Stránka 1 z 2

Venezuela

Napsal: 29.4.2009 19:06:44
od Diaľničiar
ve-flag.gif
ve-flag.gif (1.15 KiB) Zobrazeno 33917 x
ve-map.gif
ve-map.gif (20.58 KiB) Zobrazeno 33921 x
Rozloha: cca. 912 000 km2
Počet obyvatel: cca. 28,4 mil.
Hlavní město: Caracas (cca. 3 mil. obyv., s okolím cca. 5,3 mil. obyv., založil v roce 1567 Diego de Losada)
Další města: Maracaibo (cca. 2,2 mil. obyv.), Maracay (cca. 1,8 mil. obyv.)

Re: Venezuela

Napsal: 8.5.2009 21:36:51
od Diaľničiar
Caracas, hlavní město Venezuely :arrow:
caracas.jpg
caracas.jpg (35.51 KiB) Zobrazeno 33529 x
Caracas-La Guaira :arrow:
Tunel Boqueron 1
Tunel Boqueron 1
tunel.jpg (94.52 KiB) Zobrazeno 33846 x

Re: Venezuela

Napsal: 16.5.2009 15:21:06
od Diaľničiar
Viceprezident pro veřejné práce a služby :arrow:

https://www.vtv.gob.ve/tag/vicepresiden ... servicios/
https://www.vtv.gob.ve/tag/obras-publicas/

*v minulosti se ministerstvo jmenovalo: Ministerstvo infrastruktury, pak Ministerstvo veřejných prací a bydlení
*sem spadá výstavba a rozvoj silniční sítě

Re: Venezuela

Napsal: 12.6.2009 20:21:24
od Diaľničiar
Z celkové délky silniční sítě 134 929 km je 34 179 km hlavní silniční sítě a 100 750 km silniční sítí zemědělskou. V hlavní silniční síti jsou vybudovány vozovky s asfaltovaným povrchem v délce 26 638 km, 4 717 km se štěrkovým povrchem a s nezpevněným povrchem 2 824 km. V zemědělské silniční síti je pouze 14 750 km s asfaltovým povrchem, zbývajících cca 86 000 km je s povrchem štěrkovým nebo nezpevněným. Největší hustota silniční sítě je na severu země, zejména v oblasti hlavního města a střední pobřežní oblasti.

Do projektů silniční infrastruktury bylo alokováno v r. 2005 cca USD 609,0 mil., především na výstavbu dálničních úseků ve státech Cojedes, Miranda, Vargas, Táchira, Sucre, Aragua a hlavních zemědělských silnic v zemědělsko chovatelských státech Barinas, Cojedes a Apure.

Zdroj: www.businessinfo.cz

Re: Venezuela

Napsal: 29.3.2010 0:04:17
od Diaľničiar
Venezuelu dělí řeka Orinoco. Zřejmě by každý čekal vzhledem k rozloze, že zde bude spousta mostů. Bohužel není tomu tak. Jsou zde pouze dva mosty, třetí se aktuálně staví. :arrow:

První most přes řeku Orinoco: de Angostura
Druhý most přes řeku Orinoco: Most Orinoquia
Třetí most přes řeku Orinoco: Most Mercosur

Re: Venezuela

Napsal: 29.3.2010 0:07:07
od Diaľničiar
Třetí most přes řeku Orinoco: Most Mercosur
*trasa: spojí státy Bolívar a Guárico
*začátek výstavby: 2006
*konec výstavby: 2010-2011 (nenaplněno)
*celková délka: 11,125 km (2.280 m je most Metálico, 4.020 m viadukt Sever, 4.825 m viadukt Jih)
*náklady: 990 mil. USD

Mimo toho se musí v rámci projektu postavit nebo upravit dalších 122 km silnic, aby se k mostu dalo dostat.

3D animace mostu

Je to aktuálně největší infrastrukturální projekt venezuelské vlády v oblasti silniční sítě.

Re: Venezuela

Napsal: 29.3.2010 0:17:45
od Diaľničiar
Druhý most přes řeku Orinoco: Most Orinoquia
*trasa: spojil státy Bolívar a Anzoátegui
*začátek výstavby: 2002
*konec výstavby: 2006
*celková délka: 3.156 m
*původní náklady: 480 mil. USD
*skutečné náklady: 1 mld. USD (z důvodů dostavby dálničního, resp. i silničního napojení na most z obou stran a kvůli problémům při výstavbě v důsledku slabých příprav)
orinoquia_puente.jpg
orinoquia_puente.jpg (73.61 KiB) Zobrazeno 33834 x
orinoquia_puente2.jpg
orinoquia_puente2.jpg (90.06 KiB) Zobrazeno 33834 x

Re: Venezuela

Napsal: 29.3.2010 7:44:22
od Martin z Ostravy
Proč tam je na té první fotce to uhnutí?

Re: Venezuela

Napsal: 31.3.2010 15:56:49
od Diaľničiar
Bohužel, nevím to ani já. :? :roll:
Našel jsem i zhotovitele, kterým je Odebrecht, ale informací je celkově z Venezuely málo a kdybychom se měli spoléhat je na své zkušenosti, tipl bych si, ale nevím. :roll:

*může tam být klesání/stoupání; vyhli by se stavbě mostu a nechali i porost pro lepší absorbci vody (je to prales)
*možná tam bude MÚK (něco se o tom píše na wikipedii, že se tam postaví další silnice, která půjde podél řeky Orinoco)

Ale to jsou pouze mé tipy. ;)

Re: Venezuela

Napsal: 31.3.2010 16:20:27
od Diaľničiar
První most přes řeku Orinoco: Most de Angostura
*lokalizace: Ciudad Bolívar - Soledad
*otevření mostu 1967
*celková délka: 1678,5 m
puente-de-angostura.jpg
puente-de-angostura.jpg (36.72 KiB) Zobrazeno 33710 x
Na téměř 40 let se tento most stal jediným pevným spojením přes řeku Orinoco. V letech 2006-2008 vláda investovala do celkové modernizace mostu a jeho osvětlení 34,5 mil. USD.

Jinak celkově je údržba silnic a mostů v celé zemi velmi špatná, co vede i ke zřícením mostních objektů. :|

Re: Venezuela

Napsal: 31.3.2010 17:49:30
od multi
Sice to není úplně podstatné, ale nejvzhlednější mi přijde ten nejstarší most. :arrow:

Re: Venezuela

Napsal: 31.3.2010 19:58:51
od Avantime
multi píše:Sice to není úplně podstatné, ale nejvzhlednější mi přijde ten nejstarší most. :arrow:
Pouze spekuluji, ale možná byl postaven na nejvhodnějším místě pro překročení řeky (geologie, délka přemostění ad.), takže bylo možné zvolit odvážnější - a líbivější - konstrukci.

Re: Venezuela

Napsal: 1.4.2010 22:00:08
od egelebege
Avantime píše:
multi píše:Sice to není úplně podstatné, ale nejvzhlednější mi přijde ten nejstarší most. :arrow:
Pouze spekuluji, ale možná byl postaven na nejvhodnějším místě pro překročení řeky (geologie, délka přemostění ad.), takže bylo možné zvolit odvážnější - a líbivější - konstrukci.
Jde o to jestli je ten most dostatečně kapacitní

Re: Venezuela

Napsal: 1.4.2010 22:06:00
od egelebege
Martin z Ostravy píše:Proč tam je na té první fotce to uhnutí?
Třeba tam hospodaří paní Havránková :D

Nejdřív mě napadlo že tam někde jsou nebo budou mýta, ale čim víc si tu fotku prohlížím, tím míň se mi to zdá pravděpodobné. Je tam spousta inteligentnějších míst, kde se daj ty budky postavit

Re: Venezuela

Napsal: 1.4.2010 22:10:04
od egelebege
U té uplně první fotky jsem na pochybách, která část města je hustěji osídlená ;)

Re: Venezuela

Napsal: 1.4.2010 22:19:32
od Diaľničiar
egelebege: vidíte, zde je dálnice doslova "plotem" v společnosti. :idea: Není to výjimka, v zemích Latinské Ameriky je to celkem běžné, protože je to prakticky přirozená městská bariéra.

Re: Venezuela

Napsal: 26.6.2011 18:23:36
od Diaľničiar
V roce 2010 byly realizovány projekty silniční infrastruktury (především dálniční úseky) ve státech Cojedes, Miranda, Vargas, Táchira, Sucre, Aragua a hlavních zemědělských silnic v zemědělsko chovatelských státech Barinas, Cojedes a Apure.

3. most přes řeku Orinoco má být ukončen v roku 2015. Další informační materiály :arrow:
3puenteorinoco01info_00.png
3puenteorinoco01info_00.png (484.52 KiB) Zobrazeno 32928 x
3puenteorinoco03info_01.png
3puenteorinoco03info_01.png (182.78 KiB) Zobrazeno 32928 x
3puenteorinoco02info_02.png
3puenteorinoco02info_02.png (260.22 KiB) Zobrazeno 32928 x

Re: Venezuela

Napsal: 26.6.2011 18:29:50
od Diaľničiar
Původní náklady byly 990 mil. USD, konečné náklady včetně přístupových komunikací atd. se vyšplhají na 2,5 mld. USD. Zde ještě několik fotek z výstavby, která již běží:
puente1.jpg
puente1.jpg (109.12 KiB) Zobrazeno 32926 x
puente4.jpg
puente4.jpg (115.93 KiB) Zobrazeno 32926 x
puente5.jpg
puente5.jpg (100.12 KiB) Zobrazeno 32926 x
puente6.jpg
puente6.jpg (99.42 KiB) Zobrazeno 32926 x

Re: Venezuela

Napsal: 28.2.2013 21:31:21
od Diaľničiar
Bezpečnostní situace ve Venezuele je kritická. V zemi existuje vysoká kriminalita, jejíž závažnost a intenzita stále roste. Kromě častých drobných krádeží roste počet ozbrojených přepadení, únosů a vražd, a to i ve dne. V případě okradení či jiného postižení je nutno se nejprve obrátit na policii a sepsat protokol. Podle počtu vražd je Venezuela druhé nejnebezpečnější místo na světě (68 vražd na 100 tisíc obyvatel v r. 2011). V roce 2011 bylo zabito více než 19 tisíc lidí, což je v přepočtu 53 vražd za jeden den.

Během pobytu v Caracasu se zásadně nedoporučuje pohybovat se pěšky po městě po setmění. Není vhodná návštěva okrajových čtvrtí Caracasu, tzv. "ranchitos", které nemonitoruje ani místní policie.

Dálniční poplatky se vybírají pouze v některých federálních státech. Vláda H. Cháveza rozběhla v minulosti projekty nové výstavby dálnic. Rovněž se rozběhl program pro výstavbu nových mostů. Začalo se zpevňování zemědělských silnic. Ale jinak se téměř nic nezměnilo: rozvinutá silniční infrastruktura je především na severu země. Nezlepšila se úroveň údržby, takže některé zpevněné silnice se rozpadají, starší silniční mosty běžně spadnou, pak se staví zcela nové, ale ty se zas neudržují. Situace v silniční dopravě je právě taková jako i jinde v zemi: za každou cenu se znárodňuje, ale stát pak neumí ani jen udržet produkci cementu nebo oceli. Neinvestuje do ropního průmyslu, takže těžba ropy dokonce klesá, což snižuje příjmy. Z příjmů pak jde 40% na rozsáhlé sociální programy, ale ani ty nic efektivně neřeší, v zemi je 20% nezaměstnanost. Bydlení se zásadně nezlepšuje, není dostatek stavebních materiálů. Ideologie dává rozsáhlé zdroje Kubě (konkrétně ropu v hodnotě asi 3-4 mld. USD ročně) za poskytnutí zdr. starostlivosti. A takto by se dalo pokračovat.

Největší investoři v zemi jsou Čína a Korejská republika i to především do ropního sektoru. Současná situace je taková, že ani stát a státní společnosti nemají dost peněz za vykonané práce v hospodářství a tak roste státní dluh, kterého největší věřitelé jsou Čína a RF.

Re: Venezuela

Napsal: 26.8.2013 17:51:52
od Diaľničiar
Nigale Bridge :arrow:

Second Maracaibo Lake Crossing

*délka: 11,4 km

Re: Venezuela

Napsal: 1.12.2013 13:34:00
od Diaľničiar
Dne 26.11. se uvedla do provozu 9 km část Autopista Gran Mariscal de Ayacucho. Jde o úsek mezi Santa Fe a Yaguaracual. Úsek byl částečně zprovozněn již v roce 2011, ale až nyní je plně dokončen, bohužel ještě není napojen na ostatní dálniční síť v zemi.

Re: Venezuela

Napsal: 7.10.2014 11:56:35
od Diaľničiar
Tak práce na 3. mostě přes řeku Orinoco jsou od 07/2014 na úrovni 65% :arrow:
3-puente-2.jpeg
3-puente-2.jpeg (33.37 KiB) Zobrazeno 30219 x
3-puente-5.jpeg
3-puente-5.jpeg (49.57 KiB) Zobrazeno 30219 x

Re: Venezuela

Napsal: 16.7.2015 22:05:33
od Diaľničiar
Dne 14.7. se uvedl do provozu 5 km úsek dálnice kolem města Píritu na dálnici Autopista Gran Mariscal de Ayacucho. Tato dálnice spojí Caracas a Cumaná.

Zdroj: http://www.aporrea.org/actualidad/n274008.html :arrow: na odkazu se píše o dalším rozvoji v letech 2013-2019


Venezuela se poslední roky od propadu cen ropy dostává do obrovských hospodářských problémů, inflace se pohybuje nad 55%, letos se odhaduje již na 100%. Země čelí nedostatku elektrické energie, investice do infrastruktury se snižují, výdaje na sociální údaje jsou neudržitelné, situace ohledně kriminality se ještě více zhoršuje. Nejlepší léta má Venezuela za sebou, ještě kolem roku 2010 se investovalo do rozvoje dálnic a silnic kolem 1 mld. USD. Ani to nebylo mnoho vzhledem na stav a rozlohu, ale zdroje se téměř 5x, ale bohužel nyní dosahují mnohem nižší (vládou utajované) úrovně. Všechny veliké projekty se táhnou celé roky po době dostavby, plnění plánů je minimální. Vláda má již problém i rehabilitovat zemědělské silnice, které jako jediné vedou do některých lokalit. Dle analýz je nutnost provést 200 projektů, ale vláda našla peníze jenom na 1/4 z nich. Dálniční síť není hotova a i úseky, které jsou v provozu již v mnoha případech kapacitně nepostačují. Ve velikých městech je téměř neustále zápcha pro vypadlé semafory a situaci zachraňuje pouze metro a systém MHD.

Re: Venezuela

Napsal: 28.8.2015 22:56:04
od Diaľničiar
Dne 26.8. se odevzdal do provozu další úsek na dálnici Autopista Gran Mariscal de Ayacucho a to v délce 8 km. Úsek jde od San José do Rio Chico.

Zdroj: http://www.aporrea.org/tecno/n276532.html

Re: Venezuela

Napsal: 18.11.2015 15:08:35
od Diaľničiar
Dne 17.11. se odevzdal do provozu 7 km úsek dálnice kolem města Morón. Tím se skompletizoval celý tah Autopista Centro Occidental z Barquisimento po pobřeží kolem města Morón v délce 147 km.