Právě je 25.8.2019 3:27:14




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Izrael 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Road 2 - Ayalon interchange opened, Road 531 completed

https://en.globes.co.il/en/article-road ... 1001264842

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.12.2018 18:49:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
tady jsou záběry na probíhající upgrade silnice 79 mezi Nazareth a Krayot (severní předměstí města Haifa) v rámci Nazareth a MÚK HaMovil



a ohledně tohoto úseku v provozu: viewtopic.php?p=175327#p175327 ještě extra záběr:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.12.2018 20:20:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
In first, Israel opens road with wall dividing Israeli and Palestinian traffic
Příloha:
Untitled-2-3-640x400.jpg
Untitled-2-3-640x400.jpg [ 93.46 KiB | Zobrazeno 4394 krát ]

The newly inaugurated, five-kilometer Route 4370 is divided down its length by a concrete wall topped with fencing. Two lanes of the road connect the Geva Binyamin settlement, also known as Adam, north of Jerusalem, to the city’s French Hill neighborhood — and are open to Israeli vehicles and to Palestinians who have entry permits for Jerusalem. The other two lanes branch off and lead around the east and south of the city, without access to Jerusalem itself, and are for vehicles of Palestinians who do not have access permits for Jerusalem, according to a statement from the Binyamin Regional Council.

There are other divided roads in the West Bank, but none with a wall separating the two categories.

poloha

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.1.2019 21:32:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 305
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: Izrael
Tak tomu říkám apartheid. Ale chápu to, situace je dost napjatá, snad k investování do něčeho takového měli dobrý důvod.


10.1.2019 22:14:51
Profil
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Tomu se nějak neplánuji věnovat. Kdo zná toto prostředí, tak ví, že bariéry ohromující velikosti jsou na hranicích s vícero státy i s jednotlivými územími PAL a to samé se týká obrovských bran u hraničních průchodů a dalších oplocení kolem silnic a nejen těch. Tak tam žijí, utíkají do krytů když z Gazy odpalují rakety ale i recipročně když IZR vykonává nálety na vojenské cíle. Teď z Libanonu vedou podzemní tunely na IZR území a to tam hranici střeží OSN. Selhalo to. Ale nebudu se tomu věnovat. Je to tam stavební realita, proč to tedy neuvést.

Dne 11.1. se do provozu dostalo 6 km Highway 77, která jde po Highway 6, mezi Yishai a Tel Kashish MÚK.

Zdroje a fotky: https://www.calcalist.co.il/local/artic ... 42,00.html , https://www.facebook.com/37356634946184 ... =3&theater

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.1.2019 14:41:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Tendrování rychlých pruhů, velikých parkovišť a kyvadlové dopravy v Tel Avivu za v propočtu 1,5 mld. USD :arrow:

*formou PPP se odlehčí vstup do hlavního města
*postaví se rychlé pruhy u MÚK Shapirim, východně u Tel Avivu na Road1
*postaví se největší parkoviště v zemi:
- 7.000 míst v Shefayim severně u Tel Avivu
- 4.000 míst v Rishon Lezion jižně u Tel Avivu
*na parkoviště se bude dát expresně sjet a od nich zesílenou MHD dostat hlouběji do města, čímž se vstupy do města odlehčí o desítky tisíc vozidel
*zrychlené pruhy budou sloužit pak pro autobusy a auta s více než 3 pasážery (podpoří se i sdílené cestování); ostatní jen když budou pruhy volné
*MHD se zesílí na 10 tazích do důležitých obchodních center v rámci celé metropole Tel Aviv
*rychlé pruhy pak budou v obou směrech na Highway 2 (pobřežní dálnice) a Highway 20 (Ayalon Highway) z Highway 57 do Rishon Lezion - celkem 75 km silnic
*další část projektu počítá s výstavbou Highway 541 z MÚK Shefayim do Ra'anana, tedy asi 3 km úsek
*nové rychlé pruhy budou zcela nové, nevzniknou ubráním těch stávajících
*kompletizace projektu se očekává v roku 2025; 1. práce projektu rychlých pruhů od MÚK Hashalom a Wolfson Medical Center v jižní části Ayalon Highway bude k dispozici již v roce 2022
*PPP projekt s formou franchising je s koncesí na 10 let (od návrhu přes financování po údržbu) , vybráno je 6 konsorcií; již probíhá závěrečná fáze výběru

1. rychlý pruh v zemi byl inaugurován v 01/2011 mezi MÚK Shapirim a Tel Avivem. Tisíce vozidel se tak rychleji mohlo dostat každé ráno do města. Sapir Engineering, která investovala 500 NIS do tohoto projektu zaplatí státu za 30 roční koncesi 278 mil. NIS a usnadnila zásadně cestování.

Je to velmi důležitá investice do metropolitní oblasti, která neustále trpí dopravními zápchami.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.1.2019 11:19:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Jedna z největších investicí čeká i metro. Ono celkově město Tel Aviv s okolím, to je 1/3 obyvatelstva. To trpí neustále plnými silnicemi i dálnicemi a MHD je přetížené. Je to dáno i HDP (růst HDP je enormní, dnes atakuje 370 mld. USD), růst populace (za 2 dekády +50% na skoro 9 milionů - cílená politika přežití) a to na poměrně malé ploše. Stát vynakládá asi 4% HDP na vědu a výzkum, letos jde do zahájení těžba plynu z pole Leviathan, Intel tady ohlásil investici do fabriky (již tady přitom podniká) ve výši 11 mld. USD, takže není to jen armáda nebo tajné služby, co stát živí. Intel získá 10% investice, protože takový je zákon když se taková investice přijme, tak stát proplatí 10% z nákladů. Nezaměstnanost je stále kolem 4%. Průměrná mzda je cca. 2500€, ale jsou zde zvýšené náklady na bydlení a běžnou existenci.

Stát za uplynulé roky masivně investuje do nových silnic - propájí vesnice v Západním Břehu, ale nejen. Také buduje nové přivaděče a MÚK na páteřní dálnice. Tyto dálnice pak rozšiřuje a prodlužuje. O tom zběžně ve vláknu informuji. Staví se tunely a nové průtahy. Většina jde formou PPP. Nově se jde investovat ve velikém asi 3x rozsahu do sítě železnic. Třeba v provozu (i když s tech. obtížemi) je VRT Tel Aviv - Jeruzálem. Jen nedávno se odevzdalo letiště Ramon za skoro 0,5 mld. USD a tyto peníze vynaložil přímo stát. Rozpočet je pro rok 2019 a další roky expanzivní s deficitem kolem 3% HDP, ale státní dluh je poměrně nízký (proti G7/€/Japonsku/USA) a to na úrovni 60-65% HDP. Je nižší než byl před lety - o 20%. Zároveň jsou na rekordní hodnotě devizové rezervy - kolem 32% HDP tedy 118 mld. USD. Národná měna nový šekel posiluje a základní úroková sazba je 0,5%. Inflace je momentálně 0,8% a cíl národní banky je 2% (stejně jak ECB a dalších bank). Cíl pro konec 2019 je alespoň 1,1%. Expanzivní rozpočet státu: rekordní navyšování mezd, výdajů do obrany, ale i infrastruktury.

Vláda odlehčuje hlavní město jak nejlépe umí. Investice do silnic a dálnic jsou prostorově omezené. Proto se připravují masivní investice do metra, další technické infrastruktury. A část se již staví. Ty investice jsou 196 mld. NIS tedy asi 53,5 mld. USD: https://en.globes.co.il/en/article-infr ... 1001271418 .

Efekt těchto investicí, pokud se vůbec zrealizují se ale projeví nejdříve koncem další dekády. Vládní instituce ani nemají za cíl rok 2030, ale celkové větší změny v letech 2030 - 2040. S tím, že běžela příprava a menší akce, teď se rozběhlo vícero větších akcí a zesilnila příprava a naplno se všechno rozestaví v další dekádě, takže to pocítí firmy a obyvatelstvo teprve později. Izrael je jedna z mála zemí, která ohlásila, že omezí klasické spalovací motory v zemi a jako datum si dala rok 2030. (paralelní kroky dávají UK nebo Čína s cílem snížit závislost na dovážené ropě)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2019 22:31:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Fotoreport s informacemi po anglicky ze včerejší těžké DN autobusu na dálnici nedaleko Jeruzaléma. V poměrně krátké době nasazená těžká vyprošťovací technika a 2 vrtulníky. Provoz byl následně uzatvořený v obou směrech.

https://www.ynetnews.com/articles/0,734 ... 78,00.html

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.2.2019 11:15:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Izrael dualizuje silnici č. 77 - mezi Haifou a městem Tiberias u Galilejského moře. V roce 2020 by mohla být v kompletní délce hotová; v investicích ve 2-3 sekcích za skoro 300 mil. USD.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.2.2019 19:45:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
článek po anglicky; obdoba problému u Stonehenge

In Beit Shemesh, new highway collides with surprise biblical-era settlement
https://www.timesofisrael.com/in-beit-s ... ettlement/

po novém takto:
Příloha:
tunnel-proposal-640x400.jpg
tunnel-proposal-640x400.jpg [ 83.49 KiB | Zobrazeno 2714 krát ]

nebo takto:
Příloha:
Compromise-plan-1024x640.jpg
Compromise-plan-1024x640.jpg [ 181.8 KiB | Zobrazeno 2714 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.3.2019 11:34:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Road 6 northern section to Kiryat Ata - odevzdáno v pátek do provozu :arrow:

Obrázek

*16 km dálnice, částečně zpoplatněné
*2,5 km dlouhý tunel (nejdelší na celé dálnici č.6)
*stavební náklady v propočtu 0,7 mld. USD

https://en.globes.co.il/en/article-road ... 1001279961

plameňák utekl ze safari :arrow:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


31.3.2019 16:43:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Financování silniční sítě

Investice do silniční infrastruktury

Financování rozvoje a údržby silnic v Izraeli je založené na vládních a privátních zdrojích.

Celkové vládní výdaje pro silnice v roce 2013 jsou v propočtu 1,8 mld. USD a v roce 2014 pak 2 mld. USD. Zajišťují se přes Ministerstvo dopravy, národní infrastruktury a silniční bezpečnosti. Rozdíl je pak mezi meziměstskými silnicemi a městskými silnicemi. Silnice se ještě financují i z ministerstva obrany, ale to se týká především investicí v Západním Brehu při přepojování židovských osad nebo se staví najednou silnice i s bariérou vedle ní. Těmto investicím se v tomto příspěvku věnovat nebudu, i když je to další nástroj za nemalé peníze určený pro rozvoj silniční infrastruktury, tak reaguje na bezpečnostní výzvy a Izrael jak je známo je militarizovaný stát; není radikální ani není militantní, ale značné peníze směrují na zajištění bezpečnosti a národ musí povinně sloužit dlouhé roky v armádě. Tomu se budu částečně ve zkratce věnovat v dalším příspěvku.

Meziměstská výstavba a údržba

Tento segment spadá pod Netivei Israel a Cross-Israel Highway. Obidvě jsou vládní společnosti a financování je jim zajišťováno jak příslušným ministerstvem dopravy, tak příjmy z poplatků od řidičů.

Netivei Israel Ltd.

Netivei Israel – National Transport Infrastructure Company Ltd. je vládou vlastněná společnost založená v roce 2003 s web stránkou https://www.iroads.co.il/ . Má na starost provozování a program plánování, rozvoje a údržby meziměstské silniční a železniční sítě na severu, v centrální části a na jihu země. Má na starost sledováním provozu a regulováním provozu více než 7000 km silnic, 1200 mostů a tunelů a tisícovky světelných křižovatek a osvětlení.

Cross-Israel Highway Ltd. (CIH)

CIH je druhá vládou vlastněná firma, která má na starost rozvoj silniční infrastruktury v zemi. Společnost vznikla v 03/1993 s cílem zpevnit Cross-Israel Highway, s prodloužením 250 km ze Shlomu v Galilee po křižování Negev. CIH vytvořila 1. hlavní privátní financování v zemi jakožto důležitou zkušenost státu, i pro státní instituce i pro privátní sektor a nastavují se tak standardní podmínky pro další projekty v Izraeli. CIH má web http://www.hozeisrael.co.il/ a jde o Highway 6.

CIH zadávala nabídky pro koncesionáře za výhody spojené s výběrem mýta po dobu 30 let, co má být dost dlouhá doba na financování investice i údržbu vybudovaných úseků silnic. Po uplynutí této doby přechází vlastnictví silniční infrastruktury do rukou státu. Společnost Derech Eretz získala v této síti polovinu zakázek a dokázala zajistit vybudování a postupnou modernizaci výběru mýta, včetně ale samotné výstavby silnic, MÚK a zajistila i údržbu.

Rozvoj městských komunikací

Místní samospráva je povinná zajišťovat rozvoj, výstavbu i údržbu silnic, chodníků a dopravního značení v rámci jejich jurisdikce. Financování si rovněž zajišťují v rámci vlastní réžie. Ministerstvo dopravy je nápomocné při odstraňování kongescí a tedy pomáhá řešit dopravní tepny ve městech a obcích s cílem zvýšit jak plynulost tak bezpečnost silničního provozu. Proto i vláda uvoľnuje cílené dotace pro konkrétní silniční projekty.

Zdaňování vozidel a pohonních hmot (PHM)

Kromě příjmů z mýta má vláda další nástroje vedlejších příjmů a to jsou poplatky spojené s užíváním vozidel a PHM. Tyto zdroje se pak vyčleňují spíš pro řešení havarijních situací než alokací do speciálnícho infrastrukturního fondu. Kromě daní z vozidel a daní z PHM jsou zde ještě licenční roční poplatky pro podnikatele za používání vozidel.

Daně z vozidel

Daň z nového vozidla upravuje ministerstvo financí na základě DPH. V platnosti je již dekádu i ekologická daň. Od roku 2013 platí snížená daň pro hybridní pohony. Od roku 2020 se plánuje sjednocení daňových podmínek. Izrael je jedna z mála zemí, která ohlásila, že od roku 2030 zakáže prodej motorů pouze na klasické spalování a i proto se sjednotí postupně daňový základ pro všechny typy vozidel.

Izrael dále uplatňuje daň z dovozu vozidel. Ta se liší zda jde o dovoz ze země s volným obchodováním (free trade agreement (FTA)) nebo nikoliv. Tuto výhodu pak čerpají hlavně EU, USA, Mexiko, Kanada, Jordánsko, Egypt, Mercosur a Kolumbie. Třeba dovoz sedanu z EU vyjde na 116% původní ceny vozidla, z jiné země pak 131% a tedy ty rozdíly jsou značné.

zdroje pro další čtení: dají se dohledat ve vláknu (vládní odkazy na jednotlivé položky nemají smysl; jsou dostupné jen v hebrejčině)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.4.2019 12:58:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
následující informace obrazně s pouze přibližnými fakty mapují charakter státu pro lepší doplnění pochopení předchozího

Izrael oslavil v minulém roce 70. výročí od svého vzniku. Od té doby vedl vícero obranných válek se sousedními zeměmi. I vícero najednou. Za každým vyhrál a to vyformovalo jeho stávající podobu. Vynechám tady politiku ve smyslu USA, EU, Palestiny a teroru kolem toho (Hizbaláh, ISIL, Isl. Džíhád, Írán atd.), ale se zaměřím na rozvoj hospodářství Izraelu.

Izrael za poslední 2 dekády pozvedl HDP z cca. 100 na 350 mld. USD. Prakticky jen jeden rok prožil recesi, s mírným propadem HDP, jinak zažívá kontinuální růst. Stavil na přímé státní výdaje do vědy a výzkumu. Státní dluh klesá a je na úrovni kolem 60% HDP, přičemž státní rezervy jsou rekordní a to ve výši kolem 115 mld. USD. Veřejné investice odjakživa směrují do obrany, vnitřní bezpečnosti, tajných služeb a tzv. civilní ministerstva jsou v úzadí: zdravotnictví, vzdělávání nebo sociální věci. Doprava je na pomezí těchto dvou segmentů, protože zajišťuje veřejné účely mobility, ale logistika je důležitá i pro bezpečnost. Letos HDP dosáhne kolem 370 mld. USD a brzo přelomí 400 mld. USD. Populace země roste a je tedy zajímavé, že národ s 9 mil. obyvatelstvem má HDP vyšší než třeba ČR a Maďarsko dohromady. Struktura HDP a výdajů je ale zcela rozdílná. Ministerstvo obrany dostává kolem 20 mld. USD, Mossad a Shin Bet (instituce pro ochranu hranic a zvláštní komando pro vnitřní bezpečnost) pak dohromady kolem 2,8 mld. USD. Pak je tady ještě policie (+dobrovolná policie) atd. A tedy segment bezpečnosti má podíl na veřejných výdajích kolem 6,5-7% HDP. Pochopitelně tedy všechno ostatní bylo dlouhé roky v minimálním financování v kofinancování zpoplatnění služeb. Izrael je v OECD a tato organizace dlouhodobě hodnotí, že výdaje na sociální věci, dopravu atd. jsou na 1/3 toho co je průměr OECD ovšem ve vztahu k HDP. Výsledkem je, že Izrael má 3x větší rozsah kongescí než průměr OECD. A to už jsme u praktického života.

Dopravní výdaje poslední roky prudce rostou. Vláda postavila VRT Tel Aviv - Jeruzálem, kde za 30 minut se dá dostat z bodu A do bodu B. Ještě jsou tady technické obtíže, ale trať stojí. Vláda modernizuje a celkově pumpuje obrovské mld. USD do modernizace železnic a i do výstavby metra a rozvoje MHD v Tel Avivu. Tel Aviv je hlavní město, kde v samotném tomto prostoru žije jen 300 tisíc obyvatel, jenomže i když se podíváte na mapu, tak je to silně zastavané území mnohem dál než v prostoru samotného Tel Avivu a reálně s předměstími tady žije neskutečných 3 mil. obyvatel. Tedy 1/3 státu. Přitom je Izrael poměrně malý stát a i to na jeho jihu je poušť, na severu pak obtížný hornatější terén, kde v zimním období běžně sněží. Tel Aviv je typicky uspořádáný prostor: hlavní tepna je o složení vlaků uprostřed a dálnice kolem toho. Ayalon Highway, kde se i vybírají peníze, budují tzv. fast lanes, tedy rychlé pruhy. S těmi přeskočíte složité MÚK, které způsobují kolony ve špičkách. Budují se P+R a návaznost na to je v metru a MHD. Tento segment metra s MHD je teprve v realizaci, plánují se investice za desítky mld. USD s tím, že veliká část má jít ze soukromých zdrojů. Vláda jen nedávno dobudovala letiště Ramon na jihu, za asi 0,5 mld. USD. Jak je vidět, tak se staví z vládních zdrojů i nové MÚK, tunely a úseky dálnic. Částečně v režii PPP dle výše vypsaného modelu.

Nezaměstnanost je kolem 4%. Izraelská vláda poslední roky navyšuje masivně peníze do civilních sektorů. Právě proto jsou vidět i ty dopravní investice. Je vidět nárůst mezd a tedy stoupá spotřeba lidí. Vláda přes nové nástroje staví a podpořuje výstavbu bydlení napříč celý stát a to až po jih s hranicemi s Gazou, ale i v Západním Brehu. Mezičasem se staví ohromující bariéry jakožto reakce na podzemní teroristické tunely (Gaza, Libanon), ale i jako ochrana před dopadem granátů a ostřelování vozidel v Západním Brehu. Prakticky celý veřejný prostor je pod kamerovým dohledem a pachatel je vždy dolapen. Na důležitých křižovatkách běžně stojí armáda. I na bus zastávkách. Pak jsou zde i tzv. check-pointy, přechody mezi územím Izraelu a Gazou/Jeruzálemem/Z. Břehem Pomalu týdenně dochází k ter. útoku v tomto prostoru Západního Brehu. Obyvatelstvo slouží 2-3 roky povinně v armádě a je jistým způsobem adaptované i na sirény PVO, když se z Gazy na Izrael odpalují rakety. Nedávno i přímo nad Tel Avivem. Dá se to pak pozorovat na obloze, když místní systémy odpalují anti-rakety. Je to přesně to, čemu by nikdo z nás čelit nechtěl, ale tady je to realita. Proto se špatně vyjímá bezpečnostní stránka, politika a rozvoj národní infrastruktury od sebe. Není snadné to oddělit, protože je to propojené vzájemně mezi sebou i financováním, ale nebudu se tomu právě proto až v tomto rozsahu ani věnovat.

Izrael vynakládá společně s Jižní Koreou největší vládní zdroje na vědu a výzkum. To přináší ovoce v podobě, že Izrael patří ke státům, kde gro průmyslu je IT, kybernetické zajištění, pokrokové zdravotnictví: nano- a bio-technologie, dokonce vesmírní aktivity, nedávno se vyslala izraelská sonda na Měsíc. Veliké peníze směrují na armádní aktivity: ale s tím zase souvisí elektrotechnický, elektronický, strojírenský atd. průmysl. Kooperace podpory USA pro Izrael je také obrovská, již od vzniku státu USA schvalují balíčky rozvojové pomoci: extra pro hospodářství celou řadu let, ta již není, ale zase je to program raketové ochrany (0,5 mld. USD ročně momentálně) a další 2-2,5 mld. USD na nákup zbraní. Ale zbraně pro USA vyvíjí i samotný Izrael: pancéřování vozidel, helmy pro piloty stíhacích letounů atd.

Závěrem se tedy dá říct, že Izrael si dokázal zajistit takové hospodářství, které již umožňuje i navyšovat vládní výdaje do národní infrastruktury a to v mnohem větších částkách než dekády dozadu. Vzhledem k uvedeným geografickým, politickým a hospodářským faktorem, demografickým vývojem a bezpečnostním hrozbám ale i nadále zůstane charakter státu stejný: na 1. místě obrana státních zájmů a přežití (historický nárok tady je nejvyšší z planety) a až na 2. místě všechno ostatní: a na tom se spolupodílejí financováním jak vláda tak poplatky pro obyvatelstvo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.4.2019 14:00:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Co je nové v dopravní infrastruktuře za uplynulých 10 let? (jednoduchá klikací mapa, v hebrejčině)

http://skarim.net/israelmap/

Dne 15.4. se na Highway 6 odevzdal nový most Jalameh vedle tunelu Rekhasim, který zajistí přístup pro základnu armády státu Izrael (IDF). Později se zruší semafor v Kishone - co opožďuje top dopravy do Haify. Je to v souladu s politikou Izraele: spájat a posilňovat stát.

kvalita fotografie byla snížená záměrně (bezpečnost)
Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.4.2019 17:46:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Na Road 6 mezi MÚK Ein Tut a Yokne´am je v délce 6,5 km přidaný 1 jízdní pruh. Tato sekce byla kdysi součástí Highway 70, nyní spojuje starou a novou sekci Highway 6, na které došlo k překreslení jízdních pruhů. Toto byla 1. etapa a další práce tohoto 3-ročního kontraktu v nákladech v propočtu 120 mil. USD budou obnášet celkovou přestavbu jízdních pruhů tak, že vzniknou namísto 2 až 4 jízdní pruhy v každém směru jízdy. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.4.2019 18:29:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Tento národ nezapomíná na holocaust a minulost a každý rok si ho 2 min. ticha a klidu připomene. Lidé zastanou absolutně všude.

Obrázek









Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.5.2019 12:31:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Jen málokdy se věnuji veřejné dopravě nebo metru, ale tady to je důležité. Staví se metro v Tel Avivu, před pár měsíci se dokončilo ražení 2x10 km tubusů na červené lince. Ta bude hotová v letech 2021/2022. Staví to seskupení investorů, stavařů a vláčkařů z Afriky, Izraele, Číny a EU. Formou PPP. Plánují se i další trasy. Červená linie je v nákladech 3 mld. USD. Dá se to dohledat na netu, ale podstatním faktem to je proto, že to zásadně odbřemění přetížené silniční trasy. Široký Tel Aviv obývá 1/3 populace, takže se realizují nejen "fast lanes" na dálnicích, obrovské P+R parkoviště, nové bus stanice, ale i nové metro. To co je jinde 100 let k dispozici staví Izrael teprvé nyní, ale ve velikém stylu. Do roku 2040 se tady do dopravní infrastruktury nasměruje (hlavně přes PPP) cca. 25 mld. USD. Dále Izrael plánuje omezit prodej klasických spalovacích motorů a od roku 2030 povolit jen elektromobily v několika kategoriích a postupně to k tomuto směrovat jako celek. A tedy několik článků:

Tel Aviv breaks new ground with first transit project
https://www.railjournal.com/in_depth/te ... it-project

Tel Aviv plans electric transport
https://en.globes.co.il/en/article-tel- ... 1001287354

https://www.facebook.com/33539903654691 ... =e&sfns=mo

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.5.2019 17:16:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12800
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Izrael
Další veliký projekt v MHD, který pomůže vyřešit problémy v dopravě se bude realizovat i v Jeruzálemě. Největší aktuální tendr v hodnotě v propočtu 2,5 mld. € získalo seskupení firem Shapir a CAF. Jde o červenou a zelenou trať ve formě PPP. Půl milionu pasažérů po dokončení bude kapacita pro přepravu. 27 km tratí, 50 stanic a 100 vozňů. K tomu depo, kontrolní stanice atd.

Ve městě žije 1 milion obyvatel a dopravně je velmi zle řešený i vzhledem k bariérám mezi populací. Neustále se tady pracuje rozšiřování silničních vstupů a lepšího napojení na páteřní silniční tahy.

Spojení VRT Tel Aviv - Jeruzalém je hotové, po dobudování sítí metra a dokončení rychlých dálničních pruhů se bude dát čekat zásadní zlepšení celkové mobility a plynulosti provozu. Doprava je zde pálčivým problémem dle všech hodnocení. Až poslední roky tak jak zesilnila ekonomika se daří investovat jak ze státních zdrojů, tak se více daří i sektoru PPP. Nemalé zdroje plynou i z diaspory firem do konkrétních investicí; napojení průmyslových zón na sídla v dosahu atd. Tyto investice trvají pár let a jejich dokončování bude koncem další dekády. Jsou to investice za desítky mld. USD.

https://en.globes.co.il/en/article-shap ... 1001296507

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.8.2019 22:09:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz