Právě je 18.12.2018 14:27:11




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Maroko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Maroko připravuje výstavbu 80 km obchvatu kolem města Agadir do formy PPP výstavby :arrow:

    A highway bypass around the Moroccan city of Agadir is to be the subject of a new feasibility study. Building this new highway link would improve transport connections between the north and the south of the country as the existing road links around Agadir suffer heavy congestion and frequent delays, particularly at peak periods. The 80km long highway project would most likely be carried out under the PPP model.

Agadir je napojen na dálniční síť Maroka. Je to město s cca. 420.000 populací.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.7.2017 15:09:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Dálnice Casablanca - Berrechid se rozšíří :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 22.91 KiB | Zobrazeno 3213 krát ]

Al Hoceima (na severním pobřeží s asi 0,5 mil. populací i s okolím) dostane v propočtu 65 mil. € na realizaci vícero silničních projektů v celkové délce 170 km.

jedná se hlavně o:

    The road project consists of a 32 km national road linking Targuise and Cala Iris for with an estimated budget of 135 MAD, a 52 km regional road connecting Khlalfa and Issaguenat MAD 160 million, a 19 km provincial road linking Mrika and Bni Hadifa at MAD 40 million, a 13 km provincial road linking Ait Kamra and Al Hoceima at MAD 58 million, a 15 km provincial road linking Moulay Ahemd Chrif and Jebha with a budget of MAD 25 million, and a 14 km provincial road linking Khlalfa and Taghzout at a budget of MAD 25 million.

a dalších 5 menších silničních kontraktů

Dále se realizuje Taza - Al Hoceima Expressway a co je to expresní tah jsem v tématu vícekrát uvedl, takže tento 4-pruh bude dokončený dle informací k 01/2019. Bude mít celkovou délku 148 km.



v provozu je téměř po Rif:



Maroko má téměř ukončenou realizaci dálniční sítě. Připravuje se její nadstavbová část, ale řeší se financování. Stávající situace dálničního podniku ADM je taková, že z příjmů z mýta zvládá splácet úvěry a více se zadlužovat moc nechce. Vláda financovala dálnice minimálně; investuje mnoho peněz do těchto navazujících rychlostních silnic a do asfaltování nezpevněných silnic. Uvažuje se i o formě PPP nebo odevzdání části ADM (některé tahy do PPP systému), ale debata se prozatím neukončila. V každém případě investice do silnic a rychlostních silnic nepolevují a jdou dle plánů s omeškáním v normálním rozmezí; tak jak jinde jsou i zde problémy s přípravou atd., ale ne v takové úrovni jako v ČR/SR.

Marocký král ostře odsoudil teroristický útok v Barceloně a zdůraznil boj Maroka proti mezinárodnímu terorizmu. Útočník pocházel právě z Maroka. Je to tady hodně diskutované téma.

Hospodářské údaje:
*HDP je kolem 100 mld. USD
*růst HDP se pohybuje kolem 2,5-4% za poslední roky
*vládní dluh je poslední roky kolem 64% HDP; před krizí 45-50%
- od krize je státní rozpočet deficitní, předtím vykazoval přebytek
*nezaměstnanost je poslední roky 9-10%
*problémem je nezaměstnanost mladých, která je na úrovni 20-25%
- to ale souvisí i s tím, že marocká populace je celkově mladá
*armádní výdaje jsou kolem 3 mld. USD

Dopravní systém na dálnicích (kamery, informace): http://www.admtrafic.ma/

Již brzo (myšleno v rámci dekády) se bude dát dostat od jihu Maroka až po východní hranici Tunisko/Libye. To před pár lety (myšleno na nějakou tu dekádu) by bylo zcela nemyslitelné. :idea: Rabat - Alžír - Tunis, snad jednou dojde k normálnímu otevření hranic a dostaví se pak i napojení na Tripolis. Napojení dál na Egypt nebo na Západoafrický roh nevidím reálně ani v horizontu dekád v rámci pobřeží Afriky. Možná jednou dojde na spojení Maroka s Evropou, ale taky to nevidím moc reálně v období nejbližších desetiletí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 21.1.2018 14:48:42, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



19.8.2017 8:34:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Dálniční společnost ADM již vyčlenila 366,8 mil. USD pro výstavbu posledního dálničního úseku ze sítě 1.800 km Berrechid - Tit Mellil. Začátek výstavby se oddaloval z finančních důvodů a zaostalé přípravy. Masivní výstavba dálnic v rámci stanovení základní kostry tak finišuje, ale Maroko buduje další rychlostní silnice, okruhy kolem měst, přidávají se nové jízdní pruhy na nejvytíženější úseky dálniční sítě a mezitím se připravuje II. dálniční plán i s jeho financováním. To jsem tady již opakovaně psal.

Zároveň Maroko připravuje i zcela novou výstavbu dálnice mezi Casablankou a Rabatem. Její příprava se začala v roce 2016 a ukončení je plánované na rok 2030. Její trasa povede přes Tamesna a bude dlouhá 60 km. Nový okruh jižně od Casablanky povede v blízkosti letiště Benslimane. Jinak řečeno celá oblast mezi těmito městy je stále více zastavaná a nepomáhá ani rozšiřování stávající dálnice. Ostatně se buduje i obchvat Rabatu, protože stávající tepna městem se rozšiřuje a nestačí to. I úsek Berrechid - Tit Mellil je jižně u Casablanky a má za cíl odlehčit paralelní dálnici a cestování přes město dle směrů jízdy.

Pro lepší představu jak vypadá dálniční síť Maroka přikládám mapu z google, kde je vidět umístnění hlavního tahu Casablanka - Rabat. Maroko je tedy prakticky u konce I. dálničního plánu; zbývá posledních cca. 30 km Ber. - T. Mellil.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 290.62 KiB | Zobrazeno 2629 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.11.2017 12:36:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Maroko bude muset něco udělat s bezpečnostní silničního provozu. Za posledních 5 let je zde trvalý značný nárůst dopravní nehodovosti. Je sice cítit investice do dálnic, rychlostních silnic a zpevňování silnic v tom ohledu, že se zlepšuje dostupnost regionů a snižují se zápchy, ale i to mimo velkých měst, kde nové silnice nestačí, protože se citelně zvyšuje motorizace. Ostatně již se tady i montují automobily. Motorizace se za dekádu 2x na 4 mil. vozidel. Hlavně ale mladší řidiči téměř zcela ignorují zásadní pravidla silničního provozu a vykazují 2x větší riziko než starší.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.4.2018 16:26:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 852
Příspěvek Re: Maroko
Není to sice zpráva týkající se dálnic, ale určitě sem také patří. Na konci letošního roku by měla být v Maroku otevřena první vysokorychlostní železnice v Africe. Jedná se úplně novou trať o délce 183 km z Tangeru do města Kenitra, která je stavěná na rychlost 320 km/h a modernizaci 137 km trati z Kenitry do Casablanky, po které se bude jezdit 220 km/h.

https://www.railwaygazette.com/news/new ... r-end.html


30.7.2018 20:59:33
Profil
 

Příspěvky: 477
Bydliště: WalMez
Příspěvek Re: Maroko
To mi silně připomíná ČR Praha -> Brno 200km Brno-> Ova 150km... Maročanů je sice 3x více než Čechů, jejich HDP je ale čtvrtinové. Ta trať je už zaznačená na mapy.cz


31.7.2018 13:24:51
Profil
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Patří, pravidelně se tady o tom píše již od roku 2011 tady sem tam zmínka o rozvoji TGV byla.

v rámci rozvoje dálniční sítě, kde 1. fáze je prakticky dokončená (téměř, platí napsané v tématu), tak se připravuje 2. fáze s plněním do roku 2030 (i to je platné v rámci tématu, ale stále se na tom pracuje + řeší se možnosti financování), v každém případě je ten seznam připravovaných dálnic 2x delší za poslední rok, co souvisí i se zkoumáním skutečné motorizace, dopravních schématů a rozvoje státu včetně rozvoje ekonomiky atd.

    D'autre part, le Ministère est en train de mettre à jour le 2ème Schéma d’Armature Autoroutier National (SAAN2) à l’horizon 2030 qui vise à doter le Royaume de nouvelles lignes autoroutières reliant :

    Marrakech et Pôle Meknès- Fès en passant par Beni Mellal et Khénifra ( 470 Km);
    Autoroute continentale Casablanca - Rabat ( 60 km);
    Pôle Meknès-Fès et Pôle Tanger-Tétouan (230km) ;
    Oujda et les frontières algériennes ( 22 km) ;
    Berrechid et Bir Jdid ;
    Safi
    et Marrakech ;
    Voie de contournement du Grand Agadir ;
    Liaison des villes de Ouarzazate et d’Errachidia au réseau autoroutier.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.9.2018 17:48:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Tento příspěvek obsahuje informace k přečíslení silnic, pár informací ke stavu hospodářství a další údaje kolem dálniční sítě. :arrow:

Tak Maroko již nejen že před pár lety přečíslovalo dálniční síť, ale letos i silniční síť jako takovou. Tohle mám nejradši, když se stát, který má dobrý koncept rozhodne naplno budovat a poté doplnit kostru, ale změní číselně značení silnic a dálnic. Probíhá to všude, tohle není vůbec ojedinělý případ, ale pro toto fórum je to dodatečná komplikace, takže jen ve zkratce: dopsal jsem tuto novinku do úvodního příspěvku.

Informace o přečíslení dálnic tady je: viewtopic.php?p=126272#p126272

Chronologie zprovoznění bylo již tehdy bez dálničního číslování, takže tam je to bez problémů: viewtopic.php?p=27319#p27319

Média i stát se řadu let vyhýbají číslování; říká se tah ve smyslu velkých měst a poté se doplní úsek a v tomto stylu je i většina příspěvků napsaná, takže nebudu přepisovat obsah ve vláknu.

Síť státních silnic byla přečíslená v 05/2018 a zde je seznam.

http://www.sgg.gov.ma/Portals/1/BO/2018 ... 155624-277

I nadále probíhá vypracování dálničního plánu číslo 2 a stejně tak plánu rozvoje státních silnic číslo 2. Řeší se hlavně financování. Je nutno si uvědomit, že dálniční společnost ADM je vlastněná kralovským fondem a ADM je na stávající rozsah sítě a výběru mýta tak akurát zadlužená a tedy na další investice stávající kapitál nepostačuje. Uvažuje se o odprodeji části ADM, ale i o dalších řešeních jako je navýšení státních výdajů do investicí, ale prozatím je úspěchem i to, že se navyšují za dekádu dozadu státní investice do ostatních silnic a dalších částí dopravy. I proto nejsou aktuální informace ani na vládních stránkách.

ADM informovala, že klesl počet volání na nouzovou linku 5050 o -17% díky kampaním zaměřeným na bezpečnost provozu. A zároveň 4.10.2018 projelo po bezmála 1800 km dálniční síti historicky rekordní počet vozidel a to až 510.000.

Vládní dluh je od roku 2013 na přibližně stejné úrovni kolem 63% HDP. Bez práce je 9-10% obyvatelstva, přičemž podíl mladých je kolem 28%, což je lepší stav nezaměstnanosti než má mnoho států Evropy. Počet lidí v chudobě klesl z 15% v roce 2001 na 5% v roce 2014. Hospodářství si zachovává stabilitu ve všech segmentech. Stát má i stabilní politické klima.

Údaje k dálniční síti za rok 2017

*síť dálnic se nezměnila oproti roku 2016 a je i nadále v rozsahu 1772 km
*nezměnil se ani rozsah km v parametrech 2x3
*na novou výstavbu směrovalo 11,5 mil. € a na investice do stávající sítě 29,2 mil. €
*financování je zatížené z 80% dlouhodobými úvěry
*provoz vzrostl o skoro +5% a to ve stejném poměru lehkých a nákladních vozidel
*tržby z mýtného jsou na úrovni kolem 247 mil. €, na dirhamy je to ale +7,3%
*mýtné bylo elektronicky zaplaceno 12% podílem
*dlouhodobé priority:
- dobudovat poslední úsek Tit Mellil - Berrechid a završit tak síť na 1800 km s plánem plných prací v 2019
- investovat do moderních technologií a zahustit službami dálniční síť
- finančně stabilizovat ADM
*letos se 57 km mezi Cassablanca - Berrechid rozšiřuje na 2x3 pruhy
*na síti bylo 4823 DN
- počet mrtvých 212
- počet zraněných 1597
*2 nové ČSPH

Nadřazená silniční síť ve vztahu k populaci státu za rok 2016:

60% populace je napojeno na dálniční síť
70% populace je napojeno na dálniční síť nebo síť rychlostních silnic
85% populace má dálniční síť v dosahu 1h jízdy

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.10.2018 10:44:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Nechci tento příspěvek vkládat do předchozího jeho úpravou, protože již tak je toho v něm mnoho, ale jedna důležitá aktualita tady je a tu tady chci uvést. Marocká vláda zveřejnila, že investice do silniční infrastruktury se navýší. :ok: Realizuje se dálniční program a připravuje jeho 2. fáze, realizuje se program výstavby rychlostních silnic (4-pruhy), realizuje se zpevňování regionálních silnic (masivní dlouhodobý program) a realizuje se výstavba nové silnice podél severního pobřeží (dlouhodobý program).

Vláda počítá s tím, že v letech 2018 - 2021 vynaloží do silniční sítě celkem 2,99 mld. USD. To znamená 747,5 mil. USD ročně. V letech 2012 - 2017 byla roční částka na úrovni 694,1 mil. USD a v letech 2008 - 2011 pak na úrovni 533,9 mil. USD. Během dekády tak Maroko dokázalo navýšit čistě vládní výdaje na silniční síť o +40%. A je to vidět. :jidlo:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.10.2018 11:18:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Maroko sice nyní staví minimum dálnic, ale za to realizuje 2 jiné programy: v poradí II. program zpevňování rurálních silnic v délce mnoha tisíc km a dualizaci státních silnic nebo vytížené úseky na nich, čímž vznikají další rychlostní silnice. To značí, že ten rozvoj silniční infrastruktury se tady nezastavuje. Pouze ale dálnice stojí na jiném financování a nezbývá na větší výstavbu dálnic peněz ze státního rozpočtu. V menším rozsahu se ale něco dobuduje. Hlavně se ale staví i různé silniční zkapacitněné tahy včetně tunelů ve větších městech a stejně tak se hodně investuje do železniční a letecké dopravní infrastruktury.

část projektů
Příloha:
mar.JPG
mar.JPG [ 61.77 KiB | Zobrazeno 216 krát ]

Příloha:
mar2.JPG
mar2.JPG [ 61.04 KiB | Zobrazeno 216 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.12.2018 18:42:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz