Právě je 23.7.2019 13:02:31




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 Brazílie 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
V Porto Alegre se staví nový most (již jsem o tom psal) v rámci nové silnice BR-290. Ve městě žije 1,5 mil. obyvatel, s okolím pak asi 4 miliony. Pár fotek:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.2.2019 18:04:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
Kolaps mostu na silnici PA-483 asi 50 km od města Belém ve státě Pará po nárazu lodi do něj.

https://www.reuters.com/article/us-braz ... SKCN1RI0KJ
https://satmu.com/brazil/the-bridge-tha ... port-stop/




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.4.2019 10:27:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
BR-381 upgrade Minas Gerais state
sledovaný vývoj

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3371

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.5.2019 16:29:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
velmi hezký přehled z dualizace BR-381 v Barão de Cocais, stát Minas Gerais:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3392

a ještě záběry z výstavby nového silničního mostu mezi státy Acre a Rondonia na řece Madeira, silnice R-364:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3391

nebo další upgrade/dualizace silnice BR-470 ve státě Santa Catarina:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=3381

a nebo záběr z letadla na výstavbu připojovací silnice na nově budovaný most v Porto Alegre (sledovaná stavba):

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.7.2019 18:16:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
Brazilský silniční úřad ANTT vypíše v polovině 09/2019 tendr na koncesi silničního tahu BR - 364/365. Jde o 437 km tah spojující Jatai, Ituiutaba a Uberlandia ve státě Minais Gerais. Koncese bude v délce 30 let a investice do silnice se odhaduje na 1,22 mld. USD. Vítězem tendru se stane ten, kdo nabídne nejnižší mýtné pro přejezd. Koncesí je tady vícero, ale málokdy se objevují v takovém rozsahu.

    Project Summary
    The project was qualified in the Investment Partnerships Program (PPI) at the 1st PPI Council Meeting, held on September 13, 2016.

    In this concession, which will have a term of 30 years, the future concessionaire will explore, recover, operate and monitor the infrastructure. In addition, it will be responsible for expanding the capacity and maintenance of the level of service of an important corridor for the outflow of agro-industrial production in Southeastern Goiás and the Triângulo Mineiro region of Minas Gerais.

    The stretch between Jataí, GO and Uberlândia, MG connects with the BR-050 and BR-153 highways, which are currently granted and connect with important highways in the State of São Paulo. This set of roads constitutes an important route between the producing regions of the Midwestern region, the consumer centers of the Southeast and the Port of Santos.

    The stretch has a total of 437 kilometers in length.

    Compulsory investments include some duplication, marginal roads, walkways and intersections.

    In addition to the physical improvements, the following offer is also expected:

    • Emergency medical services;
    • Mechanical assistance;
    • Toll systems and toll collection control;
    • Production and publishing of a periodical bulletin;
    • Complaint services;
    • Fire fighting;
    • Capture of animals on the right of way;
    • Speed control system;
    • Cargo weighing system, among others.

https://www.ppi.gov.br/highway_br_364_3 ... a_to_jatai

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.7.2019 13:44:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
Výše uvedená informace je ta lepší. Horší je, že brazilské oddělení pro dopravní infrastrukturu (DNIT) ohlásilo omezení výdajů do silniční infrastruktury. Až 56 dálničních projektů má snížený rozpočet a postaví se méně nebo pomaleji než dle plánu nebo se dokonce zcela zruší nebo odloží na později. Nyní je rozpočet reálně o 1/3 nižší než v roce 2014. Rozpočet se snížil z 1,59 mld. USD na na 1,04 mld. USD. Ruší se tak plánové projekty: rozšíření BR-364 ve státě Rondonia, nový okruh kolem Maceio ve státě Alagoas a upgrade BR-230 ve státě Paraiba a BR-282 ve státě Santa Catarina. Budou se pro ně hledat jiné zdroje financování nebo se odloží na jindy.

Dále se hledá model koncesních forem pro stát Rio de Janeiro. Je nutno zadat formy PPP pro 142 infrastrukturních projektů v celkových nákladech kolem 2,16 mld. USD. Asi 80% z toho se týká silniční infrastruktury. Klíčové silnice, které potřebují vylepšení jsou RJ-127, RJ-145 a RJ-155.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 7.7.2019 19:29:13, celkově upraveno 1

doplnění informací



7.7.2019 9:56:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
Financování silniční sítě

Brazilská federální vláda spravuje federální dopravní systém, který realizuje prostřednictvím federálních agentur nebo koncesní formou nebo jinou autorizací tak veřejnými jak i soukromými firmami nebo formou PPP. Nezáleží na typu administrace, federální vláda má právo zasáhnout do kterékoliv části silniční infrastruktury z hlediska použití finančních prostředků.

V roce 2001 se vytvořila nová federální agentura pod ministerstvem dopravy na implementování politik, které určí spravování infrastruktury federálního dopravního systému, včetně provozu, údržby, výstavby, zvýšení kapacity na silnicích a terminálech.

Zároveň byla v roce 2001 daň uvalená na dovoz a prodej ropy a produktů z něj, plynu a jiných derivátů přesměrována jako zdroj financování dopravních infrastrukturních programů. 29% peněz se distribuuje státům a federálnímu distriktu a tyto peníze se musejí nasměrovat na dané cíle. Státy pak musejí 25% poskytnout svým městem a obcím a i tyto peníze musejí být použité na financování dopravních infrastrukturních programů. Brazílie nezavedla extra zdanění vozidel.

Silniční infrastruktura

Národní dopravní systém

Dle zákonu z roku 2011 se ustanovil Národní Dopravní Systém (Sistema Nacional de Viação, SNV) v souladu s federální ústavou, která určuje, že federální vláda má pravomoc přímo nebo prostřednictvím oprávnění, koncese nebo povolení poskytovat služby v mezistátní a mezinárodní osobní silniční dopravě. Tyto dopravní systémy jsou pak ve 3 úrovních: federální, státní a regionální (městská). Tyto systémy se pak neuplatňují pouze v silničním provozu, ale i na železnici, vodě a letecké dopravě. Federální systém spravuje SNV.

Federální dopravní systém

SFV (Sistema Federal de Viação) je složený z federálního silničního subsystému, federálního železničního subsystému, federálního vodního subsystému, federálního vzudšního subsystému. Správa SFV přináleží federální vládě a zahrnuje plánování, výstavbu, údržbu, provoz komponentů.

Federální vláda musí vykonávat SFV prostřednictvím federálních agentur a orgánů nebo koncesí, oprávněním nebo veřejnou nebo soukromou společností nebo systémem PPP. Federální vláda může poskytnout finanční prostředky bez ohledu na to, který typ administrace má dané části na starost.

Financování národní silniční infrastruktury

Výstavba silnic a jejich údržba je v podstatě financovaná federální vládou prostřednictvím mýta, koncesí nebo ze zdanění dovozu a prodeje ropy a ropních produktů, plynu a dalších derivátů a etanolu.

Mýto

Článek 150(V) v Ústavě zakazuje federální vládě, státům, federálnímu distriktu a samosprávám limitovat pohyb osob a tovaru mezi státy nebo je extra zdaňovat s výjimkou zpoplatnění užívání vládou udržovaných silnic.

Koncese

Vláda může udělit koncesi na výstavbu a provoz federálních silnic a údržbu stávajících silničních projektů prostřednictvím výběru mýta.

Dle zákona z roku 2005 se regulují koncese veřejného sektoru a veřejných prací a musí se řídit článkami z ústavy.

Vláda je oprávněná pověřit ministerstvo dopravy zadělením 25-roční koncese a může se udělit její další 25-roční obnovení a to pro města, státy i federální distrikt nebo pro seskupení firem, které spravují dálnice nebo silnice nebo rozvíjejí federální silniční projekty. Poplatky se pak řídí dostupností daných projektů a ty mohou být z oblasti zkapacitnění dopravního toku, z nových prvků bezpečnosti nebo jiných vylepšení projektů infrastruktury.

Federální vláda může poskytnout koncesionáři finanční prostředky na ty práce, které nejsou součástí udělení koncese, ale mají souvis s danými objekty.

Na základě zákonu z r. 2001 se vytvořil národní departement dopravní infrastruktury (Departamento Nacional de Infraestrutura de Transportes, DNIT), tedy federální agentura pod ministerstvem dopravy a tato administruuje infrastrukturu SFV včetně provozu, údržby a jakékoliv stavební aktivitě vedoucí k navýšení kapacit a rozšíření infrastrukturní sítě nových silnic, terminálů dle daných směrnic zákonu.

Příjmy z daní

Zákon z roku 2001, vytvořil intervenční ekonomický příspěvek (Contribuição de Intervenção no Domínio Econômico, CIDE), daň z dovozu a prodeje ropy a ropních produktů, plynu a dalších derivátů a etanolu.

Příjmy CIDE jsou alokované do rozpočtu a dále směrují na financování dopravní infrastruktury a na financování ekologických opatření souvisejících s petrochemickým a plynárenským průmslem. To znamená, že v konečném důsledku tyto peníze netvoří jen federální příjmy, ale i státní a samosprávní. Sazby se pak člení dle jednotlivých produktů.

Zákonem z roku 2002 se tvoří kriteria pro vznik národního fondu dopravní infrastruktury (Fundo Nacional de Infra-Estrutura de Transportes, FNIT).

Prostředky z fondu CIDE pak směrují na klíčové cíle v redukci spotřeby paliva v rámci ekonomických směrů investicí do národní infrastruktury nebo se zlepšuje bezpečnost provozu a investuje se do veřejné hromadní dopravy, do zvýšení kapacity dopravních toků na větší objem přepravy tovarů a osob. To vše v souladu s urbánním plánem a ekonomickou návratností projektů.

FNIT je řízený ministerstvem dopravy a financuje dopravní infrastrukturální investiční programy. Jsou vymezené do multimodální aplikace v plnění zákonu o rozpočtu a musejí se dodržet zadané cíle z hlediska financování daných programů.

Další zákon pak upravuje i to, že správa federální silniční infrastruktruy a provoz dopravy se má převádět decentralizovanou formou dalšími úřady pod federální vládou. Možno využít i soukromé společnosti, koncese a jiná oprávnění.

Nové iniciativy v silniční infrastruktuře

Zákon z roku 2001 byl posledním velikým zákonem v oblasti legislativy v získávání vyššího financování pro silniční infrastrukturu. V této souvislosti prozatím Brazílie neplánuje zavádět z centrální úrovně daň za ujetou vzdálenost na každé vozidlo.

zdroje pro další čtení: dají se dohledat ve vláknu (zmiňované úřady)

ústava ... http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/co ... tuicao.htm
PPP ... http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/_a ... l11079.htm

další zákony:
http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/Le ... L10233.htm
http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/le ... L10336.htm
http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/le ... l10636.htm

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.7.2019 18:06:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Brazílie
MAPY SILNIC 2019 :arrow:

Federální mapa silniční sítě
Udělené koncese

Brožurka Koncesionářů 2017
*tady se dá opravu mnoho dočíst ke koncesním silnicím a dálnicím, investice, náklady na údržbu, jak se má reformovat tento model do dalších let, jednotliví koncesionáři a jejich operátoři a nimi spravované sítě atd.

Aktuální vývoj v teritoriu:

Brazílie je největší zemí Latinské Ameriky a aktuálně podle většiny zdrojů 8. největší ekonomikou světa. Jedná se o trh s 209 miliony obyvatel a s obrovskou domácí poptávkou a silnou střední třídou čítající více než polovinu populace. Brazílie je pátá největší země světa, pátá nejlidnatější země a osmá největší světová ekonomika. Je považována za šestou zemi světa, pokud se týká bohatství přírodních zdrojů.

Brazílie je parlamentní demokracií. V nedávných letech zažila hlubokou politickou krizi, související především s rozsáhlou protikorupční akcí s názvem Lava-Jato, jež odhalila korupční praktiky v politickém i podnikatelském prostředí. Politická krize úzce souvisela i s krizí ekonomickou - v letech 2015 a 2016 došlo k poklesu HDP o 3,8 %, resp. o 3,6 %, což znamenalo nejhlubší recesi od r. 1948. V r. 2017 došlo k mírnému oživení ekonomiky, která vzrostla o 1 %. Vzhledem k nízké srovnávací základně se však jednalo de facto o zanedbatelný růst. V roce 2018 se zvýšil HDP BFR o 1,1 % a v roce 2019 se očekává jeho nárůst okolo 2 %.

Státní dluh je na úrovni cca. 77% HDP. Z 50% na 70% HDP vystoupal hlavně z důvodu recese během pár let. Nezaměstnanost je na úrovni kolem 12,5%.

Rok 2019 je už teď pro zásadnější růst ekonomiky ztracený. Analytici a ekonomové hned zkraje roku poupravili a snížili odhady růstu - nezaměstnanost se hned tak nesníží a firmy budou mít stále ještě problémy. Očekávané nastartování ekonomiky je odloženo na rok 2020. Zákony pro snížení schodku, jako například omezení investic státu jsou stále v platnosti.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.7.2019 20:04:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz