Čad

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

flag.png
flag.png (380 bajtů) Zobrazeno 15806 x
map.png
map.png (27.35 KiB) Zobrazeno 15806 x
Rozloha: cca. 1,28 mil. km2
Počet obyvatel: cca. 16,9 mil.
Hlavní město: N´Djamena (cca. 1 mil. obyv., s okolím cca. 1,6 mil. obyv.)

Nezávislost od Francie získala země v roce 1960. Země dalších 30 let trpěla v občanských konfliktech. V zemi je jeden kontigent francouzské armády, který udržuje pod kontrolou hl. město.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 15:52:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravní infrastruktury :arrow:

http://www.infrastructures.gouv.td/

nový odkaz: https://mit-tchad.org/index.php/fr/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.10.2020 16:01:14, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Hospodářství Čadu je výrazně závislé na příjmech z prodeje ropy. Přesto se stále jedná o velmi chudou zemi.

Nedostatkem je infrastruktura, země proto v letech 2006-2011 připravovala program pro rozsáhlou výstavbu silniční infrastruktury, která se již v tomto roce i spustila. Silnice tak celkově budou tvořit v těchto letech přes 1/3 celého stavebnictví.

Páteř čadské dopravní sítě tvoří silnice, kterých je celkem asi 40.000 km, z nichž pouhých 620 km je zpevněných (asfaltových), na Afriku ve velmi dobrém stavu. Asfaltový povrch má v krátké době ale získat celý hlavní silniční tah, spojující hlavní město N’Djamenu s městem Sarh na jihu země u hranic se Středoafrickou republikou (750 km, přes průmyslová střediska Bongor a Doba). Převážnou část silniční sítě tedy ale dosud tvoří prašné silnice, z nichž pouze asi čtvrtina (8.000 km) je pravidelně udržována.

Zbytek „silnic“ jsou vlastně pouze ujeté pásy v pouštním písku. Asfaltovaný je pouze hlavní tah silnice, spojující hlavní město N’Djamenu s městem Bongor a ropným nalezištěm Doba na jihu země.

V zemi nejsou v provozu železnice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

EU zde v letech 2008-2011 financovala pokládku asfaltu silnice Moundou - Touboro - N'gaoundéré v hodnotě 12 mil. € a délce 390 km. :arrow:
rte_mnd_tbr.jpg
rte_mnd_tbr.jpg (39.88 KiB) Zobrazeno 15741 x
EU zde v letech 2007-2010 financovala i výstavbu silnice Moundou – Doba – Koumra v hodnotě 78 mil. € (16 mil. € dal Čad) o délce 191 km. Zde šlo o rozšíření silnice a následní pokládku nového asfaltu. :arrow:
rte_mnd_kmra.jpg
rte_mnd_kmra.jpg (58.01 KiB) Zobrazeno 15741 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Myčák
Příspěvky: 52
Registrován: 10.5.2012 10:49:23

Re: Čad

Příspěvek od Myčák »

Pěkná silnice, jsem docela zvědavej, kolik po ní projede ročně aut. :mrgreen:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Zajeď se tam podívat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

VINCI Construction vytvoří silniční síť v hlavním městě N´Djamena. Celkem jde o 18 silnic s kompletní kanalizací a vytvoření parkovacích míst při stadoniu Diguel. Celkové stavební práce dosáhnou náklady 36,2 mil. € a budou trvat 2 roky. :kladivo:

Čad je chudá země. I když počtem obyv. jako ČR, státní rozpočet má příjmy kolem 3 mld. USD. Hlavní výdaje směrují do rozvoje infrastruktury (silnice,nemocnice,letiště,školy).

V prosinci 2011 byla podepsána smlouva s čínskou společností China Civil Engineering Construction Corporation o výstavbě železniční sítě v Čadu (1364 km, jedna větev by vedla z hlavního města ke kamerunským hranicím, druhá větev na východ k súdánským hranicím).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda legislativně v roce 2014 přistoupila na základě celonárodní porady odborníků a politiků ke změnám při ochraně státního majetku, do kterého zaradila i silniční infrastrukturu. Čad díky rozvojové pomoci zlepšuje každoročně stovky km silnic, které ovšem trpí nákladní dopravou. Nákladní vozidla jsou často přetížené a to i při tranzitu z jiných zemí. Vláda se rozhodla investovat jednak peníze do lepších vah, dále zvýšila sazby pokut za přetížení a kromě toho, aby se zabránilo korupci u vážení, tak jakákoliv manipulace s technickým zařízením u vážení je posuzováno jako trestní čin.

Čadská vláda vyzvala dopravní společnosti, že silnice které se opravují se staví na dlouhé období a nesmějí se poškodit během pár let.

Čad je strategický spojenec pro Francii, EU, Čínu a USA v celé oblasti, protože díky dobré armádě je země schopná zasahovat proti teroristům a ozbrojeným gangům jak od strany ze Súdánu tak od Nigérie. Tyto státy zde také investují jak do armády, tak do infrastruktury. Je ovšem nutno podotknout, že situace v zemi je často napjatá a zasahuje nadmíru Francie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi se realizuje Trans-Saharská silnice, která jednou spojí (mj.) Čad s Alžírskem a Tuniskem a nyní se realizuje zpevněná silnice (původně hliněná) v délce 85 km kousek severně od hlavního města mezi Massakory a Ngouri. Hlina se odváží pryč a postupně se staví zcela od základů tepna, která napojí hlavní město na přístavy v severní Africe.
mass ngouri2.png
mass ngouri2.png (406.94 KiB) Zobrazeno 13556 x
Silnice se realizuje od 09/2015 a stav 06/2016 je: čerpání prostředků je na úrovni 9%, časová délka výstavby je na 23% a stavební postup je na 13%. Silnice bude 10m široká s asfaltovým povrchem se zesíleným podložím.
massa ngouri 5.png
massa ngouri 5.png (526.6 KiB) Zobrazeno 13556 x
Na silnici bude po novém 7m vozovka pro automobily, 135 stavebních objektů včetně mýtních stanic pro nákladní dopravu a i vážící stanice pro nákladní dopravu. Budou zde i odpočívky. Financování je z Africké Rozvojové Banky a ze státního rozpočtu, přičemž práce budou trvat 35 měsíců. Rozpočet činí 49,8 mld. FCFA. Terén je zde nyní velmi obtížně sjízdný, takže tato investice značí obrovský pokrok pro vůbec propojení Afriky ze severu na jih.

Zhotovitelem je společnost Soroubat, známá africká společnost realizující silnice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Sogea-Satom (člen VINCI Construction) zahajuje v tomto měsící zpevňovací práce asfaltem na úseku mezi Kelo a Pala (JZ země, Kelo je na mapce v 1. příspěvku). :arrow:

*délka 109 km; z toho v parametrech 4-pruhu v délce 9 km
*2 stavební objekty
*38 vodohospodářských objektů
*délka prací: 30 měsíců

Jedná se o 1. úsek normální silnice, která zde spojí Čad a Kamerun.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Po vícero letech jsem si našel čas to tady celé přečíst. Aktualizoval jsem základní údaje i odkazy a nyní taky něco doplním. V Čadu třeba o pár mil. stoupl počet obyvatel. Zároveň se poslední roky zvýšil význam státu v armádním ponímáni jakožto odrazový most pro boj s mezinárodním terorem. Přitom Čad je nejenže vnitrozemský stát, ale jako stát má chabé propojení sídel a zároveň jako stát opravdu špatné napojení na ostatní země. A to ještě když se podíváme na fakta o jaké sousedy, tak je to celkový problém izolace země, která pak zpomaluje i růst sociální situace a ekonomického vývoje. Přitom bohužel ve vnitrozemí v severní polovině státu jsou silnice prakticky nesjízdné velkou část v roku.

Čad je již zařazen mezi státy s významem logistiky v Africe. Silniční síť je dlouhá asi 40.000 km, z toho je 25.000 km státních a regionálních a zbytek jsou lokální, zemědělské aneb ulice. V roce 2000 bylo v zemi zpevněno na 280 km hlavních silnic. Dnes to je bezmála 3000 km. Tenhle progres se realizoval hlavně uplynulou dekádu. Čad začíná bojovat i proti přetížení kamionů, protože to kromě počasí urychluje degradaci nových silnic. Tady jen doplním, že max. zatížení je stanověno na 32t.

Mapa hlavních silnic v zemi:
112.JPG
112.JPG (102.49 KiB) Zobrazeno 7895 x
National Routes, tedy výslovně státní silnice: 9500 km (1/3 se zpevněným povrchem) :idea:

V 06/2020 parlament, ministerstvo dopravní infrastruktury a zástupci regionů zahajují jakési jednání, které bylo podkladem pro celonárodní debatu a výsledkem je konstatování, že rozvoj silniční infrastruktury byl dosposud slabý a jednoduše se musí silnicím začít věnovat velká pozornost.

Staví se třeba most mezi Bongor a Yagoua v Kamerunu, poloha:
111.JPG
111.JPG (94.77 KiB) Zobrazeno 7895 x
Most se staví od 27.2., prozatím je stavba přerušovaná pro obavy z nemoci COVID-19.

Dále se připravuje výstavba asfaltové silnice Laï - Djoumane v délce 82 km. Má se zahájit do konce roku 2020.

Čad vypracoval ve vizi pro lepší silnice následující seznam pro vnitrozemskou dopravu, od čeho se bude dát odrazit do budoucnosti. Všechna sídla provincí mají být spojené zpevněnými silnicemi:
  • · La route Moundou-Sarh-Am Timan (654 Km) est bitumée jusqu’à Kyabé soit (399 km).

    · La section Kyabé-Singako en cours de bitumage sur financement de l’Etat tchadien, de la BAD, de la BDEAC et du Fonds de l’OPEP ;

    · La section Singako-Am Timan (183 Km), l’étude de faisabilité est disponible.

    · Am Timan-Goz Beida-Abéché (427 km), la procédure de sélection du consultant est en cours pour la réalisation des études de faisabilité sur financement de la BAD.

    · La route N’djamena-Dourbali (100 km) : les travaux ont démarré en 2011 sur financement de l’Etat avant d’être suspendus 4 ans plus tard pour accumulation des arriérés d’impayés.

    · La liaison Ngoura-Ndjamena-Bilala (120 km), les travaux ont démarré en 2012 avant d’être suspendus en 2015 pour non-paiement des décomptes. Les travaux sont exécutés à hauteur de 85% sur financement de l’Etat.

    · Ndjamena-Bilala-Ati (115 km). Entamés en 2012 sur financement de l’Etat tchadien, les travaux ont été suspendus en 2014 à hauteur de 53% pour les mêmes raisons.

    · Route Mongo-Am Timan (259 km), les études sont disponibles nous sommes à la recherche de financement pour valoriser le potentiel agricole et touristique de cette zone.

    · Koumra-Moïssala (74 km) : les études relatives aux travaux de bitumage de cette route sont disponibles. Les discussions sont en cours pour le recrutement d’un consultant pour réaliser les études relatives à la construction d’un pont sur le bahr Sara sur financement de l’Etat.
Dále Čad vypracoval silniční koridory pro napojení na okolní státy, část stojí, ale třeba pro počasí již nejsou silnice kvalitní. Část je v realizaci:
  • - Le corridor N’Djaména-Moundou-Koutéré frontière du Cameroun long de (524) km est entièrement revêtu depuis 2007. Cependant certaines sections se sont dégradées sous l’effet du poids de l’âge et de l’intense trafic de ces dernières années. Des travaux de renforcement sont en cours sur la section Guelendeng-Bongor. Dans le cadre du nouveau projet régional d’amélioration de la performance du corridor rail/route Douala-N’Djamena, sur financement de la Banque Mondiale, il est prévu la réhabilitation de ce corridor.

    - Le corridor Est N’Djaména-Abéché-Frontière du Soudan environ (1060) km, est bitumé jusqu’à Abéché soit (886)

    - Le corridor Ouest N’Djaména-Bol-Frontière Niger (550 Km) appelé la Transsaharienne, il y a lieu de se réjouir. À la date d’aujourd’hui, (150 km) de route allant de N’Djaména-Massakory via Massaguet sont déjà bitumés. Les sections Massakory-Ngouri (85 Km), Ngouri-Bol (100 Km) et Rig-Rig-Daboua-Frontière du Niger (100 Km) sont en cours d’exécution. Par contre, pour la section Bol-Liwa l’entreprise en charge des travaux est en phase d’installation. Cependant, il subsiste un maillon Liwa-Rig-Rig long de (57 km) qui n’a pas encore de financement, mais des bailleurs se sont déjà positionnés pour nous accompagner à compléter ce chainon manquant. Le taux d’avancement des travaux de ces différentes sections se présente comme suit :

    - Massakory-Ngouri (SOROUBAT) 90% ;

    - Ngouri-Bol (ETEP)36% ;

    - Rig-Rig-Daboua-Frontière Niger (CGCOC) 38% ;

    - Bol-Liwa (HOUAR)0% l’entreprise est en phase de d’installation et de mobilisation.

    Les projets de transport intégrés Tchad-Cameroun

    La réalisation de ces projets vise à densifier les échanges entre le Tchad et le Nord Cameroun. Au nombre de ces projets il y a.

    - Le bitumage de la route Kélo-Pala (109 Km) dont les travaux ont démarré en en 2017 sur financement de l’Etat tchadien et de la BDEAC. Les travaux suspendus pour non-paiement ont repris uniquement sur la réalisation des ouvrages. Le taux d’avancement des travaux se situe au tour est de 60%.

    - pour la section Kélo-Pala, les études sont disponibles et nous sommes en quête de financement.

    Nous avons également en commun le projet de construction d’un pont transfrontalier sur le Logone entre Bongor au Tchad et Yagoua au Cameroun. J’y revient dessus dans un instant car il fait l’objet d’une question.

    Liaisons routières avec la République centrafricaine

    En perspectives, nous envisageons l’aménagement et le bitumage de la route Mbaikoro-Goré-Frontière RCA (113) section de la route Ouesso-Bangui-Ndjamena. Les études de faisabilité sont disponibles grâce à l’appui de la BAD et de la CEEAC. Il a été prévu une table ronde en mars 2020 de bailleurs pour mobiliser des ressources à cet effet, laquelle qui n’a pas eu lieu à cause de la COVID 19.

    Bitumage de la route Sarh-Sido-Frontière RCA, l’avis de recrutement du consultant pour la réalisation de l’étude de faisabilité est lancé sur financement de la BDEAC.

    L’état d’avancement des travaux de construction du pont sur le fleuve Logone reliant Bongor(Tchad) et Yagoua(Cameroun)


Jak jsem v tématu napsal, tak v Čadu nejsou železnice. V dlouhém výhledu je možnost napojení se na Kamerun. Samotný Čad nemá důvod stavět vlastní železnice, když nemají napojení kamkoliv. I proto si každý začíná uvědomovat význam silniční infrastruktury.

Význam silnic a mostů v Čadu, video k celonárodní debatě:



A tady je ta velká sláva k zahájení výstavby nového mostu mezi Čadem a Kamerunem, což je nejlepší možnost jak zásadně zlepšit napojení na jiný stát. Kamerun je stát, kde je k dispozici železnice, přístavy, dobré silnice a staví se dálnice, takže je to jednoznačně nejlepší volba rozvíjet dobré vztahy s Kamerunem a zlepšit dopravní spojení mezi nimi (1:13 je maketa mostu). Alespoň lze vidět jaká sláva a program a ceremoniál se tady dělá pro jeden "mostek". :D



Záběry na hlavní silniční síť v hlavním městě:



Jízda po hlavním městě:



Ještě něco málo k armádě. Francie má v hlavním městě Čadu armádní HQ, kde je neustále 5000 vojáků. Čad bojuje mj. proti teror. org. islámského typu. Třeba v 04/2020 proběhla velká akce, při které bylo zabito na 1000 členů Boko Haram, vládní síly mají ztráty 52. Francie má tady vojenskou nemocnici a další zázemí a prakticky jde o boj ve vícero státech, třeba i v Mali, kde je mise již pár let nejnebezpečnější mírová mise OSN. Tohle všechno souvisí s tím, vnímáno i s tím kdo jsou sousedé Čadu, že Francie samotná považuje za velmi důležité, jak stabilní Čad má být. Bezpečnost jde v závěsu za výstavbou silnic. Kdo by čekal boje někde daleko na severu, mýlil by se. Tenhle boj se odehrál kousek severně od hlavního města u jezera Čad. Africká Unie, státy Afriky všeobecně se snaží o velkou politickou i vojenskou stabilitu na svých územích a ktomu jsou jim jejich ex kolonistické velmoci k dispozici, protože když se povede konflikty držet na uzdě, tak ty režimy můžou normálně vládnout a hlavně to nepřesáhne hranici kontinentu. Francie proto pomáhá od Mali po Čad, kde všude je vícero ter. org. A ty státy si pak vypomáhají i navzájem. Rozhodující sílou Francie je převaha na zemi i ve vzduchu, protože to technické vybavení afrických států je na téměř stejné úrovni jakou mají teroristi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Ačkoliv to přímo nesouvisí se silnicemi či dálnicemi, tak tady v uplynulých dnech byl zabit prezident Idriss Déby, který se účastnil bojů proti povstalcům a který zvítězil i v posledních volbách. Když nic jinýho, tak západní svět respektivě svět, který otevřeně bojuje proti teroru (protože to je i RF, Čína atd.) došel o spojence. A to obzvláště silného spojence, protože Čad je v tomto prostoru Sahelu považován za až strategickou polohu pro Francii a hlavně jeho armáda je mimořádně akcieschopná a dobře vycvičená.

Tam, kde není bezpečno, tam není řádný hospodářský rozvoj. Čad významnou mírou přispíval do operace Barkhane, tedy pásmo Sahelu na zajištění základní státní stability daných území a budování místních ozbrojených složek. Tohle by mělo být garantováno prozatím i nadále.

Je to v pořadí několikátý stát, který se ale otřásá v základech.

Moc převzala armáda, nejvyšší generál - prezidentův syn do doby, než proběhnou nové volby. Za stabiliu Čadu se zaručila Francie, což bylo prohlášení spíš mířeno na sousední země a vnitřní část opozice napojenou na povstalce. Právě opozici ale ani části armády se tento postup nelíbí.

Nezbývá, než doufat, že Čad bude vnitřně stabilní do voleb a i pak. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní město N'Djamena disponuje vícero MÚK a nadjezdy v rámci hlavní silniční sítě, všechny se realizují v uplynulé dekádě:

https://i.imgur.com/qvl9C0G.jpeg
https://i.imgur.com/Qd2ePdJ.jpg
https://i.imgur.com/D0L8Xf5.jpg
https://i.imgur.com/OLMmQbP.jpg
https://i.imgur.com/q3BDjcG.jpeg

zpevněná silnice napříč Čad:

Obrázek


Nyní se staví třeba nový most nad řekou Chari v N´Djamena. Zahrnuje i 30m širokou silnici, která napojí hranice po Kamerun. Stávající most Pont de Chagoua je v provozu od roku 1959 a nepostačuje dnešnímu provozu.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 04/2021:
Diaľničiar píše:Ačkoliv to přímo nesouvisí se silnicemi či dálnicemi, tak tady v uplynulých dnech byl zabit prezident Idriss Déby, který se účastnil bojů proti povstalcům a který zvítězil i v posledních volbách. Když nic jinýho, tak západní svět respektivě svět, který otevřeně bojuje proti teroru (protože to je i RF, Čína atd.) došel o spojence. A to obzvláště silného spojence, protože Čad je v tomto prostoru Sahelu považován za až strategickou polohu pro Francii a hlavně jeho armáda je mimořádně akcieschopná a dobře vycvičená.

Tam, kde není bezpečno, tam není řádný hospodářský rozvoj. Čad významnou mírou přispíval do operace Barkhane, tedy pásmo Sahelu na zajištění základní státní stability daných území a budování místních ozbrojených složek. Tohle by mělo být garantováno prozatím i nadále.

Je to v pořadí několikátý stát, který se ale otřásá v základech.

Moc převzala armáda, nejvyšší generál - prezidentův syn do doby, než proběhnou nové volby. Za stabiliu Čadu se zaručila Francie, což bylo prohlášení spíš mířeno na sousední země a vnitřní část opozice napojenou na povstalce. Právě opozici ale ani části armády se tento postup nelíbí.

Nezbývá, než doufat, že Čad bude vnitřně stabilní do voleb a i pak. :)
Události po tomto úmrtí jsou následující: dosavadní syn tehdejšího prezidenta, muž č. 2 v armádě převzal moc, sepsal Chartu, která nahradila Ústavu a po dobu 18 měsíců v zemi vládla vojenská vláda, která nastolila pořádek. Jeho syn vedl boje v Mali vedle Francie, takže měl zkušenosti s povstalcema a terorem.

Od 10.10. zde vládne Mahamat Idriss Déby Itno jako řádněji jmenovaný prezident. Od úmrtí otce jako přechodný prezident, resp. jako Předseda Přechodné vojenské rady. Do tohoto postu ho dosadila armáda. Jeden z hlavních čadských spojenců v zahraniční politice, Francie, tento vývoj hájila jako nezbytný s odkazem na "mimořádné okolnosti" způsobené povstáním. Tím byla kritika odpůrců tohoto řešení prakticky zbytečná. Ale byla a existovala, protože Africká Unie kritizuje a sankcionuje všechny státy v Africe, které se rozhodnou jít cestou převratů nebo po převratech nezrealizovat volby. Tady bylo kritérium zřejmé: hned po úmrtí otce se stanovila doba přechodné moci, ta se prodloužila a nyní de facto zlegalizovala. I když ne na celé období, nýbrž "jen na dva roky". Faktem je, že se moci neujala povstalecká organizace, takže je sporný tento výklad, ale volby zde nejsou uskutečněné.

Obrázek

Narodil se v roce 1984, dnes má 38 let.

Řádné volby budou v roce 2024.

Přestože se francouzský a unijní velvyslanci zúčastnili Debyho ceremonie, členové EU, včetně Francie, vyjádřili své obavy z odkladu voleb a nevyloučení členů junty z účasti v budoucích volbách. Nejpozoruhodnější je, že zástupci Africké unie na Debyho inauguraci nápadně chyběli.

Největší výzvy jsou doma. A domovem se míní násilí doma: Asi 60% konfliktů v Čadu je mezi farmáři a pastevci.

Samotný Čad je v názorech rozdělený. Jedna část populace je názoru, že takto tady nikdy nebude demokracie. Ta druhá je názoru, že tady ani nikdy nebyla, protože jeho otec vládl v zemi 30 let a nyní je lepší pevná ruka moci, než chaos volnosti, který lze pozorovat jinde.


:arrow: Stavební práce mostu přes řeku Logone mezi (Bongor v Čadu) a (Yagoua v Kamerunu), které byly od svého oficiálního začátku těžce testovány pandemií koronaviru, vykazují míru dokončení 29 % při spotřebované době 57 % při konec června. Dnes je nemožné jít do Yagoua přes Bongor, aniž bychom si hrdě nevšimli viditelné části, která se formuje po celé trase a která již dává přehled, že toto infrastrukturní dílo bude. O stavbě jsem psal o něco výše:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čad

Příspěvek od Diaľničiar »

Z N´Djamena se bude dát snadněji dostat do Kamerunu ve smyslu dál na jih v Kamerunu. Světová banka tam zafinancuje důležitou silnici v severním cípu Kamerunu: viewtopic.php?p=276482#p276482 , čímž se Čad přímo napojí na centra Kamerunu po lepší silnici.

Čad tak nebude odkázán jen na Nigérii, protože jak každá vnitrozemská republika stojí na přístavech "jinde" a tudíž na nějakom spojení přes sousední země. Bude to doplněním k mostnímu spojení ve výše uvedeném příspěvku jako alternativní lepší spojení do Kamerunu. Tolik let to nešlo ...

Ještě doplním politickou změnu a sice koncem ´22 byl do pozice premiéra jmenován Saleh Kebzabo. Úřad prezidenta nadále zastává Idriss Déby.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“