Právě je 31.5.2020 1:43:06




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Uganda 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Uganda má již 5000 km silnic se zpevněným povrchem. Jde přitom o silnice s vysokou kvalitou; tak jak je znázorněno na záběrech v tématu. Z tohoto rozsahu se přitom asi 10% během posledních 10 let nanovo opravilo výměnou vozovky pro ohromující zatížení. Nejčastěji se opravuje silnice mezi Kampalou a Jinjou. Ještě v roce 1986 tady mělo zpevněný povrch pouze 1900 km. Před 10 lety pak kolem 2500 km. Práce nekončí, ale naopak se pokračuje s výstavbou nových silnic ve všech částech státu.

Silniční úřad má centrálu i s pobočkami. Všude je moderní technika, která zajišťuje sjízdnost i těch nezpevněných silnic.

Mj. je k dispozici 1. rychlostní tah mezi Kampalou a letištěm v Entebbe. Staví se další rychlostní tah a dostavuje se severní obchvat Kampaly. V přípravách do výstavby je další rychlostní tah a to Kampala - Jinja, kde se má s realizací začít letos. V Kampale se staví i tzv. flyovery, tedy nové MÚK.

Vše jde více méně dle plánů. Vše jde dohledat v tématu. Kromě toho Uganda napředuje i s realizací nových elektráren, škol, nemocnic a v samotním hlavním městě se začíná investovat do vodohospodářských sítí.

Není to zase tak dávno, kdy tady vládla krutá ruka vládce I. Amina. Za jeho vlády neměla Kampala kvalitní silniční spojení z hlavního města do žádného regionu. Všude se cestovalo po prašních silnicích. O jakémkoliv rozvoji se nedalo mluvit.

Výstavba silnic nebo rychlostních tahů není samozřejmostí. Stejně jak není samozřejmostí základní bezpečnost a spravedlnost vůči obyvatelstvu ze strany státu. Na Afriku je Uganda jedním z mála příkladů, že se to dalo změnit. Protože třeba západní soused DRK se zmítá v politicko-občanských nepokojích, severní soused Jižní Súdán se stále vzpamatovává z občanské války. Lepší vývoj je na jihu ve Rwandě, kde se rovněž zajistil po genocidě lepší vývoj. A velmi dobré vztahy jsou s Kení. Právě proto se buduje koridorová os z Keni na Ugandu a tady v tomto prostoru na Jižní Súdán (výhledově) a na Rwandu. Koridor ve smyslu silnice - energetika. V rámci Keni pak od Nairobi na Mombasu, co by přístav a tedy dostupnost tovarů.

Nedávno se navíc v zemi objevila ropa. To právě přináší další rozvoj; 880 km ropních silnic včetně jedné dálnice a i výstavbu vůbec 1. rafinerie v zemi. Zásoby ropy činí dle odhadu 6,6 mld. barelů, z čeho vytěžitelné jsou momentálně asi 2,2 mld. barelů. Tu rafinerii je nutno vidět i v kontextu nové nemocnice, letiště, potrubí atd.

Uganda nyní realizuje celkem dalších 27 silničních projektů v celkové délce 1920 km. :idea:

Jen znovu zopakuji, že se kdysi státní firma UNRA starala o bezmála 10 tisíc km, co pak navýšila na 20 tisíc km a celkovým plánem je vystavět kolem 200-300 km rychlostních tahů v rámci Kampaly a spojení s Jinjou a 10 tisíc km mít kvalitně zpevněnou. O zbytek se dokázat starat na takové úrovni, aby síť 20.000 km byla celoročně sjízdná. Z hlediska rychlostních tahů je hotovo z 20%, ale po dokončení zmíněných 2 tras se to navýší na cca. 170 km (52 km Kampala - Entebbe, 95 km Kampala - Jinja, 27 km Kampala - Busega) a k tomu je nutno dopočítat průtahy a obchvaty v Kampale, Mbarara a dalších, kde jsou 4-pruhy, takže se koncem dekády dosáhne stav rychlostních tahů na úrovni plnění cca. 80% plánů. Uganda se rozvíjí dokumentem Vize 2040. Roste populace, ale třeba i potenciál zemědělské půdy je tady pro několikanásobek stávající populace. To jsou všechno zajímavé atributy pro další rozvoj v prostoru, kde funguje základní právo a pořádek a další věci. Stav plnění podílu zpevněné sítě je v 50% plnění.

Výstavba a rozvoj silniční infrastruktury i nadále ukrajuje 10-15% rozpočtu země. Dlouhé roky a je to již značně cítit. Z hlediska legislativy se poslední roky poměrně tvrdě postupuje s ohledem na rezervní zóny kolem silnic (bourají se černé stavby) a proti přetěžování nákladních aut (zabavují se i celá vozidla nebo dávají likvidační pokuty). UNRA mj. zlepšuje a investuje i do trajektové dopravy na řekách. Prakticky všechny staré trajekty jsou nahrazené novými. Linek je více. Jsou nové přístavy s modernějším logistickým zázemím. I mostní objekty se začínají demontovat a staví se zcela nové betonové nebo ocelové struktury se životností 100 let.

Na stupnici 1 - 10, kde 10 je nejlepší možný stav v rámci celkového stavu silniční infrastruktury by v rámci Afriky obsadila Uganda již pozici 6. Do 10 je to opravdu daleko; s takovým Marokem, JAR, Mauríciem, Rovníkovou Guineou se to srovnávat opravdu nedá a dlouho dát nebude, ale zase taková holá katastrofa to již není. Tu 6. má díky opravdu maximální snaze starat se o těch cca. 10-15 tisíc km silnic, které nejsou zpevněné a které jsou i zaplavované a snaží se je díky technickému vybavení udržet v provozu. Není to zdarma, protože jen pořizovací náklady této techniky jsou astronomické (hlavní várka nákupu je tady: viewtopic.php?p=148355#p148355 ), celkové výdaje na stavební i údržbovou techniku se servisními vozy (kropící a další nákladní) jdou do částky pomalu 800 mil. €. Ale je to o té snaze, že to ta Kampala myslí opravdu vážně a o ty silnice se zajímá. Aby opravdu každý ten region byl napojen na správní centrum. A tato centra budou na Kampalu propojená již kvalitní zpevněnou silnicí. Je konec neúměrně dlouhým cestovním časům i mezi většími městy, je konec v nedostupnosti území v základních službách.

Samozřejmě, nedá se tady čekat ještě větší motorizace, a proto váznou jiné služby. Servisy nebo ČSPH. Na silnicích je zvýšený pohyb chodců, ale právě proto se tady státní silnice staví se širšími krajnicemi. To má ale i sekundární využití později; upgrade na střídavý 3. jízdní pruh ve větších délkách, takže se na čas odstraní případné kongesce, až jednou ta motorizace stoupne. A to je zase o tom, že Uganda má poradenství na rozvoj silnic z renomovaných agentur a WB. Financování je multi- (úvěry, rozpočet, PPP atd.) a stavebně prozatím hlavně čínské firmy. Ovšem tady si nemohou dovolovat co jinde, protože tady stát požaduje plnění jinak nastoluje sankce. Může si to dovolit vzhledem k celkovému potenciálu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


26.1.2020 20:59:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Strabag tady získal kontrakt. Postaví v severní části země silnici za v propočtu 54 mil. €. Celkem 66 km silnice, kterou bude spolufincovat i European Development Fund. Jde o silnici Atiak - Laropi. Výstavba se má zahájit v 03/2020 a trvat bude 30 měsíců.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


17.2.2020 21:10:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
jak jsou na tom těžiskové stavby, sledované projekty/stavby v tématu

V rámci výstavby a dostavby Kampala Northern Bypass se realizuje jak prodloužení tahu tak rozšíření té části, která byla ve 2-pruhu. Tak jak je opakovaně psáno v tématu. Mimo toho se staví i nové MÚK a to se dosáhne upgradem v té formě, že se trasa vede po 6 nadjezdech, tzv. flyoverech s úpravou vedení na ty KO. Celý tento projekt je dle UNRA v plnění na 68%, co je postup o asi 8% za půlroku.

Obrázek

Obrázek

Dále, informace k připravovanému projektu dalšího rychlostního tahu, který bude nejdelším v zemi, tedy Kampala - Jinja expressway, tak k 03/2020 je již uvedeno i plánované zajištěné financování:

Africká rozvojová banka poskytne úvěr ve výši 229,47 mil. USD.
Francouzská rozvojová agentura poskytne úvěr ve výši 105 mil. USD.
Ugandská vláda poskytne zázemí pro 301,17 mil. USD.
Soukromý investoři zajistí 844,36 mil. USD.

Celkem se tedy počítá s bezmála 1,5 mld. USD. Tyto peníze směrují najednou i na projekt Kampala Southern Bypass Highway.

https://constructionreviewonline.com/20 ... y-project/

    The initial project preparation commenced with a feasibility study in 2010 before it hit a snag due to unknown reasons. The 95 kilometer (59-mile) Project comprises of:77km of the Kampala—Jinja mainline (KJE) Expressway of 4+4 lanes for the first 32km, and then 2+2 lanes for the remaining 42km with a design speed of up to 120kph and Kampala Southern Bypass (KSB) – an 18km Urban Expressway of 2+2 Lanes with design speed up to 100kph which will start at Butabika, on the Eastern outskirts of Kampala, and link with the new Kampala- Jinja mainline Expressway then connect in Munyonyo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


22.3.2020 16:02:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 13858
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Uganda
Také Uganda bojuje s cílem snížení tempa rozšíření nového koronaviru. Všechny státní úřady včetně silničního UNRA razí jednotnou linii. Všeobecně vlivní politici apelují na obyvatelstvo, aby byl každý co nejvíce doma. Roušky k tomu. A samozřejmě časté mytí rukou. Ugandské zdravotnictví není na takové něco připraveno, pokud by se situace vymkla spod kontroly. Díky lepším vztahům nejen s Čínou se daří zajistit potřebný materiál. Silniční výstavba paralyzována není, ale tempo se zpomalilo kvůli zajištění bezpečnosti pracovníků. Je nutno zdůraznit, že vzhledem k významné pozici UNRA na čerpání státního rozpočtu teď Čína zlepšila svojí pověst a všechny hlavní čínské stavební firmy sem dopravují hromady materiálu a to nejen roušky, ale i třeba 1000 speciálních matrací na postele a další nemocniční vybavení ve formě darů.

Problémem je slabší zdravotnická infrastruktura. Tedy i možnosti testování. Ale prozatím je evidováno 54 případů s tím, že nikdo nemoci COVID-19 nepodlehl. Uganda zavedla hromadu opatření s důrazem na P.R. do zemí, kde se dobře nevede a jejich zdravotnické systémy přitom patří ke světové špičce, což dost pomáhá na místní vnímání problému jako vážného. Dále je informace, že celkem se již testovalo 5664 lidí.

Místní ekonomiku pandemie zasáhne, ale dle odhadů jen mírně. Nepropadne se, ale sníží růst HDP. Světová banka připravila pro Ugandu pro letošní a nastávající rozpočtový rok celkem 190 mil. USD.

UNRA mezičasem obstarala 10 vozidel. Regulérním tendrem se nakupují již všechny kategorie vozidel pro UNRA. Po zajištění techniky a vybudování lokálních kapacit se tak zesilní dosah HQ na jednotlivé pobočky a stavby, čímž odpadne outsourcing zajišťování dopravy.

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


14.4.2020 13:39:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz