Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Populace za dekádu vzrostla o 10%. Údaje se dost liší, ale formální údaje za stát se pohybují v tomto rozsahu. Neformálně má stát 0,5 mil. obyvatel, ale jde o to, že podstatná část tady nežije. To je více méně jedno.
Jak jsem při vzniku tématu deklaroval, že se tady nachází něco víc, než "jen" silnice a prakticky i ukázal, kam až zachází naše lidstvo a schopnosti postavit kdekoliv co by pár desítek let zpátky nikdo nemyslel, že by šlo, tak to myslím naplnilo cíl.
Samozřejmě, stávající situace tohoto státu není 2x lichotivá. Jednak stát žije z cestovního ruchu a ten je v útlumu pro pandemii COVID-19. Jednak si půjčil velké peníze a stejně velké "dostal" darem na velké infrastrukturní projekty za politické a jiné závazky a jednak na malé ploše žije dost lidí v ohrožení zvedající se hladiny oceánu, co tady zrovna nevytváří optimální podmínky pro delší budoucnost. S tím zápasí vícero zemí i v Oceánii a my můžeme pozorovat opatření, která se tady všude realizují. Pokud ale ta hladina bude stoupat, tak kdo není opravdu výše alespoň o 3m nad hladinou tak se bude muset vystěhovat. Do té doby lze nasadit pumpy, zpomalit erozi a realizovat ochranné zdi silnic. Ostatně, takové Miami a jeho "downtown" zápasí s vodou v ulicích při každé větší bouři, parkoviště v podzemí jsou nepoužitelná (stoupající spodní voda atd.), taky jsou v mrakodrapech již "pumpy". Tahle problematika se dotýká i velkých území a metropol zase na V a JV Asie, ale velmi často se právě budují kombinace silnice-přehrada, silnice-zeď jako bariéra před oceánem.
Kdo by čekal, že vše co tady již stojí v silnicích a třeba i letišti a již nic nové tady nebude, tak by se mýlil. A to proto, že:
Indie poskytla Maldivám 500 mil. USD na mostní projekt, to je zpráva z léta letošního roku. Tento megaprojekt spojí 4 ostrovy.
Název projektu:
Greater Malé Connectivity Project (GMCP pokud budete hledat)
Financování: 400 mil. USD úvěr a 100 mil. USD dar (přátelské vztahy mezi Indii a Maldivami)
Délka projektu: 6,7 km
Trasa mostního spojení: Malé s přístavem Gulhifalhu a industriální zónou Thilafushi
Tento most přinese Maldivám další ekonomickou prosperitu, protože propojí ekonomické subjekty. Mimo toho se zahajuje lodní linka mezi Indii a Maldivami.
Indie doposud půjčila Maldivám již 800 mil. USD. V kritické chvíli, když nebyla na Maldivách voda z odsolovacího zařízení, tak sem vyslala zásoby ve flaškách. Mezi oboma zeměma jsou vysoce přátelské vztahy, stejná kultura a zvyklosti a taky žije dost Maldivanů v Indii a asi 25 tisíc Indů na Maldivách.
Takže je dost možné, že bude tady co sledovat v rámci výstavby, jak se tady tento projekt vyvíjí. Na to, že to je ohlášené v dobách pandemie to bude patrně reálné a pracuje se na uskutečnění projektu.
Nemám co bych tady víc doplnil.