Kamerun

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

cm-flag.gif
cm-flag.gif (656 bajtů) Zobrazeno 30909 x
cm-map.gif
cm-map.gif (11.05 KiB) Zobrazeno 30909 x
Rozloha: cca. 475 000 km2
Počet obyvatel: cca. 27,7 mil.
Hlavní město: Yaoundé (cca. 2,8 mil.)
Největší město: Douala (cca. 2,8 mil.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 15:11:01, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Páteř kamerunské dopravní sítě tvoří silnice, kterých je celkem asi 50.000 km, z čehož 5.000 km je kvalitních asfaltových, které se opravili v posledních 6 letech z mezinárodní pomoci. Pak je zde ještě cca. 1.040 km jinak zpevněných silnic (některé i asfaltové), ovšem jejich kvalita je velmi nízká.

Převážnou část silniční sítě tedy ale dosud tvoří prašné silnice, na které je v období dešťů zakázán vjezd nákladním automobilům s nosností nad 3,5 tuny a autobusům s více než 12 sedadly pro cestující. Týká se to cca. 41.000 km silnic.

Na dálničních úsecích (v okolí Doualy, Yaoundé a Garoua) je vybíráno mýto. Na evropské poměry jde spíš o rychlostní silnice, i když v okolí hlavního města jsou i SOS hlásky tak zase chybí odstavní pruh.

Technický stav vozidel na kamerunských silnicích je všeobecně mnohem lepší, než v v okolních afrických zemích, rovněž zvyky a chování místních řidičů jsou evropštější. Moderní vybavení má policie, která se celkově zaměřuje spíš na bezpečnost provozu a cizinců.

Do Kamerunu se nedoporučuje cestovat, aniž by měl cestovatel předem zajištěný doprovod místním seriózním partnerem, nebo známým. Přesuny vozem je nutno provádět za světla, jízda v noci je riskantní (banditismus, neoznačené silnice, neosvětlená vozidla, stáda skotu na silnici).

V roce 2008 došlo v jižní části země k sociálním nepokojům, sever a východ byl pro změnu zasažen vlnami uprchlíků (ozbrojené konflikty v sousedních zemích Čad a Středoafrická republika). Před cestou je proto doporučováno informovat se o aktuální bezpečnostní situaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální vládní stránky prezidenta země :arrow:

http://www.prc.cm/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.mintp.cm/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.10.2018 20:28:13, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Tohle ministerstvo najít nebylo lehké. Nikde žádný odkaz, ani u prezidentských stránek, ani ve vládních. Našel jsem. Dnes má téměř každý africký stát nějakou instituci k silnicím na webu. Co jsem se dočetl? Tak především, na pravé straně klobouk sundám, protože perfektní mapa silnic a země, opravdu kvalitní systém do posledního detailu. Co dále?

Nuže, silnic v zemi je celkem 77.000 km, ovšem státních hlavních je 7.000, z čeho tím asfaltem je již pokryto 5.133 km, tedy stav se zlepšil o 133 km za 2 roky. Jak ale koukám přibudli nové silniční mosty, přibudli i nové silnice, tedy nové úseky silnic – přeložky.

Pokusím se do budoucna najít konkrétnější fakty o hlavních silnicích a rychlostních silnicích při větších městech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem odkaz na ministerstvo veřejných prací a ještě doplním i Ministerstvo bydlení a urbanizace :arrow:

http://www.minhdu.gov.cm/

*pod něj spadá výstavba nových ulic, tedy i zcela nových silnic, nejčastěji v hl. městě
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi doposud není tedy žádná dálnice mezi městy. Pouze silnice 2x2, jak jsem psal spíše rychlostní silnice a i to né souvisle. Pak je zde několik tahů kolem měst. Nyní se staví první dálnice mezi městy Yaoundé a Douala. Vítězem mezinárodního tendru se stala čínska společnost China First Highway Engineering Company. Jde o kompletní novou výstavbu v délce asi 100 km, zbytek přestavba současných silnic. Plus i dostavba silnice po mezinárodní letiště Douala. China's Eximbank poskytla úvěr v hodnotě téměř 500 mil. USD, jako část financování. Stavět se začalo v 1.Q. 2013 a stavět se bude cca. 5 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Most ponad Wouri :arrow:

Společnosti spadající pod VINCI Construction postaví 2. most přes řeku Wouri ve městě Douala. Most bude 760m dlouhý a náklady na zhotovení dosahují 129 mil. €. Práce potrvají 44 měsíců. Most bude kombinací silnice pro 5 jízdních pruhů a železnice.

Stavět se začíná letos v prosinci. První most je na hraně svých kapacit, projíždí ním 40 tis. vozidel za 24h.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Autoroute Yaoundé-Douala

Kód: Vybrat vše

Autoroute Yaoundé-Douala : Le projet dans l’impasse
Posté le : oct. 28, 2013, Par : mesp23 - Dans : Actualités
L’incertitude commence à gagner l’esprit des responsables de l’entreprise adjudicataire du marché de construction de l’autoroute Yaoundé-Douala. Ils se demandent si ce projet sera abandonné par le gouvernement camerounais. Cela fait près d’un an qu’ils attendent en vain la signature de leur contrat. Un sésame qui leur permettrait de
démarrer officiellement les travaux de construction de l’ouvrage.


Mais les choses ne bougent pas du côté du gouvernement. Las d’attendre la fumée blanche, l’entreprise
chinoise s’est lancée dans la construction de « la chapelle Sixteen », à savoir la base vie du chantier. C’est au lieu dit Nkolkoumou, arrondissement de Yaoundé 7ème à 6km de l’échangeur de Nkolbissonn, sur l’ancienne
route Yaoundé-Douala.

La base vie se dresse juste devant la borne kilométrique- Zéro (PK0), véritable tête de pont de l’autoroute Yaoundé-Douala. Bâtie sur une superficie de 4ha, elle abrite déjà un bâtiment servant de magasin
principal ; un laboratoire en cours d’installation : la plupart des équipements se trouvent déjà sur le site, emballés dans les pastiques ou dans les caissons, les bacs pour essais de béton sont disponibles. D’ici un mois
tous les appareils seront installés et le laboratoire sera fonctionnel. La cité des cadres est en cours d’achèvement, un complexe de 40 chambres, non encore équipées. Une cuisine avec magasin et un réfectoire de près de 100 places. A noter aussi la construction de bâtiments devant abriter les bureaux, soit 20 locaux et une salle de réunion de 100 places non encore équipée.

Pour ce qui est des autres commodités, la base vie sera connectée au réseau AES/SONEL la semaine prochaine
(du 28 octobre au 3 novembre 2013), la haute tension et un poste transformateur sont déjà posés. Pour le moment, l’enceinte est alimentée en énergie par des groupes électrogènes. Quant à l’alimentation en eau, elle se fait au travers d’un forage avec des bâches.

La base vie délimitée par une imposante clôture en parpaings fait partie d’un ensemble de 8ha. Les 4 autres ha serviront de plate forme pour la cérémonie de pose de la première pierre.

Les populations riveraines de la base vie et du PK0 ont été indemnisées pour permettre à l’entreprise de s’installer.

En attendant la signature du contrat, les études de conception se poursuivent sur le terrain. Le recensement
des biens à exproprier sur les dix premiers km est achevé. Le rapport y relatif a été transmis au Ministère des Travaux Publics, Maître d’Ouvrage le 16 septembre 2013. Après l’indemnisation des populations affectées par le projet sur ces premiers dix km, une autorisation sera délivrée à l’entreprise pour qu’elle démarre les travaux de dé forestage sur ce linéaire ainsi que les études complémentaires (géotechniques, topographiques, hydrologiques et hydrauliques…).

L’entreprise a trouvé un rocher de 10 ha à 3km et demi de la borne zéro qui sera utilisé pour la carrière. En plus de ces 10 ha, il a été ajouté 8 autres pour bâtir la carrière. Soit 18 ha. Un premier concasseur y a été monté en mai 2013, un deuxième est en train d’être installé. Rappelons qu’il faudra près de 1million et demi de tonnes de granulats pour la première phase des travaux. Une seule carrière ne sera pas suffisante. Un deuxième site est déjà localisé au PK37+800, l’entrepreneur est en train de procéder aux essais préalables à la validation
de ladite carrière.

L’entreprise a localisé cinq (5) carrières latéritiques le long du linéaire. Elle est en train de procéder aux essais et
continue de prospecter d’autres carrières latéritiques exploitables.

Pour ce qui est des équipements, l’entreprise a déjà acheminé 139 engins de différents gabarits répartis sur trois sites. Ils doivent servir à l’exécution des travaux de terrassement. Il est prévu l’arrivée d’autres engins.

A noter que c’est le groupement de bureaux d’études SCET Tunisie/ Cameroon ENGINEERING qui a
adjudicataire du marché relatif à la maîtrise d’œuvre, et ce depuis le 07 août 2013.

Il convient de préciser également que le gouvernement camerounais a déjà mobilisé 20 milliards FCFA
représentant les fonds de contrepartie et EXIMBANK de Chine a procédé au premier décaissement des fonds alloués à ce projet, soit près de 48 milliards et demi de FCFA.

C’est les fonds qui manquent le moins, pourrait-on dire, mais qu’est-ce qui coïnce ?

Le Maître d’Ouvrage ci- devant le Ministère des Travaux Publics se défend d’avoir transmis l’APD (Avant Projet Détaillé) produit par l’entreprise depuis octobre 2012 pour validation et signature du marché à l’Autorité Contractante qu’est le Ministère des Marchés Publics. Depuis on attend. Les discussions selon certaines indiscrétions achopperaient sur les prix. Le bordereau des Prix Unitaires (BPU) des travaux du système électromécanique, de l’architecture et structure, de communication transmis par l’entreprise à l’Autorité Contractante depuis le 24 juin 2013 est resté sans suite.
Projekt dálnice výše popsaný uvázl, po rozsáhlých přípravních a dokonce částečně i stavebních pracích. Vláda se tváří, že dodržela vše a na tahu je čínská strana. Těžko říct, jak se situace vyvine dále.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční fond :arrow:

http://www.fondsroutiercameroun.org/

Výroční zpráva za rok 2014: http://www.fondsroutiercameroun.org/det ... 4/100.html

A po plánované dálnici mezi hlavním a nejvetším městem je na řadě i dálnice od hlavního města po mezinárodní letiště u hlavního města :arrow:



Metropola Yaoundé se během 20 let co do počtu obyvatel zásadně pozvedla včetně ekonomiky a blíží se populačně k doposud největšímu městu; aktualizované i v úvodním příspěvku. :idea: Nárůst obyvatelstva je z 1,7 na 2,4 mil. obyv. opravdu citelný.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt dálnice mezi hlavním a největším městem je v realizaci:

Obrázek

a stejně tak i projekt dálnice v hlavním městě po letiště:

Obrázek

Dále, silniční fond má letos k dispozici 90 mld. franků, tedy asi 200 mil. USD určených jenom na údržbu asi 17.000 km silnic. Silniční infrastruktura je řadu let prioritou. Staví se nové ulice, zpevňují se původní prašné silnice napříč zemí a poslední 2 roky se staví i dálnice. Na dluh anebo formou PPP převážně přes Čínu. V dobrém stavu je dle údajů z ledna jen asi 18% státních silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Yaoundé - Nsimalen se již od poloviny léta staví. Jsou vyřešené výkupy pozemků a domů, takže pracím nic nestojí v cestě. Více zde: http://www.fondsroutiercameroun.org/det ... !/123.html .

Kamerunská republika je nejsilnějším členem Hospodářské a celní unie zemí střední Afriky (CEMAC: Čad, Kamerun, Středoafrická republika, Gabon, Konžská republika a Rovníková Guinea). Její roční HDP tvoří plnou polovinu národního produktu ve všech zemích CEMAC dohromady. Díky zásobám ropy a příznivým klimatickým podmínkám patří Kamerun mezi na suroviny a primární zdroje bohaté ekonomiky.

Kamerun je navzdory tomu stále dost chudobná země, která se z chudoby snaží marně vymanit. Cílené investice do zanedbané infrastruktury realizují těžařské společnosti přes off-setové programy anebo přes čínské půjčky. Spojení dvou největších měst dálnicí ostatně realizují čínské společnosti. Až 1/3 obyvatel nemá práci, 1/2 žije v chudobě. Zvyšují se vládní výdaje do vzdělání a základní infrastruktury. Největším projektem je přístav v Kribi. Přístav je hotov k období 2014/2015, ještě se vylepšují infrastrakturní prvky kolem. I ten realizuje Čína. Obrovským nedostatkem je i elektrická energie, které je v zemi málo a rozvodní sítě jsou zastaralé, ale i v tomto ohledu vláda investuje do sítí a Čína staví několik elektráren za v propočtu miliard €.

Dobudováním páteřních elektráren, dálničních spojení, přístavu a zlepšení služeb pro budoucí generace se nepochybně zvýší životní úroveň. Ovšem než se tak stane, tak to ještě minimálně 1 dekádu potrvá. Do té doby projíždět zemí v období dešťů je téměř nelidský úkol. Nákladní doprava to nedokáže vůbec, protože po mnoha silnicích je zcela zakázáno jezdit.

Silniční fond má během několika let k dispozici o 100% více peněz určených jenom na údržbu a znásobil se i rozpočet pro výstavbu nových asfaltových silnic. Vzhledem k rozsahu země je to ale ještě opravdu na dlouho.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Další projekt, který mi zde zcela unikl je realizace dálnice (tedy staví se 3 tahy, v rámci hl. města s propojením na letiště, dále 2 největší města a jejich spojnice a tento 3. projekt) Autoroute Lolabé - Kribi - Edéa. Jak jsem uvedl výše, tak v Kribi se realizuje obrovský přístav. Tato dálnice je rozestavěná z cca. 30% a to i z hlediska finančních nákladů. Parametry 2x2, prozatím 1. etapa směrem na Édea v délce 38,5 km. Staví se 2 roky, dokončit se má v roce 2019. Terén byl těžce přístupný a výstavbu komplikuje období dešťů. Zde několik fotek:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.57 MiB) Zobrazeno 26295 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (1.31 MiB) Zobrazeno 26295 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (1.33 MiB) Zobrazeno 26295 x
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (1.33 MiB) Zobrazeno 26295 x
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (1.39 MiB) Zobrazeno 26295 x
a zde progres realizace dálnice Yaoundé - Douala, fáze 1 68 km u Lobo západně od hl. města :arrow:
Snímka6.PNG
Snímka6.PNG (1.48 MiB) Zobrazeno 26295 x
Snímka7.PNG
Snímka7.PNG (1.43 MiB) Zobrazeno 26295 x
Dále se pracuje na výstavbě koridoru Yaoundé - Brazzaville. Jde o výstavbu RN9, konkrétně se 24.2.2017 uvedla do provozu 98 km silnice v úseku Djoum - Mintom. Výstavba trvala od 09/2011. Silnice má speciální zesílené podloží a lepší konstrukční vrstvy vozovky včetně kvalitního systému odvodnění vzhledem ke klimatickým podmínkám. Na nákladech se podílela z 92% Africká rozvojová banka, z 8% vládní zdroje Kamerunu. Silnice stála v propočtu cca. 84 mil. €. :arrow:
Snímka8.PNG
Snímka8.PNG (732.84 KiB) Zobrazeno 26295 x
Všeobecně: na všech budovaných dálnicích jsou již vzorky v délce 500m. Vzorky z podkladové vrstvy 20cm a vrstev vozovky dalších 20 cm. S cílem odsledovat poškození a zatížení vzhledem ke klimatu. Plnění i na Y-D je na 31%.

Kamerun investuje do údržby, výstavby a oprav silnic a do výstavby dálnic obrovské peníze. Vzhledem k začínající výstavbě dálnic je nárůst investicí markantní poslední roky. V roce 2015 to bylo 600 mil. €. To byl nárůst oproti roku 2014 o 30%. V roce 2016 byl nárůst oproti roku 2015 o dalších 36%. Investice do silnic tvoří momentálně cca. 2/3 všech veřejných investicí v zemi. Státní dluh je kolem 20% HDP.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Kamerun začal budovat novou silnici v nehostinném prostředí právě pro zlepšení napojení mnoha vesnic na normálnější infrastrukturu. Jedná se o 110 km silnic vícero tras v rámci zemědělských vesnic; Baleveng - Bangang - Batcham - Mbouda - Bagam - Galim, Batcham - Balessing, Mbouda - Ngouaya - Bati a Mbouda - Bamesso - Galim. Náklady jsou v propočtu cca. 80 mil. €.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (1.69 MiB) Zobrazeno 26105 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (1.81 MiB) Zobrazeno 26105 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (1.31 MiB) Zobrazeno 26105 x
Kamerunu pomáhají a i jsou zde přítomni: společnosti z USA, Francie a Číny.

Jak jsem o příspěvek výše psal o dálnici přes Kribi, kde bude přístav, tak nutno říct, že město Kribi je rozvíjeno díky U.S. Louis Berger. Plány a výstavba dělají z lokality hlubokomořský přístav, dále rozsáhlou ekonomickou zónu a zázemí technické infr. a přípravních prací až pro 300.000 obyvatel pro rok 2040.
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (438.85 KiB) Zobrazeno 26105 x
Snímka5.PNG
Snímka5.PNG (366.6 KiB) Zobrazeno 26105 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Kamerunský projekt dálnice Yaoundé - Douala se zpomaluje v realizaci. Čína, která na projekt půjčila 473 mil. USD pro zhotovení 68 km dlouhého úseku se prozatím rozhodla financování pozastavit na min. 1 měsíc s možností prodloužení tohoto období. Jako důvodem je to, že Kamerun se rozhodl upravit rychlostní limit ze 100 km/h na 110 km/h dle franc. legislativy a norem. Tím ale požadují po čínské straně úpravy projektu. Prozatím není vůbec jasné jak se spor dovede vyřešit. Čína to považuje za nepřijatelné změny zadání, ale je to kamerunská ropa, kterou potřebuje ... Kamerun jakožto nejvýznamnější člen ECOWAS-u (afr. org. pro stř. Afriku) těží z přítomnosti USA, Francie a Číny najednou, takže si může dovolit více žádat po svých partnerech. Vzorem ve všem je i nadále Francie. Tak uvidíme jak se to bude vyvíjet.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka.PNG
Snímka.PNG (12.19 KiB) Zobrazeno 24961 x
stávající cestování po RN3 trvá na trase 70 km asi 2h ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Lolabé - Kribi - Edéa byla ve své 1. etapě dlouhé 38 km (tady je více) koncem 05/2018 hotová z 84%. Vláda urputně hledá finance na ostatní část.
cam0.JPG
cam0.JPG (83.01 KiB) Zobrazeno 21353 x
cam.JPG
cam.JPG (88.09 KiB) Zobrazeno 21353 x
cam2.JPG
cam2.JPG (91.9 KiB) Zobrazeno 21353 x
https://www.villesetcommunes.info/actu- ... ursuivent/

Dále, firma Sogea-Satom (člen VINCI) tady vyhrál 2 zakázky na 2 silniční projekty v celkových nákladech 214 mil. €. :arrow:

První kontrakt za 112 mil. € se týká 135 km úseku silnice RN15 mezi Lena a Tibati a 6,7 km silnice ve městě Tibati samotném. Zemní práce, 7m šířka, odvodnění, 5 mostů a dodržování norem ochrany ŽP ve standardech Francie. Nový koridor zkrátí o 150 km stávající cestování mezi Čadem a Nigérii. :idea:

Druhý kontrakt v nákladech 102 mil. € obnáší výstavbu 106 km dlouhé silnice mezi Olama a Bigambo, což bude součást budoucí Provinční Silnice (PR) 18, které celková délka bude 217 km. Práce obnášejí i výstavbu 5 mostů s rozpětím 10 až 20m a 13 km městských silnic a renovaci 20 km zemědělských silnic a betonové odvodnění.

Oba kontrakty se mají dokončit v roce 2020, resp. v roce 2022.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 15:22:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Fonds Routier Rapport annuel 2017 :arrow:

http://www.fondsroutiercameroun.org/upl ... .169.2.pdf

*vydáno začátkem 2019

Jinak výstavba dálnic uvedených ve vláknu zpomalila pro vícero problémů/změn v technických normách ze strany Kamerunu, ale je snaha na úrovni vlády místní a čínské to řešit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Yaoundé - Nsimalen (v roce 2016 jsem tady dal stav výstavby z mapy), tedy mezi hlavním městem a letištěm vzdáleným 20 km je hotová z 92%. Dokončení prací se plánuje na 01/2020. Cestování se tak zkrátí na 15 minut.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Kamerun podepsal smlouvu na výstavbu 179 km N17, která spojí pobřežní přístav Kribi s městem Ebolowa. Práce provede za 225,6 mil. USD italská společnost ICM CMC. Trvat mají 36 měsíců. Kromě samotné silnice se zrealizují i 3 vážní stanice a 2 mýtní zóny pro nákladní vozidla. Ugrade této silnice přinese zlepšení spojení a tím rozvoj pro jižní farmářský region.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Kamerun si nechá vybudovat mýtní systém.
1.JPG
1.JPG (124.76 KiB) Zobrazeno 13952 x
https://www.egis-group.com/action/news/ ... s-cameroon
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Právě realizace mýtního systému má zajistit další zdroje, které se do výstavby silniční infrastruktury vrážejí. Tady vzhledem ke klimatu jsou drahé i obyčejné "asfaltky".

Kamerun staví vícero dálničních tras, úseků a zlepšuje i státní silnice. Nemám čas se věnovat tomu podrobně, takže jen ještě dodám jak video k jedné kratší dálnici a informace k hlavnímu dálničnímu projektu, na který si Kamerun troufl.




Dále, hlavní politikové řeší stav výstavby dálnice Yaoundé - Douala. Náklady na 1. část Yaoundé - Bibodi, což je asi 60 km se zvedají o 30%. S výstavbou se začalo v 10/2014 a již se to 2x prodlužuje co do dostavby, která původně měla být za 48 měsíců. Hlavním zhotovitelem je China First Higway Engineering, jenomže původně měl být charakter 2x2 pruhů s MPR 90 km/h a změnilo se to na 2x3 pruhy s MPR 110 km/h, pak upravilo na možnost rozšíření na 2x3 ale se zvýšenou rychlostí. Tyhle změny pak taky dílo prodražují a opožďují. Čína málem od projektu odstoupila, protože si to žádalo upravit zemní práce a jejich rozsah, až do náspů do výšky 32m, skalních výrubů 60m atd. Ještě i Světová banka poukázala na to, že propočet na 1 km je na Afriku v rámci srovnatelného terénu a obtíží u výstavby nejvyšší právě zde (12 mil. USD). Vláda rokuje s firmou China Communications Construction Company, která by se mohla do projektu taky zapojit. Nemluvě o úvěru z Číny ve výši bezmála 0,5 mld. USD.

Fáze 2 dálnice Yaoundé - Douala: https://pipeline.gihub.org/Project/ProjectDetails/822

Na to stávající silniční spojení Yaoundé - Douala Kamerun vypsal další soutěž na renovace. Protože nová dálnice bude bůh ví kdy navzdory počátečnému optimizmu ze zahájení výstavby a i jejího průběhu se nedá očekávat, že to bude v nejbližších letech a samozřejmě ta stávající silnice je nejen silně přetížená, ale chybí na ní větší opravy.

Tady je shrnuto jak to je s dálniční síti v zemi, v rámci wikipedie:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... u_Cameroun
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kamerun

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl. Opravil jsem aneb odstranil několik neplatných odkazů. Přednedávnem jsem tady doplnil vícero aktualit ze světa silnic, dálnic, mýta. Za měsíc se podívalo na 530 lidí na mýto dle nahrané přílohy, to je až fascinující jak stoupá návštěvnost těchto sekcí. :P

Kamerun tedy realizuje dálniční síť, dá li se to tak nazvat. Je to taková klasika základu: u pobřeží, k letištím a mezi 2 největšími městami. Jinak ale Kamerun investuje velké peníze do výstavby nových silnic. Z logistického pohledu leží na pomezí toho kde je ještě silniční civilizace a kde ještě není aneb je velmi slabá. Na Kamerun se hledí jako na takovou křižovatku, protože jeho územím mj. prochází jak S-J tak Z-V trans-africké tahy. Nejbližší sousedi ve vnitrozemí pak hledí na Kamerun, protože ten je u oceánu a rozvíjí přístavy, co zvyšuje možnost obchodu a rozvíjení ekonomik. Tohle vše dává vynikající předpoklady pro rozvoj dopravní infrastruktury. Pak jiná věc je jak se vyvíjí politická stabilita, normy, plnění plateb za výstavbu atp., co všechno je opsané v tématu.

Kamerun dokázal za poslední 2 dekády toho poměrně hodně především v samotné ekonomice. Jednak vykazoval dlouhé roky stabilní růst HDP, srazil státní dluh ze 60 na 20%, snížil počet lidí v chudobě na 25%, nezaměstnanost v roce 2019 dosáhla kolem 3,5% a ruka v ruce tak dokázal pumpovat mnoho peněz i do infrastruktury, co přináší další rozvoj a peníze.

Jsou tady 4 přístavy: Douala, Kribi, Limbe a Tiko. Douala zajišťuje asi 95% zboží, které vstupuje do země. Je taky hlavním přístavem pro vnitrozemské africké státy, hlavně Středoafrickou republiku, Čad a severní linii Congo-Brazzaville. V Kribi se v 03/2018 otevřel kontejnerový přístav. Je to taky 2. hlavní přístav Kamerunu a jeho potenciál se teprve začíná rozvíjet. Proto se tam taky staví dálnice.

Mapa hlavních silnic:
0582.JPG
0582.JPG (120.5 KiB) Zobrazeno 13417 x
Silniční síť se výrazně zvětšila, její rozsah je již 121 500 km.

K 30.7.2020 bylo v provozu 78,5 km dálnic. Jde o Yaoundé - Bibodi v délce 40 km (2x2, po 3,75m) a dálnici Kribi - Lolabe.

Síť státních silnic byla na úrovni 9370 km. (ještě donedávna to bylo 7041 km)

Rozsah zpevněných silnic byl na úrovni 7252 km. (ještě donedávna to bylo sotva 5000 km) Z toho jsou ty dálnice a pak 4570 km státních silnic. Pak pokračuje část zpevněných provinčních, departem. a lokálních.


Dále, jen pro doplnění: psal jsem o 2. mostu nad Wouri, že se staví, ale chybí informace o zprovoznění stavby, takže se tak samozřejmě již stalo. :arrow:



Tady je pak ještě navazující infrastruktura po něj:




A tady, k 06-07/2020 je pokrok na městské dálnici Yaounde - Nsimalen (letiště):

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.3.2022 18:04:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“