Právě je 17.9.2019 6:13:45




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 145 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Uganda 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
New Nile Bridge ve městě Jinja byl v pátek odzkoušen zátěžovým testem: 26 naložených nákladních vozů

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Celkové náklady na most se pohybují kolem 125 mil. USD. Z 80% je financovaný grantem a úvěrem z Japonska. Jeho výstavba zpomalila v minulých letech když v 03/2018 došlo k navýšení úvěru z jap. agentury JICA ve výši skoro 40 mil. USD, aby se most dal dobudovat. Nahradí stávající a nevyhovující most z roku 1954. Jinja je 2. největší město v Ugandě a ostatně se plánuje budovat i 2. dálnice v zemi s názvem Kampala - Jinja Expressway v celkové délce 95-96 km v různých parametrech, o čemž tady pravidelně píšu rovněž. Jsou to základní silniční projekty: Kampala - Entebbe Expressaway (v provozu), New Nile Bridge Jinja (téměř v provozu), Kampala Northern Bypass (v provozu na 1+1 i 2+2/2x2 a nyní se dostavuje na 4-pruh v celé délce), Kampala - Jinja Expressway (soutěží se, formou PPP) a mezičasem vznikají nové rychlostní silnice kde Kampala je centrum a na různé směry pokračují kratší tahy. To vše je základem pro ekonomický rozvoj státu a poté ale paralelně se stejným významem probíhá výstavba nových silnic I. třídy, nyní již v délce 3000 km a staví se dál, přičemž se budují i další obchvaty a dokonce i 4-pruhové obchvaty jako třeba obchvat Mbarara.

Tyto projekty, které jsem výše uvedl se staví nebo připravují a jsou v provozu za pouhých 10 let. Protože letos je to 10. rok co existuje sformovaný státní silniční úřad UNRA. Ten ještě navíc modernizuje a buduje i lodní linky včetně zajištění jejich provozování. Pro africkou zemi, kde Uganda je takový prostředek stavu afrických zemí je velmi těžké rozvíjet ekonomiku a zajistit normálnější život pro miliony lidí a dokázat budovat silniční infrastrukturu, bez které ale rozvoj zaostává. Je to běh na desítky let a vyžaduje si dlouhodobou a neustávající přípravu, novelizaci zákonů dle vývoje a zajistit stále větší peníze pro stále větší náklady na výstavbu a údržbu vzhledem k rostoucí životní úrovni, vyšších mezd, lepších norem a materiálů atd.

Nyní pomalu končí projekty, které jsem dlouho ukazoval jak probíhají, ale zanedlouho nastoupí ty další, které tady mají další prostor do minulosti do příprav a i prostor pro výstavbu, když se již tendrují. O tom by se dalo psát velmi dlouho.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.9.2018 12:48:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
stálo to za to 8-)

několik přehledů k silniční síti UNRA:
Příloha:
Poznámka: a to jsou některé projekty
DpIVRQ0XoAA78AN.jpg
DpIVRQ0XoAA78AN.jpg [ 134.09 KiB | Zobrazeno 4775 krát ]

Příloha:
Poznámka: některé lodní linky ve správě UNRA
DpDCwSyWkAAz2zS.jpg
DpDCwSyWkAAz2zS.jpg [ 133.06 KiB | Zobrazeno 4775 krát ]

Příloha:
Do-EifhX0AA93wp.jpg
Do-EifhX0AA93wp.jpg [ 97.02 KiB | Zobrazeno 4775 krát ]

Příloha:
Do-CbumW0AAsBse.jpg
Do-CbumW0AAsBse.jpg [ 116.71 KiB | Zobrazeno 4775 krát ]

pro zajímavost je zde nové simulační centrum pro výuku kvalifikovaných dělníků:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.10.2018 19:03:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
sledovaná stavba ve vlákně

Nový most ponad řeku Jinja v druhém největším městě Jinja na silnici A 109 mezi Jinja a Kampala je od 17.10. v provozu. :P Stavba se do provozu odevzdala doslovně se slavnostním ceremoniálem počas celého dne až do noci, kdy se konal i ohňostroj.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.10.2018 20:21:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Bezpečnost v Ugandě. Musím to rozepsat pro lepší pochopení.

Jistě si jde všimnout, že na mnoha záběrech je vidět masivní ochrana jednotlivých lidí a to rok co rok a poslední rok snad nejvíce. Úředníků, ministrů a tedy nejen prezidenta. Uganda populačně roste, největší podíl nárůstu je v hlavním městě a tady je i největší podíl vytvářeného HDP. Silnice se budují po celém státě, dálniční síť se vytváří jako jednotlivé krátké radiály od hlavního města a kolem něj. To postačuje pro provoz jako takový kromě spojení s druhým největším městem Jinja pro slabo rozvinutou síť železnic. Silnice Kampala - Jinja je po renovaci, včetně její obcházkové trasy, ale přeplněná je i ta, protože je to jedna šnůra nákladních vozů, a i proto se tady již tendruje cca. 100 km dálniční tah. Kampala jakožto hlavní město má agendu spravovanou přes tzv. KCCA. Všechny tyto skratky a fakta jsou k dispozici v tomto vlákně, při hledání naleznete. Kampala je de facto tvořená asi 1.000 městeček a vesnicemi. Autíčko google již celou Kampalu s okolím nafotilo. Chybí ale nové dálnice a hlavní silnice, ale některé tady jsou. Co je ale vidět dál je i relativní chudoba. Nezpevněné ulice, chybějící kanalizace na nich. To všechno se plánuje dobudovat. Jen to zahušťování populací je rychlejší než ty plány.

V Ugandě narůstá poslední roky počet vražd státních představitelů, ale i turistů. Tento a minulý rok došlo dokonce k vraždám vysoce postavených politiků, členů samosprávy, policistů a i k několika vraždám turistů. Ugandský nárůst populace vede i ke zvýšené míře kriminality. Pozadu je i silniční policie, která nestačí na všechny úlohy jaké jsou běžné v našem prostoru. Ještě začátkem roku vládní správa uváděla, že všechny ministry, poslance, prezidenta a vysoce postavené státní úředníky chrání něco kolem 3.500 strážců, policistů, vojenských policistů a pracovníků bezp. agentur. Nárůst za 7 let o 1.100. Přitom o bezpečnost v hlavním městě pro miliony žijících a pracujících se stará dalších pouhých 3.500 policistů a strážců. Prezident Museveni před měsícem avizoval, že Uganda zesílí ochranu hlavního města o 24.000 lidí. Každá vesnice bude mít policistu, vytvoří se místní hlídky ve formě domobrany, policisté budou více vidět. Kromě toho se budou instalovat kamery a to jak dopravní tak pro monitorování veřejných prostorů. Prezident uvedl, že se musí zabránit tajemným vraždám (vrahové jsou často na motorkách a doposud se je nepovedlo ani jednou chytit) a zákony musí platit pro všechny. Prezident rovněž uvedl, že investice do vnitřní bezpečnosti jsou dlouhé roky velmi nízké stejně jako investice do armády, aby vláda mohla investovat do opatření, které zvedají hospodářský růst a podporuje se sektor vzdělávání. Aby zmizela stará Uganda, která byla právě známá represemi proti obyvatelstvu, ale nyní je čas to změnit. Je to po více než 2-ročních protestech obyvatelstva hlavního města, aby vláda něco udělala s bezpečností situací v hlavním městě. Na zesílení pocitu bezpečí se často na veřejné akce nasazuje armáda a stalo se tak i při otevírání posledních velikých silničních novostaveb. Uganda sice vybudovala novou protiteroristickou jednotku, ale ta chrání de facto jen konvoj prezidenta. Ten se totiž přesouvá po krajině převážně jen autem. Z hlediska vyšetřování vražd policistů a představitelů státní správy šlo v několika případech o rušení obchodů blízko silnic, když vzniklo nařízení o ochranní zóně kolem silnic. V případě 4 turistů z EU se v 1 případě uvažuje o infarktě a v 1 o vraždě z nenávisti, kdy měl turista údajně jinou sexuální orientaci. Od 03/2018 tak platí zvýšený dohled policistů na letišti v Entebbe, s i-pracovníky, kteří příchozí varují před místními zvyklostemi a mnoho hotelů a centrálních nákupních míst zesílilo strážní služby. Problémem jsou navazující ulice a odlehlejší ulice a celé bloky hlavního města. Výsledky se ale nedostaví ihned, protože i rozšíření počtu strážců a policistů o 24.000 potrvá 1 rok.

Samosprávní jednotka KCCA má třeba k dispozici již 30 strážců. Nárůst o 100%.
Státní silniční úřad UNRA to samé jako KCCA.
Nejvyšší soud to samé jako KCCA.
80 soudů má ochranu zajištěnou s dalšími 560 policisty.
...

Uganďané dovedou být velmi agresivní při způsobení dopravní nehody. Stejně tak jsou agresivní řidiči nákladních vozidel, když se na váhách zjistí přetížení. Agresivní jsou taxikáři a to jak vůči úřadům, které po nich vyžadují již licence tak po turistech, když si často vyptají jinou částku a turista není ochotný zaplatit. I proto je do jisté míry obvyklé zapojení policie a armády při různých akcích včetně ochrany vážících míst nebo když tyto akce jsou realizované. Začátkem tohoto roku se v hotelích našli 4 mrtví turisti z Evropy: Němec, Švéd, Fin a Belgičan. Během roku došlo k dalším incidentům zastřelených představitelů bezpečnostních sborů a politiků.

Je to africký průměr, ale píšu to, abych tím doplnil obraz života. Uganda byla ale doposud považovaná za jednu z bezpečnějších zemí a prezident Museveni se rozhodl vyhlásit zločinu válku. Společně s tím se posilní postavení a práva bezpečnostních složek.

Je to jen 1 rok dozadu, kdy byl prezidentský konvoj zastaven demonstranty z řad taxikářských společností ohledně poplatků za licence:



Čekala ho přitom 4h cesta do města na východě s hranicí s Keňou. Málem tehdy došlo ke srážkám obyvatelstva, protože ostatní obyvatelé se začali shromažďovat kolem okolních ulic a chtěli napadnout protestující taxikáře, kteří nakonec dostávají ochranu a museli se rozejít domů. Museveni nastartoval proces demokratizace, upustil od masivního zbrojení a nekonečných válek, ukončil občanskou válku, nastartoval investice a obnovil důvěru zahraničí, ale poslední roky se říká, že již není tak silný jako kdysi a v samotných bezpečnostních složkách dochází k hádkám o to, která má mít větší vliv. I proto je v jeho konvojích vidět vícero typů těchto složek. V první polovině roku ale provedl několik organizačních změn a nyní tedy Uganda zesílí ochranu obyvatelstva posilněním vnitřní bezpečnosti. Prvně od doby, kdy vládne a to je od roku 1986 za podpory západu. Vládne s demokratickým volebním systémem, kdy dostává stále dost hlasů, i v posledních volbách 56%. Prezident je za vývoj státu nejvíce odpovědný vzhledem k tomu, že Uganda je prezidentská republika.

Osobní poznámka: třeba já jakožto poradce prezidenta pro rozvoj silniční sítě a systém výstavby infrastruktury a poradce oddělení řízení UNRA mám běžně od příletu na letiště k dispozici 3-4 vozidla v rámci přesunů k hotelu s tím, že jsou hotely, které mají opravdu i ploty a strážní službu 24h. A pak při jakémkoliv přesunu do některých institucí je to stále o 2-4 vozidlech. Když se pak jedeme podívat na některé stavby, tak vzhledem k tomu, že to je již vícero státních úředníků, tak jede kolona s 8-12 vozidly. V Maroku to je na 1/4 úrovni. V JAR na stejné úrovni. V Keni pak na stejné úrovni. Má to tedy daleko od "běžných států", kdy stačí 1 vozidlo.


Dále, tady je rozpočet pro rok 2018/2019 s výhledem až do 2022/2023

https://csbag.org/wp-content/uploads/20 ... -23-13.pdf

*strana 61 je UNRA, cíl pro tento rok je mít 85% zpevněných silnic v dobrém stavu a 75% nezpevněných se zajištěním kvalitní údržby (celoroční sjízdnost), nárůst o +5% pro každý segment, prozatím je to určeno jako strop
*KCCA, správa Kampaly měla v roce 2017 stav zpevněných ulic dobrý jen ze 6%, pro tento rok je cílem 21%

Výdaje UNRA jsou asi 3x větší než je celý rozpočet pro spravedlnost, policii, věznice a ministerstvo vnitra. Bezpečnost státu se zlepší i tím, že se meziročně vypracuje 6x více zpráv z tajných služeb a bude větší monitoring z hlediska statistik a stavu, aby se dala vypracovat strategie posílení pocitu bezpečnosti. Rozpočet s tím počítá a je o 40% větší, sám o sobě pak činí 1/3 výdajů UNRA. Armáda tak bude mít i nadále největší vliv na zajištění chodu státu. Museveni se obává, že pokud by tomu tak nebylo, tak by hrozil další státní převrat nebo jiný nepříznivý stav. Ministerstvo obrany bude mít více peněz pro absolutně všechny oblasti fungování. Tady ale dodám, že Uganda má v rámci regionu 2. nejlépe vyzbrojou armádu a pomáhá udržovat bezpečnostní situaci v problémovych státech od Somálska dál na jih dle potřeb ve spolupráci s Keňou.

Rozpočet UNRA bude v tomto roce téměř identický. Tedy udrží se masivní investice. Ale nebude již ještě větší, protože pozornost se bude soustředit po letech na hlavní město, kde se musí posílit financování veškeré technické infrastruktury.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.10.2018 13:19:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda získala úvěrový příslib na výstavbu 2. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Jinja v délce 95 km. Úvěr hodlá poskytnout Africká rozvojová banka a to ve výši 229,5 mil. USD. Náklady na projekt se odhadují kolem 1,5 mld. USD, přičemž je to možno dohledat v rámci celého vlákna i s parametry. Tato trasa se již tendruje a výstavba proběhne formou PPP. Trasa nové dálnice spojí hlavní město s 2. největším a zároveň je součástí koridoru, který napojí Ugandu na přístavní město Mombasa v Keni a zároveň projde přes Nairobi. Na Ugandu se dále napájí další státy. Nairobi - Mombasa je zase dohledatelná nová rychlostní silnice v Keni. Samotný přístav Mombasa se rovněž prohlubuje a v rámci města Mombasa se staví vícero obchvatů. To samé v rámci Nairobi a Kampaly, takže všechny tyto uzly budou dobře průjezdné. Zájem o výstavbu Kampala - Jinja jeví vícero velikých stavebních firem z celého světa. Nairobi - Mombasa postaví v celé délce Bechtel.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.11.2018 12:11:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
sledovaná stavba v tématu

minulý týden prezident odstartoval začátek výstavby tzv. Kampala Flyover :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

začátkem měsíce prezident odstartoval upgrade štěrkové silnice na zpevněnou a to Masaka - Bukakata v délce 41 km, přičemž práce potrvají 36 měsíců. Je to v Centrálním regionu, pod Kampalou. Financování přes OPEC fondy na základě smlouvy z ještě roku 2012 i s Arabskou Bankou pro Hospodářský Rozvoj v Africe. :arrow:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.12.2018 18:45:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
V 12/2018 ještě prezident země odstartoval i výstavbu 78,5 km dlouhé silnice Rukungiri - Kihihi - Ishasha/Kanungu Road. Projekt byl připravený v roce 2016, poté se zajišťovalo financování a mohlo zahájit tendrování a nyní se tedy staví. V současnosti je nezpevněná, v několika úsecích vysypaná pouze štěrkem. Je to na JZ země, napojí se na DRK. :idea: Práce potrvají 3 roky, do roku 2021. Vláda získala na výstavbu úvěr z Africké Rozvojové Banky.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.1.2019 20:36:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
novinky z plánované stavby Kampala - Jinja Expressway :arrow:

z 8 zájemců bylo ke konci 12/2018 vybráno 4 a to:

*China Communications Construction Company Ltd a China First Highway Engineering Company Ltd;
*KJ Connect (+ Vinci Concessions jak lídr);
*Strabag/ICITAS/EGIS/AIIM/STOA kde Strabag je lídrem;
*CCKS Consortium (China State Construction Engineering Corporation Ltd, China Wu Yi Co. Ltd, Korea Expressway Corporation and SK Engineering and Construction).

UNRA nyní požádá všechny zájemce o dodání detailních nabídek k technickému zhotovení a financování veledíla. Výběr vítěze má trvat do konce roku. :idea:

Proces je vysoce transparentní: v komisi jsou kromě státních orgánů přítomní i zahraniční z vícero rozvojových bank a představitelů EU.


jedna z ukážek jak UNRA za dekádu pracuje:

Masaka - Mbarara Road :arrow:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.1.2019 20:22:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Výstavba silnice Bumbobi - Lwakhakha v délce 44,5 km u hranic s Kení napředuje slibně. Výstavba se začala v 11/2014 a ukončí se letos.

Obrázek

V rámci tzv. Critical Oil Roads se buduje třeba i tah Hoima - Butiaba - Wanseko v délce 111 km v oblasti Albertine:

Obrázek

další novinky:

Ve městě Hoima se zahájila výstavba velikého hospodářského parku: Kabaale Industrial Park. Vznikne tady rafinérie, mezinárodní letiště, exportní areál; základna petrochemického průmyslu. Ve městě žije kolem 110.000 obyvatel. V dosahu města leží kolem 3 mld. barelů ropy.

Obrázek

Stát buduje novou úřední budovu pro vícero státních institucí. Sníží se tak výdaje státu z placení nájmů:

Obrázek

Veliká solární elektrárna. Kabulasoke Solar Power Park s výkonem 150 MW. Pilotní elektrárna, která mj. dala práci 300 lidem.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.1.2019 20:11:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
ještě další záběry na výstavbu silnice Hoima Wanseko Butiaba (111 km, oil roads - nezpevněná silnice bude po novém asfaltka s mostními objekty, v nákladech 140 mil. USD), práce potrvají 36 měsíců od roku 2018 :arrow:

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.2.2019 19:44:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Bumbobi - Lwakhakha (44,5 km) - na hranicích s Keňou se dokončila kvalitní silnice :arrow:

Bumbobi je předměstí Mbale, kde žije kolem 100.000 obyvatel. Od Mbale dál na jih a poté na východ tak, že silnice objíždí národní park Mount Elgon.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.3.2019 1:59:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
sledovaná stavba v tématu

Kampala Northern Bypass Expansion project :arrow:

*stavební práce jsou hotové na 58,5%
*výkup pozemků na 83%

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.3.2019 9:57:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Silniční úřad UNRA dostane více peněz na výstavbu silniční infrastruktury. :P :jidlo: Rozhodl tak parlament. Pro rok 2018/2019 směrovalo 32% výdajů státu do silniční a energetické infrastruktury. Je to nezbytnost pro tento stát vzhledem k jeho rozvoji. Nárůst peněz pro silnice činí +12,8%.

Stěžejní projekty jsou nová výstavba projektu opsaného v tématu a to Kampala Flyover. Dále se pak již tendruje Kampala - Jinja expressway (PPP), dále dokonce i Mpigi Expressway a další (od Kampaly na prakticky všechny směry budou silnice dálničního typu).

Dále pak probíhá upgrade Kampala Northern Bypass (Kampala - Jinja řeší i jih Kampaly), dále rehabilitace silnici Nansana - Busunju je z 96% hotová, nebo upgrade Mukono - Kyetume - Katosi/Kisoga - Nyenga což je dalších 74 km je z 96% hotová. Tah Nyenga - Njeru s 10 km je z 15% hotový a mnoho dalších projektů neustále běží. Společně s tím se zajišťuje periodická údržba nezpevněné silniční sítě díky masivnímu nákupu nové techniky pro to určenou. UNRA má již regionální pobočky po celé zemi. Vytěsňuje i nekvalitní čínské firmy a nahrazuje je novými z celého světa včetně vlastních. Několik stovek km nově vybudovaných silnic má již nové vozovky pro vyjeté koleje pro neúměrné zatížení z tranzitu. Uvažuje se o zpoplatnění pro nákladní vozidla na celé státní silniční síti co by vytvořilo nové zdroje pro tuto činnost. UNRA zajišťuje především novou výstavbu a celkový upgrade silniční sítě. Existuje 10 let. V provozu je již rychlostní silnice Kampala - Entebbe. Úřad KCCA pro hlavní město disponuje rovněž velikými penězi: realizuje zpevňování ulic, výstavbu kanalizace, chodníků a osvětlení. Kampala, to je asi 1/4 HDP a obyvatelstva. Na jednotlivé regiony jsou již k dispozici kvalitní silnice. Teď se budují propojení v rámci regionů a v rámci hlavního města pak rychlostní silnice, přičemž na řadě je jak jsem zmínil dálnice Kampala - Jinja (2. nejvétší město - kde je i nový nádherný most) a dále na Keňu je v přípravě dálniční tah prakticky až po přístav Mombasa, což je celkově nový koridor i pro optické kabely atd. Uganda pak tvoří důležité pokračování na Jižní Súdán, ale i Rwandu a východní část DRK. Vzhledem k objevům ropy se realizuje rafinérie a další stovky km tzv. "oil roads".

další záběry na výstavbu z výše uvedeného (dostavba na plný profil v celé délce a prodloužení severního okruhu Kampaly)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

most pro pěší u Naalya a Ntinda bude již v 08/2019 odevzdaný do užívání:

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.4.2019 14:26:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Byla vynovená stránka UNRA a je tam třeba i celý přehled aktivit k 12/2018, zveřejněno k 01/2019 :arrow:

https://www.unra.go.ug/en/projects/proj ... s-dec-2018

nebo i extra stránka pro projekt výstavby rychlostního tahu Kampala - Jinja :arrow:

https://www.unra.go.ug/en/kampala-jinja-expressway

Rozpočet UNRA pro 2019/2020 bude činit na celém státním rozpočtu až 15%.

UNRA kdysi obstarala čínskou techniku pro údržbu silnic, poté jí nahradila japonskou. Nákladní vozidla také byla čínská a nyní jsou již evropská. Kvalita se prosazuje do praxe stále více a i čínské firmy jsou vidět na projektech čím dál tím méně. Ve vlákně ty záběry jsou i z této činnosti.
Příloha:
UNRA.JPG
UNRA.JPG [ 113.66 KiB | Zobrazeno 2235 krát ]


Mapy silniční sítě :arrow:

https://www.unra.go.ug/en/about/network

Dnes vede do každého regionu asfaltem zpevněná silnice v Kampale je nejeden rychlostní tah. 4-pruhy jsou i v dalších městech. Do výstavby směruje co jsem výše zmínil, tedy Kampala - Jinja. To všechno za 10 let působení UNRA. Podporováno prezidentem.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.5.2019 18:38:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Většina HDP Ugandy se vyprodukuje v širším okolí Kampaly s 2. největším městem Jinja a mezi nimi. Jednou jsem sem dával mapu, když se musel hlavní tah opravit. Ten je silně přetížený. Nyní se musel znovu vylepšit a to o nové drenážní systémy pro ohrožování tělesa silnice přívalovými srážkami. Znamenalo to prokopat silnici, umístnit železné roury a zasypat a položit nazpátky AB kryt. Takto na vícero místech. Kdysi se jezdilo severní variantou, ale ta by již nepostačovala. Ta pak prošla sama opravami, protože je běžně využíváná. Nyní se mohlo jezdit i jihem. I proto se tlačí na urychlenou realizaci dálnice Kampala - Jinja, která se tendruje. Společně s ní se dostaví jižní část okruhu Kampaly. Zcela zásadně se tak zlepší dopravní obslužnost území. Pro názornost regionu mapa. Tady jsem se pak věnoval obnově té severní záložní trasy: viewtopic.php?p=133167#p133167 .
Příloha:
D5-CMx7X4AAY6z5.jpg
D5-CMx7X4AAY6z5.jpg [ 155.16 KiB | Zobrazeno 1944 krát ]


Úřad Kampala:

Kampala Institutional and Infrastructure Development Projects (KIIDP)
https://www.kcca.go.ug/kiidp

Výstavba silnic
https://www.kcca.go.ug/road-constructions

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.5.2019 18:21:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Allen Kagina je v UNRA již 4. rokem a je to vidět :)

Obrázek

Kampala - Jinja Expressway se má koncem letošního roku uzatvořit a v roce 2020 se má zahájit výstavba. (dají se zde dohledat soutěžící firmy; zde)

postup prací na dostavbě na plný profil v celé délce a prodloužení severního obchvatu Kampala:

stav 2 MÚK: všimněte si prosím tu realitu stávajícího provozu ;)

Hoima MÚK :arrow:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Sentema MÚK :arrow:
Obrázek

Kampala: silnice Kabusu-Bunamwaya-Lweza Road dostane 2 světelné křižovatky (Lweza, Kabusu), solární osvětlení a celkové úpravy včetně chodníků; 8 km tah
Obrázek

Obrázek

upgrade se dotkne i dalších ulic a tahů a třeba Festo-Kiziri Road v Kyanja finišuje:
Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.5.2019 19:10:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Silniční úřad UNRA vysázel v uplynulých týdnech po celém státě 50.000 stromů a to včetně trasy kolem rychlostního tahu Kampala - Entebbe. Samozřejmostí bude i starostlivost o tuto zeleň a kde to bude potřebné se bude i polévat z vozidel pro tento účel.

Obrázek

Obrázek

Do provozu se dostalo několik mostů v regionech a i nové průtahy a silnice ve městech. Treba tady v Gulu. V tomto městě na severu Ugandy žije kolem 150 tisíc obyvatel. Silnice jsou již kompletně osvětlené se solárním nabíjením.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.6.2019 16:09:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
UNRA se stará i o lodní linky co je ve vlákně vícekrát zmíněno. Poslední roky se budují nová napojení, zlepšují mola, budují služby kolem a hlavně se obstarávají nové lodě. Na jezeře Viktórie se do provozu dostala nová loď, která uveze mj. 300 lidí a 200t dopravní zátěže. Lodě má na starost ministerstvo veřejných prací a dopravy.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.6.2019 19:43:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda podepsala smlouvu na výstavbu další rychlostní silnice a to Busega - Mpigi Epressway. :arrow:
Příloha:
2a.JPG
2a.JPG [ 46.38 KiB | Zobrazeno 809 krát ]

Délka: 23,7 km
Náklady: 547 mld. UGX; cca. 150 mil. €
Zhotovitel: China Civil Engineering Construction Corporation (+China Railway 19th Bureau Group)
Financování: African Development Bank a African Development Fund



trasa:

    Busega-Mpigi Expressway starts at Km 8+700 in Kyengera and heads south west wards continuing in a parallel alignment south of the Kampala – Kasese railway line for about 1.5km at Maya before turning southwards and continues in this southerly direction.
Příloha:
1.JPG
1.JPG [ 93.19 KiB | Zobrazeno 809 krát ]

Parametry: 4-pruh s kontrolovanými nájezdy na těleso nového tahu
Počet MÚK: 5
Přivaděče: 20 km
Příloha:
3.JPG
3.JPG [ 115.24 KiB | Zobrazeno 809 krát ]


Více o vyformování této rychlostní silnice naleznete ZDE. :idea:

UNRA vylepšila znovu svojí stránku: https://www.unra.go.ug/ . Tento úřad jsem dopomohl vytvořit. Dnes je to velmi moderní úřad. Z ničeho vyrostla státní instituce, která dokáže naplánovat a vybudovat silniční síť, rozvíjet jí, udržovat. S vlastní technikou v pobočkách po celé zemi. Zlepšovat legislativu, zavádět sankce na přetížené nákladní vozy atd. Na její čele roky stojí Allen C. Kagina. UNRA se nachází i na soc. sítích twitter/FB. Kagina stála 10 let na čele daňového úřadu, aby v roce 2015 přešla právě do UNRA. Byla to ona, která dokázala zatlačit na Čínu, aby se 1. rychlostní tah Kampala - Entebbe budoval dle smlouvy. A byla to znovu ona, která zatlačila znovu na čínské firmy ať dodržují termíny u různých kontraktů po zemi. Pod ní vyrostl aparát nových manažerů a kompletně celý systém řízení až po poslední pracovníky. UNRA existuje teprve 11. rok. Doslova z ničeho se budují zpevněné silnice jaké může závidět nejeden stát (viz mnoho příspěvků ve vlákně) a pečlivě se vyformuje dálniční síť, v logické návaznosti kolem hlavního města s výběžky od něj a souvisle pak po 2. největší město Jinja, co se již tendruje formou PPP. Ovšem 4-pruhy jsou v i mnoha dalších městech; dá se to tady dohledat. Ještě stále není konec základnímu cíli: ten je, aby každý region disponoval kvalitní zpevněnou silnicí a Kampala, ve které žije 1/4 obyvatelstva byla moderním městem s kvalitní dopravní oblusžností a průjezdností. UNRA nemá v plánu zpevnit veškerou silniční síť, kterou převzala a po čase jí byla odevzdaná další, ale na těch dalších silnicích zajišťuje pravidelnou údržbu tak, že mají být dané silnice celoročně sjízdné. Často jdou přes národní parky a pod.

Uganda je i místní hospodářská (již ano) a armádní velmoc. Po Keni. Uganda má aktivní armádu třeba na území Somálska a to řadu let. Prezident Museveni se snaží aktivním způsobem zesílit sousedské vztahy. Zdaleka se nebudují jen silnic a dálnice, ale i energetická a další infrastruktura.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.7.2019 22:41:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Stav realizace MÚK Sentema na modernizovaném tahu Kampala - Northern Bypass je v plnění na 60,9%. Obchvat se prodlužuje a mj. dostavuje v celé délce na plný profil.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.8.2019 18:10:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 145 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz