Stránka 1 z 1

Nikaragua

Napsal: 17.4.2014 12:05:13
od Diaľničiar
flag1.PNG
flag1.PNG (1.77 KiB) Zobrazeno 21139 x
map2.PNG
map2.PNG (19.08 KiB) Zobrazeno 21139 x
Rozloha: cca. 130 000 km2
Počet obyvatel: cca. 6,5 mil.
Hlavní město: Managua (cca. 1 mil., s okolím cca. 1,4 mil. obyv.)


Tento stát tady již jednou byl. 8-)

Re: Nikaragua

Napsal: 17.4.2014 12:11:55
od Diaľničiar
Ministerstvo dopravy a infrastruktury :arrow:

http://www.mti.gob.ni/

Re: Nikaragua

Napsal: 17.4.2014 12:33:35
od Diaľničiar
V zemi je cca. 24.000 km silnic, přičemž zpevněných je cca. 4.000 km. I to je za poslední 3 roky nárůst o téměř 30%. :idea: Některé oblasti (a platí pravidlo, že čím vzdálenější od hl. města) jsou zcela bez zpevněné silnice. Vláda se snaží bojovat proti chudobě a rozvíjet i oblast budování nových silnic a zpevňováních těch stávajících, brzdí jí v tem nedostatek finančních zdrojů.

ZDE naleznete několik dalších informací a fotek.

Re: Nikaragua

Napsal: 17.4.2014 12:37:58
od Diaľničiar
Čínská společnost HKND chce zde vybudovat 2. průplav mezi Atlantickým a Tichým oceánem. Výstavba se má zahájit na konci letošního roku, trvat má 5 let a náklady dosáhnou 30 mld. USD. :arrow:

http://www.hkent.biz/
https://en.wikipedia.org/wiki/HK_Nicara ... Investment

*informace o projektu jsou aktuální ve světě již 1,5 roku :idea: plány na 2. průplav přes Nikaragui již přes 10 let

S výstavbou tohoto průplavu by zcela jistě započal i větší rozvoj silniční infrastruktury; aby se vůbec dalo stavět. :idea:

Re: Nikaragua

Napsal: 11.3.2016 22:25:13
od Diaľničiar
Nikaragua se vzmáhá, silniční síť se rozrůstá, včetně zpevňování silnic. Devizové rezervy jsou na historických maximech, vývoz roste 3x rychleji než-li dovoz, státní dluh % k HDP klesá. Ovšem celkově je rozvoj reálně jen kolem hlavního města, kde žije 1/2 obyvatel.

Re: Nikaragua

Napsal: 2.9.2016 13:08:34
od Diaľničiar
Plán průplavu rozdělil před volbami Nikaraguu

Nový průplav mezi dvěma oceány chce v Nikaragui v horizontu pěti let otevřít čínské konsorcium HKND miliardáře Wang Jinga. V tuto chvíli už měl být hlouben, investor ale start odložil. Příčinou je nejspíš hledání peněz, protože náklady na celý projekt mají být až padesát miliard dolarů.

Minimálně jeden příkop ale pospávající projekt už v Nikaragui vykopal. Rozdělil veřejnost. Zatímco příznivci levicové vlády Daniela Ortegy a lidé v oblastech vzdálených od budoucího kanálu projekt podporují, farmáři a podnikatelé žijící podél plánované trasy jsou ostře proti. „Kanál nepomůže nikomu z prostých lidí.

Všechny zisky půjdou bohatým,“ míní farmář z oblasti Río Brito, kterého citovala televizní stanice al-Džazíra. Kvůli stavbě kanálu bude muset být přesídleno 30 až 60 tisíc lidí a v cestě mu stojí také několik unikátních přírodních lokalit. Proti stavbě tak proběhlo dosud už přes 60 velkých demonstrací. A minulý měsíc byla z Nikaraguy vyhoštěna šestice zahraničních ekologických aktivistů, kteří spolupracovali s protestujícími farmáři.

Vláda projekt hájí tím, že by mohl během tří let zdvojnásobit HDP země a vytáhnout životní úroveň více než 400 tisíc lidí nad hranici chudoby. V otázce ochrany přírody uzavřela minulý měsíc smlouvu s ekologickou organizací FUNDAR, jež má dopady na životní prostředí hlídat. „Dohoda je pro stavbu kanálu důležitým krokem,“ míní Laureano Ortega, syn prezidenta a člen komise pro dozor nad průplavem.

Projekt bude tématem, jež zřejmě rozhodne letošní důležité všeobecné volby. Ty se budou konat 6. listopadu. Pokud by vyhrála opozice, je možné, že bude projekt zrušen. Nebylo by to poprvé. Od objevení Ameriky jde totiž v pořadí už o 73. plán na vybudování průplavu v Nikaragui. Nerealizoval se nikdy žádný.

Zdroj: portál businessinfo.cz

Re: Nikaragua

Napsal: 3.2.2017 18:32:57
od Diaľničiar
Nikaragua jde realizovat velké investice (z jejího pohledu) do silniční sítě:

1. projekt obnáší investici 262 mil. USD do upgradu 9,55 km úseku silnice Pista Juan Pablo II v hlavním městě Managua. Zde se přidají 3 jízdní pruhy, postaví se 5 flyoverů a vylepší průchody pro pěší. EIB poskytne úvěr 136 mil. USD, dalších 105 mil. USD je úvěr z CABEI (Central American Bank for Economic Integration) a vláda nalezne 21 mil. USD.

2. projekt obnáší zásadní investice do celého tahu od Hondurasu po Kostariku v rámci Panamerické silnice. Projekt již běží a neustále se doplňuje o další úseky.

Re: Nikaragua

Napsal: 12.8.2017 18:11:44
od Diaľničiar
Snímka.PNG
Snímka.PNG (28.7 KiB) Zobrazeno 18245 x

Re: Nikaragua

Napsal: 18.12.2017 12:20:47
od Diaľničiar

Re: Nikaragua

Napsal: 18.3.2018 17:06:55
od Diaľničiar
FOMAV: Fond na údržbu silnic :arrow:

https://www.fomav.gob.ni/

*pro letošní rok se počítá s údržbou a opravami na celkem 3.300 km, bez upřesnění finančních zdrojů, ale v roce 2017 fond hospodařil s částkou kolem 50 mil. USD
*hlavní pilíř příjmů pochází z daně PHM

Dále, Central American Bank for Economic Integration (CABEI) poskytla úvěr ve výši 238 mil. USD na modernizaci 194 km silnic na zajištění obsahu VII. Silničního programu vlády.

Dále CABEI vyčlenil 1,4 mil. USD pro studie pro I. fázi projektu nové pobřežní silnice: Litoral Sur (La Costanera).

Re: Nikaragua

Napsal: 12.4.2019 13:14:55
od Diaľničiar
Diaľničiar píše:Nikaragua jde realizovat velké investice (z jejího pohledu) do silniční sítě:

1. projekt obnáší investici 262 mil. USD do upgradu 9,55 km úseku silnice Pista Juan Pablo II v hlavním městě Managua. Zde se přidají 3 jízdní pruhy, postaví se 5 flyoverů a vylepší průchody pro pěší. EIB poskytne úvěr 136 mil. USD, dalších 105 mil. USD je úvěr z CABEI (Central American Bank for Economic Integration) a vláda nalezne 21 mil. USD.
Aktualizace stavu:

*stavební práce se mají zahájit koncem letošního roku; tendruje se
*EIB je i nadále ochotná uvolnit 136 mil. USD, CABEI to navýšil na 136 mil. USD a vláda dodá 28,6 mil. USD; původně projekt stál 270 mil. USD, ale jsou v něm revize

Re: Nikaragua

Napsal: 7.7.2019 9:12:50
od Diaľničiar
V provozu je nové silniční spojení od Bluefields při pobřeží Karibiku směrem na západ země. Silnice stála 115 mil. USD a peníze jsou od japonské vlády a bank: Inter-American Development Bank (IADB) a the World Bank (WB). Stavební práce: 3 roky. Zásadně se tak dopomůže k ekonomickému rozvoji celé této části, protože Bluefields trpěl na velmi špatné dopravní napojení.

Zdroj: https://www.poandpo.com/news_business/n ... 452019203/

Re: Nikaragua

Napsal: 26.10.2020 16:49:17
od Diaľničiar
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Z plánu vybudovat kanál zůstal prozatím jen sen. A tady nejen tedy, že není kanál, ale ani relevantní silnice od jednoho oceánu po druhý. Stav silniční sítě se zásadně zlepšuje proti stavu, který tady byl se v poslední dekádě udělalo opravdu hodně, což je dáno hlavně navýšením finančních prostředků a zapojením zahraničních odborníků do koncepce rozvoje základních tahů i s cílem napojit regiony.

Mapa hlavních silnic:
0147.JPG
0147.JPG (86.22 KiB) Zobrazeno 8405 x
Absolutně nejdůležitější silnicí je Pan American Highway.

Pak následují: Managua - Puerto Corinto, Managua – El Rama, Managua - Puerto Cabezas-Waspam, Managua - Matagalpa.

Stát nemá dost peněz, aby i tyto výše uvedené silnice v celkové délce zpevnil, takže provoz po nich zabírá často hodiny navíc. Regiony pro změnu nemají dost peněz ani na jednodušší údržbu, takže celkový stav napojení regionů na státní silnice aneb komunit na regionální silnice je katastrofální.

Na silniční síti se nachází kolem 650-700 mostů, z nich je 120 dřevěných.

Nikaragua má krátkou železniční trať na západním pobřeží, ale v provozu není.

Re: Nikaragua

Napsal: 18.9.2022 10:34:02
od Diaľničiar
Čína se tohoto sne nechce vzdát.

Problémy v globální přepravě oživily plány i na nový průplav v Nikaragui. Čína se snaží zlepšit globální obchodní trasy a po problémech v Suezu (zablokování) a celkově oba průplaty (Egypt, Panama) jsou rozšířené, tak se jeví, že se klidně může postavit i tento 3. světově významný. Ovšem, dosavadní snahy v tomto směru jsou neustále jen v rovině studií.

Paradoxně Čína omezila "zahraniční investice" a zpřísňuje tuto politiku, protože se zvedá neschopnost mnoha vlád platit za dosavadní infra- úvěry v Africe, Asii, Latinské Americe. Realizace tohoto projektu by nebyla vůbec snadná a vyžádala by si značnou investici a stejně dlouhou návratnost, která je stále velmi otázní.

Téma je navíc citlivé i pro stát Nikaragua. Již několik snah totiž padlo na neochotě "přenechat všechno koncesionáři" s tím, že stát bude vydělávat na nepřímém rozvoji. V obavách je i budoucnost území z hlediska ekologických dopadů.

Ve videu jsou zodpovězené základní otázky, proč je to pro Čínu lákavé: