Venezuela

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Venezuela se zmítá v politické krizi a trpí na nízké ceny ropy. Největší infrastrukturální projekt, 3. most přes řeku Orinoco (Mercosur Bridge/Puente) zde opsán ve vícero příspěvcích nabírá další opoždění. Vláda slibuje, že ho odevzdá veřejnosti včetně 122 km přístupových silnic v tomto roce poté, co se to v minulých letech nepovedlo. Výstavbu převzala největší latinsko-americká stavební společnost z Brazíilie, Odebrecht a finančně podporuje výstavbu Brazíilie. Výstavba uvázla v roce 2013 a od té doby je posun na stavbě nepatrný. Vláda nemá na pokračování adekvátní zdroje. Tak uvidíme, zda se příslib pro dokončení v tomto roce povede.

V zemi uvázla i výstavba dálniční sítě, mnoho plánovaných dálnic se nestaví. Stát zvládá již pouze zpevňovat silnice. Do provozu se dostávají spíš krátké úseky anebo se modernizují starší. Ve větších městech probíhá výstavba větších projektů, které se ale slibují řadu let. Jde o nové nadjezdy, MÚK a několik menších viceproudových úseků napříč novými regionmi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve Venezuele se staví i několik dálničních tunelů v zalidněných oblastech. Přikládám seznam a základní záměry:

Túnel Cota Mil (také jako Baralt), délka 2,8 km, plán zprovoznění je rok 2017: https://es.wikipedia.org/wiki/T%C3%BAnel_Baralt :arrow:



Túnel San Diego - Valencia, délka 2 km, v roce 2015 byl na cca. 40% :arrow:



Túnel Caricucao - La Rinconada :arrow:



*zde se jedná o celkem 32 km novou dálnici s 18 tunely v délce 10,5 km
Snímka.PNG
Snímka.PNG (263.06 KiB) Zobrazeno 21875 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 20:16:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Aby nebyly ty příspěvky přeplněné, tak z Venezuely ještě jedna důležitá stavba a tou je nepochybně prodloužení dálnice s názvem Autopista Francisco Fajardo, která se nachází v hlavním městě. :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (184.36 KiB) Zobrazeno 21874 x
Snímka.PNG
Snímka.PNG (601.88 KiB) Zobrazeno 21874 x
Provoz na dálnici je vyše 200.000 vozidel za 24h:



Venezuela disponuje cca. 1.300 km dálnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.3. se odevzdal do provozu nový úsek na dálnici Autopista Lara - Zulia. Jedná se o 3,3 km dlouhý úsek v oblasti obce Lagunillas.

Zdroj: https://noticialdia.com/2017/10/arias-i ... derna-via/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 31.10.2020 8:59:25, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

3. most přes řeku Orinoco, Puente Mercosur není stále v provozu. Jeho výstavba trvá od roku 2006. Původně se měl odevzdat do provozu v letech 2010/2011, poté se termíny prodlužují až do roku 2016. Nyní se mlčí zcela. Most, který nevede nikam a stál miliardy USD a stále není hotov, most který potřeboval až 122 km napájecích silnic a stále není známo, kdy se tato obří stavba uvede do provozu. Po posledních skandálech brazilské společnosti Odebrecht jsou navíc ohrožené i další stavby (nejen) ve Venezuele.

Naopak, v zemi je stále méně peněz na údržbu, co se stále více podepisuje na zhroucení i nedávno do provozu odevzdaných mostů. Posledně došlo ke kolapsu Guanape Bridge (odevzdán v roce 2011) v lednu letošního roku. Vláda již na jeho výstavbu odklepla 300 mil. USD tak, aby se nová stavba odevzdala ještě letos.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Venezuela zastavila celou řadu projektů v rámci výstavby nových silnic a tunelů pro obrovskou inflaci a finanční krizi v zemi. :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (34.92 KiB) Zobrazeno 20802 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Před pár dny proběhla inspekce stavby TÚNEL BOYACÁ – LA GUAIRA. :arrow:
  • Prensa MPPT (27.01.2018).- El Ministro del Poder Popular para el Transporte M/G Carlos Osorio cumpliendo con las instrucciones del Jefe de estado Nicolás Maduro inspecciona este sábado los trabajos de la prolongación de la avenida Boyacá, mejor conocida como la Cota Mil, que permitirá unir esta arteria vial con la autopista Caracas-La Guaira.
    La primera etapa es el túnel Baralt, constituido por dos galerías gemelas.

    Trabajadores de la obra informaron que la construcción tiene 2.700 metros aproximadamente, incluidas las galerías, y de este total ya se han adelantado 800 metros.

    Estos túneles se van a unir con el sector Macayapa a la altura de Catia, donde está el empalme con la autopista Norte-Sur, vía que comunica los túneles de El Valle, El Paraíso y La Planicie, explicó uno de los obreros.

    La conexión con Macayapa conectará con el principio de la autopista Caracas-La Guaira, con la carretera vieja y con la avenida Sucre, de Catia.

    La construcción de este distribuidor se completará con cuatro puentes de enlaces: Caracas-La Guaira en ambas direcciones; Boyacá-Catia; Boyacá-La Guaira -La Guaira-Boyacá; y Catia Boyacá.

    De esta manera el Ministro del Poder Popular para el Transporte, M/G Carlos Osorio, continúa planificando políticas públicas que permitan garantizar el servicio de movilidad en beneficio del pueblo venezolano.

    MPPT Celibeth Barrios
Informací z Venezuely je málo (těch stavebních), ale vzhledem k tomu, že prudce klesají devizové rezervy, že je celkový finanční úpadek (inflace v řádu tisícovek %) se muselo mnoho silničních projektů pozastavit nebo se oddaluje jejich zahájení na období 2019-2025. Prezident Maduro všechno svádí na 2 věci: finanční blokádu ze strany USA a nízké ceny ropy na světových trzích. O tom, že by to mohlo být jinak nechce slyšet, o tom, že stát potřebuje hospodářské reformy se nemluví. Jednou za týden se otevírají hranice, aby obyvatelstvo mohlo jít do sousedních států nakoupit si základní potraviny. Formální nezaměstnanost je na úrovni 10%, reální pak na 30%. I když je v parlamentě více opozičních poslanců, tak právě proto jej Maduro neuznává jako legitimní nástroj. Silové složky pomalu denně zasahují proti mnoha demonstracím ...

Největší projekt, zde opsán vícekrát, tedy 3. most ponad řeku Orinoco se tedy staví již více než 10 let a dokonce hrozí, že pro téměř zastavení prací na něm a na 122 km napájecích silnicích se bude muset po obnovení výstavby investovat více peněz pro degradaci části prvků. Kolem Caracasu je ve výstavbě vícero dálnic a tunelů, ale všechny jsou v opoždění. V realizaci je několik vnitrostátních dálničních staveb a dualizací silnic, ale všechny projekty jsou zpomalené v realizaci. Na údržbu stávající silniční sítě jde rok od roku méně peněz, takže pokrok, který se provedl v poslední dekádě, že se navýšila tato kapitola a zlepšil se stav údržby v tom, že se třeba mosty a další objekty mohli opravovat, protože bylo za co se zas vrací zpátky a několik mostů se již na lokálních silnicích zhroutilo. Zemědělci si budují dřevěné dočasné ... sociální situace a celkové dopady na mladou populaci jsou zoufalé. Nemluvě o absolutním nedostatku léků pro zdravotnictví.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Hospodářství státu je v rozkladu, inflace dosahuje rekordní hodnoty. V zemi není dost základního tovaru, nejsou léky. Kriminalita je na rekordních úrovních. Politické vedení státu ignorují i sousedé v Latinské Americe.

pravidelné násilné střety civilního obyvatelstva a silových složek uprostřed hlavního města se pravidelně odehrávají na dálničních mostech ...
C9zHTXgW0AEoK9X.jpg
C9zHTXgW0AEoK9X.jpg (141.86 KiB) Zobrazeno 19442 x
C9zHTXhXYAEyYvb.jpg
C9zHTXhXYAEyYvb.jpg (132.77 KiB) Zobrazeno 19442 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba 3. mostu ponad řeku Orinoco, most Mercosur zcela uvázla. Stavbě se věnuji ve vláknu vícekrát. Obří náklady, když se k začátku mostu za původní 1 mld. USD započítávají i přístupové silnice a navazující síť silnic dotáhla na částku 2,5 mld. USD jsou pro Venezuelu obtížně naplnitelné podmínky udržení financování výstavby. A to z důvodu, že když se most začal v roce 2006 budovat s dostavbou nejpozději v 2011, tak došlo k oddálení pro technické změny a později pro problémy ve stavební firmě a následně došel zas propad cen ropy. V roce 2016, 10 let po začátku výstavby se projektu ujala nadnárodní firma Odebrecht, na kterou ale dolehlo vícero mezinárodních škandálů (korupce pro politiky za jejich zakázky) a ani Odebrecht nedokázal stavbu dokončit dle dalších plánů a navíc je hospodářská situace Venezuely v takovém stavu, že se nenašlo dost peněz ani dle plánů pro dokončení. Je to největší stavební projekt v zemi, proinvestovalo se na něm doposud skoro 1,5 mld. USD a není k dispozici.

V omeškání je i vícero dálničních projektů v rámci hlavního města i ve vlákně napsaných. Problémem je totiž již i nedostatek betonu. Situace došla tak daleko, že silniční úřady nemají ani dost PHM (navzdory velikým zásobám ropy v zemi), takže se neprovádějí ani kontroly sjízdnosti silnic. Po pádu mosta v Janově se řeší tento most: https://www.thelocal.it/20180817/fears- ... -venezuela , ale stát si z toho hlavu nedělá.

Státní úřady od roku 2017 neudávají status výstavby (% plnění) na mnoha projektech. Odhaduje se, že dopravní stavby za asi 16 mld. USD jsou v nedohlednu, i když jsou rozestavěné a prostavělo se na nich kolem 1/3 z objemu. Rozsáhlá politicko-hospodářská krize vyhání ze země miliony lidí; doposud kolem 3 mil. a tito pak utíkají především do ostatních států Latinské Ameriky (nikoliv do USA), nejvíce a to až kolem 1,1 mil. skončilo v Kolumbii. Ostatní Jihoamerické státy ignorují politickou linii Venezuely, dokonce poslední měsíce posílají Brazílie, Kolumbie, Chile, Peru atd. na hranice s Venezuelou početné vojenské jednotky na zabránění nelegální migrace. V Caracasu se téměř každý týden konají násilné demonstrace.

Venezuela žije hlavně z úvěrů. Posledně na podzim slíbila Čína půjčku ve výši 5 mld. USD výměnou za další dodávky ropy a zlata. Inflace je na úrovni 1 mil. %. I dopravní prostředky a stroje jsou dodávané z Číny nebo i Ruska.

Stávající asfaltové silnice v rámci regionů již degradují. Vozovka se začíná rozpadávat, protože v čase dešťů po ní ve velkém teče bahno z okolních polí a nemá kdo by dělal údržbu odvodnění a příkop.

Dálniční síť se ještě udržuje, ale ukončila se mechanizace údržby. Na stroje nejsou náhradní díly, ale ministerstvo dopravy na nedávné konferenci uvedlo, že se o dálnice i nadále příkladně starají nové čety pro zeleň. Tady se pracuje na dálnici Autopista Caracas - La Guaira:

Ministerstvo se snaží udržovat veřejnou dopravu v Caracasu a dalších velikých městech. Tam směrují největší peníze. Poté na jiné veřejné práce (svoz odpadu atd.). Stav povrchů dálnic je ale dobrý.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 20:17:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Venezuela je v ještě větší politické a ekonomické krizi. Za nového prezidenta se tady nedávno označil stávající předseda parlamentu. Parlament již nyní ovládají opoziční síly. Maduro obviňuje USA z plánů na vpád do země. Namířeno má i proti každému, kdo jeho režim nepodpořuje a to je již skoro celá Latinská Amerika. Mnoho vyspělých států požaduje nové volby pod mezinárodním dohledem, ale mnoho států již uznalo novou osobu - Guaidó - za aktuálního prezidenta Venezuely. Guaidó totiž označuje nový mandát Madura za nelegitimní. :idea:

Maduro před pár týdny nechal uzavřít dálniční tah z Kolumbie v obavách z vtrhnutí armád USA do země.
Dy3Zjp3XgAAxEty.jpg
Dy3Zjp3XgAAxEty.jpg (202.16 KiB) Zobrazeno 14293 x
Obrázek

Maduro odmítl přijat humanitární pomoc z Kolumbie, USA a dalších států, ale neměl problém přijat pomoc z Kuby a dalších států. Pomoc je ale již ve Venezuele, protože jí přijal Guaidó za pomoci mnoha tisíc obyvatel i několik členů zběhlé armády v několika městech. Postupně jí distribuuje mezi obyvatelstvo.

Caracas uplynulé dny postihl 48h celoplošní výpadek elektrické energie, takže nefungovalo ani metro a celá doprava skolabovala. Dále, Světová banka rozhodla, že účet za vyvlastnění ConocoP­hillips je 10 mld. USD, které má Venezuela uhradit jako škody. Je to součet i s úroky.

Toto není jediná cena za vyvlastňování. Dosavadně úspěšné společnosti v mezinárodních arbitrážích ale získavají jen pomalu zpátky tyto hodnoty a i to často ve formě surové ropy.

Stát, který má ohromné zásoby ropy a nemá dost PHM doma, spolehlivou energetickou infrastrukturu a který neumí zajistit lidem ani základní potraviny a léky. V zemi spadlo za uplynulé měsíce vícero mostů postavených jen před 15-20 lety, protože nemají žádnou údržbu. Vesničani tak musejí znovu náročně objíždět mnoho těchto nepoužitelných objektů. Situace je ale horší, protože na trasách vzniklo nové bydlení.

V jednotlivých velikých městech se pravidelně konají demonstrace, jak na podporu Madura, tak ale i proti němu. Ty proti němu jsou již větší, ale i nadále proti nim zasahují bezpečnostní složky.

Kolumbie a Brazílie mají na hranicích armády, které nepouštějí utíkající obyvatelstvo. Miliony lidí prchají z Venezuely do ostatních zemí Latinské Ameriky, co zvyšuje sociální napětí v nich.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Výbuch cisterny na dálnici autopista Francisco De Fajardo dnes nad ránem

https://gytlaw.awsve.com/2020/05/23/gan ... ssion=true





za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Venezuela se potýká s celou paletou negativních jevů v rámci ekonomiky, což má dopady i na silniční infrastrukturu. Na tom se nic nezměnilo, naopak se krize prohloubila. Je jak politická, tak ekonomická a bohužel, ale není dostatek PHM ani stavebních materiálů. Velmi obtížně se shánějí relevantní informace, protože stát byl vyhozen i z mnoha organizací v rámci sousedních států, včetně mnoha asociací, protože tamní firmy neplatí a stát taky ne. Vládní informace po linii prezidenta Madura jsou ve smyslu všichni proti Venezuele a prozatím vládne tato linie. Lidé utíkají pryč, nejvíc do Kolumbie. Počet obyvatel klesá, hranice 30 mil. byla maximální, ale již směruje k 28 mil. Kolumbie a Brazílie ale nasazují do pohraničí armády, protože další lidi z Venezuely nechtějí živit. Režim Madura tady ale nehodlá ustoupit a prozatím zbylé státy Latinské Ameriky, ačkoliv nesouhlasí s politikou Madura, tak přímo zasáhnout nechtějí, pro neblahé zkušenosti vměšování se jinam se to vždy pak otočí proti tomu kdo kde zasáhl. Tím pádem se ale nedá již mluvit o normálním vývoji státu, protože režim se udrží, protože tolik příjmů z prodeje ropy mít bude, aby se udržel i násilím, což se prozatím jeví jako možné.
  • Vláda České republiky dne 4. 2. 2019 uznala předsedu Národního smromáždění Juana Guaidóa prozatímním prezidentem Venezuely. Moc v zemi však nadále uzurpuje režim Nicoláse Madura. Juan Guaidó zatím nemá podmínky k vytvoření vlastního vládního kabinetu a provedení nezbytných reforem.
Doplním odkaz na Ministerstvo pozemní dopravy :arrow:

http://www.intt.gob.ve/INTT/principal.htm


Stav vývoje výstavby mostu Mercosur (1. strana), kterého výstavba se začala v roce 2006, ale pro krizi, která trvá od roku 2014 se ho nepovedlo již dobudovat a bohužel je rok 2020 a tohle je ukázka toho kam až může sahat neschopnost něco dobudovat. Památník 14 leté neschopnosti a odpadu. Miliardová stavba v USD se stala multimiliardovou, neustále prezentována jako super moderní stavba, podlažní pro auta i vlaky s luxusním napojením atd., ale realita v provozu se nestala a již se ani neříká kdy se tak stane. Navíc chátrá již to co se doposud postavilo. Zhotovitel Odebrecht se stěžuje na vandaly, kteří všechno co je ze železa nemilosrdně odmontují. Spor o dostavbu dosáhl až po Brazílii vzhledem na gigant Odebrecht, ale tato firma má v rámci Latinské Ameriky i politické pozadí, takže 100% se nedá všechno brát vážně. Stavba byla k 01/2020 hotová ze 70% a výstavba byla začátkem roku pozastavená pro nedostatek zdrojů. Na stavbě pracovalo na 700 lidí, ale tito lidé nevidí řádně vyplácené mzdy delší dobu. Odebrecht požaduje doplacení 433 mil. USD za práce z let minulých a toho se nedočkal, takže celý projekt jak je, tak uvázl. Venezuela se nevyjádřuje, probíhá audit vynaložených zdrojů a kdy se výstavba obnoví již není pro stát v této tíživé situaci důležité. Brazilský prezident jde tvrdě po představitelích Venezuely a požadoval od nástupu vyloučení Brazílie i z organizace Mercosur, což je právě symbolický název mostu.

Seznam dálnic v zemi: https://es.wikipedia.org/wiki/Autopista ... de_Caracas
Seznam dálnic v Caracasu: https://es.wikipedia.org/wiki/Categor%C ... de_Caracas

Tady to, co se nepostavilo dávněji, tak to se staví již nepřiměřeně dlouho. I úseky, co jsou ve výstavbě tak sa protahují a protahují aneb je není k čemu napojit. Údržba silnic prakticky není a tomu odpovídá i technický stav především mostních objektů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady je ještě seznam 18 slíbených staveb pro Venezuelu, které ale doposud nejsou dokončené / v užívání:

https://www.infobae.com/america/venezue ... -concreto/

Kde tedy mj. je i most Mercosur.

Na to, aby tohle Venezuela mohla realizovat by se musela změnit politická linie. Následně by se uvolnil trh a banky a po reformách by se vyřešila infrastruktura k těžbě a zpracování ropy, což by přineslo další zdroje. Venezuela má ohromující nerostní bohatství, ale bez těchto změn se zázrak nestane. Ještě za Chaveza se tady desítky mld. USD dotovalo lidem všechno možný. Tady se nic nevyrábělo, tady málokdo pracoval. Všichni všechno dostali a režim měl peníze z prodeje ropy. Ještě podporoval další režimy kolem. Po propadu cen ropy je tady ta situace opravdu taková, že tady není ani dost PHM. Nevyrábí se nic, minimum se dováží, i to na dluh a jen od "kamárádů" výměnou za surovinu. Stavby za desítky mld. USD musejí počkat. Do vojenské intervence se státy Latinské Ameriky jako první nepustí, i když Brazílie a Kolumbie začínají dělat u hranic s Venezuelou cvičení, ale je to spíš obranná reakce a varovní prst pro Madura. A je to dost, protože tyto 2 latinskoamerické státy mají nejlepší armády a velmi dobře vyzbrojené a bojem proti gangům zocelené v kooperaci s USA i Ruskem. A to nemluvě o propojenosti Kolumbie s USA, ale na to si dává venezuelský režim pozor. A pokud něco nakoupí, tak zbraně. Cokoliv, co ho udrží při životě co nejdéle to bude možný.

Na tomhle je nejhorší to, že tady jsou stovky objektů po celé zemi, co nejsou dokončené a chátrají. A to, co stojí, tak se dělá jen minimální údržba. A ten největší paradox, že ropná velmoc musí pohonné hmoty dovážet. Taky padají subvence pro elektrickou energii a realita taky je, že energetické sítě v hlavním městě jsou zastaralé a opakuje se tady totální black out. Kriminalita tady byl odjakživa problém, ale poslední dobou je to opravdu alarmující.

Je to neskutečný úpadek. Je to ještě horší, než na Kubě. Protože dálnice se tady kdysi rozvíjeli rovnoměrně v 50-60 letech. Ale Kuba zahájila teď tento rok třeba renovace vozovek jedné hlavní dálnice, což Venezuela nedělá. Kuba taky opravuje mosty, čímž prodlužuje potřebu větších modernizací, což Venezuela taky nedělá. A to dělá právě alespoň ten základ cestovního ruchu, funkční zdravotnictví a základna výroby mnoha produktů, protože tohle všechno Kuba má i nadále. Energetický potenciál Venezuela ale má, ale bohužel. Jo a přitom další příklad tady těchto socialistických modelů je Bolívie, tam taky Morales provedl zásadní reformy "proti" západním společnostem, ale funguje to. Nelíbí se to sice USA, ale Bolívie dokázala vrazit mnoho mld. USD do silnic, bydlení i lidem. A to to byl stát, který byl proti těmato dvěma zcela někde jinde; nejhorší nejnebezpečnější silnice spojující administrativní sídla s největším městem. A to již prakticky pominulo.

Je to velká škoda pro Venezuelu a i region. Protože není pochyb, že Venezuela by tak jak za Huga Ch. dokázala podporovat okolní státy s její smýšlením. Ta jistá forma "vymanění" spod západu a více myslet na lidi, než prioritně na zisky. Tak pro tohle je to škoda. Ale dokud tam bude Maduro a jeho režim zabetonovaný a bude ho chránit armáda, tak tam nemá kdo ten režim povalit. Prozatím.

Já tady ty mega projekty mohl zažít. :jidlo: Na argumentaci, že takové stavby co jsem viděl za plány si budou vyžadovat v tom vlhku a nevhodném počasí a konstrukcí velké peníze na údržbu byla odpověď "tohle není otázka peněz". Proč ale nepostavíte montovnu na ocel a další a další fabriky? A ta samá odpověď, a proč? Ta naučenost, že donekonečna budou desítky mld. USD a cokoliv se doveze a zajistí tady byla v dobách, kdy byla ropa drahá a peněz hodně. A ta generace lidí byla desítky let k tomuhle vedená. Jim nepřekáželo, že nebyl papír aneb léky, protože se vždy dovezlo. A subvencovalo. Človek za to neplatil. Co tam po tom, že betonový most co spojil farmu se zvyškem světa neměl údržbu a za 12 let spadl? Postavíme zas. Na co ho udržovat? Pak se zavedl program údržby, vydržel pár let a došla tato krize. Tento program padl jako první. Na co mosty, když ten zemědělec nebude mít PHM? Ohromný nevyužitý potenciál a na rozdíl od sousedních zemí velká, státem naučená lenost vlastního obyvatelstva, který od rána do večera poslouchá, že za úpadkem jsou jen 2 věci: nízká cena ropy a USA. Stát umí udržet ve zpokojenosti kolem 6-8 mil. lidí, co je dost na to, aby se udržel režim u moci. A nezpokojení odcházejí, již jsou to prakticky 2 mil. lidí. Zabitý potenciál rozvoje, ještě horší situace, než v Nigérii (kde je zas populační problém do budoucna a ty chybějící továrny atd. se již plánují stavět, ta transformace ekonomiky v Nigérii již běží). A to nemluvím o tom, že pohyb uvnitř Venezuely v dobrých časech byl prostřednictvím malých letadel, kde se letadlo muselo roztlačit a veškeré vybavení na letišti bylo dávno za zenitem moderna. Jak to asi vypadá teď, ale je to jedno, když tam již nikdo nejezdí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Venezuela

Příspěvek od Diaľničiar »

Venezuela má poměrně rozvinutou dálniční síť, rozhodně rozvinutější než ve většině jihoamerických národů ačkoliv jejich stav upadá. Rozsah dálnic a dualizovaných silnic je kolem 2000 km. Při proslovech z posledních let je slyšet názory od dopravních inženýrů: Venezuela potřebuje udržovat stávající silnice, dokončit nedokončené práce, postavit nové dálnice, vylepšit a vyvinout další dopravní prostředky, jako je železnice, s cílem podporovat povědomí o efektivní logistice. Je to totižto přesná charakteristika stavu infrastruktury. :idea: Není pozdě to začít dělat.

Špatný stav, to nejsou jen opotřebované povrchy nebo slabší značení. Na dálnicích jsou výmoly označené nebo se opraví. Hlavní silnice: tam musíte čekat všechno: utržené krajnice a nijak neoznačené velké díry. Slabé osvětlení, nečekané překážky v jízdních pruzích: utržené svodidlo po nehodě je ten lepší případ. Mosty, které nikdo neprohlíží, nikdo nekontroluje. Není nic nezvyčejné, když se jde řidič nejdříve přesvědčit o situaci na silnici. Tento stav nepřiměřeně prodlužuje cestování a tím i prodražuje. Z pochopitelných důvodů se tyto rekonstrukční práce odkládají, protože se musí řešit jiné, akutní výzvy.

:arrow: Vraťme se do minulosti. Psal se rok 2005 a Hugo Chávez založil fond s názvem FONDEN. Aneb Fondo para el Desarrollo Nacional, tedy Fond Národního Rozvoje. Nespadal pod ministerstvo veřejných prací, nýbrž pod finance a hospodářství. Nebyl ale zřízen jako organizace, nýbrž jako akciovka. To jsou první odlišnosti. Nikdy nebyl auditován Národním shromážděním. Bylo to součástí reformy centrální banky. Zákon o částečné reformě zákona Centrální banky Venezuely“ (BCV), který upravuje články 7, 21, 48, 75 a 113, rovněž upravuje mechanismus dodávky ropných měn a povoluje převod části rezerv, prostředky vládě prostřednictvím Národního rozvojového fondu FONDEN dodá přebytek národní vládě na sociální projekty a poskytne jí rezervy ve výši 6 000 milionů USD. Od té doby spravovala v příjmech z ropy ekvivalent více než 100 miliard dolarů . Jen v roce 2011 získala 25 % státních příjmů z exportu ropy.

Najednou jsou peníze na všechno: na silnice, na mosty, na dálnice. Stát se pouštěl do stále většího rozsahu velkých infrastrukturních projektů a zároveň rozdával s dotoval všemožnou starostlivost pro obyvatelstvo. Bez transformace ekonomiky, pouze a výhradně z příjmů z prodeje ropy. To jsem již v tématu psal. Ale tohle nestačilo. FONDEN měl tolik peněz, že se muselo začít "investovat". Bylo to nazváno investováním. FONDEN byla instituce, jejíž prostředky byly používány v jakémsi geopolitickém finančním bankovnictví k přilákání regionálních spojenců, kteří se účastnili investic do argentinských a ekvádorských dluhopisů, využívali rozdílu směnných kurzů mezi oficiálním dolarem a paralelním dolarem a přímo zasahovali do prodeje dolarů na trhu.

Ale ani tohle nestačilo. Tak se politická špička rozhodla, že může začít více vydělávat. Stále ne z vlastní proměny hospodářství, nýbrž s těmato fin. transakcemi. FONDEN investoval 878 milionů USD do nástrojů Lehman Brothers. Poté, co tato společnost v září 2008 zkrachovala, FONDEN musel přijít o 80% své investice, spíše venezuelský stát vsadil na zisky a přišel o 700 milionů dolarů. 300 milionů od Fonden a 400 milionů od dvou dalších institucí. V tomto roce FONDEN nakoupil i dluhopisy Hondurasu. Tyto dluhopisy v rámci Latinské Ameriky ale pak politicky slouží na "oddálení a prominutí plateb" výměnou za jinou podporu.

Nejméně 405 velkých projektů získalo zdroje z Fondenu, který od svého vzniku získal více než 80 miliard dolarů, zaměřené na sociální a produktivní investice v oblastech, jako je infrastruktura, zdraví, životní prostředí, energetika, obrana, základní průmysl, vzdělávání , zemědělství, pozornost ke zvláštním a strategickým situacím, jaké v zemi nastaly v důsledku dešťů.

Mezi projekty, které obdržely prostředky od FONDEN, patří systémy hromadné dopravy, jako je Metro v Caracasu, Los Teques, Valencia, Guarenas, Valles del Tuy, Metrocable, Trolebús v Méridě; výstavba železnic, jako je ta, která se v současné době staví a která vede souběžně s Autopista Regional del Centro, stejně jako výstavba různých průmyslových odvětví a společností v oblastech, jako je petrochemie, zemědělsko-průmysl, meziprůmysl, zemědělství, výroba a bytovou výstavbu.

Zpráva zveřejněná nevládní organizací Transparency Venezuela v červnu 2021 odhalila nové důkazy o tom, jak byly v letech 2005 až 2015 veřejné peníze použity k financování 781 projektů bez jakéhokoli typu kontroly nebo auditu jako plýtvání, projekty, které z větší části nebyly provedeny.

Instituci, aniž by ji kdokoli kontroloval, také vydrancovali stejní úředníci ministerstva financí, což bylo o sedm let později v červnu 2021 odhaleno prokurátorem Tarekem Williamem Saabem, který nechal v červnu 2021 zatknout osm občanů za podvodné trestné činy, protože si uvědomili, že kradli.

Najednou si ostatní státy Latinské Ameriky uvědomují jak venezuelský režim zasahoval do jejich chodu: https://eurozpravy.cz/zahranicni/amerik ... e.a15d8161 . Není to tak dávno, co Kolumbie a Brazíilie hrozí válkou, uzavírají se hranice. Do Venezuely přichází ruská armáda chránit režim. Dnes se to zahlazuje, Kolumbie vztahy zlepšila. Faktem ale je, že se odkryla nelegitimní činnost Venezuely.

Dnes projekty za mnoho mld. USD jen ze silniční infrastruktury nejsou dokončené. Není to jen 2. most nad jezerem Maracaibo nebo 3. most nad řekou Orinoco. Ten seznam je zde (již jsem to tu ale psal): https://www.infobae.com/america/venezue ... -concreto/ . Chátrají. A rozpadá se i to co se postavilo.

Situace došla tak daleko, že dnes musí ministerstvo veřejných prací zřizovat "národní energetický pohotovostní tým". Nebo že zakoupilo 10 nových cisteren na vodu. Nebo že se opraví AŽ 80 metrů vodovodu v nějaké ulici.

2/3 obyvatelstva nemá přístup k lékům, protože nejsou. Část populace pracuje v okolních zemích a posílá peníze domů. Režimy v Číně a Rusku dodávají základní stroje pro zeměděsltví a dopravu a odkládají splatnost dluhů. Čína to dělá výměnou za ropu. Sama Venezuela musí dovážet ropní produkty.

Ve Venezuele snad začínají lepší časy. Vzhledem na rusko-ukrajinský konflikt USA povolují vyvážet venezuelskou ropu do Evropy: https://eurozpravy.cz/zahranicni/evropa ... y.8178ccb7 .

V roce 2011 venezuelská vláda získala (s 400 miliony dolarů od FONDEN) 49,9% akcií ruské komerční banky Evrofinans Mosnarbank podporované ruskými bankami Gazprombank (sankcionováno OFAC dne 16. července 2014) a VTB Bank (sankcionováno 29. července , 2014). Jedním z hlavních cílů této operace bylo urychlit nákup válečných produktů od firmy Rosoboronexport. V březnu 2019 byla ruská banka Evrofinans Mosnarbank sankcionována americkým ministerstvem financí za snahu vyhnout se protikorupčním opatřením proti vládě Nicoláse Madura.

Prezident Hugo Chávez ve dnech před prezidentskými volbami v roce 2012 prohlásil, že opozice chce FONDEN úplně pozastavit a že by to znamenalo převrat.

:arrow: Exrezident Chávez zemřel v roce 2013. Od tohoto roku vládne Maduro s tím, že od roku 2019 vykonává jeho prezidentský mandát ve sporech, jestli je to ještě formální prezident. Uznává ho 20 států. Naopak Juan Guaidó uznává jako venuzelského prezidenta 50 států. Tato situace je sama o sobě pro rozvoj státu nepříznívá.

:arrow: V roce 2018 jsem psal o inspekci stavby: Túnel Baralt: TÚNEL BOYACÁ – LA GUAIRA ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 38#p159638 ) Uvázla investice za 1,2 mld. USD. :roll: Investice pro hlavní město, což bylo vždy považováno za maximální prioritu. Navzdory příkazům prezidenta to bez peněz nepostaví nikdo.

Tento tunel je blízko všeho a zároveň je v očích mnohých jako neviditelné místo v severním centru Caracasu, tisíc dvě stě metrů od Nejvyššího soudu (TSJ). Jde o ochrnuté a opuštěné dílo proměněné v improvizované lázně. To se psal rok 2020.

Stavba, která by spojovala třídu Boyacá (Cota Mil) s dálnicí Caracas-La Guaira, by byla nejdelším silničním tunelem ve Venezuele a do roku 2015 už byl vyražen kilometr. Stavba se však zastavila a nebyla plně obnovena navzdory tomu, že Nicolás Maduro nařídil obnovení prací v roce 2017.

Nyní, o tři roky později, na okraji dvou ochozů tohoto tunelu jsou skály, rezavé kovové kusy, polní cesta a jakýsi bazén, který je napájen vodou, která vytéká z pravého ochozu tunelu. Přezdívá se mu „Playa los Tunnels“ a každý den sem lidé chodí prát oblečení a auta. Lidé se také přijíždějí vykoupat a „užít si jiný čas“ uprostřed karantény, která se snaží zabránit šíření COVID-19 ve Venezuele.



:arrow: Další fakta k 2020:

Silniční a dálniční síť má celkovou délku 96 189 km. Je to snížení o 30 tisíc km. Především se rozpadla tak vesnická a zemědělská síť silnic. Jezdí se i nadále, ale nejsou na mapách. Nejsou v programech pro zlepšování konektivity.

S průměrem 10 616 dopravních nehod za rok (2012 - 2019) je silniční doprava ve Venezuele považována za velmi nebezpečnou. To odpovídá asi 36,2 smrtelným nehodám na 100 000 obyvatel za rok. Pro srovnání, toto číslo je 5,9 v EU jako celku a 17,1 celosvětově.

Důležitý význam tady mají vodní cesty: 7100 km.

Železnice tady nesehrává až takový význam. Ve smyslu metra a MHD ve městech ano. Ale jináč ne. V provozu je minimum tratí. V období 2006 - 2009 byla snaha investovat miliardy, ale skoro nic se nedokončilo nebo dnes nefunguje. Poslední příslib byl od Číny, že pomůže vystavět funkční síť. Do sousedních zemí se s výjimkou Kolumbie po trati dostat nedá, s Kolumbii byla doprava dlouho přerušená; možná i stále je.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“