Rozloha: cca. 8 500 000 km2 Počet obyvatel: cca. 212 mil. Hlavní město: Brasília (s okolím cca. 4,3 mil. obyv.) Největší města: São Paulo (cca. 12,2 mil.obyv., ale se širším okolím až 33,7 mil. obyv.), Rio de Janeiro (cca. 6,7 mil. obyv., s okolím cca. 12,3 mil. obyv.)
Naposledy upravil Diaľničiar dne 1.11.2020 16:32:54, celkově upraveno 4
aktualizace stavu obyvatelstva
12.4.2009 19:52:16
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14708 Bydliště: EU
Re: Brazílie
V Brazíli působí přes 50 koncesných společností, které se věnují dálnicím a rychlostním silnicím. Jsou združeny v organizaci ABCR (Asociao Brasileira de Concesionárias Rodovias).
Dálnice v Brazílii se nacházejí převážně na jihu a jihovýchodě krajiny. První dálnice byla postavěná v roku 1953, dnes má stát cca. 12.600 km dálníc a rychlostních silnic. V 90.-tých letech dálnice a rychlostní silnice převzali soukromé společnosti a dneska formou PPP je nejen převádzkují, ale také staví nové úseky.
V zemi je celkem cca. 1,5 mil. km silnic, z čeho zpevněný povrch má jen asi 17%. V principu jde pouze o hlavní silniční tahy a dálnice. Velikým problémem je celková absence asfaltových silnic ve městech a na venkově když jsou ulice zpevněné, pak jsou pouze vydlážděné.
V rámci konání Olympijských her ve městě Rio de Janeiro se zde ovšem plánují rozsáhlé změny. Do dopravní infrastruktury půjdou asi 2/3 všech plánovaných investic v rámci nových projektů, které mají zajistit hladký průběh LOH.
Stávající veřejný dopravní systém v Rio de Janeiro, které je vyhlášené svými každodenními zácpami, sestává z dvou tras metra, příměstských vlakových tratí a autobusové dopravy. Jak v případě metra, tak příměstských vlakových tratí se počítá s dvojnásobením přepravní kapacity na 1 milion přepravených cestujících denně. Bude třeba vzájemně dopravně propojit čtyři hlavní olympijské zóny (Barra, Copacabana, Maracaná a Deodoro). Klíčová v tomto ohledu bude prodloužení trasy 1 městského metra z Copacabany do dosavadní luxusní čtvrti Barra da Tujica na východním kraji, kde bude umístěna olympijská vesnice.
*Investice do výstavby: 1,0819 mld. € Délka dálnice: 402 km Koncese: 25 let
*investice do výstavby pouze z OHL Group; tedy podílem 60%, většina dálnic již částečně stála a tedy ty náklady pokrývají pouze dostavbu aneb přestavbu některých úseků; průměrná cena nové dálnice v Brazílii na 1 km činí asi 150-250 mil. Kč (2x2 jízdní pruhy, středová svodidla, oplocení, SOS hlásky - nejsou ale tak časté jako v EÚ, MÚK)
Naposledy upravil Diaľničiar dne 12.3.2016 13:55:23, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
31.12.2011 18:06:02
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14708 Bydliště: EU
Re: Brazílie
Ke konci roku 2011 je v Brazílii 15.365 km soukromých dálnic. To je asi 7% z podílu všech národních hlavních silnic. Právě v posledních 3 letech je zde boom výstavby, každým rokem se otevře asi 1.000 km dálnic, částečně vznikají i přestavbou stávající silniční sítě.
Roční tržby za rok 2010 byly na úrovni 7,2 mld. USD a o dálnice se stará téměř 40.000 lidí.
Příloha:
Poznámka: 9 pobřežních států Brazíilie má stále více a více km dálnic 9state.png [ 52.7 KiB | Zobrazeno 25391 krát ]
Brazílie vyhlásila privatizační projekty v hodnotě 133 miliard reálů
Z celkového objemu investic bude 79,5 miliard BRL investováno v následujících 5 letech a 53 miliard BRL mezi pátým a dvacátým rokem od vyhlášení.
*10.000 km železnice *7.500 km dálnic a silnic
V případě silnic je plánována investice v objemu 42 miliard BRL pro duplikaci a výstavbu 7,5 tisíců kilometrů silnic.
Vláda potvrdila, že 9 nových tras silnic a dálnic bude vystaveno v soukromé iniciativě. Jedná se o následující úseky:
BR 101, ve státě Bahia BR 262, ve státech Espírito Santo a Minas Gerais BR 153, ve státech Tocantins a Goiás BR 050, ve státech Goiás a Minas Gerais BR 163, ve státě Mato Grosso BR 163/BR 262/BR 267, ve státě Mato Grosso do Sul BR 060, ve Federálním Distriktu BR 153, ve státech Goiás a Minas BR 262, ve státě Minas Gerais BR 116, ve státě Minas Gerais BR 040, ve Federálním Distriktu a ve státech Goiás e Minas.
Hlavní pravidla pro udílení koncesionářských práv:
Veřejná soutěž bude vyhlášena do dubna 2013 Vtězný projekt bude takový, který nabídne nejnižší ceny dálničních poplatků Poplatky budou vybírány až po dokončení 10% prací V prvních 5 letech projektu budou uskutečňovány duplikace silničních a dálničních tras, objezdy a přechody V městských oblastech nebudou vybírány dálniční poplatky
Investiční projekty mají přinést zhruba 150 tisíc nových pracovních míst. Tento investiční balíček je odbornou veřejností hodnocen velice pozitivně, jelikož znamená nový trend ve způsobu, jak zrychlit poněkud zpomalený růst Brazílie (pro tento rok se očekává růst pod 2 %): namísto tradičního zvyšování konzumu přicházejí investice, tedy dlouhodobý koncept růstu.
V Brazílii začalo vypisování veřejných soutěží na projekty z investičního balíčku, vyhlášeného minulý týden prezidentkou Dilmou Rousseff.
Jako ukázku lze uvézt 2 projekty na výstavbu dálnic – tras BR-040, Federálním Distriktu a ve státech Goiás e Minas Gerais, a BR-116, ve státě Minas Gerais.
BR-040 Projekt na výstavbu infrastruktury a na provozování veřejné služby revitalizace, provozování, oprav, monitoringu, konzervace a rozšíření kapacity dálnice, a to o 936,8 km. Nový úsek dálnice začíná ve Federálním distriktu a končí ve městě Juiz de Fora, ve státě Minas Gerais.
BR-116 Projekt na výstavbu infrastruktury a na provozování veřejné služby revitalizace, provozování, oprav, monitoringu, konzervace, zavedení změn a rozšíření kapacity dálnice o 816,7 km, na úseku začínajícím ve městě Divisa Alegre, ve státě Minas Gerais, na hranici se státem Bahia, a dosahuje až do města Além Paraíba ve státě Minas Gerais, na hranici se státem Rio de Janeiro.
*provozuje 2.437 km silnic a dálnic ve státech: São Paulo, Rio de Janeiro a Paraná *celkem tedy 15% soukromé sítě silnic v zemi *možnost dalších linků: klik na červené + dále přepnout na web konkrétního operátora
Naposledy upravil Diaľničiar dne 1.11.2020 16:36:45, celkově upraveno 1
aktualizace odkazu
5.3.2013 13:28:58
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14708 Bydliště: EU
Re: Brazílie
Brazílie vypsala tendry na opravu mnoha silnic:
Rekonstrukce silnice na úseku Barretos - Olimpia - Guapiaçu Rekonstrukce silnice na úseku Guaira – Barretos Rekonstrukce silnice na úseku Jau - Bariri - Itaju Rekonstrukce silnice na úseku Miguelópolis - Guaira Rekonstrukce silnice na úseku Ibitinga - Borborema - Novo Horizonte Rekonstrukce silnice na úseku Uchôa - Ibirá - Urupês - Irapuã - Sales
Brazílie se již v r. 2011 stala 6. největší ekonomikou světa.
Vláda se již v létě 2012 rozhodla sprivatizovat 50.000 km silnic a dálnic a 12.000 km železnic, očekává za to investice v hodnotě 65 mld. USD. Seznam se v příštích letech ješte možná rozšíří. Privatizace veřejné infrastruktury značí obrovské investice do modernizace, upgrade na dálnice (se zánikem paralelní silnice) nebo i nové výstavby, kde vláda dává část peněz předem. Zbytek jde přes reálné mýtné.
Obrovské investice souvisejí i s pořádáním mistrovství světa v kopané r. 2014 a LOH r. 2016.
15.12. se odevzdala do provozu 17,6 km dlouhá sekce Maringá's northern bypass. Maringá má 367.000 obyvatel (v návaznosti celkem 739.000) a je to 3. největší město státu Paraná, po Curitiba (hlavní) a Londrina.
Já to sem ani nestačím přidávat, Brazílie odevzdává do provozu desítky a desítky km dálnic a rychlostních silnic. Již brzo se uvede do provozu další část BR-493 Rio de Janeiro State a to v délce 71 km.
Něco k Brazílii, takhle kousek od Sao Paula řešej "čtyřlístek" na křížení dvou dálnic. Stejně se moc netrápěj s MUK ve městě, prostě se dvě víceproudovky zkřížej mostem a odbočky se provedou okolníma uličkama Vůbec je tu vidět hodně zajímavý inspirace, když si odjedete s tou mapou na jih kde vede silnice do Santosu přes 700 m vysokej horskej práh .. vypadá to že "starou" nechali pro směr dolů a nahoru postavili o kus vejš ve svahu novou. Ovšemže se tam jezdí pade .. ale stojí to a funguje to, nekreslí se "definitivní řešení" který jednou bude a zatim se tlačte na okresce. https://goo.gl/maps/qyXqJ
31.8.2014 0:15:07
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14708 Bydliště: EU
Re: Brazílie
Brazílie zahájila další megabalík na rozšíření zpevněných silnic, nyní až o 1.686 km. Zdroj a vypsání tendrů: Světová Banka.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru