Kostarika

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

cs-flag.gif
cs-flag.gif (1.51 KiB) Zobrazeno 28378 x
cs-map.gif
cs-map.gif (15.44 KiB) Zobrazeno 28378 x
Rozloha: cca. 51 000 km2
Počet obyvatel: cca. 5,1 mil.
Hlavní město: San Jose (cca. 0,3 mil., s okolím cca. 2,2 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.10.2020 17:30:41, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

CONAVI - Národní rada pro rozvoj silnic :arrow:

http://www.conavi.go.cr/

Kostarika disponuje nejrozvinutější dopravní infrastrukturou, energetikou a telekomunikacemi ve Střední Americe. V 90. letech však poklesly vládní investice zejména do dopravní infrastruktury. Situace se začala mírně zlepšovat od konce roku 1998, kdy se objem vládních investic do oprav infrastruktury začal zvyšovat. Díky tomu se v posledních letech podařilo zlepšit stav dopravní infrastruktury a odstranit havarijní stav některých důležitých silničních spojů. Dopravní sektor ale i nadále strádá nedostatkem investic, zejména vzhledem k rozvoji urbanismu, turistického ruchu a také exportu. Reforma systému udělování koncesí z roku 1998 otevřela soukromému kapitálu cestu k výstavbě, údržbě a správě veřejné infrastruktury.

Stav silniční sítě k 31.12.2007 :arrow:

Silniční siť: cca. 37 500 km
Asfaltové silnice: cca. 20%

Silnice vedou do všech oblastí, ovšem v dobrém stavě jsou pouze hlavní silnice. Vedlejší silnice jsou dokonce v období silných dešťů jen obtížně sjízdné.

Dálniční tahy v zemi s placeným mýtem:

Ruta Nacional Nº 1 - General Cañas – Alajuela 15,2 km
Ruta Nacional Nº 1 - Bernardo Soto – Naranjo 40,9 km
Ruta Nacional Nº 2 – Florencio del Castillo - Tres Ríos 14,1 km
Ruta Nacional Nº 32 - Carretera Braulio Carrillo – Zurquí 63,4 km

Silnice I. třídy:

San Jose - Penas Blaricas (Nicaragua) 273 km
San Jose - Paso Canoas (Panama) 320 km
Animas - Ceiba 39 km
Flores - La Cruz 275 km
Corobici - Upala 56 km
San Jose - San Miguel 49 km
Cartago - Siquirres 76 km
Barranca - Puntarenas 11 km
Liberia - Carmona 106 km
Barranca - San Jéronimo 26km
San Jose - Puerto Limon 149 km
San Jéronimo - Palmar Sur 187 km
Naranjo - Los Chiles 127 km
Puerto Limon - Sixaola (Panama) 99 km
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 16:30:07, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací a dopravy :arrow:

http://www.mopt.go.cr/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Španělská společnost FCC Construction vyhrála tendr na dálnici "toll road" v délce 77 km v hodnotě 360 mil. USD :arrow:

Section I (14 km) between San José and Ciudad Colón, where the work involved upgrading and improving an existing 4-lane highway.
Section II: 40 km of newly-built dual carriageway between Ciudad Colón and Orotina.
Section III: 23.8 kilometres of road that were resurfaced between Orotina and Caldera.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo výše napsaného příspěvku sem přidám aktuální fotografie z již hotové silnice (část jako dálnice) mezi městy San José - Caldera :arrow:
phoca_thumb_l_carretera-sanjose-caldera-02.jpg
phoca_thumb_l_carretera-sanjose-caldera-02.jpg (37.35 KiB) Zobrazeno 27600 x
phoca_thumb_l_carretera-sanjose-caldera-05.jpg
phoca_thumb_l_carretera-sanjose-caldera-05.jpg (42.2 KiB) Zobrazeno 27600 x
phoca_thumb_l_carretera-sanjose-caldera-08.jpg
phoca_thumb_l_carretera-sanjose-caldera-08.jpg (52.58 KiB) Zobrazeno 27599 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt rozšíření silnice de la Interamericana Norte :arrow:
resumen.jpg
resumen.jpg (602.09 KiB) Zobrazeno 27040 x
Začátek prací: 14.5.2012
Trvání prací: 2 roky
Délka: 50,6 km mezi Canas - Liberia

Rozdělení směrů bude za pomocí New Jersey, takže nepůjde o klasickou 2+2 silnici.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Již popsaná komunikace, kterou stavěla společnost FCC mezi hl. městem a Caldera ve vláknu má i web stránku:

Autopistas del Sol :arrow:

http://globalviaruta27.com/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.3.2016 18:58:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Na informace týkající se rozšíření silnice mezi Cañas a Liberia (o 2 příspěvky výše) doplním aktualitu:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (530.8 KiB) Zobrazeno 24849 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Kostarika pokračuje v investicích do silnic a dálnic, zkapacitňování silnic. Ve vlákně se nejvíce věnuji tahu, který nese jméno Inter-American Highway. Jedná se o asi 5.740 km dlouhou klíčovou komunikaci Střední Ameriky, která spojuje Nuervo Laredo (Mexico) s Panamou napříč státy Guatemala, Honduras, Salvador, Nikaragua a Kostarika. Je patřičně vytížená i těžkou nákladní dopravou, je to hlavní silnice pro obchod a turizmus. Je součástí Pan-American Highway, která jde z Aljašky (USA) do Jižní Ameriky. Tím, jak se v některých částech rozvíjí hospodářství, tak přestává postačovat její technický a kapacitní stav a to je i příklad Kostariky, která řadu let silnici vylepšuje. Posledně jsem psal o 50 km dualizaci a zesílení vozovky, takže nyní je silnice hotová na 4-pruhy (úsek dostal 200.000t betonu do vozovky, která má hroubku 250mm. Asfaltová vozovka totiž v tomto klimatickém prostředí tolik nevydrží. Náklady na úsek Canas - Liberia dosáhli celkem 204 mil. USD na výstavbu. Tedy rozšíření na 4-pruhy: dostavba nové silnice, rekonstrukce stávající.
IMG_1195.JPG
IMG_1195.JPG (69 KiB) Zobrazeno 24264 x
Kostarika jde do další úpravy Inter-American Highway v celkové délce 70 km, přičemž práce mají být ukončené v roce 2019. Náklady mají být 280 mil. USD. Rozděleno je to na 3 etapy: Liminal - Canas, Sab Gerardo - Limonal a Barranca - Sab Gerardo. Tendre a začátky výstavby jsou na roky 2017 a 2018. Jde o silnici č.1 od San José na sever, i ten hotový úsek i ty další 3.

V zemi se pozměnilo členění silnic, zároveň evidence povrchů a je zde již 2x větší rozsah dálnic, než tomu bylo před 10 lety. :arrow:

Dálniční síť má rozsah téměř 200 km.

Členění silniční sítě:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (95.94 KiB) Zobrazeno 24258 x

Státní hlavní silniční síť:
1rnvis.jpg
1rnvis.jpg (47.12 KiB) Zobrazeno 24264 x
Nutno podotknout, že Kostarika začíná mít finanční problémy. V zemi se za dekádu zvedl státní dluh o polovinu ze 40 na 60% HDP. To roste ročně o asi 4%, inflace je na úrovni 1%. Nezaměstnanost je stále kolem 10%. Státní rozpočet je stále větší a větší, ale jeho velká část se musí profinancovat novými půjčkami. Stát stojí před důležitými reformami. Největší výdaje směrují na vzdělání, penzijní fondy, obsluhu dluhu a projekty veřejných prací, kam spadá celá infrastruktura. Kostarika je nadále na tom nejlépe co se týče infrastruktury jako celku vzhledem na okolní státy, ale daleko za třeba takovým Mexikem. Chronické problémy jsou (z hlediska silnic a provozu) s bezpečností na silnicích, se sjízdností na nižších kategoriích, s přeplněností v rámci hlavního města, kde de facto žije 1/2 obyvatel. Absentuje větší rozvoj veřejné dopravy. Ovšem z hlediska opravdu okolních zemí je na tom Kostarika přímo výstavně. Výdaje do infrastruktury se pohybují řadu let na úrovni cca. 500 mil. USD, z čeho se část kryje půjčkami třeba z rozvojové banky pro Stř. Ameriku a největší výdaje jdou na silniční práce, ze kterých dominuje nová výstavba.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.10.2020 17:42:15, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Novinky v silniční síti:

Kostarika uvedla, že v současnosti je 85% státních silnic v přijatelném stavu, přičemž silnice v dobrém stavu se povedlo zvýšit z podílu 38% v roce 2015 na 48% v roce 2017. Opravám a údržbě se tedy vede dobře, i když jsou potřebné další peníze na pokračování prací.

Na druhou stranu se začínají protahovat investice do nové výstavby, do upgradů atd., kde dochází k mnohaměsíčním časovým ztrátám na všech úrovních. Z hlediska financování se pak nic nezměnilo: většina novostaveb je financovaná z půjček. Nyní nejčastěji z čínské EXIM banky. Například tah Route 32 modernizuje čínská společnost China Harbour Engineering Company (CHEC) a původní začátek byl 9/2017, ale již se oddaluje na polovinu roku 2018 pro problémy s vyvlastněním pozemků. Náklady na projekt činí 420 mil. USD, čínská banka financuje 320 mil. USD, zbytek dokládá státní rozpočet.

Problémy jsou i na výstavbě 30 km spojení Sifon (v San Ramon) - La Abundancia (v San Carlos). Ministerstvo financí odmítlo vynaložit dalších 26,4 mil. dolarů pro zhotovitele Sanchez Carvajal. Práce mají původní rozpočet 164 mil. dolarů navýšený na 213 mil. dolarů. Silniční úřad CONAVI nyní hledá možnost domluvy s oběma stranama. Projekt má přitom neblahou minulost, protože se začal realizovat již v roce 2005 společností z Taiwanu. Práce se museli pozastavit pro první problémy v polovině roku 2008 a dále se protahovali i s novým zhotovitelem postupně pro veškeré důvody: technické nedostatky co způsobilo prodražování a tedy nedostatek vyčleněných zdrojů a následně zas problémy se ŽP.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl předložen nový infrastrukturní balík (železnice, přístavy a dálnice) v hodnotě 16 mld. USD :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (18.15 KiB) Zobrazeno 22915 x
Consejo Nacional de Concesiones :arrow:

http://www.cnc.go.cr/

Dále, Kostarika již brzo zahájí výstavbu v rámci hlavního města San Jose na Circunvalacion Norte :arrow:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (24.07 KiB) Zobrazeno 22915 x
Circunvalacion Norte si stačí zadat do vyhledávače a najdete podrobnosti k celému okruhu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Costa Rica connection construction commencing :arrow:
16.PNG
16.PNG (24.68 KiB) Zobrazeno 21896 x
Costa Rica highways projects planned :arrow:
17.PNG
17.PNG (27.27 KiB) Zobrazeno 21896 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Kostarika plánuje rozšířit tah San Jose - Cartago, tedy Highway 2 na 2x3 jízdní pruhy. (tady je takový náhled) Náklady se dle studie realizovatelnosti odhadují na 400 mil. USD. Silnice obsluhuje kromě místního provozu i turisty, protože dále napájí třeba NP Tapanti a NP Los Quetzales, které jsou klíčovou turistickou atrakcí v zemi. Provoz je již nyní na pokraji kapacit tahu. Bude to formou koncese.

Vláda plánuje zahájit i sérii silničních oprav a upgradů silnic. Hlavní klíčové silnice, které spojují hlavní město San Jose s Cartago, Limon, San Ramon a San Carlos budou za cca. 350 mil. USD vylepšené.

Dále, vláda celkově oznámila jen nedávno, že plánuje investovat 4,6 mld. USD do infrastrukturních prací. Né nadarmo má Kostarika nejlepší infrastrukturu jako celek což je i uvedené na začátku vlákna a i výše uvedené příspěvky jsou toho důkazem. Vláda hodlá použít i kolem 150 mil. USD pro asi 100 menších projektů do regionálních silnic po celé zemi. Všechny projekty z balíku 4,6 mld. USD do celé infrastruktury nevytvoří žádný tlak na státní rozpočet, protože se vhodně zapojí soukromý sektor a využijí se stávající peníze v rámci rozpočtu. Kostarika tyto investice provádí i za celkové politické podpory, na což jsou všichni hrdí, že tak již 30 let dokáží spolupracovat. Investice mají podpořit hospodářský růst a další rozvoj.

Kostarika mezičasem navýšila dluh ze 60 na 65% HDP, kolem 10% lidí je bez práce. Jako jedna z několika zemí nemá formální armádu. Pro tyto účely má několik těžkých pozemních strojů a vrtulníků v rámci speciální jednotky, což je mix pobřežní stráže, elitního komanda a těžké jednotky policie, v celkovém rozsahu kolem 2.500 lidí. Za ochranu vzdušního prostoru a hlídání přímořských oblastí platí okolním státům a úzce spolupracuje v tomto ohledu s USA. Navzdory všemu vláda musí poslední 2 roky zavádět vyšší zdanění třeba PHM a provádět skrty. Počet lidí v chudobě se meziročně snížil o 3% na 20%. Chudoba v regionech pak klesla z 30% na 24%. Jinak řečeno, prosperita je opravdu jen ve velkých městech. To je ale pro Latinskou Ameriku běžným faktem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Kostarika rozšíří silnici č. 1 mezi Canas a Barranca v délce asi 70 km. Tah je součástí tzv. Interamericana Norte highway. :arrow:
C-B.JPG
C-B.JPG (31.99 KiB) Zobrazeno 20050 x
Práce jsou rozdělené na 3 úseky a to:

1. úsek Canas - Limonal
- tady již běží práce za 90 mil. USD
- pracují na tom společnosti Azvi, Orosi

2. úsek Limonal - San Gerardo de Chomes
- tento úsek ještě není tendrován

3. úsek San Gerardo de Chomes - Barranca
- 25 km část se začne realizovat v roce 2019
- úsek je v nákladech 103,4 mil. USD
- práce provede čínská společnost Power Construction Corporation of China
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Circunvalacion Norte, o kterém jsem psal v 08/2017 se staví, ale jeho výstavba se zkomplikovala pro majetkové vyspořádání půdy, takže se neodevzdá do provozu v celé délce do konce tohoto roku co byl původní plán. Výstavba se omeškala na mostě ponad řeku Ravine a i na MÚK s La Uruca, takže se bohužel úsek Leon X - Colima nedostane do provozu. Severní ring road hlavního města je v nákladech 163 mil. USD a byl rozdělený do 4 úseků.

Vidíte to, ty problémy jsou všude stejné.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Spolecnost IBT, cast firmy Eurofinsa dokoncila silnicni projekt na Route 35 v nakladech 33,7 mil. USD
R35.PNG
R35.PNG (511.06 KiB) Zobrazeno 19524 x
*jde o silnici SZ smerem od hlavniho mesta, prace pak ve vzdalenosti asi 100 km od nej
*upgrade statni silnice c. 35 vyformuje novy tah, ktery spoji silnicni tah Interamerican North Route 1 s regionem San Carlos
*prace obnaseli rozsireni na 4-pruh v useku Florencia - La Abundancia a 3-pruhy mezi Quesada - La Abundancia
*jako nove se vybudovalo: 4 most, 2 MUK
*tyto prace na asi 7 km delce snizi rozsah kongesci a usetri se 40 minut casu v dopravnich spickach
dji_0745.jpg
dji_0745.jpg (151.81 KiB) Zobrazeno 19524 x
licitace na prace z r. 2013: https://www.centralamericadata.com/es/a ... cional_N35



Dokument rozvoje dopravni infrastruktury 2011 - 2035: https://www.mopt.go.cr/wps/wcm/connect/ ... OD=AJPERES
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Kostarika plánuje upgradovat Route 32, asi 46 km mezi Virilla River a Sucio River. Počítá se s novým tunelem paralelním se stávajícím tunelem Zurgui, který je na jižní straně NP Braulio Carillo. Projekt je v odhadovaných nákladech 643 mil. USD a stát ho plánuje zadat formou koncese na 30 let. Prozatím ještě není ani studie realizovatelnosti, protože vzhledem k existenci národního parku se provádí přísnější posuzovaní dopadů na ŽP. Projekt by umožnil zesilnit cestovní ruch a tedy dopomoct k růstu ekonomiky.

lokalita: https://www.google.com/maps/@10.0665649 ... 704!8i4352
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Kostarika plánuje rozšířit tah San Jose - Cartago, tedy Highway 2 na 2x3 jízdní pruhy. (tady je takový náhled) Náklady se dle studie realizovatelnosti odhadují na 400 mil. USD. Silnice obsluhuje kromě místního provozu i turisty, protože dále napájí třeba NP Tapanti a NP Los Quetzales, které jsou klíčovou turistickou atrakcí v zemi. Provoz je již nyní na pokraji kapacit tahu. Bude to formou koncese.
Po 3/4 roce je již známo, že se postaví v této trase San Jose - Cartago flyover v délce asi 3,2 km. Projekt se nadále posuzuje vzhledem k ceně, která se nezměnila, ovšem stávající intenzity jsou již 51 000 vozidel za 24h a situace je vzhledem k parametrům neúnosní. Nový nadjezd by se mohl začít budovat v roce 2021 a práce mají trvat 2 roky. Cestovní by se tak zkrátilo na asi 30 minut a hlavně by se provoz stal bezpečnějším a umožnil další rozvoj v oblasti.

A dále, ministerstvo veřejných prací a dopravy ohlásilo 110 projektů do silniční sítě v nákladech 144 mil. USD. Již v tomto měsící si společnost MECO převzala prvních 14. Financování je zajištěno díky úvěru z Inter-American Development Bank (IADB). Dalších 10 se začalo tendrovat v 06/2019 a dalších 18 v tomto měsíci.

Kostarika neustále zlepšuje (nejen) silniční infrastrukturu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Série úvěrů pomáhá zlepšit 11 hlavních silnic a mostních projektů k zlepšení provozu v zemi. Výše úvěrů dosahuje na tyto páteřní silnice celkem 1,13 mld. USD. Největší je pak projekt za 495 mil. USD, který zlepší spojení Ruta 32 mezi Rio Fri a Limon. Dalším projektem je 200 mil. USD projekt upgradu La Angostura - Limonal, dále 163 mil. USD projekt vylepšení Circunvalacion Norte, dále 66 mil. USD projekt nového flyoveru v Cartago nebo 25 mil. USD projekt pro Sixaola most. K tomu největšímu krátká informace: https://qcostarica.com/ruta-32-expansio ... priations/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

V rámci 3. etapy Severního části okruhu hl. města se staví nadjezd, který spojí v rámci MÚK Route 32 a Colima de Tibas. Vznikne tak nadjezd dlouhý neuvěřitelných 2,25 km, čímž se stane dokonce nejdelším v zemi. Práce jsou dle Ministerstva veřejných prací a dopravy již ze 60% hotové. Náklady na Norther Rin Road jsou 163 mil. USD, celkem rozděleny do 5 fází. Route 32 spojuje San Jose s Limon na pobřeží, což je klíčová destinace pro turisty. Nový okruh pak umožní navýšit dopravní kapacity a zrychlit tak provoz.

Veškeré stavební projekty v zemi jsou opožděné v důsledku opatření boje souvisejícím s COVID-19.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Populace překročila 5 mil. obyvatel. Hospodářství silně rostlo, ale mezičasem i státní dluh již přesáhl 75% HDP. Vlivem pandemie COVID-19 tady dosáhlá v létě nezaměstnanost 2x vyšší úroveň, nad 20%. Kostarika sestavila rozpočet na rok 2021 a hodlá šetřit proti roku 2020. Základní služby občanům zůstanou zachované.

Státní národní silniční rada CONAVI hodlá v roce 2021 nasměrovat až 20% výdajů jen na mosty: https://observador.cr/conavi-planea-des ... e-puentes/ . Silnice se sice zpevňují, budují se zkapacitněné tahy, ale již na 500 mostů potřebuje opravy.

Mapa hlavních silnic:
C01.JPG
C01.JPG (70.51 KiB) Zobrazeno 13030 x
Co se staví: https://www.conavi.go.cr/cat%C3%A1logo-de-proyectos

Výroční zpráva národní silniční rady CONAVI za rok 2019: https://www.conavi.go.cr/documents/2012 ... 7493436250

Z hlavní silniční sítě je zpevněných již 5575 km silnic. (za 3 roky nárůst o 576 km)

Silniční síť státu na wiki: https://es.wikipedia.org/wiki/Carreteras_de_Costa_Rica

Silniční síť se zvětšuje. Zvýšil se rozsah státních silnic, i státních zpevněných silnic a zvyšuje se i rozsah dálniční sítě. Při státních investicích, které se tady systematicky realizují se ani nedalo nic jiné očekávat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě doplním informace z portálu businessinfo.cz k takovému politickému kontextu vedení země z hlediska podpory ekonomiky, kde to silně navazuje na silniční investice

Vláda představila investice do infrastruktury a stavebnictví ve výši 5,4 mld. dolarů (výstavba dálnic, výstavba a renovace škol a nemocnic). Na podporu stavebního sektoru bylo schváleno 100% osvobození od DPH u všech stavebních projektech do 30. června 2021. Od 1. července 2021 do 30. června 2022 bude sazba představovat 4 %, následně bude do 30. června 2023 navýšena na 8 %.

Na výstavbu elektrického vlaku má Kostarika od Středoamerické banky pro hospodářskou integraci získat přibližně 550 mil. USD. Projekt má sestávat z dvojité trati o délce 85 km s 46 stanicemi (10 integračních uzlů s odlišnými druhy dopravy). Letos by mělo být spuštěno výběrové řízení otevřené i zahraničním nabídkám a v roce 2022 je v plánu zahájení výstavby. Kostarické úřady a Meziamerická rozvojová banka se dohodly na nevratné technické spolupráci za účelem provedení optimalizační analýzy projektu. Motorem reaktivace ekonomiky bude i povolení velkých silničních infrastrukturních projektů: v plánu jsou investice do dálnic a tunelů ve výši 1,94 mld. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:
Diaľničiar píše:Kostarika plánuje rozšířit tah San Jose - Cartago, tedy Highway 2 na 2x3 jízdní pruhy. (tady je takový náhled) Náklady se dle studie realizovatelnosti odhadují na 400 mil. USD. Silnice obsluhuje kromě místního provozu i turisty, protože dále napájí třeba NP Tapanti a NP Los Quetzales, které jsou klíčovou turistickou atrakcí v zemi. Provoz je již nyní na pokraji kapacit tahu. Bude to formou koncese.
Po 3/4 roce je již známo, že se postaví v této trase San Jose - Cartago flyover v délce asi 3,2 km. Projekt se nadále posuzuje vzhledem k ceně, která se nezměnila, ovšem stávající intenzity jsou již 51 000 vozidel za 24h a situace je vzhledem k parametrům neúnosní. Nový nadjezd by se mohl začít budovat v roce 2021 a práce mají trvat 2 roky. Cestovní by se tak zkrátilo na asi 30 minut a hlavně by se provoz stal bezpečnějším a umožnil další rozvoj v oblasti.
Po letech posuzování se již plánuje tendrovat upgrade na silniční spojení San Jose (hl. město) a Cartago. Tendr zrealizuje národní koncesní agentura Consejo Nacional de Concesiones (CNC). Upgrade se týká 25 km a vyžádá si dle inženýrské firmy MECO náklady ve výši kolem 500 mil. USD. Studie ukázala, že stavební práce na této zpoplatněné silnici budou trvat 12 až 24 měsíců. Ministerstvo veřejných prací a dopravy ještě schvaluje práce, které MECO navrhlo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:V rámci 3. etapy Severního části okruhu hl. města se staví nadjezd, který spojí v rámci MÚK Route 32 a Colima de Tibas. Vznikne tak nadjezd dlouhý neuvěřitelných 2,25 km, čímž se stane dokonce nejdelším v zemi. Práce jsou dle Ministerstva veřejných prací a dopravy již ze 60% hotové. Náklady na Norther Rin Road jsou 163 mil. USD, celkem rozděleny do 5 fází. Route 32 spojuje San Jose s Limon na pobřeží, což je klíčová destinace pro turisty. Nový okruh pak umožní navýšit dopravní kapacity a zrychlit tak provoz.

Veškeré stavební projekty v zemi jsou opožděné v důsledku opatření boje souvisejícím s COVID-19.
Circunvalacion Norte je hotov již z 80% a dle ministerstva má být v provozu v 09/2021. To vše za předpokladu, že již nenastanou nepředvídatelné problémy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kostarika

Příspěvek od Diaľničiar »

Costa Rica road improvement works
zdroj: portál WH
zdroj: portál WH
22.JPG (134.56 KiB) Zobrazeno 9438 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“