Libye

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje. Nyní doplním několik informací.

Mírně vzrostl počet obyvatel, ovšem docela razantně v hlavním městě s jeho okolím, což je dáno i aktuální bezpečnostní situací. Tomu se nechci extra dlouho věnovat, Libye je prozatím jeden stát, i když další státy se staví různě k tomu kdo by tady vlastně měl vládnout. Sen o bohatém státě, který bude tvořit díky ropě novou silnou Afriku se jednoduše rozplynul a společně s ním i vybudovaná Libye, protože potenciál na tyto věci tady byl.

Územím Libye navzdory všechno procházejí 2 africké trans- silniční tahy, jak Z-V tak S-J, takže se nedá prakticky obejít, i když pak formálně na severu je to cestování de facto obtížné a ten S-J taky není moc bezpečný, i když z velké části stojí.

Mapa hlavních silnic:
L01.JPG
L01.JPG (104.57 KiB) Zobrazeno 7135 x
Navzdory mnoha let trvajícím bojům a konfliktům, kdy utrpěla část infrastruktury je situace ve velkých městách jako Tripolis, Benghází, Misratah atd. celkem slušná.

Hustota silniční sítě je dostatečná. Skutečný stav silniční infrastruktury jak ho klasifikuje stát je k roku 2019 na úrovni zpevněné silniční sítě v rozsahu 34 000 km, z čeho 15 500 km jsou hlavní silnice. Tyto silnice se člení na 4 kategorie:

Rychlostní tahy: mají nejméně 2 jízdní pruhy v každém směru jízdy a nacházejí se mezi městami a regiony, v rámci delších propojení.

Hlavní silnice: spojují města v rámci regionů s tím, že obsluhují regiony, standardní parametr 1+1 aneb až 4- pruhy.

Vláda plánuje vystavět novou železniční síť. Tento program je stále v realizaci, protože se staví jen velmi pomalu vzhledem na celkovou situaci. Problémem jsou jak finance tak zajištění bezpečnosti pro firmy.

Vláda dále plánuje realizovat rozsáhly program rozšíření energetické produkce. Ovšem čelí to stejným problémům jako u výše zmíněné železniční sítě.

Vzhledem ke stávající absenci stability v rámci samotného státu sem odmítají jít investoři a zahraniční fondy do jakéhokoliv financování čehokoliv.

Pokud pomineme bezpečnostně-politickou situaci, tak na cestách vás může v noci překvapit písek, velbloudi a i místní obyvatelstvo. Ovšem stav bezpečnosti provozu (značení a údržba) na pobřežních silnicích a mezi velkými městami je vcelku vyhovující včetně samotného povrchu, o který je postaráno. Komplikací v orientaci je spíš převaha arabčiny. Je nutno akceptovat domobranu a různé milice, které dbají na vnitřnou bezpečnost či už západní aneb východní poloviny. Tím pádem je nutno očekávat check- pointy nejen na silnicích mezi městy, ale i ve městech. Kromě tohohle všeho je nutno počítat s municí kdekoliv mimo silnic. UNDSS rozdělila stát na zóny dle barev ve vztahu k bezpečnosti a před cestou je dobré se tím řídit, jinak čelíte i rizikům početných loupeží a dokonce krádeží automobilů.

Ministerstvo dopravy :arrow:

http://www.ctt.gov.ly/

*web je nestabilní

K několika stavbám se dostanu v dalším příspěvku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

V Tripolisu se obnovuje letiště a staví nová silnice k němu. Teď se nedávno uzatvořil kontrakt k výstavbě mostu v rámci ní: https://www.libyaherald.com/2020/07/22/ ... intenance/ . Most byl jednou vybudován, ale ještě za režimu Kaddáfího a jen jak dočasná stavba, takže od té doby zestárl natolik, že se dnes nedá využívat. To by se mělo napravit.

Dále se uvažuje o novém jižním obchvatě města Tripolis. Obchvat by začínal na území Gwea a pokračoval 27 km dál mostem v rámci MÚK s pobřežní dálnicí mezi Tripolisem a Zawia. Nová komunikace má unést i těžké nákladní vozidla a těžkou techniku všeobecně což by umožnilo odlehčit centrální části Tripolisu. Nemluvě o tom, že všeobecně by se snížil provoz napříč Tripolisem pro všechny kdo jedou ze západu na východ a naopak.

Tady jsou informace k základní charakteristice rozpočtu na další rok a reformám a cílům: https://www.libyaherald.com/2020/10/14/ ... d-reforms/ .


Ještě v roce 2012 se uzatvořil kontrakt mezi společností STRABAG a státem, kdy za 104 mil. € se měla upgradovat pobřežní dálnice mezi Ras Ejdir a Garaboulli a stejně tak postavit Západní připojení Tripolisu. Celkem se jednalo o 103 km 4- pruhu a 97 km 1+1 silnice k postavení. Dokončení projektu se očekávalo v 06/2013. STRABAG držel 60% projektu, zbytek místní firmy. Původně byl kontrakt v platnosti již v roce 2010. STRABAG měl v minulosti silné postavení, tedy nejen italské společnosti. Ještě v roce 2008 za v propočtu 430 mil. € obnovil centrální zónu Tajura v rámci hl. města postupně do roku 2012, což taky bylo narušeno konfliktem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

Italská společnost Webuild (ex mj. Salini Impregilo) dostala zakázku na hlavní dálniční projekt v Libyi. Zakázka má hodnotu v propočtu 963 mil. €. Obnáší dokončit chybějící dálniční úseky na severu státu na pobřeží a dokončit tak slibované dálniční spojení v rámci širšího severoafrického dálničního tahu. Návaznost na Egypt a Tunisko je nezbytná a navíc v těchto státech probíhá v posledních letech masivní silniční výstavba zkapacitněných silnic anebo i dálnic. Libye je tak již brzdou tohoto propojení. (dále na západ jsou Maroko s Alžírskem, kde jsou taky již jiné možnosti proti dobám, kdy tady nestála skoro žádná dálniční tepna)

Tento tendr zahrnoval v sobě výstavbu 12 mostů, 8 odpočívek a 6 parkovišť pro nákladní vozidla. WeBuild má 36 měsíců na realizaci 1. fáze tohoto projektu.

Tak snad se to povede. V minulosti to málem vyšlo, ale došel válečný konflikt.

https://www.egypttoday.com/Article/1/10 ... d-in-Libya
https://northafricapost.com/49259-italy ... tries.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Ministerstvo dopravy schvaluje 3 silniční projekty v hodnotě přes půl miliardy LYD

09/2022

Wadan - Sirte Road, 3. sekce v délce 83 km, v propočtu 30 mil. €
Wadan - Sirte Road, 2. sekce v délce 72 km, v propočtu 27 mil. €
Tobruk - Emsaed, S-V prodloužení pobřežního tahu, délka 150 km, v propočtu 75 mil. €

https://www.libyaobserver.ly/inbrief/mi ... illion-lyd

:arrow: Libyjsko-egyptské rozhovory o ochraně veřejných komunikací mezi oběma zeměmi

08/2022

Cílem je ochrana řidičů nákladních vozidel na území Libye.

https://www.libyaobserver.ly/inbrief/li ... -countries
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

Po bouři Daniel (která zasáhla mj. i Řecko a přerušila pozemní spojení mezi Aténami a Soluní: viewtopic.php?p=280354#p280354 ) je zde několik tisíc mrtvých a další tisíce se pohřešují. (odhady jsou až na 10 tisících)

https://edition.cnn.com/2023/09/11/afri ... index.html

K mnoha obětem došlo ve městě Bayda (také známé jako Al-Bayda nebo Elbeida), hlavním městě okresu Jabal al Akhdar, a ve městech Susa (také Soussa nebo Sousse) a Shahhat. Silný déšť také zaplavil několik čtvrtí v hlavním městě Tripolisu.

Podle Národního meteorologického střediska v Libyi bylo za 24 hodin do 10. září zaznamenáno v Baydě ohromujících 414,1 mm srážek, zatímco v Marawahu v okrese Jabal al Akhdar spadlo 240 mm a spadlo 170 mm. v Al Abraq v okrese Derna.

Podle údajů Světové meteorologické organizace (WMO) město Derna zaznamenalo 73 mm srážek za 24 hodin do 11. září.

Průměrné úhrny srážek za září v Benghází, největším městě ve východní oblasti, jsou podle WMO pouhých 3,3 mm.

Záplavy v Tripolisu:
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Libye

Příspěvek od Diaľničiar »

Pokračování výše uvedené katastrofy. Nejhůře je na tom město Derna. Tam se již potvrdilo 5300 obětí. Důvodem je přetržení nádrží, o které se 20 let nikdo nestaral. Počet mrtvých v rámci státu po této nepřízni počasí přesáhl 11 tisíc a odhady již jdou až ke 20 tisícům. Vyjma špatné infrastruktury je na vině i velmi slabá informovanost obyvatelstva a selhání varovních systémů. Ale nejhůře je na tom právě Derna.

Ohromující jsou i materiální škody. Budovy, často i vyšší s 5-6 patrama jsou jednoduše pryč. Pryč jsou celé čtvrtě s RD. Pryč jsou úseky s mostama, viaduktama, kde to podemlelo pilíře.

POMOC posílá celý svět.

Obrázek

Obrázek

PŘED:

Obrázek

PO:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“