Haiti

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

haiti_flag.gif
haiti_flag.gif (5.28 KiB) Zobrazeno 20495 x
ha-map.gif
ha-map.gif (13.15 KiB) Zobrazeno 20494 x
Rozloha: cca. 28.000 km2
Počet obyvatel: cca. 11,4 mil.
Hlavní město: Port-au-Prince (cca. 1 mil.., s okolím cca. 2,7 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.10.2020 9:59:23, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

V lednu 2010 zasáhlo Haiti jedno z nejničivějších zemětřesení v historii světa. Haiti již před ním patřilo k jedné z nejchudších zemí světa a i proto jsem se této zemi neplánoval věnovat. Každý si může najít informace o tomto zemětřesení na webu a předpokládám, že každý normální člověk tuto hroznou katastrofu zaregistroval, takže se jí teď neplánuji ani více věnovat. Pro Haiti je to obrovská tragédie, protože při zemětřesení zahynulo víc jak 100 tis. lidí a dalších asi 400 tis. přislo o střechu nad hlavou. Obrovské škody vznikli na budovách, silniční síti atd. Svět se vzchopil a Haiti dostává rozsáhlou materiální, ale i finanční pomoc.

Haiti dostane během následujících 10 let téměř 10 mld. USD na obnovu země. Již místní prezident vyhlásil, že nepůjde o opravování i tak špatně postavěných budov a silnic, ale o zcela novou výstavbu. Přibližně 1/5 z té sumy bude směrovat právě do obnovy silniční síti v rámci celé země :arrow:

*území Haiti bylo vícekrát zasaženo ničivými uragány, ze kterých se země ani nestačila vzpamatovat
*země trpěla častými záplavami, které již i tak ještě více znemožňovali opravy starých nezpevněných komunikací
*v roce 2010 došlo k několika silným zemětřesením, které doslova zničili stávájící silniční síť
*po zemětřeseních přislo k obrovským vodním srážkám a v částech, kde zemětřesení nebylo cítit se sesunula půda, která strhla další obydlí lidí a došlo i ke zřícení silničních mostů

V roce 2010 kromě již probíhájících prací: záchrana živých poskytnutím dostatku vody a jídla, se místní vláda, OSN, americká vláda a EU zaměří na plán rekonstrukce a obnovy. Země bude muset změnit stavební normy a jistě vznikne celý řad infrastrukturálních projektů i v silniční síti, které sem postupně budu přidávat.

Haiti leží na ostrově Haiti a zajímavostí je, že na tomto ostrově jsou dva státy. Ten druhý je Dominikánská republika s vyšší životní úrovní a rovněž vyspělejší silniční sítí, co mj. pomáhalo a pomáhá při zásobování Haiti.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi bylo před zemětřesením cca. 5.000 km silnic všech typů. Silniční síť byla velmi slabo rozvinutá, většina země neměla celoroční kvalitní spojení s hlavním městem. Z tohoto počtu mělo jen asi 1.000 km zpevněný povrch, přicem to byli silnice především ve hlavním městě a nejbližším okolí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací, dopravy a komunikací :arrow:

http://www.mtptc.gouv.ht/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní silniční síť na Haiti
maillage_routier_small.jpg
maillage_routier_small.jpg (232.57 KiB) Zobrazeno 20009 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Poslední roky se začalo investovat do obnovy silniční sítě. Pokládá se asfalt ve městech a obnovují se poškozené silnice po zemětřesení. :arrow:

DEPARTEMENT DU NORD
20130204_mtptc-A77-Dapt-Nord_0206Betonnage-bitumineux-a-Veaudreuil.jpg
20130204_mtptc-A77-Dapt-Nord_0206Betonnage-bitumineux-a-Veaudreuil.jpg (149.96 KiB) Zobrazeno 19578 x
20130204_mtptc-A77-Dapt-Nord_0220Betonnage-bitumineux-a-Veaudreuil.jpg
20130204_mtptc-A77-Dapt-Nord_0220Betonnage-bitumineux-a-Veaudreuil.jpg (95.2 KiB) Zobrazeno 19578 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Rekonstrukce silnic a ulic zdárně probíhá, obnovuje se i telekomunikační sektor, ovšem práce jdou o dost pomaleji. Více se ale dbá na technické normy. Katastrofické zemětřesení z roku 2010 je stále vidět všude, tedy pozůstatky v podobě ruin.

Velká sláva byla v létě, kdy se odevzdal zcela nový most Pont Duvivier nad řekou Grise.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (964.04 KiB) Zobrazeno 16984 x
Zdroj: http://mtptc.gouv.ht/accueil/actualites/article_9.html

Několik videí:



Zde práce z realizace RN1 (přes IDB, dle mapky víše znázorněné):



Dále něco z RN7:



Nový hlavní průtah hlavním městem, vozovka nová, chodníky nové atd., parametry 4-pruhu jsou různé:



Základem pro obnovu zničené země je totiž dostupnost území. Jenom tak se dá následně zahájit další rekonstrukce a zajistit kvalitnější zásobování. Je to těžké jak je ostatně vidět i na videích: terén je hornatý a škody jsou enormní.

1/4h krátký dokument mapující několik typů prací rekonstrukce a výstavby i mimo silnic:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Na Haiti zemřelo za uplynulé dny několik stovek lidí, poslední odhady jsou již až na 900 mrtvých důsledkem hurikánu Matthew. Na jihu a v dalších částech země došlo ke zřícení mostů, což komplikuje situaci a komplikuje i již zahájené renovační práce po ničivém zemětřesení z roku 2010. Hurikán smetl kromě mostů i mnoho domů, poškodil další infrastrukturu atd. Způsobil povodně a vítr s rychlostí 230 km/h se postaral o další materiální škody. Centrální vláda není schopna přesně vyčíslit škody, nemá stále zmapovaná území, před kolapsem je síť nemocnic pod návalem tisícovek zraněných lidí. Haiti je znovu v krizi. Obnova infrastruktury je poslední roky intenzivní, celý svět odklepl zemi obrovské peníze. První roky se museli nastavit technické normy a vybudovat porty a kapacity pro přísun všeho. EU schválila pro Haiti třeba v období 2014 - 2020 přes 400 mil. € na základní infrastrukturu: veřejné budovy, školy, nemocnice, dopravní infrastruktura. USA podporují Haiti nejvíce v zdravotnické oblasti. Desítky mil. USD směrují na vybudování nových nemocničních uzlů v zemi, dotace jdou na léky. Mnoho desítek států zde má misionářské zdravotnické mise. Co je hlavní, tak se staví dle nových norem. Ničivé zemětřesení, které zemi zásadně zničilo v tom roce 2010 trvalo pouhých 40 sekund. Nevydrželo ani mnoho vládních budov. Nyní je to znovu špatné, protože mnoho oblastí je závislých na jediné silnici a když na ní odejde most, tak se nedá dále pokračovat v ničem. Něco z let minulých: http://fr.slideshare.net/laurentlamothe ... rnementaux .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem po letech přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Nyní doplním vícero informací. Pokusím se o charakteristiku toho co bylo až donedávna a vývoj posledních 5 let shrnu do dalšího příspěvku.

Za dekádu se Haiti rozrostlo o 10% obyvatel. Zároveň platí, že Haiti trpí na přírodní jevy, co ničí infrastrukturu, ale taky platí, že se obnovuje dle lepších norem a že ten pokrok je tady citelný oproti stavu, než tady vůbec bylo ničivé zemětřesení. Právě tohle zemětřesení mělo odstartovat masivní rekonstrukční práce trvající následující dekádu, která teď končí. Tak se na to pojďme alespoň malinko podívat. Ovšem, aby to šlo pochopit, tak si shrneme co tady bylo od roku 2000.

Mapa hlavních silnic:
124.JPG
124.JPG (144.65 KiB) Zobrazeno 9375 x
Mezičasem vznikl Silniční fond :arrow:

http://fer.gouv.ht/

Stav silniční sítě byl ještě 5 let katastrofální. Jednak platilo, že za 15 let zpátky se rozsah silniční sítě znížil o asi 30%. Minimální údržba, žádné regionální rozvojové plány a málo peněz pro opravy hlavních silnic se společně s přírodními katastrofami stalo, že silniční síť se prakticky rozpadla. Zůstala jen na mapě. Právě tohle způsobilo největší problém při distribuci jakékoliv pomoci. To znamená, že silniční síť se zmenšila na asi 3500 km. :!: A to síť státních, regionálních a místních silnic, která se do silniční sítě počítala i předtím. Lze vnímat, že chybí lepší spojení se sousedem přímo od hlavního města. A i mezinárodní tímy nemají aktuální mapy, když jezdí krajinou. Různé regiony vykazují něci jiné, než byla realita. Právě poslední dekáda určuje nový rozvoj silniční infrastruktury a z pochopitelných důvodů je to nejvíce vidět posledních pár let.

Národní síť silnic, nejdůležitější silnice mají rozsah kolem 700 km. Spojují města ve státě, kde je rozvinutá ekonomika aneb mají přínos pro politické řízení státu. Stav neodpovídal jejich významu. Intenzity provozu kolem 1 až 4 tis vozidel za 24h.

Sekundární silnice, department- silnice mají délku kolem 1500 km a spojují obydlená větší území v rámci regionů ty větší města, kam vede národní síť silnic. Intenzity od 200 do 1 tis. vozidel.

Zbytek je síť terciárních silnic.

Dalším faktem bylo, že rozsah zpevněné silniční sítě byl 20%. Struktura silnic nebyla nikdy dobře vyřešená. Dá se určit radiální hlavní síť RN1, RN2 a RN3 se sbíhají v hlavním městě Port-au-Prince. No a dalším nedostatkem je, že chybělo dost mostů nad řekama.
155.JPG
155.JPG (65.68 KiB) Zobrazeno 9375 x
Aktuální stav silniční sítě: Celá silniční síť má dnes kolem 6000 km, z čeho 3100 km má zpevněný povrch. Značí to, že se tady opravdu staví tisíce km silnic. Staví se i mosty. V hlavním městě se udělal viadukt, ale ve výsledku vznikla MÚK 2 hlavních tahů.

Zadefinovala se i RN8: Začíná v hlavním městě, pokračuje východním směre až k hranicím Dominikánské republiky.

Silniční fond existuje od roku 2003 a právě poslední dekádu se rozvinul do spolupráce se všemi donorama, což snížilo korupci na minimum. Stát vypracuje co má být cílem a přes silniční fond se pak zajišťuje jak výstavba tak nákladnější údržba.

Viadukt de Delmas (flyover) v hlavním městě v provozu od léta 2015:



realita provozu z výšky z r. 2017:



Z pochopitelných důvodů vzhledem na 20 roční realitu žije nejvíc lidí, prakticky 1/4 v hlavním městě s okolím. Proto taky tady je nejvyšší motorizace a je zde vícero kapacitních tahů různé kvality.

V dalším příspěvku se zaměřím na další stavby.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Takže tady slíbená širší charakterizace silničního rozvoje:

Tak jak to bývá v těchto zemích, tak se silniční síť nerozvíjí rovnoměrně. V rámci metropolitního území se staví širší tahy různých parametrů, vznikají první MÚK, je tady nejvyšší provoz a tím pádem i ekonomická aktivita. Kdo chce ze zbytku státu, tak se sem za těmi službami jednoduše dopraví. Jedno za jak dlouho. Právě proto do regionů se musí vystavět nové silnice. Není důvod ihned stavět dálniční tahy (nemluvě o nákladech), ale dostat silnici do dalších měst. Zkrátit cestovní časy a umožnit další růst v regionech.

Mezinárodní společenství společně s mnoha bankama sem nasměrovalo velké peníze. Jde o balík, který vychází na 100 až 200 mil. USD ročně. To nenajdete přímo v rozpočtu státu, protože to přes něj nejde. Ale dá se najít, že Kanada třeba podpoří konkrétní RN a dá na ní třeba 75 mil. USD. To společenství čekalo na základy kvalitního řízení a vypracování postupů a Haiti se toho chopilo jak doopravdy mohlo, protožer další šance na takové investice tady již patrně nikdy nebude.

Jeden projekt: Všechno začíná na silnici: Klíčová mobilita v Haiti. Tady je projekt od SB, který zkrátil cestování z 90 na 30 minut. S videem i fotkou: https://www.worldbank.org/en/news/featu ... e-en-haiti .



Proto Haiti patří k nejzaostalejším státům. Je hodně afrických států, které jsou na tom celkově špatně, ale tuhle základní silniční síť mají. I když nedokáží rozšířit zpevněné silnice, tak udržují základ, který obsluhuje ten stát v dobrém stavu. To je to, co Haiti dlouhou dobu nedokázalo. Neumělo udržet ani tu základní silniční síť, nemluvě o udržení kvality zpevnění. To, co se tady poslední dekádu realizuje, tak to je jen oživení toho co tady bylo 2 dekády zpátky co se týče rozsahu silniční sítě. Rozsah zpevnění silnic stoupl 3x. Teď bude důležité, aby Haiti z ekonomické prosperity zajistilo část peněz na údržbu, aby se situace neopakovala.

Tady je video z údržbových prací z let 2016/2017, které je právě zaměřeno na odvodňovací prvky kolem silnic, na různé zdi, na periodickou údržbu štěrkových silnic, nové betonové vozovky atd.:



Tady je video ukazující nové silnice v Montagne Noire (jižně od hlavního města):



Tady je video ukazující hlavní tah mezi Léogane a Goave (západně od hlavního města):



Tady je video, kde se cestuje mezi letištěm v hlavním městě do oblasti Laboule, takže lze vidět mnoho ulic v hlavním městě:



Projekty, které nejdou pod "dohledem světa" jsou často nekvalitní a prodražené, takže nakonec ani často nejsou. I finanční řízení je prakticky pod zahraničními institucemi. Vládní dluh je kolem 40% HDP, inflace se drží mezi 10 až 20%, nezaměstnanost kolem 10%. Granty a dary ze zahraniční pomoci jsou v úrovni až 20% příjmů státu. Největší investice uplynulou dekádu je jednoznačně rozvoj zaostalé silniční sítě.

Haiti nyní stojí před dalším problémem, který samozřejmě v této fázi pociťuje kdokoliv. A tímto hendikepem je bezpečnost silničního provozu. Bude se muset nastolit problematika stavu vozidel, základní znalost jízdy a sestavit základní pravidla a možná omezení provozu. Přibývají dopravní nehody nákladních vozidel, autobusů, co pak odstaví silnici na mnoho hodin pro chybějící technické možnosti. Mnoho nehod by nemuselo být. Prozatím se nastartovala základní edukačná kampaň bezpečnost školáků. Do ní se totiž mohlo zapojit mnoho tisíc studentů. A lze tímto nástrojem nastartovat základní osvětu tohoto problému, protože jen těžko by šlo jít dělat výuku do odlehlého regionu, kde pomalu ani nemají silnici. Dále se zaměřuje další kampaň na motocykly a sice používání přileb na hlavě.

V roce 2019 tady zemřelo při dopravních nehodách 520 lidí. Dalších 3317 se zranilo. Ekonomické škody ani nemluvě. Absence rozsáhlejší silniční sítě a i nadále ještě slabší rozsah zpevněných silnic, absence dopravního značení a slabá údržba vozidel a minimální edukace vedou k těmto důsledkům, které se začínají formou 5 nástrojů vést opačným směrem. Policie je začíná pokutovat, pokud se nedodržují:

*u chodců se apeluje na ostražitost, než vstoupí na vozovku (extra u škol)
*dodržování odstupu vozidel při jízdě v koloně
*až 1/3 nehod zaviní motocykly, které jsou přetížené (3 a více cestujících), kteří porušují rychlost i bezpečnost (absence přilby)
*extra pravidlo pro řidiče "vládat ovládat vozidlo": redukovat pocit ospalosti, neužít drogy a alkohol před jízdou
*extra pravidlo pro státní orgány: policie má mít dohled nad tím co způsobuje vážné DN, státní a lokální úřady zlepšovat kvalitu silniční sítě právě tam, kde se stávají časté dopravní nehody

Haiti vnímá od roku 2015 rozvoj silniční sítě i jak socio-ekonomický nástroj. Základní srovnání ze začátku dekády si nechalo vypracovat se svým jediným sousedem. Není tady železnice, takže silnicím se poslední dekádu klade mimořádný význam a to nejen pro peníze, které se sem investují:
12345.JPG
12345.JPG (36.95 KiB) Zobrazeno 9371 x
Doposud nebyl důvod extra cestovat, vzhledem k celkové životní úrovni. Obyvatelstvo se ale právě poslední dekádu hodně srovnává se svým hlavním sousedem. Je otázkou další dekády až se začne uvažovat o kratších silnicích dálničního typu v hlavním městě.

Studie, Etude sur l'entretien des routes de la Boucle Centre-Artibonite (central plateau, severně nad hlavním městem)
http://www.ute.gouv.ht/bm/documents/Rap ... BCA_V2.pdf

Podrobná mapa silniční sítě hlavního města:
layer-7454b4b2-ce27-11e7-834e-0215f7445ef2-thumb.png
layer-7454b4b2-ce27-11e7-834e-0215f7445ef2-thumb.png (315.76 KiB) Zobrazeno 9371 x
Úřad pro bezpečnost silničního provozu :arrow:

http://securite-routiere.ht/

Bezpečnost silničního provozu (2015):
http://securite-routiere.ht/doc/Manuel_ ... 0Haiti.pdf

Takže závěrem se dá shrnout, že poslední dekádu se tady udělalo historicky nejvíc co se týče silniční infrastruktury a vnímání silniční dopravy. Již jen ten fakt, že se konstatoval úbytek silniční sítě o 25% a než se s tím něco začalo dělat, tak až o 30% a analyzovalo se, proč se to stalo a jak se to mohlo stát. Pak se vypracovalo hodně materiálů k tomu jak to napravit i ve vztahu reality a změny klimatu. Ať se to zas hned všechno nerozpadne. Silnice se vnímají již jak možnost pro hospodářský rozvoj, dbá se na bezpečnost silničního provozu a zapojují se do toho další sektory: policie, spravedlnost. Edukační kampaně a nová pravidla pro získání ŘO a další akce začínají působit i na obyvatelstvo, které si význam rozvoje silniční dopravy a infrastruktury již uvědomuje a vnímá se to jako priorita, což je dobře, protože se třeba kraje silnic v rámci ulic čistí i obyvatelstvem. Lidi vnímají dokumenty, které jsou k dispozici, nastala centralizace projektů namísto rozsáhlé územní rozdrobenosti státu, kde si každý hraje na svém písečku. To si může i nadále, ale na lokálních silnicích. A lidi si uvědomují, že když dnes projdou silnici dlouhou 50 km za 50 minut, proč pak dalších 30 km projdou za 3 hodiny a proč se s tím vůbec nic nedělá?! Nezbývá, než věřit, že tempo prací se udrží, že se udrží dohled nad prostředkama vkládaných do silniční sítě a že se v rámci hlavního města udělají další stavební projekty, které odlehčí silniční provoz. Či už vybudováním hlavních tepen aneb obchvatů. Lze si všimnou, že Haiti nepreferuje moc výškové budovy, ostatně mnohopodlažní budovy tady staví hlavně hotely. Zbytek národu nejradši žije v domech, co nejsou vysoké, protože z nich jen vyběhnou na ulici. Tento fakt umožní do budoucna relativně snadné vystěhování při jakékoliv další výstavbě. (čehokoliv, nejen lineárních staveb) No a samozřejmě, musí pokročit úprava geometrie a trasování stávajících RN, aby nebyla realita, kdy 100 km po nich projet zabere 3-4h času, což je neskutečné, ale je tomu tak třeba na té RN3 na sever od hlavního města, čemu se věnuje mj. i ta studie. Pokud tyto práce budou pokračovat, tak tento fakt umožní další rozvoj státu, co by měl pocítit i každý obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Haiti se dostalo do občansko-politické krize. Minulý týden byl protest obyvatelstva, které požadovalo odstoupení prezidenta. Opozice již dlouho tento krok požadovalo a termín 02/2021 je taky termín, kdy uplynul jeho mandát od voleb z roku 2015, jenomže platnost voleb byla prakticky zrušená. Prezident naopak prosazoval novou ústavu, která by mu prodloužila mandát. Tento protest ex víkend byl bezpečnostními složkami potlačen a označen jako zásah proti skupině, která chtěla prezidenta Haiti sesadit a zabít (obvinění jdou od převratu po atentát). Na to byla odezva od mnohem početnějších částí obyvatelstva, které vyšlo v mnohem větším počtě do ulic a požadují odstoupení stávajícího prezidenta, nacož ale ten tak učinit nehodlá.

Haiti nemá štěstí. Ničivé zemětřesení, díky kterému se dostalo státu masivní pomoci, která ale pro korupci není všude, kde by být měla a následnému ničivému hurikánu stále zápasí s chudobou a zaostalostí jakou lze pozorovat ve světě již jen ve výjimečných případech, v několika státech světa.

USA se přiklání k prezidentu Moïse-mu a sice k tvrzení, že mandát mu plyne až od roku 2017 a vládnout by tak měl až do roku 2022.

https://www.aljazeera.com/gallery/2021/ ... protesters
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... ident-term
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Haiti bylo po 11 letech zasaženo velmi silným zemětřesením. Neodehrálo se v hlavním městě, ačkoliv otřesy tam cítit bylo. Ty otřesy ale ve vícero lokalitách likvidují budovy, které jdou k zemi. Dle ředitele civilní ochrany a odhadů institucí ve světě budou "ztráty na životech větší". Prozatím hlásí přes 2200 mrtvých a škody na infrastruktuře nejsou upřesněné.

https://www.cbc.ca/news/world/haiti-ear ... -1.6141132
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.8.2021 18:43:40, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Na výše uvedenou událost došlo k aktualizaci škod (počet mrtvých jsem upřesňoval průběžně tam):

*spadlo 53 000 budov
*dalších 77 000 budov je poškozených a část se bude muset strhnout
*US Army staví polní nemocnici v Les Cayes
*US Army a UK Army posílají taky lodě s pomocí
*USA převáží 200 zraněných do nemocnic v regionech - zraněno bylo 12 200 lidí
*pohřešují se stále stovky až několik tisíc obyvatel; čísla klesají, jak je pořádek v papírech dle vícero míst, ale taky stoupá počet mrtvých
*práce komplikují gangy a nestabilita v zemi
*dokonce hlavní nemocnice v Port-au-Prince byla již 2. krát vyloupená o materiál a unešeni 2 lékaři; již je zde ochrana
- událost loupeže provází zastřelené těhotné ženy ...

To, že je nižší počet mrtvých, tak to má hned 2 důvody:

1. zemětřesení nemělo centrum v hlavním městě
2. obyvatelstvo již ví, co se musí udělat

Ovšem infrastruktura tyto otřesy jednoduše nevydržela. Stav poškození na silniční síti se stále přesně nezná právě pro blokádu silnic gangama. Přitom 1. týden je nejkritičtější.

Silnice v Camp-Perrin, Les Cayes
H1.JPG
H1.JPG (120.05 KiB) Zobrazeno 6160 x
Problémem jsou i silnice, na které se sesouvají po zemětřesení svahy. Tohle je vůbec velká logistická výzva pro postižený region:
H2.JPG
H2.JPG (172.95 KiB) Zobrazeno 6160 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Haiti pokračuje v masivní výstavbě a rozvoji silniční sítě. Něco berou další zemětřesení, nyní povodeň, ale rovněž se do provozu dostávají další stavby. Vládní odkazy jsou funkční a lze si na nich prohlédnout více staveb.

:arrow: Haiti – domy zničeny, 3 ztracené životy po dnech silného deště

Obrázek

Civilní ochrana na Haiti hlásila 16. srpna 2022 silné deště a záplavy, které způsobily škody v Croix-des-Bouquets v departementu Ouest. Nejméně 3 lidé přišli o život a bylo zničeno až 35 domů a 350 poškozeno. Silný déšť a záplavy také zasáhly obec Cabaret, rovněž v departementu Ouest a ležící asi 25 km (15 mil) severně od Croix-des-Bouquets. Civilní ochrana oznámila, že 3 domy byly zničeny a 125 poškozeno.

Dne 25. srpna déšť způsobil záplavy v Arcahaie, kde bylo zničeno asi 14 domů a 65 poškozeno. Nebyla hlášena žádná zranění ani oběti na životech. Záplavy v Arcahaie však způsobily vážné škody na farmách a civilní ochrana uvádí, že se pohřešuje asi 50 kusů dobytka.

K záplavám došlo 27. srpna také ve městě Saint-Marc, kde byly poškozeny 2 mosty, což vážně narušilo dopravu.

:arrow: Inaugurace nového mostu Grand-Anse předsedou vlády

Port au Prince, středa 17. srpna 2022. Předseda vlády Dr. Ariel Henry v doprovodu ministra veřejných prací, dopravy a komunikací inženýra Rosemonda Pradela pokračoval ve středu 17. srpna 2022 na inauguraci Grand-Anse. U vjezdu do města Jérémie. Inaugurační most nahrazuje most Dumarsais Estimé, který byl slavnostně otevřen v roce 1950 a byl poškozen zemětřesením ze 14. srpna 2021. :idea:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Haiti

Příspěvek od Diaľničiar »

Haiti (aktualizováno) – 42 mrtvých, 11 nezvěstných po záplavách a sesuvech půdy způsobily rozsáhlé škody

Aktualizace: 6. června 2023
V aktualizaci z 5. června 2023 civilní ochrana na Haiti uvedla, že nejméně 42 lidí zemřelo v důsledku silných záplav po celé zemi od 03. června, které začaly 3. června. Navíc 11 je stále pohřešováno a 85 lidí utrpělo zranění. Z celkového počtu obětí zemřelo 19 lidí v obci Léogâne v departementu Ouest.

Civilní ochrana uvedla, že zaplaveno bylo více než 13 500 domů, což postihlo celkem 12 779 rodin a vyústilo v evakuaci 6 334 lidí.

Původní zpráva: 5. června 2023
Vydatné deště na Haiti v posledních dnech vedly k velkým záplavám a sesuvům půdy, které způsobily značné škody v celé zemi. Zvláště postiženo bylo hlavní město Port-au-Prince a departementy Ouest, přičemž byly poškozeny nemocnice a další stavby. Navíc byl zničen most poblíž Jérémie v departementu Grand’Anse, což situaci ještě zhoršilo.

Neúnavné lijáky, které začaly 1. června 2023, zesílily v časných ranních hodinách 3. června, což vedlo k rozlití řek a vyvolalo četné sesuvy půdy. V některých případech situaci ještě zhoršily ucpané odtokové kanály a vodní plochy.

Podle oficiálních zpráv přišlo v důsledku katastrofy o život nejméně 15 osob, přičemž osm lidí se stále pohřešuje. Bohužel se očekává, že počet obětí poroste, protože pátrací a záchranné operace pokračují.

Aby byla zajištěna bezpečnost svých občanů, úřady provedly evakuaci 13 390 osob v různých odděleních, včetně Ouest, Nippes, Sud-Est, Nord-Ouest a Centre.

Postiženo bylo kolem 7 475 rodin, většinou v departementu Ouest, kde bylo postiženo 5 510 domácností a více než 2 539 domácností bylo vysídleno ze svých domovů. Haitská civilní ochrana ohlásila nejméně 1219 domů vážně poškozených záplavami po celé zemi.

Zemědělský sektor v oddělení Center také utrpěl vážné následky záplav, což přispělo k již tak zoufalé situaci.

V reakci na krizi vláda zřídila Národní nouzové operační středisko (COUN), které má koordinovat a mobilizovat zdroje pro úsilí o pomoc při katastrofách.

Samostatný incident se tragicky odehrál u pobřeží Côte-de-Fer, kde se převrátil přetížený člun. Incident si vyžádal život jednoho člověka, 14 jedinců se podařilo zachránit.

Dne 4. června bylo poblíž Abricot v departementu Grand’Anse zaznamenáno zemětřesení o síle 4,2.

https://www.lemonde.fr/en/international ... 210_4.html
https://www.ctvnews.ca/world/15-dead-8- ... -1.6427030
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“