Mexiko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

V mexickém Tulumu by tento rok měly začít projekty na zlepšení dopravy

Tento rok by měla začít výstavba celkem tří doplňujících projektů v hodnotě 180 miliard pesos (8,9 miliardy amerických dolarů) pro Májský vlak ve státě Quintana Roo na jihu Mexika.

17.05.2021 / CzechTrade

Projekty mají za cíl modernizaci silnice Cancún – Tulum, obchvat města Tulum a výstavbu nového letiště v Tulumu. Národní fond na podporu turismu (Fonatur) dohlíží nad stavebními pracemi Májského vlaku o délce 1 500 km, přičemž výstavbu železnice a jednoho terminálu má na starosti Ministerstvo národní obrany (Sedena). Projekt je financován z federálních zdrojů. Jakmile bude projekt dokončen, tak bude vlak administrovat právě Sedena.

Vláda státu Quintana Roo již představila plány na integraci zmíněných projektů do železniční trati Májského vlaku. Ta spojí pět jihovýchodních států a očekává se, že podpoří cestovní ruch.

Modernizace silničního úseku Cancún – Tulum byla původně zahrnuta do licitace na pátý úsek železnice, který spojí mezinárodní letiště v Cancúnu a oblíbené turistické středisko Tulum přes Playa del Carmen. Projekt byl však z finančních důvodů rozdělen na dva samostatné projekty.

Letos byly vyhlášeny a zadány dvě zakázky na železniční trať a jedna na modernizaci a provoz silnice.

Podle dokumentů, které Fonatur předložil ministerstvu financí a veřejných úvěrů (SHCP) v únoru, bude projekt silničního spojení, podél kterého bude postaven pátý úsek Májského vlaku, stát 12,8 miliardy pesos, z čehož bude letos přiděleno 3,7 miliardy pesos, zbytek pak bude využito do roku 2023. Součástí projektu je rozšíření silnice na tři pruhy v každém směru.

Více než po deseti letech diskuzí oznámily autority plán vypsat veřejné výběrové řízení na výstavbu obchvatu Tulumu o délce 26 km v tomto roce. Mělo by se jednat o projekt, který bude financován částečně z veřejných a částečně soukromých zdrojů.

Práce na novém letištním terminálu v Tulumu by měly dle prezidenta Lópeze Pbradora začít v tomto roce, ihned jak budou dokončeny studie. Nicméně, dosud chybí celá řada technických detailů a vláda dosud nezveřejnila ani odhadovanou výši investice. Letiště by mělo začít fungovat v roce 2023. Odpovědná za projekt bude Sedena, která aktuálně staví nové mezinárodní letiště Felipe Ángeles (AIFA) v Estado de México.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Zdroj: www.bnamericas.com

https://www.businessinfo.cz/clanky/v-me ... i-dopravy/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 6.10. se do provozu odevzdal 14 km městský dálniční tah pod názvem Autopista Siervo de la Nación nedaleko Mexico City. Jde o 4- pruh vystavěném na viaduktu a obsluhuje předměstí hlavního města.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=19. ... 7/-99.0478

https://www.elsoldetoluca.com.mx/local/ ... 04532.html
https://saascaem.edomex.gob.mx/siervo_nacion



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexiko plánuje pro Cancun i výstavbu nového mostu Nichupte. (asi 1 mil. obyv.) Vzhledem k parametrům a rozsahu projektu, který má pomoct snížit rozsah kongescí tomu odpovídá plánovaná cena v propočtu 491,4 mil. USD. Výstavba se tak měla realizovat formou modelu PPP. Investicí se dočká i oblast Colosio Boulevard.

Mostní spojení bude celkem dlouhé 8,6 km. Propojí se centrum s hotelovou zónou. Do financování se zapojí i tamní fond Fonatur: National Fund for the Promotion of Tourism. Federální rozpočet pro tento most totiž v roce 2022 rozhodně nenalezl na žádnou fázi. Peníze z Fonaturu se tak použijí na pozemkovou přípravu a celkovou další úpravu vedlejší infrastruktury a to ve výši 100% potřebných nákladů. Ovšem prezident země "AMLO" oznámil, že model PPP byl již přehodnocen a federální vláda společně s místním státem tento most postaví z rozpočtů.

vizualizace:
Obrázek


Jaké infrastrukturní projekty čekají mexickou metropoli v roce 2022?

Starostka hlavního města Mexika Claudia Sheinbaum představila plán zaměřený zejména na městskou dopravu.

21.12.2021

V rámci městské dopravy představila starostka města pět nových projektů, další čtyři jsou již v procesu. „Největší investice budou směřovat do veřejné a nemotorizované dopravy,“ deklarovala Sheinbaum. Rekordní rozpočet bude směřován do modernizace. Do dopravy bude v hlavním městě celkem směřovat 39,562 miliardy mexických pesos (1,8 miliardy amerických dolarů).

Mezi nové projekty patří například výstavba třetí linky lanovky, která by měla být postavena v oblasti Parku Chapultepec v distriktu Miguel Hidalgo. Cílem je spojení mezi čtyřmi sekcemi parku spolu s Campo Marte. Město plánuje do roku 2024 postavit celkem čtyři linky lanovky.

Dalším projektem je modernizace linky 1 metra. O tomto projektu se hovoří již delší dobu, nyní starostka města oznámila, že modernizace nejstarší linky metra ve výši 39 miliard mexických pesos započne příští rok. Veřejné výběrové řízení na tento projekt vyhrálo v listopadu 2020 čínské konsorcium složené z firem: CRRC Corporation a CRRC Zhuzhou Locomotive. Tyto dvě společnosti by měly dodat 30 nových vlaků a obnovit kontrolní systém a železniční infrastrukturu. Letos došlo k požáru v rozvodně poblíž linky 1, který způsobil vážná přerušení provozu. Španělská stavební společnost Comsa Corporación získala kontrakt za 90 milionů dolarů na pomoc při obnově vedení a systémů na trati.

Dále byla potvrzena výstavba trolejbusového koridoru za 7,3 miliardy pesos mezi obcí Chalco ve státě Mexiko a stanicí metra Santa Martha v Mexico City. Výběrové řízení na tento projekt vyhrálo konsorcium složené ze společností La Peninsular Compañía Constructora a Alcance Total.

Neméně zajímavým projektem je pak návrh linky 0 metrobusu. Projekt v předpokládané výši investice 95,2 milionu dolarů zahrnuje nový koridor podél obchvatu Circuito Interior Bicentenario, kolem hlavního města a některých čtvrtí na západě města. Odhaduje se, že ve špičce přepraví 277 tisíc cestujících a spojí 10 distriktů. Koridor o délce 46,1 km by byl propojen s dalšími 28 stanicemi metrobusu, 34 stanicemi metra, 62 stanicemi městských kol a 15 zastávkami trolejbusu. Veřejné výběrové řízení by mělo být zahájeno příští rok.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexiko.
Zdroj: bnamericas.com

https://www.businessinfo.cz/clanky/jake ... roce-2022/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 26.4. se do provozu odevzdal 13 km úsek dálnice (Autopista) Pirámides - Texcoco. Je ve státě México a to od tahu Carretera Federal 142 nedaleko Tezoyuca po Carretera Federal 136D nedaleko Texcoco, které leží ve východní části Greater Mexico City.

Jde o mýtní dálnici, která podporuje infrastrukturní zázemí pro nové velké letiště. Projekt byl zrušen v roce 2018 po mld. USD na utrácení do výstavby letiště. I to jen částečné práce proti původním megalomanským plánům. Dálnice se ale nakonec staví. Severnější úsek se do provozu odevzdal v roce 2016. Celkem měří prozatím 17 km.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=19. ... 5/-98.9281

https://www.jornada.com.mx/notas/2022/0 ... cto-naicm/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě dne 25.4. se do provozu odevzdal západní úsek obchvatu (Libramiento) de Acapulco. Nový úsek měří 21 km. Je 4- pruhem od Carretera Federal 95D na severní straně města Acapulco po Carretera Federal 95 nedaleko Bajos del Ejido, západně u města Acapulco. Tím se tento obchvat dokončil a lze pobřežní tah Carretera 200 pohodlně obejít po obchvatě. Výstavba trvala 9 let, větší část rozsahu byla hotová dříve. Původní datum odevzdávání bylo na 12/2021.

pro představu mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=16. ... 3/-99.8065

https://www.gob.mx/sct/prensa/inicia-op ... t?idiom=es
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

ze života v hlavním městě; když je zločin na ústupu, značí to prosperitu

:arrow: Na předešlé straně ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 67#p235667 ) a vůbec v rámci vlákna se věnuji bojem se zločinem, který tady za dekády překročil všechny meze a dokonce narušil i stavební projekty; v obavách o bezpečnost byl problém sehnat úvěry pro silnice, protože panovala obava o ovládnutí gangy a tudíž by se obyvatelstvo daným tahům vyhýbalo. Realita je, že dnes je armáda nasazená i na dálnicích: jednak pro potírání obchodování s drogama a jednak boj proti falešným policistům. Stávající prezident Mexika je nazýván zkratkou AMLO. V polovině funkčního období si vypsal referendum na potvrzení jeho pokračování. Zavedl největší reformu ve složkách a zavedl novou národní gardu a systém prokuratury atd., rozepsal jsem to na ex straně i s fotkama složek. Bezpečnostní situace nebyla první roky lepší ... ale od 03/2022 již klesá trestní činnost v hlavním městě. Dokonce z hlediska závažné zločinnosti je tamní denní průměr 49, kdežto průměr Mexika je 70. V hlavním městě je nasazeno celkem 90 tisíc vojáků, policistů a místní policie. (na 20 mil. populaci). AMLO tam kdysi působil. Pokles federálních zločinů v hlavním městě činí -24,6% za poslední kvartál. (únosy, vraždy, vydírání, domové loupeže). Ve srovnání s rokem 2018 se federální zločinnost snížila o -41%. Ostatní trestní činnost se snížila v průměru o -31%.

:arrow: Vláda podpoří kvalitní program rychlé mediciny v hlavním městě. Dnes zajišťuje tuto službu 40 sanitek a 20 motocyklů na jednu směnu. Průměrná doba dostupnosti je 24 minut. Vláda v letošním roce obstará dalších 25 sanitek, 50 motocyklů a 300 zesilovačů pro telekomunikační službu nahlašování "událostí". Společně s tím se zvedne personál. Čas odezvy tak bude maximálně 15 minut. :ok: Peníze na to určené jsou díky většímu placení daní, které právě zůstávají nebo přibývají díky lepšímu podnikatelskému prostředí, což přímo souvisí s vymycováním mafie.

Tady tento článek se věnoval hrůzám, kdy mafie a gangy ovládají dálnice a silnice a to se právě tedy změnilo: https://www.infobae.com/america/mexico/ ... pais-amlo/ .

Národní garda slaví v tomto roce 3. výročí vzniku. Čítá skoro 114 tisíc členů, z čeho 105 tisíc je ozbrojená část. Do konce tohoto roku bude mít 123 tisíc členů. Cílem je 150 tisíc členů, což definoval AMLO před volbama. Vize je taková, že po dosažení vybudování kasáren a obsazenosti se Národní Garda více propojí s mexickou armádou. Z hlediska policie působí část státních složek a obecních, ale na federální úrovni hraje roli právě nová Garda. Cíl 500 kasáren a 150 tisíc členů má být dosažen v roce 2025. Již nyní jde na roční chod Gardy asi 2,5 mld. USD. Z toho největší podstatní část jde na mzdy, které zajišťují nadstandard v rámci složek. Kapitálové ínvestice se realizují během větších nákupů a mimo běžného rozpočtu.

Z hlediska nasazení se kombinuje armáda a národní garda. Je zajištěná mobilita obou složek, rotace a výměnné pobyty. Vše tak, aby se snížil dosah korupce a zároveň se tyto složky doplňují "o sílu".

Ještě dodám, že ani garda nesmí zneužívat pravomocí. V roce 2020, tedy krátce po jejím vzniku a nasazení v ulicích bylo 6 členů odsouzeno za vraždu po té, co na různých místech došlo ke zbytečné střelbě, která zasáhla i nevinné osoby.

AMLO od začátku potírá korupci a od představitelů samospráv a velitelů a soudců vyžaduje, aby se nekompromisně zacházelo se všemi co páchají trestní činnost. Třeba krádeže PHM jsou za 3 roky nižší o 90% v rámci hlavního města.

Mexiko má poměrně stabilné zadlužení. Nyní se pohybuje v asi 58% HDP hodnotě. V tomto období uplynulých let se staví citelně méně dálnic a vůbec všeho, ale zase se zlepšilo podnikatelské prostředí, narovnala pomoc pro chudé, zvedla min. mzda a řeší již opsaná bezpečnost. Silnice a dálnice se staví, ale po roce 2022 se začne více financovat železniční infrastruktura. Já se těm projektům nevěnuji, ale jsou to investice za multi-mld. USD částky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nové dálnice a rozvoj měst – Mexiko chce přilákat turisty na sever země

11.08.2022 | CzechTrade

Stát na severu Mexika Baja California Sur investuje do rozvoje oblasti Mulegé. Novými projekty v infrastruktuře se snaží podpořit tamní cestovní ruch.

V rámci programu ekonomického rozvoje oblasti Mulegé v severní části Mexiku v hodnotě 73,4 milionu dolarů investuje mexický stát Baja California Sur letos 29 milionů dolarů do infrastruktury. Dosud bylo vynaloženo 2,5 milionu dolarů na obnovu dálnice San Francisco de la Sierra a 5 milionů dolarů na dálnici Vizcaíno-Guerrero Negro.

Podle místní tajemnice pro cestovní ruch a ekonomiku Maribel Collins bude část zdrojů použita na obnovu silnic a vybudování přístupových cest do komunit. Je to velmi důležitá investice, která mimo jiné pomůže posílit turistické aktivity právě prostřednictvím obnovy cest a zkrášlování měst jako je Santa Rosalía a Isla Cedros.

Státní tajemník pro městské plánování, infrastrukturu, mobilitu, životní prostředí a přírodní zdroje Marco Antonio Gutiérrez de la Rosa uvedl, že práce na dálnici San Francisco de la Sierra začnou na konci srpna. Zároveň dodal, že výběrová řízení budou zahájena v nejbližších dnech.

https://www.businessinfo.cz/clanky/nove ... ever-zeme/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Mexiko a jeho srdce Mexico City - město s 22 mil. obyvateli, bylo včera zasaženo dalším zemětřesením. Bylo o síle 6,9 st. Minulý týden se tady třásla země na st. 7,7. Včera zemřeli 2 lidé: jeden dostal infarkt a jedna žena si narazila hlavu když šla zrovna po schodech ve svojem domě. Právě od minulého týdne tady již bylo 1000+ otřesů, ale ten včera zase silnější.

Poškozeno je několik tisíc domů.

Mexiko má alarm systém, který začíná 1 minutu před možným otřesem. Tento systém zachraňuje mnoho životů a zabraňuje větším zraněním, protože lidé alespoň stačí zajít do bezpečí nebo vyběhnout z budov ven.

V roce 1985 tady bylo zemětřesení o síle 8,0 a zemřelo několik tisíc lidí. Škody tehdy 3-4 mld. USD.

V roku 1985 zasiahli otrasy s magnitúdou 8,0 hlavné mesto Mexico City. O život prišli tisíce ľudí, pričom odhady konečného počtu obetí sú veľmi široké. Stovky budov sa zrútili a udalosť údajne spôsobila škody v hodnote 3 až 4 miliardy USD (2,6 miliardy až 3,5 miliardy £).

Tady je video z bazénu: https://twitter.com/i/status/1572873511336833026

:arrow: Jak se vyvíjí stav Guardia Nacional: (sleduji bezpečnostní reformu Mexika)

Obrázek

Guardia Nacional Carreteras

Ve vlákně jsem psal, že hlídkují a dělají pořádek i proti gangům na dálnicích. Řeší i dopravní přestupky, nehody. Asistují kde je potřeba. Od roku 2019 do roku 2022 klesl počet pokut o polovinu: ze 650 tisíc na 300 tisíc ročně. :idea:

Národní Garda pro Hlavní silnice je zákonně nadřazená ostatním složkám a docela nahradila federální policii.

Ačkoliv klesla těžká trestní činnost, tak neklesla nehodovost. To, že se vybere menší počet pokut je dáno i tím, že voják nebo vojenská policie nemá takové zkušenosti a ani znalosti, aby mohla účinněji působit v oblasti bezpečnosti silničního provozu tak jak jí známe u nás. Značí to, že tato část národní gardy bude dál vyškolená i pro tuto činnost. Mexický prezident totiž neplánuje na silnice zákonně vrátit nad rámec gardy jakoukoliv jinou složku policie.

Více k jejich činnosti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 83#p229383 i s fotkama.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 23.10. byl dokončen poslední úsek Autopista La Pera - Cuautla v Morelos v Mexiku jako čtyřproudá zpoplatněná silnice. Práce, které začaly před více než 10 lety, spočívaly například v rozšíření 27,2 kilometru ze dvou na čtyři jízdní pruhy, tří mimoúrovňových křižovatek a tří mýtnic.

https://www.eleconomista.com.mx/empresa ... -0090.html
https://lopezobrador.org.mx/2022/10/23/ ... n-morelos/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 4.11. se odevzdal do provozu 16 km projekt rozšíření "Autopista Guadalajara - Colima". Stalo se tak v Jalisco. Původní tah byl otevřen do provozu v roce 1989. Říká se jí i Transvolcánica, protože byla vybudována na svazích sopky Colima a zahrnuje velký viadukt.

https://elcomentario.ucol.mx/entrara-en ... e-viernes/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexický stát Jalisco provozuje velmi úspěšný program zlepšování silnic. V rámci těchto prací byly provedeny modernizace a údržba na 3 645 km silnic a dálnic ve státě Jalisco.

Za posledních 36 měsíců byl ve státě Jalisco vynaložen rozpočet ve výši 737,3 milionů USD na vylepšení silnic. Přibližně 82% státních silnic bylo vylepšeno, přičemž jen v roce 2022 bylo udržováno a modernizováno 48 tras. Opravy a vylepšení byly naplánovány na 30 mostů ve státě Jalisco během roku 2022, přičemž práce byly dokončeny na 17 mostech.

Rozloha státu je asi 79 tis. km2 a žije tady cca. 8 mil. obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexický prezident představil plán investic do infrastruktury ve státě Sonora (SZ hranice s USA)

Mexický prezident Andrés Manuel López Obrador prezentoval na konferenci COP27 v Egyptě plán investic do infrastruktury v mexickém státě Sonora, který sousedí s USA.

28.12.2022 | CzechTrade

Plán je rozdělen do tří částí, které mají podpořit výstavbu infrastruktury a prohloubit mezinárodní obchod. Významným obratem bylo potvrzení, že soukromý sektor bude mít možnost participovat na těžbě lithia.

První částí plánu je vybudovat pět solárních elektráren. Součástí druhé části jsou logistické projekty jako například modernizace přístavu Guaymas, výstavba nových dálnic a letišť. V neposlední řadě také vybudování lepší pohraniční infrastruktury v součinnosti s vládou USA. Třetí částí představeného plánu je udělení koncesí, aby firmy z USA a Kanady mohly vybudovat infrastrukturu potřebnou pro těžbu lithia.

Prezidentův plán počítá s tím, že se v Sonoře vybuduje potřebná infrastruktura pro těžbu lithia, továrny na jeho zpracování a výrobu baterií do elektromobilů a rovněž podniky, které budou vyrábět elektromobily. I přestože se konkrétnější podoba plánu teprve utváří, představa Lopéze Obradora je, že do jeho investování budou vpuštěny pouze USA a Kanada.

Pozitivní změnou je i to, že chce umožnit soukromému sektoru investovat do nových projektů. Státní podnik LitioMx bude sice ovládat každý aspekt dodavatelského řetězce s lithiem, nyní ovšem bude alespoň umožněno spolupracovat se soukromými společnostmi.

https://www.businessinfo.cz/clanky/mexi ... te-sonora/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

Jednička v odsolovacích technologiích (Izrael) postaví v Mexiku velké odsolovací zařízení za 5,5 mld. USD s tím, že voda bude z tohoto zařízení dopravována až do U.S. státu Arizona. Provoz se zahájí v roce 2027. :idea:

To je ta globalizace a klíčová komodita, bez které nepřežijeme. Přitom se vlastně nic od dob Římanů nezměnilo. "Jen" ty technologické a stavební možnosti. :ok:

Financování bude zajištěno soukromým sektorem.

Odsolovací zařízení na vodu z Cortezského moře v Kalifornském zálivu v Mexiku vyrobí vodu, která bude dopravována systémem čerpadel a potrubí ze závodu v Puerto Peñasco, přes hranici přes Sonorskou poušť až do distribučního zařízení na předměstí Phoenixu v Arizoně.

Projekt je spadení. Ještě je nevyhnutní státní záruka Arizony, že bude odebírat tuto vodu.

Sonora je 1z37 států Mexika. O velikosti asi 200 tis. km2, přičemž tady žije kolem 3 mil. obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

posledně jsem psal ke státu Sonora na severu Mexika, nyní se informace týká státu Nuevo León; investice do severních států stoupají a je to přínos jak pro USA, tak pro Mexiko

Americká Tesla postaví nový závod na severe Mexika
https://www.aktuality.sk/clanok/uCeI1JE ... re-mexika/

Je to součást investičního plánu společnosti na další roky:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Z Mexika se tedy stane významný producent EV. Je to zajímavý fakt vzhledem k dosavadnímu schématu produkce.

S touto investicí jsou spjaté i další investice státu do infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nově vybudované letiště AIFA v hlavním městě Mexika, které mělo pomoci již přetíženému letišti Benito Juarez, bylo uvedeno do provozu v březnu minulého roku. Až letos má být ovšem otevřena hlavní přístupová komunikace. Právě špatný přístup na toto letiště a skoro 50 km vzdálenost od centra města jsou hlavním důvodem, proč toto letiště stále ještě moc pasažérů nevyužívá.

Nová silnice o délce 14 km si vyžádala investici přes 350 milionů dolarů. Počítá s šesti pruhy a v současné době je již 95 % výstavby úspěšně dokončeno. Očekává se tedy, že by po roce stavebních prací, mohla být konečně uvedena do provozu.

V současné době probíhá plán konektivity letiště AIFA, který se skládá z 9 projektů. Jedním z hlavních projektů je výstavba 23 km železniční tratě pro příměstský vlak ze stanice Lecherría až na letiště. Tento projekt za miliardu dolarů má být již z 36 % dokončen a uveden do provozu koncem tohoto roku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž, portál WH, volně přeloženo

Nová mexická silnice pro Oaxacu

Mexický stát Oaxaca má těžit z nového významného silničního spojení

Silnice Mitla Tehuantepec II představuje důležitý infrastrukturní projekt pro rozvoj mexického státu Oaxaca. Stavební pokrok u projektu silnice v Mexiku je stabilní, a to i přes řadu problémů. A podle nedávné technické zprávy poskytnuté ministerstvem dopravy země (SICT) je silnice v současné době dokončena ze 70% a její dokončení je naplánováno na konec roku 2023.

Obrázek

Tento klíčový rozvoj dopravní infrastruktury má zásadní význam pro podporu hospodářského a turistického růstu regionu Oaxaca, který se nachází v jižní části země. Výstavba trasy byla provedena s cílem zlepšit bezpečnost silničního provozu, snížit provozní náklady dopravy a cestovní časy ve městě. Jízda z Oaxacy k Tehuantepecké šíji dříve trvala šest hodin, ale dokončení nové dálnice zkrátí dobu jízdy na dvě hodiny. Zvýší se také bezpečnost pro řidiče, protože stávající Route 190 má mnoho úzkých zatáček.

Tato silnice poskytne velkou podporu pro více než 80 000 obyvatel různých komunit ve státě Oaxaca, které dosud neměly výhodu zpevněné komunikace.

Nová silnice vede mezi obcí San Pablo Villa de Mitla a obcí Santa María Mixtequilla. San Pablo Villa de Mitla se nachází na okraji města Oaxaca, hlavního města státu Oaxaca, a nachází se na východ od města.

Mezitím Santa María Mixtequilla leží poblíž Laguna Superior a pobřeží. Vybudování této nové trasy poskytne nové dopravní spojení a bude přínosem pro komunity San Lorenzo Albarradas, Santa María Albarradas, San Pedro a San Pablo na trase. Ze silnice těží také Ayutla, Santo Domingo Tepuxtepec, San Pedro Quiatoni, Santo Domingo Narro, San Juan Juquila Mixes, Santiago Quiavicuzas, San Juan Lachixila, Santiago Lachiguiri a Santa María Jalapa del Marqués.

Tento důležitý projekt silniční infrastruktury zajistí lepší dopravní infrastrukturu pro region Tehuantepec Isthmus, stejně jako pro sousední státy Chiapas a Veracruz, a poskytne lepší přístup do oblasti Mixe. V současné době má území špatné silniční napojení, omezující ekonomický rozvoj a také dostupnost zdravotnických či vzdělávacích zařízení pro obyvatelstvo.

Obrázek

Během výstavby tří úseků, které tvoří tuto silnici, několik stavebních problémů znamenalo pro stavitele výzvy. To bylo způsobeno podmínkami souvisejícími se stabilitou geologické a topografické oblasti v této horské oblasti. Neustálá byla rizika z velkých padajících kamenů a také ze sesuvů půdy.

Vedení silnice se ve skutečnosti nachází v geologicky složité oblasti. Tato charakteristika je připisována rozmanitosti typů hornin nacházejících se na povrchu, stejně jako geologickým a strukturním charakteristikám regionu, které jsou implicitně spjaty s jeho tektonickým vývojem. To se naposledy projevilo litologickými změnami způsobenými usazením intruzivních hornin a segmentací bloků půdy s posuny generovanými dynamikou bočních zlomů. Tyto společně hrají důležitou roli při vytváření zón s vysokou mírou nestability.

Silnice Mitla-Tehuantepec II je dlouhá asi 169 km a skládá se z 28 křižovatek, 13 viaduktů, 20 křižovatek, 54 mostů a 10 tunelů. Tolik civilních staveb značně zvýšilo náklady i složitost prací. Budování mostů nebo tunelů, kde jsou útvary silně narušené, znamenalo, že bylo zapotřebí větší podpory, aby se zajistilo, že stavební konstrukce budou schopny se s podmínkami vyrovnat. Mnohé z mostů mají hluboké piloty, zatímco tlusté betonové části jsou použity k podpoře tunelových úseků.

Obrázek

Silnice je navržena s šířkou koruny 12 ma šířkou 7 m a je navržena pro rychlosti vozidel mezi 90 a 110 km/h. Na připravený podklad byl instalován konvenční způsob výstavby asfaltu zahrnující obrusnou vrstvu, vrstvu pojiva a základní vrstvu. Asfaltové třídy těchto tří vrstev byly vybrány tak, aby vyhovovaly podmínkám.

Dosud je v provozu přibližně 93,5 km trasy a dalších 75,5 km zbývá ve výstavbě.

Nová dálnice je rozdělena do tří hlavních úseků, aby se usnadnil proces výstavby. Úsek 1 je dlouhý 26 km a spojuje město Mitla s Santa María Albarradas. Úsek 2 vede ze Santa María Albarradas do Santiaga Lachiguiri, na vzdálenost 94 km. Třetí úsek spojuje Santiago Lachiguiri s křižovatkou Tehuantepec II na vzdálenost 49 km.

Úsek 2 zahrnuje výstavbu tří tunelů o celkové délce 460 m s úsekem 12 m širokým a 9 m vysokým a rozchodem 5,5 m.

Stavební práce na úsecích 1 a 3 byly dokončeny, protože tyto úseky byly méně náročné. Úsek 2 je nejsložitější kvůli náročným geologickým a topografickým podmínkám, a proto práce pokračují. Z tohoto důvodu Ministerstvo dopravy a spojů (SICT) rozšířilo geotechnické informace o důležité průzkumné práce. Tým provedl 14 průzkumných vrtů a odebral vzorky, aby pomohl vypracovat konečný návrh tunelových úseků. Celkem bylo také vyvrtáno 211 povrchových vrtů pro stanovení mocnosti zemin a bylo provedeno 365 refrakčních seismických profilů do hloubek 60 m a 120 m pro měření mocnosti zemin, aby bylo možné určit rizikové faktory při ražbě. práce.

Obrázek

Venkovské silnice

Dodání této nové silnice poskytne důležité záchranné lano pro tuto oblast mexického státu Oaxaca. Se Sierra Madre del Sur, Sierra Madre de Oaxaca a pohoří Sierra Atravesada, které se setkávají ve státě Oaxaca, je terén místy velmi členitý a nadmořské výšky dosahují až 3 759 m. Stát ležící mezi hornatou oblastí má mnoho úzkých údolí, kaňonů a roklí, které ztěžují dopravu.

Nová silniční trasa poskytne důležité dopravní spojení, které umožní lepší přístup jak do hlavního města státu, nazývaného také Oaxaca, tak i do hlavního přístavu Salina Cruz. Dříve měla města podél dálnice jako přístup pouze neupravené silnice, což ztěžovalo dopravu v obdobích špatného počasí. I za dobrého počasí členitý terén zpomalil cesty po klikatých nezpevněných cestách. Nová dálnice urychlí dopravu a přinese oblasti významnou ekonomickou podporu. Umožní také přístup pro turistiku, protože vysoce členitá lokalita je známá jako jeden z biologicky nejrozmanitějších států v Mexiku. Stát Oaxaca má také mezi nejvíce historickými a archeologickými nalezišti v Mexiku, což je další hlavní lákadlo pro cestovní ruch, který bude těžit z nového silničního spojení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“