Filipíny

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt popsaný o 3 příspěvky dozadu se v létě zahájil: Cebu-Cordova Link Expressway (CCLEX) :kladivo:

výstavbu zahájila společnost Metro Pacific Tollways: https://www.mptc.com.ph/

Nový most bude v nákladech asi 560 mil. USD. Výstavba má trvat 3 roky a hotovo má být v roce 2021. Celý projekt pak v roce 2022. S celkovou délkou 8,25 km a šířkou 27m v parametrech 2x2 jízdní pruhy má denně obsloužit 40.000 vozidel. Hlavní rozpětí hlavního mostu bude 400m. Tento rychlostní tah bude zpoplatněný. Společnost si na to vzala asi 400 mil. USD úvěr. Projekt byl doporučen i poradcem Cowi.

noční vizualizace:

https://static1.squarespace.com/static/ ... rmat=1500w

a mapa:

https://static1.squarespace.com/static/ ... rmat=2500w
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dalším provozovatelem dálnic v zemi je i South Luzon Tollway Corporation :arrow:

http://www.sltc.com.ph/

Ta se stará o tah South Luzon Expressway.

Co je důležité je fakt, že jak má na stránkách informace k TR-4, tedy SLEX-TR4, tak se realizuje. A to v nákladech 245,6 mil. USD v 57 km.

Tento provozovatel je členem skupiny San Miguel: http://www.sanmiguel.com.ph/article/infrastructure .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína se snaží pomoct balíkem grantů i úvěrů taky Filipínám, o kterých jsem více napsal k rozvoji dálniční síti na předešlé straně. Ten stav státních silnic, hlavně rozsah a rozsah dálnic je opravdu špatný, ale poslední roky se to zásadně nastartovalo a veliké projekty se začínají realizovat nebo reálně do výstavby připravují.

Čína uvolní pro Filipíny celkem 13,75 mld. USD a peníze směrují na 18 velikých projektů. Postaví se za to třeba Davao City Expressway, Camarines Sur Expressway a North Luzon Expressway East. Jsou tady i veliké mostní projekty jako Negros-Cebu Link Bridge, Luzon-Samar Link Bridge, Bohol-Leyte Link Bridge, Panay-Guimaras-Negros Island Bridges, Cebu-Bohol Link Bridge a the Dinagat (Leyte)-Surigao Link Bridge.

Kdybych disponoval větším časovým prostorem, tak některé rozepíšu. Možná někdy jindy, ale dohledat se dají.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Začala se výstavba nové spojnice, která vytvoří propojení North Luzon Expressway (NLEx) a South Luzon Expressway (SLEx). Projekt má stavební náklady skoro 430 mil. USD a staví ho NLEX Corp. Nová spojnice bude mít délku 8 km a náklady odpovídají tomu, že jde ve vyvýšeném prostoru od konce Harbor Link v Caloocan City po Polytechnic University of the Philippines (PUP) v Santa Mesa v Manile. Práce se mají dokončit v roce 2021.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.3. se odevzdal do provozu 5,7 km dlouhý úsek NLEx Harbor Link, 10. úsek tohoto tahu. Přístavní sekce Manily se zbavila nekonečných kolon.

Zdroj: https://www.autoindustriya.com/auto-ind ... times.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.11.2020 20:18:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko tady poskytne úvěr ve výši 202,4 mil. USD na zlepšení silniční sítě v rozsahu 178 km v autonomním regionu Muslim Mindanao (ARMM). Je to taková zájimavost. Jde o oficiální program Road Network Development Project in Conflict-Affected Areas.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 22.7. se odevzdal do provozu 2,5 km úsek Metro Manila Skyway, fáze III. Úsek jde od Buendia Avenue po Plaza Dilao. Cestovní čas se díky této stavbě zkracuje ze 60 na 6 minut. :ok:

Zdroj: https://news.abs-cbn.com/business/07/22 ... ravel-time

Dne 23.7. se odevzdal do provozu 2,2 km úsek na tahu Circumferential Road 5 (C-5) jižně od města Manila. V principu jde o viadukt na C-5, který jde nad tahem South Luzon Expressway nedaleko Merville. Lokace je blízko JV strany u Ninoy Aquino International Airport.

Zdroj: https://www.autoindustriya.com/auto-ind ... -link.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.10. se do provozu odevzdalo prvních 10 km na tahu Cavite - Laguna Expressway (CALAX). Jde o novou dálnici jižně u Manila a úsek od MÚK se SLEX v Mamplasan po Santa Rosa - Tagaytay Road.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=14. ... 7/121.0512

Zdroj: https://www.untvweb.com/news/dpwh-parti ... s-weekend/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

V důsledku požáru došlo 1.2. k zhroucení části Manila Skyway.

https://i.imgur.com/29c6CAe.jpg
https://i.imgur.com/KuQeLMY.jpg

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.6. se do provozu dostal poslední úsek na E5, Harbor Link v Manile. Jde o 2,5 km dlouhý úsek mezi C-3 Road a Mel Lopez Boulevard- Tím se dokončila rychlostní silnice od přístavu Manily po North Luzon Expressway. Je vyvýšená v parametrech 6-pruhu.

Mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=14. ... 9/120.9706

Zdroj: https://www.manilatimes.net/2020/06/15/ ... ts/731767/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále se 15.7. do provozu odevzdal poslední 11 km dlouhý úsek na tahu Tarlac - Pangasinan - La Union Expressway (TPLEX).

Mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=16. ... 1/120.5090
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za poslední dekádu se tady počet obyvatel nejenže přehoupl přes 100 mil., ale již dosáhl 110 mil. obyvatelů. Ten nárůst populace má přitom ještě stále prudké tempo nárůstu a koncem další dekády tady bude tímto tempem přes 123 mil obyvatel. Tempo se ale zpomalí (2010 - 2020 +16 mil. a odhad 2020 - 2030 +13 mil.). Tahle predikce a i ten vývoj doposud ale komplikuje celou paletu rozvojových programů, které jsou pak nepostačující. Centrální metropole je mj. tak široce urbanizovaná a tak hustě obydlená, že v ní žije již bezmála 23 mil. lidí. Manila přitom zápasí s problémy zvedající se hladiny oceánů.

Já jsem v roce 2017 popsal silniční infrastrukturu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 10#p141310 .

Teď bych to rád doplnil o další nákresy a situační stav, který se formoval a hodlá se uplatňovat do výstavby.

Mapy hlavních silnic a koridorů:
15.JPG
15.JPG (61.84 KiB) Zobrazeno 13429 x
16.JPG
16.JPG (101.99 KiB) Zobrazeno 13429 x
17.JPG
17.JPG (58.43 KiB) Zobrazeno 13429 x
18.JPG
18.JPG (88.74 KiB) Zobrazeno 13429 x
Stav hospodářství:

*HDP dosáhlo v roce 2019 úrovně 377 mld. USD
*nezaměstnanost byla před pandemii v úrovni 5% a nyní se drží nad 10%
*vládní dluh posledních 10 let klesal z 52% HDP v 2010 na 42% v 2019

Prezident Duterte pro rok 2021 vybral 3 vládní priority a sice: boj s pandemii COVID-19, infrastrukturu a bezpečnost/penze. V roce 2021 budou státní výdaje vyšší oproti letošnímu roku o 9,9% aneb 21,8% HDP pro rok 2021. Infrastrukturu se drží Duterteho heslem "Build, build, build", takže to není novinka zrovna pro další rok, ale i nadále hodlá zvedat podíl výdajů do ní. To je ovšem pro vývoj populace, změnu klimatu a podporu ekonomiky taky nezbytné, protože je nezbytné budovat nové školy, nemocnice, lepší dopravní infrastrukturu a řešit otázku bydlení. Největší peníze z hlediska objemu jdou do vzdělávání, v těsném závěsu je infrastruktura, následuje armáda. Infrastruktura sí číselně polepší o rekordní objem o 50% proti roku 2019. :!: Program penzí se za uplynulých 5 let zvětšil o 77%, což je rozhodně citelná změna. Ovšem v praxi se to dotkne třeba hlavně policejních penzí.

Číselně dostala infrastruktura v roce 2017 celkem 458 mld. pesos, pro rok 2021 se naplánovalo 700 mld. (Penze jsou v úrovni 170 mld.). Infrastruktura, tedy ministerstvo veřejných prací a silnic. Dle zaměření:
19.JPG
19.JPG (47.8 KiB) Zobrazeno 13429 x
Projekty s mezinárodní účastí:
20.JPG
20.JPG (77.98 KiB) Zobrazeno 13429 x
Musím ještě zdůraznit, že silnice spadají pod segment veřejných prací, kdežto železnice zase pod ministerstvo dopravy. No a až 72% rozpočtu tohoto ministerstva pro rok 2021 připadne právě pro železnice. Aneb asi 107 mld. peso. Ještě v tomto roce to bylo "pouze " 61 mld. peso (taky ohromující částka). Počítá se s výstavbou North-South Commuter Railway (58 mld.) a jen metro v Manile zhltne bezmála 35 mld. pesos.

1 filipínské peso = 0,018 €
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

extra příspěvek k dálniční síti, což jsem již nechtěl psát do výše uvedeného souhrnu

v zemi se staví hodně mostů, doporučuju si prolistovat tuto stranu: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 77/page-16

Cebu-Cordova Link Expressway stav výstavby (ve vlákně zmínky):



z hlavního města Manila:



14. minuta, realita nekonečné zástavby


stav z 10/2020:


Co se tady udělalo charakterizuje dokument vlády k r. 2019, tady odkaz a dole pár výňatků: https://www.dpwh.gov.ph/dpwh/sites/defa ... 202018.pdf
21a.JPG
21a.JPG (119.19 KiB) Zobrazeno 13428 x
22a.JPG
22a.JPG (74.01 KiB) Zobrazeno 13428 x
23a.JPG
23a.JPG (110.2 KiB) Zobrazeno 13428 x
Finišuje schválení projektu výstavby nového rychlostního tahu Cavite-Tagaytay-Batangas Expressway. Náklady na výstavbu této 50,4 km dlouhé expressway se odhadují na 420 mil. USD. Jak plyne z názvu, tak je jasné co má spojit. Realizací tohoto projektu se má odlehčit stávajicí silnice Tagaytay. Nový tah spojí mj. Cavite–Laguna Expressway (CALAEx) v Silangu s JP Laurel Street v Nasugbu. O projektu: https://www.dpwh.gov.ph/dpwh/PPP/projs/cabatex



Duterteho program "Build, build, build" opsaný o jeden příspěvek výše znamenal plán prostavět v propočtu 14,3 mld. USD na základní státní silniční síť: výstavba dalších 9845 km, včetně rozšíření a upgradů a k tomu upgrade a opravy 2709 mostů. Schválil se taky megaprogram ve výši 33 mld. USD na realizaci Inter-Island links a na výstavbu velkých mostů. Nová dopravní infrastruktura již přináší své ovoce, když se vzmáhá prakticky z ničeho; raketový vzestup dopravy na podílu HDP a to prudce stoupá. Zlepšuje se mobilita státu, šetří čas i PHM a společně se silnicemi a mosty se investuje do protipovodňových opatření. Investice ve výši 50 mld. USD do základních silnic státu, který jak jsem uvedl základní klasifikaci: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 10#p141310 je radikálním zvětšením rozsahu i kvality. Celý program BBB měl za cíl utratit během 5 let částku 180 mld. USD.

Síť rychlostních silnic, dálnic byla navržená v roce 2010 agenturou JICA (Japonsko) na úroveň 600 km pro rok 2020 a bezmála 1000 km v roce 2030. Tento cíl jak si lze číst v rozvojových programech Filipín, bude větší, ale prozatím ještě není. Prozatím je soustava expressway do 1000 km. Vzhledem na hustotu obyvatelstva a celkovou rozlohu a početnost ostrovů není snadné jí až tak rychle rozšiřovat. Ovšem mnoho projektů je ve vysokém stupni rozestavěnosti, takže se bude na co dívat v dalších letech a to nemluvě o tom, že tady i několik km dlouhé projekty šetří proti úrovňové přepravě desítky minut. Tyto stavby zároveň mají zajistit bezproblémový přesun při záplavách.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

uvedeno do provozu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

V tomto vláknu je hodně úseků v provozu s délkou pár km. Ve skutečnosti jde často o složité nadzemní stavby. Manila postupně získává jeden z nejdelších dálničních tahů nad zemí v rámci planety. Bez ohledu na zástavbu (žije tady 1/5 obyvatelstva státu aneb to, co odpovídá 2 ČR a Vídni navrch).

Manila Skyway System (Main Backbone Skyway) = 41 km

a.) Skyway Stage 1 (Completed Dec 1999) = 9.3 km
b.) Skyway Stage 2 (Completed 2010) = 6.86 km
c.) Skyway Stage 3 (Finishing Touches) = 18.83 km
d.) Skyway Stage 2.5 (South Extension to Susana Heights) = 6 km (70% complete)



Independent Elevated Skyway Expressway and Linked to the main backbone Manila Skyway System:

NAIAX (NAIA Expressway/ Airport Skyway) = 11.6 km (Completed 2016)
- Feeder skyway that links all airports and directly connected to skyway stage 2.

▪️NLEX Harbor Link Skyway = 8.36 km
(Completed 2016)

▪️NLEX-SLEX Connector Skyway = 8km
(Under construction TARGET completion 2022) - This will link Harbor Link Skyway to the main "BACKBONE SKYWAY SYSTEM"

Metro Manila Skyway Stage 4 (SEMME) = 34km
(Underconstruction phase 1 Arca South Taguig Section) - will be directly connected to Skyway Stage 2.

C5 SouthLink (Target opening 2022) = 7.70 km


Planned:

PAREX (Pasig River Skyway) = 18km
- Will link East to West of Metro Manila (From Skyway Stage 3 to Skyway Stage 4 (SEMME)

EDSA Skyway = 23.8 km

- Ramon Ang Sent a proposal to build an Elevated expressway above the whole stretch of EDSA itself.

Aneb:
S9.JPG
S9.JPG (88.47 KiB) Zobrazeno 11761 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12.6. se do provozu odevzdalo 1,4 km dlouhé mostní spojení BGC - Ortigas Link Bridge :arrow:

https://www.rappler.com/business/bonifa ... ne-12-2021

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

pár projektů
7.JPG
7.JPG (94.33 KiB) Zobrazeno 10430 x
Plaridel Bypass Expansion Project Update as of June 29,2021 ... 24,6 km
https://www.youtube.com/watch?v=c_5AnsQiTMo

LINGAYEN-BINMALEY BYPASS ROAD ... 6 km
https://www.youtube.com/watch?v=Tohhp0Q71Dw
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 24.8. se do provozu odevzdal 5 km úsek na tahu Cavite - Laguna Expressway. Úsek je mezi Santa Rosa - Tagaytay Road MÚK a Silang, východ, MÚK.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=14. ... 5/121.0184

https://news.abs-cbn.com/news/08/24/21/ ... y-bukas-na

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.9.2021 17:54:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: + video
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

další úžasné záběry na výstavbu zde:





O pár příspěvků výše je rozepsáno, co za těmi zkratkami stojí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

vícero zpráv

Vláda odklepla projekt výstavby Pasig River Expressway (PAREX). Rychlostní tah bude mít v každém směru jízdy 3 jízdní pruhy. Postaví jí společnost San Miguel Corporation. Práce mají stát asi 1,88 mld. USD. Celkem se jedná o 19,4 km dlouhý tah, který zlepší dopravní situaci mezi Radial Road 10 a Circumferential Road 6. Součástí projektu je taky extra pruh pro busy, cyklisty a zázemí pro pěší. Sníží se tak rozsah kongescí mezi městem Manila a JV Metro Manila.

Projekt taky využije 2,7 km úsek Skyway Stage 3 mezi Nagtahan a Plaza Azul.

Vzhledem k rozsahu prací se PAREX rozdělil do 3 etap. Hned 1. se již staví a jedná se o vyvýšenou část budoucího zpoplatněného tahu.

Reportáž o projektu Cebu–Cordova Link Expressway :arrow:

The 8.5km CCLEx, as it is known, will include the longest and tallest bridge in the Philippines when the structure is finished next year

September 19, 2021

By David Arminas
Getting set for main span construction | image courtesy CCLEx
Getting set for main span construction | image courtesy CCLEx
10.JPG (99.21 KiB) Zobrazeno 9287 x
The Cebu–Cordova Link Expressway (CCLEx), also known as the Cebu–Cordova Bridge, is a combined toll bridge and causeway that stretches 8.5km across the Mactan Channel (also known as the Opon Channel). It will link Cebu City, with a population of around 1 million and on Cebu Island – nearly 4,700km² in size - with the town of Cordova on the much smaller island of Mactan – 65km² in area.

The greater Cebu City region, however, has as population closer to 3 million. As such, the goal is to relieve traffic congestion on two existing bridges across the Mactan Channel and help improve the economic fortunes of the surrounding Visayas Region.

The north-west coast of Mactan island is much closer to Cebu Island than its southern region, which is where the new bridge and causeway is being constructed. To the north of the new bridge where the Mactan Channel narrows, lie the much shorter Mactan–Mandaue Bridge and the Marcelo Fernan Bridge (see box).

The new Cebu–Cordova Link Expressway is a four-lane, 27m-wide cable-stayed two-pylon bridge that allows a 51m navigational clearance. It has a design vehicle speed of 80-90kph and is expected to handle at least 50,000 vehicles daily, according to the website of CCLEx. It will also cut 40 minutes off the drive to Mactan Cebu International Airport on Mactan Island – the second busiest international airport in the Philippines.
At the Cordova viaduct, girder installation is well underway (image courtesy CCLEx
At the Cordova viaduct, girder installation is well underway (image courtesy CCLEx
11.JPG (233.33 KiB) Zobrazeno 9287 x
At 8.5km long, the Cebu–Cordova Link Expressway will be the longest and tallest bridge in the Philippines. It will surpass the San Juanico Bridge Expressway (2.1km) that opened in 1973 and the 5km Candaba Viaduct that opened in 1977 and which is part of the North Luzon Expressway - an 84km, four-to-eight lane expressway connecting Metro Manila to the provinces of the Central Luzon region.

The complete CCLEx structure will consist of the main bridge, plus on and off ramps connecting the main bridge to the Cebu South Coastal Road as well as a viaduct that levels down to the causeway in Cordova’s Pilipog Barangay.

A Barangay is the smallest political unit in the Philippines, essentially a tiny municipality.

The expressway was scheduled to open this year but this has been pushed back to next year. Just over 70% of construction has been completed, according to CCLEx.

In April, the public witnessed for the first time the illumination of the 40m-high Christian crosses sitting atop the bridge’s two 145m-high pylons.

The crosses, which on the night were blessed by priests, are there to celebrate the 500th anniversary of Christianity coming to the Philippines, notes the CCLEx website. “These crosses will illuminate the skyline of Metro Cebu - beacons of hope and progress, symbols of achievement and everything Cebuanos are proud of,” said Manuel Pangilinan, chairman of Metro Pacific Tollways on the night of illumination.

Milestone

Trevi Foundations Philippines, a division of Trevi, based in Cesena, Italy, has been responsible for deep foundation work. Of the 477 piles, 216 are offshore and 261 are onshore. A recent construction milestone was completion of the casting of all 446 NU (Nebraska University) girders required for the entire stretch of CCLEx. These girders – the first such girders to be produced in the Philippines - serve as the main structural support for the road.

NU I-girders can be combined to form an economical precast, prestressed concrete system for longer girder spans. The girders' large span-to-depth ratio allows their use as alternatives to steel plate girders without the need to increase the superstructure depth. This allows for a simplified design and reduced embankment cost. The girders are being installed using the mobile launching gantry at the Cebu South Coastal Road on-ramp and off-ramp sections of CCLEx, as well as on the Cebu viaduct, the Cordova viaduct and low-lying bridges on the causeway itself.

Construction of the main bridge deck and installation of stay cables continues apace. By May, around 152m of deck remained to be completed before the main span can be connected. Also, 36 out of 56 cables had been installed.

At the causeway, backfilling and placement of riprap, also known as shot rock and rock armour, continues. Riprap consists of various types of rubble, placed such as to protect shoreline structures against scour, wave and ice erosion. Riprap is also used to armour streambeds, bridge abutments, foundational infrastructure supports and other shoreline structures. Common rock types used include granite and modular concrete blocks, as well as rubble from building and paving demolition.

Also, still ongoing in May was the laying of the 20 vent pipes, which are intended to equalise the flow of seawater in the Cordova Channel. Four low-lying bridges that serve as access for fishermen in the town of Cordova on Mactan Island to their fishing grounds in the channel had been completed by May.

Sidewalks will be provided along the entire stretch of CCLEx.

Other key features are of the expressway, when finished, will be:

*a cashless RFID system for tolling to maintain fast driver throughput;
*weigh-in-motion sensors for detecting overloaded vehicles;
*IP-based speed detection cameras and HD CCTV that will cover the entire expressway for traffic monitoring and incident detection;
*service facilities such as fuel stations, retail outlets, convenience stores and restaurants, along with security, medical and maintenance centres accessible for motorists after passing the through the eight-lane toll plaza.

ULMA formwork¹

ULMA, headquartered in Spain’s Basque region, undertook the most technically challenging structures in the project: the pylons; the working platforms for the installation of the cable-stayed structure; as well as the piers, pier caps and pier segments. The company is also responsible for a pier cap beam whose size and technical requirements - combined with the constant interference of traffic below - made it the most challenging aspect of the project, according to the company.

The bridge consists of two 150m octagonal pylons, varied on all faces, which required 42 piles in total. ULMA’s ATR Self-Climbing System not only adapted to the height and geometry of the pylons, but also to the presence of a 50m-high ornamental metal cross embedded in the concrete, a tribute to Magellan's arrival in Cebu².
The back of span pier 1 - ULMA's ATR Self-Climbing System included three working platforms
The back of span pier 1 - ULMA's ATR Self-Climbing System included three working platforms
12.JPG (205.15 KiB) Zobrazeno 9287 x
Likewise, the system proved sufficiently flexible during pouring to adjust to the presence of the cable anchors embedded in the wall. This presented a significant challenge in the interior of the piles during Phase 3, though it was foreseen in the initial design of the solution.

The comprehensiveness of the ATR System allowed the crane to be used for other auxiliary works, such as rebar placement. All systems were designed to ensure the ease and safety of work, as well as the productivity of the entire construction process. In fact, fully enclosed work platforms were designed so that it was possible to carry out the work even in extreme wind conditions that are typical of the area.

The configuration of the ATR Self-Climbing System was designed specifically to meet the requirements of these two pylons, using three working platforms. The main platform was used for bearing loads, reinforcement work and offsetting the formwork. Meanwhile, the intermediate platform housed the hydraulic system and the third platform was used for cone recovery. In addition, the formwork itself was equipped with working platforms to guarantee worker safety at all times.

The final formwork solution was divided and designed in three phases:

*Phase 1: from foundation to slab deck (44.27m)
*Phase 2: from slab deck to start of the cross-section (50.18m)
*Phase 3: from the beginning of the cross-section to the top (41m)

Work processes were planned so as to improve the pace of execution, which was 5m pours in weekly cycles. The following phase consisted in installing the stay cables that connect the two pylons to the bridge deck. For this purpose, ULMA supplied BMK platforms to facilitate the work of placing and tensioning the cables during Phase 3 of the pylon construction.

In order to connect the Cebu South Coastal Road to the main bridge, a pier cap support beam with demanding technical specifications was required. ULMA's engineering team proposed a solution based on the MK System to implement a 45m-long square section beam supported on two piers and with cantilevers up to 8.3m.

ULMA noted that its personnel were present continually throughout the project, accompanying the client on a daily basis from the very beginning, providing solutions in real time to any technical questions that arose.

¹ Editorial copy supplied by ULMA
² Magellan's Cross is a Christian cross planted by explorers of the first circumnavigation of the world, led by Spain’s
Ferdinand Magellan, upon arriving in Cebu in 1521. The original cross is housed in a chapel next to the Basilica del Santo Niño in Cebu city centre. It is encased inside another wooden cross, reportedly to protect it from people chipping away at it for souvenirs.

Who’s who
Architect: Dissing+Weitling (for conceptual design)
Engineering design: ENER Ingenieria y Sistemas & Carlos Fernandez Casado, a joint venture
Technical consultant/project management services: DCCD Engineering
Contractor: CLJV, the Cebu Link Joint Venture of Acciona, First Balfour and DM Consunji
Cost: Around US$630 million
Opening: First half 2022

A feasibility study of the project was conducted by Parsons Brinckerhoff in 2015. In January 2016, Metro Pacific Tollways Development Corporation (MPTDC) announced that construction of the bridge would start in 2017 as a design and build contract. The company said that it would be responsible for the construction and financing of the bridge, as well as its operation once it is completed – all through its subsidiary, the Cebu-Cordova Link Expressway Corporation.

A ground-breaking ceremony for construction was held in March 2017. The bridge is the first venture for the MPTDC outside of Luzon, the largest and most populous island in the Philippines.
The bridge has been designed with aesthetics, as well as functionality, in mind (image courtesy Dissing+Weitling)
The bridge has been designed with aesthetics, as well as functionality, in mind (image courtesy Dissing+Weitling)
13.JPG (72.7 KiB) Zobrazeno 9287 x
COWI, an international engineering and environmental consulting group headquartered in Lyngby, Denmark, worked with local Philippine counterpart DCCD Engineering as the CCLXe technical advisor. The project is being carried out by the Cebu Cordova Link Expressway Corporation under a public-private partnership arrangement with the local governments of Cebu City and Cordova Municipality.

Meanwhile, Norconsult is the project’s independent engineering consultant. Norconsult is based in Sandvika, just outside Oslo, and is Norway's largest multidisciplinary consultancy firm. The company has worked on international projects in more than 150 countries over the past 50 years. Apart from transport projects, the company is involved in the oil and gas, energy, rock engineering and engineering geology sectors. According to the company, it focuses “especially on selected markets in South America, southern Africa and South East Asia”, where it has established local offices. The contractor is CLJV, a consortium composed of Spanish company Acciona Construccion and Filipino companies First Balfour and D M Consunji.

Dissing+Weitling: design parameters

Jesper Henriksen, a partner at Dissing+Weitling, based in Denmark, explains that a single-span design would have been risky because of typhoons that are common to the region. Also, aesthetics were important to the client.

“Our overall approach in the initial concept phase was to establish not only a cable-stayed bridge which would be a record span for the Philippines, but to create a landmark for the City of Cebu. Religion - and especially Magellan’s Cross - plays a major part in how the city sees itself, so the expression of the pylons was very important to the client at the early stages,” says Henriksen.

“We faceted both the pylons and piers to keep them as slender as possible while allowing the expression of the deck to stay light and elegant.We have been quite successful in keeping and integrating the faceted structure and the giant crosses into the design. We also did sketches for the toll stations, with references to the Philippines flag, but this was unfortunately dropped at a later stage,” he says.

“Our involvement in the project, after we had established the overall design and expression, was to uphold the ideas and concept throughout the development stage. It is, of course, always difficult working from a distance, but we feel that… the client has been firm on meeting our demands and keeping the original thoughts and ideas throughout the project.”

Existing bridges

The Mactan–Mandaue Bridge is an 854m-long, 9m-wide truss bridge carrying two lanes of traffic across the northern Mactan Channel to connect the cities of Mandaue on the main Cebu Island with Lapu-Lapu on Mactan Island. Its longest span is 145m. Construction began in 1970 and the bridge was opened in 1973. In 2013, the bridge was officially renamed the Sergio Osmeña Bridge in honour of the fourth president of the Philippines (1944-46) who was also a former governor of Cebu, his birthplace.

The structure is owned and operated by Philippines federal Department of Public Works and Highways. The bridge’s importance is its location as a gateway to nearby Cebu International Port where about 80% of domestic and international shipping operators and shipbuilders are located.

Around 1.6km north of the Mactan–Mandaue Bridge is the 1.2km-long Marcelo Fernan Bridge. Construction started in 1996 and was finished in 1999.

The bridge, built to alleviate traffic on the older bridge, is owned and operated also by the Philippines federal Department of Public Works and Highways. The extradosed cable-stayed bridge has a 185m centre span, four traffic lanes and two pedestrian walkways – making it one of the widest and longest bridge spans in the Philippines. It was constructed with help from the Japanese government and named after federal Senator Marcelo Fernan who hailed from Cebu City.

Zdroj: WH

stav výstavby:


další mosty:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Co mi tady uniklo, je v 07/2021 do provozu odevzdaný mostní spojení Estrella-Pantaleon Bridge, další důležitá silniční stavba pro Metro Manila. Je to nový most; 1. most v této lokalitě bylo otevřeno v roce 2011. Nový most má 4- JP a délku více než 506m.

https://en.wikipedia.org/wiki/Estrella% ... eon_Bridge

ve 3:15 nájezd na nový úsek:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

1. MÚK svojeho druhu na zpoplatněné síti metropole Manila:


a jeden progres stavebního upgradu taky z této metropole:


a alespoň 1 projížďka po (nejen) dálniční síti:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Vláda schválila 30- roční rozvojový plán silničního segmentu

Obrázek

Obrázek

:arrow: V 11/2020 jsem uvedl široké shrnutí i s odkazem na rozvoj silniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p222950 . Uplynul 1 rok a je známý dokument, který pro Filipíny vypracovalo Japonsko s cílem dál rozvíjet dálniční síť. Japan’s ‘master plan’ for PH infrastructure includes 3,279km of new highways

https://www.topgear.com.ph/news/motorin ... Gi2UK3rbus

Obrázek
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se tento měsíc odevzdalo prodloužení South Luzon Skyway. Jde o asi 5 km dlouhý viadukt, kterého jedna 1/2 je v provozu od 04/2021.

https://www.autoindustriya.com/auto-ind ... -open.html
https://twitter.com/i/web/status/1469295836332888065

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Filipíny

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Cebu-Cordova Link Expressway je skoro stavebně hotová. Otevření do provozu se má stát tento měsíc.

https://mb.com.ph/2022/04/01/cclex-near ... l-opening/

https://i.imgur.com/wpc1JwB.jpeg
https://i.imgur.com/GSij1jp.jpeg 8-)
https://i.imgur.com/f4hd3RM.jpeg :shock:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“