Re: Srí Lanka
Napsal: 15.1.2018 18:08:01
V roce 2011 jsem tady zavěsil mapu a dole na jihu je prodloužení Jižní dálnice směrem po jižním okraji ostrova a nyní bych na to upřímil pozornost na rozdělení na jednotlivé úseky a vizualizace (někde mají krávy, někde lesní zvěř no a někde slony): http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=75
staví se a na odkazu http://www.rda.gov.lk/supported/project ... /esep.html jsou dole i záběry rozestavěnosti
Dále, dne 8.1. se v hlavním městě Colombo odevzdal do provozu flyover Rajagiriya, je v délce 533 metrů, v parametrech 4-pruhu, ve výstavbě byl od roku 2016. Více informací: http://www.lankabusinessonline.com/raja ... ight-fold/ .
a tohle si neodpustím, to plně charakterizuje místní prostředí, odpočívka na Southern Expressway V zemi se staví i 39 km E04 Central Expressway. O několik příspěvků výše je rozdělení jednotlivých úseků.
Central Expressway: http://www.cep.rda.gov.lk/
První dálnice v zemi byla odevzdaná do provozu v roce 2011. V roce 2020 může být v provozu 300-350 km dálnic.
Reální řešení pro usnadnění provozu mezi městy a regiony na jinak velmi přetížených silnicích, které není kde ani jak rozšiřovat. Silniční síť vybudovaná před 50 lety jednoduše nepostačuje. Dálniční síť to vyřeší a v rámci měst se staví nad zemí.
Stav hospodářství:
*HDP poslední roky pomaleji stoupá, ale z hlediska vývoje za 10 let stouplo na 81 mld. USD v roce 2016 (z 30 mld.)
*vládní dluh je na úrovni kolem 80% HDP
*nezaměstnanost je na úrovni 4-5%, nezaměstnanost mladých na úrovni 18%
*deficit státního rozpočtu v roce 2017: -5,2%, v roce 2018: -4,8% HDP
I tady se v rámci rozvoje dálniční sítě potýkají s mnoha problémama: dopady na ŽP je kritizováno, že se posuzuje málo v rámci Centrální dálnice. Problémem bylo i financování, které bylo silně závislé na úvěrování z Číny, až nyní tady do toho vstoupilo i Japonsko, tak se ulevilo. Ale zátěž bude citelná ještě dalších 15 let po dobudování jednotlivých tahů. Na druhou stranu vlády nedělají nic jiného než to, co doporučovala celá řada ekonomů: propojit chudé zemědělské regiony s městy, v těch ulevit přeplněným silnicím, napojit přístavy a letiště a okrajové zóny horských oblastí s cílem zlepšení toku turistů. Vláda nestaví neúměrně dlouhé tunely, ale třeba i nedávné povodně ukazují na některé nedostatky v plánovaní nových staveb.
Dále, dne 8.1. se v hlavním městě Colombo odevzdal do provozu flyover Rajagiriya, je v délce 533 metrů, v parametrech 4-pruhu, ve výstavbě byl od roku 2016. Více informací: http://www.lankabusinessonline.com/raja ... ight-fold/ .
a tohle si neodpustím, to plně charakterizuje místní prostředí, odpočívka na Southern Expressway V zemi se staví i 39 km E04 Central Expressway. O několik příspěvků výše je rozdělení jednotlivých úseků.
Central Expressway: http://www.cep.rda.gov.lk/
První dálnice v zemi byla odevzdaná do provozu v roce 2011. V roce 2020 může být v provozu 300-350 km dálnic.
Reální řešení pro usnadnění provozu mezi městy a regiony na jinak velmi přetížených silnicích, které není kde ani jak rozšiřovat. Silniční síť vybudovaná před 50 lety jednoduše nepostačuje. Dálniční síť to vyřeší a v rámci měst se staví nad zemí.
Stav hospodářství:
*HDP poslední roky pomaleji stoupá, ale z hlediska vývoje za 10 let stouplo na 81 mld. USD v roce 2016 (z 30 mld.)
*vládní dluh je na úrovni kolem 80% HDP
*nezaměstnanost je na úrovni 4-5%, nezaměstnanost mladých na úrovni 18%
*deficit státního rozpočtu v roce 2017: -5,2%, v roce 2018: -4,8% HDP
I tady se v rámci rozvoje dálniční sítě potýkají s mnoha problémama: dopady na ŽP je kritizováno, že se posuzuje málo v rámci Centrální dálnice. Problémem bylo i financování, které bylo silně závislé na úvěrování z Číny, až nyní tady do toho vstoupilo i Japonsko, tak se ulevilo. Ale zátěž bude citelná ještě dalších 15 let po dobudování jednotlivých tahů. Na druhou stranu vlády nedělají nic jiného než to, co doporučovala celá řada ekonomů: propojit chudé zemědělské regiony s městy, v těch ulevit přeplněným silnicím, napojit přístavy a letiště a okrajové zóny horských oblastí s cílem zlepšení toku turistů. Vláda nestaví neúměrně dlouhé tunely, ale třeba i nedávné povodně ukazují na některé nedostatky v plánovaní nových staveb.