Argentina

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

ar-flag.gif
ar-flag.gif (1.05 KiB) Zobrazeno 36767 x
ar-map.gif
ar-map.gif (48.68 KiB) Zobrazeno 36768 x
Argentina má rozlohu 3.761.274 km2. Z toho 2.791.810 km2 je území kontinentální, oblast Antarktidy spolu s přilehlými ostrovy má 969.464 km2. Argentina vede územní spor s Velkou Británií o souostroví Falklandy (oficiální argentinský název Malvíny).

Počet obyvatel: cca. 45,5 mil.
Hlavní město: Buenos Aires (cca. 3 mil. obyv., celá aglomerace Gran Buenos Aires: 16 mil. obyv.)
Další města: Córdoba (cca. 1,4 mil. obyv.), Rosario (cca. 1,2 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 17:04:55, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna z dálničních společností:

Autopistas del SOL :arrow:

https://www.ausol.com.ar:91/WebPages/Home.aspx

*městský dálniční okruh v Buenos Aires
*dálniční úsek Buenos Aires směr sever státu
*délka: 120 km
*náklady na výstavbu a přestavbu: 0,822 mld. USD
*realizace: 3 etapy (1994-1996, 1997-2001, 2001-2009)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 17:07:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Od roku 1990 do současné doby bylo předáno 11.000 km silnic a dálnic do soukromých rukou formou koncese. Některé projekty byly prováděny formou B.O.T. (build, operate and transfer). Vláda uvažuje o odebrání některých koncesí. Důvodem je stav silnic, nedostačující údržba a nezájem koncesionářů investovat do zkvalitnění silniční sítě. Neustále roste počet vozidel na silnicích. V roce 2008 uhradilo dálniční poplatky (mýtné) o 6,7% více než v předchozím období. Meziměstská automobilová doprava vzrostla v posledních 3 měsících roku 2008 v případě přepravy nákladů o 5,8%, vnitrostátní osob o 9,9% a mezinárodní osobní o 11,1%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.8.2022 15:51:26, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Autopista Ezeiza-Cañuelas, S.A. (OHL Group, 71%) :arrow:
mapa_aecsa.gif
mapa_aecsa.gif (19.52 KiB) Zobrazeno 36664 x
http://www.ausur.com.ar/

Délka dálnice: 42 km (60 km i s vedlejšími silnicama, nadjezdama atd.)
Náklady na výstavbu: 200 mil. €
Koncese: 28 let
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.3.2016 12:19:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě několik koncesionářů v rámci hl. města:

Dálnice Del Oeste :arrow:

Oficiální informace: http://www.auoeste.com.ar/sitio/intro_3.asp
Délka: 52,5 km

Dálnice la Plata - Buenos Aires :arrow:

Oficiální informace: http://www.aubasa.com.ar/
Délka: 52,8 km

Dálnice Perito - Moreno a dálnice 25 de Mayo :arrow:

Oficiální informace: http://www.ausa.com.ar
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Asociace argentinských silnic (hromady informací) :arrow:

http://www.aacarreteras.org.ar/

V zemi je celkem asi 427.000 km silnic, zpevněných je 170.000 km. Hlavních silnic je 40.000 km, přičemž o 11.000 km se stará soukromý sektor, nejčastěji o dálnice a rychlostní silnice. Nejvíce hlavních i soukromých silnic se nachází v oblasti hl. města Buenos Aires. Mnoho silnic (1+1) bylo mezi 1990-2003 odevzdaných do soukromých rukou, aby jej někdo opravil a nyní je z mnoha dálnice, ovšem bez vedlejších silnic, tedy řidiči jsou přinuceni jezdit po placených dálnicích nebo dokonce i po placených silnicích.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálniční síť v zemi k 1.8.2011:

Dálnice: 1.474,1 km
Rychlostní silnice: 2.213,7 km
Silnice 2+2: 279 km

Bypass, ring road, další objezdy mimo standardní síť silnic 1+1: 1.507,2 km

Ve výstavbě, přestavbě: 1.507,3 km
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizuji předešlý příspěvek: celkem je v zemi 1.880 km dálnic, dalších 1.283 km je ve výstavbě. :kladivo:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Začátkem léta prezidentka země uvedla do provozu 3 km úsek Autopista Illia (4 pruhy) :arrow:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Argentina

Příspěvek od Standa »

Tak to je hodně užitečná dodělávka, jde o druhý směr (od centra) kolem "městského letiště" Aeroparque Jorge Newbery, které má větší obrat cestujících, než podstatně větší letiště Ezeiza. Tady je to vidět částečně ještě při výstavbě a částečně už otevřené na 4+4. Tak ještě pořešit tenhle slum a bude to paráda :) !
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Odevzdáno do provozu 41 km silnice dálničního typu RN 14 Ceibas-Paso de los Libres.

Znamená to tedy, že je zprovozněn celý úsek od Ceibas u Buenos Aires až po Pas de los Libres u hranic s Brazílii. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.3.2016 12:23:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Argentina

Příspěvek od Standa »

Zajímavé informace z článku:

Jde o úsek od města Zarate (kde začíná na dálnici Bs. As. - Rosario) přes mosty přes řeku Paraná (dvě ramena), až na hraniční přechod Paso de los Libres do Brazílie u města Uruguayana (zde), jde o části silnic 12, 14 a 117. Celý úsek mít cca 590 km (v článku se uvádí 506 km od města Ceibas, kde se odděluje 14 od 12, což je od Zarate cca 80 km), je celý 2+2 s oddělenými směry (podle fotek s kruhovými objezdy místo MÚK), intenzity jsou uváděny 3500 aut denně (z toho 50% kamiony). Úsek byl známý jako "silnice smrti", teď by se to mělo zlepšit. Perlička na závěr - jméno přechodu Paso de los Libres vzniklo v době, kdy v Brazílii existovalo otroctví (až do roku 1888 !) a tudy se uprchlí otroci dostávali do Argentiny.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Stejně jak to dělá Brazílie, tak začala i Argentina tzv. "duplovat" silnice, tedy rozšiřuje a vnikají 2+2 (2x2) silniční tahy. :arrow:

National Route 34, Santa Fe Province, Duplication between Angélica and Ataliva

National Route 105, Misiones Province, Duplication between Posadas and San José

National Route 18, Entre Ríos Province, Duplication between Paraná and Concordia

Dále se staví dálnice Presidente Perón Highway v rámci hlavního města Buenos Aires. :P
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 17:16:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Argentina

Příspěvek od Standa »

Ošklivá nehoda autobusu, podle místních způsobená špatným stavem silnice 34, která je místy propadlá. Přitom jde o dost významnou komunikaci - v provincii Santa Fé se dokonce rozšiřuje na 2+2 (viz předchozí příspěvek Diaľničiara).
http://zpravy.idnes.cz/nehoda-autobusu- ... anicni_ane
http://www.lanacion.com.ar/1854059-el-i ... -destruida
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Argentina je zpátky, oznámil světu nový prezident

V zemi nastala politická změna. Doufejme, že nastane i ta ekonomická, protože Argentina čelí téměř nulovému nárůstu HDP, zvyšování cen a nákladů na chod státu vůči HDP stoupá a investice i do infrastruktury dost zaostávají, i když se poslední rok rozběhla práce "zdvojení silničních tahů", tak je to celkem slabší investiční tempo.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 17:17:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnem 10.11. se dostal do provozu 1. úsek v rámci Luján bypass (RN5) mezi Jáuregui a ruta provincial 47 jižně u Luján v délce cca. 5 km. Další úsek Luján - Mercedes (v dálničních parametrech) je v provozu od roku 2009, takže obchvat je hotový.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 17:17:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Argentina

Příspěvek od Standa »

Z téže dálnice docela ošklivá nehoda, podle komentáře to ale všichni účastníci přežili s lehkými zraněními (doslova "s pár modřinami").

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Argentina obdržela 300 mil. USD z úvěru od Inter-American Development Bank na vylepšení silniční infrastruktury. Splácet ho bude 25 let s dobou odkladu 4,5 roku. Centrální vláda z toho použije 200 mil. USD na rozšíření a výstavbu 120 km 4-pruhu a renovaci 35,4 km na NR 19 v provincii Cordoba. Dalších 65,64 mil. USD směruje do provincie Salta na renovaci PR 54 mezi Campo Duran a Mision La Paz.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Před týdnem se začala výstavba tunelu Paseo del Bajo :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (894.91 KiB) Zobrazeno 31162 x
*délka 6,5 km
*náklady 650 mil. USD
*cíl projektu: odlehčit pozemní komunikace od nákladního tranzitu a větších aut
*trasa: spojnice současných dálničních komunikací Illia highway a tah, který spájí Buenos Aires s La Plata
*zhotovitel: Isolux, Corsan Corviam, Iecsa
*odevzdání do provozu: 2019

Během realizace je v celém pásmu bohužel komplikovaný systém dopravních omezení, takže se doprava až do odevzdání zhoršuje. Byla k tomu velká mediální kampaň, že po dostavbě odlehčení pozemních silnic zase nastane citelné zlepšení. Navíc se zrušilo mnoho parkovacích míst na celé trase.



Tento tunel je završením velkého obchvatu v rámci metropole Buenos Aires, stavba plánovaná celá desetiletí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Stránky silničního úřadu Vialidad jsou nové. :P Nové informace, včetně obrazového materiálu. Dále, Argentina investuje do silnic více peněz a zároveň zlepšila různá antikorupční a opatření, čímž se mnoho tendrů slevňuje oproti původním odhadům, v průměru o 9%. Dopomohlo k tomu i zrušení ministerstva plánování a rozdělení jeho kompetencí do vícero segmentů (4 ministerstva), dále si provincie s hlavním městem polepšila o divizi veřejných prací. Do vnitra se začleňují veřejné práce a silniční výstavba spadá pod ministerstvo dopravy. Tato institucionální reforma navíc vedla k zlepšení personálního obsazení bez napojení na různé lobbistické skupiny.

Argentinské ministerstvo dopravy mj. informovalo, že plánuje zahájit další 2 klíčové silniční projekty:

*vylepšení Route 40 mezi Mendoza a San Juan, kde se práce zahájí v 3.Q 2017, stát mají 291 mil. USD a tento úsek dostane parametry silnice dálničního typu, práce mají trvat 2 roky; projekt bude možná rozdělen na 2 etapy, protože stále nemá zajištěno dostatečné krytí, financování je vládními zdroji

*dále se vylepší i Route 33 mezi Rosario a Rufino, kde se vylepší 268 km tah dualizací, která bude stát 158 mil. USD, přičemž tendr se vyhlásí v 07/2017
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 17:30:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Argentina

Příspěvek od Diaľničiar »

Nyní se plní plán 2016 - 2019, který hovoří o výstavbě/přestavbě 2.800 km dálnic. Dalších 4.000 km silnic si vylepší parametry. Do silniční infrastruktury se investují již rekordní peníze tak, aby se snížila úmrtnost, která se odhaduje na průměrných 7.000 ročně. Pro špatné silnice se navíc komplikuje zásobování a zhoršuje rozvoj a dostupnost regionů a pro zácpy se vytváří obrovské nepřímé škody.
rutas_620_2.gif
rutas_620_2.gif (221.83 KiB) Zobrazeno 30787 x
Argentina disponuje silniční sítí o rozsahu cca. 500.000 km, ze kterých státní silnice tvoří 40.000 km. Paradoxem ale je, že 85% všech vozidel se pohybuje jen na asi 6.000 km. Část z nich má lepší parametry, ale bohužel 3.500 km je kapacitně za horizontem, 12.000 km se svými 50-ročními parametry jsou nebezpečné a dalších 13.000 km je v nevyhovujícím stavu. Argentina disponuje asi 5.000 km sítí dálnic a rychlostních silnic. Z ostatních kategorií jsou to pak provinční silnice v délce asi 180.000 km a obecní a lokální silnice v délce asi 280.000 km.

Investice v rámci tohoto 4-ročního jsou v propočtu 12 mld. €, ze kterých 60% směruje na novou výstavbu dálnic a rychlostních silnic. Zbytek do upgradů, na odstranění úrovňových křižování, na zlepšení parametrů starých KO, na přestavby úseků se špatným klopením zákrut atd.

Argentinská silniční infrastruktura trpí pro neustálé změny stavu hospodářství (bankrot), koncesní udělování rozvoje a poté i dekoncesionarizace a nová konsesionarizace. Za 50 let se povedlo postavit 7.000 km státních silnic a dalších 7.000 km se zpevnilo. Z hlediska provincí se tento rozvoj dotkl 60.000 km silnic. Celkem na 10-11.000 km státních silnic se vedou koncese a jsou to silnice, které mají vyšší podíl intenzit, aby se na nich vybíralo mýto, nezatěžuje to státní výdaje a tak má být o silnice lépe postaráno. Dálniční síť je na stejném principu, ale chybí impulz ze strany státu pro větší investice. Státní silnice jsou de facto zpevněné. Z hlediska koridorových tras tyto činí v Argentině celkem asi 9.000 km; jsou to dálnice, rychlostní silnice, napojení na přístavy, železniční stanice a přivaděče k důležitým centrům jak bydlení tak hospodářství a tedy částečně jsou to ještě i národní a provinční silnice.

Dále, což je nová informace, na 22 km úseku dálnice La Plata, Hudson - La Plata se za 450 mil. USD provedou stavební úpravy a dálnice se o 1 pruh v každém směru rozšíří.

Dále národní silnice č. 19 mezi Rio Primero a San Francisco se za v propočtu 380 mil. USD stane dálnicí, formou dualizace, na celkem 153 km. To je asi 2,5 mil. USD na 1 km. Dualizace je vůbec nejlevnejší a nejsnadnější spůsob zkapacitnění přeplněných silničních tahů kdekoliv ve světě. Máte k dispozici přístup, máte k dispozici projekty, znáte podmínky atd.

Dále novinka z asfaltovacího světa :arrow: asfaltéřské práce jsou tak rozsáhlé, že tato část odvětví letos proinvestuje do svých zařízení v zemi 100 mil. USD, aby dokázala uspokojit další práce. Spotřeba vzrostla ve srovnání s průměrem za posledních 18 let o 30%.

Vláda uvádí, že v lednu se budovalo 1.100 km dálnic a rychlostních silnic, v únoru to bylo 1.200 km a ke konci letošního roku to má být 2.000 km. :idea: Cíl je nezměněn, do roku 2019 otevří zmodernizované zkapacitněné nebo nové dálnice a rychlostní silnice o rozsahu 2.800 km. Letos se má do provozu dostat 400 km. A jak říkám, další v řádu tisíc km silnic se zásadně vylepšují.

Argentina mj. realizuje i výstavbu 1.000 km železničních tratí. Z hlediska letošních výdajů do dopravní infrastruktury je to následovně, uvedu to jen v % ... 38% na silnice/dálnice, 46% železnice. Z hlediska hospodářství má Argentina dluh na úrovni cca. 50% HDP, ekonomika je v recesi, stát hospodaří s deficitem s cílem investovat do infrastruktury, nezaměstnanost kolem 9%. Rekordní jsou armádní výdaje: kým v roce 2008 to bylo na úrovni kolem 1,5 mld. USD tak v roce 2016 již přes 5 mld. USD.

Nutno zdůraznit, že rychlostní tahy v Argentině jsou na úrovni Latinské Ameriky, tedy často je zde nižší MPR (do 100 km/h), po okrajích v rámci osídlených oblastí vedou chodníky, i když pak jsou pro pěší lávky ponad dálnice a ve středě je k dispozici osvětlení atd. V oblasti Buenos Aires jsou ale řádné dálnice, často 8-pruh se vším všudy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Argentina

Příspěvek od Standa »

Řekl bych, že rychlostními silnicemi se myslí obyčejné 1+1, kde se platí mýtné. Na té mapce je černě (tedy v nejvyšší kategorii) značena třeba i nově dualizovaná dálnice na sever do Brazílie, která má místo MÚK jen takové velké kruháky (či spíše ovály). Dálnice č. 8 má v aglomeraci Buenos Aires nějakou dobu uspořádání 2+6+6+2, ale na jejím konci už je to jen 2+2.

Co se týče tlaku na výstavbu dálkových úseků, ten v 90. letech nebyl ze strany osobní dopravy moc velký, protože se hodně zpřístupnila vnitrostátní letecká doprava nástupem nízkonákladové společnosti LAPA, která ovšem nepřežila státní bankrot v roce 2001. Od té doby tlaky na stavbu dálnic rostou i ze strany osobní dopravy. Samozřejmě se to netýká "plážové dálnice" na jih (Buenos Aires - Mar del Plata), která se postavila právě v 90. letech dualizací stávající silnice.
Odpovědět

Zpět na „Amerika“