Nigérie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

ni-flag.gif
ni-flag.gif (564 bajtů) Zobrazeno 36091 x
ni-map.gif
ni-map.gif (14.86 KiB) Zobrazeno 36090 x
Rozloha: cca. 900 000 km2
Počet obyvatel: cca. 220 mil.
Hlavní město: Abuja (metropolitní oblast cca. 6 mil. obyv.)
Největší a nejdůležitější město: Lagos (cca. 9 mil. obyv., aglomerace cca. 25 mil.)

Stát s vyše 200 mil. obyvatel, disponuje na bohaté naleziště ropy. V zemi jsou časté ozbrojené konflikty.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.11.2022 18:14:07, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

V posledních letech dochází pomalu ke zlepšování stavu nigerijských pozemních komunikací. Registrovaná silniční síť na území celé federace činí 194.000 km, z nichž zpevněný povrch má cca. 30.000 km; údaje jsou z r. 2004.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční infrastruktura (2008) :arrow:

Obrázek

Ostatní fotky naleznete třeba zde.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Administrativa pro federální území největšího města Lagos :arrow:

https://lagosstate.gov.ng/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.11.2019 16:27:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav silniční sítě k 1.1.2010:

Nigérie disponuje stále cca. 194.000 km silnic. Od roku 2005 do roku 2009 se v zemi zpevnilo 30.000 km, takže síť zpevněných komunikací představuje již 60.000 km.

V Nigérii je rovněž již i 1.200 km dálnic a rychlostních silnic. :idea: Spousta hlavních silnic se modernizovala a rozšířila na silnice s 2x2 jízdními pruhy.

Fotogalerie a informace z dálnic v zemi
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Nigérii se připravuje radikální přestavba hlavních silnic ve hlavním městě Abuja. :arrow:

Rychlostní silnice od letiště směrem do centra města má nyní 2x2 pruhy.
Vnější severní dálnice má nyní 2x2 pruhy.

Obě tyto komunikace budou přebudované na 2x3 až 2x5 jízdních pruhů. Celkové náklady se odhadují na 1,7 až 2 mld. USD, přičemž rozdíl je spůsobený tím, že 1,7 mld. USD bude stát rozšíření stávajících silnic a dalších 300 mil. USD jsou náklady určeny na přesun části golfového hřiště, rozšíření kasáren, přestavba okolitých křižovatek na MÚK a rovněž přestavba všech stávajících úrovňových křižovatek na daných komunikacích na MÚK.

Projekt nese jméno: 10 lane Abuja - Kubwa Highways a má vyřešit totální dopravní kolaps, který ve hlavním měste nyní panuje. Výstavba má probíhat na etapy a celkové ukončení se plánuje na rok 2020. O výstavbu projevilo zájem několik zahraničních firem; vláda stanovila, že 40% financí mají dát právě soukromé zdroje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejstarší silnice dálničního typu v zemi je Lagos - Ibadan Expressway :arrow:

Silnice je na jihu země. Měří 110 km a postavěná byla v letech 1974-1978 na spojení významných měst v zemi. Bohužel, již od devadesátých let se stala nejnebezpečnější silnicí v Africe.

Vláda se rozhodla v roce 2009 konečně přistoupit k modernizaci celého tahu. Formou PPP se silnice rozšíří z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy a zásadně se zlepší dopravní značení a celková bezpečnost na silnici. S prácemi se začíná v 09/2010. Koncesionářem se stal: Messrs Bi-Courtney Highway Services Limited. Koncese bude trvat 25 let. Přestavba má ovšem trvat 5 let a to za plného provozu.

Nyní se ještě řeší pravomoc koncesionáře: koncesi řidí federální vláda a podmínky v Nigérii neumožňují zde "reálně rozkazovat". Na tento projekt ale vláda umožnila koncesionáři, že od středového pásu bude mít na obě strany 60,35m prostoru pro sebe a všechny kompetence budou na něm, včetně organizace dopravy.

Náklady na projektovací práce a přestavbu jsou 250 mil. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Federální ministerstvo veřejných prací :arrow:

https://worksandhousing.gov.ng/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.11.2022 18:14:49, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérie má velmi špatnou dopravní infrastrukturu. I když se za posledních 10 let podařilo zpevnit 30.000 km silnic a o dalších předtím již zpevněných 30.000 km se vláda příkladně stará, v zemi přibudlo přes 15 mil. obyvatel, aglomerace Lagosu má totálně chaotickou dopravu. V celé zemi, kromě hl. města Abuja je velmi zastaralý technický stav vozidel. V celé zemi kromě velkých měst Abuja a Lagos prakticky není MHD. Země má celé hospodářství založené na těžbě ropy a zemního plynu, i tak má státní rozpočet deficit cca. 2,5% HDP, celkové příjmy státu jsou někde na úrovni 30 mld. USD. Země nedokáže dostatečně tvořit národní dopravní strategie, vázne i rozvoj železnic, letišť a přístavů. I samotní hlavní příjem je denně ohrožen: krádeže ropy, ozbrojené konflikty nutí zahraniční společnosti vynakládat obrovské částky na zajištění ochrany svých zařízení (35% nákladů). Na silnicích se absolutně odporučuje nezastavovat na neznámých místech, nevybočovat z hlavních silnic, nezastavovat stopařům (často léčka), nepomáhat na první pohled nefunkčním vozidlům (léčka), v případě dopravní nehody se nehádat s dopravním policistou (často se přikloní kvůli dosažení úplatku na stranu místního obyvatele), a proto výhradně použít místního řidiče i s vozidlem.

Udělené koncese na silnice a železnice se dodržují jen díky vzápětí mezinárodní rozvojové pomoce z daných zemí. Největší donorové jsou USA, EU (třeba ČR poskytne Nigérii 2007-2013 částku přes 115,7 mil. €) a Čína, i když se Nigérie neřadí do chudých zemí světa.

Celé stavebnictví činí cca. 2% HDP, z něho největší částky jdou do dopravní infrastruktury a na výstavbu bydlení. I s rozvojovou pomocí je to 1 mld. USD ročně...

Mnoho vládních linek je nefunkčních nebo trvale v přestavbě, na všech úrovních vládne rozsáhlá korupce. Nigérie je přesně zemí, kde ani ropa s plynem není zárukou rozvoje. :ko:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Lagos se dnes uvedl do provozu most dlouhý 1.358m, v parametrech 2x2 :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Muhammad Buhari je novým prezidentem Nigérie. Dosavadní prezident Goodluck Jonathan uznal porážku, což je 1. krok na ceste k normálnímu převzetí úřadu. Buhari je bývalý vůdce vojenské junty. Dostal 15,4 mil. hlasů, dosavadní prezident 12,8 mil. z celkem cca. 60 mil., co mohlo hlasovat.

Nový prezident si dal za cíl odstranit ze země korupci a účinněji bojovat s terotistickou organizací Boko Haram, která již 6 let ničí život na SV země.

Buhari neplánuje návrat k vojenské vládě, naopak chce zesílit pilíře demokracie.

Je to velmi důležitý výsledek pro další rozvoj nejlidnatější země Afriky s největším HDP na tomto kontinentu a celkově jde díky ropě o zemi v TOP30, co se týče HDP. Příjem obyvatelstva je zařazen do kategorie nižších stř. příjmů. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

FERMA :arrow:

http://www.ferma.gov.ng/

*federální agentura pro údržbu státní silniční sítě

Nejvyšší zřízená instance pro státní silniční síť a její rozvoj. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak i tady se něco děje. Společnost Salini Impregilo zde realizuje 2 fáze v rámci 101 km tahu Suleja - Minna :arrow:
Snímka9.PNG
Snímka9.PNG (142.49 KiB) Zobrazeno 32530 x
*jedná se o spojení od hlavního města Abuja SZ směrem do federativního státu Niger (nikoliv africký stát Niger)
*Suleja je u Abuje a Minna je pak asi 102 km vzdálená oblast
*v km 0-60 bylo rozšíření silnice z 1+1 na 2x2 a I. fáze obnášela komplexní obnovu tahu
*v rámci II. fáze se km 60-101 rovněž rozšiřují

Zde menší fotogalerie:
Snímka10.PNG
Snímka10.PNG (963.04 KiB) Zobrazeno 32530 x
Snímka11.PNG
Snímka11.PNG (1014.83 KiB) Zobrazeno 32530 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 0:25:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak v Nigérii je těch rychlostních silnic více. Rychlostní silnice přitom vznikají formou "dualizace" původních silnic a celkovým vylepšením a upgradem hlavně co se týče základního odvodnění a několika bezpečnostních prvků. Vždy i co se týče rekonstrukcí tak i dualizací je proces stejný a kromě upgradu se provádějí rozsáhlé stavební práce včetně obnovy povrchů. Masivní výstavba těchto zrychlených tahů se začala realizovat v roce 2011 a trvá dodnes. :P

Benin - Shagamu Expressway :arrow:
mapa.PNG
mapa.PNG (198.54 KiB) Zobrazeno 32509 x
*pozor nejedná se o sousední stát Benin v tomto případě, ale o Benin City východně od Lagosu
QbNmujr.jpg
QbNmujr.jpg (225.04 KiB) Zobrazeno 32509 x
SiLcnwb.jpg
SiLcnwb.jpg (166.49 KiB) Zobrazeno 32509 x
Ukázka z jedné etapy je pak třeba zde: http://ballotboxnaija.blogspot.sk/2012/ ... f-bad.html . :idea:

Onitsha - Enugu - Port Harcourt Expressway :arrow:
mapa2.PNG
mapa2.PNG (186.89 KiB) Zobrazeno 32509 x
původní stav
původní stav
road.jpg (30.84 KiB) Zobrazeno 32509 x
federální rychlostní silnice ve městě Onitsha (zde žije cca. 1 mil. obyv.) po rekonstrukci
federální rychlostní silnice ve městě Onitsha (zde žije cca. 1 mil. obyv.) po rekonstrukci
road2.PNG (382.87 KiB) Zobrazeno 32509 x
Dualizace Abuja - Abaji - Lokoja Road :arrow:
mapa3.PNG
mapa3.PNG (152.43 KiB) Zobrazeno 32509 x
*výstavbu a upgrade provedla italská společnost Gitto Group: http://www.gittogroup.it/portfolio_1/ni ... koja-road/
Abuja-lokoja-3.jpg
Abuja-lokoja-3.jpg (26.88 KiB) Zobrazeno 32509 x
Abuja-lokoja-2.jpg
Abuja-lokoja-2.jpg (43.57 KiB) Zobrazeno 32509 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

:twisted: předchozí příspěvek se mi odeslal nedopatřením dříve, ale nevadí, protože je tam toho celkem dost

Další "dualizace" probíhá na Kano - Maiduguri Highway :arrow:
mapa4.PNG
mapa4.PNG (93.58 KiB) Zobrazeno 32507 x
Je to jeden z nejdelších cestních tahů v Nigérii vůbec a rovněž jeden z nejvíce nebezpečných, protože je zde hodně vysoká kriminalita. Práce jsou rozdělené na 5 etap a i kvůli situaci na SV země (Boko Haram) se výstavba realizuje za pomocí hlídaní armády. Těchto 5 etap nyní rozepíšu:

1. etapa Kano – Wudil- Shuwarin (Jigawa)

*délka 101 km, zhotovitel Messrs Dantata & Sawoe Construction Co. Ltd, stav k 07/2014 je 44%
*hlavní objekty: 2 MÚK, 3 mosty nad řekami

2. etapa Shuwarin (Jigawa) – Azare (Bauchi)

*délka 142 km, zhotovitel Setraco Nigeria Ltd., stav k 07/2014 je 44%
*hlavní objekty: 2 mosty nad řekami a 1 MÚK

3. etapa Azare – Potiskum

*délka 104 km, zhotovitel Mothercat Nig. Ltd, stav k 07/2014 je 68%

4. etapa Potiskum – Damaturu (Yobe State)

*délka 105 km, zhotovitel Messrs CGC Nigeria Ltd., stav k 07/2014 je 47%
*zde je nasazená armáda a další bezpečností složky

5. etapa Damaturu (Yobe) – Maiduguri (Borno)

*délka 145 km, zhotovitel China Civil Engineering Construction Co. Ltd., stav k 07/2014 je 29%
*zde se výstavba musela opakovaně zastavovat kvůli bezpečnostní situaci v regionu

Celkem tedy 597 km nového 4-pruhu ve výstavbě na jediném tahu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak Nigérie oznámila letos v únoru, že nastává čas proměny. Nový prezident Buhari chce snížit byrokratickou zátěž, zintenzivnit boj proti BOKO HARAM na SV země, zahájit hospodářské reformy a hlavně zahájit přestavbu země a zaháji se to na silnicích. Pochválil předešlou vládu za zahájení mnoha desítek projektů, ale kritizuje jejich neúměrnou délku. Mnoho obchvatů se budovalo i 12 let, co to je, ptá se prezident Nigérie. V každém případě se v letech 2011 až 2020(2025) zrealizuje dalších 100 silničních projektů včetně těch běžících. Na ty se dohlédne a práce na nich se zintenzivní. Nigérie je země s 200 mil. obyvatelmi, má nejvyšší HDP v Africe, ale její stav je horší, než několik dalších zemí a to se musí změnit.

Priority kromě silniční infrastruktury jsou i: zemědělství, železnice, obnova nemocnic a výstavba nových škol, hospodářské reformy a snížení administrativní zátěže, větší zapojenost Nigérie v rámci Afriky. Tomu se věnovat nebudu a budu rád, pokud alespoň zčásti rozepíšu silniční infrastrukturu. :idea:

Nigérie si nyní nemůže dovolit nové dálnice. Ne, že by na to Nigérie neměla peníze, ale jde o to, že země potřebuje řešit několik věcí najednou v silniční dopravě:

1. řešit havarijní stav mnoha státních silnic
2. řešit přeplněnost komunikací

A při výstavbě nových dálnic by se celý proces příliš protahoval. Výstavba dálnice si žádá dlouhoročnou přípravu. Výstavba nové silnice v trase původní a poté rekonstruovat tu původní si žádá méně času na přípravu, menší náklady na přípravu pozemků, lepší dostupnost při výstavbě nových silnic a hlavně nižší náklady na samotnou výstavbu tím, že se sníží nároky na takový 4-pruh. Na méně vytížených úsecích se bude preferovat úrovňové křížení.

Hlavní silniční projekty, které se zahájí:

1. Rekonstrukce 655 km dlouhé silnice Sokoto - Yauri - Kontagora. Čas cestování se zkrátí o polovinu. Je to na SZ od hl. města.

2. Již zmíněné dualizace silnic i v předchozích příspěvcích, ze kterých se stávají rychlostní silnice. Prozatím dokončení anebo vylepšení 5 tahů:

Abuja - Abaji - Lokoja Highway
Kano - Maiduguri Highway
Onitsha - Enugu - Port Harcourt Expressway
Benin - Ore - Shagamu Expressway
Lagos - Shagamu - Ibadan Expressway

3. Výstavba The Second Niger Bridge in Onitsha

A dál nemám tolik času a ani ho nikdy mít nebudu, ale další desítky a desítky silnic: dokončení projektů a nové projekty, rehabilitace silnic a vznik dalších rychlostních silnic, výstavba po celé Nigérií:
  • Oturkpo-Oweto Road (Section in Benue State
    31) Completion of Otukpa-Ayangba-Ajaokuta-Okene Road in Kogi State
    32) Completion of Ningi-Yadagumgume-Fuskar Mata Road (Phase II) in Bauchi State
    33) Completion of Yana-Shira-Azare Road in Bauchi State
    34) Completion of Wukari-Takum Road in Taraba State
    35) Completion of Benin-Ofosu Expressway in Edo States
    36) Completion of Enugu-Abakaliki Road in Enugu/Ebonyi States
    37) Completion of Ogoja Junction-Ikom Road in Cross River State
    38) Completion of Ado-Ilumoba-Agbado-Ikare Road in Ekiti State
    39) Completion of the Dualization of Ibadan-Ilorin road section I (Ibadan – Oyo) in Oyo State.
    40) Completion of the Reconstruction of Vom-Manchok road in Plateau State.
    41) Completion of the Repairs of 3rd Mainland Bridge (Phase II), covering additional works for the replacement of 8Nos. Expansion Joints in Lagos State.
    42) Completion of the Dualization of Onitsha-Owerri Road (Section I) and Onitsha Eastern Bypass, in Anambra State.
    43) Completion of the Rehabilitation of Uba-Mbalala road in Borno State.
    44) Completion of the Rehabilitation of Funtua-Gusau-Sokoto road (Section II: Gusau-Talata Mafara) in Zamfara and Sokoto States.
    45) Completion of the Rehabilitation of Obiozora-Uburu-Ishiagu Road in Enugu and Ebonyi States.
    46) Completion of the Access Road to Kaduna Refinery in Kaduna State.
    47) Completion of the Construction/Rehabilitation of Gbogan-Iwo road in Oyo State.
    48) Completion of the Rehabilitation of Owerri-Aba Road in Imo and Abia States.
    49) Completion of the Rehabilitation of Katsina-Daura road in Katsina State.
    50) Completion of the Rehabilitation of Ijebu Igbo-Ajegunle- Araromi-Ife-Sekona Road (Section II), in Ogun State.
    51) Emergency reinstatement of collapsed section of Gombe-Potiskum Road, (at Km 12) in Gombe State.
    52) Rehabilitation of road Spur from Onitsha-Owerri road to Okija-Ihembosi-Afor Ukpor-Ebenator-Ezenifite in Anambra State.
    53) Construction of 15km Interstate road from Aiyegunle-Akoko Edo in Ondo and Edo States.
    54) Completion of the Rehabilitation of access roads to Warri Refinery in Delta State.
    55) Completion of the Dualization of Access Road to Onne Port in Rivers State.
    56) Construction of Gombe-Bypass in Gombe State.
    57) Rehabilitation of Odo Oba-Takie-Gambari-Otte-Oyo State border along Ibadan-Oyo Ogbomosho-Ilorin road in Oyo State.
    58) Emergency Reinstatement of collapsed section of Wukari-Mutum Biyu road in Taraba State.
    59) Reinstatement of Washouts at km6+750, km30+400 and km35+325 along Onitsha-Enugu dual carriageway in Anambra and Enugu States.
    60) Emergency reinstatement of Washout/Gully erosion at KM127+000 at Auchi along Okene-Benin road and Km14+000 along Auchi-Agenebode road in Edo State.
    61) Construction of Langtang-Lalin-Tunkus-Shendam Road in Plateau State.
    62) Rehabilitation of old Oyo-Ogbomoso road in Oyo State
    63) Rehabilitation of Omuo-Ifaki road in Ekiti State.
    64) Rehabilitation/Reconstruction of Lafenwa Bridge in Abeokuta in Ogun State.
    65) Rehabilitation of Gombe-Numan-Yola road section II: Numan- Gombe in Adamawa and Gombe States.
    66) Rehabilitation of Otta?Owode road in Ogun State.
    67) Rehabilitation of Mararaba-Pambeguwa-Saminaka-Jos road section I (Mararaba-Panbeguwa) in Kaduna State.
    68) Rehabilitation of Anka-Daki Takwas-Gummi road in Zamfara State. Reconstruction and Pavement Strengthening of Ikom-Mfum Road in Cross River State.
    69) Reconstruction of Abakaliki-Mbok (Ogoja Junction) in Ebonyi and Cross River States.
    70) Rehabilitation of Okija-Uli-Oguta Road in Imo State.
    71) Rehabilitation of Asphalt Overlay of 2km Access Road to the Federal Science & Technical College in Edo State.
    72) Rehabilitation of Hadejia-Nguru Road, Phase I (Hadejia-Kirikasama Section) in Jigawa State
    73) Rehabilitation of Benin-Ofosu Highway in Edo State
    74) Construction of 2 No. Bridges alogn Auchi Polytechnic-Ekperi- Agenebode Road in Edo State
    75) Rehabilitation of Access Road to Ejigbo NNPC Depot in Lagos State
    76) Rehabilitation of Apapa-Oshodi Expressway (Section I) in Lagos State
    77) Rehabilitation of Ipele-Ishua Road in Ondo State
    78) Periodic maintenance of Jebba-Lafiaji Road in Niger State.
    79) Periodic maintenance of Takai-Albasu-Gaya Road in Kano State.
    80) Periodic maintenance of Nafada-Gombe Abba Road in Gombe State.
    81) Periodic maintenance of Hong-Mubi Road in Adamawa State.
    82) Periodic maintenance of Okpala-Igwurita Road in Imo State.
    83) Periodic maintenance of Ado-Ilumoba-Agbado-Ikare Road Section A in Ekiti State.
    84) Periodic maintenance of Dingaya-Galambi-Rungo Road in Sokoto State.
    85) Periodic maintenance of Rumukurshi-Chokocho Road in Cross River State.
    86) Periodic maintenance of Akure-Owo Road in Ondo State.
    87) Periodic maintenance of Ado-Ilumoba-Agbado-Ikare Road Section B in Ekiti State.
    88) Periodic maintenance of Kurfi-Chiranchi Road in Katsina State.
    89) Periodic maintenance of Lafiagi-Mokwa Road in Niger State.
    90) Periodic maintenance of East-West-Odi Road in Bayelsa State.
    91) Periodic maintenance of Lafia-Doma Road in Nasarawa state.
    92) Construction & Rehabilitation of Vandeikya-Obudu Cattle Ranch Road,
    Phase I in Benue State.
    93) Construction of Abriba-Arochukwu Road, Phase I in Abia State.
    94) Rehabilitation of Makurdi-Gboko Road, Phase I: Wunnune-Yendev Section in Benue State
    95) Construction of Ohafia-Oso Road in Ebonyi/Abia States.
    96) Rehabilitation of Section 1A of Sokoto-Tambuwal-Jega- Kontagora-Makara Road, Phase I in Sokoto/Kebbi/Niger States.
    97) Reconstruction of Sokoto-Tambuwal-Jega-Kontagora-Makara Phase I, Section I in Niger State.
    98) Reconstruction of Kunya-Kanya-Babura-Babban Mutum Road Phase I in Jigawa State.
    99) Construction of Zing-Yakoko-Monkin Road in Taraba State.
    100) Rehab. of Alkaleri-Bauchi Road in Bauchi State.
    101) Construction of Aguoba-Owa-Mgbagbu Owa Ebenebe (Anambra State Border) with Spur to Aaha-Iwollo Road in Enugu State.
    102) Constr. of Offa By-Pass at Offa in Kwara State. 31.87%
    103) Construction of Ikot Ekpene Border-Aba-Owerri Road, Section I, Phase I in Akwa Ibom/Abia/Imo States. 21.95%
    104) Rehabilitation of Calabar Ugep-Ogoja-Katsina Ala Road, Section I (Calabar-Ugep) in Cross River State. 53%
    105) Reconstruction and Expansion of Lagos-Ibadan Dual Carriageway, Section I (Lagos-Shagamu) in Lagos/Ogun States -11.0%
    106) Reconstruction and Expansion of Lagos-Ibadan Dual Carriageway, Section II (Shagamu-Ibadan) in Ogun/Oyo States -8.93%
    107) Construction of Yenegwe-Okaki-Kolo Road in Bayelsa State -46.05%
    108) Rehabilitation of Apapa-Oshodi Expressway, Section II, Phase II in Lagos State.
    50.53%
    109) Rehab. of Mokwa-Bida Road in Niger State-25%
    110) Rehabilitation of Akure-Ilesha Road in Osun/Ondo States-20%
    111) Rehabilitation and Reconstruction of Enugu-Port Harcourt Dual Carriageway, Section I (Lokpanta-Umuahia Tower) in Abia State – 8.02%
    112) Rehabilitation and Reconstruction of Enugu-Port Harcourt Dual Carriageway, Section II (Umuahia Tower-Aba Township Rail) in Abia State-3.5%
    113) Under Water Inspection, Assessment of Pilings, River Bed, Bathymetric Survey, Profiling and Echometric Test of Third Mainland Bridge in Lagos State-100%
    114) Construction of Kankara-Gurbi Road in Katsina State-0.1%
    115) Construction of Isoko Ring Road in Delta State -0.78%
    116) Rehabilitation of Yashi-Duguri-Digare-Yalo Road (Yashi-Duguri- Digare Section) in Bauchi State -2.52%
    117) Constr. of Jarmai Bashar Road in Plateau State -0%
    118) Rehabilitation of Wukari-Akwana Road in Taraba State.5%
    119) Construction of Ajase-Ipo-Offa-Erin Ile-Osun State Boundry in Kwara State-12%
    120) Construction of Takum-Dogon Gawa Road (Katsina Ala-Takum) in Taraba State -3.12%
    121) Construction of River Ebba Bridge at Cheche, Katcha in Niger State -2.73%
    122) Rehabilitation of Amanwaozuzu-Uzoagba-Eziama Orie-Amaohia Road in Imo State-12.03%
    123) Construction of Bida-Sacci-Nupeko Road in Niger State- 0.2%
    124) Reconstruction of Nung Udoe-Etinan-Ekom Road in Akwa Ibom State-0.74%
    125) Construction of Benin-Adumagbae-Egba-Akure Road in Ondo State – 0.70%
    126) Rehabilitation of Ilorin-Jebba-Mokwa-Birnin Gwari-Kaduna Road (Ilorin-Jebba Section) in Kwara State – 0.67%
    127) Rehabilitation of Ilorin-Kabba-Obajana Road in Kwara/Kogi States-1.00%
    128) Rehabilitation of Mubi-Maiha-Sarao Road with Spur from Mubi-Bukula in Adamawa State-1.5%
    130) Rehabilitation of Tumu-Pindiga-Kashere (Gombe State)-Futuk-Yalo (Bauchi State)-Bashar-Dengi (Plateau State) in Bauchi State-4.93%
    131) Dualization of Kano-Katsina Road Phase I: Kano Town at Dawanau Roundabout to Katsina State Border in Kano State-0.27%
    132) Completion of Igboile-Okin Connector Road in Surulere LGA, Oyo State-12.20%
    133) Construction of Ihiala-Orlu Road in Isseke Town- Amafuo-Ulli with Spur (Ihiala-Orlu-Umuduru Section) in Anambra State-1.54%
    134) Constr. of Ikemba Drive with Spur on Oba- Okigwe Road, through Permanent Site of Nnamdi Azikiwe University Teaching Hospital in Anambra State-8.41%
    135) Rehabilitation of Amugo Uno-Oriemba Market ? Amugo Isiorji Onuani Road in Enugu State-16.44%
    136) Rehabilitation of Amanwaozuzu-Uzoagba-Eziama-Orie-Amaohia Road in Imo State-12.03%
    137) Construction of Overhead Pedestrian Bridge in Mosogar and Oghara in Delta State-34.60%
    138) Rehabilitation of Abalamabe (Allison Hart) 65m Bridge in Bonny, Rivers State – 1.01%
    138) Construction of Access Road to Federal Facilities at Antorun-Temidire in Ogbomosho, Oyo State-2.36%
    139) Rehabilitation of Burnt Marina Bridge and Maintenance of Eko (Akpongbon) and Iddo Bridges in Lagos State-7.5%
    140) Emergency Repairs of Apapa-Oworonshoki-Ojota Expressway in Lagos State-100%
    141) Emergency Repairs of Existing Niger Bridge at Onitsha/Asaba in Anambra/Delta States-5.4%
V tomto seznamu je mnoho již stávajících silnic a rychlostních silnic, ale oni tím, že se upgradovali řadu let tak některé z nich jsou znovu ve špatném stavu a i proto jsou nanovo v seznamu.

Nastal tedy nový čas v tomto státě. Tento seznam se má do roku 2020 zrealizovat. Pak se zahájí další vlna prací. Já se budu postupně některým větším projektům věnovat.

Bývalý prezident Jonathan se zasloužil o údržbu 60.000 km silnic a zahájil asi 20% těchto projektů, ale nepovedlo se mu je provádět v naplánovaných časových harmonogramech. Zasloužil se ale o celkovou restrukturalizaci údržby federálních silnic. Výhodou současného prezidenta je, že toho bývalého kritizuje jen velmi opatrně a ten bývalý ustoupil po dobrém po volbách tomuto novému. Tak se našla velmi silná politická vůle změnit mnoho dalších věcí.

Menší fotogalerie "před" a "po" :arrow:
1000.PNG
1000.PNG (693.94 KiB) Zobrazeno 32449 x
Já se ještě zaměřím na celkový rozsah výstavby rychlostních silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě další stavby:

Ibadan - Ilorin Expressway :arrow:
Iba-Ilo.PNG
Iba-Ilo.PNG (42.97 KiB) Zobrazeno 32348 x
Ibadan_–_Oyo_Road_Image_001.jpg
Ibadan_–_Oyo_Road_Image_001.jpg (46.05 KiB) Zobrazeno 32348 x
Nějakých 15 let v realizaci rekonstrukce po Oyo a dostavby celé trasy. Nyní v nových prioritách na urychlení projektu. Dalších 160 km rychlostního tahu. Práce se zdržují kvůli inflaci.

Onitsha - Owerri Expressway :arrow:
a.PNG
a.PNG (165.11 KiB) Zobrazeno 32348 x
1111.PNG
1111.PNG (1.02 MiB) Zobrazeno 32348 x
Délka trasy je 85 km.

Jeden z největších upgradů se děje na Lagos - Badagry Expressway :arrow:
500.PNG
500.PNG (596.38 KiB) Zobrazeno 32348 x
*přestavba na 10-pruh + železnice
*jedná se mj. o pobřežní tah, který je součástí Trans–West African Coastal Highway
lagos-road-1.jpg
lagos-road-1.jpg (61.44 KiB) Zobrazeno 32348 x
Mnoho informací a fotek je zde: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=798586 .

Ibadan - Ife Expressway a Ife - Ilesa Expressway :arrow:
0.PNG
0.PNG (164.54 KiB) Zobrazeno 32348 x
Abuja - Kaduna - Kano expressway :arrow:
01.PNG
01.PNG (34.6 KiB) Zobrazeno 32348 x
*tento tah se od roku 2013 celý rekonstruuje, vozovka byla doslova zdevastovaná
*délka činí cca. 420 km
*silnice je nebezpečná čím blíže ke městu Kano :!: ; je zde hodně únosů
A-K1.PNG
A-K1.PNG (1.06 MiB) Zobrazeno 32348 x
K.PNG
K.PNG (870.07 KiB) Zobrazeno 32348 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.11.2019 16:28:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jak jsem uvedl, tak v zemi bylo v roce 2010 cca. 1.200 km dálnic a rychlostních silnic. Bohužel až 85% z nich bylo ve velmi zlém anebo dokonce havarijním stavu. Nyní se pracuje na obnově všech uvedených a na realizaci dalších a to mimořádně intenzivně od roku 2013 a 2015 v další etapě. Zde uvádím seznam s cca. 90% všech aktuálních staveb a rekonstrukcí, dualizací a rozšířeníi s přibližnou délkou:

jinak málokde znázorňuji mapky přes google, ale vzhledem k faktu "dualizace" se to dá snadno odhahnout, dokonce dle originálu proti skutečným pracím na zdvojení jsou mapové podklady kratší, což při dálnicích bývá naopak

Lagos - Ibadan Expressway 110 km
Suleja - Minna Expressway 101 km
Benin - Ore - Shagamu Expressway 260 km
Onitsha - Enugu - Port Harcourt Expressway 330 km
Abuja - Abaji - Lokoja Expressway 200 km
Kano - Maiduguri Expressway 597 km
Lagos - Badagry - Benin Expressway 85 km
Lagos expressways, cca. 110 km
Abuja expressways, cca. 60 km
Ibadan - Ilorin Expressway 160 km
Apapa - Oshodi Expressway 15 km
Onitsha - Owerri Expressway 85 km
Ibadan - Ife, Ife - Ilesa Expressway 105 km
Abuja - Kadano - Mano Expressway 420 km

Celková délka minimálně 2.600 km. Do roku 2020 by 80% z toho mohlo být ukončeno. A to kromě faktu, že síť federálních silnic se zvětšila a to včetně zpevňování, ale tomu se ani vzhledem k oznámenému a zahájenému rozsahu nejdu (z časových důvodů) věnovat.

Tak jak se modernizuje tah od Lagosu dál na západ na 10 pruhů, tak se modernizuje na 10 pruhů i spojení v hlavním měste Abuja a to Outer Northern (Abuja - Kubwa) Expressway, spojení letiště s centrem celkem 39 km z 2x2 na 10-pruh v kolektorech.
9.jpg
9.jpg (53.71 KiB) Zobrazeno 32340 x
B5M14BGIAAAO3fg.png
B5M14BGIAAAO3fg.png (176.52 KiB) Zobrazeno 32340 x
Federální ministerstvo plánuje tuto síť rychlostních silnic:
federal-ministry-of-works-transforming-nigerian-roads-achievements-and-challenges-in2012-61-1024.jpg
federal-ministry-of-works-transforming-nigerian-roads-achievements-and-challenges-in2012-61-1024.jpg (224.53 KiB) Zobrazeno 32340 x
Vidět tedy perspektivu a odhodlání. :idea:

Zde vláda vytváří zlatý 3-úhelník a to i díky expresním tahům; je to malá obdoba zlatého 4-úhélníku v Indii:
tr.PNG
tr.PNG (394.28 KiB) Zobrazeno 32340 x
Nigérie od roku 2013 velmi intenzivně realizuje další opatření (kromě výstavby, dualizace a zpevňování silnic):

*reformuje na nižších úrovních silniční správu a údržbu náborem mnoha set lidí a jejich zaškolování
*vytváří mechanizované jednotky na opravy lokálních výmolů; nákup techniky a zaškolování dělníků
*nakupuje stovky ks vozů určených pro hlídky a staví se nové policejní stanice v problémových oblastech
*vytváří pracovní pozice v řídících funkcích pro plánování a rozvoj silnic od federativní úrovně po samosprávní jednotky (ve spolupráci se školstvím a univerzitami znásobuje kapacity)
*zesiluje kooperaci produkci stavebních materiálů a investuje do zlepšení napojení přístavů s cílem zrychleného vybavování nákladů pro výstavbu silnic
*intenzivně spolupracuje díky veletrhům (na které posílá odborníky) např. s Čínou a Kanadou (ta realizuje i ono železniční spojení na 10-pruhu Lagos - Badagry)
*výstavbu zcela nových mostů, flyoverů

Není nutno si nalhávat, že Nigérie je bohatá země a že se vše vyřeší touto výstavbu (nejen silnic). Země, která za 15 let navýšila počet obyvatel o 100% a kde i nadále trvá populační boom, je zde mnoho sociálních problémů a obrovská kriminalita a vše stojí a padá na příjmech z prodeje ropy se nedokáže jen tak změnit. Ale je dobrá zpráva, že se někde začalo a že se začalo v rámci dopravy realizovat to co se dávno mohlo: opravit všechny hlavní tahy a další takto elegantně rozšířit a zpevňovat silnice mezi městy. Zde má mnoho měst několik set tisíc až milion obyvatel vzhledem k celkové populaci. Jsou zde obrovské rozdíly v životní úrovni a jen díky investicím do vzdělávání, výkonnějšího zemědělství a dopravy se zlepší hospodářství a ekonomika a jen tak se vytvoří prostor pro vznik střední třídy, která zde de facto není. Zde je kategorie velmi bohatých lidí, kteří žijí v oplocených oblastech a jezdí v limuzínách a pak vyšší střední třída a pak chudoba a to různých kategorií. Potenciál pro změnu zde je. Brzo to nebude. Dokazují to videa a fotografie z hlavních 4-pruhů, kde je pomalu více lidí než vozidel. Mnoho kol k tomu. Z hlediska rozvoje silnic je nejdůležitější ten fakt, že silnice které se zpevňují anebo rehabilitují mají již vytvořené podmínky pro jejich další údržbu. A fakt, že dálniční síť se zvětšuje o více jak 100% a v plánování se pokračuje k ještě jednou takovému pozdvižení rozsahu značí, že Nigérie se chce stát v regionu Západoafrického rohu lídrem. Má na to všechno:

*silnou politickou vůli
*příjmy z ropy možno provést na infrastrukturu a s tou zesílit ekonomiku
*dostatek pracovní síly
*adekvátní ozbrojené složky pro udržení vnitřní bezpečnosti

Investice do silnic a rychlostních tahů představují asi 50% všech projektů pro roky 2015 - 2020 a asi 65% finančních prostředků na to určených. Kromě silnic, zemědělství a vzdělávání se bude dost peněz investovat i do realizace přehrad a do energetiky.

Za velmi důležité lze považovat i fakt, že se připravují plány pro období 2020 - ... :ok:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Lekki-Epe Expressway Toll Road (nachází se v Lagosu) :arrow:

divím se, že tady projekt ani nikde není, ale je čas ho tady dopsat

*vůbec 1. PPP v Západní Africe v rámci dálniční sítě
*jednalo se o převzetí 49 km 2x2 rychlostní silnice a přebudování na 2x3 s úpravami 3 mýtnic (až s 22 platidly) a výstavbu dalších 20 km na polostrov Epe
*délka koncese: 30 let
*první před-projektové práce a studie se začali dělat v roce 2003, výstavba se definitivně odstartovala začátkem 2007, aby se koncem roku 2011 ukončila, projekt byl oceněn na mnoha fórech řadu let po sobě za přínos pro rozvoj dopravy ve městě
*výstavba se dlouho plánovala a poté i vlekla pro nedostatek kvalitních materiálů

Provozovatel: Lekki Concession Company :arrow: http://www.lcc.com.ng/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

FERMA upgraduje svojí stránku, to jsem zvědav co z toho bude. Mají tam i odpočet času:
1.PNG
1.PNG (16.48 KiB) Zobrazeno 30010 x
Ve městě Lagos se jde postavit velký most. Náklady se odhadují na 2,66 mld. USD. Most má být nejdelším ze všech mostů, které spojují Lagos Island s hlavní pevninou. Nový most bude mít 4-pruhy pro dopravu a po výstavbě má snížit provozní intenzity na dnes přeplněných mostech Eko, Carter a 3. Mainland mostě. Lagos má enormní problémy s plynulostí dopravy. Nový most a komunikace k němu jdou přes Baiyeku, Langbasa a Lekki směrem na Itamaga v Ikorodu. Budovat se má formou B.O.T. a vyžádá se přestěhování chudých lidí ze slumů v rámci trasy. Výstavba se má zahájit ještě letos.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda odklepla napříč Nigérii 252 mil. USD na opravy mostů. Dále vyčlenila 476 mil. USD na výstavbu Second Niger Bridge. Ten spojí Asaba (stát Delta) a Onitsha (stát Anambra). Nový most bude mít v každém směru 3 jízdní pruhy a ponese také železniční trať. Je to důležitá zpráva pro celý region, protože stávající most je ve špatném technickém stavu a navíc ani již dopravně nijak nepostačuje. První most je v provozu od roku 1965, ale následně byl v občanské válce v letech 1967 - 1970 těžce poškozen, poté opraven a vrácen do provozu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nigérie připravuje výstavbu 6-pruhové dálnice napříč pralesem, kde koridor bude o šířce 12 mil. V prostředí žijí vzácní živočichové a mnoho lidí tradičním způsobem života: http://www.latimes.com/world/global-dev ... story.html .

Dále, další omeškání tahu východ - západ ve státě Delta bohatého na ropu:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (40.09 KiB) Zobrazeno 28806 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 0:33:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

Agreement signed for new road link in Nigeria :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (29.8 KiB) Zobrazeno 27020 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nigérie

Příspěvek od Diaľničiar »

článek z portálu http://www.businessinfo.cz

Stát závislý na ropě

Nigérie je se svými více než 180 miliony obyvatel nejlidnatější zemí Afriky a počet jejích obyvatel dál rychle roste. Kolik přesně Nigerijců je, není jasné. K dispozici je jen odhad založený na sčítání z roku 2006, při kterém došlo k chybám patrně v řádech milionů lidí a počet obyvatel byl záměrně v některých oblastech podhodnocen a jinde nadhodnocen.

Země má velké zásoby ropy, je 12. největším vývozcem ropy na světě a od roku 1974 je členem Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC). Nigérie má také značné, dosud málo využívané zásoby zemního plynu. Většina plynu, který je vedlejším produktem těžby ropy, se spaluje, i když se to vláda snaží změnit.

Těžbu ropy se zemi podařilo v poslední době zvýšit, mimo jiné díky novým investicím a také díky tomu, že bylo uzavřeno příměří s povstalci. Ti požadovali, aby vláda dávala více peněz na rozvoj ekonomiky v deltě řeky Niger, kde jsou největší ropná naleziště a důležité ropovody.

Značná část ropy se dosud vyvážela nezpracovaná a země musela dovážet benzin a naftu. Mělo by se to změnit v příštím roce po dostavbě obří rafinerie. Buduje ji Aliko Dangote, nejbohatší Afričan, podnikající dosud hlavně ve výrobě umělých hnojiv. Kapacita nigerijských rafinerií se tak má více než zdvojnásobit.

I když těžba ropy tvoří jen 16 procent nigerijské ekonomiky, příjmy z ní jsou podstatnou složkou státního rozpočtu. Jde zhruba o 90 procent příjmů a spolu s plynem dokonce o 95 procent. Země se proto už delší dobu snaží závislosti na ropném průmyslu zbavit a vláda navrhuje plány pro diverzifikaci a modernizaci ekonomiky země.

Vláda chce vytvořit z Nigérie průmyslovou velmoc Afriky a podpořit rozvoj domácího průmyslu tak, aby vyvážel nikoliv nezpracované suroviny, jak je tomu ve velké míře dosud, ale hotové výrobky. Prezident Muhammadu Buhari předloni schválil značně nekonkrétní Plán na ekonomickou obnovu a růst. Jeho předchůdce Goodluck Jonathan měl zase program SURE, vláda před ním sedmibodový program rozvoje průmyslu, energetiky, vzdělání a zemědělství a ještě před tím byla schválena Vize 2020, podle které by se Nigérie měla stát do roku 2020 dvacátou největší ekonomikou světa.

Nigérii chybí dostatečná síť železnic a přes dvě třetiny oficiálních silnic nemá zpevněný povrch.
Ve městech vznikají rozsáhlé dopravní zácpy.


„Klademe důraz na otevření ekonomiky,“ prohlásil nedávno nigerijský viceprezident Yemi Osinbajo, který v této souvislosti zmínil výstavbu silnic, železnic a energetických projektů. Uvedl také, že v současnosti je v zemi zemědělsky využíváno pouze osm procent obdělávatelné půdy a že i to chce vláda změnit.

Podle Osinbaja chce firma General Electric postavit v Nigérii solární elektrárny o výkonu 500 MW. Přesněji v sedmi nigerijských státech. Země je totiž federací 36 států a má jedno federální teritorium, Abuju, kde leží stejnojmenné hlavní město. Osinbajo zmínil také dokončení výstavby železnice mezi Lagosem a městem Kano na severozápadě země.

Nigerijským vládám se skutečně s jejich plány podařilo v předchozích letech dosáhnout určitého pokroku například ve výrobě spotřebního zboží či stavebnictví. Nigérie také vyrábí vlastní osobní i nákladní automobily a autobusy značky Innoson. Neúspěšná je ale snaha provést reformu zemědělství. Země je tak stále závislá na dovozu potravin, i když by je dokázala vyrobit sama. Zemědělství trpí velmi nízkou produktivitou, chybí hnojiva, ale například i traktory. Pěstuje se hlavně maniok (cassava), který je základní složkou výživy. Používá se podobně jako naše brambory a může sloužit i jako krmivo pro dobytek. Na vývoz je určeno nigerijské kakao nebo palmový olej.

Elektrická síť v Nigérii je nespolehlivá, časté jsou výpadky proudu a někdy je třeba používat vlastní generátory elektrické energie. Země nevyrábí dostatek elektřiny, chybí nové elektrárny. Navíc podle amerických odhadů obvykle pracuje současně jen třetina jejich instalovaného výkonu. Zbytek se opravuje či je mimo provoz z jiných důvodů. Současně zhruba za polovinu vyrobené elektřiny nikdo nezaplatí. Buď se ztratí cestou kvůli špatnému stavu přenosového vedení, nebo je odebírána načerno.

Byrokracie je rozsáhlá, země má podle časopisu Economist přes 260 různých federálních úředních agentur, registrace výrobků je drahá a zdlouhavá. Dovážené zboží musí být označeno v angličtině. Problémem jsou různé podvody a korupce. Úplatkářství je sice trestné, ale v podstatě se stalo jistým způsobem součástí místní kultury. Podle některých zpráv z médií korupce v posledních dvou letech opět vzrostla. V žebříčku vnímání korupce organizace Transparency International byla Nigérie v roce 2016 na 136. místě ze 176 hodnocených zemí seřazených od nejméně po nejvíce korupční. V roce 2008 obsadila 121. místo. Úplatné jsou údajně i soudy, které rozhodují velmi pomalu a cizinec je u nich většinou v nevýhodě oproti místním občanům.

Vysoká je zejména ve městech úroveň kriminality. V deltě Nigeru stále fungují gangy, které kradou ropu a specializují se na únosy, i když proti nim nedávno podnikla nigerijská armáda rozsáhlou operaci. Na severu a východě země stále pokračují boje proti islamistické organizaci Boko Haram (v překladu Západní učení je zakázané), kterou se přes opakované sliby vedení země a přes vojenskou spolupráci s okolními státy stále nedaří potlačit.

Nigérie je rozdělena na křesťanskou a muslimskou část, jsou tu i vyznavači místních náboženství a přes pět stovek různých národnostních a kmenových skupin. Některé z nich se snažily nebo snaží o větší autonomii či nezávislost. V posledních měsících se mluví například o možném obnovení boje kmene Igbů za samostatný stát. Mezi léty 1967 a 1970 vyhlásili Igbové nezávislou republiku Biafra, kterou nakonec dobyla nigerijská armáda. Výsledkem bylo zhruba 100 tisíc mrtvých bojovníků na každé straně a odhaduje se, že hlady přitom zemřelo až dva miliony obyvatel Biafry.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“