Gruzie
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Gruzie
Počet obyvatel: cca. 4 mil.
Hlavní město: Tbilisi (cca. 1,1 mil., s okolím cca. 1,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 16:39:41, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Z hlediska dopravy je Gruzie vzhledem ke své geografické poloze strategickou zemí pro tranzit – umístění mezi Evropou a Asií z ní činí přirozený dopravní koridor mezi Východem a Západem, což je umocněno existencí čenomořských přístavů Poti a Batumi a budovanými ropovody a plynovody a samozřejmě letišti. Gruzie představuje nejkratší tranzitní spojení pro dopravu surovin a zboží z oblasti Kaspického moře a střední Asie do západní Evropy (a samozřejmě pro dopravu opačným směrem), zároveň je vertikální dopravní spojnicí Sever – Jih mezi Ruskem a Tureckem a dále přes Arménii do Íránu.
Stav silnic není příliš kvalitní. Délka silniční sítě je cca. 20 511 km, z toho cca. 1500 km je mezinárodního významu. Hlavní komunikace odpovídají našim silnicím I. a II. třídy, pokrytí je asfaltové. Jen výjimečně jsou některé úseky silnicemi dálničního typu. Díky vládnímu programu obnovy silnic se však v dohledné době dá očekávat zlepšení. Pro kamiónovou dopravu je nejlepší cesta do Tbilisi z přístavů Poti a Batumi přes Kutaisi a Gori, z Turecka pak přes Achalkalaki a Gori. V poslední době objem silniční dopravy neustále roste, kromě jiného i díky vytvoření "zeleného koridoru" s Tureckem.
Některé komunikace byly zničeny v době ozbrojených konliktů na počátku 90. let a od té doby neobnoveny. Komunikace poškozené při nedávném rusko-gruzínském konfliktu byly již za pomoci USA a EU opraveny.
Gruzie v současné době nemá ministerstvo dopravy, jednotlivé sektory dopravy (silniční/železniční, civilní letectví a námořní) byly do roku řízeny oddělenými agenturami, které byly v roce 2006 sloučeny do Regulační dopravní komise. Ta však byla v únoru 2007 zrušena jako samostatný orgán a následně byla včleněna do ministerstva pro hospodářský rozvoj.
Stav silnic není příliš kvalitní. Délka silniční sítě je cca. 20 511 km, z toho cca. 1500 km je mezinárodního významu. Hlavní komunikace odpovídají našim silnicím I. a II. třídy, pokrytí je asfaltové. Jen výjimečně jsou některé úseky silnicemi dálničního typu. Díky vládnímu programu obnovy silnic se však v dohledné době dá očekávat zlepšení. Pro kamiónovou dopravu je nejlepší cesta do Tbilisi z přístavů Poti a Batumi přes Kutaisi a Gori, z Turecka pak přes Achalkalaki a Gori. V poslední době objem silniční dopravy neustále roste, kromě jiného i díky vytvoření "zeleného koridoru" s Tureckem.
Některé komunikace byly zničeny v době ozbrojených konliktů na počátku 90. let a od té doby neobnoveny. Komunikace poškozené při nedávném rusko-gruzínském konfliktu byly již za pomoci USA a EU opraveny.
Gruzie v současné době nemá ministerstvo dopravy, jednotlivé sektory dopravy (silniční/železniční, civilní letectví a námořní) byly do roku řízeny oddělenými agenturami, které byly v roce 2006 sloučeny do Regulační dopravní komise. Ta však byla v únoru 2007 zrušena jako samostatný orgán a následně byla včleněna do ministerstva pro hospodářský rozvoj.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 16:30:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Ministerstvo hospodářství
http://www.economy.ge/
*sem spadá prozatím i doprava
*je zde i možnost angličtiny
http://www.economy.ge/
*sem spadá prozatím i doprava
*je zde i možnost angličtiny
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Gruzie požádala Světovou banku o dodatečné finanční prostředky na financování projektu „First East West Higway Improvement Project“ a zamýšlí část těchto prostředků použít na platby na rekonstrukci Rikoti tunelu.
Jde o tunel na 143. km na silnici E-60. Ukončení tendru i s výběrem vhodné firmy bude do konce tohoto roku.
Jde o tunel na 143. km na silnici E-60. Ukončení tendru i s výběrem vhodné firmy bude do konce tohoto roku.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Úřad pro silniční síť země
http://www.georoad.ge/
Ministerstvo regionálního rozvoje a infrastruktury
http://www.mrdi.gov.ge/
http://www.georoad.ge/
Ministerstvo regionálního rozvoje a infrastruktury
http://www.mrdi.gov.ge/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
V zemi jsou i komunikace dálničního typu (jak je vidět na odkazu) a to konkrétně:
Avtostrada Tbilisi - Gori (na západ od hl. města)
Avtostrada Tbilisi - Tbilisi, mezinárodní letiště
Gruzie i když je malá země, tak vzhledem k charakteru terénu je v ní 16 silničních tunelů: seznam tunelů a jejich délka.
A ještě přidávám i odkaz na Fotogalerii a informace z mezinárodního fóra SSC, i když upozorňuji, že na 1. stránce jsou některé příspěvky z USA (stát Georgia) , ovšem je to lehce poznatelné.
Avtostrada Tbilisi - Gori (na západ od hl. města)
Avtostrada Tbilisi - Tbilisi, mezinárodní letiště
Gruzie i když je malá země, tak vzhledem k charakteru terénu je v ní 16 silničních tunelů: seznam tunelů a jejich délka.
A ještě přidávám i odkaz na Fotogalerii a informace z mezinárodního fóra SSC, i když upozorňuji, že na 1. stránce jsou některé příspěvky z USA (stát Georgia) , ovšem je to lehce poznatelné.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.5.2017 18:56:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
V roce 2012 má být dokončena dálnice mezi Tbilisi a Kutaisi. Silnice dostávají obrovský prostor, vláda ročně opraví cca. 150 km silnic, dalších 40 km ročně postaví. Jde o dálnici východ – západ, jde o nové obchvaty, jde o nové přípojky k novým žel. tratím a stanicím. Vláda dokáže najít na výstavbu silnic ročně 110 mil. USD, rovnaké částky jdou z mez. pomoci: USA, EU. I přes vojnové konflikty se silniční infrastruktura neustále zlepšuje.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Nyní je ve výstavbě třeba Kobuleti Bypass road, stavba, která se dokončí v 08/2013.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
výše popsaná stavba je v provozu, zprovoznění bylo dle plánů, pracovalo zde 1.000 lidí, úsek má délku 12 km, další plány a výstavba:
Except for construction of Kobuleti bypass road, construction of other sections of high-speed highway have been actively underway in 2013.
Working on the IInd lot of Kobuleti bypass road is underway; the IInd lot covers 19 km section. *Consummation of this section is planned for 2016 through which first phase works of Ajara bypass road will be finished.
*Construction of 58 km section of Zestaponi-Samtredia high-speed road is underway and it will be commissioned in 2014-2015. Construction of 17,3 km new direction road and 14 km section of Kutaisi-Samtredia road will be finished this year. Works have started on 15,1 km section of Zestaponi-Kutaisi bypass road.
*Construction of Ruisi-Agara 19 km section is underway, where road traffic will be switched to the new road in 2013-2014. This year construction of 8km section of this road will be finished.
*Tender procedures for Agara-Zemo Osiauri 12 km section are under way.
*Tender procedures for Samtredia-Lanchkhuti 12 km section construction will be finished before the end of the year.
*Technical-economic assessment of Chumateleti-Zestafoni section is underway.
*One of the priorities for the Ministry of Regional Development and Infrastructure of Georgia and the Roads Department is to continue construction of high-speed highway in a quick-pace.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 16:32:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Včera se odevzdal do provozu 32 km úsek dálnice S1 kolem Kutaisi. Nyní se za poslední 2 roky odevzdalo do provozu 55 km, přičemž předtím za 8 let to bylo 70 km. Tento úsek je součástí velikého projektu Východ-Západ mezi Asii a Evropou. Finančně vypomohlo Japonsko.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 16:32:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Dne 16.12. se odevzdal do provozu další úsek na S1 a to 19 km dálnice mezi Ruisi a Agara, západně u Gori. Výstavba trvala 3 roky a stála v propočtu pouhých 27 mil. €.
Zdroj: http://agenda.ge/news/48466/eng
Zdroj: http://agenda.ge/news/48466/eng
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
E-60 Highway | Agara - Zemo Osiauri section, ve výstavbě
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=206
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=206
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Fotogalerie z úseku: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=207Diaľničiar píše:Dne 16.12. se odevzdal do provozu další úsek na S1 a to 19 km dálnice mezi Ruisi a Agara, západně u Gori. Výstavba trvala 3 roky a stála v propočtu pouhých 27 mil. €.
Zdroj: http://agenda.ge/news/48466/eng
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Dne 9.6. se odevzdal do provozu 7 km dlouhý obchvat Agara, část S1.
Zdroj: http://www.messenger.com.ge/issues/3646 ... n_one.html
Zdroj: http://www.messenger.com.ge/issues/3646 ... n_one.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
V provozu je dalších 11 km S1 kolem Samtredia.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Fotogalerie z výstavby úseku: Agara - Zemo Osiauri last section: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=220
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Na roky 2017 - 2020 naplánoval vládní kabinet rozpočet 4 mld. USD, za co se postaví 800 km nových dálnic a vedlejších silnic. Na odkazu informace i mapa úseků: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=223 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Asijská rozvojová banka (ADB), která v Gruzii už proinvestovala od roku 2007 celkem 2,1 mld. USD na rozvoj země hodlá půjčit peníze v celkové výši 114 mil. USD na Batumi Bypass Road Project.
*Batumi je město na JZ státu; 2. největší v zemi s asi 150.000 populací
*bypass bude dlouhý 14,3 km
*na financování se bude podílet i Asian Infrastructure Investment Bank a tohle je právě jejich první společný projekt
*nová silnice bude v parametrech 2-pruhu a její trasa začíná na Senaki – Poti-Sarpi road a končí na křižování současné Batumi-Akhaltsikhe road, jakožto součást vnitřni součásti East-West Highway
Celkové náklady na tento projekt jsou 315 mil. USD. Projekt se zrealizuje v letech 2017 - 2023. Teď si kladete otázku proč proboha tak vysoká cena
*bude to zcela nová silnice ve zcela nové trase
*postaví se zde 5 tunelů a 19 mostů a 4 MÚK
*Batumi je město na JZ státu; 2. největší v zemi s asi 150.000 populací
*bypass bude dlouhý 14,3 km
*na financování se bude podílet i Asian Infrastructure Investment Bank a tohle je právě jejich první společný projekt
*nová silnice bude v parametrech 2-pruhu a její trasa začíná na Senaki – Poti-Sarpi road a končí na křižování současné Batumi-Akhaltsikhe road, jakožto součást vnitřni součásti East-West Highway
Celkové náklady na tento projekt jsou 315 mil. USD. Projekt se zrealizuje v letech 2017 - 2023. Teď si kladete otázku proč proboha tak vysoká cena
*bude to zcela nová silnice ve zcela nové trase
*postaví se zde 5 tunelů a 19 mostů a 4 MÚK
Re: Gruzie
V Gruzii se staví velkolepě, jeden názor k tomu: http://www.stream.cz/gebrianvs/10016420 ... tak-nevidi
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Fotogalerie z výstavby úseku: Agara - Zemo Osiauri poslední sekce (posledně jsem to psal o několik příspěvků výše, takže se to dá snadno porovnat)
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=224
TRACECA Master Plan 2016 - 2026
http://www.traceca-org.org/fileadmin/fm ... CA_eng.pdf
Gruzie je veledůležitý stát z geografické polohy, takže zde se jednoduše ta dopravní infrastruktura formuje a realizuje. Ani konfliktní situace, které tady jsou často vyprovokované z Ruska nemají větší následky, protože se ta stěžejní infrastruktura obnovuje. Z hlediska kapacitních tahů dominuje západ - východ, E60. Kde se dalo se provedla dualizace, někde se staví zcela nový 4-pruh.
Gruzie má širokou politickou a následně i finanční podporu. Účastné toho procesu jsou: World Bank, Asian Development Bank (ADB), Japanese International Cooperation Agency (JICA), European Investment Bank (EIB), Chinese Development Bank (CDB) a European Bank for Reconstruction and Development.
z úseku v provozu, Sveneti - Ruisi: Každý ví, že cestování nákladu se snaží Čína odstavit z klasické cesty: do přístavů směr USA, tam po silnicích na druhou stranu pobřeží, poté zase na lodě a směr EU respektivě přes kanály, ale snaží se zesílit investice do železnic a silnic mezi Čínou a EU po kontinentu napříč vícero států a popři těchto trasách se realizují překladiska, terminály atd. Toho tovaru a všeho je tolik, že ty přístavy ani nepostačují pro další rozvoj, což je i důvod, proč se tak moc Čína snaží podporovat Pákistán, proč chce podporovat další tahy na Myanmar, Thajsko, Kambodžu.
Gruzie je unikátní spojnicí EU a Číny. Prochází tudy důležitý Caucasus Transit Corridor, který je součástí TRACECA a v té je mnoho dalších zemí. To, že se tady zůčastňuje obnovy i USA není ani tak pro zájmy v dopravě jako v tom, že je to anti-ruská propagace. Ale EU a ostatní tady mají relevantní zájmy vybudovat co nejlepší infrastrukturu. A Gruzie si je toho moc dobře vědomá a proto investuje i do vedlejších silnic a do dalších hlavních tahů. Ostatně je zde 15 km silničních tunelů.
Ropa, plyn, nákladní silniční doprava atd. Ta snaha o zatraktivnění Gruzie trvá od 90.-tých let 20. století. Doprava a komunikace v roce 1996 měli podíl 4,6% na HDP, v roce 2005 již 15%. Z 2,3 mld. tkm na 6,8 mld. tkm. Ale rok 2005 je ještě jen 1/3 toho co se tvořilo na HDP před konfliktem a občanskou válkou. Před rokem tvoří doprava a stavebnictví asi 12% HDP. Vládní dluh se drží pod 45% HDP. Nezaměstnanost kolem 12% a ta neustále klesá, ještě v roce 2010 to bylo více jak 16% a i podíl mladých lidí bez práce klesl ze 40% na 32%. A i vojenské výdaje se řadu let drží na stejné úrovni, cca. 0,4 mld. USD.
Svým spůsobem Gruzie jen s těží může budovat souvislé dálniční propojení. Je to malá země se zesláblým hospodářstvím, ale je stabilní a pro obchod důležitá, takže dokáže využívat podmínky ve světě a snadněji se jí to dálniční spojení západu a východu buduje. Širší komunikace jsou pak již jen ve větších městech. A nutno i říct, že kromě výslovně hlavních tahů je mnoho silnic bez zpevněného povrchu, přičemž ta rozloha a i ty hory pak dělají z toho cestování někdy nekonečnost oproti standardům na jaké jsme zvyknutí my.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=224
TRACECA Master Plan 2016 - 2026
http://www.traceca-org.org/fileadmin/fm ... CA_eng.pdf
Gruzie je veledůležitý stát z geografické polohy, takže zde se jednoduše ta dopravní infrastruktura formuje a realizuje. Ani konfliktní situace, které tady jsou často vyprovokované z Ruska nemají větší následky, protože se ta stěžejní infrastruktura obnovuje. Z hlediska kapacitních tahů dominuje západ - východ, E60. Kde se dalo se provedla dualizace, někde se staví zcela nový 4-pruh.
Gruzie má širokou politickou a následně i finanční podporu. Účastné toho procesu jsou: World Bank, Asian Development Bank (ADB), Japanese International Cooperation Agency (JICA), European Investment Bank (EIB), Chinese Development Bank (CDB) a European Bank for Reconstruction and Development.
z úseku v provozu, Sveneti - Ruisi: Každý ví, že cestování nákladu se snaží Čína odstavit z klasické cesty: do přístavů směr USA, tam po silnicích na druhou stranu pobřeží, poté zase na lodě a směr EU respektivě přes kanály, ale snaží se zesílit investice do železnic a silnic mezi Čínou a EU po kontinentu napříč vícero států a popři těchto trasách se realizují překladiska, terminály atd. Toho tovaru a všeho je tolik, že ty přístavy ani nepostačují pro další rozvoj, což je i důvod, proč se tak moc Čína snaží podporovat Pákistán, proč chce podporovat další tahy na Myanmar, Thajsko, Kambodžu.
Gruzie je unikátní spojnicí EU a Číny. Prochází tudy důležitý Caucasus Transit Corridor, který je součástí TRACECA a v té je mnoho dalších zemí. To, že se tady zůčastňuje obnovy i USA není ani tak pro zájmy v dopravě jako v tom, že je to anti-ruská propagace. Ale EU a ostatní tady mají relevantní zájmy vybudovat co nejlepší infrastrukturu. A Gruzie si je toho moc dobře vědomá a proto investuje i do vedlejších silnic a do dalších hlavních tahů. Ostatně je zde 15 km silničních tunelů.
Ropa, plyn, nákladní silniční doprava atd. Ta snaha o zatraktivnění Gruzie trvá od 90.-tých let 20. století. Doprava a komunikace v roce 1996 měli podíl 4,6% na HDP, v roce 2005 již 15%. Z 2,3 mld. tkm na 6,8 mld. tkm. Ale rok 2005 je ještě jen 1/3 toho co se tvořilo na HDP před konfliktem a občanskou válkou. Před rokem tvoří doprava a stavebnictví asi 12% HDP. Vládní dluh se drží pod 45% HDP. Nezaměstnanost kolem 12% a ta neustále klesá, ještě v roce 2010 to bylo více jak 16% a i podíl mladých lidí bez práce klesl ze 40% na 32%. A i vojenské výdaje se řadu let drží na stejné úrovni, cca. 0,4 mld. USD.
Svým spůsobem Gruzie jen s těží může budovat souvislé dálniční propojení. Je to malá země se zesláblým hospodářstvím, ale je stabilní a pro obchod důležitá, takže dokáže využívat podmínky ve světě a snadněji se jí to dálniční spojení západu a východu buduje. Širší komunikace jsou pak již jen ve větších městech. A nutno i říct, že kromě výslovně hlavních tahů je mnoho silnic bez zpevněného povrchu, přičemž ta rozloha a i ty hory pak dělají z toho cestování někdy nekonečnost oproti standardům na jaké jsme zvyknutí my.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 16:34:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Dnes 27.6. se do provozu dostal 15 km dlouhý úsek dálnice S1. Jde od Zestafoni po Kutaisi. Jde o tah východ - západ.
Zdroj, více informací a fotky: http://agenda.ge/news/82319/eng .
Zdroj, více informací a fotky: http://agenda.ge/news/82319/eng .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
Japonsko přes agenturu JICA pomůže Gruzii vybudovat 15 km úsek na E60 mezi Shorapani a Argveta. Je to hlavní budovaný dálniční tah napríč státem. Japonská vláda poskytne 349 mil. USD na výstavbu tohoto úseku. Nedávno se k tomu totiž podepsalo memorandum.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 16:35:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
ADB Approves $415 Million Loan to Improve Georgia's North–South Road Corridor
The Asian Development Bank (ADB) has approved a $415 million loan to Georgia to build a new highway as part of a wider government program to improve the country’s transport network and enhance Georgia as a regional trade and tourism hub.
The Kvesheti–Kobi Road Project is the first in a series of upgrades planned for the North–South Corridor, which is a vital transit route for Georgia, Armenia, and regional trading partners. The corridor also intersects with the East–West Highway to the north of Tbilisi, the capital, providing access to the shortest link connecting Central Asia with Europe and East Asia.
The 23-kilometer (km) bypass will be built between the towns of Kvesheti and Kobi and pass through the spectacular Caucasus Mountains in the country’s northeast. It will provide a safer and faster travel alternative for residents, tourists, and freights trucks who face worsening delays on the current road, especially on the Jvari Pass section, which is highly exposed to avalanches in winter.
The bypass will follow a new alignment through the Khada Valley and include engineering features such as Georgia’s longest tunnel (9 km) and its most advanced arch bridge spanning the Khadistskali River. The road will also provide a much-needed link to services and job opportunities for the valley’s remote communities.
Road construction is expected to begin in 2020. Celá zpráva: https://www.adb.org/news/adb-approves-4 ... d-corridor
Jde o součást S3 Tbilisi - Vladikavkaz.
The Asian Development Bank (ADB) has approved a $415 million loan to Georgia to build a new highway as part of a wider government program to improve the country’s transport network and enhance Georgia as a regional trade and tourism hub.
The Kvesheti–Kobi Road Project is the first in a series of upgrades planned for the North–South Corridor, which is a vital transit route for Georgia, Armenia, and regional trading partners. The corridor also intersects with the East–West Highway to the north of Tbilisi, the capital, providing access to the shortest link connecting Central Asia with Europe and East Asia.
The 23-kilometer (km) bypass will be built between the towns of Kvesheti and Kobi and pass through the spectacular Caucasus Mountains in the country’s northeast. It will provide a safer and faster travel alternative for residents, tourists, and freights trucks who face worsening delays on the current road, especially on the Jvari Pass section, which is highly exposed to avalanches in winter.
The bypass will follow a new alignment through the Khada Valley and include engineering features such as Georgia’s longest tunnel (9 km) and its most advanced arch bridge spanning the Khadistskali River. The road will also provide a much-needed link to services and job opportunities for the valley’s remote communities.
Road construction is expected to begin in 2020. Celá zpráva: https://www.adb.org/news/adb-approves-4 ... d-corridor
Jde o součást S3 Tbilisi - Vladikavkaz.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gruzie
K výše uvedenému doplním, že na ko-financování 9 km dlouhého tunelu Kvesheti-Kobi se bude podílet i EBRD, která na to poskytne dalších 60 mil. USD. Gruzínská vláda na to vyčlenila dalších 83,6 mil. USD.
S-J koridor se tímto zásadně vylepší, protože jinak je silnice v zimním období jen velmi těžko sjízdná.
S-J koridor se tímto zásadně vylepší, protože jinak je silnice v zimním období jen velmi těžko sjízdná.