Panama

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

pm-flag.gif
pm-flag.gif (934 bajtů) Zobrazeno 36014 x
pm-map.gif
pm-map.gif (16.29 KiB) Zobrazeno 36013 x
Rozloha: cca. 78 000 km2
Počet obyvatel: cca. 4,2 mil.
Hlavní město: Panama City (cca. 0,9 mil., s okolím cca. 1,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 7:19:49, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.mop.gob.pa/

Hlavní dopravní systém v zemi tvoří pozemní komunikace. Síť silnic dosahuje délky 17.210 km, přičemž 42% silnic má pevný povrch. Vzhledem ke geografickým podmínkám země je stěžejní komunikací Panamerická dálnice, která protíná zemí ze západu na východ od kostarických hranic přes hlavní město Panamu až po pralesní provincii Darién na západě, kde končí několik set kilometrů před kolumbijskou hranicí. Kvalitní pozemní spojení s Kolumbií neexistuje. Další významnou dopravní komunikací je dálnice spojující hlavní město s přístavem Colón na severu, kde se nachází středisko obchodu (Volná zóna Colón).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Autopista Alberto Motta Cardoze :arrow:
PA1.jpg
PA1.jpg (235.35 KiB) Zobrazeno 35917 x
PA2.jpg
PA2.jpg (60.29 KiB) Zobrazeno 35917 x
PA3.jpg
PA3.jpg (56.07 KiB) Zobrazeno 35917 x
PA4.jpg
PA4.jpg (44.09 KiB) Zobrazeno 35917 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Význam Panamy spočívá zejména v tom, že představuje jedno z hlavních logistických center světa (prochází jím 5 % světového obchodu). Strategický význam Panamy pro světový obchod je především v existenci Panamského průplavu, otevřeného v říjnu 1914. Od konce roku 1999 je průplav pod správou Panamy. Průplav zaměstnává cca 9 tisíc osob. Nejvíce využívají Panamský průplav USA, ČLR, Japonsko, Chile, Korea, Peru, Ekvádor, Kanada, Panama, Mexiko, Kolumbie, Venezuela, Tchaj-wan, SRN, Guatemala. Celkové příjmy z provozu průplavu představují ročně kolem 14 000 mil. USD (téměř 50 % HDP Panamy), zatímco výdaje se pohybují kolem 900 mil. USD ročně. Vláda trvale propaguje význam a popularitu průplavu; např. uskutečňováním mezinárodních konferencí na téma „Panama jako logistické a dopravní centrum obou Amerik“.

Rozšíření průplavu bylo schváleno referendem 22. října 2006. V letech 2008–2010 probíhala řada výběrových řízení na rozšíření a modernizaci. Konkurz vyhrála španělská firma ACS Servicios. Veškeré práce mají být ukončeny do října 2014 tak, aby rozšířený průplav mohl být inaugurován při oslavě 100. výročí jeho otevření. Po rekonstrukci by se kapacita tonáže přepravované v průplavu měla zvýšit na dvojnásobek, ze současných 300 mil. tun na 600 mil. tun. Celková investice projektu rozšíření je 5,25 miliard USD.

Úřad správy Panamského průplavu :arrow:

http://www.pancanal.com/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Bridge Atlantic Panama :arrow:
vinci-panama-atlantic-bridge.jpg
vinci-panama-atlantic-bridge.jpg (44.13 KiB) Zobrazeno 34904 x
*náklady: 366 mil. USD
*zhotovovitel: VINCI
*celková délka stavby: 3 km
*parametry: 2x2
*výška: 75m

Stavba se začala stavět letos, dostaví se za 3,5 roku.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 7:35:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

ENA Panama: Empresa Nacional de Autopistas :arrow:

http://www.enacorredores.com/

*provozovatel dálnic v zemi
*vybírá za dálnice mýto, za které dokáže refinancovat výstavbu

Corredor Sur in Panamá :arrow:

http://es.wikipedia.org/wiki/Corredor_Sur
odevzdán do provozu v roce 2000, nyní se pracuje na jeho prodloužení
odevzdán do provozu v roce 2000, nyní se pracuje na jeho prodloužení
2000.jpg (274.79 KiB) Zobrazeno 34507 x
Rozšíření tohoto koridoru:
1cf0867d4958ed505af24fcbfd3efa0c.jpg
1cf0867d4958ed505af24fcbfd3efa0c.jpg (73.7 KiB) Zobrazeno 34507 x
*jde o práce v hodnotě přes 500 mil. USD

Kód: Vybrat vše

La obra de ampliación del corredor Sur, por un monto $509 millones, cuenta con cuatro elementos: la ampliación del corredor, a un costo de $146 millones; un relleno de 44 hectáreas frente a Atlapa, de $153 millones; un viaducto elevado desde Atlapa hasta la cinta costera uno, por $160 millones y la conexión de la Ave. 12 de Octubre con el corredor Sur, conocida como ramal Ernesto T. Lefevre, a un costo de $50 millones.
Autopista Panamá City - Colón :arrow:
36736495.jpg
36736495.jpg (65.64 KiB) Zobrazeno 34507 x


*tato trasa prochází dlouhé roky modernizačním procesem, který se prodlužuje pro nedostatek peněz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.10. se odevzdal do provozu poslední úsek Corredor Norte. Jedná se o úsek dlouhý 10 km a celkem o 30 km dálnici kolem hlavního města Panamá.

Zdroj: http://www.critica.com.pa/nacional/ulti ... rto-409444
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Panama: Slavnostní inaugurace rozšířeného Panamského průplavu

27. 6. 2016 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky

Slavnostní inaugurace rozšířeného Panamského průplavuDne 26. června 2016 byla slavnostně otevřena nová rozšířená část Panamského průplavu (Canal de Panamá, CdP). Inaugurační projev přednesl prezident Panamy Juan Carlos Varela v doprovodu 10 zahraničních nejvyšších vládních a státních představitelů a členů 60 delegací.

Slavnostního aktu se zúčastnil rovněž ministr pro záležitosti CdP Roberto Roy a šéf státního Úřadu pro Panamský průplav (ACP, Autoridad del Canal de Panamá) Jorge Quijano. Historicky první lodí, která dne 26. června 2016 proplula rozšířeným CdP, byla obří čínská loď Cosco Shipping Panamá (jež byla vylosována ze seznamu největších klientů průplavu). Za první proplutí rozšířeným kanálem v délce 80 km při cestě z řeckého Pirea do Šanghaje zaplatila „vodní mýtné“ ve výši 600 tisíc USD.

Stavební práce na rozšíření CdP trvaly více než 9 let (začaly v roce 2007). Mezinárodní výběrové řízení na realizaci stavby vyhrálo konsorcium GUPC (Grupo Unidos Por el Canal). Toto čtyřčlenné evropsko-panamské stavební sdružení tvoří španělská společnost „Sacyr“, italská „Salini Impregilo“, belgická „Jan de Nul“ a panamská „Constructora Urbana“. Původní rozpočet představoval 3,2 mld. USD cca 80 mld. Kč). Na financování projektu se podílelo 5 velkých finančních institucí (mj. IFC, BID, CAF či japonská JBIC) včetně Evropské investiční banky, která poskytla provozovateli úvěr ve výši 500 mil. USD.

Na stavbě rozšířeného průplavu pracovalo celkem po dobu 3219 dní více než 30 tisíc dělníků a odborníků z nejrůznějších oblastí ze 42 zemí světa. Stavba byla obrovskou příležitostí pro tisíce subdodavatelů (kolumbijské firmy například realizovaly zakázky kabeláže). Na stavbu bylo spotřebováno 4,4 mil. m3 betonu (což je objem stavebního materiálu potřebný k výstavbě 450 budov o 20 poschodích) či 220 tisíc tun železa a oceli. Nové plavební komory mají 16 obřích vrat, které váží 50 tisíc tun.

Výstavbu však provázely spory jak mezi generálním dodavatelem a ACP, jako zadavatelem zakázky, tak i mezi stavebními firmami a jejich zaměstnanci. Několikrát se kvůli pracovněprávním sporům výstavba zastavila. Mj. proto byl rozšířený průplav předán k užívání s několikaměsíčním zpožděním a výrazným navýšením nákladů. Finální rozpočet se vyšplhal na 5,6 mld. USD (133 mld. Kč). Nehledě na inauguraci stavby stále probíhá právní spor mezi GUPC a ACP o vícenáklady a pokuty (mj. za nedodržení termínu, kvality betonu atd.) za více než 3,1 mld. USD.

Komory nových zdymadel v Agua Clara a Cocolí, spojující Tichý oceán a Karibské moře resp. Atlantický oceán, jsou dlouhé 427 metrů, široké 55 metrů a hluboké 18 metrů. V současné době mohou proplouvat CdP lodě o nosnosti do 170 tisíc tun včetně tzv. lodí neopanamax (post-panamax), které mohou pojmout až 14 tisíc kontejnerů (podle odborníků to představuje 96 % světové lodní flotily; dosud mohly využívat CdP jen lodě do nosnosti 79 000 tun).

Loni dopravní společnosti přepravily přes CdP více než 310 milionů tun nákladu. Díky rozšíření průplavu se očekává navýšení na více než 600 milionu tun. Přes Panamský průplav dnes proudí 6 % světového obchodu, přičemž největšími klienty jsou lodní společnosti USA (loni přepravily přes CdP náklad zboží o hmotnosti 163 mil. tun), Číny (48 mil. tun), Chile (27 mil. tun), Japonska (23 mil. tun), Peru (19 mil. tun) a Korejské republiky (18 mil. tun).

Dnes CdP přispívá do státní pokladny zhruba 1,2 mld. USD ročně a představuje de facto největší státní podnik v zemi. Současně je i největším zaměstnavatelem, neboť poskytuje přímo 13 100 pracovních míst. Podle ACP do konce letošního roku využije CdP na základě potvrzených objednávek minimálně 154 lodí typu neopanamax, což navýší příjmy a zisk ACP podle analytiků minimálně o 30 % (denně může rozšířený průplav využít až 12 těchto obřích lodí plus 28–30 lodí starou část CdP).

Panamský průplav začali stavět Francouzi v letech 1880–1889. Jejich projekt však zkrachoval (a stál 20 tisíc lidských životů). Výstavbu průplavu obnovily Spojené státy v roce 1904 a první loď proplula CdP o deset let později v roce 1914. USA spravovaly Panamský průplav až do roku 1999 (a platily Panamě roční poplatek 250 000 USD). Na nátlak Panamců v roce 1977 tehdejší americký prezident Jimmy Carter podepsal smlouvu s prezidentem Omarem Torrijosem o navrácení správy průplavu pod plnou kontrolu vlády Panamy k 1. lednu 2000.

Rozšířením CdP se posílí role Panamy jako logistického a obchodního centra regionu a dále se zvýší podíl Panamy na dopravním zajištění světového obchodu.

Pokud jde o konkrétní mezinárodní přínos modernizace a rozšíření CdP, je třeba zdůraznit, že předně výrazně zlevní dopravu zboží mezi Amerikami (zejména západním pobřežím Kanady, USA, Mexika a celé Střední a Jižní Ameriky) a Asií. Vzhledem k tomu, že Čína je dnes největším asijským klientem průplavu, poskytne jejím firmám rychlejší a levnější přístup nejen na americké trhy (nadměrné lodě už nebudou muset plout až na jih LA přes Hornův mys), ale rovněž k místním nerostným surovinám včetně ropy.

Hlavní námořní trasy, které využívají CdP, jsou z východního pobřeží USA do Asie a na západní pobřeží Střední a Jižní Ameriky a dále z Evropy na západní pobřeží celých Amerik (od Kanady až po Chile). V tomto směru dojde z Evropy rovněž ke zrychlení a zlevnění dopravy včetně liniových námořních tras využívaných českými exportéry především z přístavů v Německu, Polsku, Belgii či Nizozemsku. Z hlediska hodnoty exportu byly loni nejvýznamnější zbožovou položkou vyváženou do Kolumbie přes CdP osobní automobily a v roce 2014 energetické technologie (turbíny).

Většina nákladů, které se přepravují přes CdP, představuje zboží v kontejnerech, dále obilniny, ropa a její deriváty. Po rozšíření průplavu se zvětší portfolio přepravovaných komodit mj. o zkapalněný zemní plyn a uhlí (Kolumbie již vyjednává export uhlí do Číny a Korejské republiky z přístavů v Cartageně, Buenaventuře, Santa Martě a Barranquille).

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Bogotě (Kolumbie).

Zdroj: businessinfo.cz
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 7:36:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Tohle bude 3. most ponad Panamský kanál: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 156#p82156 .

Ovšem Panama zadala soutěž již i na 4. most, kde se náklady pohybují kolem 1 mld. USD. Je zde 6 zájemců o výstavbu, kteří se letos v 5. měsíci přihlásili a všichni splňují podmínky soutěže. Jsou to: Dragados, Odebrecht, Hyundai + Sacyr, Astaldi, čínské firmy na čele s CCCC, další čínské firmy na čele s CSCEC . Most má mít 6 pruhů a prostor pro Panama metro rail. Vláda se k záměru vybudovat most 1. krát zmínila v roce 2015. Náklady na soutěž a poradenství jsou 17 mil. USD a řídí je americká společnost T.Y Lin International.

1. most se jmenuje Bridge of the Americas, dokončen v roce 1962 s tehdejšími náklady 20 mil. USD
2. most se jmenuje Centennial Bridge, v provozu od roku 2004
3. most se jmenuje Atlantic Bridge, do provozu má jít koncem 2016 (nebo až 2017)

Atlantic Bridge, který se staví je nedaleko města Colon. Jde o 1.050m most s centrálním 530m rozpětím s pylonami ve výšce 212,5m a 75m nad kanálem. Včetně přístupových komunikací jde délka na 4,6 km.

Několik dalších fotek 3. mostu: http://www.asesorespanamenostierras.com ... nama-canal .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba 3. mostu se posouvá s ukončením až na rok 2018 a to do období polovina - konec roku 2018.

https://structurae.net/structures/atlantic-bridge

Zpráva k mostu: z 12/2016: http://micanaldepanama.com/ampliacion/w ... antico.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Panama odložila projekt 4. mostu ponad kanál :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (11.8 KiB) Zobrazeno 30679 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Panama road projects underway :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (20.94 KiB) Zobrazeno 29988 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

k výše zmíněnému v 1. odseku jde vlastně o pan-americkou silnici (zde č.1), která se vylepšuje a přestavuje celá na 4-pruh, práce jsou již hotové a tah je otevřený, v dalších týdnech proběhne inaugurace všech 5 úseků v celkové délce 185 km na trase Santiago - Dávid :arrow:
pa1.JPG
pa1.JPG (43.27 KiB) Zobrazeno 29499 x
po španělsky:
  • Los 185 kilómetros de la carretera Santiago- David están abiertos a 4 carriles

    El ministro de Obras Públicas, Ramón Arosemena Crespo, junto al director de Proyectos Especiales Erick Portugal y la empresa contratista realizaron la apertura de los últimos 19 kilómetros del tramo 1 del proyecto de ampliación Santiago-David, desde la comunidad de El Jagua de La Palmas de Veraguas hasta el sector de Viguí zona limítrofe con la provincia de Chiriquí.

    Estos 19 kilómetros corresponden los 71,40 kilómetros que comprende el tramo 1 que abarca desde El Cruce de La Soledad en Santiago de Veraguas hasta la comunidad de Viguí. Con esta apertura los 185 kilómetros que abarca la ampliación de la carretera Santiago-David quedarán habilitados, permitiendo la reducción de tiempos a los usuarios que se desplazan hacia esas zonas de la carretera Panamericana.

    Se estima que para las primeras semanas del mes de enero se esté realizando la inauguración de los cinco tramos que comprenden esta obra.

    Este proyecto de estudio, diseño, construcción, financiamiento y mantenimiento de obras para la rehabilitación y ensanche de la Carretera Panamericana, contó con una serie de adecuaciones para mejorar la seguridad de los usuarios, está importante vía que es un punto neurálgico para el comercio con Centroamérica.

    Dentro de las adecuaciones de pueden mencionar la introducción dentro del diseño de la barrera New Jersey, franjas sonoras que alertan a los conductores cuando se salen de la vía, mejor señalización vertical y horizontal, entre otros.

    Está obra abarcó la construcción de 29 puentes vehiculares nuevos y se rehabilitaron 29 más, también se construyeron 27 puentes peatonales nuevos y se rehabilitaron 10 puentes peatonales existentes, además se construyeron 92 retornos nuevos a lo largo de todo el proyecto.

    El Ministro de Obras Públicas, Ramón Arosemena Crespo, resaltó que esta apertura es importante, a su vez solicitó a los conductores que manejen con precaución y seguir los límites de velocidad señalizados a lo largo de toda esta carretera.

    Cabe resaltar que para la construcción de esta obra la misma fue dividida en 5 tramos, el primer tramo comprende 71.24 kilómetros desde Santiago hasta Viguí, el tramo dos que abarca Viguí – San Félix con una longitud de 41.76 kilómetros, mientras que el tramo tres está comprendido desde San Félix hasta San Juan con un recorriendo de 14 kilómetros, el cuatro tramo desde San Juan hasta La Pita, con una longitud de 40 kilómetros; y el quinto tramo con un alcance de 19.33 kilómetros.
1440.jpg
1440.jpg (314.25 KiB) Zobrazeno 29499 x
2381.jpg
2381.jpg (185.14 KiB) Zobrazeno 29499 x
informace z výše uvedeného textu ve 2. odseku se týkají koridoru Corredor de las Playas a rovněž jde o upgrade pan-amerického tahu :arrow:
Mapa-Corredor-de-las-Playas-actualizado.png
Mapa-Corredor-de-las-Playas-actualizado.png (167.73 KiB) Zobrazeno 29499 x
Zde se jedná o celkový upgrade a dostavbu 56 km 4-pruhu, z čeho 36,3 km je výstavba na 4-pruh a zvyšek je zásadní renovace a modernizace stávajícího 4-pruhu. Tady jsou již 3 zájemci o realizaci. Více informací, po španělsky je pak zde: https://elcapitalfinanciero.com/tres-co ... as-playas/ .

Panama tak zásadně přispívá k zlepšování průchodnosti Pan-americké silnice a i celkově je průjezdnost této země na vysoké úrovni v rámci regionu.

Hospodářský vývoj:
*dluh se drží na úrovni kolem 40% HDP (v rámci dekády pokles o 10%)
*HDP roste v úrovních nad 5%
*nezaměstnanost se pohybuje mezi 5 a 6%
*inflace je pod 1%

Typické dálnice jsou ale jen v rámci hlavního města a průmyslovo-obchodní zóně v Colón, jinak jde spíše o rychlostní tahy s vícero pruhy. Ale jak jsem napsal, tak se upgradují: nové povrchy, betonové stř. dělící pásy typu NJ, nová svodidla, nové odvodnění, zásadní rekonstrukce mostů atd.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 7:41:42, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Atlantic Bridge in Panama successfully keyed

v tématu jako 3. most
vi-pa.JPG
vi-pa.JPG (115.81 KiB) Zobrazeno 27838 x
zdroj: portál vinci.com
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 7:40:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě jeden záběr na to výše uvedené, protože to stojí za to, ale nechci to upravovat, když už i tam je nahraná příloha a tady je vidět jaký je člověk budovatelský typ; nejdříve se vykope kanál, ale pak se staví mosty, aby se pevnina zase propojila, ale tady tento záběr znázorňuje ten rozsah nad tím kanálem
panama.JPG
panama.JPG (101.21 KiB) Zobrazeno 27317 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

A ještě se vrátím k projektu 4. mostu ponad kanál (výše je 3. most), dá se to snadno najít ve vláknu jak to je. Vláda tedy odložila dotendrování mostu, ale koncem léta se k tomu vrátila a vyhlásila vítěze tendru :arrow:
vizualizace
vizualizace
4.JPG (83.4 KiB) Zobrazeno 27178 x
*konsorcium Panama Cuarto Puente: čínské firmy kolem čínské společnosti CCCC
*náklady na výstavbu se zvedají z odhadu 1 mld. USD na 1,42 mld. USD
- odklad výsledků tendrování a zvednutí cen materiálů jsou toho důvodem
*vláda si vybrala již v 06/2018, ale ostatní zájemci se proti tomu odvolali
*inženýrská poradenská společnost Roughan & O’Donovan dopracovala projektovou dokumentaci mostu včetně napojení a pro správce kanále je již i dopadová studie ŽP
*most bude mít délku 3 km, hlavní rozpětí bude 540m s 80m prostorem nad navigační prostor kanálu
*budou tady 2 věže ve tvaru Y, 6-pruhů každý se šířkou 3,65m a 2 pruhy pro Metro Line 3
*bude tady i separátní pruh pro pěší a bike

Výstavba mostu se má zahájit do roku a trvat má 3 roky. Součástí prací jsou i 2 MÚK a to El Frijol (prostor Albrook oproti letišti Marcos A. Gelabert) a západní napojení na Pan-americkou silnici.


No a ještě jedna informace z tohoto měsíce. Vedou se vášnivé debaty o docela kontroverzním projektu v této zemi a to rozšíření Pan-americké silnice mezi Las Americas bridge a Arraijan ze. Práce mají být v hodnotě 335,5 mil. USD, ale má se vykácet 91ha lesů, z čeho 50ha leží v NP a je proti tomu značný odpor a je stále tlak na změnu trasování nového 4-pruhu s cílem ochránit lesy. Ovšem realita stavu je, že již je 10% prací uskutečněných a ona i stávající silnice vede přes park :arrow:
DJI_0028.jpg
DJI_0028.jpg (193.13 KiB) Zobrazeno 27175 x
Dle ministerstva veřejných prací jde o to, že se provedou ekologické kompenzace. Něco se zalesní a již i při samotné výstavbě se postupuje velmi ohleduplně k okolní fauně a flóře. Stav je takový, že není kde jinak tuto trasu zrealizovat.

Jde se i ze 4-pruhu na 8-pruh a to 2x3 a 2 budou rezervní, kde se dle špičky vypreferuje směr jízdy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2020 7:44:48, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba výše zmíněného 4. mostu ponad panamský průplav, který bude stát 1,42 mld. USD a postaví jej čínské firmy China Harbour Engineering Company (CHEC) a China Communications Construction Company (CCCC) se začne koncem letošního roku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Panamský průplav otevírá logistický koridor pro zlepšení konektivity v zemi :arrow:

8. 4. 2019

Logistický koridor je dálnice, která bude poskytovat služby přístavům, průmyslovým parkům, továrnám a distribučním centrům agilním a bezpečným způsobem. Koridor je novým příspěvkem k logistickému rozvoji země, který plní úlohu zvyšování kapacity Panamy jako hlavního dopravního a spojovacího centra kontinentu.

Nákladní vozy, které budou používat koridor, se budou muset přihlásit do systému Cargo Pass, který je podobný systému provozovanému na severních a jižních koridorech a dálnici Colón-Panama. Mýtné bylo stanoveno na 6,50 USD za tranzit a neumožňuje vstup s negativním zůstatkem nebo porušením stanovených pravidel. Celá trasa silnice je monitorována technologií, která umožňuje detekci porušení stanovených rychlostních norem, nebo pokud vozidlo zastaví v plném proudu, bude mu poskytnuta nezbytná pomoc.

Zdroj: businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Atlantic Bridge; 3. most ponad Panamský průplav je stavebně dokončený :arrow: nové spojení Severní a Jižní Ameriky

Obrázek

Obrázek
  • · An extraordinary engineering structure that posed many technical challenges
    · Strong synergies between VINCI Construction companies

    On Friday, 2 August 2019, Panamanian President, Laurentino Cortizo, and Panama Canal Administrator, Jorge Quijano, unveiled the Atlantic Bridge in Colón. This exceptional 4.6 km structure, including 3.1 km of exceptional engineering structures, located 3 km from the Gatun and Agua Clara locks, creates a new link between the North American and South American continents that can be used whether the canal locks are in operation or not.

    Due to the adversity of the Panamanian tropical climate on the Atlantic side, a technical solution entirely made of reinforced concrete was chosen by the Panama Canal Authority rather than a metal structure. The central span (the bridge section that spans the canal), consisting of 530 metres of concrete deck located 75 metres above sea level, constitutes a world record for a cable-stayed bridge, while its two towers dominate the waters of the Atlantic Ocean at over 210 metres high.

    In order for work to be carried out without interrupting the transit of container ships, four innovative form travellers, each weighing 240 tonnes, were used to build the central span.

    Thanks to a strong and shared safety culture, the work was carried out without any serious accidents.

    The construction of this bridge relied heavily on the wide-ranging expertise of the Group's subsidiaries: VINCI Construction Grands Projets for the construction of the bridge, Soletanche Bachy subsidiary Rodio Swissboring Panamá for the deep foundations and Freyssinet for the installation of the stays.
Zdroj: portál VINCI.com
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Výstavba výše zmíněného 4. mostu ponad panamský průplav, který bude stát 1,42 mld. USD a postaví jej čínské firmy China Harbour Engineering Company (CHEC) a China Communications Construction Company (CCCC) se začne koncem letošního roku.
Byla vydána zpráva, že z geotechnických důvodů je možné, že se most prodraží a může překročit částku 1,5 mld. USD. Prozatím to ještě nic neznačí, ale všeobecně se vede debata, aby tyto veliké stavby vláda rozdělila na dvě části: jedna se bude týkat nejdříve komplexního posouzení a studií a teprve další bude samotná výstavba. Za každým se tak veliké projekty zásadně prodražují a odkládá to realizaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve dnech 9.11.-15.11. tady došlo k záplavám a sesuvům půdy v centrálních, tedy hlavních provinciích. Poškozeno je několik silnic, omezilo to provoz, zničilo vozidla, 160 domů spadlo, sesuvy bahna na silnice atd. Národní civilní ochrana se dala do prací: čištění silnic a odvodnění a pro rok 2020 se vyčlenil balík peněz na zesilnění svahů a koryt řek a stejně tak doplnění kvalitního odvodnění.

Obrázek

a tady ještě záběr na tah Corredor Sur

Obrázek


zde jsou stránky na sociálních sítích; ministerstva veřejných prací pro lepší představu prací na silnicích :arrow:

https://twitter.com/MOPPma

a tady dopravní servis :arrow:

https://twitter.com/TraficoCPanama
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:
Diaľničiar píše:Výstavba výše zmíněného 4. mostu ponad panamský průplav, který bude stát 1,42 mld. USD a postaví jej čínské firmy China Harbour Engineering Company (CHEC) a China Communications Construction Company (CCCC) se začne koncem letošního roku.
Byla vydána zpráva, že z geotechnických důvodů je možné, že se most prodraží a může překročit částku 1,5 mld. USD. Prozatím to ještě nic neznačí, ale všeobecně se vede debata, aby tyto veliké stavby vláda rozdělila na dvě části: jedna se bude týkat nejdříve komplexního posouzení a studií a teprve další bude samotná výstavba. Za každým se tak veliké projekty zásadně prodražují a odkládá to realizaci.
Tento projekt se komplikuje. Celý rok 2019 se řešila cena za technické provedení. Jde o to, že projekt je vysoutěžený, ale vládě se nelíbí vysoké náklady, které jsou nad 1,5 mld. USD, což je i nad původním odhadem v maximální hranici 1,42 mld. USD. Vláda oznámila, že nevypíše novou soutěž ani nezruší stávající výsledek, ale chce docílit takové úpravy, které tu cenu sníží. Zda nalezne shodu i s vítězem realizace projektu se ještě neví, ale čínská strana je ochotná jednat, i když varovala, že stávající legislativa neumožňuje měnit podmínky smlouvy a vyvolá to právní komplikace. Výstavba se tak nerozběhla ani koncem minulého roku a pravděpodobne nezačne ani v 1.Q 2020.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Logistická infrastruktura Panamy zahrnuje v sobě nejen Panamský průplav, ale i další přístavy, letiště, duty free zóny, jednu železnici a silniční infrastrukturu, která umožňuje propojení těchto dopravních uzlů na nejvyšší level pro regionální, ale i globální konektivitu. Hlavní část dopravy se odehrává v oblastech hlavního města a města Colon. Právě hlavní město a jeho dálniční tahy včetně hlavných průjezdů jsou silně přetížené a ve městě je proto již od roku 2014 snaha realizovat metro. To je doplněno i o autobusy a zajišťuje spolehlivou přepravu pro obyvatelstvo. Metro prozatím zahrnuje 2 linky, tedy S-J a V-Z tak, že jsou obsloužené lokality s největším podílem populace. Právě tedy posledních 10 let tady představují zcela zásadní investice do dopravy jako celku: nové metro, další dálnice, rychlostní silnice, vylepšený Panamský průplav a mosty nad ním. To se bavíme o 4 mil. zemi.

Ve stávající době není možnost přechodu po zemi mezi Panamou a Kolumbii a ani tady není žádný přechod.

Mapa hlavních silnic:
p01.JPG
p01.JPG (78.91 KiB) Zobrazeno 16434 x
Panamská vláda přes ministerstvo veřejných prací sestavila 5 roční plán 2020-2024, kterým formuje další vylepšení silniční sítě. Tak jak je i ve vláknu uvedeno, tak Panama již staví silnice dálničního typu i mimo metropoly a neustále se snaží zvýšit propustnost hlavních tahů. Kromě toho existuje program pro rehabilitaci a údržbu ulic a silnic, které spadají pod trasy přesunu nákladu. Nemluvě pak o tom, že to dál stimuluje místní ekonomiku díky zvýšené zaměstnanosti v regionech.

Dálniční společnost ENA se stará výsostně jen o úseky v rámci hlavního města:
ENA.JPG
ENA.JPG (36.98 KiB) Zobrazeno 16430 x
A pokud zahrneme do dálniční sítě i dualizované silnice, které jsou částečně na tom až v parametrech "freeway" a zbytek tahu na Colon, tak síť dálnic a rychlostních silnic je tady kolem 500 km aneb se tolik modernizuje. Jde ale jen o odhad. wikipedie: https://en.wikipedia.org/wiki/Transport_in_Panama

Železniční trať, o které jsem psal, že je jedn jedna, tak to je spojení hlavního města s městem Colon. Spojené jsou kontejnerové terminály v obou lokalitách. Tady přikládám pro lepší představivost mapu:
p02.JPG
p02.JPG (72.05 KiB) Zobrazeno 16434 x
Hospodářská situace:
*HDP se zvedlo v letech 2010 - 2019 z 30 na 67 mld. USD
*bez práce je průměrně za poslední 3 roky kolem 6%
*vládní dluh se drží v úrovni 40% HDP
*pro pandemii COVID-19 se očekává letos propad HDP o 9%

Rozpočet pro rok 2021 je sestaven jako o +3,3% proti roku 2020 a předpokládá se růst HDP o 4% HDP. Z hlediska kapitálových výdajů tvoří investice do metra v hlavním městě a investice pro ministerstvo veřejných prací celkem 48% investicí v zemi placených z rozpočtu pro rok 2021. Vláda ale mj. ubere samosprávám v rámci pokračujících reforem a naopak přidá vysokému školství, konkrétně se zesilní fakulta mediciny, protože právě pandemie ukázala nedostatky a stát by rád situaci obrátil při další takové situaci a byl na ní lépe připraven vlastními kapacitami. Z rozpočtu jako celku jde 12% na vzdělávání, 12% na sociální věci, 6% na bezpečnost. Finančně pak jde 1,6 mld. dolarů na projekty veřejné infrastruktury.

Ještě mi tady chybí jeden důležitý odkaz:

Dopravní úřad :arrow:

http://www.transito.gob.pa/

No a ještě dodám, že vláda plánuje do konce roku 2024 zřídit úřad FOMAVI, který bude mít na starost údržbu silniční sítě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Panama

Příspěvek od Standa »

Jen doplním, že neexistence spojení mezi Panamou a Kolumbií je záměrná a asi ještě dlouho zůstane: https://cs.wikipedia.org/wiki/Dari%C3%A9n. Navíc se tyto dvě země nemají příliš v lásce - Panama se od Kolumbie oddělila až v roce 1902 po tříleté občanské válce.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Panama

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady se to řešilo, já to tam teď nedávno četl: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 064#p79064 :P

Ano, to málokdo ví takové chytáky, že by třeba panamerická silnice v Panamě, co se učí ve školách jak jde od severu na jih mohla někde chybět. Wikipedie jsou poměrně stručné, ale výstižné a taky ta fakta kolem vztahů mezi zeměmi. Ale politicky vůle byla kdysi se na to podívat.

Každých asi 10 let se opakuje tohle téma i tady v regionu. Nejen v Panamě, ale na celé trase. Hlavním důvodem je ŽP a původní obyvatelstvo. Pak taky terén a rozhodně by ta silnice protla jedinečný region a nebylo by to levné atd.

https://www.latimes.com/archives/la-xpm ... story.html
https://www.cntraveler.com/story/the-60 ... incomplete
https://www.oas.org/dsd/publications/Un ... e/ch07.htm
od IA banky: https://www.researchgate.net/profile/Ca ... Series.pdf

Jde o to, že prakticky 25 let se zaměřovala pozornost na zbylou trasu panamerické silnice. Kdysi nebyla část ani zpevněná no a dnes je převážná část trasy dualizovaná. Taky se mění klima, taky je již udělanej rozbor záběrů pozemků, možnosti financování příprav, transformace okolí atd. Je to "trn" pro mnoho subjektů: je to překážka pro obchod a tak se na to bude časem tlačit víc. Až se to možná jednou i postaví. V 90. letech se kladl důraz na fakta: zaostalost západní poloviny Panamy a Kolumbie zdaleka nebyla taky po hospodářské stránce kde dnes.

Takových chybějících úseků je ve světě mnoho, ani by se nemuselo chodit moc daleko, v DE a F, ale ubývají aneb se již budují. Tady to ale ještě nějaký čas potrvá.

To je jednoduše vývoj, tady materiál z r. 1978: https://www.gao.gov/assets/130/121792.pdf
A o 40 let již politik jedné země řekne, otevřme o tom debatu: http://www.tropicalrealtypanama.com/en/ ... p-opening/

Ta debata o výstavbě silnice trvá již 100 let.

Kolumbie plánuje investovat 600 mil. USD na silničně-dálniční tah až po hranici s Panamou. Kolumbie tyto roky investuje jiné částky a staví jiná veledíla. Na tahu by byla Panama, ta doposud je více proti než za. Podkládá to stavem: terén, bažiny, žádné silnice kolem. Unikátní příroda. Panama se taky bojí o zvýšení pohybu pašování drog.

Nedoporučuje se tam chodit ani pěšky. Zrádná džungle, těžký hornatý terén, močály, neudržované chodníky bez značení, téměř neobývané území, takže nedoplníte zásoby a snadno se ztratíte. Horší signál, slabá možnost přivolat si pomoc. Dále: velké hady, šelmy, krokodíly, agresivní mravenci, pavouci. Další nepříjemnost: komáři včetně těch co přenášejí malárií a horečku dengue. Chybějící zdroj pitné vody. Omezená dostupnost potravin. Téměř 100% vlhkost vzduchu. Obchodníci s drogama. Převaděči emigrantů. Z kolumbijské strany polovojenské partizánské jednotky, které se nedomluvili s vládou. Paranoidní panamská policie. A rizika pokračují: únosy, znásilnění, mučení a vraždy. Tady by i výstavba silnice měla hodně nepřítelů, ale jak povídám, tlak na to se stupňuje. Kdysi jednou za 5-7 let a teď je ob-rok studie a nápad institucí jako Světová banka, Inter- banka, některá asociace silniční dopravy, diplomati velmocí pro zvednutí kapacit obchodu atd.

Mnoho z toho se lze dočíst v odkazech. Zbytek je z jiných zdrojů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“