Bolívie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

jak jsem slíbil na konci předešlého příspěvku

Projekt přestavby silnice El Sillar Road :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 12#p178412

Tohle je v současné době nejkomplikovanější silniční projekt v zemi. Pro stát jako Bolívie v minulosti zcela nemyslitelné. Silnice se nachází na trase Santa Cruz - Cochabamba. Od 70. let 20. století cestování po této trase bylo vždy obtížné pro nespočet sesuvů. Jeden se odstranil a další vznikl. Geologická nestabilita, špatná topografie, slabé materiální zázemí pro opravy. Během období dešťů pády skal přímo na silnici, kdy v lepším případě došlo jen k zablokování silnice.
855.JPG
855.JPG (62.28 KiB) Zobrazeno 8766 x
El Sillar je lokalizován v km 100 a 128 na tahu Cochabamba - Santa Cruz, formuje návaznost koridoru Jižní Ameriky (East-West Bioceanic Corridor) a prochází vícero městama provincie Chapare v departementu Cochabamba.

vizualizace:


Bolívie se tedy zaměřila právě na tento úsek. Rozšíří silnici, zkapacitní jí, podpoří jak lokální ekonomiku, tak v širších souvislostech dopravní koridor, co pomůže pro rozvíjení obchodu a tedy se zlepší dosah na Brazílii, Peru i Chile. Navíc se zlepší vnitřní propojenost a rychlost cestování mezi východními a západními hranicemi. Exportní silnice pro místní oblast. Celý region bude moct lépe vyvážet bavlnu, citrusy, avokádo, kukuřici a zázvor. Sníží se opotřebení vozidel atd.

Bolívijský silniční úřad, Administrator Bolivia de Carreteras (ABC) se rozhodl přetrasovat stávající úsek a celkově odstranit problémy s padajícími skálami a zlepšit provozní vlastnosti silnice.

V číslech jde o výstavbu 28 mostů, 2 tunelů a mnoha opěrných a dalších zdí v délce 6 km. Tím se vyřeší nejhorších 30 km z hlediska geologie silnice.
v tomto terénu půjde 4-pruhová silnice
v tomto terénu půjde 4-pruhová silnice
856.JPG (154.42 KiB) Zobrazeno 8766 x
Kontrakt dostala čínská firma Sinohydro Corporation a má ho za 426 mil. USD zrealizovat. Práce se začínají v 06/2018 a mají se ukončit v 03/2021. Jedna z podmínek byla, že všechny práce má realizovat hlavní dodavatel bez jakýchkoliv subdodavatelů. 85% financí zajistil úvěr z EX-IM banky Číny. A 15% poskytla vláda.

Z těch 28 mostů se bavíme o 9 velkých mostních objektech a sice: San Jacinto, Mayu Crystal, Limatambo, Anchu Mayu, Antahuacana, Thuyu Mayu, Chuamayu a the Holy Spirit I a II. Těchto 9 mostů zahrnuje více než 190 pilot a to jejich instalace probíhá i v těžkých podmínkách během dešťů.

Zemní práce jsou další výzvou, protože celkem se jedná o přesun 6 mil. m3 zeminy. První fáze přesunu zeminy se realizuje s výstavbou 5 hlavních objektů pro zajistění stability budoucí vozovky. Dalším klíčovým momentem je výstavba 2 tunelových úseků. Jeden o délce 1025m a druhý 765m. Výstavba se začala realizací portálů. Tyto tunelové úseky sníží rizika pádů skal a sesuvů přímo na silnici na minimum.

Dalším parametrem je výstavba širších jízdních pruhů. 2 pro každý směr jízdy. V tom je zahrnutá rezerva 2m v každém směru jízdy a uprostřed 1m dělící pás. Vozovka bude jak z asfaltu tak betonu v těžších úsecích, aby to co nejvíc odpovídalo zdejším podmínkám.

V projektu je samozřejmě zahrnuto i všechno další: úprava vegetace, snížení svahů a výstavba odvodňovacích prvků.

realita stávající silnice:


Výstavba bohužel neprobíhá tak jak by si to každý představoval a želal. Stavební firma měla ze začátku velké problémy jednak dostat do lokality dost dělníků a zajistit jim podmínky pro slušné ubytování. Tomu se tady věnoval velký prostor, jak tam ti dělnici musejí žít. Ale pak taky problém jak tam dostat těžkou techniku. Pak problémy se zajištěním materiálů a bohužel, ale těleso silnice se sesouvalo a dokonce padají portály. Takže silnice nebude v provozu v roce 2021 a kdo ví kdy bude.



Tady je článek, ve kterém se píše o tom, že datum zprovoznění bude nejdříve v polovině 2022 až koncem 2022 jednak pro podmínky u výstavby, ale taky pro pandemii COVID-19; https://www.carreteras-pa.com/noticias/ ... de-un-ano/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bolívie si zajistila úvěr ve výši 218 mil. USD z Development Bank of Latin America (CAF) a peníze použije na ufinancování 10 silničních projektů: BN03 Yucumo - San Ignacio - Monte Grande del Apere, II. fáze El Alto - Viacha, Confital - Bombeo, I. fáze Yacuiba - Campo Pajoso, Avenida Petrolera - Angostura, Ivirgarzama - Puente Mariposas a Villamonte - Vertiente a Palo Marcado. Ty první 2 mají vícero částí.

Kdo sem jezdíte, tak tady očekávajte i dopravní omezení, ale třeba za pár let i zlepšení podmínek pro cestování.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky jsem psal posledně k velkému projektu El Sillar Road.

Stavbu 2 tunelů, 28 mostů a velké množství opěrných zdí realizuje činská firma Sinohydro, který tady již zrealizoval práce za 282,5 mil. USD. Stavební plnění je prozatím v úrovni 67%.

Ve výsledku zde bude dualizace tahu, 4- pruh. Jde o důležité vnitrostátní spojení, které zlepší tranzitní podmínky s Brazílii, Čile a Peru. Sem všude do přístavů, protože tak se formují tyto trasy. Bolívie, která je vnitrozemská tak z toho vytěží taky.

Ačkoliv platil termín pro zprovoznění na 03/2020, tak je více než jisté, že letos tomu nebude. V 06/2021 bylo plnění výstavby v úrovni 62%. Nový termín byl 04/2021.

Administradora Boliviana de Carreteras předpokládá dokončení projektu k 06/2022. Sinohydro tady zvedl rozsah techniky o 200%, takže se ty práce hýbou rychleji dopředu. Namísto 200 nákladních vozidel (protože ten přesun zeminy a materiálů je enormní) ze začátku roku je zvedl na 600.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bolívie zahájila tendrování na dualizaci klíčového tahu Sucre - Yamparaez. Jedná se o asi 26 km úseku silnice č. 6. Na silnici se lze podívat na google mapách, nejedná se o špatnou silnici, ovšem je silně přetížená. Na druhou stranu dualizace zahrnuje i modernizaci stávající trasy a zároveň zde není jednoduchý terén. Náklady na tyto práce se tak odhadují na skoro 95 mil. USD. Na trase žije asi 1/4 mil. obyv.

Bolívie mezičasem již dluží peníze na vícero silničních prací. I to byl důvod, pro který se tendrování na tuto silnici opakuje, protože již jednou tendrování proběhlo v roce 2019, ale bylo pro nepříznivou situaci kolem pandemie zrušeno.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bolívie plánuje postavit dualizovaný tah Rio Seco (La Paz) - Desaguadero (hranice s Peru). Pro lepší představu mapa:

Obrázek

Původní idea byla, že vláda zaplatí 80% nákladů a 20% region La Paz. Náklady na projekt se odhadují na 400 mil. USD. Až nyní vláda oznámila, že nebude mít dost peněz na svůj podíl.

Asi 100 km zpevněné asfaltové silnice je prakticky z jedné poloviny u La Paz v kongescích, takže přejezd zabere 2,5h. Od dualizace si region slibuje jednak zlepšení dopravní situace a jednak ekonomický rozvoj.

Náklady odpovídají situaci kolem silnice, kde bude nutno zbourat řadu domů a nahradit tohle bydlení. S tím souvisí i další řada technické infrastruktury.

Situace se dál politicky vyvíjí a řeší ...

https://web.senado.gob.bo/prensa/notici ... esaguadero

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Bolívie postupuje vpřed s velkým programem rozvoje a zlepšování silnic. Plán má pomoci podpořit ekonomiku země usnadněním dopravy a obchodu.

Bolivijská vláda stanovila rozpočet na výstavbu nových silnic ve výši 2,05 miliardy USD. To je dvojnásobek částky vynaložené na zlepšení silnic v Bolívii v roce 2021.

Pro zlepšení spojení mezi velkými městy budou vybudovány nové dvouproudové spoje. Z povrchové úpravy budou těžit i silnice, které jsou v současnosti ve více venkovských oblastech země neupravené.

V současnosti je v Bolívii naplánováno 15 klíčových silničních projektů, přičemž práce mají být dokončeny na devíti projektech. Údržbové a opravárenské práce budou prováděny na dalších 49 místech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

Obnovují se stavební práce na důležitém projektu bolívijského tunelu Incahuasi. Práce provádí Contratos Mineros e Inversiones. Zbývá postavit dalších 270 m tunelu. Finanční problémy zdržely výstavbu spojení, které se nachází v nadmořské výšce 1300 m. Problémy s vyššími než očekávanými hladinami podzemní vody v pískovci způsobily technické problémy při ražbě tunelu.

Tunel Incachuasi je součástí 96 km dlouhého projektu tahu Monteagudo - Ipati. Délka tunelu Incahuasi je 1260 metrů.

Tunel se nachází v jižním regionu Bolívie a tvoří součást Diagonálního integračního koridoru Jaime Mendoza. Silniční spojení Machacamarquita – Sucre – Hito Villazon Road je pro Bolívii důležité, protože se napojuje na hranici s Paraguayí.

Tunel má pro Bolívii ekonomický význam, protože trasa pomůže urychlit tranzit těžkých a lehkých vozidel z vysočiny do údolí a plání. To přinese nový dopravní koridor k hranicím s Paraguayí a Argentinou s cílem zvýšit obchod do az Bolívie.

Tady je k tomuto projektu silniční reportáž: viewtopic.php?p=144187#p144187
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bolívie

Příspěvek od Diaľničiar »

160 kilometrový úsek nově zpevněné silnice byl slavnostně otevřen 21. září.

Jedná se o část Ruta Nacional 36 mezi El Espino a Boyuibe, což je nížinná cesta východně od And, jako alternativa k hořské RN9, která spojuje Santa Cruz s Argentinou.

Google Earth má satelitní snímky této nové silnice, ukazuje moderní dvouproudovou zpevněnou silnici, z velké části postavenou na zelené louce, částečně o něco dále od původní nezpevněné silnice RN36. Přes řeky, které vytékají z And do nížin, bylo postaveno několik mostů.

https://www.oopp.gob.bo/gobierno-hace-r ... -paraguay/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“