Jižní Súdán

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

SS.png
SS.png (736 bajtů) Zobrazeno 18440 x
SS_map.png
SS_map.png (32.74 KiB) Zobrazeno 18440 x
Rozloha: 644.000 km2
Počet obyvatel: cca. 10,6 mil.
Hlavní město: Juba (asi 0,5 mil.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.9.2020 17:48:58, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi je cca. 7.000 km silnic, přičemž jen velmi malá část je zpevněná a většina silnic je v havarijním stavu.

Jižní Súdán je jeden z nejmladších států světa. Vznikl odtržením od původního Súdánu. Jižní Súdán má velkou šanci stát se vyspělou zemí světa, protože na jeho území se nachází ropa, která doposud živila celý Súdán a právě na tuto oblast Jižního se zapomínalo. Ropa zde tvoří asi 98% hospodářství.

Země vznikla na základě referenda v lednu 2011, v 07/2011.

Jižní Súdán je poznačen dlouhodobými vojenskými konflikty a s tím bude souviset i následující obnova (nejen) dopravní infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Silnice ve hl. městě Juba jsou pokryté asfaltem :arrow:
SS_paved.jpg
SS_paved.jpg (126.69 KiB) Zobrazeno 18406 x
newroadJuba.jpg
newroadJuba.jpg (92.07 KiB) Zobrazeno 18406 x
Silnice z hl. města směr Demokratická rep. Kongo :arrow:
Juba-Yei-Sudo---Aba-Congo-Julho-2011[22].jpg
Juba-Yei-Sudo---Aba-Congo-Julho-2011[22].jpg (90.07 KiB) Zobrazeno 18406 x
Juba-Yei-Sudo---Aba-Congo-Julho-2011[14].jpg
Juba-Yei-Sudo---Aba-Congo-Julho-2011[14].jpg (144.25 KiB) Zobrazeno 18406 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Kód: Vybrat vše

Roads Connection to States Capitals and Countries Capitals/Payams.    

Northern Bahr El Ghazal State Awiel.   
1 Awiel – Wanyjok – Marien 167 km completed 
2 Marol – Diing  12 km completd 
3 Mayen Wudwell 11 km completed 
4 Madol – Ameth 21 km completed 
5 Awiel  Ring roads 8 km completed 
6 Wanyjok – Mayen-Ariat-Gokmachar- Kiirkou 145 km under construction 
7 Wanyjok – Malualkon – Akon - Tiaraliet-Malek – alel- Kuom 135 km parts under construction 
8 Awiel – Nyamluel 84 km completed 
9 Nyamluel – Marialbai 26 km completed 
10 Nyamluel – Gokmachar 56 km completed  
11 Nyamluel – Adol 12 km completed 
12 Awiel – Wau 136 kmcompleted 
13 Ameth – Abei 88 km under construction 
  

Warrap State   
1 Gogrial – Abei 160 km completed 
2 Gogrial – Akon 45 km completed 
3 Liethnhom – Wau 145 km under construction 
4 Warrap – Launyaker 30 km under construction 
5 Warrap – Wau 90 km under construction 
6 Tonj – Thiet – Makuac – Maper 196 km under construction 
7 Lounyaker – Gogrial 70 km under construction 
8 Kuacjok (Internal roads) 45 km completed 
  

Western Bahr – El- Ghazal  State   
1 Wau – Raja 330 km under construction 
2 Wau – Basi 84 km under construction 
3 Wau – Tonj 90 km completed 
4 Wau – (Internal roads) 20 km completed 
  

Lakes State   
1 Rumbek – Tonj 120 km completed 
2 Rumbek – Yirol – Shambe 177 km under construction 
3 Rumbek – Maper – Mayendit 170 km under construction 
4 Rumbek – Mvolo 180 km completed 
5  Mvolo – Aluakluak 80 km under construction 
6 Yirol – Awacrial – Katthok 260 km under construction 
  

Western Equatoria  Yambio   
1 Mundri – Maridi – Yambio 270 km completed 
2 Yambio – Tombura – Basi 160 km parts under construction 
3 Dabio – Ezu – South – Subo 90 km parts under construction 
4 Yambio – internal roads 30 km under construction 
  

Central Equatoria State   
1 Kaya – Yei – Juba 243 km completed 
2 Juba – Jambo 108 km completed 
3 Lianya – Jambo 110 km under construction 
4 Juba – Katthok 160 km completed 
5 Juba – Jamiza  80 km completed 
6 Juba – Rajaf – Moli 145 km under construction 
7 Juba – Koji-keji – Moi 190 km under construction 
8 Juba – Lira 65 km completed 
9 Juba – Kit – Moli 101 km under construction Asphalt 
10 Juba – Urban roads 65 km under construction pavements 
  

Eastern Equatoria State    
1 Lira – Torit – Kpeota – Nadapal 285 km completed 
2 Nimule – Moli 92 km under pavement construction 
3 Khilia – Ikotos  60 km state authority 
4 Torit – Kateri (labour intensive) 45 km under training 
5 Narus – Boma 280 km under construction 
  

Jonglei State   
1 Bor – Jamiza 90 km completed 
2 Bor – Ayot 260 km completed 
3 Ayot – Waad – Akobo 240 km under construction 
4 Raad – Boma 90 km under construction 
5 Bor – Pibor - Pochalla 330 km proposed construction this year 
  

Upper Nile State   
1 Jabelien – Reuk   
2 Renk – Malakal Under construction 
3 Malakal – Nasir – Jokou 275 km under construction 
4 Malakal internal roads 40 km under construction 
  

Unity State   
1 Shambe – Leer 217 km under construction 
2 Mayendit – Bentiu state 200 km under construction 
3 Bentiu internal roads 60 km under  
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Jižní Súdán si vytrpěl opravdu hodně. Následky po 3 válkách za několik desítek let bude odstraňovat opravdu dlouho. Vláda se rozhodla, že příjmy z ropy, která do roku 2005 plynula do severních částí země, pak 50/50, i když se to nikdy nedodržovalo půjdou do obnovy země. Jižní Súdán ma zpoustu donorů: USA, EU, Norsko, Dánsko, OSN, ... kteří investují do obnovy silnic, vzdělávání, polnohospodářství a zavádění vládních reforem. Jižní Súdán již oznámil záměr investovat další miliardy USD do ropného průmyslu a cca. 8 mld. USD půjde do obnovy země. Z této částky má jít 1/4, tedy 2 mld. USD do dopravní infrastruktury a to především do výstavby nové železniční tratě mezi městem Juba a Ugandou (v J.S. je jediná železnice, která vede do Juby ze Súdánu ze severu) a do obnovy silniční infrastruktury.

Tá tabulka výše znázorňuje hlavní silniční síť, která se bude postupně obnovovat. Na mnohých trasách jsou mostní objekty, které nyní tvoří pouze "zlátaniny dřeva". Jižní Súdán za poslední rok zpevnil asfaltem asi 450 km silnic, především ve hl. městě a okolí a v dalších městech v 10 provincích, na které se země rozčlenila. Mimo teho země opravila předtím jednou postavěné silnice v celkové délce 630 km. Nyní se mají práce zaměřit na další práce dle tabulky výše.

Práce v terénu není jednoduchá, podmínky jsou náročné: chybí lepší dostupnost, dále nejsou k dispozici producenti stavebních materiálů, chybí i stavební technika a dostatek vzdělaných lidí. Právě tohle všechno se snaží Jižní Súdán čerpat z mezinárodní pomoci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Zpevnění a výstavba nové silnice směrem na město Aweil (na SZ země, je i na mapě v 1. příspěvku) :arrow:
5.jpg
5.jpg (60.96 KiB) Zobrazeno 18316 x
Zde probíhá výstavba nové silnice, dlouhé 600 km z města Juba směrem na jih. :arrow:
10.jpg
10.jpg (42.23 KiB) Zobrazeno 18316 x
8.jpg
8.jpg (30.9 KiB) Zobrazeno 18316 x
Terén v Jižním Súdánu je složitý: někde jsou písečné bouřky, jinde těžké bláto, někde stačí pouze rozbít kámen. Jižní Súdán musí přesouvat materiály po celé zemi, nasazovat těžkou stavební techniku. Cíl je, aby v roce 2015 byla silniční síť hotova alespoň v stanovených základech cca. 7.000 km. Všechny silnice mají být zpevněné, z 1/3 asfaltem. Asfalt bude právě v oblastech měst a nestabilního podloží. Stavební práce se zahájili již v roce 2006, rok po začátku příprav na mír. Reálně se ale stavební práce rozběhli v roce 2010 a pokračují výstavbou mostních přepojení a nových hraničních silnic v dalších letech.

Co se týče stavebnictví:

1. ve hlavním městě Juba se staví ring-road, dále se modernizuje hlavní leštiště a probíhá obrovská výstavba dalších budov
2. koncern Toyota rozběhl výstavbu 1.400 km ropovodu mezi Jubou a Kení (s Ind. oceánem)
3. přes PPP se tu investuje na 10,1 mld. USD do oblasti těžařského průmyslu, především v oblasti produkce stavebních materiálů a do výstavby nových bytů a čističek vodních zdrojů, do polnohospodářství atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ring road Juba :arrow:
stav z roku 2010
stav z roku 2010
juba_ bypass.jpg (47.93 KiB) Zobrazeno 18306 x
Začátek výstavby: 2006
Délka: 20 km

O silnice ve hlavním městě se zajímají americké organizace.

Ovšem ani Jižní Súdán neobešla Čína. Ta se zde ovšem zajímá o rozvoj vzdělávání a pomáhá taky v zemědělství.
Chinese National Petroleum Cooperation odevzdalo Univerzitě v Jube moderní počítačové středisko. Jde o dar.
Chinese National Petroleum Cooperation odevzdalo Univerzitě v Jube moderní počítačové středisko. Jde o dar.
juba20univ20lab20edt.jpg (72.62 KiB) Zobrazeno 18306 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Doplním informace z hl. města a tím navazuji na předcházející příspěvek:
zelená barva je trasa nové silnice: Ring road Juba, modrá barva je hlavní tah přes město Juba
zelená barva je trasa nové silnice: Ring road Juba, modrá barva je hlavní tah přes město Juba
RR.png (28.54 KiB) Zobrazeno 18238 x
zde je rozmístnění ekonomických center ve městě Juba
zde je rozmístnění ekonomických center ve městě Juba
EC.png (22.24 KiB) Zobrazeno 18238 x
již nyní se vyčlenilo první pásmo a druhé pásmo města, to první ohraničí současný ring road
již nyní se vyčlenilo první pásmo a druhé pásmo města, to první ohraničí současný ring road
city.png (240.87 KiB) Zobrazeno 18238 x
Město Juba rychle roste a po získání nezávislosti se očekává ještě zvýšení tohoto trendu:

1973 _ 57.000 obyvatel
1983 _ 84.000 obyvatel
1993 _ 115.000 obyvatel
2005 _ 163.000 obyvatel
2010 _ 250.000 obyvatel (+ okolí a lidé co zde "pouze" pracují a studují -> denně celkem asi 450.000)

Juba získává obrovské investice do základní infrastruktury: obnova silnic, asfaltování silnic, výstavba chodníků, cykltotras, kanalizace, parkovišť. Připravuje sa masivní výstavba bytových domů a přestavba centra. Rovněž se staví nové vládní budovy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem minulého roku se dokončila modernizace a výstavba silnice Juba - st. hranice s Ugandou :arrow:
2012_09_12_Akim_NimuleJubaStretch.jpg
2012_09_12_Akim_NimuleJubaStretch.jpg (143.57 KiB) Zobrazeno 17551 x
*délka: 192 km
*náklady: 200 mil. USD
*financování: USA (rozvojová pomoc)

Jižní Súdán chce od roku 2012 do roku 2022 celkem vystavět a zásadně modernizovat 12.000 km silnic v celé zemi a použije na to 15 mld. USD. :P

Uvidíme, zda se to povede, i když je země bohatá na ropu, o část území se i nadále vedou spory se severním sousedem - Súdánem. Je zřejmé, že část peněz by i tak šlo do silnic i z další rozvojové pomoci. Inu, uvidíme. Již nyní se mnoho silnic zlepšuje a stojí to stovky mil. USD, uvidíme zda se to rozjede na maximum v příštích letech. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi probíhá politický boj o moc. Zahájilo se to střelbou v hlavním městě, nepokoje se síří i do dalších měst. Několik set lidí již zemřelo, další tisícky prchají především z hl. města pryč. USA a další země stahují své obyvatelstvo a společně s OSN se snaží chránit obyvatelstvo a svoje občany.

Modernizace infrastruktury tak bude zřejmě váznout. :roll:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Po 11 měsících, od prosince 2013 se konečně vláda (prezident) a povstalci (lídri obou jsou každý z jiného etnika) domluvili na míru. Konflikt si v této samostatní zemi vyžádal několik desítek tisíc mrtvých a téměř 2 mil. lidí vyhnal z domovů. Nyní se jedná o přerozdělení moci, lídr povstalců má dostat post premiéra.

Bylo by opravdu na čase, aby stát začal z peněz získaných ze zdrojů nerastního bohatstva investovat do budování země a ne do vzájemného ničení.

Sudán a Jižní Súdán se i nadále přou o přesnou hranici; důvod je prostý: je zde ropa.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jak je ve vlákně napsané, tak se bohužel i děje. Stát se potýká neustále s ozbrojenými konflikty, výdaje na zbrojení odčerpávají značnou část vládních příjmů. Současné nízké ceny ropy snižují volné zdroje pro rozvoj země. Země bojuje s nedostatkem stavebních materiálů pro ten akční plán pro rozvoj silnic, jaký chtěla zahájit, ale i tak se realizují obrovské projekty: co do délky i co do objemu peněz. Nabídka je lákává vzhledem k vyplácení v USD, ale je obtížné reálně projekty i rozběhnout. Kromě toho všeho je země složitě členěná, což komplikuje situaci v praxi (korupce). Zmapoval se počet obyvatel a ten je vyšší o 4 mil., v hlavním městě je i nadále nejvyšší podíl hospodářství, když se vyjme region bohatý na ropu. Odkazy na vládní stránky jsou velmi často nefunkční.

Potravinový fond OSN zde zprovoznil 530 km silnic: https://www.wfp.org/stories/wfp-buildin ... outh-sudan , článek je z konce roku 2015 a objasňuje, proč se muselo k tomuto kroku přistoupit.

Dále se zde realizuje obrovský projekt Juba - Rumbek highway (je i na mapě v 1. příspěvku nalevo od hlavního města), což je výstavba 400 km dlouhé silnice v nákladech 700 mil. USD a o výstavbu se stará čínská společnost Shandong Hi Speed Construction Group. Bohužel nejsou známé další informace, ale práce se začali teprve v roce 2015.

Další obrovský projekt, ale ještě z roku 2012 a doteď není plně v realizovaci mezi Keňou a Jižním Sudánem: Eldoret - Nadapal - Juba Highway v nákladech 1 mld. USD. Ovšem tady je stav této trasy v roce 2012 a na straně 6 se píše již o zahájení projektu: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1571292 . :idea: Většina této silnice je na území Keni.

Zde je celá silniční síť Jižního Súdánu :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.13 MiB) Zobrazeno 15343 x
Celá silniční síť má 90.000 km, z čeho je pouze 14.000 km silnic I. a II. třídy a 6.000 km silnic III. třídy. Z hlediska mezinárodních silnic je opravdu asi 7.000 km na tom lépe: část je asfaltová a asi 5.000 km je štěrkových.

Jižní Súdán má jednu z nejvíce zaostalých silničních sítí jako celek. Mnoho z nich je zcela celoročně nesjízdných a jen s velikými obtížemi jsou sjízdné hlavní tahy na Súdán a sousední Demokratickou republiku Kongo, přičemž tyto státy ani nevyvíjí nějakou snahu o opak; Súdán je v konfliktní pozici a DRK se o nejkrajnější východ téměř nezajímá a má co dělat se státem jako takovým na západě a jihu, kde se nedaří zprovoznit ani jednu jedinou zpevněnou komunikaci. Síť hlavních silnic je v dezolátním stavu rovněž a žádala by několik miliard USD na zásadní modernizaci. To se daří provádět, ale jen velmi nekoncepčně a částečně a to především v hlavním městě a okolí, dále na tahu do Ugandy za pomoci USA a počas míru díky přínosům z ropy se opravilo několik dalších stovek km ve vnitrozemí. Spojení s Keňou se pomalu realizuje a snaha je i o napojení na hospodářsky vzmáhající se Etiopii.

Centrální vláda si je vědoma faktu, že tato silniční síť je problémem pro jakýkoliv další růst země, že se tak ani nedaří lépe ochránit jednotlivá území a je také fakt, že po armádě je silniční infrastruktura druhá nejvyšší investiční kapitola, ale bohužel zdaleka nepostačující. Zhruba 1/3 peněz směruje na údržbu a i v této kapitole je akutní nedostatek zdrojů a techniky, která by vyprošťovala z bahna zapadlé vozy.

Jižní Súdán nemá žádné normy pro zatížení vozidel. Je to způsobeno i tím, že na souvislé tahy v řádu stovek km nejsou silnice zpevněné, takže ani není nutností tuto legislativu přijímat. Silnice jsou zadarmo pro uživatele, ale je nutno se připravit na kontrolní body. Cestování po silnicích je ale bezpečné, i když konvoje OSN s humanitární pomocí jsou často chráněny.
Road Access Constraints.png
Road Access Constraints.png (839.14 KiB) Zobrazeno 15343 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Bezpečnostní situace v Jižním Súdánu se nezlepšuje. Tím se zhoršují i vyhlídky na zahájení zlepšení životní úrovně a samozřejmě, že i rozvoj silniční sítě uvázl. Nejlepší napojení je na Ugandu a díky její zlepšující se silniční síti se pak dá dostat i dál do různých přístavů, což se ještě vylepšuje na území (nejen) Ugandy. O silnici, která vede do Ugandy jsem tady psal, ale nyní chci ještě několik informací rozepsat. :arrow:

Silnici opravila společnost Louis Berger a většiná prací jsou uhrazené USA (U.S. Agency for International Development; USAID). Byla to prakticky okamžitá hospodářská pomoc pro stát, který po dlouhém období získal nezávislost (07/2011). Právě pro ne zrovna nejlepší napojení na ostatní země se tato silnice jevila jako nejdůležitější. Nyní se zlepšuje spojení i na Keňu. Výstavba 192 km nové asfaltem zpevněné silnice byla ihned největší infrastrukturní projekt nového státu. Kromě moderních parametrů ohledně šířky a klopení zákrut se postavilo třeba i 8 mostů. Při těchto prácech se zároveň do okolních vesnic investovalo o vodohospodářských projektů. Silnice vede od hlavního města Jube po Nimule, což je poslední obydlená oblast u hranic s Ugandou. USAID se hospodářskému rozvoji této oblasti věnují již od roku 2005.

Nebudu rozepisovat současné konflikty, ale právě pro ně mají výpadky vládní weby. Jinak je zde jak ministerstvo dopravy, tak silnic a mostů a je i jihosúdánský silniční úřad. Realizace projektu se začala v roce 2007 tím, že se celá trasa začala odminovávat.

Z výstavby:
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (300.36 KiB) Zobrazeno 14477 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (381 KiB) Zobrazeno 14477 x
Snímka3.PNG
Snímka3.PNG (510.98 KiB) Zobrazeno 14477 x
Snímka4.PNG
Snímka4.PNG (357.52 KiB) Zobrazeno 14477 x
Inaugurace, uprostřed prezident Kiir:
5.PNG
5.PNG (436.55 KiB) Zobrazeno 14477 x
Pohled na hotovou silnici:
Snímka6.PNG
Snímka6.PNG (322.43 KiB) Zobrazeno 14477 x
Video z průjezdu z roku 2016 (detail třeba v tom stoupání je +1 pruh):

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.6.2022 18:15:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstránění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Země je stále v občanské válce, která vypukla ještě v 2013, krátko po získání nezávislosti. Prezident Kiir má celou řadu odpůrců, kteří chtějí větší podíl na řízení státu a vlády. V 07/2018 a 08/2018 měsíci byla snaha o uzatvoření dohody, jenomže né všechny opoziční skupiny jí podepsali. Aktuálně je tady v nasazení bezmála 1/4 milionu vojáků včetně třeba armád z Egyptu, Somálska, Ugandy atd. na podporu režimu Kiira. Probíhá stále větší dosah centrální vlády na ostatní území, což byl i důvod podepsání rozsáhlé dohody.

Nutno zdůraznit, že Uganda zmodernizovala tah na J.S. a ten rovněž na Ugandu za pomoci USA. Keňa a celý tento blok států počítá v rámci nových koridorů, o kterých se na vícero místech africké sekce zmiňuji i s odbočkou do J.S., takže je na to i ekonomický tlak, aby se tam postupně nějaká dohoda domluvila. Důležité je, že se o to snaží samotné africké státy.

Konflikt ohrožuje již i autobusová spojení napříč státem. Po některých hlavních silnicích se nedá projet bez ohrožení "výpalného" a to přinejmenším. Objevují se případy únosů.

Stát má stále aktivované plány na masivní rekonstrukční práce silnic v hodnotě 10 mld. USD. Ovšem konflikt částku pravděpodobně navýší. Tady ta ropa štěstí nepřinesla, právě naopak. A přitom to byla ropa, pro kterou se Jižní Súdán odtrhl, protože se mu zdálo, že Chartům si zisky z ní ponechává a nic nedává zpátky.

Aktuálně se vylepšuje hlavní spojení s Etiopií. Ostatně je to záměr J.S. napojit se na všechny východní sousedy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

fakta k občanské válce z hlediska krize obyvatelstva, aktální informace USAID: https://reliefweb.int/sites/reliefweb.i ... 20%234.pdf

Na straně vlády jsou i armády z Egyptu a Ugandy. V rámci mírových sborů pak armády ze států Rwanda a Etiopie. I nadále ale povstalecké jednotky ovládají asi 1/4 - 1/3 území. Občanská válka tady trvá již 5 let a namísto investicí za miliardy USD se tady prohlubuje celková krize existence státu. Navzdory tomu je stát součástí plánovaných koridorů napojení se energeticky, telekomunikačně a dopravně na Ugandu a tudíž Keňu (Mombasa).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína se zasadí o zlepšení napojení regionů na hlavní město. Jednak se v zemi postaví nové lokální silnice, ale hlavně čínská firma Shandong Hi-Speed Group Co (SDHS) postaví spojení Juba-Terekeka-Yirol s Rumbek. Tak vznikne vylepšení spojení mezi hlavním městem Juba a zvyškem země. 400 km silnice vzniknou za 3 roky. Čína chce tak zlepšit dostupnost regionů a vylepšit hospodářskou situaci státu ve snaze stabilizovat regiony a udržet přísun nerostního bohatstva, protože to je samozřejmě hlavní motiv investicí.

https://eng.yidaiyilu.gov.cn/qwyw/rdxw/84114.htm
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.9.2020 15:38:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedené informaci jsem dohledal zprávu, že výstavba 392 km tahu Juba - Rumbek se pozastavila pro obavy z kvality výstavby. Jde o to, že při bouřce část cesty jednoduše vzala voda a Jižní Sudán se obává o celkovou kvalitu projektu. Velvyslanec z Číny naopak ujišťuje místní vládu, že silnice bude v prvotřídní kvalitě a dodavatel udělá potřebné změny v projektech.

Nedávná debata na ekonomickem foru v Africe v rámci AU ale opravdu potvrdila, že většina silnic, které staví Čína se do 1 roka začínají rozpadat. Jednoduše jejich technologie není vhodná pro Afriku. Jsou dokonce státy, které při výstavbě hlavních silnic již přímo blokují nabídky čínských firem. Čína se ale proti těmto tvrzením ohrazuje s tím, že jsou to často samotné státy, které mají tak vysokou úroveň korupce, že se ze 7 vrstev silnice postaví nakonec jen 3 a všichni se tváří, že to je vlastně dost.

https://www.theeastafrican.co.ke/news/e ... index.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Tému jsem přečetl a aktualizoval základní údaje. Doplním taky novinku:

Dálniční tah Juba - Bor :arrow:

Doopravdy se tady staví 4- pruhový dálniční tah a sice z hlavního města Juba dál na sever přes Mongalla až do Bor. Pro představu polohy je tady mapa:
51.JPG
51.JPG (67.63 KiB) Zobrazeno 5981 x
Aktuálně je již tento tah hotový až po Mongalla. Tady je inspekční den ministra informací, komunikací a pošty:
EiMS5_2XkAIMezN.jpg
EiMS5_2XkAIMezN.jpg (63.87 KiB) Zobrazeno 5981 x
Výstavba spadá pod ministerstvo silnic a mostů. Dle všech vládních představitelů tohle bude nejlepší silnice ve státě. :P Staví se řádně i podložní vrstva, realizuje se odvodnění, takže celý tah odolá i povodním, protože voda odteče mimo tělesa komunikace a samozřejmě se tady používá normální asfalt a ve vícero vrstvách.

Minutové video z výstavby: https://www.facebook.com/10801000757360 ... 8698331335

Stávající silnice je dlouhá 300 km a cestování po ní zabere více než 6 hodin. Jízda v noci je nebezpečná i pro falešné policisty atp. Tohle vše má být po dokončení dálničního tahu již minulostí.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.6.2022 18:14:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstránění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Indonézská firma Waskita Karya vyhrála hlavní silniční kontrakt v zemi. Je v nákladech ve výši 1,43 mld. USD a investorem je vláda.

Obsahem tohoto kontraktu je výstavba 1000 km nových silnic. Kontrakt je rozdělen do 4 balíků, přičemž každý má cca. 250 km práce.
Výstavba se začne v 2. pololetí 2022.

Beton zajistí člen této firmy a sice Waskita Beton Precast. Nejen beton, ale i produkty z něj a to v hodnotě 243,4 mil. USD.

Tento projekt je zaměřen na zlepšení spojení se sousedními zeměmi Keňa a Uganda.

Vláda schválila rozpočet 2022/2023 a zahrnuje 3 priority: zemědělství, potravinová bezpečnost a silnice, přičemž bude značně deficitní: https://www.radiotamazuj.org/en/news/ar ... -23-budget . Stát prakticky ručí ropou, která taky zapříčinila odtržení od severního souseda.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

jízda po již hotové části 4- pruhu mezi Juba a Bor: ještě není zcela v provozu, až jednou bude, tak bude měřit 190 km



Skoro 10% obyvatelstva bylo zasaženo povodněmi od 09/2022.

Záplavy ovlivnily životy více než 900 000 lidí v 9 státech Jižního Súdánu a v jižní části administrativní oblasti Abyei, uvádí Úřad OSN pro koordinaci humanitárních záležitostí (OCHA).

Povodně smetly silnice a mosty; zničené domy, školy a zdravotnická zařízení; a ponořené vrty a latríny, čímž kontaminují vodní zdroje a riskují vypuknutí nemocí přenášených vodou. Záplavy navíc zničily dobytek a potenciálně poškodily 16 500 hektarů zemědělské půdy.

Záplavy sužují rozsáhlé oblasti od konce letošního srpna. V prohlášení ze 7. září prezident Jižního Súdánu Salva Kiir Mayardit uvedl, že při záplavách v Majak-baai ve státě Severní Bahr el Ghazal zemřelo 7 lidí. Situace se od té doby zhoršila a do 10. října bylo povodněmi postiženo až 252 000 lidí.

Mise Organizace spojených národů v Jižním Súdánu (UNMISS) na konci září oznámila, že silné srážky ve státě Západní Equatoria způsobily, že se řeka Mori vymanila z břehů. Dne 28. září bylo vysídleno téměř 29 800 lidí. K 10. říjnu bylo podle OSN postiženo 111 000 lidí v celém státě západní Equatoria.

OSN uvedla, že oblasti státu Warrap byly také vážně zaplaveny, což zasáhlo 208 000 lidí. Mezitím ve státě Jonglei začal počet postižených klesat, k 10. říjnu jich bylo ve státě Jonglei 49 000 (dříve 174 000 k 30. září).

K 10. říjnu bylo ve státě Unity povodněmi postiženo až 118 000 lidí. Od 30. září, kdy bylo postiženo 155 000, jde o mírný pokles. Povodňové vody se však od začátku října opět začaly zvyšovat, zejména ve městech Rubkona a Bentiu, kde byly 9. října protrženy nejméně 2 hráze.

OSN uvedla, že situace vyžaduje okamžitou akci, aby se zabránilo vodě zaplavit humanitární centrum, tábory pro vnitřně vysídlené (tábory IDP) a základnu mise OSN v Jižním Súdánu.

„Hladiny vody nyní dosáhly nejvyšších úrovní zaznamenaných v roce 2021. Nepřetržitě pokračují snahy o opravu potřebných oblastí a sledování všech zranitelných oblastí před dalšími narušeními. Týmy mobilizují pytle s pískem, půdu a kánoe, aby usnadnily opravu úniků hrází. Pokračuje úsilí o reakci na rozšíření oprav hrází a zabránění dalšímu zaplavování oblastí,“ uvedla OSN.

V Západním Bahr el Ghazalu zhroucení klíčového mostu mezi okresy Wau-Raja v důsledku silných dešťů způsobuje vážné narušení místnímu obyvatelstvu a cestujícím, včetně 30 000 navrátilců převážně ze Súdánu žijících v okrese Raja.

„Zřícený most a nedostatečný přístup ovlivňují dodávky kritických zásob, včetně lékařských a výživových opatření do okresu Raja po silnici z Wau,“ uvedl UNOCHA.

Populace státu Horní Nil (91 000); jezerní stát (69 000); a střední Equatoria (3 000) byly v posledních týdnech také postiženy záplavami.

https://www.youtube.com/watch?v=ZIAaxrGkF6s
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: jeden delší dokument ke čtení: The longue durée of short-lived infrastructure – Roads and state authority in South Sudan
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 8522000434

:arrow: South Sudan launches construction of key road

Obrázek
  • JUBA, June 22 (Xinhua) -- South Sudan President, Salva Kiir on Wednesday launched the construction of 890 kilometers of road linking the capital, Juba to the northern city of Wau to boost economic growth in the East African country.

    Kiir said during the groundbreaking ceremony for the construction of Juba - Mundri - Yambio -Tambura- Wau in Juba that his government had resolved to invest in transport infrastructure, and enhance the seamless movement of cargo and skilled manpower in the world's youngest republic.

    "As a landlocked country our access to regional markets depends on good roads and bridges, internally our access to production areas is another key area that will be served," Kiir remarked.

    He clarified that construction of the road will be fully financed by the government through the sale of crude oil though the total cost and timeline for implementing the project were not disclosed.

    Simon Mijok Mijak, South Sudan Minister of Roads and Bridges said the government was developing a cohesive policy and planning framework to transform road transport into a successful, sustainable, and effective way that will link the Africa Road network.

    Some of the ongoing road construction projects include the Juba-Bor Road, Juba Terekeka-Rumbek-Wau Road, and Juba-Torit-Kapoeta-Nadapal road.

    The country's economy is currently struggling to recover from high inflation caused by civil strife that erupted in December 2013 and took a toll on the oil sector. South Sudan depends on oil revenues to finance 95 percent of its fiscal budget. ■
https://english.news.cn/africa/20220623 ... daa/c.html

:arrow: 6 největších infrastrukturních projektů v zemi:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu byl odevzdaný 63 km dlouhý úsek silnice Juba - Terekeka v rámci 392 km tahu Juba - Rumbek, kterou staví čínská společnost Shandong Hi-Speed Co. Ltd (SDHS).

https://english.news.cn/20221213/683743 ... 4a6/c.html

fotky silnice:
https://i.imgur.com/frJed8t.jpeg
https://i.imgur.com/1HvEt2K.jpeg

záběry na hotovou silnici ještě před otevřením:


Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jižní Súdán

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem 01/2023 byl dokončen 4- pruh a 2- pruh Juba - Bor, v celkové délce se postavilo 200 km silnice od hlavního města dál na sever. Výhledově se postaví až úplně na sever v této kvalitě. Další, rok starší video, zachycující část trasy:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“