Právě je 20.2.2020 21:06:53




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Alžírsko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13703
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Dne 4.7. se odevzdal do provozu 12,5 km úsek na tahu Autoroute Nord-Sud. Je v parametrech 6-pruhu a jde od Sidi El Madani po El Hamdania. Prochází těžkým terénem, takže je zde třeba asi 5 km dlouhý tunel a vícero dlouhých viaduktů ponad hluboké kaňony.

Zdroje: https://motorsactu.com/autoroute-nord-s ... -hamdania/ , https://www.alg24.net/autoroute-nord-su ... -hamdania/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.7.2019 14:23:27, celkově upraveno 2

+ fotky



7.7.2019 9:54:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13703
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Do provozu se dostal dualizovaný tah Bouira - Sour El Ghouzlane. Jde i o novou výstavbu, trasa se zkrátila na 21 km. Práce se realizují od 2012.

Zdroj: https://www.alg24.net/inauguration-dedo ... ghouzlane/

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


1.11.2019 21:06:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13703
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Alžírsko má v provozu cca. 2.300 km dálnic, převážně v parametrech 2x3. Celá síť bude zpoplatněná, postupně se budují mýtní systémy a plné zpoplatnění bude od roku 2021. Všechny dálnice jsou uvedené v tématu s tím, že se stále některé staví a vůbec přitom nejde o snadný terén. Kromě toho je tady i cca. 660 km rychlostních silnic a další stovky km se staví. Kromě jednotlivých tahů na západ, východ od hlavního města, na jih a pak "záložní" tah od západu na východ a k tomu budované spojnice mezi nimi a na jednotlivé pobřežní města se ještě staví jednotlivé okruhy kolem měst, nejvíce pak v rámci hlavního města.

Alžírsko již překonalo 40 mil. rozsah populace, momentálně se blíží někde ke 42 mil. Dominantní pozici má metropole hlavního města, kde reálně žije kolem 5 mil. obyvatel. Nedávný tlak veřejnosti došel k obměně politické elity. A k zahájení reforem. Do historie státu ale zacházet nejdu. Stát má snížené příjmy z prodeje ropy a plynu, takže zaváděl a zavádí nová opatření: daně, poplatky, cla. Celková struktura hospodářství není dobrá, takže obyvatelstvo se z pochopitelných důvodů začalo bouřit. Jde i o fakt, že státní úřady podléhají zjevně korupčním tlakům a ani to, do čeho stát investuje, tak ani to se nestaví v akceptovatelných parametrech, na co se ale dojde vždycky až později.

Stavebnictví tady uspokojuje dvě oblasti: výstavbu bydlení a silniční infrastrukturu. V posledních letech se značně investovalo do cementáren. Ty budou v roce 2022 produkovat nadbytek 11 mil. t cementu. Z toho se již dnes ví, že 4 mil. budou směrovat jen do nové výstavby silnic a 2 mil. t se bude exportovat. Ve stávající době je tady 18 cementáren a další 4 jsou ve výstavbě. V roce 2018 byla produkční kapacita sektoru na 32 mil. t, v roce 2019 to bude 34 mil. t a v roce 2020 to bude již 40,5 mil.t/rok.


Obrázek

V rámci reorganizace dálničních firem (po pročtení vlákna 3 změny dálničních firem i několikrát min. veřejných prací) je výsledkem to, že ve vězení jsou i ministři veřejných prací, i ředitelé dálničních firem. Za braní úplatků atd. Tento proces reorganizace není u konce. Jen dálnice východ - západ stála 20 mld. USD. Její realizace byla financována i úvěry od EIB, WB nebo z Kuvajtských fondů a prostŕídalo se tady nejen několik místních firem, ale i čínské nebo japonské za vždy zvláštních okolností. Dalších mnoho firem mělo úseky budovat, ale nerealizovalo se to tak. A to je dálnice, která stojí, ale jsou tady další, které se staví. Ani samotné tempo není ohurující na to jaké jsou vždy plány. Dohled kompetentních orgánů, které mají dbát na to, aby se státními prostředky co nejlépe hospodařilo je velmi slabý. Vzhledem k ovládání místních médii a celého režimu je de facto téměř nemožné věrit tomu, že to tak nemá být. Až poslední rok se o tom více mluví. Až poslední rok jsou v ulicích lidé.

Problémem je nezaměstnanost mladých, která atakuje 30%. Ještě začátkem dekády to bylo moc, ale bylo to 20% a vláda financovala různé podpůrne programy, že se tito lidé alespoň na nějaký čas zaměstnat dokázali. Celková nezaměstnanost se nezměnila, ta se nadále pohybuje na úrovni cca. 11%. HDP se propadlo o 1/3 za poslední roky (cena ropy) a Alžírsko, které mělo vládní dluh pod 10% ho má dnes kolem 40% HDP.

Chiffa - El Menea highway
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1146
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1147


jak si počíná vláda v zemi:

    Radikální nařízení pro automobilový průmysl v Alžírsku

    16. 6. 2019

    motiv článku - Radikální nařízení pro automobilový průmysl v AlžírskuAutomobilový průmysl v Alžírsku stihlo další radikální opatření, které patrně mění pravidla dovozu a místní produkce vozů, jež byla nastavena v roce 2017 dekretem č. 17-344 z 28. listopadu 2017, který zakázal dovoz vozů do země a vyhlásil soubor organizačně-technických požadavků (cahier de charges), které upravují podmínky výroby vozů resp. montáže CKD a SKD dílů v Alžírsku s ohledem na integraci automobilového průmyslu, export a zaměstnanost.

    Tak jako zmiňovaný dekret v roce 2017 radikálně zvrátil obchodní podmínky dovozu automobilů, který byl do té doby ošetřen licencemi na dovoz vozů, tak opatření z 20. května 2019 znovu radikálně mění, respektive omezuje dovoz a montáž CKD a SKD dílů 4 světových výrobců, jež mají v Alžírsku své montovny. „Urgentní opatření“ alžírské vlády by mohlo mít za následek uzavření některých montoven, rovněž lze očekávat snížení produkce čtyř hlavních automobilových montoven, což povede k propouštění jejich personálu zřejmě v druhé polovině roku 2019.

    V celkovém součtu má zastropování dovozu CKD a SKD komponent vést ke snížení produkce vozů na pouhých 150 000 smontovaných vozů za rok 2019 oproti 200 000 smontovaných vozů za rok 2018. Taková čísla absolutně neodpovídají požadavkům trhu, který si ročně žádá kolem 200 až 300 000 vozů. Lze tedy zároveň očekávat, že výrobci s cílem alespoň částečně zachovat zisk z marže potlačí ceny vozů významně výše, což logicky citelně zatíží místní spotřebitele, kteří již nyní za automobily smontované v Alžírsku platí v průměru o 2000 euro více, než by za stejný model zaplatili v Evropě.

    Důvodem pro zastropování dovozu CKD a SKD komponent je snaha snížit deficit platební bilance a ochrana devizových rezerv. Nové opatření nazvané Dossier de Montage Automobile lze rozdělit na dvě roviny.

    1) Zastropování dovozu CKD/SKD komponent do výše 2 mld. USD pro 4 místní výrobce osobních aut, tj. Renault, Volkswagen, Hyundai, Kia. Pro jednotlivé výrobce jsou nastavena tato omezení: Renault (600 mil. USD), Sovac (600 mil. USD), Hyundai (360 mil. USD), Kia (380 mil. USD).
    2) Omezení montáže jednotlivých modelů od místních výrobců – od nyní již budou moci montovat pouze tyto: Renault (Symbol, Clio, Sandero), Sovac-Volkswagen (Caddy, Golf, Octavia, Ibiza), Kia (Ria, Cerato, Picanto), Hyundai (Tucson, Santafe, Accent RB, Sonata, I20 a Creta)
    Nové nařízení je jedním z prvních výrazných opatření nově jmenované alžírské ministryně průmyslu a dolů Djamily Tamazirtové. Nařízení bylo podepsáno 20. května 2019.

    V poslední době analytici čím dál častěji zmiňovali nevýhodnost montáže automobilů v regionu oproti původním dovozům celých vozů. V roce 2017 bylo do Alžírska dovezeno 90 000 kusů komponent k montáži v hodnotě 1,8 mld. USD. Pro srovnání s rokem 2016 stál dovoz 93 000 kusů kompletních vozů méně než 1 mld. USD!

    V celkovém součtu pak alžírský stát tratí dokonce dvakrát, a to na příjmech z cel, kdy jsou montážním závodům udělovány výjimky, jež dovoz komponent osvobozují od cla, zatímco dovoz kompletních vozů je cly významně zatížen. Jen na clech alžírský stát tratil přibližně 80 mld. DZD (cca 60 mil. EUR). V případě aktuálně platného opatření supercel „safeguard“ (DAPS) zavedených v polovině roku 2018 je dovoz speciálních vozů a autobusů dokonce zakázán kompletně, čímž se opět alžírská vláda připravuje o významné státní příjmy.

    Z dlouhodobého hlediska však mělo jít o výhodnou investici do rozvoje národní ekonomiky a sociální politiky za pomocí zahraničních investic, jichž se Alžírsku doposud příliš nedostávalo. Dle dokumentů alžírského Ministerstva průmyslu a dolů, jakož i veřejných prohlášení jeho zástupců na příklad na četných veletrzích zaměřených na automobilový průmysl alžírská vláda doposud naopak cílila na zvyšování produkce vozů, na prohlubování integrace automobilového průmyslu v Alžírsku a pro rok 2023 si dokonce stanovila cíl smontovat až 530 000 vozů, z nichž 480 000 měly být osobní automobily. Alžírská vláda se zřejmě pod tlakem ztenčujících se zásob zahraničních devíz uchýlila k náhlé změně strategie, o jejichž důsledcích lze nyní jen spekulovat.

    Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Alžíru (Alžírsko). Autorka: Alena Štojdlová, vedoucí obchodně-ekonomického úseku.

    Zdroj: http://www.businessinfo.cz

Aktualizoval jsem základní odkazy nebo je odstranil dle nefunkčnosti.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


22.11.2019 23:55:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13703
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
stav z výstavby Bouira - Tizi-Ouzou highway (48 km)
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1151

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


3.2.2020 22:46:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13703
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
staví se mj. i 26 km dlouhé napojení přístavu města Oran (asi 1 mil. přístavní město) na dálnici východ - západ:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


16.2.2020 17:12:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz