České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Ekvádor
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=98&t=411
Stránka 2 z 2

Autor:  Diaľničiar [ 10.9.2017 13:03:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

President of Ecuador marks construction of US$1 billion deep water port

On the first of September the President of Ecuador Lenín Moreno and DP World Group Chairman and CEO, Sultan Ahmed Bin Sulayem (SAE) performed a ground-breaking ceremony to mark the start of construction of the greenfield multi-purpose port project at Posorja, Ecuador.

The ceremony follows the 50-year concession the company won last year from the Government of Ecuador to build a facility with 750,000 TEU (twenty-foot container equivalent) of capacity to fuel the country’s economic growth and connect it with international markets.

The $500 million initial investment (Phase 1) includes the purchase of land, dredging of a new access channel, a 20-kilometre access road and a 400-metre berth equipped to handle containers and other cargo. Total investment will be over $1 billion for the entire project with thousands of jobs during construction, close to 1,000 jobs during operations, along with plans to develop a logistics zone to create a regional trading hub.

While work began in July on nearby access roads, construction of the port, which is located 65 kilometres from the country’s main business city of Guayaquil, is expected to take around 24 months to complete. Additionally, a 1 square kilometre logistics and industrial park, marked as a Special Economic Development Zone, will be developed adjacent to the port.

DP World Group Chairman and CEO Sultan Ahmed Bin Sulayem, said: “This is an important landmark in Ecuador’s growth story – we’re celebrating today the first public-private partnership that will benefit local economy and change forever the way it trades with the world. The port has been designed to serve the growing needs of global markets – something we’ve been able to witness first-hand with our 78 terminals around the world – and will dramatically improve the global competitiveness of Ecuadorian exporters.

“President Lenín Moreno has a great vision for his people and we’re proud to be part of his development plans for this resource rich country and its industrious workforce.”

DP World Posorja General Manager Jorge Velásquez, said: “DP World is always on the lookout for opportunities that help meet the growing demands of the global supply chain. This facility will help Ecuador become an important player in regional and global trade and its deep drafts and quay lengths will handle Post-Panamax vessels to complement Guayaquil and other nearby terminals. Its navigation channel is designed for ease of access, allowing large capacity ships to call at our shores.”

https://www.highways.today/2017/09/05/p ... ater-port/

Autor:  Diaľničiar [ 12.11.2017 15:53:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

Ecuador bridge project planned :arrow:
Příloha:
5.PNG
5.PNG [ 13.69 KiB | Zobrazeno 5524 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 4.2.2018 13:16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

Santo Domingo – Quevedo- Babahoyo- Jujan :arrow:

http://www.obraspublicas.gob.ec/asociac ... oyo-jujan/

aktuálně:

    The tender process is opening shortly for a major road widening project in Ecuador. The contract is thought to be worth in the region of US$1 billion. The work will involve widening the E-25 route to four lanes along a 170km stretch. Also include will be the construction of six access roads, five bridges and 36 crossings for pedestrians. Also known as the Santo Domingo-Quevedo-Babahoyo-Jujan road, the project will be carried out as public-private partnership (PPP).

Autor:  Diaľničiar [ 16.10.2018 13:06:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

To, co jsem psal o 2 příspěvky výše koncem roku 2017 nabralo další vývoj. Takže jen fakta:

*jde o spojení jižní části Guayaqil s Duran
*délka nového tahu má být 44 km
*náklady jsou definované na 1,14 mld. USD
*dominantním tady bude mostní objekt ponad řeku Guayas
*představa hovoří o 4 letech výstavby a 40 roční periodě údržby

Guayaqil je největší město v zemi. Ve stávající situaci má toto město jako kdyby hlavní tahy jen v severní polovině a metropolitní území je právě tou řekou předělené a brání mu tak ve spojení s Duran-em. Jedná se tedy o zcela zásadní projekt pro město i Peru z hlediska socio-ekonomických dopadů.

Autor:  Diaľničiar [ 30.11.2018 18:29:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

Rozvojová banka Latinské Ameriky (CAF) schválila čerpání úvěru pro Ekvádor ve výši 192 mil. USD. Peníze se použijí pro opravy a vylepšení silnic ve: Napo, Manabí, Esmeraldas, Chimborazo, Canar, Azuay a Orellana. Jde o zajištění pravidelné periodické údržby silnic. Tyto činnosti se udělají díky 43 strojům, které se díky úvěru zakoupí. Tedy nejen samotné lepší silnice, ale i nové stavební stroje.

Autor:  Diaľničiar [ 4.1.2019 18:52:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

V polovine roku 2018 se do provozu dostal most Guayaquil - Samborondón :arrow:
Příloha:
ecu.PNG
ecu.PNG [ 885.43 KiB | Zobrazeno 2887 krát ]

Naklady na projekt dosahuji 71,9 mil. USD. Vystavbu provedla spanelska skupina Eurofinsa se 60% podilem, zvysna % jsou mistni firmy. Pri vystavbe naslo praci vice nez 1200 lidi, pricemz spojeni slouzi pro 0,5 mil. lidi. Delka projektu je 2,25 km, z ceho 780m je hlavni most ponad reku. K tomu jsou dva viadukty jako napojeni v delce 410m Guayaquil Viaduct a 180m Samborondón Viaduct. Zvysna delka jsou dalsi napojovaci komunikace v ramci mostni linky. Hlavni most ma 6-pruhu: 4 jizdni pruhy a 2 pridane jizdni pruhy a chodniky pro pesi a cyklisty v obou smerech. Ocekava se, ze po moste bude projizdet v obou smerech 60.000 vozidel za 24h. Cestovni cas se mezi Samborondón a Guayaquil zkrati o 30 minut.



https://www.efe.com/efe/english/busines ... 65-3603326

Obrázek

Autor:  Diaľničiar [ 15.9.2019 13:18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

Ekvádor posunul do realizace 2 hlavní silniční projekty:

Jde o 131 km úsek silnice mezi Babahoyo a Juian. 30-roční koncesi s investicemi ve výši 726 mil. USD tady obstála společnost OHL.

A dále jde o 113 km úsek Buena Fe - Santo Domingo. Rovněž 30-roční koncese s investicemi ve výši 591 mil. USD a tady to získala společnost Tecnica General de Construcciones. Rozšíření silnice z 2- na 4-pruh. 2 v každém směru jízdy.

Autor:  Diaľničiar [ 20.10.2019 9:22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ekvádor

Ekvádor zahájil tendrovací proces pro 9 dopravních spojení na roky 2019-2020. DO realizace půjdou koncesním modelem. Ekvádorská vláda oznámila, že z 10.000 km silnic je ve stávající době 15% provozovaných koncesním modelem a všechny tyto silnice mají nejlepší podmínky pro řidiče. Vláda tak může setřit peníze, kterých nemá dost ani na údržbu silnic.

Jedním z nových projektů, který se bude tendrovat je i Viaducto del Sur, co obnáši postavit silnici a most. Náklady se odhadují na 1,14 mld. USD a koncese tak bude až na 44 let. Psal jsem o tom výše, plánuje se to od roku 2017. Více informací: https://www.obraspublicas.gob.ec/lanzam ... aquil-app/ .



Dalším projektem bude koncese na výstavbu, provoz a údržbu projektu Santo Domingo - Buena Fe, tedy 113 km silnice, kde cena bude 591 mil. USD za výstavbu. Zde bude koncese na 30 let.

Tendrovat se bude i jen koncese na údržbu za 221 mil. USD na silnici Naranjal - Tenguel.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/