Grenada

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Grenada

Příspěvek od Diaľničiar »

gj-flag.gif
gj-flag.gif (2.26 KiB) Zobrazeno 17001 x
gj-map.gif
gj-map.gif (9.11 KiB) Zobrazeno 17001 x
Rozloha: 344 km2
Počet obyvatel: cca. 113 000
Hlavní město: Saint George's (cca. 34 000 obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.10.2020 16:05:31, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Grenada

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální vládní stránky :arrow:

http://www.gov.gd/

1 web pro všechno: https://www.nowgrenada.com/2019/12/gren ... -services/ (běžné i jinde)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.10.2020 17:09:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Grenada

Příspěvek od Diaľničiar »

Grenada má silniční síť, která umožňuje dostat se během dvou hodin, do hlavního města St. George´s z jakéhokoliv místa na ostrově. Má cca. 1 114 km silnic, z nichž některé byly nově rekonstruovány a položena nová vozovka, tedy celkový stav silnic je dobrý. Zpevněných je cca. 823 km silnic a ačkoliv ostatní nejsou, tak průjezd nimi je možný celoročně bez větších problémů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Grenada

Příspěvek od Diaľničiar »

na mapě ZDE
nejstarší silniční tunel v zemi: Sendall Tunnel
nejstarší silniční tunel v zemi: Sendall Tunnel
sendall tunnel_1894.jpg (99.57 KiB) Zobrazeno 16689 x
sendal_lightning.jpg
sendal_lightning.jpg (57.96 KiB) Zobrazeno 16689 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.10.2020 17:54:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Grenada

Příspěvek od Lenny »

Tak ten je fakt úzky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Grenada

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (924.87 KiB) Zobrazeno 13687 x


za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Grenada

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a vládní odkaz je plně funkční. Ještě doplním několik dalších informací. Hlavně tedy jsem navigoval o něco výše, kde se dá nalézt tunel Sendall.

Grenada v roce 2015 začala sestavovat cíle pro rok 2030. Nakonec se koncem roku 2018 program doladil, další upřesnění jsou k r. 2019 a nakonec je plán rozvoje pro roky 2020 - 2035. Tady je k tomu informační web: https://www.nationalplan2030.gd/

175 stran čtení: https://www.nationalplan2030.gd/docs/NSDP20202035.pdf

V roce 2017 tady byl prakticky ten stejný rozsah silnic kolem 1100 km, ale rozsah zpevněné sítě stoupl na 900 km.

Aktualita ze silniční sítě: největší silniční projekt je připravován 3 roky a v přištím se zahajují práce:

Grenada zároveň v roce 2017 informovala, že zajistila na stavební práce pro tento tah prozatím v propočtu 17,3 mil. USD. Projekt nese jméno Grenada Western Corridor Upgrade Project.

O co půjde? Největším silničním projektem tady za poslední roky je upgrade západní silnice na hlavním ostrově a to od hlavního města po Victoria. To je silnice, která je místama použitelná jen v jednom pruhu, třeba pro tohle: https://www.google.com/maps/@12.1668436 ... 660!8i2830 .

Británie vynaložila 930 tis. liber na zaplacení studie a příprav na zásadní upgrade tohoto dopravního koridoru, který ve své délce asi 25 km zabere i 50 minut jízdy a zpomaluje nejen provoz, ale taky možnosti rozvoje. Místní vláda vynaložila v propočtu dalších 70 tis. liber.

Cílem projektu je, aby se našel co nejefektivnější model pro upgrade silnice. Vylepšit nezbytné a na silnici instalovat prvky a objekty, které jí budou chránit před změnami klimatu. Tak aby silnice byla sjízdná v každém počasí. Vylepšit se musí geometrie, stabilita tělesa, odvodnění a značení.

V roce 2017 se doladilo financování studií. V roce 2019 se to zapracovalo mezi hlavní silniční cíle. V roce 2020, tedy letos, se informovalo, že s prácemi se začne v polovině r. 2021: https://spiceislander.com/?p=15529 .

Tento silniční tah je 1 ze 3 hlavních silnic v zemi.

Výsledkem studie je, že se provede úprava 20 km silnice. Mezičasem Grenada zajistila pro tyto práce celkem 23,2 mil. liber. Bude se to týkat úseku mezi Gouyave a St. George’s. Je to celkem hodně peněz, převyšuje to 1 mil na 1 km, tak se snad bude na co dívat. Mě tohle třeba fascinuje z hlediska velikosti území, (ne)dostupnosti technického zázemí a organizace práce za plného provozu. A pak samozřejmě taky výsledek.


Aktuálně největší silniční práce jsou nečekané, když se sesunula silnice na Marast Hill:

https://www.facebook.com/watch/?v=3423851324367747

Dle porozumění: V celé lokalitě jsou komplikované obcházky. Původně se tam objevila trhlina s poklesem části vozovky. Stávající rozsah se objevil až při pokusu to opravit. Takže nakonec se musela nasadit těžká technika a tohle je zrovna oblast, kde to není tak snadné. Odvodňovací prvky a velká zeď a až pak teprva se silniční úsek opraví. Chronologie problému: v 11/2019 tady spadl velký objem srážek, který způsobil trhlinu na vozovce. Provoz se omezil na jízdu jedním pruhem. Již v 12/2019 po obhlídce bylo doporučeno silnici uzavřít. Silnice byla opravena a následně ještě v 12/2019 uvedená do provozu. V roce 2020 vozovka v opravené části poklesla, co bylo řešeno omezením provozu, nikoliv do 1 pruhu, to pouze dle velikosti vozidla. Silnice následně znovu popraskala, ale do většího rozměru než původně. Omezil se provoz 1 pruhem a než se stačilo stanovit lepší práce co do posouzení stavu, tak došlo k poklesu větší části a sesuvu zeminy. Provoz se omezil do 1 jzdního pruhu a začal se průzkum skutečného poškození, co nakonec vedlo až k nočním pracím, kdy se odkopával stále větší objem v úseku. Až do poloviny 09/2020 byl prakticky provoz umožněn v jednom směru. Následně se úsek uzatvořil a kromě objízdních tras se v v rámci nich zakázalo parkovat, takže to má celkem velké dopady na širší územní oblast.

Marast Hill je součástí obchvatu, který odlehčuje pobřežní tah a je to ohromně důležitá silnice, která spojuje vícero dalších silnic v rámci širšího území hlavního města. Manipulace těžké techniky je tady obtížná a celkově se dá očekávat, že po dokončení této opravy se bude muset opravit i mnoho dalších kratších úseků vozovek, které nejsou stavěné pro takové intenzity, jaké se jim dostává, což byl taky důvod, pro který se pouze omezil provoz jedním pruhem. Odstávka silnice se začala 14.9. a rekonstrukce potrvá v tomto režimu jen 2 měsíce. Silnici jinak nebylo možno v tak krátkém času opravit vzhledem na nutné objemy surovin a možnosti dopravy.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Grenada

Příspěvek od Diaľničiar »

projížďka po silnicích:



Vládní poselství:

Během posledního desetiletí musely Grenada, Karibik a zbytek světa čelit zničujícím globálním výzvám v každém aspektu života.

Byli jsme svědky růstu populace a klimatických změn, které vedly k různým formám smrtelných katastrof, stejně jako Covid-19, který spustil lavinu událostí, které budou i nadále ovlivňovat životy každého z nás. Covid-19 zresetoval naše životy, přetvořil naše myšlení a donutil nás nacházet nové a kreativní nápady, jak přežít v nadcházejících desetiletích.

Navzdory všem řečem o tom, že se svět stává odolným vůči klimatu, zelené dohodě, využívání obnovitelné energie a snížení světových zásob uhlíku na 1,5 stupně, zůstanou fosilní paliva v dohledné budoucnosti primárním zdrojem energie. celosvětově.

V důsledku globální pandemie Covid-19 došlo k výraznému poklesu světové produkce zboží, což mělo za následek nižší poptávku po ropě a dalších ropných produktech na světovém trhu. Ceny ropy drasticky poklesly, protože je určují spekulanti, kteří sledují, jak budoucí události ovlivní poptávku a nabídku a následně i cenu. To, co se stalo v dubnu 2020, bylo historické, protože nikdy předtím nebyl na světovém trhu takový přebytek ropy, který by nebylo možné prodat. Ropa byla prakticky rozdána, když světové ceny klesly pod nulu dolarů (0,00 dolaru) za barel.

Mnoho Grenadianů zastává názor, že ceny ropy určují dodavatelé, tj. Sol a Rubis a potažmo Geo F Huggins. Na rozdíl od toho však ceny ropných produktů stanovuje a reguluje vláda prostřednictvím Ministerstva financí.

Je třeba si uvědomit, že každodenní změny cen ropy neovlivní cenu ropných produktů okamžitě. Je tomu tak proto, že rafinérie mají zásoby ropy alespoň na 3 měsíce, ale co je důležitější, dostáváme hotové ropné produkty za ceny z rafinérie. Proto je pro nás důležité porozumět mechanismu, který Energetická divize používá při provádění měsíční změny cen. Metoda je vysoce konzistentní a přímočará.

Cena ropy je nyní vysoká, cena produktů z ní rovněž.

Vláda garantuje, že se nezvýší cena jízdního v autobusech. Ostatní uživatelé se musí přizpůsobit vývoji a je na každém jak bude utrácet své příjmy.

Státní dotace bude i nadále fungovat pro láhve s plynem.

Premiér Mitchell, který je zároveň ministrem financí, informoval, že na základě konzultací jeho vláda vybrala 6 oblastí pro rozpočet od roku 2023, na které se zaměří příštích 5. let nebo do roku 2027. Podle ústavy je Grenada nařízena konat všeobecné volby každých 5 let.

Podle premiéra bude nejvyšší prioritou sektor zdravotnictví. Druhou prioritou bude transformace sektoru vzdělávání se zvláštním důrazem na mládež a sport a třetí bude zemědělství, zajišťování potravin a mořské hospodářství. Čtvrtou prioritou bude fyzická a digitální infrastruktura, zatímco pátou oblastí bude kultura a kreativní ekonomika. Energetická transformace a životní prostředí bude šestou vybranou oblastí zájmu. Dle těchto priorit se bude tvořit každoroční rozpočet nejbližších 5 let tak, aby bylo vidět citelné výsledky.

Odhaduje se, že veřejný dluh v roce 2021 poklesl na 68,9% HDP (ze 71,7% v roce 2020) a očekává se, že bude nadále klesat podpořen oživením ekonomiky. Úřady jsou i nadále odhodlány budovat odolnost vůči přírodním katastrofám a změně klimatu.

investice do silnic pokračují v okrajových čtvrtích; Grenada se vyznačuje vysokým % zpevněné silniční sítě

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“