Stránka 1 z 2

Dominikánská republika

Napsal: 13.5.2009 16:53:52
od Diaľničiar
dr-flag.gif
dr-flag.gif (1.7 KiB) Zobrazeno 29839 x
dr-map.gif
dr-map.gif (10.67 KiB) Zobrazeno 29837 x
Rozloha: cca. 49 000 km2
Počet obyvatel: cca. 10,8 mil.
Hlavní město: Santo Domingo (cca. 1 mil., s okolím cca. 3 mil. obyv.)

Re: Dominikánská republika

Napsal: 13.5.2009 17:04:38
od Diaľničiar
Ministerstvo veřejných prací a komunikací :arrow:

http://www.mopc.gob.do/

Dominikánská republika má dobře rozvinutou síť silnic, jejichž celková délka přesahuje 17.000 km; v rámci projektů financovaných Světovou bankou aj. mezinárodními institucemi pokračuje výstavba a rekonstrukce komunikací.

Rozsáhlá dálniční síť umožňuje spojení i s nejvzdálenějšími místy země.

Zahraniční participace na vládních kontraktech do stavebních projektů nesmí přesáhnout 50 %, ale ve výjimečných případech, kdy národní spoluúčast nemůže přesáhnout 30 %, může tato zahraniční spoluúčast dosáhnout až 70 %. Pokud však vládní agentura zodpovědná za projekt souhlasí s vyšší účastí zahraniční společnosti, která by byla schopna převzít veškerá práva a rizika kontraktu, není vyžadována domácí participace. Stavebnictví se v r. 2006 podílelo na tvorbě HDP 22,7% a bylo po odvětví komunikací druhým významným zdrojem tvorby HDP.

Most Mauricio Báez přes řeku Higuamo :arrow:
Mauricio_B%C3%A1ez_bridge.jpg
Mauricio_B%C3%A1ez_bridge.jpg (108.81 KiB) Zobrazeno 29821 x
Délka mostu: 390m
V provozu: od 19. ledna 2007
Poloha: 40 km na východ od hlavního města

Je na dálnici DR-3.

Re: Dominikánská republika

Napsal: 13.5.2009 19:26:33
od Diaľničiar
Mapa: Dálnice a hlavní silnice dálničního typu :arrow:
ne všechno je v provozu, mapa znázorňuje i nevybudované úseky, kde se dálniční tah předpokládá do budoucnosti
ne všechno je v provozu, mapa znázorňuje i nevybudované úseky, kde se dálniční tah předpokládá do budoucnosti
dominican-republic-map.jpg (39.18 KiB) Zobrazeno 29833 x
Dominikánská republika má vícero dálnic a rychlostních silnic. Je nutno si uvědmit, že co třeba jedno číselné označení, tak to je na něm postupně vícero budovaných tahů a tedy i 2-5 jednotlivých dálnic aneb rychlostních silnic na nich pak lze najít. A zase, ne všechny jednotlivé DR-? jsou v celé délce dálniční tahy. Vychází se z intenzit a koncepce rozvoje. :arrow:

Autopista Duarte; DR-1
trasa: Santo Domingo - San Fernando de Monte Cristi (nejdelší dálnice v zemi, propojila městá Santiago (2. největší) a Santo Domingo)
délka: 270 km

Zbytek dálniční sítě:

https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_ ... n_Republic

Re: Dominikánská republika

Napsal: 13.5.2009 19:34:23
od Diaľničiar
Dálniční most (DR-3) Juana Bosch :arrow:
aerial_tour25.jpg
aerial_tour25.jpg (89.16 KiB) Zobrazeno 29820 x

Re: Dominikánská republika

Napsal: 13.5.2009 22:36:06
od martin
Ač znám poměrně dobře světový zeměpis, musím se přiznat, že bez koukání do mapy nemám ánung, kde je Dominikánská republika :D

Zaujala mě ta poslední fotka, vypadá to, jako kdyby ten most napravo přistavovali a navíc je to nějak zvláštně řešeno. Je tam jeden (fyzicky) vyhrazený pruh, jeden připojovací a dole se stýkají dva 2-pruhové směry, co to?

Re: Dominikánská republika

Napsal: 14.5.2009 6:50:14
od Thomas
na ostrově Haiti

Re: Dominikánská republika

Napsal: 15.5.2009 21:45:58
od Diaľničiar
martin píše:Ač znám poměrně dobře světový zeměpis, musím se přiznat, že bez koukání do mapy nemám ánung, kde je Dominikánská republika :D
Uznávám, že ne všichni to musí vědět a proto sem přistoupil k modernizaci. :idea:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=3213#p3213

Re: Dominikánská republika

Napsal: 10.5.2010 14:09:51
od Diaľničiar
Celková délka dálniční sítě bude 990 km. Všechny dálnice jsou koncesionářské, bez tzv. stínového mýtného, co značí, že si na sebe musí vydělat. Koncese byli udělené na 30 let. Většina dálnic v zemi má 2x2 pruhy, někde se přestavují na 2x3, přičemž tyto dálnice nebyli původně zpoplatněné. V roce 2007 se vybralo 20 úseků po celé zemi v rámci celé sítě (včetně silnic dálničního typu), do kterých bylo nutné na výstavbu/rekonstrukci investovat cca. 683,8 mil. USD.

Vláda se rozhodla, že min. koncese na proinvestování musí být min. 200 mil. USD a zvolila tak 3 etapy výstavby (rozdělení koncesí): Sever, Centrální část, Jižní část.

Základní mýtní sazba: 1,7 centa USD na 1 km pro osobní auto.

Re: Dominikánská republika

Napsal: 13.8.2012 8:19:17
od Diaľničiar
Dne 8.8.2012 se odevzdala do provozu dálnice Autopista del Coral :arrow:
51FF9F97-B398-4EB2-B118-A293D1ACDCC0.jpg__209__400__CROPz0x209y400.jpeg
51FF9F97-B398-4EB2-B118-A293D1ACDCC0.jpg__209__400__CROPz0x209y400.jpeg (18.39 KiB) Zobrazeno 28320 x
*východní část státu
*délka: 70 km
*stavební náklady: 400 mil. USD
*hlavní objekty: 2 mosty
*konsorcium: Consorcio Autopista del Coral, S.A.
*první plán: 2003
*zahájení výstavby (tendr, koncese): 2007

Obrázek

Re: Dominikánská republika

Napsal: 14.8.2012 20:32:07
od Lenny
Jen 2 mosty na 70 km?

Re: Dominikánská republika

Napsal: 6.12.2013 16:48:33
od Diaľničiar
Dne 5.12. se odevzdal do provozu 22 km dlouhý úsek dálnice Autopista del Este.

Re: Dominikánská republika

Napsal: 7.10.2014 11:39:26
od Diaľničiar
Silnice a dálnice v zemi :arrow:


Re: Dominikánská republika

Napsal: 16.2.2015 19:21:42
od Diaľničiar
na margo tohoto příspěvku z r. 2009, kde hned za tím píše martin, proč tam jsou ty mosty 2 ještě přidám další záběry a informace v odkazech pro úsporu místa :arrow:

Most Juan Pablo Duarte, ten starší je z roku 1955 a pak most Prof. Juan Bosch z r. 2001. Zřejme ten původní byl přetížen, tak se přistavěl druhý a poté upravili provoz na nich a úpravou zjevně prošli i příjezdové komunikace na oba z nich.

Re: Dominikánská republika

Napsal: 23.2.2015 14:13:07
od Diaľničiar
Včera, 22.2. prezident země společně s dalšími představiteli státu odevzdal do provozu I. etapu obchvatu hlavního města; Circunvalación de Santo Domingo :arrow:
5.jpg
5.jpg (108.67 KiB) Zobrazeno 25444 x
*tato I. etapa má 17,5 km, včetně dalších komunikací celkem 26,3 km
*II. etapa se odevzdá ještě letos
*trasa jde od Bajos de Haina až po dálnici Autopista Duarte
*to, co doposud trvalo 1,5h se zkracuje na 12 minut cestování :!:
*celá trasa má 2x2 jízdní pruhy, s návrhovou rychlostí 100 km/h, jízdní směry jsou oddělené betonovými svodidly, všechny nájezdy jsou osvětlené, tudíž je zde kompletní technologické zázemí
*na úseku je několik mostních objektů přes řeky, přes 70 propustí

několik fotek před odevzdáním: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=81


Dále, vláda 19.2. odevzdala komplexně přestavěné silnici v jižní cásti země v celkové délce 68 km :arrow:
bani_500x334.jpg
bani_500x334.jpg (38.5 KiB) Zobrazeno 25444 x
*1. úsek je Bani - Azua v délce 49 km
*2. úsek je Pizarro - Las Barías v délce 18,9 km

Oba úseky silnic se rozšířili, zpevnili se okolní svahy, zpevnilo se podloží a položil se zcela nový povrch.


Dále, vláda 18.2. odevzdala komplexně opravené silnice v dalších provincích :arrow:
salcedo-villa_tapia._500x334.jpg
salcedo-villa_tapia._500x334.jpg (45.52 KiB) Zobrazeno 25444 x
*1. úsek Las Guaranas - La Güiza , 8,1 km
*2. úsek Villa Tapia - Salcedo, 3,5 km


Dále, vláda 15.2. odevzdala do provozu 3 komplexně obnovené hlavní dálniční a silniční tahy v provincii Santiago :arrow:
dsc_4298_500x334.jpg
dsc_4298_500x334.jpg (42.55 KiB) Zobrazeno 25444 x
*obnovena je dálnice autopista Joaquín Balaguer mezi Santiago a Navarrete a el Cibao con Puerto Plata a Montecristi
*celkem jde o 18 km silnic, na 4-6 jízdních pruhů
*komunikace prošla komplexní modernizací a vylepšením na 21. století
*upgrade prostředí je i kolem komunikace; nové chodníky, nová signalizace, nové odpočívky, lepší zpevnění terénu atd.


Dále, vláda 2.2. odevzdala do provozu silnici El Seibo - Miches :arrow:
dsc_3284_500x334.jpg
dsc_3284_500x334.jpg (58.36 KiB) Zobrazeno 25444 x
*jde o 40 km tah, I. etapa tzv. východního okruhu Circuito Vial de la región Este
*převážně hornatější terén, silnice má šířku 8,5m a je silněji zpevněná
*má komplexní odvodnění a značení
*nová silnice zkracuje čas cestování o 50%

Re: Dominikánská republika

Napsal: 1.7.2015 10:43:41
od Diaľničiar
Na margo výše zmíněné informace doplňuji, že 30.6. byl odevzdán do provozu II. úsek Circunvalación de Santo Domingo (Santo Domingo Bypass) v celkové délce 16 km. Jde o úsek od Autopista Duarte do Villa Mella, severně od Santa Dominga.

Zdroj: http://www.listindiario.com/la-republic ... cunvalacin

Fotky:

Obrázek

Obrázek

Re: Dominikánská republika

Napsal: 31.1.2016 12:54:44
od Diaľničiar
Do provozu se dostal úsek vyvýšené dálnice v Piedra Blanca, jedná se o 4-pruh tahu s názvem Autopista Duarte.

Více zde: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=86

Re: Dominikánská republika

Napsal: 18.11.2018 11:22:06
od Diaľničiar
Vláda plánuje v roce 2019 vybudovat 4 silniční obchvaty ve městech Santo Domingo, San Francisco de Macoris, Azua a Bani. Nové silnice, které nahradí stávající přetížené nebo nové spojnice. Za celkem asi 122 mil. USD. Již nestačí jen spojovat regiony, ale odlehčit i městskou silniční dopravu. Stát je ve srovnání kvality silnic, ale i ulic v rámci Latinské Ameriky na 6. místě za Ekvádorem, Nikaraguou, Mexikem, Panamou a Chile. Je to nedávno uveřejněné hodnocení, kde nejlepší silnice na světě jsou ve SAE, Singapuru, Švýcarsku, Hong Kongu a v Nizozemsku. Za poslední dobu se neodevzdal nový úsek na dálniční síti, ale stát masivně zpevňuje silnice nebo i opravuje původní staré povrchy. A to jak ulice tak i dálniční tahy nebo regionální komunikace.



Stát za poslední 2 roky mj. nastartoval nové programy údržby. Ministerstvo veřejných prací nakoupilo techniku na opravy vozovek většího rozsahu, dále se zcela jinak osekává a udržuje zeleň, vícekrát ročně se zametají krajnice. Instaluje se nová technologie v rámci světelných křižovatek, lépe se realizují povrchy kolem kanálových poklopů. Probíhá výměna značení, ale i jeho doplnění. Je několik nových osvětových programů jak platit mýtné, další kolem bezpečnosti silničního provozu a provádí se lepší kontrola technického stavu vozidel. Všechny tyto činnosti dávají práci mnoha lidem. Je to forma údržby, která tady prakticky neexistovala a prováděla se jen nárazově. Ministerstvo má stránky na sociálních sítích, takže se to dá i dohledat. Třeba zde: https://twitter.com/MOPCRD .

Re: Dominikánská republika

Napsal: 27.11.2019 13:53:52
od Diaľničiar
V Dominikánskej republike havaroval autobus s ruskými turistami :arrow:
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/53 ... turistami/

Před mnoha lety jsem tady psal o jejím odevzdání do provozu a tady je vide z průjezdu po ní:


Re: Dominikánská republika

Napsal: 28.3.2020 20:25:43
od Diaľničiar
Dne 17.3. se do provozu dostalo zvyšných 20 km v rámci obchvatu Santo Domingo. Nebo i Circunvalación de Santo Domingo. Nový úsek je mezi Villa Mella a Autopista del Nordeste. Teď se dá hlavní město souvisle objet po dálničním obchvatě.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=18. ... 9/-69.8356

Zdroj: https://eldia.com.do/circunvalacion-de- ... -nordeste/

Re: Dominikánská republika

Napsal: 24.10.2020 19:41:12
od Diaľničiar
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Počet obyvatel se za dekádu zvedl o 1 milion. Stav silniční infrastruktury se zásadně zlepšil, viz celé vlákno.

Mapa hlavních silnic:
012.JPG
012.JPG (121.31 KiB) Zobrazeno 12161 x
Hlavní silniční síť je kvalitně rozvržená a poskytuje vysoký standard mobility, pro velký objem přepravy tovaru. Spojuje hlavní města regionů a velmi dobře jsou navržené i alternativní obcházkové trasy zastavaných území. Stát vybudoval základní dálnice na všechny směry aneb rychlostní silnice jako alternativní trasy dalších doplňujících směrů aneb dálniční obchvaty velkých měst a napojovací obslužné silnice dálničního typu k různým dopravním uzlům.

Regionální silnice aneb sekundární systém je složen z "carreteras", což jsou ale stále lepší silnice. Spojují města v regionech aneb je napojují na hlavní silniční síť.

Lokální aneb terciární systém silniční sítě je v podstatě malý, protože se jedná spíš o městské silnice, které pak mají za cíl napojit dopravní uzly v nich aneb spojují menší města se sekundárním systémem silnic. Lokální silnice naleznete jako přivaděče k zemědělským územím.

Takhle vystavěná silniční síť umožňuje díky kvalitní údržbě, na kterou se tady hledí taky, aby se produkty z agrosektoru dostali co nejrychleji do center zpracování aneb prodeje a další distribuce. A to nejen rychle, ale tím pádem i za nižší logistické náklady.

Cestování po zemi je bezpečné, ale z hlediska bezpečnosti silničního provozu je lepší nejezdit po vedlejších silnicích v noci a to pro občasné neoznačené výmoly, celkově slabé značení a výskyt zvěře na silnicích. Pokud je právě období dešťů, tak je nutno počítat i na hlavní silniční síti s problémy jako jsou sesuvy svahů atp., které se ale co možná nejrychleji řeší.

Jsou tady zvyšky železničních tratí, ale funguje jen malá část na východě země, která se použivá jen k přepravě cukru/třtiny.

Systém dopravy pak ještě tvoří hlavně 3 velké přístavy a 3 mezinárodní letiště. Všechny důležité dopravní uzly a města jsou napojené na státní silniční aneb až dálniční síť.

Dále mi tady rozhodně chybí nejeden důležitý odkaz a sice:

Silniční úřad :arrow:

http://rdvial.gob.do/

*RD Vial se vytvořil v roce 2013 s cílem zajistit správné fungování hlavní silniční sítě Dominikánské rep. a stejně tak na vykonávání činností a prací nevyhnutních k rozšíření, rehabilitaci, konzervaci a údržbě silniční sítě
*dalším účelem RD Vial je dohlédnout na dobrý a správný chod mýtních stanic, poskytovat uživatelům vysoko kvalitní bezpečnost a pomoc na spravované silniční síti

Národní dopravní institut :arrow:

https://www.intrant.gob.do/

*tento se věnuje třeba bezpečnosti silničního provozu

Re: Dominikánská republika

Napsal: 25.10.2020 16:34:35
od Diaľničiar
V tomto příspěvku se chci ještě věnovat silniční a dálniční sítí jako celku a aktuálním pracím.

Především jsem aktualizoval zastaralý obsah příspěvku k dálniční síti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=3026#p3026 .

V roce 2013 vznikl nový silniční úřad RD Vial, o kterém informuju v předešlém příspěvku. Tato instituce má zcela zásadní smysl pro další rozvoj, protože mj. dostala do portfolia úseky v celkové délce 200 km (z toho asi 1/2 má dálniční parametry), které má postavit. Pomáhá jí k tomu třeba i mýto, které má na starost vybírat. Stará se i o údržbu atd.

Tady je seznam projektů, část je v provozu:
RD1.JPG
RD1.JPG (140.42 KiB) Zobrazeno 12124 x
Existuje již asistenční služba v rámci dálniční sítě. Tady je k tomu klikací mapa: http://www.mopc.gob.do/nosotros/depende ... n-militar/ . Tak jak jsem vysvětlil v tom příspěvku, který jsem upravil, tak sice silniční tah DR-1 je jeden tah, ale střídá se na něm vícero dálničních názvů. Ale ani tahle mapa na odkazu a kterou tady i přidám neukazuje celou dálniční síť, protože dálnice DR-1 pokračuje až po Monte Christi nedaleko hranic s Haiti, pouze tam již nenaleznete asistenční službu:
DR1.JPG
DR1.JPG (105.57 KiB) Zobrazeno 12124 x
Dále, Dominikánská republika si vyhotovila přehledné služby Geoportálu, kde již zaznačila hlavní tahy a vedlejší tahy a je to možno hezky barevně rozdělit pro lepší představivost. Ale ani tato mapa neznázorňuje jen dálniční síť, protože i ta základní (červená) barva, tak to jsou i státní silnice, nikoliv jen dálnice, ale je to hezké na doplnění obrazu toho co jsem uvedl v předchozím příspěvku o dobré rozvrženosti celé silniční sítě:
https://inventariovial.mopc.gob.do/gvsi ... oad/DIGRE/
RD2.JPG
RD2.JPG (136.56 KiB) Zobrazeno 12124 x
Aktualizace stavu silniční sítě :arrow:

Silniční síť je o celkové velikosti (dle ministerstva veřejných prací) v úrovni 60 000 km. V tom je absolutně všechno: dálnice, hlavní silnice, vedlejší a lokální silnice a městské silnice. Pokud se bavíme o základní silniční síti, která byla před 15 lety v rozsahu 17 000 km, tak dnes je v rozsahu 19 500 km. Z toho je zpevněno 13 000 km (bylo 10 000 km).

Původní rozsah zamýšlené dálniční sítě byl 990 km, ale RD Vial, který jí má na starost dobudovat a klidně taky staví jen třeba dálnici aneb rychlostní silnici ale taky silnici (a pak dostavuje na dálnici) má tohle portfolio rozšíření na 1150 km. To ale rozhodně neznamená, že tady je již v provozu tahle zamýšlená síť. Nejvýznamnější silnice ve smyslu, že to je silnice se vším všudy tvoří rozsah asi 5800 km z té sítě 19 500 km, ale se státním významem nejvyššího významu to je asi 2500 km a ještě z toho je absolutně nejvyšší priorita, kde se buduje dálniční síť v rozsahu 1150 km. A to je zas jen o tom, jak je ta silniční síť rozvržená a jak se postupně formuje a jak se i formovat bude dle alokací zdrojů.

V letech 2012 - 2016 se zrealizovala nová výstavba silnic/dálnic, přestavba/dostavba na dálnici, kvalitní údržba, která pozvedla silnici o kategorii výš, až je v provozu 3263 km silnic vyšší kategorie. Celkem se ale stát postaral jen v tomto období o 12 057 km silnic z celé silniční sítě. V tomto období asistenčná služba měla 451 tisíc výjezdů, ze kterých 215 tisíc byla porucha vozidla, 138 tis defekt, 56 tisíc nedostatek PHM a ostatní jako bezpečnost a nehody (11 tis). Pro zajímavost asistenční služba RD Vial má k dispozici následující techniku:
RD3.JPG
RD3.JPG (53.97 KiB) Zobrazeno 12124 x
Jednoduše, dle porozumění, RD Vial je tady takové právní a finanční nóvum, něco jako ASFINAG v Rakousku. Koncesionář dálniční sítě, který vybirá mýto, ne všude, ale převážně na velké části a o všechno se stará a taky tu síť postupně buduje, ale celé je to v majetku státu, takže je to takový "investiční státní trust fond, který se ale chová jako instituce". Je zaregistrován, má finanční výnosy, je pod dohledem státu jak finančně tak stavebně a je soběstačný s nastaveným systémem fungování. RD Vial tím pádem smí vydávat dluhopisy a ty pak právě umožňují financovat novou výstavbu. Projekty a plánování má na starost i nadále ministerstvo veřejných prací a de facto i náplň činností má RD Vial vytyčenou právě tím co má v portfoliu. Stát do portfolia přesunul i část technologie, materiálního zázemí atd., takže RD Vial se stará i o navazující území k jednotlivým dálnicím tak jak to požaduje ministerstvo.

Dominikánská republika se nyní řídí plánem Estrategia Nacional de Desarrollo 2030, tedy rozvojovým plánem do roku 2030 a hned plán 2016 - 2020 se tomu přizpůsobil. Tyto cíle se tady formují od roku 2010. Je to docela ambiciozní záměr. Má se vybudovat:

*Construiremos el paso a desnivel en la avenida 27 de Febrero con Isabel Aguiar, los elevados de Charles de Gaulle con Invivienda, con Mendoza y con Sabana Perdida.

*Construiremos la carretera Rancho Arriba- Nizao- Sabana Larga, los elevados de la Autopista Duarte con el Parque Industrial Duarte y con La Guayiga- Pedro Brand, y la Circunvalación Baní.

*Concluiremos las circunvalaciones de Azua y de San Juan. Terminaremos la carretera AzuaBarahona y la de Navarrete-Puerto Plata, así como los tramos III y IV de la Circunvalación de Santo Domingo y el tramo La Caleta-Boca Chica.

*Construiremos la circunvalación de Cabarete y la Circunvalación de San Francisco de Macorís.
*Rehabilitaremos y ampliaremos la carretera Puerto Plata-Sosúa-Cabarete-Playa Grande.
*Continuaremos el programa de construcción, readecuación y mantenimiento de la red vial nacional, ejecutado por el Fideicomiso RD VIAL, e incorporaremos nuevos mecanismos de colaboración público–privada

Tady jsou stávající stavební činnosti na hlavní silniční síti:
http://rdvial.gob.do/obras-viales/en-ejecuci%C3%B3n/
RD4.JPG
RD4.JPG (49.56 KiB) Zobrazeno 12124 x
To si lze na odkazu rozkliknout, jsou tam další údaje a fotografie. KM jsou kilometre a Carril je pruh. Z toho lze vidět jestli jde o již dálnici aneb nikoliv. Pokud není jen počet pruhů, ale km pruhů.

Hlavní silniční síť (z hlediska uchycených názvů):
carreteras-de-respublica-dominicana.jpg
carreteras-de-respublica-dominicana.jpg (125.24 KiB) Zobrazeno 12124 x
Na ní se nacházejí i dálnice. Třeba Carretera Sánchez je částečně dálnicí, na Baní a Azua. Dál pokračuje silnice, ale již se staví obchvaty na trase dál západním směrem.

Na této síti se totižto dálnice plánují všude. Jde jen o to, že výstavba se tak jak běžně i jinde fázuje. Tak, aby to bylo ekonomicky únosné. Tady na této mapě zase chybí severní okruh hlavního města, který je již celý v provozu. Ten hlavní tah DR-1 je nejdůležitější z hlediska vnitřní mobility, to 2. největší město má taky milionovou populaci. Cestovní ruch se rozvíjí v liniech po pobřeží a tam se postupně taky staví dálnice a rychlostní silnice. Východní polovina má lépší dálniční síť, což zase souvisí s chudobným sousedem Haiti.

Takže z uvedeného, tak jak jsem vám to přiblížil vychází základní fakt: ministerstvo veřejných prací vnímá dálkové cíle, a proto považuje za základ číslování silnic. Jestli vezmeme do úvahy těch silnic 6 aneb až 9 je jedno, další již nemají ale pro stát takový význam. Ne všechny jsou v celé délce 4- a více pruh. Ale řidiči se číslováním neřídí, oni se řídí těma názvama, po kterých právě projíždí. Na to, aby někde byl 4- a více pruh musí být intenzita provozu, musí být hospodářský důvod dle politicky zadaného rozvoje.

Nejdůležitější dálnicí je Duarte s délkou 270-275 km. Je souvislá v celé délce, prostřídá se na ní vícero názvů, tenhle název je takový, že každý ví oč jde a nese číslo 1, tedy DR-1 v rámci klasifikace.

Druhá nejdůležitější je Sánchez, která od začátku trasy jde po dálnici 30 de Mayo po Comendador a je dlouhá 241 km. Ale není v celé délce dálnicí.

Třetí důležitý tah je složen z 27 de Febrero Avenue a dálnice Las Americas. V délce 199 km distribuuje dopravu z dálnice 6. Listopadu po Punta Cana.

A takhle by se dalo pokračovat. I dálnice Coral je v originálu Coral I a Coral II, ale celkem je to 70 km tak jak je uvedeno ve vlákně.

Závěrem se dá říct, že uplynulá dekáda značí mnoho km nových dálnic, rychlostních silnic a i jejich rozšíření. Je v provozu vícero tunelů i mostů a celý sektor se transformoval tak, že se do výstavby zapojí i soukromý sektor aneb se již zapojil a když ne, tak sám stát vybírá mýto, které jde celé zpátky do rozvoje dálniční sítě. Velmi účinně fungují i tzv. "asfaltovací brigády", protože roční průměr zpevňování je více než 200 km. A staví se samozřejmě mnohem víc, protože se již i zpevněné silnice rehabilitují a to tak, že se staví i obchvaty a de facto se natrasují nové silnice, které zcela obejdou více obydlená území. Tohle je tady dle státu nezbytnost, aby nákladní doprava obešla města a větší vesnice vzhledem k faktické absenci železnic. V uplynulé dekádě se do obnovy a rozvoje silniční infrastruktury investovalo v rekordní historické částce a je to cítit všude.

Hospodářská situace:

*rozpočet pro rok 2021 (z 09/2020) je sestaven ve výši v propočtu 17,6 mld. USD
*HDP se v letech 2010-2019 zvedlo o 65% (roční nárůst je průměrně 6% i poslední roky)
*bez práce je poslední 3 roky průměrně 6%
*vládní dluh je projektován v roce 2021 na 59,3% HDP

Sektor veřejných prací dostane v roce 2021 přidáno, prioritně pro dopravní infrastrukturu, protože ta stimuluje budoucí růst. Region hlavního města taky a to hlavně na rozšíření metra a další studie. Další peníze navíc směrují pochopitelně do zdravotnictví na boj s pandemii COVID-19 a přidáno dostane vícero státních zaměstnanců, kteří mají teď enormně mnoho práce. Sektor vzdělávání udrží vyčleněné peníze a sice 4% HDP, protože tady se to jako priorita zadalo, že se to udrží k % HDP. V praxi k místní měně DOP má tak školství z rozpočtu 1,8x toho co zdravotnictví. To jen pro malou představu.

Priority pro rok 2021 jsou 4: vzdělávání, zdravotnictví, hlavní silnice a reformování veřejných výdajů (transparentnost, boj proti korupci a pokračování změn struktury daní a úřadů; postupná e- reforma státní správy a následně se má víc lidí zaměstnat v soukromém sektoru, co snižuje i další výdaje státu).

Není pochyb o tom, že tady si bude co číst k dalším novým pracím k rozvoji dálniční a hlavní silniční sítě. :P Bylo by nepochybně o čem psát i víc, ale tohle prozatím musí postačovat.

Re: Dominikánská republika

Napsal: 13.2.2021 20:13:16
od Diaľničiar
Dominikánská republika upgradovala rozpočet pro silniční výdaje pro letošní rok. Celkem se prostaví na silniční síti částka v propočtu 1,1 mld. USD. Silniční upgrady jsou prioritou rozpočtu. Až 299,3 mil. USD půjde na zlepšení infrastruktury napříč stát. Mezi projekty třeba patří obchvat Bani, Duarte Corridor a silnice Nagua - Puerto Plata. Stát o velikosti SR, s počtem obyvatel ČR prosperující mj. z cestovního ruchu.

Re: Dominikánská republika

Napsal: 28.2.2021 16:19:28
od Diaľničiar
pro zajímavost a upřesnění faktů

Tady se píše o nové dálnici: (pak spíš silnici)

Dominikánská republika přichází s infrastrukturním projektem výstavby nové dálnice

Oblasti podnikání Investice Stavebnictví a stavební materiály Teritorium Dominikánská republika Mexiko Další články v kategoriích
01. 02. 2021
Vláda Dominikánské republiky odstartovala realizaci projektu výstavby dálnice Limón-Playa Morón ve známé turistické oblasti Samaná. Ministr cestovního ruchu David Collado navazuje na již realizované infrastrukturní projekty.

Výstavbu dálnice z 85 % zajišťují lokální pracovníci, což má velmi pozitivní dopad na komunitu v regionu. I přes překážky spojené s pandemií covid-19, se ve výstavbě bude pokračovat. Prezident Dominikánské republiky, Luis Abinader, uzavřel v září minulého roku první smlouvu na realizaci silničního úseku Limón-Playa Morón a Ramal-Punta Lanza v délce 5,8 kilometru s celkovou investicí 121 milionů pesos.

Při této příležitosti dominikánský prezident potvrdil výstavbu v oblasti Samaná a zaručil, že budou obnoveny tisíce pracovních míst, které byly ztraceny v důsledku pandemie covid-19. Ministr cestovního ruchu mezitím vyzdvihl novou vizi vlády týkající se rozvoje a zdůraznil že je ve prospěch regionálního rozvoje provincie. Prostřednictvím tohoto projektu se také posílí sektor cestovního ruchu v regionu.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Zdroj: Arecoa
https://www.businessinfo.cz/clanky/domi ... e-dalnice/

Přitom se v roce 2013 odstartovala realizace nové silnice a ta se nyní odevzdala do provozu. :idea:
http://www.lopezspratt.com/web/2013/con ... aya-moron/
zde ten zmiňovaný zdroj české stránky: https://www.arecoa.com/destinos/2021/02 ... co-samana/ , ale neříká nic o dálnici
https://www.elcaribe.com.do/actualidad/ ... aya-moron/

záběry na novou silnici:



Projekt je to důležitý, protože se zatraktivní severní část východního pobřeží pro rozvoj cestovního ruchu:
11.JPG
11.JPG (47.92 KiB) Zobrazeno 10703 x

Re: Dominikánská republika

Napsal: 16.6.2021 17:26:51
od Diaľničiar
V Dominikánské republice byl ohlášen záměr postavit novou dálnici dlouhou 33 km. Výstavba má stát v propočtu 393 mil. USD. Projekt se má realizovat formou PPP. Mnoho firem jeví zájem o tento projekt.

Trasa: Puerto Plata - Santiago
Parametry: 2x2 jízdní pruhy
MPR: 100 km/h
Doba cestování: 30 minut

Dnes vedou mezi těmito městy 2 silnice, ale obloukem a cesta zabere více než 1h.

Na trase bude tunelová sekce, mosty, nadjezdy a odvodňovací systém včetně systému zpoplatnění a osvětlení všech důležitých objektů a uzlů.

Tato výstavba má za cíl rozvíjet cestovní ruch, zesilnit tedy hospodářství státu. Až bude tah v provozu, tak se rozvinou i regiony v okolí.

Jde o dálnici "Ambar":


Re: Dominikánská republika

Napsal: 10.3.2022 17:56:33
od Diaľničiar
Po 10 letech oznamování se začalo s rozšiřováním dálnice Duarte Autopista u hlavního města a sice z dnešního 4- pruhu na 7- pruh. Náklady mají být ve výši 159 mil. USD a hotovo ještě letos po 10 měsících práce.

Dominikánská republika sestavila ambiciózní silniční program ve výši 1,9 mld. USD.