Gambie
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Gambie
Počet obyvatel: cca. 2,2 mil.
Hlavní město: Banjul (cca. 50 tis. obyv.)
Největší město: Serekunda (cca. 0,4 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 10:35:49, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.6.2016 16:37:58, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
V zemi je cca. 4.000 km silnic, z čeho asi 1/4 má zpevněný povrch, převážně asfaltem. Silnice dálničního typu je mezi největšími městy: Banjul a Serekunda.
Kvalita cest ve vnitrozemí je podstatně horší než v okolí hlavního města a v turistických oblastech. V Gambii působí mnoho stavebních společností, včetně China State Construction Engineering Co. Většinou zaměřené na turistickou infrastrukturu v úzkém pásu při pobřeží (hotely, silnice..).
Kvalita cest ve vnitrozemí je podstatně horší než v okolí hlavního města a v turistických oblastech. V Gambii působí mnoho stavebních společností, včetně China State Construction Engineering Co. Většinou zaměřené na turistickou infrastrukturu v úzkém pásu při pobřeží (hotely, silnice..).
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
Prvních 700 km silnic se asfaltem zpevnilo mezi rokmi 1994 a 2004. Pak se zpevnilo do roku 2007 dalších asi 250 km a postavili se i mosty. Nyní v zemi probíhá další výstavba nových silnic: zpevněných štěrkem nebo asfaltem a výstavba 2+2 silnic při velkých městech.
Silnice dálničního typu Banjul - Serekunda
Silnice dálničního typu Banjul - Serekunda
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
Po 8 letech prací se dokončila výstavba a upgrade 140 km dlouhé silnice, Trans-Gambia Highway od Madinaba po Some. Madinaba leží v West Coast Region a Jarra Soma v Long River Region. Je to největší silniční projekt za poslední roky. A je to pokračováním prací, počas kterých se od 1994 do 2004 zpevnilo na 1.000 km silnic, zde ve vláknu popsáno.
http://allafrica.com/stories/201402210944.html
To ale není všechno, položil se základní kámen ke stavbě Trans-Gambia Bridge *betonový most s délkou 942m
*vůbec 1. most na obou stranách řeky, která dělí Gambii na severní a jižní část
*nesmírně se tím zjednoduší i cestování pro obyvatele Senegalu
*odlehčí se trajektové linky
*zhotovitel: JV Corsan Corvian Spain a Arezki Senegal
Zdroj: http://allafrica.com/stories/201502232166.html
Zdroj:
To ale není všechno, položil se základní kámen ke stavbě Trans-Gambia Bridge *betonový most s délkou 942m
*vůbec 1. most na obou stranách řeky, která dělí Gambii na severní a jižní část
*nesmírně se tím zjednoduší i cestování pro obyvatele Senegalu
*odlehčí se trajektové linky
*zhotovitel: JV Corsan Corvian Spain a Arezki Senegal
Zdroj: http://allafrica.com/stories/201502232166.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
National Roads Authority
http://nra.gm/
*hlavní informace a práce k Trans-Gambia: koridoru a silnici, mostu atd.
Trans-Gambia highway je tah napříč Gambii. Stavba Trans-Gambia Bridge bude cca. 1 km dlouhý mostní objekt, který bude součástí Trans-West African Highway. Zde je jeho vizualizace:
http://nra.gm/
*hlavní informace a práce k Trans-Gambia: koridoru a silnici, mostu atd.
Trans-Gambia highway je tah napříč Gambii. Stavba Trans-Gambia Bridge bude cca. 1 km dlouhý mostní objekt, který bude součástí Trans-West African Highway. Zde je jeho vizualizace:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
Most, o kterém tady píšu se staví (Senegal - Gambie) a je plán pro odevzdání někdy na přelomu 2018/2019. Most má délku 1,8 km. Záběry z výstavby:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
výše uvedený most Trans-Gambia se odevzdal do provozu
Zdroj: http://www.africanews.com/2019/01/22/br ... gal-opens/
Zdroj: http://www.africanews.com/2019/01/22/br ... gal-opens/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
Aktualizoval jsem základní údaje, odkazy jsou funkční. Nyní ještě doplním několik dalších informací:
Z pohledu Afriky tady je důležitý jen S-J úsek ze Senegalu do Guinea-Bissau, již po novém mostě. Pozorné oko si prohlédlo tuhle mapu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p107051 , kde to je hezky vidět. Po celé zemi jde okružní silnice, nad řekou severní část, pod ní pak jižní. Lepší silnice dálničního typu jde od hlavního města Banjul po největší město Serekunda a od tohoto západního cípu jde zmodernizovaná po ten Trans-Gambia most. Hlavním cílem ministerstva veřejných prací a silničního úřadu je pomalu modernizovat štěrkové silnice na asfaltové, udržovat asfaltové v dobrém stavu a zajistit mnohoroční údržbu štěrkových.
Mapa hlavních silnic: Je nutno zdůraznit, že jižní okružní část je v horším stavu, než severní část. Bariérou je právě řeka Banjul, která zemi dělí na dvě entity. Význam tak tady mají i trajektové linky. Říční doprava tady taky sehrává význam.
Nejnovější a již dokončený silniční projekt byl 120 km (východní polovina): LaminKoto Passimus Road Project
http://nra.gm/service/expert-consultation/
A pak taky 13 km Sukuta - Jambanjelly Road Project, prakticky 2+2 silnice (západní polovina)
http://www.motwi.gov.gm/sukuta-jambanjelly-road-project
Silniční boom v Gambii, posledních 5 let vs. 60 let zpátky
Za posledních 5 let se v zemi postavilo nebo stavebně dokončilo na více než 600 km silnic, hlavních, lokálních i městských. Ve srovnání s 800 km v posledních 60 letech je to pro tento stát opravdu něco unikátní. Nasměrovalo se sem mnoho set mil. USD z různých fondů (S.A., Kuvajt, SAE), islámské a dalších rozvojových bank a další zahraniční pomoc včetně grantů z Číny.
Taky pak mostní objekty: jsou 3 nové velké mosty (Senegambia, Basse a Fatoto) v celkové délce 2,2 km. Ve srovnání se 4 mosty v délce 500m (Denton, Brumang, Pakaliba, Kerewan).
A dále všude se dá dočíst, že v Gambii se nevybírá mýto. Již to není pravda, letos se instalovala elektronická mýtnice na největším mostě u Jenoi: Budoucnost, urbanizovaná západní zóna má dostat kapacitní, 22 km dlouhý tah:
Z pohledu Afriky tady je důležitý jen S-J úsek ze Senegalu do Guinea-Bissau, již po novém mostě. Pozorné oko si prohlédlo tuhle mapu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p107051 , kde to je hezky vidět. Po celé zemi jde okružní silnice, nad řekou severní část, pod ní pak jižní. Lepší silnice dálničního typu jde od hlavního města Banjul po největší město Serekunda a od tohoto západního cípu jde zmodernizovaná po ten Trans-Gambia most. Hlavním cílem ministerstva veřejných prací a silničního úřadu je pomalu modernizovat štěrkové silnice na asfaltové, udržovat asfaltové v dobrém stavu a zajistit mnohoroční údržbu štěrkových.
Mapa hlavních silnic: Je nutno zdůraznit, že jižní okružní část je v horším stavu, než severní část. Bariérou je právě řeka Banjul, která zemi dělí na dvě entity. Význam tak tady mají i trajektové linky. Říční doprava tady taky sehrává význam.
Nejnovější a již dokončený silniční projekt byl 120 km (východní polovina): LaminKoto Passimus Road Project
http://nra.gm/service/expert-consultation/
A pak taky 13 km Sukuta - Jambanjelly Road Project, prakticky 2+2 silnice (západní polovina)
http://www.motwi.gov.gm/sukuta-jambanjelly-road-project
Silniční boom v Gambii, posledních 5 let vs. 60 let zpátky
Za posledních 5 let se v zemi postavilo nebo stavebně dokončilo na více než 600 km silnic, hlavních, lokálních i městských. Ve srovnání s 800 km v posledních 60 letech je to pro tento stát opravdu něco unikátní. Nasměrovalo se sem mnoho set mil. USD z různých fondů (S.A., Kuvajt, SAE), islámské a dalších rozvojových bank a další zahraniční pomoc včetně grantů z Číny.
Taky pak mostní objekty: jsou 3 nové velké mosty (Senegambia, Basse a Fatoto) v celkové délce 2,2 km. Ve srovnání se 4 mosty v délce 500m (Denton, Brumang, Pakaliba, Kerewan).
A dále všude se dá dočíst, že v Gambii se nevybírá mýto. Již to není pravda, letos se instalovala elektronická mýtnice na největším mostě u Jenoi: Budoucnost, urbanizovaná západní zóna má dostat kapacitní, 22 km dlouhý tah:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Gambie
Koncem 07/2022 tady spadl rekordní 30-roční úhrn srážek. Důsledkem toho bylo zatopení velké části hlavního města Banjul. Nepřetržitě intenzivně pršelo více než 20h a napadlo na 276mm srážek. Tím padl rekord z r. 1998, kdy to bylo 175mm.
Z hlediska organizací jako ČK nebo i místní vláda se konstatuje, že povodeň takového rozsahu tady nikdy nebyla. Zemřelo několik lidí včetně 2 dětí. Materiální škody jsou značné vzhledem k zasažené lokalitě; silnice, domy, veřejné budovy. Pro povodeň se mj. komplikuje logistika na zvyšek země. Okamžitou pomoc potřebovalo 80 tisíc lidí.
Na kanálu YT je hromada videí. Včetně rozhovorů s dotčeným obyvatelstvem. Lidé jsou rozzlobení, že dosavadní prezentované investice nefungují. Vláda slíbila, že uvolní na "water control" v hlavním městě 70 mil. USD. Na rozdíl od třeba Senegalu tady neexistuje funkční systém na odklízení následků, takže obyvatelstvo si musí vypomoct jak dovede ...
Dle WMO je Gambie velmi zranitelná vůči měnícímu se klimatu. Extrémní povodně, zvedání hladiny oceánů a sucha budou sužovat tento stát čím dál více, přičemž Gambie nemá ani jen vypracované základní dokumenty ... komplikací je logistika vzhledem na i uvedená fakta v tématu. S tím se ale vlády snaží pokročit ...
Z hlediska organizací jako ČK nebo i místní vláda se konstatuje, že povodeň takového rozsahu tady nikdy nebyla. Zemřelo několik lidí včetně 2 dětí. Materiální škody jsou značné vzhledem k zasažené lokalitě; silnice, domy, veřejné budovy. Pro povodeň se mj. komplikuje logistika na zvyšek země. Okamžitou pomoc potřebovalo 80 tisíc lidí.
Na kanálu YT je hromada videí. Včetně rozhovorů s dotčeným obyvatelstvem. Lidé jsou rozzlobení, že dosavadní prezentované investice nefungují. Vláda slíbila, že uvolní na "water control" v hlavním městě 70 mil. USD. Na rozdíl od třeba Senegalu tady neexistuje funkční systém na odklízení následků, takže obyvatelstvo si musí vypomoct jak dovede ...
Dle WMO je Gambie velmi zranitelná vůči měnícímu se klimatu. Extrémní povodně, zvedání hladiny oceánů a sucha budou sužovat tento stát čím dál více, přičemž Gambie nemá ani jen vypracované základní dokumenty ... komplikací je logistika vzhledem na i uvedená fakta v tématu. S tím se ale vlády snaží pokročit ...