Právě je 19.11.2018 4:52:05




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Afrika všeobecně + seznam států 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11325
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afrika všeobecně + seznam států
Právě naopak, podporuje se tím mobilita lidí v rámci jednotlivých států a růst HDP a tedy i životní úrovně. To financování infrastruktury směruje k pozdvižení životní úrovně tak, aby se právě omezila migrace. Ta by byla několikanásobně větší, kdyby tam ten rozvoj nebyl. Dalo by se bavit o dluhu za kolonie, protože to co někdo nazývá investicemi v koloniální éře bylo hlavně o dovozu levných surovin a tovarů odtud a obracení na svojí víru a názory, což ta Čína nedělá. Bavit se dá o tom kdo tam co staví, ale dnes je tak veliká globalizace, že všichni staví všude. A problém migrace do EU snad není Středozemní moře, tak když už tak Asie, která je s Evropou propojená i po zemi. Tady absentuje jednotná ochrana hranic a rozbitá hranice v severním pásu Afriky, ale to jsou zase politické debaty. Pokud by se ubrala debata tím směrem na migraci z Afriky a že EU to tím financováním toho rozvoje v Africe jen podporuje, tak to přesunu mimo této sekce, protože tady se prioritně věnujeme stavbám jako takovým a to ostatní je pouze doplňkem. Migrace ale zůstane problém všude: lidé utíkají i do USA a pak i do Kanady. Nelze tomu nijak zabránit a to na hranicích mnoha států Latinské Ameriky je armáda i policie. Migrační vlna směruje logicky i do EU. A bude to horší bez ohledu na to zda EU vynaloží pár stovek mil. € na nějakou infrastrukturu někde. Nedá se do toho počítat všechno, protože často je to zájem bývalých států, které ty kolonie budovali a část států je na tom ekonomicky dobře a tam zas ty peníze jdou ve formě úvěrů, takže na tom EU vydělává a to hned 2x, protože tam nejen část financuje, ale pak i staví. Já jsem třeba potěšen, že se to cestování zlepšuje a vylepšuje, ale stále to ještě není zas až tak snadné jak jste to napsal. A to ani v jednom směru, potrvá to ještě tak 15 let, když ty tahy opravdu budou souvisle zpevněné a ani nebudou všude v dálničních parametrech. Všude = myšleno sever - jih, pobřeží dokola atd. Když by EU chránila vlastní hranice lépe než dnes a netolerovala a hlavně nedotovala 3. sektor v rámci jeho spolupráce s převaděčskými organizacemi a tedy když by tento sektor nepodporoval obchod s lidma, tak by se ušetřilo mnohem více peněz než co EU vkládá do infrastruktury v Africe. S migrací bojuje každý vyspělý stát v rámci demokracie a to i Austrálie. Jde ale o to jaká je legislativa a oblast bezpečnostní. Zrovna ta Austrálie se s nima nemazlí, na několika státech v Oceánii jsou tábory, které Austrálie financuje. To je cesta jak migraci bránit. A paralelně s tím rozvíjet ty jednotlivé státy. Dnes má každý člověk pomaly i mobil a internet, takže vidí jak se žije jinde. Vidí to všichni v těch chudých státech. Ale to zas souvisí i s tím jaká je neochota evropských, amerických a dalších firem v těchto státech platit daně a jak se to obchází. Pak ty zaostalé regiony nemají peníze na sociální rozvoj. Je to těžké i se o tom bavit, ale tady bych se opravdu držel toho, že se bavíme prioritně o stavbách, nikoliv o politice nebo migraci. A vzhledem ke změnám klimatu ta migrace ještě zesílí. Ale to bude i problém Evropy samotné, vždyť za dekádu bude mít mnoho evropských měst problém s vodou.

Většinu staveb financuje Čína. Hlavně čínská EXIM banka. Ta ale financuje i stavby v Evropě. A nejen. Po ní následují arabské fondy jednotlivých států Perzského Zálivu. Třeba marocké dálnice finančně buduje hlavně Kuvajt. EU dává peníze, ale v rámci regionálních rozdílů a to na zpevňování státních silnic. To jsou miliony €. A většinou 1-2 projekty na 1 stát na 5-7 let. Pokud jdou peníze z EU na dálniční tah, tak je to většinou úvěr, například z EIB. Ale pak pozor na to, že třeba Reunion je sice v Africe, ale je to součást Francie. A tam se staví dálnice řadu let a stojí to obrovské peníze a jdou i z té Evropy. Pak je velikým sponzorem Japonsko, jejich agentura JICA. A ta dává jak granty a dary, tak i úvěry. Ale významné postavení tady mají i Světová banka, Africká rozvojová banka atd. Ta první financuje projekty v přípravách, ta druhá pak i výstavbu samotnou. Když ten stát hospodářsky zesilní, tak jde o vazby jaké má. Mnoho afrických států omezuje čínskou expanzi. Čína nestačí dost často plnit závazky včas, evropské společnosti jsou na tom naopak. Pak jde o výhodu, že časem jde méně peněz na výstavbu i z těch úvěrů, protože to zvládají tamní národní zdroje a místní banky, ale staví to nadále třeba evropské firmy. Pak zde částečně působí brazilské firmy a tedy i stát Brazílie sám no a to samé USA (třeba přes Bechtel). Nejedná se o dary pro ty vlády a když tak opravdu jen jako pomoc pro stát zničený občanskou válkou a podobně. Protože je to zdroj nerostních surovin - v mnoha případech. Evropa na to jde diplomacii a systémem, že rozvoj států zajistí jejich větší klid, Čína k tomu přistupuje hospodářsky pro vlastní potřebu: nerostní suroviny, Japonsko k tomu přistupuje obchodně (rychlejší doprava tovaru a obchod sám pro výrobu umístněnou mimo Japonska kvůli emisím) a USA k tomu přistupuje z vojenského hlediska (mít dosah, ekonomický dosah a i vojenský dosah - bezpečnostní oblast, na vyspělé regiony Afriky). V podstatě tam staví tuto infrastrukturu celý svět. Ale stejně tak se dá podívat jak se staví infrastruktura v EU. A stejně tak by mohl západ EU namítnout, že výstavba infrastruktury v té východní a do té východní vlastně urychlí přesun obyvatelstva na západ. Ale to si kdysi západ ošetřil pracovním zákazem z daných států, ale to je rovněž mimo.

Z hlediska té severní hranice je nejblíže Maroko. Tento stát ale opravdu vlastní hranice chrání. Je to stále obtížnější, ale chrání. A z té severní Afriky je jen jeden stát, který nemá dosah ani za hlavní město a jednoduše je to mafie. A tady je zcela jedno v jakém stavu je infrastruktura napříč Afrikou. Tady se rodina poskládá a jede se. A jede se po bahně, ale jde se i pěšky. Dostat se až na ten sever je obtížné. Mnoho lidí se tam ani nedostane, protože se nedostanou přes jiné státy. Není to zas až tak snadné. A EU vynakládá více peněz na vzdělávání, nemocnice a zdroje pitné vody. USA pak dotují léky třeba na HIV. A Čína pak opravdu vkládá veliké částky do výstavby silnic, dálnic a i železnic. USA pak i do přístavů, ale to samé i Japonsko. To se zas věnuje více koridorům. A takhle by se to dalo rozdělovat ještě hodně, ale opravdu hodně dlouho. Většina těch peněz je ale ve formě úvěrů a většina nových dálnic a okruhů, ale i mostů 2x2 a více pruhů v hlavních městech Afriky je zatíženo výběrem mýta. A drtivá většina obyvatel Afriky nemá za cíl odcházet pryč. Když i odejdou, tak jsou to "pouze" sousední státy. Když někde vypukne válka, tak nemají co jiné dělat. Mnohem větší exodus se děje z Balkánu do západní Evropy, než z Afriky samotné do Evropy. Problémem není Afrika, ale Asie. A její územní propojenost s Evropou. Populační exploze je pak na obou kontinentech až na to, že v rámci Asie je část velmi bohatá (Perzský Záliv) a část leží na ostrovech nebo ve vzmáhající se oblasti (JV) a na obou kontinentech je zanedbaná infrastruktura jako celek, ale to už se zas přelíná.

Tak bych to viděl já.

Pokud se debata udrží v mezích dopravních staveb, tak tu zůstane.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.11.2018 23:17:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11325
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Afrika všeobecně + seznam států
Na 1. straně se věnuji trans-africkým dálnicím/silnicím. Jejich kostra byla zadefinovaná v roce 1971, kdy vznikl úřad pro dohled nad jejich realizací. Od projektů po výstavbu včetně financování. Bohužel, ale pro dnešní dobu je v provozu jen jediný tah z těch 9 tras a to tah číslo 5 Dakar (Senegal) - N´Djamena (Čad) v délce 4.500 km. Není samozřejmě v dálničním provedení, ale je to souvislá silnice, která se neustále vylepšuje a část trasy bude i v dálničních parametrech. K tomu si stačí projít příslušné státy.

Nejblíže k dokončení dalšího tahu a to pro změnu v podstatné části z hlediska délky i v dálničních parametrech je číslo 1, severní pobřežní tah, ale stále ještě chybí některé i když krátké úseky na hranicích s Libyii a to pro problémy v Libyii a i v ní samotné se toho moc nestihlo postavit, i když plán již byl, smlouva s italskými firmami rovněž.

Proč to píšu? Keňa a Nigérie se totiž pokoušejí výrazně posunout dopředu tah číslo 8, což je asi 6.000 km spojení měst Mombasa a Lagos. Keňa i Nigérie jsou v rámci oblastí silné hospodářské státy a zároveň je keňská politička jmenovaná do pozice osobité vyslankyně Africké Unie a toto si dala jako jednu z priorit. Obeznámila ale všechny, že na tuto silnici bude navazovat dalších 60.000 km silničních napojení v rámci jednotlivých států, měst v dosahu trasy a dalších důležitých hospodářských středisek. Tak uvidíme jak se to posune, protože je fakt, že východní a JV Afrika nemá spojení se západní Afrikou. Já jako problém vidím trasování přes politicky i bezpečnostně nestabilní DRK a potažmo i Středoafrickou republiku, která je velmi zaostalá a nevím kde a jak by mohla tento tah realizovat, i když právě napojení na tak klíčový tah by státu ve vnitrozemí zcela jistě dopomohl k rozvoji. Jinak Keňa, Uganda, Kamerun i Nigérie rychlostní tahy budují a mají i v provozu. To je nutno doplnit, že i když absentují trans-africké tahy, tak na národní úrovni mnoho států Afriky má vybudované kvalitní rychlostní tahy a do odlehlých regionů se budují i zpevněné silnice. Ten pokrok na kontinentu je. Problémem jsou konflikty a války a tím pádem zhoršené vzájemní vztahy a tedy často komplikované hraniční přechody, které buď absentují (nedá se projet, chybí mosty atd.) nebo jsou hranice dokonce uzavřené.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.11.2018 19:24:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz