Právě je 18.11.2018 23:36:23




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
 Panama 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Panama
Příloha:
pm-flag.gif
pm-flag.gif [ 934 bajtů | Zobrazeno 9359 krát ]

Příloha:
pm-map.gif
pm-map.gif [ 16.29 KiB | Zobrazeno 9358 krát ]


Rozloha: cca. 78 000 km2
Počet obyvatel: cca. 3,7 mil.
Hlavní město: Panama City (cca. 0,9 mil., s okolím cca. 1,5 mil. obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 11.3.2016 23:27:45, celkově upraveno 1

aktualizace počtu obyvatel



14.5.2009 20:52:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.mop.gob.pa/

Hlavní dopravní systém v zemi tvoří pozemní komunikace. Síť silnic dosahuje délky 17.210 km, přičemž 42% silnic má pevný povrch. Vzhledem ke geografickým podmínkám země je stěžejní komunikací Panamerická dálnice, která protíná zemí ze západu na východ od kostarických hranic přes hlavní město Panamu až po pralesní provincii Darién na západě, kde končí několik set kilometrů před kolumbijskou hranicí. Kvalitní pozemní spojení s Kolumbií neexistuje. Další významnou dopravní komunikací je dálnice spojující hlavní město s přístavem Colón na severu, kde se nachází středisko obchodu (Volná zóna Colón).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.5.2009 17:57:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Autopista Alberto Motta Cardoze :arrow:
Příloha:
PA1.jpg
PA1.jpg [ 235.35 KiB | Zobrazeno 9260 krát ]

Příloha:
PA2.jpg
PA2.jpg [ 60.29 KiB | Zobrazeno 9260 krát ]

Příloha:
PA3.jpg
PA3.jpg [ 56.07 KiB | Zobrazeno 9260 krát ]

Příloha:
PA4.jpg
PA4.jpg [ 44.09 KiB | Zobrazeno 9260 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.5.2009 18:22:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Význam Panamy spočívá zejména v tom, že představuje jedno z hlavních logistických center světa (prochází jím 5 % světového obchodu). Strategický význam Panamy pro světový obchod je především v existenci Panamského průplavu, otevřeného v říjnu 1914. Od konce roku 1999 je průplav pod správou Panamy. Průplav zaměstnává cca 9 tisíc osob. Nejvíce využívají Panamský průplav USA, ČLR, Japonsko, Chile, Korea, Peru, Ekvádor, Kanada, Panama, Mexiko, Kolumbie, Venezuela, Tchaj-wan, SRN, Guatemala. Celkové příjmy z provozu průplavu představují ročně kolem 14 000 mil. USD (téměř 50 % HDP Panamy), zatímco výdaje se pohybují kolem 900 mil. USD ročně. Vláda trvale propaguje význam a popularitu průplavu; např. uskutečňováním mezinárodních konferencí na téma „Panama jako logistické a dopravní centrum obou Amerik“.

Rozšíření průplavu bylo schváleno referendem 22. října 2006. V letech 2008–2010 probíhala řada výběrových řízení na rozšíření a modernizaci. Konkurz vyhrála španělská firma ACS Servicios. Veškeré práce mají být ukončeny do října 2014 tak, aby rozšířený průplav mohl být inaugurován při oslavě 100. výročí jeho otevření. Po rekonstrukci by se kapacita tonáže přepravované v průplavu měla zvýšit na dvojnásobek, ze současných 300 mil. tun na 600 mil. tun. Celková investice projektu rozšíření je 5,25 miliard USD.

Úřad správy Panamského průplavu :arrow:

http://www.pancanal.com/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.4.2012 16:35:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Bridge Atlantic Panama :arrow:
Příloha:
vinci-panama-atlantic-bridge.jpg
vinci-panama-atlantic-bridge.jpg [ 44.13 KiB | Zobrazeno 8244 krát ]

https://micanaldepanama.com/ampliacion- ... atlantico/

*náklady: 366 mil. USD
*zhotovovitel: VINCI
*celková délka stavby: 3 km
*parametry: 2x2
*výška: 75m

Stavba se začala stavět letos, dostaví se za 3,5 roku.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.6.2013 20:42:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
ENA Panama: Empresa Nacional de Autopistas :arrow:

http://www.enacorredores.com/

*provozovatel dálnic v zemi
*vybírá za dálnice mýto, za které dokáže refinancovat výstavbu

Corredor Sur in Panamá :arrow:

http://es.wikipedia.org/wiki/Corredor_Sur
Příloha:
Poznámka: odevzdán do provozu v roce 2000, nyní se pracuje na jeho prodloužení
2000.jpg
2000.jpg [ 274.79 KiB | Zobrazeno 7847 krát ]

Rozšíření tohoto koridoru:
Příloha:
1cf0867d4958ed505af24fcbfd3efa0c.jpg
1cf0867d4958ed505af24fcbfd3efa0c.jpg [ 73.7 KiB | Zobrazeno 7847 krát ]

*jde o práce v hodnotě přes 500 mil. USD

Kód:
La obra de ampliación del corredor Sur, por un monto $509 millones, cuenta con cuatro elementos: la ampliación del corredor, a un costo de $146 millones; un relleno de 44 hectáreas frente a Atlapa, de $153 millones; un viaducto elevado desde Atlapa hasta la cinta costera uno, por $160 millones y la conexión de la Ave. 12 de Octubre con el corredor Sur, conocida como ramal Ernesto T. Lefevre, a un costo de $50 millones.


Autopista Panamá City - Colón :arrow:
Příloha:
36736495.jpg
36736495.jpg [ 65.64 KiB | Zobrazeno 7847 krát ]



*tato trasa prochází dlouhé roky modernizačním procesem, který se prodlužuje pro nedostatek peněz

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.5.2014 11:43:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Dne 15.10. se odevzdal do provozu poslední úsek Corredor Norte. Jedná se o úsek dlouhý 10 km a celkem o 30 km dálnici kolem hlavního města Panamá.

Zdroj: http://www.critica.com.pa/nacional/ulti ... rto-409444

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.10.2015 20:26:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Panama: Slavnostní inaugurace rozšířeného Panamského průplavu

27. 6. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

Slavnostní inaugurace rozšířeného Panamského průplavuDne 26. června 2016 byla slavnostně otevřena nová rozšířená část Panamského průplavu (Canal de Panamá, CdP). Inaugurační projev přednesl prezident Panamy Juan Carlos Varela v doprovodu 10 zahraničních nejvyšších vládních a státních představitelů a členů 60 delegací.

Slavnostního aktu se zúčastnil rovněž ministr pro záležitosti CdP Roberto Roy a šéf státního Úřadu pro Panamský průplav (ACP, Autoridad del Canal de Panamá) Jorge Quijano. Historicky první lodí, která dne 26. června 2016 proplula rozšířeným CdP, byla obří čínská loď Cosco Shipping Panamá (jež byla vylosována ze seznamu největších klientů průplavu). Za první proplutí rozšířeným kanálem v délce 80 km při cestě z řeckého Pirea do Šanghaje zaplatila „vodní mýtné“ ve výši 600 tisíc USD.

Stavební práce na rozšíření CdP trvaly více než 9 let (začaly v roce 2007). Mezinárodní výběrové řízení na realizaci stavby vyhrálo konsorcium GUPC (Grupo Unidos Por el Canal). Toto čtyřčlenné evropsko-panamské stavební sdružení tvoří španělská společnost „Sacyr“, italská „Salini Impregilo“, belgická „Jan de Nul“ a panamská „Constructora Urbana“. Původní rozpočet představoval 3,2 mld. USD cca 80 mld. Kč). Na financování projektu se podílelo 5 velkých finančních institucí (mj. IFC, BID, CAF či japonská JBIC) včetně Evropské investiční banky, která poskytla provozovateli úvěr ve výši 500 mil. USD.

Na stavbě rozšířeného průplavu pracovalo celkem po dobu 3219 dní více než 30 tisíc dělníků a odborníků z nejrůznějších oblastí ze 42 zemí světa. Stavba byla obrovskou příležitostí pro tisíce subdodavatelů (kolumbijské firmy například realizovaly zakázky kabeláže). Na stavbu bylo spotřebováno 4,4 mil. m3 betonu (což je objem stavebního materiálu potřebný k výstavbě 450 budov o 20 poschodích) či 220 tisíc tun železa a oceli. Nové plavební komory mají 16 obřích vrat, které váží 50 tisíc tun.

Výstavbu však provázely spory jak mezi generálním dodavatelem a ACP, jako zadavatelem zakázky, tak i mezi stavebními firmami a jejich zaměstnanci. Několikrát se kvůli pracovněprávním sporům výstavba zastavila. Mj. proto byl rozšířený průplav předán k užívání s několikaměsíčním zpožděním a výrazným navýšením nákladů. Finální rozpočet se vyšplhal na 5,6 mld. USD (133 mld. Kč). Nehledě na inauguraci stavby stále probíhá právní spor mezi GUPC a ACP o vícenáklady a pokuty (mj. za nedodržení termínu, kvality betonu atd.) za více než 3,1 mld. USD.

Komory nových zdymadel v Agua Clara a Cocolí, spojující Tichý oceán a Karibské moře resp. Atlantický oceán, jsou dlouhé 427 metrů, široké 55 metrů a hluboké 18 metrů. V současné době mohou proplouvat CdP lodě o nosnosti do 170 tisíc tun včetně tzv. lodí neopanamax (post-panamax), které mohou pojmout až 14 tisíc kontejnerů (podle odborníků to představuje 96 % světové lodní flotily; dosud mohly využívat CdP jen lodě do nosnosti 79 000 tun).

Loni dopravní společnosti přepravily přes CdP více než 310 milionů tun nákladu. Díky rozšíření průplavu se očekává navýšení na více než 600 milionu tun. Přes Panamský průplav dnes proudí 6 % světového obchodu, přičemž největšími klienty jsou lodní společnosti USA (loni přepravily přes CdP náklad zboží o hmotnosti 163 mil. tun), Číny (48 mil. tun), Chile (27 mil. tun), Japonska (23 mil. tun), Peru (19 mil. tun) a Korejské republiky (18 mil. tun).

Dnes CdP přispívá do státní pokladny zhruba 1,2 mld. USD ročně a představuje de facto největší státní podnik v zemi. Současně je i největším zaměstnavatelem, neboť poskytuje přímo 13 100 pracovních míst. Podle ACP do konce letošního roku využije CdP na základě potvrzených objednávek minimálně 154 lodí typu neopanamax, což navýší příjmy a zisk ACP podle analytiků minimálně o 30 % (denně může rozšířený průplav využít až 12 těchto obřích lodí plus 28–30 lodí starou část CdP).

Panamský průplav začali stavět Francouzi v letech 1880–1889. Jejich projekt však zkrachoval (a stál 20 tisíc lidských životů). Výstavbu průplavu obnovily Spojené státy v roce 1904 a první loď proplula CdP o deset let později v roce 1914. USA spravovaly Panamský průplav až do roku 1999 (a platily Panamě roční poplatek 250 000 USD). Na nátlak Panamců v roce 1977 tehdejší americký prezident Jimmy Carter podepsal smlouvu s prezidentem Omarem Torrijosem o navrácení správy průplavu pod plnou kontrolu vlády Panamy k 1. lednu 2000.

Rozšířením CdP se posílí role Panamy jako logistického a obchodního centra regionu a dále se zvýší podíl Panamy na dopravním zajištění světového obchodu.

Pokud jde o konkrétní mezinárodní přínos modernizace a rozšíření CdP, je třeba zdůraznit, že předně výrazně zlevní dopravu zboží mezi Amerikami (zejména západním pobřežím Kanady, USA, Mexika a celé Střední a Jižní Ameriky) a Asií. Vzhledem k tomu, že Čína je dnes největším asijským klientem průplavu, poskytne jejím firmám rychlejší a levnější přístup nejen na americké trhy (nadměrné lodě už nebudou muset plout až na jih LA přes Hornův mys), ale rovněž k místním nerostným surovinám včetně ropy.

Hlavní námořní trasy, které využívají CdP, jsou z východního pobřeží USA do Asie a na západní pobřeží Střední a Jižní Ameriky a dále z Evropy na západní pobřeží celých Amerik (od Kanady až po Chile). V tomto směru dojde z Evropy rovněž ke zrychlení a zlevnění dopravy včetně liniových námořních tras využívaných českými exportéry především z přístavů v Německu, Polsku, Belgii či Nizozemsku. Z hlediska hodnoty exportu byly loni nejvýznamnější zbožovou položkou vyváženou do Kolumbie přes CdP osobní automobily a v roce 2014 energetické technologie (turbíny).

Většina nákladů, které se přepravují přes CdP, představuje zboží v kontejnerech, dále obilniny, ropa a její deriváty. Po rozšíření průplavu se zvětší portfolio přepravovaných komodit mj. o zkapalněný zemní plyn a uhlí (Kolumbie již vyjednává export uhlí do Číny a Korejské republiky z přístavů v Cartageně, Buenaventuře, Santa Martě a Barranquille).

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Bogotě (Kolumbie).

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/pa ... 80196.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.9.2016 14:10:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Tohle bude 3. most ponad Panamský kanál: viewtopic.php?p=82156#p82156 .

Ovšem Panama zadala soutěž již i na 4. most, kde se náklady pohybují kolem 1 mld. USD. Je zde 6 zájemců o výstavbu, kteří se letos v 5. měsíci přihlásili a všichni splňují podmínky soutěže. Jsou to: Dragados, Odebrecht, Hyundai + Sacyr, Astaldi, čínské firmy na čele s CCCC, další čínské firmy na čele s CSCEC . Most má mít 6 pruhů a prostor pro Panama metro rail. Vláda se k záměru vybudovat most 1. krát zmínila v roce 2015. Náklady na soutěž a poradenství jsou 17 mil. USD a řídí je americká společnost T.Y Lin International.

1. most se jmenuje Bridge of the Americas, dokončen v roce 1962 s tehdejšími náklady 20 mil. USD
2. most se jmenuje Centennial Bridge, v provozu od roku 2004
3. most se jmenuje Atlantic Bridge, do provozu má jít koncem 2016 (nebo až 2017)

Atlantic Bridge, který se staví je nedaleko města Colon. Jde o 1.050m most s centrálním 530m rozpětím s pylonami ve výšce 212,5m a 75m nad kanálem. Včetně přístupových komunikací jde délka na 4,6 km.

Několik dalších fotek 3. mostu: http://www.asesorespanamenostierras.com ... nama-canal .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.10.2016 0:57:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Výstavba 3. mostu se posouvá s ukončením až na rok 2018 a to do období polovina - konec roku 2018.

https://structurae.net/structures/atlantic-bridge

Zpráva k mostu: z 12/2016: http://micanaldepanama.com/ampliacion/w ... antico.pdf

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.6.2017 12:34:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Panama odložila projekt 4. mostu ponad kanál :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 11.8 KiB | Zobrazeno 4015 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.9.2017 14:27:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Panama road projects underway :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 20.94 KiB | Zobrazeno 3324 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.11.2017 13:41:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
k výše zmíněnému v 1. odseku jde vlastně o pan-americkou silnici (zde č.1), která se vylepšuje a přestavuje celá na 4-pruh, práce jsou již hotové a tah je otevřený, v dalších týdnech proběhne inaugurace všech 5 úseků v celkové délce 185 km na trase Santiago - Dávid :arrow:
Příloha:
pa1.JPG
pa1.JPG [ 43.27 KiB | Zobrazeno 2835 krát ]


po španělsky:

    Los 185 kilómetros de la carretera Santiago- David están abiertos a 4 carriles

    El ministro de Obras Públicas, Ramón Arosemena Crespo, junto al director de Proyectos Especiales Erick Portugal y la empresa contratista realizaron la apertura de los últimos 19 kilómetros del tramo 1 del proyecto de ampliación Santiago-David, desde la comunidad de El Jagua de La Palmas de Veraguas hasta el sector de Viguí zona limítrofe con la provincia de Chiriquí.

    Estos 19 kilómetros corresponden los 71,40 kilómetros que comprende el tramo 1 que abarca desde El Cruce de La Soledad en Santiago de Veraguas hasta la comunidad de Viguí. Con esta apertura los 185 kilómetros que abarca la ampliación de la carretera Santiago-David quedarán habilitados, permitiendo la reducción de tiempos a los usuarios que se desplazan hacia esas zonas de la carretera Panamericana.

    Se estima que para las primeras semanas del mes de enero se esté realizando la inauguración de los cinco tramos que comprenden esta obra.

    Este proyecto de estudio, diseño, construcción, financiamiento y mantenimiento de obras para la rehabilitación y ensanche de la Carretera Panamericana, contó con una serie de adecuaciones para mejorar la seguridad de los usuarios, está importante vía que es un punto neurálgico para el comercio con Centroamérica.

    Dentro de las adecuaciones de pueden mencionar la introducción dentro del diseño de la barrera New Jersey, franjas sonoras que alertan a los conductores cuando se salen de la vía, mejor señalización vertical y horizontal, entre otros.

    Está obra abarcó la construcción de 29 puentes vehiculares nuevos y se rehabilitaron 29 más, también se construyeron 27 puentes peatonales nuevos y se rehabilitaron 10 puentes peatonales existentes, además se construyeron 92 retornos nuevos a lo largo de todo el proyecto.

    El Ministro de Obras Públicas, Ramón Arosemena Crespo, resaltó que esta apertura es importante, a su vez solicitó a los conductores que manejen con precaución y seguir los límites de velocidad señalizados a lo largo de toda esta carretera.

    Cabe resaltar que para la construcción de esta obra la misma fue dividida en 5 tramos, el primer tramo comprende 71.24 kilómetros desde Santiago hasta Viguí, el tramo dos que abarca Viguí – San Félix con una longitud de 41.76 kilómetros, mientras que el tramo tres está comprendido desde San Félix hasta San Juan con un recorriendo de 14 kilómetros, el cuatro tramo desde San Juan hasta La Pita, con una longitud de 40 kilómetros; y el quinto tramo con un alcance de 19.33 kilómetros.

Příloha:
1440.jpg
1440.jpg [ 314.25 KiB | Zobrazeno 2835 krát ]

Příloha:
2381.jpg
2381.jpg [ 185.14 KiB | Zobrazeno 2835 krát ]

Obrázek

Obrázek

Obrázek

informace z výše uvedeného textu ve 2. odseku se týkají koridoru Corredor de las Playas a rovněž jde o upgrade pan-amerického tahu :arrow:
Příloha:
Mapa-Corredor-de-las-Playas-actualizado.png
Mapa-Corredor-de-las-Playas-actualizado.png [ 167.73 KiB | Zobrazeno 2835 krát ]

Zde se jedná o celkový upgrade a dostavbu 56 km 4-pruhu, z čeho 36,3 km je výstavba na 4-pruh a zvyšek je zásadní renovace a modernizace stávajícího 4-pruhu. Tady jsou již 3 zájemci o realizaci. Více informací, po španělsky je pak zde: https://elcapitalfinanciero.com/tres-co ... as-playas/ a zde: http://laestrella.com.pa/panama/naciona ... 8/24033119 .

Panama tak zásadně přispívá k zlepšování průchodnosti Pan-americké silnice a i celkově je průjezdnost této země na vysoké úrovni v rámci regionu.

Hospodářský vývoj:
*dluh se drží na úrovni kolem 40% HDP (v rámci dekády pokles o 10%)
*HDP roste v úrovních nad 5%
*nezaměstnanost se pohybuje mezi 5 a 6%
*inflace je pod 1%

Typické dálnice jsou ale jen v rámci hlavního města a průmyslovo-obchodní zóně v Colón, jinak jde spíše o rychlostní tahy s vícero pruhy. Ale jak jsem napsal, tak se upgradují: nové povrchy, betonové stř. dělící pásy typu NJ, nová svodidla, nové odvodnění, zásadní rekonstrukce mostů atd.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.12.2017 16:23:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
Atlantic Bridge in Panama successfully keyed

v tématu jako 3. most
Příloha:
vi-pa.JPG
vi-pa.JPG [ 115.81 KiB | Zobrazeno 1170 krát ]

Obrázek

zdroj: portál vinci.com

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.9.2018 11:02:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
ještě jeden záběr na to výše uvedené, protože to stojí za to, ale nechci to upravovat, když už i tam je nahraná příloha a tady je vidět jaký je člověk budovatelský typ; nejdříve se vykope kanál, ale pak se staví mosty, aby se pevnina zase propojila, ale tady tento záběr znázorňuje ten rozsah nad tím kanálem
Příloha:
panama.JPG
panama.JPG [ 101.21 KiB | Zobrazeno 649 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.10.2018 23:08:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11324
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Panama
A ještě se vrátím k projektu 4. mostu ponad kanál (výše je 3. most), dá se to snadno najít ve vláknu jak to je. Vláda tedy odložila dotendrování mostu, ale koncem léta se k tomu vrátila a vyhlásila vítěze tendru :arrow:
Příloha:
Poznámka: vizualizace
4.JPG
4.JPG [ 83.4 KiB | Zobrazeno 510 krát ]

*konsorcium Panama Cuarto Puente: čínské firmy kolem čínské společnosti CCCC
*náklady na výstavbu se zvedají z odhadu 1 mld. USD na 1,42 mld. USD
- odklad výsledků tendrování a zvednutí cen materiálů jsou toho důvodem
*vláda si vybrala již v 06/2018, ale ostatní zájemci se proti tomu odvolali
*inženýrská poradenská společnost Roughan & O’Donovan dopracovala projektovou dokumentaci mostu včetně napojení a pro správce kanále je již i dopadová studie ŽP
*most bude mít délku 3 km, hlavní rozpětí bude 540m s 80m prostorem nad navigační prostor kanálu
*budou tady 2 věže ve tvaru Y, 6-pruhů každý se šířkou 3,65m a 2 pruhy pro Metro Line 3
*bude tady i separátní pruh pro pěší a bike

Výstavba mostu se zahajuje letos a trvat má 3 roky. Součástí prací jsou i 2 MÚK a to El Frijol (prostor Albrook oproti letišti Marcos A. Gelabert) a západní napojení na Pan-americkou silnici.


No a ještě jedna informace z tohoto měsíce. Vedou se vášnivé debaty o docela kontroverzním projektu v této zemi a to rozšíření Pan-americké silnice mezi mezi Las Americas bridge a Arraijan ze. Práce mají být v hodnotě 335,5 mil. USD, ale má se vykácet 91ha lesů, z čeho 50ha leží v NP a je proti tomu značný odpor a je stále tlak na změnu trasování nového 4-pruhu s cílem ochránit lesy. Ovšem realita stavu je, že již je 10% prací uskutečněných a ona i stávající silnice vede přes park :arrow:
Příloha:
DJI_0028.jpg
DJI_0028.jpg [ 193.13 KiB | Zobrazeno 507 krát ]

http://www.mop.gob.pa/ampliacion-a-8-ca ... de-avance/

Kdyby ten link zanikl, tak jde o to, že se provedou ekologické kompenzace. Něco se zalesní a již i při samotné výstavbě se postupuje velmi ohleduplně k okolní fauně a flóře. Stav je takový, že není kde jinak tuto trasu zrealizovat. Na tom odkazu je také fotogalerie z výstavby. :idea:

Jak je možnost poznat, tak se jde i ze 4-pruhu na 8-pruh a to 2x3 a 2 budou rezervní, kde se dle špičky vypreferuje směr jízdy. Nechce se mi to ale celé překládat. :oops:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.10.2018 13:34:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz