Izrael

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Před týdnem se odevzdalo do provozu 7 km prodloužení dálnice Highway 6 v jižní části země mezi Lahavim a Laqiya blízko u Be´er Sheva. Zdroj: http://www.globes.co.il/en/article-new- ... 1001117529

Dne 20.4. se odevzdal do provozu poslední 2 km dlouhý úsek dálnice Highway 50 ve městě Jeruzalém. Jedná se o prodloužení dálnice směrem na jih, čímž vzniká tzv. Betlehem Bypass a je zde i 180m dlouhý tunel. Zdroj: http://www.globes.co.il/en/article-sout ... 1001119017
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 24.5. se odevzdal do provozu 2,5 km dlouhý východní úsek Highway 9. Náklady jsou v místní měně ve výši 135 mil. Highway 9 tak jde nyní od Highway 6 u MÚK Bakr až po Highway 4 jižně u Hadera.

Zdroj a více informací: http://www.globes.co.il/en/article-new- ... 1001126882 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael zápasí poslední dny s obrovskými požáry, které se zcela vymykají spod kontroly. Šíření pomáhá rozsáhlé sucho a silný vítr. Mezičasem vláda požádala o pomoc svět a reakce přicházejí z Řecka, Chorvatska, Kypru a Ruska. Všechny zmíněné země vysílají do Izraelu technickou pomoc k hašení požárů. Obrovská území jsou evakuovaná, mnoho silnic je uzavřených pro zadymení včetně některých páteřních tahů. Ohrožené jsou i palestinská území, Jeruzalém, Haifa atd. Další technickou pomoc přislíbili také Turecko a Itálie. Ve středu hořelo napříč Izraelem přes 200 požárů. V ohrožení provozu je již i Highway 1, hlavní tepna spojující Tel Aviv s Jeruzalémem. Izrael zápasil již letos 2x s obrovskými požáry na jaro a v létě, ale nyní to dosáhlo kritických hodnot z roku 2010, kdy byl v zemi rovněž obrovský problém požáry uhasit.
pohled z křižovatky Shilat na silnici 443 nedaleko u Modiin, to je asi 15 km SZ směrem od Jeruzalému a nad Highway 1
pohled z křižovatky Shilat na silnici 443 nedaleko u Modiin, to je asi 15 km SZ směrem od Jeruzalému a nad Highway 1
WhatsApp-Image-2016-11-24-at-7.16.30-AM.jpeg (37.85 KiB) Zobrazeno 38387 x
Izrael nasadil do obrany Highway 1 obrovské počty vojáků včetně hasičských jednotek a technických prostředků s cílem odstranit v kritických místech pásy zeleně a všeho co by mohlo hořet a také se instalují speciální látky pro snížení intenzity hoření. Policie ale upozorňuje, že Highway 1 bude možná uzavřená. Silný vítr zanáší oheň na stále další a další místa.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (76.77 KiB) Zobrazeno 38387 x
critical-situation-near-jerusalem.jpeg
critical-situation-near-jerusalem.jpeg (37.74 KiB) Zobrazeno 38387 x
V mnoha vesničkách a komunitních centrech jsou již požáry uhašené, hasičské jednotky postupují dle vypracovaných plánů a mnoho lidí se již mohlo z noci na dnes vrátit domů třeba v Zichron Yaakov, Galilee atd. Na mnoha místech ale není k dispozici elektrická energie.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izraelské město Haifa je v plamenech (viz i předchozí příspěvek). Desítky tisíc lidí utíkají z města na poslední chvíli. Evakuace se dotkla již 60.000 lidí ze severních částí města. Haifa je 3. největší město v zemi. Ve měste jsou rozsáhlé výpadky elektrické energie.
_92642617_036558798.jpg
_92642617_036558798.jpg (40.51 KiB) Zobrazeno 38364 x
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (408.3 KiB) Zobrazeno 38364 x


I nadále je velmi špatná situace i kolem Jeruzálemu a na dalších 200 místech v zemi. Do Izraelu dorazilo několik leteckých posil, speciálních chemických látek pro zpomalení hoření, hasiči a další technika ze všech (o příspěvek výše) zemí. Vláda zažádala o pomoc USA o dodání obřích hasících letadel, které zemi již v minulosti pomohli. Vláda informovala, že jakékoliv podezření o zneužití tohoto stavu při zakládání dalších požárů bude velmi tvrdě trestáno. S požárem bojují veškeré složky, plné ruky práce mají nemocnice s ošetřením zraněných, mnoho škol je uzavřeno, mnoho silnic a lokálně i dálnic je uzavíráno rovněž, což ale komplikuje další činnost fungování státu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael s vypětím veškerých sil (včetně materiální a letecké podpory z následujících států: Řecko, Kypr, Chorvatsko, Rusko, Itálie, Turecko, Ukrajina a USA) dokázal z noci na dnešek včetně dnešního dne uhasit většinu požárů se statusem mimo kontroly. Až 4 teamy na hašení ze zemi poslala na pomoc i Palestínská samospráva, další pomoc dnes odesílají Egypt a Jordánsko. Z města Haifa se muselo postupně vystěhovat až 75.000 lidí (to je cca. 1/3). Do města došlo přes noc na 800 policistů na hlídaní domů. Evakuace napříč Izraelem si vůbec vyžádala v řádu další tisícovky až deseti-tisíce na čas 12-72h tak, aby se nikomu nic vážné nestalo. Nikdo při požárech z řad civilistů nezemřel, několik stovek se dostalo do nemocnic z důvodů nadýchání se dymem. To je na rozdíl z roku 2010 obrovský posun někam jinam. Mnoho desítek požárů bylo založeno úmyslně, k čemu jsou rozsáhlé videozáznamy z měst a z dronů. Tomu se tady věnovat nebudu. Dálnici pod kódem Highway 1 se povedlo udržet v provozu schopném stavu. Další hlavní páteřní silnice i o kterých jsem psal se lokálně a časově na etapy uzavírali. Izrael nasadil veškeré prostředky včetně záloh z armády třeba jen na pomoc v náhradních prostorách na obsluhu starších.

Zde třeba MÚK Rishonim jižně u hlavního města, kde se ten provoz udržel i s tím rizikem změny větru ( ZDE ) :arrow:
FireInRishonim.jpg
FireInRishonim.jpg (59.65 KiB) Zobrazeno 38340 x
Stále ještě i dnes ale hoří několik desítek požárů napříč zemí. A stále i u Jeruzálema. Západním směrem mnoho vesnic sežírají plameny. Dnes na pomoc přistálo i speciální U.S. letadlo 747-400 supertanker na hašení :arrow:
1494072703.jpg
1494072703.jpg (33.09 KiB) Zobrazeno 38340 x
Co se týká škod, tak tím, že hořelo reálně velké město, tak škody budou enormní oproti běžným velkým požárům v zemi. V Haife je poškozeno přes 110 domů, z nich 1/3 se musí zbourat a dalších cca. 900 bytů. Mnoho obchodních ulic, ČSPH, elektrické centrály atd., takže jen škoda tady z tohoto města bude opravdu velká. Požáry ale spalují obrovská území lesů, jsou zničené menší komunikace přes ně, jsou zničené vesnice a v nich další majetek, takže škody se odhadují již na více jak 100 mil. USD. Plus k tomu další náklady na veškerou mobilizaci, hašení a vše kolem.

Dávám sem i tyto příspěvky, protože ukazují holou realitu vůči které naše civilizace stojí čím dál tím víc a je úplně jedno zda se jedná o Kanadu, USA, Izrael, JAR, Čínu, SAE, Makedonii, Francii, Nový Zéland, Japonsko, atd. atd., požáry/povodně/zemětřesení/tsunami :arrow: jaká je vždy enormní snaha provádět evakuaci. Vždy ten zatracovaný osobní automobil je nejdostupnější záchrana, ale bez kapacitní komunikace ztrácí smysl a jakou veškerou snahu pak věnují složky k udržení provozu na nich i ve vypjatých situacích a nebo jaká energie se pak vkládá do odstraňování následků především na nich, protože jsou zase velmi často jediné možné zásobující trasy pro oblasti, kde je to nejvíce potřeba. Energie v podobě odhrabání jakékoliv masy zeminy za použití nesmírného množství bagrů a nákladních vozidel. Protože bohužel, ale námorní pomoc nebo letecká pomoc odříznutým městům je dnes navzdory všemu nejpomalejší a v konečném důsledku nejnákladnější, nemluvě o tom, že letecká nemá ani kde často jak přistát, když se zničí telekomunikační síť a poškodí přistávací plochy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.11. se odevzdalo do provozu 6 km dlouhé prodloužení Highway 6 v jižním Izraeli. Úsek jde od Laqiya do Shoket, východně u Be'er Sheva.

Zdroj: http://www.globes.co.il/en/article-new- ... 1001164416
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se do provozu dostává 4 km úsek Highway 20 (Ayalon Highway) a 2 km úsek Highway 531 kolem Herzliya, severně od hlavního města Tel Aviv. Prozatím v 1/2 profilu. Plný profil bude k dispozici v 03/2017.

Zdroj: http://www.globes.co.il/en/article-ayal ... 1001169303
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Highway 1, upgrade, video - letecké záběry:



Highway 1, upgrade, západně u Jeruzálema, video:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 3.4. je v provozu severní prodloužení Highway 20 (Ayalon Highway). Severně u Tel Avivu v délce 4 km z MÚK Kfar Shmaryahu (Highway 531) po Highway 2 nedaleko Ga'ash. Náklady na výstavbu jsou 1,3 mld. USD.

Zdroj: http://www.timesofisrael.com/liveblog_e ... n-tonight/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.11.2020 11:32:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

I když to nesouvisí s dálnicemi, tak IZR železnice představili dne 8.6. investiční plán:

*do roku 2040 s investicemi v rozsahu v propočtu 34,9 mld. USD
*2x delší se stanou VRT, která mají propojit největší města
*ale i celkově se délka železničních tratí prolouží v letech 2020 až 2040 z 1.232 km na 2.572 km
*flotila osobních vlaků vzroste ze 139 na 511
*počet stanic stoupne ze 68 na 120
*až 3/4 částky směruje na infrastrukturu, necelá 1/5 na kolejové dopr. prostředky a zbytek na depa atd.
*železniční doprava má tak zvětšít svůj podíl na té celkové a to z 3% na 8% a to z hlediska veřejné dopravy
*z hlediska rychlostí se bude jezdit 160 až 250 km/h a to až na 128 soupravách ze všech
*rozvoj železníc zaistí větší příměstskou dopravu a zrychlení provozu mezi 4 největšími městami
*za plánem stojí nejen izraelské železnice, ale i ministerstva dopravy a financí
*plánuje se i několik cezhraničních linek/přechodů: Jenin - West Bank; Hebron - West Bank; Eilat - Aqaba (Jordan); Ashkelon-Gaza; a spojení napříč pouští Sinai do Egyptu

Izrael prožívá masivní rozvoj dopravy; silniční, železniční a přístavní a tyto nadcházející plány budou největšímí v tomto století. Nutno říct, že OECD dlouho kritizuje stát, že se málo stará o rozvoj všech dopravních segmentů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Z Tel Avivu do Jeruzaléma vlakem za 28 minut :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6074

*zatraktivněním železnic (a to i s informacemi o příspěvek výše) snad klesne provoz po silnicích nebo alespoň v delším horizontě výrazněji nestoupne
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Cestování Izraelem po dálnicích, vícero dílů, hezky zpracované (realita provozu, značení, stavy povrchů atd.):

Road Trips in Israel and Palestine (Part Three) - Highway 1 near Jerusalem
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=540

Road Trips in Israel and Palestine (Part Four) - The Wall
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=541

Road Trips in Israel and Palestine (Part Five) - The Coastal Highway
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=542
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.11.2020 11:32:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Začátkem roku vláda přijala nárh rozpočtu pro rok 2019, který minulý měsíc schválil i Knesset. :arrow:

Rozpočet počítá s výdaji ve výši kolem 116 mld. USD, respektivě 400 mld. NIS. Obrana dostane 63 mld. NIS, což je navýšení, dále vzdělání dostane 60 mld. NIS což je také navýšení, zdravotnictví 38 mld. NIS což je rovněž navýšení. Více dostanou sociální věci. Deficit bude na úrovni -2,9% HDP, pro rok 2020 se plánuje na úrovni -2,5% HDP. Rozpočet má zesílit hospodářský růst, více pak dostanou obyvatelé po všech stránkách. Více dostane konečně i obrana. Státní dluh je nyní kolem 60% HDP. Tady zdůrazním, že celkový rozpočet je ještě o skoro 100 mld. NIS vyšší a tyto peníze směrují na obsluhu státního dluhu, ale nejsou často uváděné v celkové výši rozpočtu. Tato položka je tak nejvyšší z hlediska výdajů a je na úrovni bezmála 1/5 rozpočtu. Když se sečtou výdaje na obranu a vnitřní bezpečnost, tak je to další 1/4 k tomu, ale to je všeobecně známý fakt.

Školní prázdniny se v roce 2019 zkrátí o 10 dní, prodlouží se vyučovací rok. Mírně se zkrátí pracovní týden. Třídy ve školách se ve 4. - 6. ročníku zmenší, zesílí se asistence ve školkách a vláda vynaloží více peněz na zkvalitnění výučby matematiky, angličtiny a více prostředků zaměří do vědy.

Dopravní infrastruktura dostane 21 mld. NIS tedy asi 6 mld. USD.

Budou pokračovat i páteřní projekty, které jsou ale založené i na PPP, tudíž mimo rozpočet. Doprava počítá třeba s realizací 475 km nových železnic, které spojí nové osady na hranicích s Palestinou. Stejně tak na nové silnice v zónách C (je nutno pročíst úvodní příspěvek v Palestině co je zóna C). Tyto silnice vytvoří objezdy palestinských území tak, aby nemusel občan Izraele používat silnice na tamním území vzhledem k pokračujícím konfliktům. Tyto investice proto provede Izrael na vlastní náklady a jsou již zahrnuté do státního rozpočtu.

Výdaje pro jednotlivce a běžný život (různá stipendia a dávky) prudce meziročně stoupají, jenomže je to dlouhodobě žádané ze strany odborů a doporučení z OECD a je to stále zaostávající situace za stoupajícím počtem obyvatelstva. Běžný občan Izraele nemá o moc vyšší životní standard než je průměr EU. Mnoho služeb je zpoplatněných a vláda vynakládá enormní zdroje na obranu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

pouhé postřehy aplikovatelné na ledacos v zemi

Izraelská dopravní infrastruktura včetně dálniční stojí na zajištění její bezpečnosti. A naopak. Zároveň platí, že zde sehráva silnou roli IT sektor, veškeré technologie a zároveň je zde silně zastoupen model PPP přes financování různými fondy a i přes banky.

typická scenérie nejen pro dálnice; bariéry naleznete všude možně
DfbOMqzUEAA6_R7.jpg
DfbOMqzUEAA6_R7.jpg (156.97 KiB) Zobrazeno 32770 x
na druhou stranu, když se něco staví formou PPP, tak ani stát pak do toho zásadně nezasahuje i pokud se nedaří naplnit finanční scénáře, jako třeba v minulosti tunely Carmel, které zajišťují průchodnost důležitého města Haifa :arrow:

web stránka: https://www.carmeltunnels.co.il/

*pro daný úsek v délce 8,6 km jsou tunely dominantní, jde o 2-tubusový 3,2 km dlouhý tunelový úsek
*šlo o dávno plánované tunely ještě pod správou Británie, ale realizace došla až po roce 2000
*to co trvalo při cestování 30 minut až 1 hodinu ze zkrátilo na 8 minut
*náklady na realizaci tunelů, 7 mostů a spojovacích úseků jsou 1,5 mld. NIS a vrátit se mají do 15 let
*výstavba se zrealizovala formou BOT
*výstavba se začala v roce 1997 a ukončila v roce 2010
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.11.2020 11:34:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.8. se odevzdal upgrade 531–Ayalon



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael je dalším státem, který od roku 2030 přejde na elektrická vozidla, aby snížil závislost na ropě. Podobné úvahy jsou i v UK nebo Číně.

https://www.jpost.com/Israel-News/Israe ... um=twitter

Souvisí s tím a v tom článku je to i uvedené výstavba několik tisícovek nových nabíjecích stanic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael podepsal smlouvu na výstavbu úseku silnice č. 16 s místní firmou Shapir Engineering (50%) a italskou Pizzarotti (50%). Jde o 5 km úsek v nákladech 269,2 mil. USD. Na trase budou 2 tunely a nové MÚK. S výstavbou se naplno začne v roce 2019 a dokončit se má v roce 2023. Kontrakt je ve formě PPP na 25 let. Jedná se o vylepšení vstupu do Jeruzaléma. Lépe se obslouží jižní a západní předměstí. Jde ze silnice 1 u MÚK Motza, pokračuje tunelama popod Har Nof a Yefe Not a na nové MÚK se napojí u nemocnice Shaarei Zedek. Mezi těmito uzly bude i MÚK Givat Shaul. O výstavbu byl veliký zájem: neuspěla izraelská společnost Electra ani China Harbor Engineering Company ani China Civil Engineering Construction Corporation ani Ashtrom Properties ani mnoho dalších společností.

Dále je v tendrování (které se oddaluje a komplikuje, ale spěje ke konci) přístavba celkem 110 km zpoplatněných jízdních pruhů v okolí hlavního města Tel Aviv včetně metropole samotné. Dle modelu izraelské výstavby dálnic se dobudují nové pruhy, ale se zatíží speciálním poplatkem, ale jsou rychlejší než stávající tahy. V omeškání je to již 1 rok. Kromě toho se postaví několik parkovišť v návaznosti na různé zóny. I tento projekt je ve formě PPP.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael zmodernizoval některé části na silnici č. 3, která jde z Ashqelon do Latrun nedaleko Jeruzálemu. Upgrady se týkají některých částí 1+1. Cílem je pro trasu zkapacitnění. Mapa a video:

Obrázek

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

V provozu je další úsek silnice č. 6 a to 5 km úsek nedaleko Yokne´am. Dominantním objektem je 1,7 km dlouhý tunel.

Zdroj: https://hamodia.com/2018/11/11/new-segm ... open-week/

opravdu hezké video z projížďky i letecky:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael již nehodlá nechávat jen soukromé fondy a banky v rozvoji dopravní infrastruktury. Respektivě tak jak ohlásil veliké státní investice do železnic, tak upřesnil, že hodlá masivně investovat do dopravní infrastruktury. Bude to ale kombinace i se soukromými investicemi, ale ve státním zájmu. Výsledkem má být nárůst investicí o 100% z 8 mld. USD na 16 mld. USD ročně. Když stavby realizuje jen samotný stát, tak se realizují s opožděním a v konečných vyšších nákladech. Tomuto soukromý sektor a banky zabrání.

OECD dlouhodobě kritizuje dopravní výdaje v zemi. Izrael má v evidenci 3x více vozidel na km silnice z průměru OECD. Vláda plánuje podpořit tímto způsobem hlavně plánované státní výdaje do železnic a metra v největších městech, ale i v rámci silničních obchvatů. Vláda zaměřila pozornost i na banky z Itálie, Japonska a Německa. Izrael chce do roku 2030 doběhnout skluz v rozvoji dopravní infrastruktury, ale již nyní je zřejmé, že se to zcela nepovede vzhledem na investice v dalších státech OECD.

Investice do dálniční sítě dlouhodobě realizují hlavně soukromé společnosti.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Na trase Highway 431 v Tel Avivu se postaví železnice. Tohle není ojedinělý případ, kdy se do trasování dálnice dostane železnice. V tomto státě je to běžná forma energeticko-dopravního koridoru (doplněn i o energetické vedení atd.). Více k plánům pak zde: https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001263135 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

8 dopravních projektů, které mají dopomoct k zrušení stávajících kongescí, přičemž zcela dominují projekty v rámci železnic, metra a MHD:

https://en.globes.co.il/en/article-eigh ... 1001262958

1. Metro
2. Metropolitan transportation authorities
3. Fourth Ayalon railway track
4. The greater Tel Aviv light rail
5. Railway electrification project
6. Fast lanes
7. Going Green 3
8. Mahir La'Ir (Fast to the City)

Většina z nich se již v nějaké fázi budování nebo alespoň tendrování nachází.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izrael uplynulé dny potrápilo počasí. Blesková povodeň z extrémních srážek (naměřeno bylo 114,1 mm na letišti Ben-Gurion v Tel Avivu) v noci ze 6.12. na 7.12. a došlo dokonce k přerušení provozu na 5 hodin na dálnici Ayalon. Zemřel 1 člověk a vytopeno bylo mnoho lokalit, v evakuaci stovky lidí.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Road 2 - Ayalon interchange opened, Road 531 completed

https://en.globes.co.il/en/article-road ... 1001264842
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“