.

Re: Filipíny

Napsal: 17.11.2013 16:45:03
od Diaľničiar
I když se spíš země nyní spomíná v tragických souvislostech, tak i jedna lepší zpráva: 31.10. se odevzdal do provozu 17 km dlouhý segment Tarlac - Pangasinan - La Union Expressway (TPLEX). Konkrétně úsek Tarlac - Victoria.

Re: Filipíny

Napsal: 17.4.2014 11:09:29
od Diaľničiar
Dne 16.4. se dostal do provozu další úsek Tarlac - Pangasinan - La Union Expressway (TPLEX), dlouhý 32 km. Jde od Gerona do Paniqui.

Re: Filipíny

Napsal: 21.12.2014 17:34:28
od Diaľničiar
Dne 20.12. se odevzdal do provozu další 14 km dlouhý úsek TPLEX. Jde o Tarlac - Pangasinan - La Union Expressway a úsek je prodloužením tahu konkrétně mezi Rosales a Urdaneta.

Více informací: http://www.philstar.com/nation/2014/12/ ... mas-season

Tarlac–Pangasinan–La Union Expressway :arrow:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tarlac%E2% ... Expressway

Re: Filipíny

Napsal: 19.3.2015 23:24:50
od Diaľničiar
Dne 19.3. se odevzdalo do provozu 3 km větva na North Luzon Expressway směrem na hlavní silnici MacArthur Highway ve Valenzuela City. Říká se tomu i "úsek 9".

Zdroj: http://manilastandardtoday.com/2015/03/ ... ink-opens/

Re: Filipíny

Napsal: 24.7.2015 9:25:48
od Diaľničiar
Dne 21.7. společnost Ayala Corporation odevzdala do provozu The Muntinlupa - Cavite Expressway (MCX). Jde o 4 km úsek mezi Daang Hari Road a the South Luzon Expressway v jižní části předměstí Muntinlupa. Cestování se tímto zkracuje o 45 minut. Formální otevření je určeno na dnešek.

Zdroj: http://www.gmanetwork.com/news/story/52 ... y-now-open

Re: Filipíny

Napsal: 18.3.2016 23:11:42
od Diaľničiar
Přehled dálnic:

https://en.wikipedia.org/wiki/Expresswa ... hilippines
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_e ... hilippines

V roce 2015 směrovalo ze státního rozpočtu absolutně nejvíce peněz v rámci státního rozpočtu na školství, veřejné práce a dálnice a na obranu. Filipíny vykazují růst HDP, dostatek populace pro práci, v zemi je již více jak 100 mil. lidí, klesající nezaměstnanost (ze 7 na 6,5%) a vláda investuje vyšší peníze i meziročně oproti roku 2014 o 22% do dopravy a telekomunikací. Rozvíjí se i síť zpoplatněných komunikací, tedy dálnic. Vládní zadlužení je nízké, deficity státního rozpočtu vláda drží na uzdě.

Re: Filipíny

Napsal: 19.9.2016 21:09:42
od Diaľničiar
Dne 12.9. se odevzdalo do provozu 5 km prodloužení E1 Tarlac - Pangasinan - La Union Expressway (TPLEx). Úsek jde z Urdaneta do Binalonan.

Nějaké informace i zde: http://newsinfo.inquirer.net/816473/new ... lgrim-site

Re: Filipíny

Napsal: 23.9.2016 10:36:38
od Diaľničiar
Včera, 22.9., se odevzdala do provozu fáze 2a Ninoy Aquino International Airport (NAIA) Expressway v hlavním městě Manila. Jde o 2 km úsek od Macapagal Boulevard k letištním terminálům 1 a 2.
NAIA-Expressway.jpg
NAIA-Expressway.jpg (134.98 KiB) Zobrazeno 28996 x
Zdroj: http://www.philstar.com/headlines/2016/ ... pens-today

Re: Filipíny

Napsal: 2.12.2016 1:39:42
od Diaľničiar
Do pohybu se uvádějí 2 hlavní projekty v oblasti silniční infrastruktury:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (31.77 KiB) Zobrazeno 28477 x

Re: Filipíny

Napsal: 22.12.2016 17:09:20
od Diaľničiar
Na margo o 2 příspěvky výše mohu doplnit, že se 21.12. odevzdala do provozu poslední sekce NAIA Expressway v hlavním městě Manila. Ty parametry ale nic moc i vzhledem k omezení rychlosti na 60 km/h s tím, že je to nad úrovní země. Nová dálnice je vidět v prvních 5 min. na následujícím odkazu, přičemž pak jsou záběry na další sekci a na realizaci za plného provozu:


Re: Filipíny

Napsal: 13.1.2017 10:38:34
od Diaľničiar
Otevřelo se výběrové konání připravané dálnice Laguna Lakeshore Expressway - Dike. :arrow:

*celkové náklady jsou na úrovni 2,59 mld. USD, z nich tvoří polovinu výstavba samotné dálnice a zbytek pak realizace ochranné hráze a rekultivační práce
*nová dálnice spojí Los Banos a Taguig City, čímž se zásadně zkrátí cestovní čas z Laguna do Metro Manila
*koncese má mít délku 37 let
*již se to jednou soutěžilo, ale nikam to nevedlo, vláda musela zapracovat na úpravách podmínek

Vláda dále odsouhlasila poradce pro zhotovení projektu na výstavbu nové dálnice, která by zlepšila spojení mezi Metro Manila a Bataan. Náklady na realizaci se odhadují až na 8,43 mld. USD. Poradcem pro projekt jsou New San Jose Builders a San Miguel. I zde cenu zásadně navyšují enormní investice do výstavby protipovodňových hrází a opatření. National Economic and Development Authority má projekt již brzo potvrdit a zařadit do dalších příprav.

Re: Filipíny

Napsal: 13.1.2017 17:52:58
od Diaľničiar
V roce 2009 jsem psal o stavu silniční síti, což jsou údaje reálně 10 let staré, takže přidám novější včetně investicí do dopravy jako celku. Doprava je nejpálčivějším problémem této více jak 100 mil. země. Aktualizace stavu silniční sítě:

Stát eviduje silniční síť o rozsahu cca. 216.000 km, z čeho síť Národních Silnic představuje 33.000 km, z nich je asi 90% zpevněno a je to zároveň asi 85% všech zpevněných silnic v zemi. Kromě nedostatků silniční infrastruktury zemi trápí rozsáhlé povodně. Vláda často kombinuje investice do dopravní infrastruktury s investicemi do protipovodňových opatření. Země je ale poměrně chudá, takže se snaží zapojit soukromý sektor a vydává koncese. Nemůže si ale dovolit mnoho koncesí najednou, takže síť dálnic se rozrůstá jen pomaly, státní silnice jsou přeplněné a lokální silnice s nezpevněným povrchem neposkytují běžný standard pro cestování vozidlem.

Dálniční síť de facto není. Je zde jen několik silnic dálničního typu, většinou na pilířích ve vzduchu s cílem odbřeměnit kolony na úrovni ve velkých městech. Hlavní silnice primárního typu spájí města s populací nad 100.000 obyvatel. To, že jsou převážně zpevněnené (opravdu jich je nezpevněných minimum v řádu stovek km) je fajn, ale celkově jsou přeplněné a je jich málo. Od roku 2007 do roku 2015 jich přibudlo jen 4.000 km na ten současný stav. Dálničních komunikací je zde mezi 500 a 1.000 km. I s těmi co se staví a plánují brzo rozestavět. Co se týče hlavních silnic, tak 60% z nich má betonový povrch. Ovšem kdyby jsme se zaměřili jen na ty tzv. primární státní silnice, tak tam má k roku 2015 betonový povrch 3.000 km a asfaltový 4.000 km. Nezpevněných je 10 km. Vidno tedy i to, že z 33.000 km státních silnic jsou ty s největší prioritou v rozsahu 7.000 km. Pro více jak 100 mil. zemi. :shock: Jednoduše ten investiční deficit do jejich stavu a rozsahu je enormní. Vlády se snaží to dohnat neustálým navyšováním zdrojů do infrastruktury; řešit povodně a investovat do silnic.

Menší prezentace z vývoje posledních 5-6 let:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (125.61 KiB) Zobrazeno 28002 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (154.63 KiB) Zobrazeno 28002 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (369.98 KiB) Zobrazeno 28002 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (816.74 KiB) Zobrazeno 28002 x
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (1003.88 KiB) Zobrazeno 28002 x
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (700.58 KiB) Zobrazeno 28002 x
Snímka6.PNG
Snímka6.PNG (285.92 KiB) Zobrazeno 28002 x

Re: Filipíny

Napsal: 14.2.2017 13:53:17
od Diaľničiar
Filipíny připravují do výstavby 2 dálniční projekty:

*první je 102 km expressway Manila - Quezon přes PPP ve formě naprojektuj - postav - zaplať - provozuj - udržuj, navrhovaná trasa je Candelaria - Pasig City ponad Laguna de Bay: http://www.dpwh.gov.ph/dpwh/PPP/projs/mqe

*druhým je 17,7 km expressway Manila - Taguig a zde je známý i zhotovitel a to CLGP Philippine Holdings a PT Citra Persada Infrastruktur: http://www.autoindustriya.com/auto-indu ... -dpwh.html .

Náklady na oba projekty činí 2,01 mld. USD.

Re: Filipíny

Napsal: 3.3.2017 18:03:38
od Diaľničiar
Do realizace jde další velký projekt v hlavním městě Manila: IVPRT :arrow:

*Integrated Viaduct and Personal Rapid Transit System
*jedná se o vyvýšenu dálnici 2x2 v délce 22 km v nákladech 1,04 mld. USD
*jde od Delpan Bridge ponad řeku Pasig až po Napindan Bridge v Taguig
*zhotovitelem je AKH General Contractor, investorem Philippines Department of Transportation and the Department of Public Works
*díky stavbě se má o 23% zredukovat provoz na stávajících pozemních spojeních

Re: Filipíny

Napsal: 5.3.2017 9:05:06
od Diaľničiar
Cebu-Cordova Link Expressway :arrow:
poloha Cebu
poloha Cebu
Snímka.PNG (114.13 KiB) Zobrazeno 27530 x
trasa si vyžádá velké mostní objekty
trasa si vyžádá velké mostní objekty
Snímka.PNG (779.99 KiB) Zobrazeno 27530 x
Náklady na výstavbu jsou cca. 0,5 mld. €. Celá trasa má délku 8,2 km a je to 20 roční sen mnoha lidí. Pod výstavbu se podepisuje prezident Dutarte, který zahájil výstavbu. Dílo se má dokončit do roku 2020.
C511g4_PU0_AEgvu_C.jpg
C511g4_PU0_AEgvu_C.jpg (82.87 KiB) Zobrazeno 27530 x
http://cebudailynews.inquirer.net/12464 ... aks-ground
http://www.sunstar.com.ph/cebu/local-ne ... way-528736
http://www.philstar.com/cebu-news/2017/ ... nk-islands

Re: Filipíny

Napsal: 12.4.2017 13:29:12
od Diaľničiar
Filipíny připravují do výstavby další vyvýšenou rychlostní silnici a to Circumferential Road 3 (C3) Expressway :arrow:

*stávající pozemní tah již nepostačuje a jako nejlevnější řešení jak dosáhnout rychlejšího spojení mezi Sta Mesa a SM Mall od Asia Complex v Pasay City se jeví právě vyvýšený rychlostní tah
*jeho délka bude v této trase 8,6 km, parametry budou 4-pruh
*tah celkově bude procházet: Sta Mesa, SM Mall of Asia complex, Circuit Makati, Roxas Boulevard a Ayala-Gil Puyat Avenues a jejich napojení zajistí 5 MÚK
*silniční úřad hodlá projekt zrealizovat formou PPP (financuj, navrhni, postav, provozuj a udržuj) s koncesí na 35 let a očekávají se náklady 498 mil. USD
*projekt se schválí v 06/2018

Re: Filipíny

Napsal: 18.8.2017 23:01:04
od Diaľničiar
Philippines planning series of highway projects :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (40.55 KiB) Zobrazeno 26348 x

Re: Filipíny

Napsal: 17.12.2017 15:47:55
od Diaľničiar
Dne 6.12. se do provozu dostal 10 km dlouhý úsek na tahu Tarlac - Pangasinan - La Union Expressway (TPLEx) mezi Binalonan a Pozorrubio.

Zdroj: http://www.manilatimes.net/binalonan-po ... ns/367103/

Re: Filipíny

Napsal: 20.12.2017 12:22:11
od Diaľničiar
Philippines bridge project awarded :arrow:
6.PNG
6.PNG (16.48 KiB) Zobrazeno 24881 x