Tchaj-wan (Čína)

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Tchaj-wan zadal studii realizovatelnosti na výstavbu nové dálnice v zemi. Jedná se o spojení mezi Suhua Highway a Freeway No5.

Navrhovaná délka dálnice je 7,2 km. Odhadované náklady na výstavbu jsou v propočtu 639 mil. USD. Pokud vše půjde dobře, tak se počítá s tím, že dálnice bude dokončená v roce 2032.

Od tohoto nového úseku si slibují úlevu jak místní řidiči tak i plánovací komise, která se snaží snížit rozsah kongescí v zemi a pokud již nelze upgradovat dosavadní úseky silniční infrastruktury, tak přistupuje i k nové výstavbě. Ta, jak jsem uvedl i v širším shrnutí v tématu již pomalu ustupuje do úzadí; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 61#p223061 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

příspěvek sepsán pro porozumění významu silnic pro národní fungování

Taiwan, rozpočet, obrysy 2022

*celý rozpočet se zvedne o 5,4% na v propočtu 80 mld. USD (HDP je kolem 700-800 mld. USD)
*národní obrana vzroste o 3% na 373 mld. NT$ (13,3 mld. USD)
- počítá se ale i s dalšími penězi za dobrou polovinu této částky, což je zvláštní raketový program Taiwanu, tedy celkem se na armádní výdaje nasměruje částka skoro 20 mld. USD, což bude odpovídat více než 4% HDP
*sociální zajištění dostane navíc 6,4%, skoro 600 mld. místní měny
*největší % navýšení má infrastruktura a sice 146 mld. místní měny aneb +18,6% a není to jen tak, zesílení se dočká nejen dopravní segment, ale i telekomunikace, vše ale pro hlavní účel

Taiwan, silnice, obrana

Taiwan v letošním roce v 9. měsíci provedl rozsáhlé armádní cvičení, při kterém si natrénoval zcela reálně využití vícero dálničních tahů, zkapacitněných tahů jako provizorní letecké plochy, pro letouny, ale i pro zajištění jejich "infrastruktury" jako doplnění paliva atp.

Stejně tak se prověřila obranná schopnost státu v rámci rozmístnění a přemístnění vybraného počtu vojska a civilistů v rámci simulovaného napadení. Jsou vybrány konkrétní provinční silnice k tomuto účelu na zajištění přesunu dětí a dalšího obyvatelstva do bezpečí.

Zjištěné nedostatky se mají v roce 2022 odstranit. Mj. se ale postaví nové km silnic a dálnic. Dále se instlatují další technologie pro automatizované řízení provozu a zajistí se generátory kvůli případným výpadkům energií.

Taiwan má poměrně nízký hrubý vládní dluh, jen kolem 35% HDP. Naopak sám je velkým věřitelem "jiných", v odhadované výši 200% HDP. Má poměrně slušné devízové rezervy, na asi 1,5 roku.

Prezidentka Taiwanu nedávno pronesla: Způsob, kterým bráníte velký kus země jakým je Čína, je zcela odlišný od způsobu, kterým chráníte malý ostrov. Měníme tradiční myšlení o tom, jak má být armáda strukturována, k jakému účelu budou sloužit civilní objekty v infrastruktuře a jak propojíme všechny segmenty dohromady tak, že společně umožní co nejlepší obranu ostrova. Základem všeho je chránit vzdušní prostor a tedy zajistit letecké dráhy kdekoliv v rámci ostrova, na to musí navazovat obrana našich vod, proto stavíme vlastní ponorky a na to musíme uchránit pobřežní linii a případně chránit nejzranitelnější. Proto přistoupíme k docela odlišným investicím, než jakých jsme svědky za posledních 5 dekád, přestáváme vnímat jednotlivé druhy infrastruktury jako samostatné celky.

Větší porce peněz se tak dostane do zvláštních programů:

*zesílení konstrukcí (mosty, nadjezdy; pilíře, základy, zářezy atp.)
*zlepšení stavu povrchů, nebo-li vozovek, s pamatováním na odstranění nebo rychlé přeskládaní centrálních bariér a dalších zařízení

Programy se pak rozdělí i administrativně anebo územně:

*městské zóny
*meziměstské oblasti

Z hlediska hlavního vládního rozpočtu se prakticky 1/3 peněz komponuje do segmentu obrany ať přímé nebo nepřímých výdajů spjatých s obrannou politikou ostrova.

Taiwan samozřejmě nebude útočit na Čínu, nýbrž si hodlá uchránit svoje demokratické principy a hodnoty a bránit se před (jakoukoliv) agresí. V samotné armádě slouží pak kolem 300 tisíc členů. Ovšem asi 16% není ve skutečnosti obsazeno.

Prozatím razil Taiwan politiku tzv. vlastního samosprávního řízení. Poslední roky je citelná snaha to změnit, ovšem tato snaha naráží na pochopitelné reakce Číny, která hrozí reakcí. Bohužel, ale v takovém případě se území Taiwanu značně poškodí, což neprospěje nikomu a navíc by hrozila další velká izolace Číny a oslabení její pozice v regionu, protože každá válka vyčerpává zdroje ... Taiwan je sice "malý" ve srovnání s "velkou" Čínou, ovšem již to není až takový "malý problém" jak by se mohlo zdát vzhledem k tomu jaká je struktura vztahů Taiwanu s mnoha státy světa, které rozhodně odmítají přímou intervenci ze strany Číny.

Taiwan je technologická velmoc, obzvláště v dnešních časech, kdy tamní společnost oznámila proinvestovat na 100 mld. USD do nových závodů na čipy. Samozřejmě i mimo Taiwanu, resp. hlavně mimo. To samo o sobě by vedlo k poškození čínské ekonomiky. Na druhou stranu Taiwan investuje značné zdroje do armády a každým rokem bude jakákoliv intervene složitější na realizaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Taiwan schválil realizovat studii realizovatelnosti a další práce pro rozšíření National Freeway 1 v délce 12,5 km mezi Houli a Daya. Má se tam přidat po 1 JP v každém směru jízdy, což sníží rozsah kongescí a zároveň zvedne kapacitu do dalších let.

Dle národní komise pro hospodářský rozvoj se zde mají 3 mosty z 8 postavit nanovo. Práce vyjdou celkem na odhadovaných 340 mil. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

zajímavá statistika

Sales of freeway service areas drop 17% last year

Taipei Times Excerpt
Mar 2, 2022

The sales revenue of the nation’s 15 freeway service areas last year dropped about 17 percent as a spike in locally COVID-19 transmitted cases affected travel, the Freeway Bureau said yesterday.

The surge in domestic cases led the Central Epidemic Command Center to raise the COVID-19 alert nationwide to level 3 in the middle of May last year. The alert lasted until July 27.

Under the level 3 alert, people were banned from dining in at restaurants, and shopping areas and food courts in the freeway service areas were closed during the three-day Dragon Boat Festival holiday, which was unprecedented, the bureau said.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

zajímavá událost

Formosa Freeway (číslo 3) byla částečně uzavřená pro provoz pro přelet motýlů.

Taipei Times Excerpt
Mar 16, 2022

The Freeway Bureau yesterday temporarily closed the Formosa Freeway’s (Freeway No. 3) outer lane and shoulder in Yunlin County after detecting a massive migration of purple crow butterflies.

The number of purple crow butterflies flying across the freeway section in the county’s Linnei Township (林內) reached 250 per minute at about 9am, Taiwan Purple Crow Butterfly Ecological Preservation Association deputy chairman Chen Jui-hsiang (陳瑞祥) said, adding that the bureau closed the outer lane and shoulder in the section (251K to 253K milestone) at 9:20am.

The maximum number of purple crow butterflies recorded yesterday morning exceeded 687 per minute, the association said.

https://www.taipeitimes.com/News/taiwan ... 2003774883
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Bylo tady ještě 23.3. silné zemětřesení. Hlášeno bylo 1 zranění člověka, poškozené silnice a oblasti bez proudu.

mnoho fotek a další informace: https://focustaiwan.tw/society/202203230007
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

video z cestování ze severu na jih po dálnici:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

obyčejná hlavní silnice, ale jde o rozsah a četnost přestavěných objektů na ní

Southern Cross-Island Highway reopens after 13 years

Taipei, May 1 (CNA) The Southern Cross-Island Highway, which links Tainan City on the west coast to Taitung City on the east, officially reopened Sunday, after 13 years of reconstruction work since it was devastated by Typhoon Morakot in 2009.

Numerous sections of the 154-kilometer alpine road, part of Provincial Highway No. 20, have been rebuilt over the past 13 years since the storm damaged up to 140km of road and washed away 22 bridges, according to the Ministry of Transportation and Communications (MOTC).

The last section, from Tienchi to Hsiangyang on the border between Kaohsiung City and Taitung County, completed safety checks last month, allowing motorists to travel the full length of the highway which winds its way through the Central Mountain Range.

https://focustaiwan.tw/society/202205010002

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Malý velký Tchaj-wan je mistrem na kola, čipy i údržbu dálnic

Asijský ostrovní státeček hraje překvapivě velkou roli v globálním byznysu. Důležitým obchodním partnerem je i pro Česko. Houževnatí Tchajwanci přitom musejí neustále vzdorovat přívalu živelních katastrof, nedostatku surovin či územním ambicím velmocí.

15.06.2022 | BusinessInfo.cz

Kdo přilétá na Tchaj-wan letadlem, tomu se naskytne zvláštní pohled. Ostrov s asi jen poloviční rozlohou oproti České republice nabízí už při prvním pohledu z výšky dvě odlišné tváře jako nějaká obří antická divadelní maska.

Typický obrázek z Tchaj-wanu zahrnuje obvykle hustou městskou zástavbu, moderní dopravní síť a v pozadí velehory.
Východní polovina ostrova je – k překvapení mnoha prvonávštěvníků očekávajících jen nepěknou přelidněnou industriální zem – ve skutečnosti horským přírodním rájem. Po celé východní půli státu se táhne pásmo velehor dosahujících nadmořské výšky až téměř čtyř tisíc metrů, které navíc zdobí spoustu dramatických vodopádů nebo jezírek s horkými termálními prameny. A tahle část země je velmi řídce osídlena.

Většina z asi 24 milionů obyvatel žije v té druhé, západní nížinné půli země. Ta naopak zcela naplní očekávání přelidněné moderní konurbace se spoustou průmyslu. Celý západní region je pásem měst, která téměř srůstají v jednu velkou megapoli a která se na severu prostřednictvím husté sítě dálnic spojují s hlavním městem Tchaj-pej. A v tomto obrovském souměstí vznikají nejlepší součástky na kola či špičková elektronika pro globální trh.

Vášeň pro bicykly začíná už doma na ostrově

Jestli jsou v něčem Tchajwanci doslova na špičce pelotonu, je to opravdu výroba jízdních kol a jejich součástek. Tenhle průmysl vyrůstá z plodného podhoubí. Stejně jako je třeba české pivo nejlepší proto, že ho milují samotní Češi, i výroba kol na Tchajwanu vyvěrá z až fanatické vášně Tchajwanců pro cyklistiku. Na ostrově je dokonalá síť cyklostezek, která čítá už víc než pět tisíc kilometrů.

V podstatě už když se buduje jakákoli nová silnice, počítá se většinou automaticky se speciálním jízdní pruhem pro kola a mopedy. Ta nejdelší cyklostezka číslo 1., která vede kolem celého ostrova, je dlouhá 968 kilometrů. Jednotlivá města ctižádostivě soupeří v tom, kdo nabídne fanouškům jízdních kol nejdelší a nejlépe vystavěnou lokální trasu.

Popularity cyklistiky je tak ideálním podhoubím pro výrobce, kteří zásobují i cyklisty v zahraničí. Tchaj-wan je po Číně druhým největším světovým vývozcem jízdních kol a součástek pro ně. Drží asi šestinu globálního trhu.

Špičková síť cyklostezek zahrnuje speciální tunely nebo mosty pro jízdní kola, jako je třeba tento most ve druhém největším městě Kao-siung.

Hlad po čipech vynáší tchajwanské výrobce k novým rekordům

Další obor, v němž Taiwan kraluje, je výroba v současnosti tolik skloňovaných čipů. Malý ostrov je světovým lídrem v produkci polovodičů, přičemž tahounem je mamutí firma TSMC (Taiwan semiconductor manufacturing company), která zajišťuje přes 50 procent všech dodávek. Druhým významným tchajwanským hráčem je se sedmiprocentním podílem na globálním trhu firma United Microelectronics Corp (UMC).

Hlad po čipech přináší těmto firmám pohádkové zisky a nekonečný a rostoucí příval objednávek. Díky tomu mohla firma TSMC loni vykázat znovu rekordní tržby v hodnotě téměř 57 miliard dolarů. To představovalo meziroční růst o 25 procent, uvedl zpravodajský portál Focus Taiwan. Tržby přitom firmě rostou k novým rekordům nepřetržitě už 12 let v řadě za sebou.

https://www.businessinfo.cz/clanky/expo ... bu-dalnic/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Lijáky nadále způsobují škody na hlavních východo-západních silnicích

Taipei, 18. října (CNA) Úseky dvou hlavních východo-západních dálnic na Tchaj-wanu zůstaly v úterý uzavřeny kvůli sesuvům půdy vyvolaným bouřkovými systémy, které rovněž ovlivňují leteckou a námořní dopravu, uvedlo ministerstvo dopravy a komunikací.

Podle ministerstva je postiženo sedm úseků silnice Northern Cross-Island Highway -- na značkách 47–50 km, 51 km a 54 km na taoyuánské straně hornaté silnice a 68,4 km, 69,5 km, 84,1 km a 86,4-86,6 km značek v okrese Yilan.

Poslední úsek, který je součástí provinční dálnice č. 7 těsně předtím, než se stáčí do hor a stává se dálnicí napříč ostrovy, je vstupní branou do Chilan a Taipingshanu a bude znovu otevřen až 22. října.

https://focustaiwan.tw/society/202210180005
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Vícenásobná srážka aut na dálnici č. 1 v okrese Miaoli v neděli brzy ráno vyvolala požár a vyžádala si dva mrtvé a devět zraněných.

pár fotek: https://focustaiwan.tw/society/202301220004
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro Tchaj-wan se plánují úpravy na dálnici. Nové nájezdové a sjezdové rampy budou postaveny pro národní dálnici č. 1 na Wugu Interchange. Národní dálnice č. 1 bude také těžit ze zlepšení křižovatky Linkou.

Na práci byl stanoven rozpočet 228,5 milionů USD. Nové rampy pro Wugu Interchange by měly být dokončeny do února 2027, zatímco vylepšení pro Linkou Interchange by měla být připravena do dubna 2027.

Očekává se, že práce posílí kapacitu a sníží dopravní zácpy a zároveň pomohou zlepšit bezpečnost provozu pro řidiče.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Objem silničního provozu se vrací na úroveň před COVIDem, když začínají prázdniny

Taipei, 22. června (CNA)

Objem dopravy na dálnicích po celém Tchaj-wanu se ve čtvrtek vrátil na úroveň před COVID-19, když začal čtyřdenní svátek dračích lodí, podle ministra dopravy a komunikací Wang Kwo-tsai (王國材).

Obrázek

Od 10:00 se tok provozu na vnitrostátních dálnicích zvýšil o 13 procent ve srovnání s loňským rokem a vrátil se na úrovně naposledy zaznamenané v roce 2019 před vypuknutím COVID-19, dodal Wang.
  • Kolem 8:00 jela vozidla v úseku mezi Hukou a Hsinchu na dálnici č. 1, v úseku mezi Yingge a Daxi na dálnici č. 3 a v úseku mezi Nangangem a Shidingem na dálnici č. 5 rychlostí pod 40 kilometrů. za hodinu.

    Su Chi-ting (蘇家婷), úředník úřadu Freeway Bureau, uvedl, že objem dopravy ve čtvrtek pravděpodobně dosáhne 123 milionů vozokilometrů, přičemž přibližně 60 procent vozidel míří na jih.

    Mezitím státní vlakový dopravce Taiwan Railways Administration (TRA) ve svém prohlášení uvedl, že očekává, že od 21. do 25. června přepraví více než 2 miliony sedících cestujících, což představuje meziroční nárůst o 47,8 procenta.
Wang přisuzoval nárůst hlavně nárůstu počtu těch, kteří chtějí cestovat po uvolnění omezení COVID-19, a vyzval veřejnost, aby se vyhýbala špičkám při vyjíždění na silnice, cestovala po pomocných silnicích a při výběru své cesty používala aplikaci „Freeway 1968“

https://focustaiwan.tw/society/202306220011
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Taiwan provedl koncem ex měsíce masivní vojenské cvičení. Jedná se o každoroční celonárodní cvičení. Vždy se vytypují okresy. A aktivity. Letos se to značně zvedlo, protáhlo na skoro týden a mj. se ostrovní území předvedlo - jak se hodlá bránit. Na moři, ve vzduchu a i na zemi.

Především z hlediska toho posledního bodu sehrává silniční systém hlavní roli. Každý občan obdržel u manévrů informaci na svůj mobil, že se zahajuje poplach a je potřeba zajet ke kraji silnice nebo resp. utíkat do krytu - často podzemní parkoviště atp.

U simulovaného napadení vzduch-moře předvedl Taiwan jako již několikrát v minulosti - přistávání a vzlétání stíhaček z dálniční sítě. Ta protíná ostrov. Dále předvedl ženijní jednotku a další extra vybavení k udržení územní celistvosti.

Základním faktorem je, že Taiwan lze rozkrájet na 4 části, které budou i samostatně vést obrannou válku "před nepřítelem".

Dálnice, resp. silniční síť slouží tedy jak k militantnímu užitku (tak jak i jinde ve světě po dobu existuje stíhací letectvo a dálnice), ale zároveň k okamžitému ukrytí resp. zrychlené mobilizaci k obraně země. Tyto koridory má Taiwan mezi strategickými body obrany, předněji než některé výzmaná sídla a centra. Taiwan jakožto expertní centrum IT a UI/AI prezentoval rovněž záměry deaktivace některých systémů ČLR v rámci bojů o ulice a města, takže ani výsadky, které budou mít cíle ve městech, to nebudou mít snadné a přijdou o veškerou vlastní technickou podporu.

Taiwan předpokládá námořní a letecký útok - v kombinaci s masivním výsadkem. Tento výsadek to nemá mít na ostrově vůbec snadné. Terén je plný nástrah jak bylo informováno. Cvičení proto mají za cíl připravit obyvatelstvo na přímo ohrožení tohoto druhu a na reakci armády na hrozbu včetně reakce záloh na situaci. Veškerý civilní život nebyl zcela paralyzován, pouze omezen ve vymezených územích - proto se cvičení protáhlo a rozdělilo.

Ostrovní území má vypracován plán na razantní snížení útočné síly protivníka, i když se nepočítá s tím, že konkrétně proti ČLR lze vyhrát a odolat pozemním bojům. ČLR má ale utrpět velké ztráty při podniknutí útoku na ostrov.

Existují tzv. 3 cesty ČLR k vítězství. Tyto 3 cesty pak Taiwan strategicky koncipuje ale ze své role tak, aby to ČLR znemožnila uskutečnit.

USA před nějakou dobou Taiwanu říkají, že ČLR zaútočí na Taiwan ještě do konce této dekády, někdy mezi 2025 až 2028. V této souvislosti jen tak mimochodem byla vyměněná elita generálů ČLR - pro vedení raketových útoků (sila) a strategie vůči Taiwanu. Oficiálně za korupci.

Všeobecně se očekává, že USA půjdou Tchaj-wanu na pomoc v případě jakéhokoli takového útoku . Vláda v Tokiu, která v současnosti předsedá masivnímu nárůstu výdajů na zbrojení, v minulosti prohlásila, že čínská invaze na ostrov by znamenala kritickou hrozbu i pro Japonsko, protože by Pekingu ponechala kontrolu nad námořními trasami. používá k přepravě 90 % energetických potřeb země a 60 % jejích zásob potravin.

Tokio výslovně neuvedlo, že by pověřilo pozemní, letecké nebo námořní jednotky, aby pomohly odrazit jakýkoli čínský útok; ale zejména prudce rostoucí výdaje na obranu a modernizace japonských námořních a leteckých kapacit naznačují, že armáda se připravuje.

V tomto smyslu další partner USA v prostoru - Austrálie - se rovněž brání tvrzení, že by ponorkama bránila ostrovní území. Ale zároveň se vztahy medzi AUS a ČLR za poslední roky dramaticky zhoršují a AUS uzavírá obranné pakty s dalšími zeměmi regionu před jinými územními nároky ČLR v regionu.

Japonsko a Austrálie ale hodlají bránit tzv. U.S. armádu v jakémkoliv konfliktě v regionu. To jsou velmi důležité milníky po roce 2022 pro kohokoliv obzvláště ve světle prudce se zvedajících obranných výdajů jak v Japonsku tak v AUS. Pravděpodobně by tedy žádná země přímo nebránila ostrov, vyjma USA - ale pro Taiwan jsou takové vyhlídky více než slibné.

ČLR samozřejmě ostře kritizuje veškeré kroky ostatních států, které posilují výdaje na jejich obranu a stejně tak angažovanost USA v otázce k Taiwanu.

z jiného portálu jako forma varování pro život na ostrově v uvedeném termíně: (crisis24, pracujte globálně s jistotou)
  • Tchaj-wan uspořádá 24. až 28. července nálety na Wan An a 39. vojenské cvičení Han Kuang, což pravděpodobně podnítí zvýšenou bezpečnost ve velkých městech. Vojenská cvičení se uskuteční na letišti Taitung (TTT) 25. až 26. července, na mezinárodním letišti Tchaj-wan Taoyuan (TPE) 26. července a také v blízkosti přístavu Taipei v ústí řeky Tamsui a na pláži Bali Beidi 27. července. Každoroční Wan An náletové cvičení proběhnou na různých místech od 13:30 do 14:00 v následujících termínech:

    24. července : města Taipei, Taoyuan a Hsinchu; Okresy Yilan a Hsinchu

    25. července: okresy Tainan, Kaohsiung a Pingtung

    26. července : okresy Hualien, Taitung, Penghu, Kinmen a Lienchiang

    27. července : města Taichung a Chiayi; Okresy Miaoli, Changhua, Nantou, Yunlin a Chiayi

    Během náletu úředníci na 30 minut pozastaví většinu dopravy a pohybu chodců. Jednotlivci musí zůstat uvnitř nebo se přestěhovat do místních přístřešků a motoristé musí zajet na kraj silnice. Cvičení neovlivní provoz na dálnici ani služby metra, ale uživatelé musí dodržovat předpisy na všech ostatních místech, včetně vystupování z vlakových stanic. Za nedodržení mohou úřady udělit pokuty až do výše 150 000 TWD (4 844 USD). Úředníci navíc uvedli, že cvičení Han Kuang naruší nejméně 61 letů, zejména z TPE; narušení námořní dopravy může ovlivnit také přístav Taipei. K přetrvávajícím výpadkům a zpožděním při odbavování cestujících pravděpodobně dojde na TPE 26. července, kdy budou lety obnoveny.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve výstavbě je most Danjiang, který bude sloužit jako výchozí bod provinční dálnice 61:

vizualizace:


výstavba:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tchaj-wan (Čína)

Příspěvek od Diaľničiar »

Když se podíváme do mapy, tak zjistíme, že západní část ostrova je nejvíce zalidněná. To jsem tady zmiňoval. Obsluhují jí de facto 2 "freeways" a zcela na pobřeží se táhne Provincial Highway 61 (to k tomu mostu o příspěvek výše), kde je právě snaha o zkapacitnění do dálniční podoby. V tématu něco k č. 61 uvádím.

https://en.wikipedia.org/wiki/Provincia ... 1_(Taiwan)

Tak jak S-J freeways, tak i č. 61 je nejdelší expressway na ostrově.

Vede podél západního pobřeží Tchaj-wanu od města New Taipei na severu po město Tainan na jihu. Místní vláda v současné době plánuje rozšíření této silnice dále na jih do https://en.wikipedia.org/wiki/Kaohsiung . :)

Celá trasa obsahuje pouze několik úseků bez dálničních parametrů, ale na rozdíl od freeway se na ní nevybírá žádné mýtné. Místně se o ní vtipně mluví jako o „dálnici pro chudé“.

Ve výstavbě je Zengwun Bridge, který je výchozím bodem provinční silnice 61 na jižním konci.

v těchto 3 videách se dá dozvědět opravdu hodně o tahu, ale hlavne místě zvaném Tchaj-wan:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“