Právě je 21.3.2019 2:28:40




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Uganda 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
New Nile Bridge ve městě Jinja byl v pátek odzkoušen zátěžovým testem: 26 naložených nákladních vozů

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Celkové náklady na most se pohybují kolem 125 mil. USD. Z 80% je financovaný grantem a úvěrem z Japonska. Jeho výstavba zpomalila v minulých letech když v 03/2018 došlo k navýšení úvěru z jap. agentury JICA ve výši skoro 40 mil. USD, aby se most dal dobudovat. Nahradí stávající a nevyhovující most z roku 1954. Jinja je 2. největší město v Ugandě a ostatně se plánuje budovat i 2. dálnice v zemi s názvem Kampala - Jinja Expressway v celkové délce 95-96 km v různých parametrech, o čemž tady pravidelně píšu rovněž. Jsou to základní silniční projekty: Kampala - Entebbe Expressaway (v provozu), New Nile Bridge Jinja (téměř v provozu), Kampala Northern Bypass (v provozu na 1+1 i 2+2/2x2 a nyní se dostavuje na 4-pruh v celé délce), Kampala - Jinja Expressway (soutěží se, formou PPP) a mezičasem vznikají nové rychlostní silnice kde Kampala je centrum a na různé směry pokračují kratší tahy. To vše je základem pro ekonomický rozvoj státu a poté ale paralelně se stejným významem probíhá výstavba nových silnic I. třídy, nyní již v délce 3000 km a staví se dál, přičemž se budují i další obchvaty a dokonce i 4-pruhové obchvaty jako třeba obchvat Mbarara.

Tyto projekty, které jsem výše uvedl se staví nebo připravují a jsou v provozu za pouhých 10 let. Protože letos je to 10. rok co existuje sformovaný státní silniční úřad UNRA. Ten ještě navíc modernizuje a buduje i lodní linky včetně zajištění jejich provozování. Pro africkou zemi, kde Uganda je takový prostředek stavu afrických zemí je velmi těžké rozvíjet ekonomiku a zajistit normálnější život pro miliony lidí a dokázat budovat silniční infrastrukturu, bez které ale rozvoj zaostává. Je to běh na desítky let a vyžaduje si dlouhodobou a neustávající přípravu, novelizaci zákonů dle vývoje a zajistit stále větší peníze pro stále větší náklady na výstavbu a údržbu vzhledem k rostoucí životní úrovni, vyšších mezd, lepších norem a materiálů atd.

Nyní pomalu končí projekty, které jsem dlouho ukazoval jak probíhají, ale zanedlouho nastoupí ty další, které tady mají další prostor do minulosti do příprav a i prostor pro výstavbu, když se již tendrují. O tom by se dalo psát velmi dlouho.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.9.2018 11:48:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
stálo to za to 8-)

několik přehledů k silniční síti UNRA:
Příloha:
Poznámka: a to jsou některé projekty
DpIVRQ0XoAA78AN.jpg
DpIVRQ0XoAA78AN.jpg [ 134.09 KiB | Zobrazeno 2077 krát ]

Příloha:
Poznámka: některé lodní linky ve správě UNRA
DpDCwSyWkAAz2zS.jpg
DpDCwSyWkAAz2zS.jpg [ 133.06 KiB | Zobrazeno 2077 krát ]

Příloha:
Do-EifhX0AA93wp.jpg
Do-EifhX0AA93wp.jpg [ 97.02 KiB | Zobrazeno 2077 krát ]

Příloha:
Do-CbumW0AAsBse.jpg
Do-CbumW0AAsBse.jpg [ 116.71 KiB | Zobrazeno 2077 krát ]

pro zajímavost je zde nové simulační centrum pro výuku kvalifikovaných dělníků:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.10.2018 18:03:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
sledovaná stavba ve vlákně

Nový most ponad řeku Jinja v druhém největším městě Jinja na silnici A 109 mezi Jinja a Kampala je od 17.10. v provozu. :P Stavba se do provozu odevzdala doslovně se slavnostním ceremoniálem počas celého dne až do noci, kdy se konal i ohňostroj.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.10.2018 19:21:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Bezpečnost v Ugandě. Musím to rozepsat pro lepší pochopení.

Jistě si jde všimnout, že na mnoha záběrech je vidět masivní ochrana jednotlivých lidí a to rok co rok a poslední rok snad nejvíce. Úředníků, ministrů a tedy nejen prezidenta. Uganda populačně roste, největší podíl nárůstu je v hlavním městě a tady je i největší podíl vytvářeného HDP. Silnice se budují po celém státě, dálniční síť se vytváří jako jednotlivé krátké radiály od hlavního města a kolem něj. To postačuje pro provoz jako takový kromě spojení s druhým největším městem Jinja pro slabo rozvinutou síť železnic. Silnice Kampala - Jinja je po renovaci, včetně její obcházkové trasy, ale přeplněná je i ta, protože je to jedna šnůra nákladních vozů, a i proto se tady již tendruje cca. 100 km dálniční tah. Kampala jakožto hlavní město má agendu spravovanou přes tzv. KCCA. Všechny tyto skratky a fakta jsou k dispozici v tomto vlákně, při hledání naleznete. Kampala je de facto tvořená asi 1.000 městeček a vesnicemi. Autíčko google již celou Kampalu s okolím nafotilo. Chybí ale nové dálnice a hlavní silnice, ale některé tady jsou. Co je ale vidět dál je i relativní chudoba. Nezpevněné ulice, chybějící kanalizace na nich. To všechno se plánuje dobudovat. Jen to zahušťování populací je rychlejší než ty plány.

V Ugandě narůstá poslední roky počet vražd státních představitelů, ale i turistů. Tento a minulý rok došlo dokonce k vraždám vysoce postavených politiků, členů samosprávy, policistů a i k několika vraždám turistů. Ugandský nárůst populace vede i ke zvýšené míře kriminality. Pozadu je i silniční policie, která nestačí na všechny úlohy jaké jsou běžné v našem prostoru. Ještě začátkem roku vládní správa uváděla, že všechny ministry, poslance, prezidenta a vysoce postavené státní úředníky chrání něco kolem 3.500 strážců, policistů, vojenských policistů a pracovníků bezp. agentur. Nárůst za 7 let o 1.100. Přitom o bezpečnost v hlavním městě pro miliony žijících a pracujících se stará dalších pouhých 3.500 policistů a strážců. Prezident Museveni před měsícem avizoval, že Uganda zesílí ochranu hlavního města o 24.000 lidí. Každá vesnice bude mít policistu, vytvoří se místní hlídky ve formě domobrany, policisté budou více vidět. Kromě toho se budou instalovat kamery a to jak dopravní tak pro monitorování veřejných prostorů. Prezident uvedl, že se musí zabránit tajemným vraždám (vrahové jsou často na motorkách a doposud se je nepovedlo ani jednou chytit) a zákony musí platit pro všechny. Prezident rovněž uvedl, že investice do vnitřní bezpečnosti jsou dlouhé roky velmi nízké stejně jako investice do armády, aby vláda mohla investovat do opatření, které zvedají hospodářský růst a podporuje se sektor vzdělávání. Aby zmizela stará Uganda, která byla právě známá represemi proti obyvatelstvu, ale nyní je čas to změnit. Je to po více než 2-ročních protestech obyvatelstva hlavního města, aby vláda něco udělala s bezpečností situací v hlavním městě. Na zesílení pocitu bezpečí se často na veřejné akce nasazuje armáda a stalo se tak i při otevírání posledních velikých silničních novostaveb. Uganda sice vybudovala novou protiteroristickou jednotku, ale ta chrání de facto jen konvoj prezidenta. Ten se totiž přesouvá po krajině převážně jen autem. Z hlediska vyšetřování vražd policistů a představitelů státní správy šlo v několika případech o rušení obchodů blízko silnic, když vzniklo nařízení o ochranní zóně kolem silnic. V případě 4 turistů z EU se v 1 případě uvažuje o infarktě a v 1 o vraždě z nenávisti, kdy měl turista údajně jinou sexuální orientaci. Od 03/2018 tak platí zvýšený dohled policistů na letišti v Entebbe, s i-pracovníky, kteří příchozí varují před místními zvyklostemi a mnoho hotelů a centrálních nákupních míst zesílilo strážní služby. Problémem jsou navazující ulice a odlehlejší ulice a celé bloky hlavního města. Výsledky se ale nedostaví ihned, protože i rozšíření počtu strážců a policistů o 24.000 potrvá 1 rok.

Samosprávní jednotka KCCA má třeba k dispozici již 30 strážců. Nárůst o 100%.
Státní silniční úřad UNRA to samé jako KCCA.
Nejvyšší soud to samé jako KCCA.
80 soudů má ochranu zajištěnou s dalšími 560 policisty.
...

Uganďané dovedou být velmi agresivní při způsobení dopravní nehody. Stejně tak jsou agresivní řidiči nákladních vozidel, když se na váhách zjistí přetížení. Agresivní jsou taxikáři a to jak vůči úřadům, které po nich vyžadují již licence tak po turistech, když si často vyptají jinou částku a turista není ochotný zaplatit. I proto je do jisté míry obvyklé zapojení policie a armády při různých akcích včetně ochrany vážících míst nebo když tyto akce jsou realizované. Začátkem tohoto roku se v hotelích našli 4 mrtví turisti z Evropy: Němec, Švéd, Fin a Belgičan. Během roku došlo k dalším incidentům zastřelených představitelů bezpečnostních sborů a politiků.

Je to africký průměr, ale píšu to, abych tím doplnil obraz života. Uganda byla ale doposud považovaná za jednu z bezpečnějších zemí a prezident Museveni se rozhodl vyhlásit zločinu válku. Společně s tím se posilní postavení a práva bezpečnostních složek.

Je to jen 1 rok dozadu, kdy byl prezidentský konvoj zastaven demonstranty z řad taxikářských společností ohledně poplatků za licence:



Čekala ho přitom 4h cesta do města na východě s hranicí s Keňou. Málem tehdy došlo ke srážkám obyvatelstva, protože ostatní obyvatelé se začali shromažďovat kolem okolních ulic a chtěli napadnout protestující taxikáře, kteří nakonec dostávají ochranu a museli se rozejít domů. Museveni nastartoval proces demokratizace, upustil od masivního zbrojení a nekonečných válek, ukončil občanskou válku, nastartoval investice a obnovil důvěru zahraničí, ale poslední roky se říká, že již není tak silný jako kdysi a v samotných bezpečnostních složkách dochází k hádkám o to, která má mít větší vliv. I proto je v jeho konvojích vidět vícero typů těchto složek. V první polovině roku ale provedl několik organizačních změn a nyní tedy Uganda zesílí ochranu obyvatelstva posilněním vnitřní bezpečnosti. Prvně od doby, kdy vládne a to je od roku 1986 za podpory západu. Vládne s demokratickým volebním systémem, kdy dostává stále dost hlasů, i v posledních volbách 56%. Prezident je za vývoj státu nejvíce odpovědný vzhledem k tomu, že Uganda je prezidentská republika.

Osobní poznámka: třeba já jakožto poradce prezidenta pro rozvoj silniční sítě a systém výstavby infrastruktury a poradce oddělení řízení UNRA mám běžně od příletu na letiště k dispozici 3-4 vozidla v rámci přesunů k hotelu s tím, že jsou hotely, které mají opravdu i ploty a strážní službu 24h. A pak při jakémkoliv přesunu do některých institucí je to stále o 2-4 vozidlech. Když se pak jedeme podívat na některé stavby, tak vzhledem k tomu, že to je již vícero státních úředníků, tak jede kolona s 8-12 vozidly. V Maroku to je na 1/4 úrovni. V JAR na stejné úrovni. V Keni pak na stejné úrovni. Má to tedy daleko od "běžných států", kdy stačí 1 vozidlo.


Dále, tady je rozpočet pro rok 2018/2019 s výhledem až do 2022/2023

https://csbag.org/wp-content/uploads/20 ... -23-13.pdf

*strana 61 je UNRA, cíl pro tento rok je mít 85% zpevněných silnic v dobrém stavu a 75% nezpevněných se zajištěním kvalitní údržby (celoroční sjízdnost), nárůst o +5% pro každý segment, prozatím je to určeno jako strop
*KCCA, správa Kampaly měla v roce 2017 stav zpevněných ulic dobrý jen ze 6%, pro tento rok je cílem 21%

Výdaje UNRA jsou asi 3x větší než je celý rozpočet pro spravedlnost, policii, věznice a ministerstvo vnitra. Bezpečnost státu se zlepší i tím, že se meziročně vypracuje 6x více zpráv z tajných služeb a bude větší monitoring z hlediska statistik a stavu, aby se dala vypracovat strategie posílení pocitu bezpečnosti. Rozpočet s tím počítá a je o 40% větší, sám o sobě pak činí 1/3 výdajů UNRA. Armáda tak bude mít i nadále největší vliv na zajištění chodu státu. Museveni se obává, že pokud by tomu tak nebylo, tak by hrozil další státní převrat nebo jiný nepříznivý stav. Ministerstvo obrany bude mít více peněz pro absolutně všechny oblasti fungování. Tady ale dodám, že Uganda má v rámci regionu 2. nejlépe vyzbrojou armádu a pomáhá udržovat bezpečnostní situaci v problémovych státech od Somálska dál na jih dle potřeb ve spolupráci s Keňou.

Rozpočet UNRA bude v tomto roce téměř identický. Tedy udrží se masivní investice. Ale nebude již ještě větší, protože pozornost se bude soustředit po letech na hlavní město, kde se musí posílit financování veškeré technické infrastruktury.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.10.2018 12:19:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda získala úvěrový příslib na výstavbu 2. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Jinja v délce 95 km. Úvěr hodlá poskytnout Africká rozvojová banka a to ve výši 229,5 mil. USD. Náklady na projekt se odhadují kolem 1,5 mld. USD, přičemž je to možno dohledat v rámci celého vlákna i s parametry. Tato trasa se již tendruje a výstavba proběhne formou PPP. Trasa nové dálnice spojí hlavní město s 2. největším a zároveň je součástí koridoru, který napojí Ugandu na přístavní město Mombasa v Keni a zároveň projde přes Nairobi. Na Ugandu se dále napájí další státy. Nairobi - Mombasa je zase dohledatelná nová rychlostní silnice v Keni. Samotný přístav Mombasa se rovněž prohlubuje a v rámci města Mombasa se staví vícero obchvatů. To samé v rámci Nairobi a Kampaly, takže všechny tyto uzly budou dobře průjezdné. Zájem o výstavbu Kampala - Jinja jeví vícero velikých stavebních firem z celého světa. Nairobi - Mombasa postaví v celé délce Bechtel.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.11.2018 11:11:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
sledovaná stavba v tématu

minulý týden prezident odstartoval začátek výstavby tzv. Kampala Flyover :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

začátkem měsíce prezident odstartoval upgrade štěrkové silnice na zpevněnou a to Masaka - Bukakata v délce 41 km, přičemž práce potrvají 36 měsíců. Je to v Centrálním regionu, pod Kampalou. Financování přes OPEC fondy na základě smlouvy z ještě roku 2012 i s Arabskou Bankou pro Hospodářský Rozvoj v Africe. :arrow:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.12.2018 17:45:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
V 12/2018 ještě prezident země odstartoval i výstavbu 78,5 km dlouhé silnice Rukungiri - Kihihi - Ishasha/Kanungu Road. Projekt byl připravený v roce 2016, poté se zajišťovalo financování a mohlo zahájit tendrování a nyní se tedy staví. V současnosti je nezpevněná, v několika úsecích vysypaná pouze štěrkem. Je to na JZ země, napojí se na DRK. :idea: Práce potrvají 3 roky, do roku 2021. Vláda získala na výstavbu úvěr z Africké Rozvojové Banky.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.1.2019 19:36:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
novinky z plánované stavby Kampala - Jinja Expressway :arrow:

z 8 zájemců bylo ke konci 12/2018 vybráno 4 a to:

*China Communications Construction Company Ltd a China First Highway Engineering Company Ltd;
*KJ Connect (+ Vinci Concessions jak lídr);
*Strabag/ICITAS/EGIS/AIIM/STOA kde Strabag je lídrem;
*CCKS Consortium (China State Construction Engineering Corporation Ltd, China Wu Yi Co. Ltd, Korea Expressway Corporation and SK Engineering and Construction).

UNRA nyní požádá všechny zájemce o dodání detailních nabídek k technickému zhotovení a financování veledíla. Výběr vítěze má trvat do konce roku. :idea:

Proces je vysoce transparentní: v komisi jsou kromě státních orgánů přítomní i zahraniční z vícero rozvojových bank a představitelů EU.


jedna z ukážek jak UNRA za dekádu pracuje:

Masaka - Mbarara Road :arrow:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.1.2019 19:22:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Výstavba silnice Bumbobi - Lwakhakha v délce 44,5 km u hranic s Kení napředuje slibně. Výstavba se začala v 11/2014 a ukončí se letos.

Obrázek

V rámci tzv. Critical Oil Roads se buduje třeba i tah Hoima - Butiaba - Wanseko v délce 111 km v oblasti Albertine:

Obrázek

další novinky:

Ve městě Hoima se zahájila výstavba velikého hospodářského parku: Kabaale Industrial Park. Vznikne tady rafinérie, mezinárodní letiště, exportní areál; základna petrochemického průmyslu. Ve městě žije kolem 110.000 obyvatel. V dosahu města leží kolem 3 mld. barelů ropy.

Obrázek

Stát buduje novou úřednou budovu pro vícero státních institucí. Sníží se tak výdaje států z placení nájmů:

Obrázek

Veliká solární elektrárna. Kabulasoke Solar Power Park s výkonem 150 MW. Pilotní elektrárna, která mj. dala práci 300 lidem.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.1.2019 19:11:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
ještě další záběry na výstavbu silnice Hoima Wanseko Butiaba (111 km, oil roads - nezpevněná silnice bude po novém asfaltka s mostními objekty, v nákladech 140 mil. USD), práce potrvají 36 měsíců od roku 2018 :arrow:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.2.2019 18:44:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11981
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Bumbobi - Lwakhakha (44,5 km) - na hranicích s Keňou se dokončila kvalitní silnice :arrow:

Bumbobi je předměstí Mbale, kde žije kolem 100.000 obyvatel. Od Mbale dál na jih a poté na východ tak, že silnice objíždí národní park Mount Elgon.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.3.2019 0:59:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz