Chile

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Historie se opakuje a tak jak v 01/2017 byla v ohrožení před plamenami celá řada měst, tak nyní znovu i 2. město Valparaíso a pak i město Quilpué. Vláda nechala včera vystěhovat, urychleně evakuovat na 25 tisíc lidí. Teplota 30 st., vlhkost 30% a taky 30 km/h vítr udělal svoje při šírení požáru, který vznikl ve čtvrtek a viditelný byl i ze Santiaga.

Chile je zasaženo nejhorším suchem za uplynulých 6 dekád. Až 3/4 rozlohy státu pociťuje nedostatek vody.

https://www.swissinfo.ch/spa/chile-ince ... s/46291458

Plameny ke dnešní aktualizaci již spalují 3000 ha lesa. V nasazení je 30 letadel a vrtulníků, 25 brigád hasičů. Včera to bylo 20 brigád a 16 letadel a vrtulníků. Zasahuje na cca. 400 hasičů a vojáků. Dohašení požáru se jeví jako nadějné, protože je již pod kontrolou. Dálniční síť tady znovu sehrála zásadní roli: jak při rychlé evakuaci, tak taky zajistila urychlenou mobilizaci složek.

Obrázek
Chi.JPG
Chi.JPG (93.83 KiB) Zobrazeno 8944 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Chile si vybralo čínskou společnost China Railway Construction Corporation (CRCC) do PPP kontraktu na upgrade a provozování 195 km dlouhého zpoplatněného tahu, Talca - Chillán, Route 5. :arrow:

*jde o vůbec největší infrastrukturní projekt PPP v tété schémě, který dostala čínská společnost; vyhrála nad Sacyr a taky nad seskupením Cintra-Intervial
*Čína má účtovat příjmy na celkové koncesi ve výši v propočtu 1,1 mld. USD
*kontrakt má délku trvání max. 32 let, respektivě variabilní čas připouští i kratší dobu

Výstavba zahrnuje 56 km obchvat Talca a přídavných jezdních pruhů na 30 km stávající silnice. Dále se postaví 39 km bike pruhů a 32 mostů pro pěší.

Součástí tohoto projektu je ale také upgrade odvodnění, osvětlení, úprava pozemků, zlepšení napojení na lokální silnice a nahrazení stávajících 18 cash mýtnic s 13 skenovacími zařízenimi za elektronický výběr placení.

Projekt byl 1. tendrován v 10/2019, ale tendrování bylo přerušeno pro pandemii COVID-19.

Nyní se čeká na schvalovací proces ve vícero fázích, takže se samotnou výstavbou se nezačne před 1. pololetím 2025. :crazy:

k rozhodnutí:


k projektu:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

V chilském hlavním městě se připravuje stavba nové dálnice

Oblasti podnikání Doprava, logistika Stavebnictví a stavební materiály Teritorium Amerika Chile Zahraničí Další články v kategoriích
03. 05. 2021 CzechTrade

V rámci výstavby dálnice Américo Vespucio Oriente I je pod santiágským turistickým místem San Cristóbal a řekou Mapocho hlouben tunel.

Podle ministra Alfreda Moreny jde o jednu z nejdůležitějších staveb v zemi a velkou výzvu pro stavebníky. Pomocí této dálnice by měl být zmenšen čas přejezdu městem ze 40 na 10 minut pomocí tří cest uzpůsobených na jízdu ve 100 km/h.

Ministr se tento týden zúčastnil prohlídky konstrukce tunelu La Pirámide, který se nachází ve 2 km pod zemí v zóně San Cristóbal a río Mapocho. 9km dálnice Américo Vespucio Oriente I by měla zlepšit hlavně spojení mezi komunitami Recoleta, Huechuraba, Vitacura, Las Condes a La Reina v hlavním městě Santiago de Chile a má za úkol usnadnit dopravu v severní části města.

https://www.businessinfo.cz/clanky/v-ch ... oriente-i/


Pozitivní budoucnost chilského metra v Santiagu

Oblasti podnikání Ostatní Teritorium Chile Další články v kategoriích
05. 05. 2021

Metro v Santiago de Chile čeká v nadcházejících letech výrazný rozvoj.

Rok 2020 byl devastujícím hlavně pro dopravní sektor. Veřejná doprava v metru v hlavním městě Santiago de Chile v průběhu roku zmenšila objem svých pasažérů o 62 %. Ředitel státní společnosti provozující metro, Louis de Grange, však již nadhodil několik plánů pro zlepšení budoucnosti santiágského metra.

Louis de Grange zmínil, že má již v plánu několik velkých projektů pro metro hlavního města. V únoru se podařilo inaugurovat model Franklin, v listopadu se počítá s novým modelem Los Libertadores a také se zavedením nových modelů vlaků NS16 do provozu na Lince 5 a 2. Počítá se také s obnovou a zlepšením jezdících schodů a samotných stanic, které byly poničené hlavně v říjnovými protesty roku 2019.

Do rekonstrukce metra je zahrnuto také zlepšení infrastruktury bezpečnosti celého metra a oprava vozů poničených díky vandalismu. Navíc se počítá s rozšířením tunelů pro Linku 3 a ve zbytu roku by také měly započít práce na 4 stanicích Linky 2. Tento rok by navíc měla být udělena ekologická kvalifikace pro začátek stavby očekáváné Linky 7.

Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Chile.
Zdroj: Diario Financiero

https://www.businessinfo.cz/clanky/pozi ... -santiagu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

videa z výstavby dálnice v hlavním městě Santiago:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 22.7. se do provozu odevzdala 2. roura tunelu El Melón na Ruta 5. Tunel je 2,8 km dlouhý. Ta 1. roura je v provozu od r. 1995. Nyní se tato 1. roura renovuje a provoz ve 2 rourách najednou bude možný od 09/2022.

Zdroj: https://www.mop.cl/Prensa/Paginas/Detal ... ?item=3295

foto:
https://www.flickr.com/photos/ministeri ... 329644945/
https://www.flickr.com/photos/ministeri ... 329645185/

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-32 ... 7/-71.2360

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady jsem psal k mostu Chacao (megaprojekt): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 64#p221964 . Původní posun zprovoznění na rok 2023 se posouvá na rok 2025 z důvodů pandemie COVID-19.

Hlavním důvodem bylo nejdřív omezení prací, poté zastavení dodávek některých prvků a pak zase update nákladů na samotný most ze 406 mil. USD na již 545 mil. USD. Tím se celý projekt celkově prodražuje vzhledem na přístupové silnice atd.

Most má vysoké technické normy pro možné zemětřesení a vláda nehodlá ustoupit z jeho výstavby. Zásadně se tím podpoří lokální ekonomika a růst cestovního ruchu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

V Chile se v hlavním městě Santiago začne stavět 2- rourový tunel v délce asi 1,5 km a v nákladech kolem 353 mil. USD. Práce se mají zahájit v roce 2022 a trvat 3,5 roku. Zhotovitelem se stala španělská firma Abertis, místní pobočka Vias Chile v rámci Autopista Central.

Jedná se o úsek, který spojí MÚK Mezi General Velásquez na Central Highway a úsekem Américo Vespucio Norte na okruhu Santiaga.

Realizací tunelu se sníží spotřeba PHM, cestovní doba, zlepší cirkulace vozidel v zástavbě kolem daných úseků a sníží se tak i znečišťování ovzduší. Navíc projekt v sobě zahrnuje proměnu 22 ha na zeleň s vyžitím pro obyvatelstvo, resp. z toho bude 6 ha park.

Autopista Central nyní manažuje asi 62 koncesních tahů na S-J osích v metropolitním území Santiaga do roku 2032, kde jsou tedy nejvyšší intenzity v zemi. Je to 1 ze 6 koncesí Abertisu v Chile. Jako součást tohoto projektu je mj. prodloužení koncese o dalších 20 měsíců.

V Chile v letošním roce silně obživla silniční doprava, prakticky až v úrovních z r. 2019.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Chile se rozhodlo neprodloužit koncesi s Abertisem na provozování 133 km tahu č. 78 na trase Santiago - San Antonio (pobřeží západním směrem). Naopak, stát vyhlásil soutěž na novou koncesi.

Zájem mají společnosti: ACS, Sacyr, Ferrovial a Acciona.

Stát si představuje zásadní vylepšení tahu a očekává investice ve výši kolem 1 USD. Od nové koncese si slibuje co nejlepší podmínky.

Jde o Autopista del Sol, dálnice slunka. U Santiaga je po novém v 6- pruhu po Talagante:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

V návaznosti na výše uvedenou skutečnost, že Chile neprodloužilo smlouvu s Abertisem, tak tuto zakázku získala společnost Sacyr.

Sacyr tedy zajistí asi 132 km Route 78 spojující Santiago s přístavem San Antonio. Dále zajistí investice pro silnici 66 Camino de La Fruta P3. Tu 2. část bude manažovat prostřednictvím Sociedad Concesionaria Ruta de la Fruta s koncesí trvající 45 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Chile zahájilo tendrování na modernizaci důležité dálnice. Jde o součást silnice č. 68 mezi Santiagem a klíčovým pobřežní městem Valparaiso a i nedalekého Vina del Mar. Tento asi 105 km úsek trpí silným přetížením nákladní dopravy. Mezi 01/2021 a 11/2021 využilo tento úsek 37,5 mil. vozidel.

Náklady vláda odhaduje na 1,2 mld. USD. Ovšem s realizací tohoto projektu se umožní zvětšit přepravní kapacitu zboží, čímž se podpoří ekonomika a díky projektu i regionální rozvoj.

To je po výše zmíněném plánu další velký projekt upgradu stávající dálnice. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda zavedla první vážné klimatické omezení pro hlavní město Santiago. Rekordní sucho tady začalo již 13. rok. Bohužel, ale musí se přistoupit k systému omezování nakládání s vodou. Je to nejhorší situace za uplynulých 491 let historie města. Tím začal proslov guvernér regionu. Hlavní město obývá na 6 mil. lidí.

Město nemůže žít bez vody, proto je vypracován bezprecedentní plán. Začne se regulovat tlak vody, což jsou první větší investice a lepší sledování kde je kolik vody a jaká je spotřeba. Součástí plánu je i něco co si tady nikdo neumí představit v praxi, ale o čem se mluví a sice přerušení stabilních dodávek 24/7 na "jistá časová pásma", kdy voda jednoduše nepoteče. Prozatím pro 1,7 mil. obyvatel.

Omezování bude záležet pouze od kapacit řek Maipo a Mapocho. Pokud bude jejich hladina klesat i nadále, tak sucho bude pokračovat a město začne novou fázi existence.

Dostupnost vodních zdrojů se v zemi za uplynulých 30 let snížila o 10% až 37% dle regionů a pro severní a centrální Chile je odhad, že do 2060 klesne o dalších 50%.

Klimatické změny nejsou jen na globální, ale i na lokální úrovni. Obyvatelstvo města to pocítí již i v praktickém provedení omezování se.

Na opačné straně v Evropě schválil EP dne 13.5. 2019 nová pravidla pro opětovné využívání vody v zemědělství. Pojem jako recyklace vody je nezbytný, protože právě tohle odvětví mine 1/2 spotřebované vody ročně v EU. Úspora je asi 5% z výdatnosti pramenů. Dále se v EU zpřísňuje monitoring kvality vody, zlepšuje dosah ČOV. Jsou to věci zde na celostátní úrovni nepoznané.

Odsolování je mimořádně drahý proces. To si pro celonárodní úroveň může dovolit jen Izrael a i proto je tam ale voda opravdu drahá. Opakovaně recyklovaná.

Prozatím se nemá spotřeba dotýkat činností ve městě, základní ekonomický chod a rozvoj v Santiagu, ačkoliv budoucnost bez vody je konec pro život, takže je možné, že se za pár let zavedou i další omezení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

V hlavním městě Santiago se zahájila výstavba tunelu Lo Ruiz.

Nová investice spojí General Velásquez a Américo Vespucio Norte a vyjde na asi 350 mil. USD. Společnost (mateřská) Vías Chile concessionaire – Autopista Central concessionaire – Abertis postaví 2x 1,5 km tunelové roury, které tyto tahy spojí. Projekt nese jméno Túnel Lo Ruiz a byl schválen v rámci posuzování ŽP v 05/2020. Nebylo ale jasné, jak se bude stavba financovat. Nakonec si má koncesionář vzít úvěr a prodlouží se mu koncese, v tomto případě o 20 měsíců. Výstavba se měla zahájit v 1. polovině 2022, což se prakticky stalo a trvat má 40 měsíců.

Abertis mj. zazelení 22 HA prostorů kolem tahu resp. taky vystaví prostory pro odpočinek a trávení volného času.

Vías Chile je držitelem koncese Autopista Central od roku 2001 po dobu 30 let.

Túnel Lo Ruiz se objevil jako doplňkové dílo k Quilicura Link, projektu zaměřenému na narušení dopravy v severní oblasti Santiaga, přičemž se uvažuje o sérii přechodů a přímých spojení rozmístěných na třech úrovních a nese toto představení Vías Chile. Iniciativa šla do ekologického zpracování v červenci 2018, ale poté byl návrh vládou zavržen, protože celý projekt dosáhl investice 657 milionů USD. V té době ministerstvo veřejných prací uvedlo, že postaví tunel Lo Ruiz a práce Quilicura Nudo jsou kontrolovány. Úřad zatím spuštění té části projektu neosvětlil.

Obrázek

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

zmiňovaný projekt v tématu byl dokončen

Autopista Vespucio Oriente (AVO) byla koncem 07/2022 slavnostně otevřena a zprovozněna. Většina trasy je v šestiproudovém tunelu. Investice za 1 mld. USD s koncesí na 45 let. Hlavní 5,2 km dlouhý tunel na celé asi 9 km dlouhé trase.

web: https://www.avo.cl/



vizualizace:
Obrázek

detailnější mapa:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda a koncesionáři cest se chystají zvýšit bezpečnost na chilských silnicích

23.08.2022 | CzechTrade

Z iniciativy vlády vzešel projekt, v jehož rámci se soukromé společnosti provozující jednotlivé úseky silnic zavazují investovat 1 miliardu USD do zvýšení jejich bezpečnosti. Impulsem pro uskutečnění jednání mezi zástupci Ministerstva veřejných prací, soukromých společností provozujících zpoplatněné silnice v Metropolitním regionu, policejních složek a Kanceláře pro prevenci zločinu byl nárůst ozbrojených přepadení a krádeží aut na cestách.

Společnosti, které silnice na základě udělených koncesí provozují, se prostřednictvím své asociace zavázaly v nadcházejících letech investovat 1 miliardu dolarů do prvků pasivní i aktivní ochrany.

Konkrétně se jedná o umožnění carabineros zřízení 10 nových trvalých kontrolních stanovišť, zřízení šesti nových policejních hlídek, spuštění 800 bezpečnostních kamer a instalaci 20 nových systémů na automatickou detekci incidentů v místech, v nichž k trestným činům dochází nejčastěji. Největší důraz bude přitom kladen na krádeže aut a na vozidla bez poznávacích značek.

Asociace koncesionářů navíc v oficiálním prohlášení zdůrazňuje, že bezpečnost na silnicích je její priorita a dlouhodobě se o ni zasazuje například instalací moderního osvětlení, bezpečnostních kamer či čteček poznávacích značek.

Postavení soukromých společností provozujících jednotlivé úseky silnic je v Chile tradičně citlivým tématem, neboť prostřednictvím mýtných bran jsou za každý průjezd vybírány nemalé poplatky (ve městě v řádu stovek pesos, mimo město tisíců pesos) a pozice státu včetně jeho policejních složek je na těchto trasách značně omezena kupříkladu co se měření rychlosti týče.

Zprivatizovaná je drtivá většina hlavních silničních tahů; v Santiagu se jedná o celý městský okruh (hlavní společností je Costanera Norte), mimo Santiago je to dálnice Ruta 5, jež prochází celou zemí ze severu na jih a jež je rozdělená na 50-100 km dlouhé zpoplatněné úseky.

https://www.businessinfo.cz/clanky/vlad ... silnicich/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Chilská vláda stanovila hlavní plány rozvoje dopravní infrastruktury. Plány jsou na období 2022–2026 a na infrastrukturu všech typů se utratí celkem 13,26 miliardy USD.

Plány vypracovalo chilské ministerstvo veřejných prací. Celkem je plánováno 52 projektů a 43 koncesních balíčků. Jedním z největších projektů je zlepšení důležité panamerické trasy. To bude stát odhadem 4,55 miliardy dolarů a zahrnuje celkem 12 koncesí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl vydán souhlas s projektem dálnice AVO II (I je v provozu o něco výše uvedeno; AVO = Américo Vespucio Oriente) v Chile. Městská dálnice má pomoci snížit dopravní zácpy a znečištění v hlavním městě Chile, Santiagu.

Schválení udělila COEVI, komise pro životní prostředí metropolitního regionu Chile. Projekt dálnice AVO II je určen pro silniční úsek o délce 5,2 km spojující oblasti La Reina, Macul, Nunoa a Penalolen.

Bude přijata řada opatření ke zmírnění dopadu projektu dálnice na životní prostředí, na který se místní obyvatelé zaměřili

https://lavozdechile.com/chile-aprueban ... al-avo-ii/

Sekce Príncipe de Gales – Rotonda Grecia. Úsek dokončí projekt pásu Américo Vespucio v Santiagu.

Ta povede mezi obcemi La Reina a Peñalolén a bude zakončena tunelem, který povede pod metrem a napojí se na první úsek Américo Vespucio.

Koncese na městskou komunikaci o délce 5,2 kilometru se skládá ze dvou rychlostních pruhů se třemi pruhy v každém směru, které budou vedeny pod zemí těžebním tunelem pod stávající Av. Américo Vespucio/Av. Ossa a pod stávající strukturou metra linky 4, mezi stanicemi Príncipe de Gales a Grecia.

Projekt propojuje podzemí s AVO I v ulici Las Luciérnagas a vytváří přechodovou zónu o délce přibližně 200 metrů, ve které se postupně oddělují navrstvené tunely AVO I, dokud nedosáhnou konečného stupně a tvoří dva paralelní tunely AVO II.

vizualizace:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Chile připravuje plány pro hlavní program prací na rozvoji infrastruktury. Projekty řídí ministerstvo práce, které na rok 2023 stanovilo rozpočet ve výši 4,86 miliardy USD.

Celkový balík prací má hodnotu 13,3 miliardy dolarů a potrvá do roku 2026 a zahrnuje celkem 52 samostatných projektů. Největším samostatným projektem je dálnice spojující hlavní město Santiago s pobřežním městem Los Vilos za cenu 718 milionů dolarů. Obchvatová trasa Orbital Sur de Santiago v délce 24 km je dalším z velkých projektů a přichází s cenou 469 milionů dolarů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

ze železnic

Chilská vláda schválila projekt na výstavbu nové železniční tratě Santiago - Valparaíso - projekt za miliardy USD, kterým se mj. docílí dekongesce silniční sítě v prostoru

Cesta po železnici, která propojí tato dvě regionální chilská města, potrvá 1 hodinu a 30 minut. První vlak má vyrazit v roce 2030. Přepravu bude zajišťovat Státní železniční společnost EFE.

Uběhlo sedm měsíců od chvíle, kdy prezident republiky Gabriel Boric představil záměr propojit obě uvedená města a zveřejnil podrobnosti týkající se realizace projektu.

Dlouho se diskutovalo o trase a zvažovaly se tři možnosti. Nakonec byla vybrána severní trasa; to znamená, že výchozím bodem tratě pro osobní a nákladní dopravu bude nádraží v městské části Santiaga v Quinta Normal, povede přes Tiltil a Llay Llay, odkud bude pokračovat směrem na La Calera, Limache a skončí v El Salto ve Viña del Mar. V Limache se nová trať napojí již na existující úsek Metra Valparaíso a bude pokračovat až do Valparaísa.

Výhodou je, že se bude využívat část infrastruktury, která již existuje, jako je např. třetí kolej pro nákladní přepravu a také infrastruktura příměstských drah (La Calera-Limache a Quinta Normal-Batuco). Celý úsek trati bude mít délku 172 kilometrů a cesta zabere 1 hodinu a 30 minut.

Pokud se cestování vlakem osvědčí a zvýší se poptávka, zvažuje se vybudování druhé trasy, která by spojovala Tiltil přímo s Viñou del Mar a Valparaísem. „Vlaky nejsou jen o přepravě z jednoho místa na druhé, ale jsou také sociální sítí. Vlaky tvoří historii, spojení a také investice,“ řekl prezident Gabriel Boric na tiskové konferenci ve městě Limache.

Role Státní železniční společnosti (EFE) a druhá etapa

Podle ministra veřejných prací Juana Carlose Garcíi projekt více než půl roku připravovalo jak jeho ministerstvo, tak i ministerstva dopravy a financí a také Státní železniční společnost EFE. Vybraná varianta odpovídá nejlepší alternativě, protože nejenže reaguje na potřebu propojení obou lokalit, ale je finančně únosná a s odpovídajícím sociálním dopadem. „Jde o vlak, jehož rychlost, dle našeho odhadu, může dosahovat 140 až 170 kilometrů za hodinu v závislosti na úsecích trasy,“ řekl Juan Carlos García.

García dále uvedl, že brzy začnou realizovat studie proveditelnosti, které v roce 2025 umožní vyhlásit mezinárodní výběrové řízení s tím, že vlaky budou uvedeny do provozu v roce 2030. Náklady na první část (Santiago-Valparaíso) činí 1320 milionů dolarů. Druhá část, která se snaží zkrátit cestu na přibližně 45 minut a sestávala by se z tunelu z Tiltilu do Limache a také z tunelu z El Salta do Valparaísa, by měla stát přibližně 2180 milionů dolarů.

„Během dvou příštích let bude uskutečněna modelová analýza s účelem zjistit, jak efektivně sladit veřejnou dopravu s nákladní a vytvořit infrastrukturu pro ekologicky udržitelnou zemi,“ uvedl ministr dopravy.

V Chile se připravují další železniční projekty na výstavbu nových tratí, modernizaci stávajících a budování nové linky metra v Santiagu. Naše kancelář CzechTrade Chile dlouhodobě sleduje vývoj těchto projektů a připravuje specializovanou obchodní misi českých firem v železničním průmyslu do Chile.

Mise se uskuteční v termínu 17.-21. dubna 2023, budou představeny výrobky a služby českých firem místním partnerům a projednána možnost zapojení do připravovaných projektů. Pokud budete mít o uvedenou akci zájem, neváhejte se obrátit na naší kancelář pro sdělení podrobností.
  • Názor odborníka

    Prezident Asociace koncesionářů veřejných infrastrukturních prací (Copsa) Leonardo Daneri označil projekt za velký krok vpřed, jelikož Chile aktuálně čelí problémům s infrastrukturou a místní silnice jsou přeplněné. „Toto veřejné a soukromé úsilí je klíčem k tomu, aby byla země v této oblasti aktuální,“ dodal Daneri.

    Prezident organizace Rada pro politiky a infrastrukturu (CPI) Carlos Cruz vyzval, aby se neopouštělo od realizace sítě nákladní železniční dopravy v pátém regionu (Valparaíso) a poukázal na potřebu udělat vše pro uskutečnění projektu v plánovaném termínu, tedy do roku 2030.

    Aktuální stav

    *Trasa Melipilla-Santiago centrum: Stav fyzického postupu projektu je aktuálně 10 %. V průběhu roku 2023 budou výběrové řízení na 3 úseky inženýrských a železničních prací. V lednu budou přijaty nabídky na 22 elektrických vlaků, které budou dodány na začátku druhé poloviny roku 2023.
    *Trasa Batuco-Quinta Normal: V prosinci projekt získal uspokojivé doporučení (RS) od Ministerstva sociálního rozvoje a rodiny. Během prvního čtvrtletí roku 2023 začnou nabídková řízení na stavební a železniční práce.
    *Trasa Chillán-Santiago centrum: Bylo pořízeno 6 vlaků. První dva dorazí v průběhu měsíce května 2023 a v provozu budou od podzimu roku 2023.
    Trasa Temuco-Padre Las Casas: Na konci roku 2022 byl zveřejněn tendr na výstavbu servisní zastávky v Padre Las Casas a její dokončení se očekává v listopadu 2023.
https://www.businessinfo.cz/clanky/chil ... alparaiso/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

jak si vedou práce na 2 mostech v celkové hodnotě 1 mld. USD (oba jsou v omeškání dokončení)

:arrow: aktualizace k progresu mostu Chacao: 45% (info: viewtopic.php?p=221964#p221964 )

https://www.youtube.com/shorts/pdS0JHX4XtI
https://www.youtube.com/shorts/e-tpRvz9PBY

:arrow: Puente Industrial Concepción (Industrial Bridge): 40% (původní datum dokončení bylo pro rok 2018 ...)

https://www.globaldata.com/store/report ... oncepcion/
  • The Puente Industrial Development project includes the construction of a 2.5km of bridge over the Biobio river in Concepcion province, Chile.The US$210 million project includes the following:1. Construction of a 2.5km bridge2. Construction of 7m wide lanes3. Construction of two intersections with different levels4. Construction of a 6.6km access road5. Construction of a 4m pedestrian way6. Construction of a 4m cycle lane7. Construction of overpasses on access road8. Construction of drainage system9. Installation of lights at every 45m distance10. Installation of road safety signals
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Úřady pro katastrofy v Chile hlásí, že více než 30 000 lidí evakuovalo své domovy poté, co silné srážky způsobené frontálním systémem způsobily záplavy a sesuvy bahna. Prezident Gabriel Boric vyhlásil pro nejhůře postižené oblasti v regionech Biobío a O'Higgins stav katastrofy. Jde o druhou velkou záplavu v Chile za posledních 8 týdnů.

Meteo Chile uvedlo, že frontální systém doprovázený atmosférickou řekou přinesl od 17. srpna 2023 silné deště do částí středojižního Chile. Oblasti Santiago Metropolitan, O'Higgins, Maule, Ñuble, Valparaíso a Biobío všechny zaznamenaly významné úhrny srážek. V regionu Maule zaznamenal Retiro Copihue v období od 19. do 21. srpna 137 mm a Panguilemo 122,4 mm. V regionu Ñuble viděl Termas de Chillán ve stejném období 371,9 mm a Chillán Mayulermo 208,8 mm. Concepción v Biobío zaznamenal 67,2 mm a El Paico v metropolitní oblasti Santiago vidělo 79,2 mm.

Poškození silnic a mostů zanechalo tisíce lidí v izolaci. Podle chilské agentury pro zvládání katastrof SENAPRED (Servicio Nacional de Prevención y Respuesta ante Desastres) bylo k 21. srpnu 31 002 lidí izolovaných v regionu Maule a 1 523 v regionu Biobío. Stovky lidí byly také izolovány v oblastech O'Higgins a Nuble.

Stoupající řeky vyvolaly evakuaci v postižených oblastech. K 21. srpnu bylo po celé zemi vysídleno celkem 32 728 lidí, včetně 24 792 v regionu Maule a 7 163 v O'Higgins.

Téměř 40 lidí bylo zachráněno vrtulníkem v regionu Maule a 58 v Ñuble.

Celkem bylo poškozeno 1042 domů, většinou v regionu O'Higgins. Dva domy byly zcela zničeny v regionu Ñuble.

Nejméně 3 lidé přišli o život v důsledku nepříznivého počasí v posledních dnech. Hasič zemřel při záchranných akcích v Cañete v regionu Biobío dne 19. srpna. Další úmrtí bylo hlášeno po pádu stromu na vozidlo v regionu Biobío. V oblasti Ñuble byla také hlášena jedna smrt v souvislosti s počasím, ale nebyly k dispozici žádné další podrobnosti.

Dne 21. srpna vyhlásil prezident Gabriel Boric pro postižené oblasti regionů Biobío a O'Higgins stav katastrofy.

Jde o druhou velkou záplavu, která zasáhla zemi za posledních 8 týdnů. Koncem června měly podobné povětrnostní podmínky za následek rozsáhlé záplavy, při kterých přišli o život nejméně 2 lidé.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Chile

Příspěvek od Diaľničiar »

Jízda z Los Andes (Chile) do Uspallata (Argentina) 31.01.2023 Timelapse x4

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“