V zemi je cca. 15.400 km silnic, přičemž zpevněný povrch má necelých 3.500 km. Kvalita silniční infrastruktury poslední roky zaostává pro nedostatek peněz jak na výstavbu tak i na údržbu. I tak jsou ale v zemi i dálnice a silnice dálničního typu v okolí největších měst, s napojením na Panamerickou dálnici.
Honduras plánuje velké investice na upgrade silniční sítě
Celkem se jedná o investice v hodnotě až 244,5 mil. USD. Peníze se použijí především na Pacifický Koridor. Financování je kryté hlavně přes banky, nejvíce pak poskytne Inter-American Development Bank, která zastřešuje projekt prací na 137 km dlouhém úseku mezi Choluteca a El Amatillo, co bude stát 154 mil. USD. Dále se plánuje vložit 90 mil. USD na 87,5 km úsek mezi Tegucigalpa a Jicaro Galan.
Re: Honduras
Napsal: 12.11.2017 15:51:40
od Diaľničiar
Honduras road infrastructure upgrades planned
4.PNG (15.85 KiB) Zobrazeno 23370 x
Re: Honduras
Napsal: 25.11.2018 11:25:17
od Diaľničiar
V tématu byl odkaz k silničnímu fondu. Vláda celý fond v tomto roce zrušila. Funkci plnil od roku 1993. Vláda plánuje zavést nový nástroj pro dohled nad rozvojem silnic. Prozatím se tato náplň dostala přímo pod ministerstvo a tamní sekce: silnice a veřejné práce.
Stav silniční sítě byl zmapovaný v letech 2016/2017 a obrázek je následující: síť silnic je v rozsahu 16.412 km, což je nárůst, ale dalším faktem je, že ve velmi dobrém stavu jsou jen 4% silnic. Vláda si proto opravy a veliké rekonstrukce stanovila jako prioritu a pro období 2018 - 2022 nasměruje na tyto činnosti až 953,6 mil. USD. Vyčlení se jak peníze ze státních rozpočtů, tak případně i externí financování.
Re: Honduras
Napsal: 19.1.2019 23:18:38
od Diaľničiar
Projekt silnice Canal Seco nabírá zpoždění. Jedna z mála investicí do silnic ve větší hodnotě je silniční tah, který spojuje Atlantik s Pacifikem. Stále není hotovo. Práce provádí mexická firma. Sekce I v délce 49,6 km v nákladech 139,3 mil. USD je jedna ze 3 sekcí tahu a právě tato sekce je v asi 5 km problémová. Spájí Villa de San Antonio s El Quebrachal. Sekce II a III spojují El Quebrachal s Goascoran a obě tyto sekce se brzo dokončí. Ty realizuje brazilská společnost.
Honduras staví novou silnici na Guatemalu. Práce za 184 mil. USD z větší části financují 2 banky: Central American Bank for Economic Integration (CABEI) a European Investment Bank (EIB). Upgradem prochází silnice CA11. Silnice spadá pod koridor Corredor de Occidente a je rozdělená na 3 etapy prací: 36,2 km a 46,3 km a 36,6 km. Jde to od EL Florido na hranicích s Guatemalou až po La Entrada.
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.
Populace Hondurasu vzrostla, i když čelí faktu exodu do USA, tak přesáhla hranici 9,5 mil. aneb vzrostla o více než 1 milion za dekádu.
Prezident vnímá rozvoj Hondurasu a snaha je vytvořit něco takovéto:
H01.JPG (108.76 KiB) Zobrazeno 13011 x
Deklarací a slibů k rozvoji silniční sítě tady bylo a je hodně. Koncepce se vícekrát změnila. Cestování po státě prakticky nelze uskutečnit, protože jednoduše řečeno jen asi 20% silniční sítě je zpevněno, část z toho se rozpadá. Je zde teď předpoklad investovat 1 mld. USD během 4 let, ale vzhledem k realitě se uvidí až jak to doopravdy bude. Mezinárodní společenství dokáže ufinancovat hlavní tah napříč stát a něco se sem tam postaví, ale chybí tomu systematičnost. Zrušení ředitelství silnic, které se teď zase plánuje obnovit a zrušení silničního fondu, kde byl nějaký ten peníz a jeho nahráda jsou všechno kroky zpátky. Silniční síť není možno narychlo začlenit jinam a narychlo změnit koncepce všeho, protože to hned nejde a ztrácí se důvěra mezinárodních institucí. Stát vytvořil koridory rozvoje a na části z nich se plánují dálnice, na části stojí 4- pruhy a část se modernizuje do kvalitních silnic, viz i vlákno.
Tady je z provozu tah CA-5 na SZ od hlavního města:
Tohle musí prozatím postačovat, později se tady možná vrátím ke konkrétním dalším projektům aneb se něco bude stavět, či odevzdávat do provozu. Ten potenciál tady na to je, i když stát zápasí s rozsáhlou kriminalitou.
Re: Honduras
Napsal: 29.11.2020 23:10:56
od Diaľničiar
Honduras byl zasažen ničivou tropickou bouří Eta (lze dohledat na internetu). Vláda vyčíslila škody na silniční infrastruktuře na 5,1 mld. USD. Opravy a novou výstavbu si vyžádá až 120 silnic, k tomu 51 mostů, z toho 21 se musí nahradit zcela.
Vzhledem k tomu, že jde o důležitou infrastrukturu, která opravdu chybí, tak vláda zahájila tendrovací proces pro výstavbu 20 nových mostů. Část silnic opravuje ve vlastní režii.
Re: Honduras
Napsal: 14.2.2021 10:37:02
od Diaľničiar
Doslova šokující záběry z přistávání letadla na letišti Toncontín v hlavním městě, kdy se nepovedlo pilotovi přistát a dovedl odvrátit katastrofu:
Central American Bank for Economic Integration (CABEI) půjčí vládě 244 mil. USD na mostní spojení: asi 2 km mezi pevninským Puerto Cortes a ostrovem Amapala. Jde o destinaci cestovního ruchu, od čeho se očekává ekonomický růst regionu.
Re: Honduras
Napsal: 28.1.2022 23:13:20
od Diaľničiar
Dne 19.1. se do provozu odevzdal suchý kanál "Canal Seco". Postavil se 96 km dlouhý 4- pruhový tah mezi Villa de San Antonio a Goascorán. Tím vzniklo souvislé 4- pruhové silniční spojení mezi Karibikem a Pacifikem v Hondurasu.
ještě jeden záběr na výše uvedený bezmála 100 km dlouhý zkapacitněný tah, Canal Seco anebo "Suchý kanál", jako součást logistické infrastruktury, viz výše uvedené plány v tématu
Těžce poškozená byla CA-13 mezi Tela a La Ceiba na SZ pobřeží Hondurasu po tom, co byla tato oblast zasažená 14.2. těžkými přívalovými srážkami. Celkem jsou zasažené oblasti Cortés, Atlántida a Islas de la Bahía. To mělo za následky vylití řeky Leán.
Povodně těžce poškozují silniční síť, mosty na ní a asi 500 obydlí. Obyvatelstvo bylo včas varováno a byl prostor na evakuaci. Díky tomu nikdo nezemřel.
Koncesionář, který zajišťuje rozšíření a údržbu 88 km 4- pruhu CA-5, tedy od hlavního města směr sever:
Celkově udržuje bezmála 400 km silniční sítě.
Je možno sledovat díly vydané k důležitým silnicím v zemi, tady je jeden z nich ke CA-5:
Re: Honduras
Napsal: 4.2.2023 22:23:09
od Diaľničiar
Důležitý úvěrový nástroj v hodnotě 175 milionů USD pomůže zaplatit za práci na klíčové silnici v Hondurasu. To je dodáváno prostřednictvím Meziamerické rozvojové banky (IADB). Trasa CA-9 Norte o délce 35 km zlepší dopravu v zemi.
Samotná IADB poskytuje úvěr ve výši 75 milionů USD, zatímco zbývajících 100 milionů USD poskytuje AECID. Částka bude vyplácena po dobu 5 let a bude muset být splacena za 23 let, ačkoli existuje 7,5letá doba odkladu.