Mexiko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

podmořský tunel Coatzacoalcos ve státě Veracruz :arrow:

*jde o 1. podmořský tunel v Mexiku, který byl inaugurován v 04/2017
*tunel je dlouhý 1.144m, z čeho 696m jde pod vodou, 28m široký, jde o 2-tubusy a společně o 4-pruhy, 2 v každém z nich
*zlepšuje provoz na jihu státu Veracruz, Tabasco a Chiapas, celkem slouží lokalitě s 300.000 obyvateli
*zkrátil provozní časy z 30 minut na 3 minuty pro více jak 20.000 vozidel
19.PNG
19.PNG (700.96 KiB) Zobrazeno 24451 x
Obrázek

Výstavba stála v propočtu 156 mil. € a projekt je zrealizovaný formou PPP (společnosti FCC a CAABSA), když se v roce 2004 stanovil termín pro navržení, výstavbu a provoz na dobu 30 let.
20.PNG
20.PNG (1.29 MiB) Zobrazeno 24451 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2016 se dostala do provozu I. část Macrolibramiento de Guadalajara a dne 15.11. se dostal zbytek km, takže je k dispozici celý tah v délce 111 km. Jde o 4-pruhovou dálnici, která tvoří obchvat města Guadalajara. Nyní se odevzdal úsek mezi Chapala a Amatitán.

Zdroj: https://www.gob.mx/sct/prensa/invierte- ... e?idiom=es
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexiko v letech 2012 - 2017 snížilo dopravní nehodovost o -47% z 23.748 DN na 12.533 v roce 2017. :ok: Za tímto vývojem jsou masivní investice do výstavby nových dálnic, silnic, zlepšování parametrů nehodových úseků a investice do nového dopravního značení včetně novější legislativy v rámci silničního provozu a rozšíření dosahu policie na silnicích. Kromě toho se značně zlepšil povrch silnic a údržba silnic během celého roku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 13.2. se odevzdala do provozu nová dálnice ve státě Nayarit. Jde o 1. etapu na nové dálnici Autopista Jala - Puerto Vallarta, která obsahuje 55 km 4-pruhu mezi Jala a Compostela a 13 km napojení na Compostela.

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 31.10.2020 16:15:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Acapulco Western Bypass :arrow:

přelet dronem nad touto asi 40 km dlouhou dálniční stavbou



https://novedadesaca.mx/inician-obras-e ... -limonero/
http://www.proyectosmexico.gob.mx/proye ... -acapulco/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexická vláda shrnula program infrastrukturního silničního rozvoje v letech 2012 - 2018. Za nejdůležitější se dá považovat dokončení výstavby 38 dálnic a hlavních silnic a 33.000 km regionálních silnic. Navíc 77 federálních silnic bylo přebudováno na lepší parametry nebo rozšířeno. Vláda zdůraznila, že mnoho těchto projektů dnes stojí díky PPP s financováním kolem 3 mld. USD. Nové dálniční úseky jsou v celkové délce 2.400 km a jsou i v rámci zastavaných velikých měst včetně Mexico City. Povedlo se i propojit větší regiony.

Výstavba infrastruktury souvisí nejen s hospodářským zesílením regionů a celého státu, ale i s lepší dostupností odlehlejších oblastí. Mexiko kromě této priority trápí již doslova boj s drogovými kartely, do kterého jsou poslední roky zapojené již i armádní složky. Bezpečnostní situace je dle mnoha odborníků i navzdory tomu horší a odčerpávají federální i lokální zdroje, které pak chybí v jiných sektorech státu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Pátá největší městská aglomerace v Mexiku, jejímž centrem je bezmála milionová Toluca, se díky své poloze blízko hlavního města Ciudad de México rychle rozrůstá. Cesta vlakem významně rozšíří možnosti spojení zejména pro pracující, kteří dnes denně pendlují mezi oběma metropolitními zónami.

Elektrifikovaná trať, vedená z velké části po mostních pilířích a zahrnující tunel o délce 4,7 kilometru, výrazně uleví také silniční dopravě, limitované do značné míry jediným úzkým horským koridorem.

Příslušné úřady odhadují, že již v příštím roce by mělo nové služby využít v průměru 230 tis. cestujících denně. Jednosměrná čtyřicetiminutová cesta by měla přijít na 80 pesos.

Zdroj: portál businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Sacyr převzala do koncese na 10 let dálnici Pirámides - Tulancingo - Pachuca. A to od 10/2017. V tomto období jí pouze zrenovuje (do 2019) a aby se jí to vyplatilo, tak jí dostala do provozování. Nemusí tak činit stát. Jde o rozsah 183 km (Sacyr 91 km) a investice v propočtu cca. 100 mil. €. Návratnost je formou plateb za dostupnost.

Detaily: https://www.proyectosmexico.gob.mx/proy ... o-pachuca/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.9.2021 19:27:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Letos se ujme prezidentského úřadu nový člověk: Manuel López Obrador. Do úřadu zasedne v prosinci. Jeho prioritou, pro které taky vyhrál volby je zásadně změnit fungování bezpečnostních složek tak, aby se Mexiko lépe vyrovnalo s bojem s drogovými kartely. Plán k naplnění ambiciózního předvolebního slibu předpokládá vytvoření 265 oblastí, které budou spadat pod federální správu. Podle stupně násilí by mělo v každé oblasti operovat 300, 450 nebo 600 uniformovaných agentů z řad policie, armády a námořnictva. Plán zveřejňuje postupně. Jeho výsledkem bude zesílení počtu bezpečnostních složek o 50.000 lidí a každá oblast bude muset vykazovat zlepšení situace. Plánuje zesilnit ekonomiku přes hospodářskou infrastrukturu a sociální výdaje sice snížit, ale více zaměřit na opravdu chudé. Během jeho vlády v regionu Central dokázal za 5 let zvednout výkon HDP regionu o +38%. I nyní plánuje mj. navýšit o 4 mld. USD investice do ropního sektoru. Kromě bezpečnosti hodlá uplatnit model nulové tolerance pro korupci v politice. Kromě toho připravuje i decentralizační model vlády.

Chce změnit Mexiko přes několik zcela nových plánů do základní kostry fungování a tedy nedělat jen částečné změny a úpravy a těžit ze stávajících možností, které Mexiko má, protože je přesvědčený, že Mexiko má na mnohem víc, než doposud udělalo.

Jen dodám, že v rámci boje se zločinem se nedaří žádnému prezidentovi navzdory mnoha změnám.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexiko sestavilo federální rozpočet pro silnice na rok 2019 :arrow:

*až 4,14 mld. USD půjde na financování přestavby stávající silniční sítě v rámci podpory z federálních zdrojů
*peníze směrují z Mexican Secretariat of Communications and Transport (SCT)
*priority směrují na dokončení tahů Oaxaca - Puerto Escondido a Oaxaca - Mitla - Tehuantepec Isthmus
*dále půjdou finance i na upgrade silnic mezi městy a to v délce 5.500 km napříč celou federaci
*nová výstavba dostane 506,2 mil. USD
*zmodernizuje se 251,5 km stávající federální sítě; El Ocotlan beltway, rozšíření 104,2 km úseku Oaxaca - Puerto Escondido - Huatulco a dokončí se práce na 104,3 km dálnici Barranca Larga - Ventanilla, která spojuje město Oaxaca s Pacifikem
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexiko zvýší dopravní investice ve státě Quintana Roo

*jde o stát na polostrově Yukatán
*stát s rozlohou asi 34 000 km2 a 1,5 mil. obyvatelstvem

Plánuje se série silničních projektů, které mají dopomoct k rozvoji cestovního ruchu v oblasti. Tyto práce mají hodnotu 905,5 mil. USD. Upgraduje se třeba silnice Tulum - Bacalar za 91,6 mil. USD, silnice Cancun - Tulum za dalších 50 mil. USD nebo obchvat Puerto Morelos za 53,4 mil. USD.

Postaví se i 3 nové mosty, kde největší proklene lagunu Nichupte a to v nákladech 203,6 mil. USD.

Celkem jde o 12 dopravně-infrastrukturních projektů pod Národním Rozvojovým Plánem pro tento stát v období 2019-2024, přičemž se počítá i s řadou investicí do železniční infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

A ještě jedna informace: Mexico City vloží do opravy výtluků a nejhorších úseků 351,2 mil. USD. Do roku 2021 se má opravit nebo vylepšit 55% primárních silnic a jen v tomto roce se celkem opraví 692 km silnic. Tato zásadní finanční injekce byla již nevyhnutní.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Financování silniční sítě

Silniční systém

Mexiko vytvořilo základní členění silnic i s ohledem na územní a politický systém. Silnice se tak člení na ty s významem federálním, státním a pak regionálním (rurální). Federální silnice spojují 2 a více mexických států a případně i sousední státy. Právě federální silnice jsou nejčastěji budované hlavně federálními zdroji jakéhokoliv možného typu (rozpočty, fondy, granty) nebo i příspěvkem z jednotlivých států nebo i měst. O federální silnice se stará úřad Secretariat of Communications and Transportation. (na začátku vlákna k dohledání)

Financování národní silniční infrastruktury

Federální ústava zaručuje, že jednotlivé státy nemohou vybírat clo a jiné poplatky za přepravu nákladu nebo osob na federálních silnících, které přes ně přecházejí a tedy omezovat přístup na ně. Proto je přístup na ně volný bez těchto kontrol nebo běžných úředních poplatků. Federální vláda financuje výstavbu a údržbu federálních silnic z výdajů v rámci federálního rozpočtu, ale umožňuje se na tak federálních jak i státních silnicích vybírat mýto.

Mexiko nezdaňuje užívání vozidel. Mexická vláda ale reguluje ceny PHM. Jsou zde běžné protesty právě skrz ceny PHM, protože právě vláda má na tom zásadní podíl dle toho jak vládne. Od roku 2006 jsou PHM dotované, kdežto předtím na ně byla právě vyšší daň. Mnoho obyvatel nevyužilo dotační program, protože nemá ani dost peněz na nákup vozidla. A proto mexická vláda v roce 2010 začala s regulací PHM každý měsíc tak, aby postupně dotační program zrušila. Až do roku 2013 cena kopírovala mezinárodní ceny, ale v roce 2014 se zavedlo zcela nové zdanění PHM, tzv. Impuesto Especial Sobre Producción y Servicios (IEPS), tedy osobitá daň, která mj. má za cíl snížit emise.

Nové iniciativy a silniční infrastruktura

Ačkoliv neprobíhá žádná oficiální debata na téma alternativního financování, tak mexický spolek tamních civilních inženýrů prosazuje, aby se ze zdrojů z prodeje PHM mohla realizovat výstavba federálních mýtem nezpoplatněných silnic a stejně tak tyto zdroje nasměrovat na údržbu silniční sítě.

zdroje pro další čtení:

Metodología para la selección de alternativas de conservación de carreteras, usando el modelo HDM-4 ... http://catarina.udlap.mx/u_dl_a/tales/d ... rtes_p_ca/
El 2014 Inicia con Nuevos Impuestos; Gasolina, Pan, Comida, Chatarra y Para Mascotas ya Tienen Carga Fisca ... https://www.sinembargo.mx/01-01-2014/859905
Ing. Arturo M. Monforte Ocampo, Conservación de Carreteras Federales Libres de Peaje 10–11 ... http://www.ai.org.mx/ai/archivos/coloqu ... _peaje.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Mexiku finišují práce na Route 15, která spojuje Nogales s Estacion Don. Jde o silnici ve státě Sinaloa a je velmi důležitá z celostátního významu, protože spojuje Nogales s hranicemi USA. Investice kolem 1,06 mld. USD se tady proinvestovala na 651 km tahu a modernizace by se měla dokončit v 11/2019.


Dále se staví dálnice Atizapan - Atlacomulco. Výstavba se má dokončit v roce 2021, přičemž původně se již mělo po dálnici jezdit v roce 2016. Série problémů se zrušením výběru dodavatele tento fakt znemožnil. Koncesi má nyní na starost Aleatica. Projekt nese jméno: Atizapán - Atlacomulco Toll Road.

https://inversionistasmx.aleatica.com/w ... -AT-AT.pdf

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

6.7.2019 jsem psal zmínku o mostě nad jezerem Nichupte. Ještě se nestaví, protože se vede debata kolem nákladů, ale i formě výstavby. Prozatím je zřejmé to, že se to plánuje postavit formou PPP. Náklady se odhadují na 239 mil. USD. Spolu s napojovacími silnicemi jde o 8,4 km, které lépe propojí turistickou zónu v rámci města Cancun. Výstavbu nabízí firma Controladora de Operaciones de Infraestructura. Na tahu je meixcký stát Quintana Roo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro Mexico City se plánuje další velký silniční projekt. Jde sice jen o asi 4,8 km komunikace, ale na tu se budou vázat napojovací silnice na západní straně Mexico City. Cenovka za projekt se pohybuje na úrovni 1,06 mld. USD. Po její 5-roční realizaci se má odlehčit totální přetížení během špiček. Trasa je navrhovaná v tunelech a viaduktech.

Mexico City se potýká s nekontrolovatelnou výstavbou a odhaduje se, že celková populace velkého města již překročila velké oblasti Soulu nebo Tokia. Bohužel ale zrovna Mexico City nemůže finančně konkurovat uvedeným, a proto tady je mnoho mil. řidičů odkázáno na dennodenní vlekoucí se dopravu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací. Mj. jsem musel odstranit 1 příspěvek uživatele Standa, protože již odkazoval na nedohledatelnou záležitost. To jen pro úplnost.

V Mexiku bylo k 01/2018 bezmála 400 000 km silnic, z čeho bylo 175 000 km se zpevněným povrchem, přičemž síť hlavních federálních silnic tvořila délku 48 000 km. Dálniční síť se zvedla již nad metu 10 tis km a sice dosáhla již 10 400 km. Nemohu ale opomenout hlavní problém země, protože se dotýká již všech sfér včetně té silniční výstavby a provozu na dálnicích.

Mapa dálnic (wikipedia):
Map_of_Mexican_Autopista_Network.png
Map_of_Mexican_Autopista_Network.png (44.68 KiB) Zobrazeno 15197 x
Silniční infrastruktura má tady prioritu od nástupu prezidenta Calderona. Tento prezident nastartoval válku proti drogovým kartelům a to krátko po svém nástupu do funkce. Calderon inauguroval slavný most Baluarte na opravdu náročné horské dálnici. Válku vyhlásil a zapojil do ní na 130 tis bezpečnostních složek. Ke konci jeho vlády "padlo" 60 tisíc civilistů a policistů. Pena Nieto šel ve stopě Calderona a k policistům nasadil centrální armádu. Taky prioritizoval silniční boom, za jeho vlády se prakticky postavilo na 2400 km dálnic a tisíce km nových silnic atd. Ale ani jemu se nepovedlo obrátit bezpečnostní situaci v zemi. Nový prezident, stávající Obrador (AMLO) kritizoval nasazení armády, ale nastal obrat. On slíbil zásadní reformu justičního systému a bezpečnostních složek, psal jsem o tom tady ve zkratce. Mj. letos ale odevzdal velké přístavy do rukou armády. Kartely najednou nemají tolik zbraní ani chemikálií, protože najednou jsou celé zásilky odhalené. V roce 2019 se ustanovila nová národní garda čítající 60 tisíc lidí. Část se přeskupila z dosavadních složek a část pak následně "doplnila zpátky všude dalším náborem". Dnes stojí proti asi 100 tisícové síle 198 gangům v zemi na 300 tisíc vyčleněných vojáků, členů národní gardy a policistů. V roce 2019 bylo zavražděno aneb se pohřešuje 34-39 000 lidí, což je historický rekord. Letos za první 4 měsíce to je již 11500. Ale letošní rok analytici po 14 letech vedení této války dávají převahu na stranu státu. Systematické změny v obsazení míst státní správy, přeskupení sil a nasazení armády již začíná přinášet ovoce. Nutno dodat, že Mexiku pomáhají personálně i zkušenostma i finančně USA, Kolumbie a Austrálie. Mexiko pro rok 2021 zvedlo výdaje na kapitolu "bezpečnost a mír" o 19 až 21% pro jednotlivé bezpečnostní složky. Jen pro představu: ty výdaje jsou o asi 10% nižší než jsou federální výdaje do federální silniční sítě (údržba, výstavba, opravy). :!:

Bezpečnostní situace došla tak daleko, že Národní garda a armáda hlídkuji na dálnici Mexico City - Puebla, kde se již normálně loupilo. Petiční akce obyvatelstva donutila konat. Gangy ale poškozují i ekonomiku, zasahuje to již bezpečnost i stavebních firem, kdy jsou požadavky "na zalití do betonu". Kdy odmítnout nebo nahlásit něco takové je často boj o život, proto vláda musela vyčlenit armádu i pro tyto stavby. I pro soudce, pro prokurátory, pro svědky. Pro celé vesnice. Do nové národní gardy a armády se hlásí hodně mladých lidí, co právě o někoho přišli v rámci války s kartelama. A kartely letošním rokem ztrácejí "na obratu". Nové skupiny po rozložených aneb noví lídři po zatčených již nemají takové kvality ani konexe jako kdysi. Ovšem, až za jakou cenu :?: Přitom tohle je důvod, pro který pak i slušná střední třída opouští mnoho regionů aneb chtějí emigrovat do USA a Kanady ...

Nezbývá, než doufat, že se konečně opravdu otočí bezpečnostní situace v Mexiku na stranu zákonů, státu, vlády a obyvatelstva. Že tady nebudou nalezené další masové hroby atd. Tahle válka si doposud vyžádala v Mexiku již 140 tisíc životů členů gangů, 4-5 tisíc bezpečnostních složek Mexika a 100 až 180 tisíc životů z řad civilního obyvatelstva jakožto daň za spolupráci se státem. (vraždy, pohřešované osoby). Přitom právě poslední roky jsou opravdu děsivé. Střílí se již za bíleho dne a prakticky kdekoliv. AMLO chtěl přitom ukončit tuhle válku, ohlásil to začátkem roku 2019, ale okolnosti jsou nakonec takové, že on, který kritizoval nasazení armády vytvořil zcela novou složku a rozhodl se zásadně udřít letošním a příštím rokem, dle pravidla nulové tolerance. Snaží se upřednostnit formu "neviditelného boje", nechává válčit gangy mezi sebou a chrání co chránit lze viditelnou a vycvičenou sílou s tím, že pokud si gangy troufnou na chráněné cíle, tak každou takovou akci tvrdě trestá, čímž se mu povedlo nepatrně zlepšit bezpečnost za bíleho dne, ale počet vražd, unesených lidí a mrtvých se nesnížil. A vzhledem k tomu faktu nemůže snížit výdaje, což tedy právě naopak o 1/5 jdou výš hned v dalším roce, přitom již letošní rok je opravdu grandiózní co souvisí s vytvořením nového zázemí národní gardy. Mexiko v drogách nehraje pěstitelskou roli, tu má právě Kolumbie. Mexiko ovládá transportní cesty a přes gangy přesahuje americký kontinent v obchodování s drogama.

Bohužel, ale tato válka, kterou Mexiko ať formálně vede aneb ne, zasahuje do všeho v Mexiku. Zasahuje do rozhodnutí politiků jednotlivých států, protože jim jde často o život. Zasahuje do životů mladých lidí, ovlivňuje vzdělávání, terčem gangů jsou i učitelé. Terčem je kdokoliv kdo je vnímán jako morální autorita. Policie tento boj nezvládala a nezvládá dodnes, ale bohužel zrovna tento měsíc USA zatklo generála co umožnil lodi pašovat kokain, takže není to ani nadále růžové. Informačně se snaží pomoct v kooperaci i EU a další a další uskupení a státy. Nakonec to poškozuje i ekonomiku a zhoršuje kvalitu života, má dopad na chudobu atd. To, co mělo trvat pár let nemá konce a zásadně se zdramatizovalo. S tím souvisí i fakt, že několik států Mexika nemá bezpečno na silnicích. Rozhodně ne pro turisty, protože hrozí únosy. Mafie tady krade PHM, ale i unáší lidi. Za cokoliv co přináší peníze se tady zabíjí. Gangy jsou vytlačené z hlavního města, kde kdysi AMLO vládl, proto ho taky obyvatelstvo zvolilo za prezidenta v naději, že měl bezpečnostní vizi a vizi v reformách v ekonomice a sociální politice. Ale taky není všemocný a navíc reformy zpomalili mexický růst HDP, protože část z nich byla nečitelná, což vrhlo nejistotu pro investory. Ale gangy jsou vytlačené i z hlavních lokalit cestovního ruchu. Právě přelom dekád má být rozhodujícím vítězstvím vlády a lidu. Chtělo by se tomu věřit ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, k samotné výstavbě alespoň něco taky doplním. Není snadné zachytit všechno, to se nedá, proto se opírám o základy a všeobecní stav. Po prakticky 2-ročním výpadku ve fóru, kdy se věnuju jen něčemu se to snažím dohnat, tak tedy ještě několik informací.

Dne 21.10. se do provozu odevzdala dálnice Autopista Naucalpan - Toluca. Je v délce 39 km. Je v parametrech 4- pruhu a jde paralelně ke staré dálnici Autopista México - Toluca. Na nové dálnice je dost mostů vzhledem k vedeni nové trasy hornatějším terénem.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=19. ... 8/-99.3864

Zdroj: https://www.jornada.com.mx/ultimas/esta ... -5118.html

Obrázek


Dále, státní sekce Secretaría de Comunicaciones y Transportes (to gro silniční infrastruktury) pro ty, co chtějí anebo mají zájem, tak tady je originál seznam prací na období 2020 - 2024 , je to aktualizováno: https://www.dof.gob.mx/nota_detalle.php ... 02/07/2020 ; propojeno i do souvislostí vývoje a mnoha indikátorů (já třeba taky na to čas nemám, ja si nanejvýš pročtu závěrovou zprávu z tohoto materiálu tak jak téměř ve všem)


Mexiko informovalo koncem léta, že sestavilo priority základního národního infrastrukturního plánu, kde doprava a obzvláště silniční doprava jsou priority č. 1. Konkrétně se plánuje zrychlit 25 hlavních silničních projektů v celkových nákladech 5,74 mld. USD. Nemohu se ani tomu věnovat detailně, takže pak přes vyhledání na internetu pouze doplním, že klíčové jsou projekty nová trasa Siervo de la Nacion (třeba: https://geg.pt/projetos/highway-siervo- ... n/?lang=en ) , silnice spojující nové letiště Santa Lucia a upgrady silničních spojení Ecuandureo s La Piedad a Zitacuaro s Maravatio. Aneb realizace tahu Lagos de Moreno, dálnice Mitla - Tehauntepec a San Luis Potosi v linii Ventura s El Peyote.

Mexiko jednoduše shrnuto staví nové dálniční trasy, k novým letištím kolem nových průmyslných zón, nové přivaděče a zároveň upgraduje i stávající pokud nové trasy vycházejí až moc nákladně proti možným generovaným ekonomickým přínosům. Tam ta lokalita Lagos de Moreno je třeba nová plánovaná federální dálnice, která bude zpoplatněná a sice FH 80D; https://en.wikipedia.org/wiki/Mexican_F ... ighway_80D .

Prioritizace je pojem běžný ve státech, kde se opravdu toho staví a plánuje a segment plánování se pak třeba rozchází s realitou, protože uvázla v letech zpátky příprava pro výstavbu aneb i samotná stavební fáze. Pak se musí zrychlit daná fáze aneb všechny fáze dle toho co kde hoří a upřímit na to pozornost, aby se nestalo, že se sice dokončí nový průmyslový areál aneb sídliště pro dost lidí aneb cokoliv jiné, ale se to silničně nestačí napojit a dopravně daná zóna padne. Čím větší stát a co do uspořádání hierarchie komplikovanější, tím složitější to plánování vs. realita pak je. Federální orgány mohou pak naŕídit těm pod nima, ať se ta pozornost upřímí na to, co vidí jako problém právě federální vláda, protože lokální regiony nikdy nevidí problém seshora, ale jen ze svého pohledu. V menších státech pokud se tento pojem uplatňuje, tak jen z finančních důvodů (vysoká rozestavěnost vs. slabší možnost výstavby pro nedostatek kapacit aneb financí; to ale pak závisí od nastavení smluv (dostatek stavebních materiálů, garance dostupnosti ze strany státu, mimořádné situace atp.).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

pro připomenutí

Dálniční projekt Durango - Mazatlán obnášel taky výstavbu mostu Baluarte (funkce hledat vychrlí možnosti dalších informací), dálnice je v provozu. Tady je pro představu rychlý odkaz: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 401#p60401 . A tady je starší video, které sice není v českém jazyce, ale je to hezký dokument, kde lze pozorovat jak terén, tak prvky pro výstavbu a samotné zhotovení této stavby.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mexiko sestavilo nový balík silničních projektů ve výši 4,65 mld. USD.

https://mexico-now.com/mexico-has-16-ne ... 6-billion/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

informace z bezpečnostní části státu - zde klíč ke všemu

Mexický prezident rozpustil tedy již bývalou Federální policii, která čítala na 40 tisíc členů. Národní garda, která jí nahradila a která je zcela novým prvkem, který má bojovat se zločinem od silnic po ulice čítala v 01/2021 již 100 tisíc členů a tedy se bezpečnostní složky v Mexiku stávají o 60 tisíc větší, než se reforma zahájila. Jsou zde jednotlivé státy, které ze všech trestních činů vykazují až 80% podíl násilných.

Vybudování nové Národní gardy není ale jen o lidech. Je to i o kasárnách a veškeré infrastruktuře napříč Mexiko. Je to i o vybavení od vozidel po zbraně. Průměr velikosti kasáren: 61 2- poschodových postelí, tedy 120 členů. K tomu přináleží jídelna, práčovna, základní oplocení, strážní věže, 3 sklady se zbraněmi po 50 ks, další sklady, místnost pro pohotovostní plánování, technické místnosti, LED osvětlení, generátory a zásoby pitné vody.

Národní garda ale stále není dle představ prezidenta ani nového ministra pro bezpečnost, který se ujal funkce v 12/2020. A tak vyhlásila další kolo náboru. Hlavní podmínkou je již ochota cestovat. Hlásí se mnoho Mexičanů, mnoho z nich i z důvodu vlastní ujmy v rodinách. Kasárny jsou prozatím ale ve skluzu, takže se žije v různých podmínkách. Prozatím je hotovo ze 2/3. V omeškání pro pandemii COVID-19.

V roce 2019 dosáhl počet členů národní gardy 80 tisíc. Mezičasem došlo k přeskupení části armády: sekretariát pozemní obrany a námořních sil se přičlenil k Národní Gardě, čímž tato má dosah do dalších částí hospodářství. Mexiko mj. využívá k výcviku členů všechny dosavadní možnosti a přeskupuje síly dle potřeb napříč Mexiko a to všetně soudců a dalších členů vykonavatelů spravedlnosti.

Cílem je v rámci 250 regionů Mexika (nová bezpečnostní mapa) pokrýt Národní gardou o síle 150 000 veškerou bezpečnost ve smyslu hlavního nástroje potírání násilné kriminality. I z hlediska regionů chybí pokrýt prozatím 1/5.

Saltillo - Monterey:
car1a.JPG
car1a.JPG (60.77 KiB) Zobrazeno 13501 x
Tak jak jsou ve Francii rozmístnění vojáci po teroristických útocích, tak jsou i v rámci mnoha měst v Mexiku rozmístnění vojáci. Jsou ovšem jen tam, kde jsou hrozby od gangů ve formě zastrašování místního obyvatelstva výhrůžným projížděním městy atp. Dle prezidenta Mexika se tyto praktiky ukončí násilím ze strany státu vůči komukoliv to bude potřebné, což byla reakce na asi 1/4 mil. nahlášení od obyvatelstva po výzvách, aby tak lidé udělali, že se tak třeba děje a nic se s tím doposud nedělalo, tudíž místní složky jsou tzv. "slepé". Po novém jsou takové jízdy bez smyslu zakázané. Řeší se i legislativa kolem zbraní a řeší se taky nečinnost složek včetně úřadů a vedení měst do minulosti. Mexiko taky zvedlo ochranu důležitých soudců a jejich rodin. Kromě toho tito lidé "rotují" dle regionů, aby nebyla možnost většího navázaní korupčních linek. Každá oblast má navíc 1 odpovědného člověka, který má na starost politický dohled nad policii, armádou, soudy a národní gardou a je přímo podřízený prezidentovi.
ci1.JPG
ci1.JPG (132.17 KiB) Zobrazeno 13501 x
https://pbs.twimg.com/media/Et5ONeAVIAE ... name=large
silniční kontrola: https://pbs.twimg.com/media/Et5ONeAVkAI ... name=large

Dohled nad dálnicemi:
https://pbs.twimg.com/media/EtP8SUSVgAA ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EtP8SUTUcAA ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EtUnBO7UYAA ... name=large
https://pbs.twimg.com/media/EtHSWycUUAU ... name=large

Nová složka tím jak je organizována umí dohledat kdo jak často přejíždí přes různé mýtnice. Nebo který kamion kudy jede a kde zastavuje. Potírá se tím distribuce drog a zbraní. Většinou jdou dle dosavadních výsledků na jistotu. Velmi často v kooperaci místní policie se pak realizují společné hlídky. Místní policie je tak po novém více účastná těchto přímých aktivit a nemůže již dělat, že se nic neděje z vlastních obav o život ... nebo pak od policie odcházejí a nahrazují je další lidi z řad veřejnosti. Mexické bezpečnostní sbory procházejí zásadní transformací, modernizací, výcvikem a personální obměnou. Všichni kdo chtěli bojovat přímo s kartelama z policie a armády a mají čisté záznamy ve smyslu, že se nejedná o závadové osoby přešli do národní gardy jako první. Pak se dlouho formovalo všechno. Nyní od letošního roku je den co den v médiích jejich činnost. A jsou najednou všude, již ne v kasárnách a výcvikových areálech. Jsou jednoduše všude. Jen v lednu se odevzdali desítky kasáren napříč Mexiko a nyní běží v tomto měsíci další velká vlna náborů. Co se kartelů týče, tak mají početné ztráty a to až tak, že popravují ve vlastních řadách za "ústup", spolupráci s policii atd. Stát do boje nasadil veškeré IT systémy, odposlechy, udělal přehled z hlášení z řad obyvatelstva, vytipoval různé osoby a odstranil je z vedení mnoha úřadů. Dnes v Mexiku korumpovat značí problémy se státem. Dnes může soudce nebo kdokoliv, kdo je v systému nebezpečí oznámit problémy konkrétmímu člověku, který je napojen přímo na prezidenta a má ihned nové ubytování s rodinou včetně ochrany. Dnes není problém, že celé vesnice hlídají armádní síly. Proto se velká část vojska přeskupila a mnoho vojáků denně hlídkuje u vesnic. Vesnice třeba se 150 obyvateli, ale svědky, kteří usvědčí mafiány, za co často pak končila i celá vesnice masakrem, je dnes pod 24/7 ochranou armády až dokud není příslušný gang rozložen a když je i nahražen novým, tak ten se dál nemstí. Vznik nových je sice rychlý, ale již bez vystavěné hierarchie a zkušeností. Není nic nezvyčejné, že armáda doprovází i autobusy veř. dopravy, kde cestuje mládež do školy atp. Je nevyhnutní vytlačit strach z obyvatelstva.

Kompetence Národní Gardy jde až po železnice: https://pbs.twimg.com/media/EsiFzFWXYAM ... ame=medium , což značí,protože to byl taky častý způsob přepravy nelegálního zboží z přístavů dál do vnitrozemí. Nebo vlaky stojí v polovině trasy z důvodu smyšlené komplikace na trati a něco se na něj nakládá/skládá; po novém je taky digitalizace a kamery z lokomotiv a dohled velmi často i ve vlaku a každé zastavení se ihned prověřuje. Tohle by v našem světě nemohlo existovat, ale tady je to vzhledem k rozlohám a praktikám mafie běžné. Respektivě bylo to běžné.

Prezident již od kandidatury až po každou jednou odevzdanou kasárnu s jednotkama opakuje to stejné: že základem smyslu demokratické republiky, státnosti, je zajištění pořádku a bezpečnosti. A tento boj nesmí žádná vláda vzdávat a ani podceňovat. Vždy zdůrazňuje po prohlídce všeho a vyjměnování velitelů, že všude se obyvatelstvo bojí o život a obnovení důvěry není snadný úkol. Proto preferuje mladší lidi bez závazků s ochotou plně sloužit Mexiku v kombinaci se zkušenými jednotkami. S tím, že nikdy nezapomene dodat i odvrácenou stránku věci: náklady na zajištění bezpečnosti se již rovnají výdajům do dopravní infrastruktury. (o kterých ví celé Mexiko, že patří k největším v historii již víde než dekádu). Prezident Mexika ani neříká, že federální síly již vyhrávají nad kriminalitou. Prohlásil, že teprve letos může být výsledek boje s kartely a dalšími gangy vyrovnán.

Dle U.S. administrativy ale válka proti kartelům nabrala právě v roce 2020 na obrátkách. Nová administrativa Bidena je připravena Mexiku ještě výrazněji pomoct s tímto bojem, protože samozřejmě, že většina drog je zde právě z Mexika.

Mexiko již nasadilo do boje s násilnou trestní činností, kam spadají i drogové kartely již téměř 400 000 lidí. 1/2 tvoří armáda, 1/4 národní garda, zbytek bezpečnostní agentury, poradcové z vícero států včetně trenérů a dalších jednotek odsud a zbytek policie Mexika. Během 1,5 roku se tohle číslo zvedlo o skoro 100 tisíc.

Tak doufejme, že se letos povede uskutečnit obrat, tolik očekávaný již tolik let od vyhlášení války kartelům.

Hlavní podpora pro Mexiko v této oblasti: USA, Kolumbie a Austrálie. Nyní se pozornost obrací na dovoz zbraní ze světa; nejvíce je jich z Itálie, následuje Rakousko a USA. Ale třeba v prvních 10 státech je i ČR. V roce 2020 bylo denně zastřeleno v Mexiku 100 lidí. Od roku 2006 zmizelo na skoro 60 tisíc lidí ... pravidelně se zde nacházejí masové hroby.

Stávající prezident vyhlásil, že válka již není. Ale tento výrok ostře koresponduje s rozrůstajícím se bezpečnostním zázemím státu a stejně tak stoupajícím počtem vražd, únosů a přestřelek i za bíleho dne.

Se silnicemi má tato problematika společného až moc. :idea: Jednak v roce 2019, když již byla patrná přítomnost nové bezpečnostní mapy, stoupl razantně počet krádeží na silnících i dálnicích. Jednak stavební firmy jsou pod tlakem mafie, resp. účastníky této činnosti. Když se něco někde stane, velmi často je snaha zbavit se těl v rámci stavenišť. Dělníci, když to pak i vidí, protože ví, že technika nebo daný prostor je jinak, než byl, tak se bojí i pracovat. Nikdy nevíte kdo vás kde kdy pozoruje a kdo pracuje pro koho - jsem slyšel ještě já na jedné konferenci, proč je tomu tak. Proto i výstavba dálnic, ačkoliv je i jinde v prostoru západního světa běžně chráněna ostrahou, tak tady je pod dohledem soukromých bezpečnostních služeb polovojenského typu nebo až státní armády. Je to levnější, než následující problémy ... od výstavby po provoz, respektivě samotný transport nelegálních komodit. Tak jak v mnoha státech je v rámci manažmentu řízení dálničních správců třeba kolonka "HIV" nebo "mimořádné přírodní podmínky", tak tady již více než dekádu bezpečnostní hrozba. Kolikrát i pracovníci údržby dálnic radši nic nehlásí - protože komu taky, než místní policii? Tohle vše je po novém jináč, a proto taky lze pozorovat obrat v tomto nekonečném boji, který si doposud vyžádal na všech stranách již 0,4 milionu mrtvých ... tedy ty největší ztráty, jaké lze jměnovat.

Stávající politika prezidenta je tedy vyhýbání se otevřenému konfliktu. Za pomoci veškerých informačních a legislativních nástrojů, prezentaci síly přinutil de facto jednotlivé gangy k vnitřním válkám. Kritici a zahraniční experti varují, že počty mrtvých neklesají proto, že tolik vojáků Mexiko nemá, aby chránilo celou rozlohu a všechny části. Takže ačkoliv se teď nevede válka ve smyslu jeho předchůdců a dovedl zvednout výdaje do bezpečnosti, aby je teď zase snižoval, tak výsledky tohoto boje jsou nejisté a měsíčně zpochybnitelné vzhledem k tomu, co se všude děje za bíleho dne.

Zeslábnutá policie zase neumí bránit krádežím PHM, což stojí mexickou ekonomiku miliardy USD ročně. Národní garda nemůže stačit na všeechno ... Navíc, nedávno se provalil skandál, když USA upozornili, že 1 generál gardy zajistil jedné lodi v přístavisku bezproblémovou plavbu, aby se pak na ní našlo, co se nemělo. Vypadá to tak, že tato bezpečnostní hrozba tady nikdy nepomine z mnoha logických důvodů ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Plánuje se nové silniční spojení mezi hl. městem Mexika, Mexico City s novým letištěm Felipe Angeles. Nový tah bude mít délku 6,8 km a spojí Ignacio Zaragoza se silnicí Penon-Texcoco. Bude nést název Autopista Conexion Oriente, projekt pak Proyecto Autopista Conexion Oriente. Koncese bude v délce 30 let. Mj. se ale řeší, jestli samotné letiště opravdu vyřeší i budoucí potřeby hlavního města. Objekt byl kdysi vojenským letištěm Santa Lucia a nyní se přestavuje a přejměnuje na Aeropuerto Internacional Felipe Ángeles. Samostatní projekt zcela nového letiště byl zrušený pro příliš vysoké náklady.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

zajímavé řešení výběru mýta na uzlu Arco Norte / federální silnice 132
57.JPG
57.JPG (78.47 KiB) Zobrazeno 12287 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní město Mexika Ciudad de México se nezastavitelně propadá.

Mexico City se nachází na jižním konci 60 km dlouhého a 100 km širokého mexického údolí, které bylo kdysi naplněno řadem jezer, které španělští dobyvatelé nechávají vyschnout, aby se rozšířila plocha osídlení a zároveň se povedlo snížit riziko povodní po letních deštěch. Ve výsledku tady voda sice vyschla, ale pro 9 mil. města a 20 mil. v aglomeraci se se pro váhu a dosavadní vrtaní vody včetně faktu, že půda není tvrdá děje dlouhé dekády potápění města. Hliněné plotny koryta jsou zatížené a práskají, což znovu vede k sedání atd. Voda se již nezískává zespodu, protože tento problém byl zaznamenán již mnohem dříve, takže se nečerpá již od 50. let 20. století, ale procesu to zásadně nepomohlo.
město klesá, ale nerovnoměrně
město klesá, ale nerovnoměrně
sinking.jpg (131.7 KiB) Zobrazeno 11893 x
Do roku 1958 sedalo město 29 cm ročně, takže se voda z centra nesmí odčerpávat ze země. Problém je ale mnohem širší. Míra poklesu byla začátkem 20. století v úrovni 9 cm ročně, ale od roku 2000 sedá tempem 40 cm ročně. Již v roce 2019 na základě výsledků analýz se vypracoval záměr, jak tempo zpomalit, ale nejnovější studie U.S. a MEX. vědců jsou se závěrem, že tento proces již nejde zastavit ať se udělá cokoliv.

Mj. je již 1,1 mil. domácností bez pravidelných dodávek pitné vody. A další sedání města bude již brzo lámat infrastrukturu, protože sedat bude i nerovnoměrně, což přinese mj. kontaminaci dalších zdrojů vody. Prozatím se ale budou řešit tyto aspekty: nové sítě atd.

Následujících 120-150 let se bude dát ve aglomeraci žít bez větších problémů, ale i tak si vyžádají velké investice k udržení dosavadního života. Ovšem jiné jevy, které mohou vzniknout jako třeba zemětřesení může způsobit mnohem větší škody.

V období 2020 - 2030 se musí investovat (a pracuje se na tom) částka odpovídající asi 1 mld. USD a sice na umělém doplňování vodonosních vrstev, ze kterých se bere 2x více, než do nich vody přibývá. Cokoliv se ale již provede, tak to sedání města nezastaví. Hliněné plotny pod městem mají pokles 17% a za dalších 100-150 let klesnou o 30%, pokud se nepovede situaci zlepšovat. U hranice 30% již bude docházet k nutnosti město opustit.

Nebyl bych to já, abych nenavázal na dálnice. I tyto tahy se totiž opatřují novým odvodňovacím systémem, ČOV a následným navrácením vody tam, kde je jí potřeba. Jde o součást výstavby ČOV a dalších opatření, které mají zachytávat vodu, ale tak, aby nebyla pak znečištěná. Za větší peníze, než 1 mld. USD se budou muset řešit vodní nádrže v rámci aglomerace.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mexiko

Příspěvek od Diaľničiar »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 83#p229383 pokračování ... novinky ze země s dosahem na federální dopravu

Guardia Nacional, Carreteras - národní garda určená pro dohled nad provozem na silníční infrastruktuře, respektivě na federální silniční síti.

*tato podčást národní gardy (nejnovější prvek v Mexiku, pod stávajícím prezidentem) zajišťuje profesionální dohled a bezpečnost provozu
*disponuje speciálním vybavením od vozidel po specifický výcvik
*úzce spolupracuje s dalšími ministerstvami
*její členy lze nalézt u mýtních bran, na odpočívkách, ale i během jízdy
*zaměřují se na potlačování trestné činnosti na dálniční síti, ale i na prevenci ve způsobu jízdy
*monitorují stav a kvalitu vozovky v rámci svých jízd
*řeší nečekané situace: dopravní nehody, poruchy vozidel, protesty nákladní dopravy a usměrňují provoz
*zajišťují exkortní služby pro ostatné složky státu
GN1.JPG
GN1.JPG (71.83 KiB) Zobrazeno 11480 x
Tak jak zbytek členů i tato část je založená na rotaci členů v rámci federace.

Celá garda již čítá na 100 tisíc členů, z nich 50 tisíc jsou nový, mladí lidé. Národní Garda již zapracovala na celé řadě benefitů, takže se hlásí mnohem víc lidí, než je přijato, což zaručuje větší kvalitu a schopnosti již od náboru. (lékařská starostlivost i pro členy rodiny, slušnou mzdu a důchod, vysoce profesionální pravidelný výcvik a znalost legislativy, bydlení anebo příspěvek na bydlení, cestování v rámci práce zdarma včetně dopravení se do ní v rámci pobytu mimo některý stát, volno navíc atd.).

V 04/2021 klesla trestní činnost. Celkem v tomto roce došlo již k poklesu mnoha druhů zločinnosti a razantně i na dálnicích, které jsou známé jako nebezpečné. Garda jako celek již disponuje i námořní technikou, leteckou technikou a dalším specifickým vybavením. Zajišťuje dohled nad mnoha druhy činností státu: rozdávání dávek, důchodů, účast na poště, na ulicích, před soudy, spolupráce a přímá práce s policii, ale i doktorama, což snižuje korupci, ale taky zvyšuje bezpečnost a snižují se krádeže léků atp.

Nábor pokračuje, cíl je někde mezi 120 až 150 tisíci členy.

Národní garda zajišťuje i jako celek ochranu dopravním firmám a farmářům, třeba u distribude PHM, hnojiv atd. Tím vším je snížená trestní činnost.

Je zakázáno fotografovat jejich vozidla a jejich členy. Pokud jsou veřejné fotografie aneb vždy až po domluvě zajistit. Lze si nafotit prakticky cokoliv, ale dbá se na ochranu osobních identifikátorů včetně značek na vozidlech. Část členů patroluje i po ulicích měst.

Dále když je třeba nějaká nehoda, eploze na zařízeních státu, tak jsou ihned tam. Zamezuje se tak třeba častým krádežím PHM na ropovodech atp. Často "pouze" asistují civilní obraně, policii nebo vojsku, doktorům a hasičům, ale zrovna tak pokud se situace nevyvíjí v poklidu, tak neasistují, ale zasáhnou jako první. Jejich technika je uzpůsobená i pro hašení požárů, část z nich umí požáry hasit. Mají i jednotku inženýrů, když je někde cyklon a je nutno posoudit stabilitu infrastruktury. Mají mezi sebou i doktory, takže umí pomoct v odlehlých regionech třeba u porodů a menších poranění atp.

Na druhou stranu, v 06/2021 jsou zde volby do místních orgánů. A stupňuje se regionálně boj gangů s bezpečnostními složkami, běžně i za bílého dne. Gangy útočí ve smyslu, že si dokazují sílu a slibují, že pokud budou "vládnout jejich lidé", tak to poleví. Vypuklé je to ve státě Michoacán, kde válčí mezi sebou 2 skupiny gangů, které ovládají obchod s lidma směrem do USA. Situace letos dospěla do bodu, že se vraždí kandidáti na odstrašení obyvatelstva.

Za uplynulý rok se ale snížila trestní činnost spadající pod federální jurisdikci o 20% a únosů je méně o 60%. Pokud nezahrneme jen gardu, ale i policii a armádu, tak se o bezpečnost v zemi stará 320 tisíc lidí.

Lze konstatovat, že situace se razantně zlepšila v ulicích, ale mafie vycítila šanci tím, že by mohla ovládnout přímo radnice a mít tak větší klid pro své další operace.


V tomto měsíci došlo k enormním srážkám a bylo uzavřeno nejen metro, ale třeba i dálnice Mexico - Puebla pro její zatopení, co neuvěřitelně komplikovalo evakuaci osob. Znamenalo to nakonec nasadit až čluny a vrtulníky, protože se k mnoha domům již nedalo dostat.




Dále, v 02/2021 národní fond infrastruktury FONADIN zvedl mýto o 3%, jakožto reakci na inflaci za rok 2020: https://www.eluniversal.com.mx/autopist ... o-de-peaje .

FONADIN: https://www.fonadin.gob.mx/fni2/

CAPUFE (federálni silnice a mosty): https://www.gob.mx/capufe/


Celkově je Mexiko v nelehké situaci, protože HDP se v roce 2020 propadlo o 8,5%, což je nejvíce od 30. let 20. století. Vláda zahájila jakýsi reformní program s cílem snížit výdaje, ale dotýká se to hlavně střední třídy a nejchudobnější se lépe nemají taky. Prezident, co se kriminality a voleb týče apeluje na morálku národa. Státní dluh byl v 12/2020 v úrovni 58% HDP. PEMEX, což je národní ropní firma ale dluží dalších v propočtu 9% HDP; asi 113 mld. USD koncem minulého roku. Doposud mu stát pomáhal v úrovni asi 0,5% HDP prostřednictvím snížených daní, ale letos dostane podporu ve výši ekvivalentu 1% HDP.

Mexický prezident je nyní asi v 1/2 svojeho mandátu. Nedá se mu upřít boj s organizovaným zločinem, část obyvatelstva tuto změnu vnímá. Ovšem kvůli pandemii a vztahy s USA a situací v COVID-19 je celkový výsledek jeho mandátu prozatím slabší; hodnotí všichni od ekonomů po bezpečnostní analytiky a odborníky na chudobu v zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“