Právě je 16.8.2018 1:07:46




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Maroko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Maroko připravuje výstavbu 80 km obchvatu kolem města Agadir do formy PPP výstavby :arrow:

    A highway bypass around the Moroccan city of Agadir is to be the subject of a new feasibility study. Building this new highway link would improve transport connections between the north and the south of the country as the existing road links around Agadir suffer heavy congestion and frequent delays, particularly at peak periods. The 80km long highway project would most likely be carried out under the PPP model.

Agadir je napojen na dálniční síť Maroka. Je to město s cca. 420.000 populací.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.7.2017 16:09:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Dálnice Casablanca - Berrechid se rozšíří :arrow:
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 22.91 KiB | Zobrazeno 1959 krát ]

Al Hoceima (na severním pobřeží s asi 0,5 mil. populací i s okolím) dostane v propočtu 65 mil. € na realizaci vícero silničních projektů v celkové délce 170 km.

jedná se hlavně o:

    The road project consists of a 32 km national road linking Targuise and Cala Iris for with an estimated budget of 135 MAD, a 52 km regional road connecting Khlalfa and Issaguenat MAD 160 million, a 19 km provincial road linking Mrika and Bni Hadifa at MAD 40 million, a 13 km provincial road linking Ait Kamra and Al Hoceima at MAD 58 million, a 15 km provincial road linking Moulay Ahemd Chrif and Jebha with a budget of MAD 25 million, and a 14 km provincial road linking Khlalfa and Taghzout at a budget of MAD 25 million.

a dalších 5 menších silničních kontraktů

Dále se realizuje Taza - Al Hoceima Expressway a co je to expresní tah jsem v tématu vícekrát uvedl, takže tento 4-pruh bude dokončený dle informací k 01/2019. Bude mít celkovou délku 148 km.



v provozu je téměř po Rif:



Maroko má téměř ukončenou realizaci dálniční sítě. Připravuje se její nadstavbová část, ale řeší se financování. Stávající situace dálničního podniku ADM je taková, že z příjmů z mýta zvládá splácet úvěry a více se zadlužovat moc nechce. Vláda financovala dálnice minimálně; investuje mnoho peněz do těchto navazujících rychlostních silnic a do asfaltování nezpevněných silnic. Uvažuje se i o formě PPP nebo odevzdání části ADM (některé tahy do PPP systému), ale debata se prozatím neukončila. V každém případě investice do silnic a rychlostních silnic nepolevují a jdou dle plánů s omeškáním v normálním rozmezí; tak jak jinde jsou i zde problémy s přípravou atd., ale ne v takové úrovni jako v ČR/SR.

Marocký král ostře odsoudil teroristický útok v Barceloně a zdůraznil boj Maroka proti mezinárodnímu terorizmu. Útočník pocházel právě z Maroka. Je to tady hodně diskutované téma.

Hospodářské údaje:
*HDP je kolem 100 mld. USD
*růst HDP se pohybuje kolem 2,5-4% za poslední roky
*vládní dluh je poslední roky kolem 64% HDP; před krizí 45-50%
- od krize je státní rozpočet deficitní, předtím vykazoval přebytek
*nezaměstnanost je poslední roky 9-10%
*problémem je nezaměstnanost mladých, která je na úrovni 20-25%
- to ale souvisí i s tím, že marocká populace je celkově mladá
*armádní výdaje jsou kolem 3 mld. USD

Dopravní systém na dálnicích (kamery, informace): http://www.admtrafic.ma/

Již brzo (myšleno v rámci dekády) se bude dát dostat od jihu Maroka až po východní hranici Tunisko/Libye. To před pár lety (myšleno na nějakou tu dekádu) by bylo zcela nemyslitelné. :idea: Rabat - Alžír - Tunis, snad jednou dojde k normálnímu otevření hranic a dostaví se pak i napojení na Tripolis. Napojení dál na Egypt nebo na Západoafrický roh nevidím reálně ani v horizontu dekád v rámci pobřeží Afriky. Možná jednou dojde na spojení Maroka s Evropou, ale taky to nevidím moc reálně v období nejbližších desetiletí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 21.1.2018 15:48:42, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



19.8.2017 9:34:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Dálniční společnost ADM již vyčlenila 366,8 mil. USD pro výstavbu posledního dálničního úseku ze sítě 1.800 km Berrechid - Tit Mellil. Začátek výstavby se oddaloval z finančních důvodů a zaostalé přípravy. Masivní výstavba dálnic v rámci stanovení základní kostry tak finišuje, ale Maroko buduje další rychlostní silnice, okruhy kolem měst, přidávají se nové jízdní pruhy na nejvytíženější úseky dálniční sítě a mezitím se připravuje II. dálniční plán i s jeho financováním. To jsem tady již opakovaně psal.

Zároveň Maroko připravuje i zcela novou výstavbu dálnice mezi Casablankou a Rabatem. Její příprava se začala v roce 2016 a ukončení je plánované na rok 2030. Její trasa povede přes Tamesna a bude dlouhá 60 km. Nový okruh jižně od Casablanky povede v blízkosti letiště Benslimane. Jinak řečeno celá oblast mezi těmito městy je stále více zastavaná a nepomáhá ani rozšiřování stávající dálnice. Ostatně se buduje i obchvat Rabatu, protože stávající tepna městem se rozšiřuje a nestačí to. I úsek Berrechid - Tit Mellil je jižně u Casablanky a má za cíl odlehčit paralelní dálnici a cestování přes město dle směrů jízdy.

Pro lepší představu jak vypadá dálniční síť Maroka přikládám mapu z google, kde je vidět umístnění hlavního tahu Casablanka - Rabat. Maroko je tedy prakticky u konce I. dálničního plánu; zbývá posledních cca. 30 km Ber. - T. Mellil.
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 290.62 KiB | Zobrazeno 1372 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.11.2017 13:36:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Maroko
Maroko bude muset něco udělat s bezpečnostní silničního provozu. Za posledních 5 let je zde trvalý značný nárůst dopravní nehodovosti. Je sice cítit investice do dálnic, rychlostních silnic a zpevňování silnic v tom ohledu, že se zlepšuje dostupnost regionů a snižují se zápchy, ale i to mimo velkých měst, kde nové silnice nestačí, protože se citelně zvyšuje motorizace. Ostatně již se tady i montují automobily. Motorizace se za dekádu 2x na 4 mil. vozidel. Hlavně ale mladší řidiči téměř zcela ignorují zásadní pravidla silničního provozu a vykazují 2x větší riziko než starší.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.4.2018 17:26:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 748
Příspěvek Re: Maroko
Není to sice zpráva týkající se dálnic, ale určitě sem také patří. Na konci letošního roku by měla být v Maroku otevřena první vysokorychlostní železnice v Africe. Jedná se úplně novou trať o délce 183 km z Tangeru do města Kenitra, která je stavěná na rychlost 320 km/h a modernizaci 137 km trati z Kenitry do Casablanky, po které se bude jezdit 220 km/h.

https://www.railwaygazette.com/news/new ... r-end.html


30.7.2018 21:59:33
Profil
 

Příspěvky: 437
Bydliště: WalMez
Příspěvek Re: Maroko
To mi silně připomíná ČR Praha -> Brno 200km Brno-> Ova 150km... Maročanů je sice 3x více než Čechů, jejich HDP je ale čtvrtinové. Ta trať je už zaznačená na mapy.cz


31.7.2018 14:24:51
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz