Tunisko

Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Tunisko

Příspěvek od Standa »

ts-flag.gif
ts-flag.gif (528 bajtů) Zobrazeno 36400 x
ts-map.gif
ts-map.gif (26.19 KiB) Zobrazeno 36402 x
Rozloha: cca. 160 000 km2
Počet obyvatel: 11,7 mil.
Hlavní město: Tunis (cca. 1 mil. obyv., s aglomerací 2,9 mil.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 12:22:02, celkem upraveno 12 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Tunisko

Příspěvek od Standa »

Tunisko buduje dálniční síť už od konce sedmdesátých let, v roce 1981 byl otevřen první krátký úsek A1 z Tunisu směrem ke známému letovisku Hammamet, který umožnil vyhnout se na průjezd dost komplikovanému předměstí Hammam-Lif.

V současné době má země tři hlavní dálnice:
A1: hotový úsek Tunis - Sfax měří 247 km, do roku 2011 by mělo přibýt dalších 152 km do Gábesu, zbývajících 182 km na hranici s Libyí je plánováno do roku 2024 :roll: .
A3: hotový úsek z Tunisu kousek za Medjez-al-Báb měří 66 km, dalších asi 70 km do Bousalemu má být hotovo 2016 (hned na začátku tohoto úseku je velká komplikace - nutnost překonat největší přehradní nádrž v zemi) a následujících 70 km na alžírskou hranici v roce 2020 (ani tímto směrem se příliš nepospíchá).
Tyto dvě dálnice jsou součástí tzv. Transmaghribské dálnice http://fr.wikipedia.org/wiki/Transmaghr%C3%A9bine.
A4: Tunis - Bizerta, 51 km, celá v provozu.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Autoroute_tunisienne_A1
http://fr.wikipedia.org/wiki/Autoroute_tunisienne_A3
http://fr.wikipedia.org/wiki/Autoroute_tunisienne_A4

Pár doplňujících informací na závěr:
Všechny dálnice jsou 2+2, což zejména v první části A1 Tunis - Hammamet způsobuje pravidelné víkendové zácpy (o případném plánu na rozšíření úseku nemám informace). Všude jinde 2+2 bohatě stačí. Všechny úseky jsou placené, nově otevírané úseky mají zpravidla první rok provozu zadarmo. Nové dálnice (A3, A4) jsou celkem kvalitní, dá se po nich jezdit výrazně rychleji, než povolených 110 km/h (ale pozor, občas tam někdo jede taky 70 a někdo další ho může předjíždět 90!), nejstarší část A1 má pár dost nepříjemných míst (nepřehledné špatně klopené zatáčky).

Ještě malý doplněk ohledně propojení zmíněných tří tuniských dálnic. To zatím příliš dobře řešeno není, A3 končí těsně před Tunisem kruhákem se starou silnicí RN 5 na západ, A4 sice v přímém směru navazuje na A1, ale je třeba projet přes centrum, kde je několik semaforů a zpravidla i dopravní zácpa. Staví se obchvat přes lagunu, ale ten nemá úplně dořešeno napojení na A4. Součástí obchvatu je i křižovatka na odkazu, čtyřpruh po hrázi vede přímo do centra Tunisu, zatímco most a komunikace na obrázku směřující doprava vede na MÚK s prodloužením A1 (které vypadá asi jako pražská magistrála) a dál pokračuje směrem k A3. V levém horním rohu stojí za pozornost přístaviště trajektů La Goulette, s červeným komínem loď Cartago, vyhlášená v roce 2000 nebo 2001 nejlepším trajektem ve Středomoří (plavba z Janova trvá 22 h, plavba ze Sicílie 8 h).

http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:PortRades_2.jpg
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Poslední otevřený úsek byl v říjnu 2008, konkrétně M´Saken-Sfax v délce 98 km, výstavba si vyžádala náklady ve výšce asi 350 mil USD.

Silniční síť sestává z 19.500 km asfaltových silnic dobré kvality, pak je zde cca. 400 km dálnic a silnic pro motorová vozidla, dále cca. 4.000 km štěrkových silnic a pak taky ještě asi 2.000 km prašných silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Oficiální vládní stránky :arrow:

http://www.tunisie.gov.tn/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunisko připravuje veliké projekty pro stavebnictví:

*výstavba ultramoderního města, tzv. Malé Dubaje, investice 15 miliard USD
*výstavba Města sportu na ploše 255 ha, investice 5 miliard USD
*výstavba mezinárodního letiště Enfidha
*výstavba nové rafinérie ve Skhiře
*turisticko-lázeňský komplex na severu země

Silniční síť - souhrn

Silniční síť

Silniční síť tvoří 19.000 km asfaltových silnic vyhovující kvality, na hlavních tazích je však značně přetížená. Tuniskou dálniční síť tvoří 3 úseky: Tunis-Sfax (238 km), Tunis-Bizerta (53 km) a Tunis Oued Zarga (via Mejez El Bab-67 km). V říjnu 2008 byl otevřen nový úsek dálnice M´Saken-Sfax v délce 98 km, jehož výstavba si vyžádala náklady ve výši 430 mil. dinárů (asi 350 mil USD).

Do roku 2016 by síť měla být rozšířena o další úseky: A 1 (směr J) v délce 590 km, který spojí Tunis s libyjskou hranicí, A 2 v délce 53 km, spojující Tunis s Bizertou a A 3 (směr SZ) v délce 207 km, který spojí Tunis s alžírskou hranicí.

V roce 2008 tuniská vláda uvolnila 69 milionů eur na rozvoj a údržbu dálnic. Díky těmto prostředkům byla v říjnu 2008 zahájena dlouho očekávaná výstavba dálnice Sfax-Gabès. Jde o prodloužení stávající dálnice A1 z Bizerty (na severu země) do Gabès a dále až na tunisko-libyjskou hranici. Očekává se, že tento významný dopravní úsek, který si vyžádá celkové náklady 400 milionů dinárů (asi 340 mil. US D), bude uveden do provozu v červnu 2011. Výstavba nového úseku dálnice zkrátí dopravu zboží a osob z dosavadních 6 hodin na 3,5 hodiny a urychlí dopravu nejen mezi severem a jihem země, ale přispěje i ke zlepšení obchodní výměny mezi Tuniskem a Libyí. Souběžně s výstavbou dálnice má být zahájeno budování železničního spojení mezi oběma zeměmi.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda v roce 2010 bude investovat do silniční sítě 1,2 mld. USD :arrow:

*výstavba 44 mostů a silničních staveb
*výstavba pěti úseků dálnic (v celkové délce 390 km)
*rekonstrukce hlavní silniční sítě ve velkých městech (37 projektů)
*vyasfaltování 2.200 km zemědělských cestních komunikací.

Tunisko chce do r. 2020 zpevnit 90% všech silnic v zemi a plánuje mít cca. 1.000 km dálnic (ve vnitrozemí i s napojením na sousední země). Celá silniční síť bude mít po dostavbě asi 21.000 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo rozvoje, bydlení a územního plánování (sem spadá rozvoj silniční síe) :arrow:

http://www.mehat.gov.tn/

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.transport.tn/

Společnost spravující dálnice :arrow:

http://www.tunisieautoroutes.tn/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.11.2018 16:44:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Po nedávné revoluci jsou některé vládní linky nefunkční. Větší změny se v silniční dopravě a síti nestali.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová vláda odklepla 25.5.2012 rozšíření dálnice A3 (její prodloužení) na úseku Oued Zarga - Bou Salem, s délkou cca. 50 km, protože se obejde přehrada a město Beja.

Neuvádí se datum dokončení, pouze se odhaduje, že to bude kolem let 2014-2015.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

aktuální informace po převratu:

*úsek Sfax-Gabés (155 km) bude hotov v roce 2014, ještě se prostaví 470 mil. €
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový ministr dopravy Hédi Larbi uvedl, že rozvoj dálniční infrastruktury se musí znovu nastartovat po celé zemi. Je to těžiště silniční infrastruktury a je to mnohem důležitější, než jednotlivé regionální investiční projekty, řekl ministr na tiskové konferenci, na které uvedl, co bude jeho nová priorita. Tak snad se dočkáme pozitivních změn po převratu a nestabilitě. :idea:

Více: http://www.leconomistemaghrebin.com/201 ... u-routier/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jsem doplnil ministerstvo rozvoje, bydlení a územního plánování do příslušného příspěvku, protože pod něj spadá rozvoj silniční sítě. Dále jsem odčlenil úvodní informace o dálnicích do příspěvku k Standovi, ať je to tam pohromadě. A rovněž jsem aktualizoval údaje o počtu obyvatel. Tolik takové technické novinky.

Tunisko se konečně, zdá se, vzpamatovalo po roce 2011 (arabská jar) a od prosince 2014 má pevnou vládu.

Jak je psáno, že v zemi je 19.000 km silnic, tak již je to 19.750 km a přidám základní členění:

*routes nationales: 3.938 km
*routes regionales: 5.117 km
*routes locales: 2.453 km
*vesnické silnice

*na silnicích je 2.100 různých objektů, z čeho je 765 mostů delšich jak 10m a 343 mostů delších jak 30m

Stav dálnic a silnic pro motorová vozidla se nezměnil, i nadále je zde cca. 360 km a dálnic a asi 40 km širších silnic rychlostního typu. Několik úseků jak je psáno je ve výstavbě, kterou zpomalila politická nestabilita.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:aktuální informace po převratu:

*úsek Sfax-Gabés (155 km) bude hotov v roce 2014, ještě se prostaví 470 mil. €
Situace se zde zcela zásadně komplikuje, protože se kvůli politické krizi projekt prodražil. Stav v létě 2015 byl na úrovni asi 70% rozestavěnosti. Problémem je k 01/2016 stav pozemkového vypořádání, které se pohybuje na úrovni 80%. Vláda nestanovuje termín odevzdání do provozu, pouze informativně se to pohybuje na léto 2016. Formálně mají trvat stavební práce do 12/2016. Po odevzdání do provozu se dálniční síť v zemi zvětší o 40%.

Zdroj: http://africanmanager.com/11_tunisie-la ... dant-lete/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik dálničních termínů k dostavbě anebo k odevzdání do provozu:

155 km na dálnici A1 mezi Sfax a Gabès se tedy otevře na konci tohoto léta

cca. 50 až 70 km na dálnici A3 mezi Zarga a Bousalem se odevzdá do provozu v 09/2016

85 km na prodloužení dálnice A1 mezi Gabès a Medenine bude k dispozici na konci roku 2017.

Ve výstavbě je i další úsek dálnice A1 od Medenine směrem na hranice s Libyi, ale zde to bude v provozu až kolem roku 2018.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 12:24:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Tunisko

Příspěvek od Standa »

Na to, že Tunisani mají minimální příjmy z ropy a zemního plynu a ani prodej fosfátů už není, co to bývalo, jsou to docela dobré zprávy. Zejména ta A1 postupuje docela rychle, hlavně, aby bylo na co navázat v Libyi :? (nemyslím ani tak infrastrukturu, ale bezpečnostní situaci). U A3 jsem docela zvědavý, jak vyřeší překonání přehrady Sidi Salem (největší přehrada v zemi).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Bohužel se ta výstavba protahuje a termíny se neustále posouvají.

Prvních 100 km na A1 mezi Sfax a Gabès má být odevzdáno do provozu 28.11., tak uvidíme. Jestli to ale opravdu bude 100 km a co bude s navazujícím úsekem, který se má odevzdat do provozu v roce 2017, tak v tom se médiá liší.

Dále je informace k A3 od Bou Salem od Oued Zarga, že by se to mělo odevzdat koncem roku.

http://www.webmanagercenter.com/2016/11 ... -novembre/
http://www.ilboursa.com/marches/l-autor ... mbre_10391
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 26.11. se dostalo do provozu prodloužení dálnice A3 v celkové délce 54 km mezi Oued Zarga a Bou Salem. Proběhlo oficiální odevzdání za účasti předsedu vlády, ministrů a dalších úředníků. Výstavba se začala v 05/2012, o čem je tady informace.

Zdroje: http://www.businessnews.com.tn/chahed-d ... 20,68578,3 , http://africanmanager.com/11_lautoroute ... modifiee_/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 12:25:05, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady byl stav dálniční sítě k 06/2016 (farebně né vše co je modrým se nestaví, viz. text pod obr.) :arrow:
autoroutes_tunisie.jpg
autoroutes_tunisie.jpg (133.4 KiB) Zobrazeno 31631 x
Dále je zde plán rozvoje dálniční sítě pro roky 2016 - 2020 přijatý k tomu datu:

v podstatě jsem to částečně již tady psal, ale doplním to

Vláda zadefinovala, že bude připravovat a budovat cca. 720 km dálnic a rychlostních silnic, které vzniknou dualizací současných, čím bude mít dálniční síť cca. 1.000 km, ale to již není dáno, že to bude v roce 2020 pro to slovo připravovat. Dálniční síť má zlepšit napojení západu a jihu, vnitrozemí, přístavů a logistických center na stávající síť a vyřešit i dopravní problémy v několika lokalitách. První cíl je splněn, odevzdal se do provozu úsek A3 Oued Zarga (Beja) - Bousalem (Jendouba) v délce 54 km. Plán byl původně na léto 2016, takže došlo ke skluzu.

Dále se staví i Gabes - Medenine - Ras Jedir (hranice s Líbyi), kde jsou práce dle úseků na úrovni 15% až 40%.

V přípravách je tah Tunis – Kairouan – Sidi Bouzid – Kasserine – Gafsa (Ecoso) s délkou 386 km, přičemž ukončená je studie realizovatelnosti. Probíhá výkup pozemků v Zaghouan a Kairouan. Prioritní je začít výstavbu v části Tunis - Jelma (188 km).

Dále se připravuje dualizace těchto silnic:

*Siliana - El Fahs (60 km)
*Kairouan - Sousse (55 km)
*Zaghouan - Jebel Oust
*Ortsumgehung Thala (7km).

Výstavba dálnic se financuje z vládních zdrojů a půjček mezinárodních rozvojových bank případně z fondů.

Dnes je v provozu něco nad 400 km, se Sfax - Gabes to bude kolem 550 km. Pak je ve výstavbě Gabes - Medenin s délkou cca. 85 km, co se má odevzdat ke konci roku 2017 (poslední informace) a jsme na čísle přes 600 km. Tím by nebylo co dál budovat, takže se aktualizoval stav a síť se doplnila o nové tahy, které se již před zveřejněním plánu realizují v přípravním procesu. :idea:

Zde jsou informace o tuniské dálniční síti v rámci wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... la_Tunisie . Je tedy vidět, že od arabského jara nastal jednoduše útlum, což je normální, ale výstavba již běží naplno a je i dobře, že se síť doplnila o nové plánované úseky.

Poslední politický cíl byl stanověn v roce 2006 pro roky 2007 - 2011 s cílem sítě rozsahu 850 km. Více informací: http://www.turess.com/fr/wmc/22277 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo výše napsaného ještě popíšu co je to X30 :arrow:

Tunisko má v hlavním městě jednotlivé spojující silnice X2, X3, X4, X20, které třeba přímo spojují nějaké uzly ať už důležité křižovatky nebo sjezdy nebo nějaká centra atd. Tunis je velké město a ve smyslu Prahy centralizované území. Je tam veškerá infrastruktura, zázemí a dopravní ruch. Ve smyslu slnce a jeho paprsků tady začínají jednotlivé dálniční tahy na všechny směry. To ale znamená, že projíždět městem je stále náročnější, ale mnohdy není jiná cesta než to projet.

*tah X30 bude tvořit bypass města Tunis, jde o obchvat Grand Tunis
*délka X30 je cca. 80 km
*jedná se o periférní dálniční tah, který vyřeší 3 zásadní uzly tím, že je vzájemně propojí:
- dálnici A1 (Tunis - jih), dálnici A2 (Tunis - Bizerte), dálnici A3 (Tunis - směr Oued Zarga)

Kdy se začne s výstavbou se nedá odhadovat, protože prozatím jde jen o nákres a první studie. Navíc se v Tunisu realizují poslední roky právě další práce k odlehčení tahů: na X2 se třeba v roce 2014 rozšiřovalo na 2x3 jízdní pruhy. Dále se odlehčují vstupy tím, že se budují desítky nových parkovišť a záchytných parkovišť, aby lidé více používali MHD. Ta snaha je enormní a X30 je spíše o tom, že to bude takové výhledové konečné řešení.

Rocade Exterieur du Grand-Tunis x 30 se totiž po úvahách lépe zadefinovala teprve v roce 2013. Teprve v prosinci 2013 bylo vydáno rozhodnutí k posuzování dopadů na ŽP, na vodní zdroje. Dále se měla vypracovat technická studie a bližší pohled na propojení těch dálnic. Část studií je zaplaceno úvěry z EIB.

První majetko-právní vyspořádání se začalo realizovat rokem 2014, kdy se také stanovují postupy ochranních zón s cílem snížit pozdější náklady kolem výkupu pozemků.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 12:28:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Tunisko

Příspěvek od Standa »

Jenom doplním, že obchvat může jít pouze po západním okraji, protože na východě je hned u centra města laguna a za ní jen hustě obydlená kosa (přístav La Marsa). Zřejmě došlo k nějakému přečíslování, dálnice do Bizerty měla číslo A4 a A2 snad mělo být použito pro ten velký obchvat X30.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ale kdepak přečíslování. Těžko říct jak to vlastně je. Před rokem 2010 byl nějaký plán nějakého vládce, nyní je nový plán, ale on vychází z těch původních a přidávají se tam nové věci na základě vývoje. Vy to znáte, vy místní poměry znáte lépe než já. A teď tuniská dálniční společnost změnu nezaznamenala, jenomže na webu je hodně starých a neaktuálních informací. To jsou věci známé i v našich poměrech, že jo. Kdysi určitě.

Všude se dočtete o A1 (na jih na Sfax), o A3 na západ i to co se teď odevzdalo. A teď A2 a A4. A2 se dlouhé roky nikde nepsalo. A4 je na sever na Bizertu, což je hotovo. Pohledem na google mapu vidíte A4, pohledem do tuniské dálniční společnosti vidíte A4, pohledem do rozvoje dálnic vidíte již i A2 a A4 a pohledem do novin vidíte A2 namísto A4 z článků i z roku 2010 i z roku 2014. Co se z toho dá vyvodit opravdu nevim.

Tady se z 2014 dočtete že mlha je na A1 a A2 (dálnice která ani není): http://www.tunisienumerique.com/tunisie ... -a2/217087 .

Tady se z 2012 dočtete o prvním záměru X30, že co je to A2: http://www.turess.com/fr/wmc/127671 . A X30 je něco nové.

Tady A2 nikde není.

FB stránka k spojení Tunis - Bizerta je stále ve formě A4: https://www.facebook.com/pg/autorouteA4 ... e_internal

A4 směr Tunis: https://postimg.org/image/6tfz7rlwj/ . Je to jinak zelená dálnice do té Bizerty, žádná poušť.

Dálniční společnost to eviduje pod A4 ale údaje z roku 2010: http://www.tunisieautoroutes.tn/index.p ... ues&opt=44

Ale to na Slovensku jsou úseky i peážní, možná jsou i v Tunisu. Nebo je to jen nějaká místní mluva a nebo je to neznalost a nebo proběhla změna jak píšete. Ostatně oni o desítky % zvětšují dálniční síť, takže přečíslení je teoreticky možné. Já lepší dokument nikde nenašel. Dálniční výstavba je zde hodně řešená politicky. Mělo se odevzdávat A1 teď v těchto dnech namísto toho se dříve odevzdala ta A3. A taky jsem hledal to řešení k té obcházce přehrady, ale nenašel jsem. Ale třeba i tady: http://www.leconomistemaghrebin.com/201 ... alisation/ a i v tom posledním plánu z 06/2016 se doslovně vyhýbají označení některých tahů; píšou jen z bodu do bodu B do bodu C atd.

Síť se zvětšuje, co bude jak značeno nevím. Ani nevím jaká ta síť bude, protože něco není ani natrasované, něco se tam zařadilo z rozestavěného a něco se přidává s tou dualizací. Uvidíme, necháme se překvapit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Tunisko

Příspěvek od Standa »

Já bych jim ty zmatky odpustil, i naši novináři umí s číslováním dálnic pěkné nesmysly a když si vzpomenu na ty šachy s mapou silniční sítě v raním dopravním zpravodajství ČT :shock: ... Prostě na tu Bizertu je to A4 (a občas A2 :) ).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Bizerte se připravuje výstavba nové silnice a viaduktu ponad jezero. Konkrétně se postaví 9,5 km silnice a 2 km dlouhý viadukt, který překlene jezero Bizerte. Výstavba se zaplatí hlavně díky EIB, která na tento účel poskytne 123 mil. € a která již 2 mil. € poskytla i na studii realizovatelnosti. Stávající most je již starý a neplní účely, pro které byl zhotoven. Nový most bude mít 2 jízdní pruhy v každém směru a díky navazujícím úpravám zásadně odlehčí stávající neuralgický bod v dopravě ve městě, kde končí dálnice a přes jediný normální most se dá dostat do města se 150 tis. obyv. (metropole kolem pak celkem 0,4 mil.).

Celkové náklady jsou odhadované na cca. 240 mil. €. Most ale i spojovací silnice (dálnice A4 a st. silnice č.11) budou v parametrech 4-pruhu. Navíc se postaví 4 MÚK. S výstavbou se má začít v letech 2017/2018. Všechny studie a přípravní práce k zahájení jsou ukončené. Tato výstavba se dostala i do vládních cílů shrnutých v dokumentu Tunis 2020. EIB garantuje 50% financování projektu, již zveřejnila tedy i možnosti úvěru.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.1.2020 18:47:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »





V tomto měsíci se mají odevzdat do provozu 2 úseky a to:

*42 km Sfax - Al-Maharas
*54 km Skhira - Gabès

Úsek Al-Maharas - Skhira je v omeškání, takže tady bude dočasný přístupový bod. Komplikace je na několika km etapě.

Zdroj: https://news.gnet.tn/archives/actualite ... u-958.html

Celkově se výstavba dálnic v Tunisku prodlužuje a úseky se otevírají později, i když se neustále prezentuje, že se to zlepší. No ale i tak ten posun je badatelný. :ok: Ovšem těchto skoro 100 km mělo být v provozu již ke konci r. 2016 a ta problematická část v tomto roce.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 12:29:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Tunisko

Příspěvek od Diaľničiar »

Opravdu se 29.8. odevzdávají do provozu 2 dálniční úseky v délce skoro 100 km v rámci tahu Sfax - Gabés. :P :ok:

fotogalerie z inaugurace je na FB: https://www.facebook.com/pg/MinEquip/ph ... 8111522722

Zdroj: http://www.leconomistemaghrebin.com/201 ... r-troncon/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.9.2017 12:12:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: dopnění odkazu na zdroj
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“