Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Za uplynulou dekádu tady vzrostl počet obyvatel o bezmála 33 mil. lidí, což představuje 13,5% nárůst. Indonésie teprve koncem 90. let 20. století přesáhla hranici 200 mil., pak 2013 hranici 250 mil. a nyní tady žije bezmála 275 mil. lidí. Taky urbanizovaná oblast hlavního města Jakarta se zalidnila během dekády o 1/6 a žije tady kolem 35 mil. lidí. Výhled je takový, že koncem roku 2030 tady bude žít již 300 mil. lidí. Křívka růstu populace meziročně zpomaluje, ale stále je nad 1%. Investice do infrastruktury stoupají, ale v propočtech na počet lidí jsou silně poddimenzované. Na druhou stranu tyto investice a kampaně kolem zdravotnictví a zlepšování dostupnosti základních služeb a taky zvýšení hygienických standardů zajišťuje, že se prodlužuje délka života, kdy v 1990 to bylo průměrně 62 let a nyní to je 72 let. Průměrný věk obyvatelstva se taky zvedl a to až na 29 let, tedy není to již až tak mladá populace jako je v mnoha afrických státech, kde je rovněž tzv. populační exploze. Tyto údaje jsou důležité pro další rozvoj, protože sice je tady nižší životní úroveň, ale i když by se udržela třeba jen základní motorizace na nižší úrovni, tak to stejné % pokud se i nezvedne, tak populačně to bude cítit a to nemluvě o tom, že ty životní podmínky se zvyšují, což zvyšuje tlak na dopravní investice.
Stát zasahují poměrně často i přírodní katastrofy. Celá logistika se dlouhá desetiletí zaměruje na rozvoj přístavů a letišť. Dominantní pozici taky obsadila námořní doprava lidí formou trajektové dopravy. Přístavů je tady nespočetně. Pak se zaměřila pozornost vlády i na letiště. Dopravit ovšem tovar dál od moře si žádá již silniční přepravu a silniční infrastruktura tady byla a stále je největší brzdou rozvoje logistiky a tudíž ekonomiky. Silniční síť je značně přetížená a dálniční síť, která má obcházet jednotlivé dopravní uzly a lépe je napojit tady není k dispozici, i když je již naplánovaná a ta realizace je značná, o čem svědčí jak informace ve vláknu, tak i záměry vlády a kompetentních lidí. Dálniční síť se za pár let 2x z 1000 v roce 2017 na 2000 km nyní. Ještě v 1999 tady bylo 600 km. Dle dosavadních plánů má být v provozu v polovině další dekády až 7500 km dálniční sítě. K tomu se budují hlavní silnice, asi 3x tolik než co dálnic (ty jsou zpoplatněné) a tedy je snaha usnadnit transport lidí i nákladu v rámci jednotlivých ostrovech, protože ta vnitrostátní přeprava je tady na vysoké úrovni a ten potenciál uplatnění nové výstavby tady rozhodně je. Značí to sehnat adekvátní zdroje, ale Indonésie zapojila do těchto cílů všechno a alokuje zdroje jak od bank, potažmo Číny či Japonska tak i vládní zdroje, které se zvedají, tak jak se zvedá výkonnost ekonomiky. Pandemie COVID-19 to možná zpomalí. Přetížení silnic je takové, že zpomaluje dopravní tok i v rámci jednoho ostrova o mnoho hodin až dní, takže je nevyhnutní s tím doopravdy něco udělat. Jakékoliv částkové změny, částková výstavba tady již neřeší ve vztahu ke všemu napsanému vůbec nic.
Mapa hlavních silnic z hlediska logistického významu a nouzových koridorů z r. 2014: (dálniční síť je ve vláknu na vícero mapách jak stávající, tak ty plány na 3x delší síť)
- Ri1.JPG (114.08 KiB) Zobrazeno 11109 x
Dále se člení na jednotlivé oblasti: Bali, Aceh, Papua, Sulawesi, Nuva, Západní Jáva, Západní Sumatra atd. atd., ale tomu se již věnovat nebudu.
V rámci přepravy nákladu po ostrovech se z 90% využívá silniční doprava a z 8% železniční. Pokud zahrneme i přepravu loděma po překládkách a dalším převozu do menších lodí, tak pak silniční infrastruktura klesne na 75%.
- železniční síť
- Ri2.JPG (94.51 KiB) Zobrazeno 11109 x
Pro období 2020 - 2025 se očekává, že se jen za toto období zvedne kapacita přepravy nákladu (zrychlením přepravy) o 9%. Jinak řečeno, více tovaru se bude moct přepravit z přístavů na místo určení a tím se zvednou kapacity a logicky se tak zesilní i ekonomika, protože se zvětší investice. To všechno je tady zpomaleno právě absentující logistickou sítí v rámci ostrovů.
Rozsah silniční sítě je kolem 500 000 km, většina z toho je zpevněná, ale státních spojovacích meziměstských silnic je z toho minimum. Hlavní silnice se staví, velké mosty se taky staví, dálniční síť taky. Pokusím se zmapovat dosavadní stav i s výpadkem ve fóru
Motorway development in Indonesia, February 2020
v provozu 2102,13 km
ve výstavbě 884,26 km
do konce 1. poloviny 2020 se mělo rozestavět dalších 1351,44 km
V 06/2020 se do provozu odevzdalo následující:
Banda Aceh - Sigli section IV (14 km)
Pekanbaru - Dumai (131 km), section IV (Kandis Utara - Duri Selatan) is crossed by four elephant tunnels.
Manado - Kauditan (21 km), part of Manado - Bitung toll road
Balikpapan - Samarinda Section I and V (33 km)
K 06/2020 byl stav rozestavěnosti následující:
Java
Ciawi - Sukabumi (Bocimi), 54 km: 39.52% (partly operational)
Cileunyi - Sumedang - Dawuan (Cisumdawu) section I-II, 27.62 km: 78.88%
Cisumdawu section III-VI, 33.22 km: 22.73%
Krian - Legundi - Bunder - Manyar (KLBM), 38.4 km: 73.72%
Serang - Panimbang section I, 26.5 km: 55.64%
Bekasi - Cawang - Kampung Melayu (Becakayu), 16.01 km: 85.53% (partly operational)
Depok - Antasari (Desari), 28 km: 47.63% (partly operational)
Cinere - Jagorawi (Cijago, Jakarta Outer Ring Road II), 14.7 km: 62.59% (partly operational)
Cimanggis - Cibitung (part of JORR II), 25.21 km: 71.83%
Cibitung - Cilincing (part of JORR II), 34.01 km: 73.02%
Serpong - Cinere (part of JORR II), 10.14 km: 81.42%
Cengkareng - Batuceper - Kunciran (part of JORR II), 14.19 km: 81.5%
Serpong - Balaraja (Serbaraja) first phase, 5.15 km: 7.33%
Bogor Ring Road section III, 4.5 km: 64.4%
Kelapa Gading - Pulo Gebang (part of Jakarta Inner Ring Road II), 9.3 km: 66.93%
Jakarta - Cikampek II (Southern Japek), 64 km: 9.84%
Kalimantan
Balikpapan - Samarinda (Balsam) section I and V, 32.27 km: 97.87%
Sulawesi
AP Petarani Elevated Toll Road in Makassar, 4.3 km: 79.92%
Manado - Bitung, 39 km: 82.67%
Sumatra
Kayuagung - Palembang - Betung (Kapalbetung), 111.69 km: 57.57%
Pekanbaru - Dumai (Pekdum), 131.5 km: 95.6%
Medan - Binjai, 16.72 km: 84.61% (partly operational)
Kuala Tanjung - Tebing Tinggi- Parapat section I-IV, 96.45 km: 39.55%
Sigli - Banda Aceh, 74 km: 39.16%
Padang - Sicincin, 30.4 km 19.5%
Bolded: sections with construction progress more than 70%.
Source: BPJT - Badan Pengatur Jalan Tol
Under-construction toll road but the progresses are not listed in BPJT
1. Bengkulu - Taba Penanjung, 17.6 km
2. Indralaya - Muara Enim, 119 km
3. Semarang - Demak, 27 km
4. Pekanbaru - Bangkinang, 40 km
5. Inderapura - Kisaran, 47.55 km
Celkem bylo ve výstavbě v 06/2020 kolem 1150 km dálniční sítě.
15 toll road sections to be inaugurated in 2020: 297 km
https://en.antaranews.com/news/150900/1 ... 0-ministry
Nesepíšu všechno, tohle je spíš pro obraz. Pokračovat budu v dalším příspěvku a to již i po výhled do roku 2021.