Právě je 22.11.2019 17:10:55




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Argentina 
Autor Zpráva
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Argentina
Příloha:
ar-flag.gif
ar-flag.gif [ 1.05 KiB | Zobrazeno 18797 krát ]

Příloha:
ar-map.gif
ar-map.gif [ 48.68 KiB | Zobrazeno 18798 krát ]


Argentina má rozlohu 3.761.274 km2. Z toho 2.791.810 km2 je území kontinentální, oblast Antarktidy spolu s přilehlými ostrovy má 969.464 km2. Argentina vede územní spor s Velkou Británií o souostroví Falklandy (oficiální argentinský název Malvíny).

Počet obyvatel: cca. 43,4 mil.
Hlavní město: Buenos Aires (cca. 3 mil. obyv., celá aglomerace Gran Buenos Aires: 12,5 mil. obyv.)
Další města: Córdoba (cca. 1,4 mil. obyv.), Rosario (cca. 1,25 mil. obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 12.3.2016 12:18:00, celkově upraveno 2

aktualizace počtu obyvatel



29.4.2009 19:18:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Jedna z dálničních společností:

Autopistas del SOL :arrow:

http://www.ausol.com.ar/

*městský dálniční okruh v Buenos Aires
*dálniční úsek Buenos Aires směr sever státu
*délka: 120 km
*náklady na výstavbu a přestavbu: 0,822 mld. USD
*realizace: 3 etapy (1994-1996, 1997-2001, 2001-2009)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


16.5.2009 15:29:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Od roku 1990 do současné doby bylo předáno 11.000 km silnic a dálnic do soukromých rukou formou koncese. Některé projekty byly prováděny formou B.O.T. (build, operate and transfer). Vláda uvažuje o odebrání některých koncesí. Důvodem je stav silnic, nedostačující údržba a nezájem koncesionářů investovat do zkvalitnění silniční sítě. Neustále roste počet vozidel na silnicích. V roce 2008 uhradilo dálniční poplatky (mýtné) o 6,7% více než v předchozím období. Meziměstská automobilová doprava vzrostla v posledních 3 měsících roku 2008 v případě přepravy nákladů o 5,8%, vnitrostátní osob o 9,9% a mezinárodní osobní o 11,1%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


16.5.2009 15:35:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Národní silniční úřad :arrow:

http://www.vialidad.gov.ar/

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.transporte.gov.ar/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 8.3.2017 9:15:42, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



8.2.2010 16:18:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Autopista Ezeiza-Cañuelas, S.A. (OHL Group, 71%) :arrow:
Příloha:
mapa_aecsa.gif
mapa_aecsa.gif [ 19.52 KiB | Zobrazeno 18694 krát ]

http://www.ausur.com.ar/

Délka dálnice: 42 km (60 km i s vedlejšími silnicama, nadjezdama atd.)
Náklady na výstavbu: 200 mil. €
Koncese: 28 let

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 12.3.2016 12:19:52, celkově upraveno 1

aktualizace odkazu



20.3.2010 20:39:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Ještě několik koncesionářů v rámci hl. města:

Dálnice Del Oeste :arrow:

Oficiální informace: http://www.auoeste.com.ar/sitio/intro_3.asp
Délka: 52,5 km

Dálnice la Plata - Buenos Aires :arrow:

Oficiální informace: http://www.aubasa.com.ar/
Délka: 52,8 km

Dálnice Perito - Moreno a dálnice 25 de Mayo :arrow:

Oficiální informace: http://www.ausa.com.ar

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


11.4.2010 17:24:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Asociace argentinských silnic (hromady informací) :arrow:

http://www.aacarreteras.org.ar/

V zemi je celkem asi 427.000 km silnic, zpevněných je 170.000 km. Hlavních silnic je 40.000 km, přičemž o 11.000 km se stará soukromý sektor, nejčastěji o dálnice a rychlostní silnice. Nejvíce hlavních i soukromých silnic se nachází v oblasti hl. města Buenos Aires. Mnoho silnic (1+1) bylo mezi 1990-2003 odevzdaných do soukromých rukou, aby jej někdo opravil a nyní je z mnoha dálnice, ovšem bez vedlejších silnic, tedy řidiči jsou přinuceni jezdit po placených dálnicích nebo dokonce i po placených silnicích.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


31.12.2011 17:47:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Dálniční síť v zemi k 1.8.2011:

Dálnice: 1.474,1 km
Rychlostní silnice: 2.213,7 km
Silnice 2+2: 279 km

Bypass, ring road, další objezdy mimo standardní síť silnic 1+1: 1.507,2 km

Ve výstavbě, přestavbě: 1.507,3 km

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


5.7.2012 13:09:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Aktualizuji předešlý příspěvek: celkem je v zemi 1.880 km dálnic, dalších 1.283 km je ve výstavbě. :kladivo:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


21.11.2013 22:24:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Začátkem léta prezidentka země uvedla do provozu 3 km úsek Autopista Illia (4 pruhy) :arrow:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.10.2014 12:14:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Argentina
Tak to je hodně užitečná dodělávka, jde o druhý směr (od centra) kolem "městského letiště" Aeroparque Jorge Newbery, které má větší obrat cestujících, než podstatně větší letiště Ezeiza. Tady je to vidět částečně ještě při výstavbě a částečně už otevřené na 4+4. Tak ještě pořešit tenhle slum a bude to paráda :) !


7.10.2014 12:32:38
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Odevzdáno do provozu 41 km silnice dálničního typu RN 14 Ceibas-Paso de los Libres.

Znamená to tedy, že je zprovozněn celý úsek od Ceibas u Buenos Aires až po Pas de los Libres u hranic s Brazílii. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 12.3.2016 12:23:31, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



3.12.2014 13:43:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Argentina
Zajímavé informace z článku:

Jde o úsek od města Zarate (kde začíná na dálnici Bs. As. - Rosario) přes mosty přes řeku Paraná (dvě ramena), až na hraniční přechod Paso de los Libres do Brazílie u města Uruguayana (zde), jde o části silnic 12, 14 a 117. Celý úsek mít cca 590 km (v článku se uvádí 506 km od města Ceibas, kde se odděluje 14 od 12, což je od Zarate cca 80 km), je celý 2+2 s oddělenými směry (podle fotek s kruhovými objezdy místo MÚK), intenzity jsou uváděny 3500 aut denně (z toho 50% kamiony). Úsek byl známý jako "silnice smrti", teď by se to mělo zlepšit. Perlička na závěr - jméno přechodu Paso de los Libres vzniklo v době, kdy v Brazílii existovalo otroctví (až do roku 1888 !) a tudy se uprchlí otroci dostávali do Argentiny.


3.12.2014 14:46:04
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Stejně jak to dělá Brazílie, tak začala i Argentina tzv. "duplovat" silnice, tedy rozšiřuje a vnikají 2+2 (2x2) silniční tahy. :arrow:

National Route 34, Santa Fe Province, Duplication between Angélica and Ataliva

National Route 105, Misiones Province, Duplication between Posadas and San José

National Route 18, Entre Ríos Province, Duplication between Paraná and Concordia

National Route 36, Córdoba Province, Duplication between Córdoba and Río Cuarto

Provincial Route C45, Córdoba Province, Duplication between Alta Gracia and National Route 36

Dále se staví dálnice Presidente Perón Highway v rámci hlavního města Buenos Aires. :P

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


8.10.2015 13:23:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Argentina
Ošklivá nehoda autobusu, podle místních způsobená špatným stavem silnice 34, která je místy propadlá. Přitom jde o dost významnou komunikaci - v provincii Santa Fé se dokonce rozšiřuje na 2+2 (viz předchozí příspěvek Diaľničiara).
http://zpravy.idnes.cz/nehoda-autobusu-v-argentine-dpw-/zahranicni.aspx?c=A151214_141944_zahranicni_ane
http://www.lanacion.com.ar/1854059-el-intendente-de-rosario-de-la-frontera-la-ruta-esta-destruida


14.12.2015 16:13:39
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Argentina je zpátky, oznámil světu nový prezident

V zemi nastala politická změna. Doufejme, že nastane i ta ekonomická, protože Argentina čelí téměř nulovému nárůstu HDP, zvyšování cen a nákladů na chod státu vůči HDP stoupá a investice i do infrastruktury dost zaostávají, i když se poslední rok rozběhla práce "zdvojení silničních tahů", tak je to celkem slabší investiční tempo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.3.2016 12:41:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.9.2016 10:08:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Dnem 10.11. se dostal do provozu 1. úsek v rámci Luján bypass (RN5) mezi Jáuregui a ruta provincial 47 jižně u Luján v délce cca. 5 km. Další úsek Luján - Mercedes (v dálničních parametrech) je v provozu od roku 2009, takže obchvat je hotový.

Zdroj: http://www.infoban.com.ar/despachos.asp ... _Seccion=2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


10.11.2016 20:03:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


2.12.2016 0:55:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Argentina
Z téže dálnice docela ošklivá nehoda, podle komentáře to ale všichni účastníci přežili s lehkými zraněními (doslova "s pár modřinami").



2.12.2016 9:52:15
Profil
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Argentina obdržela 300 mil. USD z úvěru od Inter-American Development Bank na vylepšení silniční infrastruktury. Splácet ho bude 25 let s dobou odkladu 4,5 roku. Centrální vláda z toho použije 200 mil. USD na rozšíření a výstavbu 120 km 4-pruhu a renovaci 35,4 km na NR 19 v provincii Cordoba. Dalších 65,64 mil. USD směruje do provincie Salta na renovaci PR 54 mezi Campo Duran a Mision La Paz.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


16.12.2016 23:40:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Před týdnem se začala výstavba tunelu Paseo del Bajo :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 894.91 KiB | Zobrazeno 13191 krát ]

*délka 6,5 km
*náklady 650 mil. USD
*cíl projektu: odlehčit pozemní komunikace od nákladního tranzitu a větších aut
*trasa: spojnice současných dálničních komunikací Illia highway a tah, který spájí Buenos Aires s La Plata
*zhotovitel: Isolux, Corsan Corviam, Iecsa
*odevzdání do provozu: 2019

Během realizace je v celém pásmu bohužel komplikovaný systém dopravních omezení, takže se doprava až do odevzdání zhoršuje. Byla k tomu velká mediální kampaň, že po dostavbě odlehčení pozemních silnic zase nastane citelné zlepšení. Navíc se zrušilo mnoho parkovacích míst na celé trase.



Tento tunel je završením velkého obchvatu v rámci metropole Buenos Aires, stavba plánovaná celá desetiletí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


20.1.2017 12:19:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Stránky silničního úřadu Vialidad jsou nové. :P Nové informace, včetně obrazového materiálu. Dále, Argentina investuje do silnic více peněz a zároveň zlepšila různá antikorupční a opatření, čímž se mnoho tendrů slevňuje oproti původním odhadům, v průměru o 9%. Dopomohlo k tomu i zrušení ministerstva plánování a rozdělení jeho kompetencí do vícero segmentů (4 ministerstva), dále si provincie s hlavním městem polepšila o divizi veřejných prací. Do vnitra se začleňují veřejné práce a silniční výstavba spadá pod ministerstvo dopravy. Tato institucionální reforma navíc vedla k zlepšení personálního obsazení bez napojení na různé lobbistické skupiny.

Dále vznikl nový úřad pro kontrolu koncesí v rámci silnic: http://www.occovi.gob.ar/

Argentinské ministerstvo dopravy mj. informovalo, že plánuje zahájit další 2 klíčové silniční projekty:

*vylepšení Route 40 mezi Mendoza a San Juan, kde se práce zahájí v 3.Q 2017, stát mají 291 mil. USD a tento úsek dostane parametry silnice dálničního typu, práce mají trvat 2 roky; projekt bude možná rozdělen na 2 etapy, protože stále nemá zajištěno dostatečné krytí, financování je vládními zdroji

*dále se vylepší i Route 33 mezi Rosario a Rufino, kde se vylepší 268 km tah dualizací, která bude stát 158 mil. USD, přičemž tendr se vyhlásí v 07/2017

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


8.3.2017 10:09:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
VIP

Příspěvky: 13278
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Argentina
Nyní se plní plán 2016 - 2019, který hovoří o výstavbě/přestavbě 2.800 km dálnic. Dalších 4.000 km silnic si vylepší parametry. Do silniční infrastruktury se investují již rekordní peníze tak, aby se snížila úmrtnost, která se odhaduje na průměrných 7.000 ročně. Pro špatné silnice se navíc komplikuje zásobování a zhoršuje rozvoj a dostupnost regionů a pro zácpy se vytváří obrovské nepřímé škody.
Příloha:
rutas_620_2.gif
rutas_620_2.gif [ 221.83 KiB | Zobrazeno 12814 krát ]

Argentina disponuje silniční sítí o rozsahu cca. 500.000 km, ze kterých státní silnice tvoří 40.000 km. Paradoxem ale je, že 85% všech vozidel se pohybuje jen na asi 6.000 km. Část z nich má lepší parametry, ale bohužel 3.500 km je kapacitně za horizontem, 12.000 km se svými 50-ročními parametry jsou nebezpečné a dalších 13.000 km je v nevyhovujícím stavu. Argentina disponuje asi 5.000 km sítí dálnic a rychlostních silnic. Z ostatních kategorií jsou to pak provinční silnice v délce asi 180.000 km a obecní a lokální silnice v délce asi 280.000 km.

Investice v rámci tohoto 4-ročního jsou v propočtu 12 mld. €, ze kterých 60% směruje na novou výstavbu dálnic a rychlostních silnic. Zbytek do upgradů, na odstranění úrovňových křižování, na zlepšení parametrů starých KO, na přestavby úseků se špatným klopením zákrut atd.

Argentinská silniční infrastruktura trpí pro neustálé změny stavu hospodářství (bankrot), koncesní udělování rozvoje a poté i dekoncesionarizace a nová konsesionarizace. Za 50 let se povedlo postavit 7.000 km státních silnic a dalších 7.000 km se zpevnilo. Z hlediska provincí se tento rozvoj dotkl 60.000 km silnic. Celkem na 10-11.000 km státních silnic se vedou koncese a jsou to silnice, které mají vyšší podíl intenzit, aby se na nich vybíralo mýto, nezatěžuje to státní výdaje a tak má být o silnice lépe postaráno. Dálniční síť je na stejném principu, ale chybí impulz ze strany státu pro větší investice. Státní silnice jsou de facto zpevněné. Z hlediska koridorových tras tyto činí v Argentině celkem asi 9.000 km; jsou to dálnice, rychlostní silnice, napojení na přístavy, železniční stanice a přivaděče k důležitým centrům jak bydlení tak hospodářství a tedy částečně jsou to ještě i národní a provinční silnice.

Dále, což je nová informace, na 22 km úseku dálnice La Plata, Hudson - La Plata se za 450 mil. USD provedou stavební úpravy a dálnice se o 1 pruh v každém směru rozšíří.

Dále národní silnice č. 19 mezi Rio Primero a San Francisco se za v propočtu 380 mil. USD stane dálnicí, formou dualizace, na celkem 153 km. To je asi 2,5 mil. USD na 1 km. Dualizace je vůbec nejlevnejší a nejsnadnější spůsob zkapacitnění přeplněných silničních tahů kdekoliv ve světě. Máte k dispozici přístup, máte k dispozici projekty, znáte podmínky atd.

Dále novinka z asfaltovacího světa :arrow: asfaltéřské práce jsou tak rozsáhlé, že tato část odvětví letos proinvestuje do svých zařízení v zemi 100 mil. USD, aby dokázala uspokojit další práce. Spotřeba vzrostla ve srovnání s průměrem za posledních 18 let o 30%.

Vláda uvádí, že v lednu se budovalo 1.100 km dálnic a rychlostních silnic, v únoru to bylo 1.200 km a ke konci letošního roku to má být 2.000 km. :idea: Cíl je nezměněn, do roku 2019 otevří zmodernizované zkapacitněné nebo nové dálnice a rychlostní silnice o rozsahu 2.800 km. Letos se má do provozu dostat 400 km. A jak říkám, další v řádu tisíc km silnic se zásadně vylepšují.

Argentina mj. realizuje i výstavbu 1.000 km železničních tratí. Z hlediska letošních výdajů do dopravní infrastruktury je to následovně, uvedu to jen v % ... 38% na silnice/dálnice, 46% železnice. Z hlediska hospodářství má Argentina dluh na úrovni cca. 50% HDP, ekonomika je v recesi, stát hospodaří s deficitem s cílem investovat do infrastruktury, nezaměstnanost kolem 9%. Rekordní jsou armádní výdaje: kým v roce 2008 to bylo na úrovni kolem 1,5 mld. USD tak v roce 2016 již přes 5 mld. USD.

Nutno zdůraznit, že rychlostní tahy v Argentině jsou na úrovni Latinské Ameriky, tedy často je zde nižší MPR (do 100 km/h), po okrajích v rámci osídlených oblastí vedou chodníky, i když pak jsou pro pěší lávky ponad dálnice a ve středě je k dispozici osvětlení atd. V oblasti Buenos Aires jsou ale řádné dálnice, často 8-pruh se vším všudy.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


8.3.2017 19:02:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3598
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Argentina
Řekl bych, že rychlostními silnicemi se myslí obyčejné 1+1, kde se platí mýtné. Na té mapce je černě (tedy v nejvyšší kategorii) značena třeba i nově dualizovaná dálnice na sever do Brazílie, která má místo MÚK jen takové velké kruháky (či spíše ovály). Dálnice č. 8 má v aglomeraci Buenos Aires nějakou dobu uspořádání 2+6+6+2, ale na jejím konci už je to jen 2+2.

Co se týče tlaku na výstavbu dálkových úseků, ten v 90. letech nebyl ze strany osobní dopravy moc velký, protože se hodně zpřístupnila vnitrostátní letecká doprava nástupem nízkonákladové společnosti LAPA, která ovšem nepřežila státní bankrot v roce 2001. Od té doby tlaky na stavbu dálnic rostou i ze strany osobní dopravy. Samozřejmě se to netýká "plážové dálnice" na jih (Buenos Aires - Mar del Plata), která se postavila právě v 90. letech dualizací stávající silnice.


10.3.2017 11:16:52
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz