Alžírsko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktuální stav rozvoje dálniční sítě v Alžírsku :arrow:
Situation_Reseau_Autoroutier_Algerier_-_Mai_2015_-_V_English.png
Situation_Reseau_Autoroutier_Algerier_-_Mai_2015_-_V_English.png (404.34 KiB) Zobrazeno 23835 x
Ve výstavbě je více jak 1.000 km dálnic a jenom dálnic. Rychlostní silnice jsou ještě pomimo. Všechny úseky ve výstavbě budou mít parametry 2x2 až 2x3 jízdní pruhy, vícero z nich bude mít délku přes 100 km.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2019 23:01:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Alžírsko oznámilo, že hodlá budovat i dálniční spojení mezi severem a jihem země, tedy že se nebude stavět "jen" v severním pásu státu. Konkrétně se již domluvilo s čínskou společností CESCEC na realizaci nejtěžších 53 km úseků z celkové délky rozestavěnosti 1.013 km v 5 provincích. Celá komunikace bude mít 2x3 jízdní pruhy. Konkrétně tato čínská část bude mít 2 4,2 km tunely a 40 mostů. Kromě toho žije v oblasti zvláštní druh opice "Barbary macaque" a aby zvířata nijak netrpěla, tak se použije zvláštní (co nejtichší) technika při výstavbě. Celý tah má být uveden do provozu v roce 2025. Alžírsko dále uvádí, že možná prodlouží komunikaci až po státní hranice s Mali a dálnice by měla délku 1.300 km. Jinak spojí hlavní město Alžír s hraničním městem In-Guezzam.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Alžírsko

Příspěvek od Standa »

Tak to jsem zvědav, jestli budou schopni na téhle dálnici garantovat i bezpečnost (jak proti teroristům, tak proti nástrahám pouště). Bylo by to určitě dobré i pro turistiku, v oblasti jsou dost atraktivní národní parky Ahaggar a Tassili, kam se zatím lze dostat v podstatě jen letecky (do měst Tamanrasset nebo Djanet), jde o tento kout. Cesta přes Saharu by mohla být atraktivní, zvláště pokud by se stihlo za den (za světla) ujet 1.300 km mezi Ghardaïou a Tamanrassetem. Hraniční přechod In Guezzam je na silnici do Nigeru (do Mali by asi byla přípojka z Tamanrassetu), jen mi nějak nesedí ty km, protože celá trasa z hlavního města měří 2.300 km. Opice je česky magot (po staru makak magot) a je ke spatření i v pražské ZOO.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

No, tak Alžírsko začíná mít problém s budováním dálnic, protože nějak se nestíhají plnit vládou zadané termíny. Kompetentní ministr vyzval na urychlené dokončení 15 projektů jen na tahu západ - východ, kde se termíny prací plní na 40%. Více zde: http://www.elkhabar.com/press/article/9 ... 5X7lo.dpbs

Faktem je, že centrální plánování toho plánuje několikanásobně a další proces (tendrování a další příprava pak zdržuje reální zahájení výstavby) a výstavba je zbržďována nedostatekm stavebních materiálů v potřebném rozsahu, protože Alžírsko investuje obrovské částky nejen do dálnic, ale i do bydlení.

V každém případě cca. 35 km úsek dálnice západ - východ mezi Constantine a Aïn Bouziane má být odevzdán do provozu 20.11. Zdroj: http://www.letempsdz.com/index.php/132- ... A9cembre-2 (francouzsky)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

A je to tady, dne 29.11. se odevzdal do provozu souvislý úsek dlouhý 36 km mezi Constantine a Aïn Bouziane. Jedná se přitom o 13 km úsek, ale s celkovým napojením a průchodností se jedná až o 36 km, ruší se i dočasné napájení. Důvodem omeškaní dostavby bylo zhroucení tunelu na tom 13 km úseku. Mapa: https://www.google.com/maps/@36.5964207 ... a=!3m1!1e3 .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:13:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Realizace výstavby dálnice sever - jih, jak je vidět terén i když je hornatý, tak výstavba jede naplno :arrow:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=803
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda letošním rokem značně omezila dotační program pro mladé, takže zahraniční (především pak čínské) společnosti realizující dálniční síť se nemohou již vymlouvat na to, že nechodí načas do práce a nestíhají se termíny. Celková nezaměstnanost v zemi je kolem 11%, mladí lidé jsou v rozmezí 20-30%. Vládní program motivoval mladších k práci, a proto, že země je řízená i nadále de facto vojenskou vládou, téměř vše se musí dovážet, ale jinak se jedná o bohatou zemi bez dluhu s minimální chudobou, tak největší výdaje kromě armády směrují právě na veřejné investice a to zdaleka nejsou jen dálnice, ale třeba i bydlení. Jenomže koupa bytu si žádá více peněz a ty už mladí nemají. Problém spadá více do sociologického popisu, tomu se věnovat nebudu.

Chci se ale věnovat upgradu institucionálního správce dálnic (v příspěvku na 1. stránce je to již upraveno). Agentura AGA (Algérienne de gestion des autoroutes) je posílená o nový národní úřad ANA (Agence Nationale des Autoroutes). Aby jste nyní nemuseli hledat onen příspěvek, který zde ve vláknu ale nechávám, tak to přiblížím zde:

ANA (Agence Nationale des Autoroutes) :arrow:

http://www.ana.org.dz/

*stránka se ještě formuje, ale naleznete zde jednotlivé tahy, sekce a délky a objekty atd.

Tento záměr se formoval již v roce 2005, s bližší specifikací v roce 2011 a do platnosti vešel 02/2016
.

:arrow: nahrazeno ADA: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 61#p139061
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.5.2021 18:24:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Informativně: poslední úsek na dálnici A1 ve východní části země bude odevzdán do provozu až v 12/2016. Jedná se o 84 km dlouhý úsek mezi Dréan a hranicí s Tuniskem.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:25:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Progres realizace dálnice Chiffa - El Ménéa (sever - jih), fotogalerie: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=842 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice západ - východ není stále na východě dokončená. Po problémech s dodavatelem problémy s tunelem, kde došlo ke kolapsu. Ostatně není na co moc spěchat, stejně jsou hranice s Tuniskem uzavřené; to je prozatím jen takový sen o volném projíždění jednou z Egyptu do Maroka po hezké pobřežní dálnici. Ale staví se napříč této linii. Zpátky k Alžírsku:

Jedná se o 84 km úsek z Dreán po hranice s Tuniskem (region El Tarf). Po kolapsu na realizaci 2-tubusového tunelu Djebel Ouhach dlouhého 1,9 km kvůli změnám v geologii došlo ke sporům mezi japonským zhotovitelem a vládou. Dobrá zpráva je, že Alžírsko hodlá tzv. restartovat dostavbu tohoto úseku. :P

Historie realizace tohoto úseku sahá až do roku 2006, kdy JAP společnost COJAAL převzala realizaci stovek km (téměř 400) celé dálnice. Na zmíněném tunelu došlo v 01/2014 ke kolapsu, čímž se nedal včas odevzdat do provozu úsek ani navazující obchvat města v délce 13 km. Alžírsko vypovědělo smlouvu s dodavatelem pro porušení dohodnutých termínů, nacož ale japonská společnost reagovala protesty pro špatné geologické posudky. Alžírsko trvalo na svém vzhledem k zadání celého díla a jednotlivé etapy výstavby se vzájemně schvalovali. Nedalo se ale dál stavět, protože COJAAL požadoval v rámci mezinárodní arbitráže až 910 mil. USD, přičemž toto rozhodnutí alžírské soudy a vláda odmítli akceptovat. Situaci musela řešit vzájemně až diplomacie obou zemí, aby se nalezla cesta pro urovnání sporu.

Z hlediska realizace dálniční sítě za posledních 10 let platí, že se zde provalilo mnoho korupčních skandálů, za což je řada lidí ve vězení. Objevují se nedostatky v plánování a při zemětřeseních jsou některé části trasy vybudovány s nižšími normami, což bude způsobovat problémy na mostech, viaduktech a v tunelech a na revizní práce se musejí vynakládat obrovské částky. To je i důvod, proč došlo k omeškání dalších projektů, protože byla snaha o zapojení mnoha institutů, vědců a laboratorií, aby se zlepšilo projektování a výzkumní práce na trasách. Dálniční program umožňoval práci i mladším lidem, protože to je velký problém této bohaté země, že mladí lidé ale nemají kde pracovat. Program selhal pro častou absenci a neustálé stížností asijských společností, že se pak nedají stačit plnit termíny. Alžírsko staví dálnice napříč celým severem, kde žije nejvíce lidí a staví se i směrem na jih, co je technické veledílo, ostatně informace a záběry sem pravidelně vkládám. Dálniční program je impulsem pro růst HDP a zlepšuje dopravu, ale mnoho věci se urychlovalo na co bude doplácet údržba a mnoho lidí zde podlehlo pokušení rychlého zbohatnutí. Vláda nakonec musí čelit neustávající kritice ze všech stran: od zhotovitelů za smlouvy a praxi a od lidí pro zpomalenou realizaci a slabou kvalitu úseků. Alžírsko disponuje i železnicemi v rozsahu asi 4.000 km a stále staví i nové tratě, takže neleží všechna doprava jen na silničním provozu. Ve větších městech se rozvíjí i veřejná doprava třeba ve formě tramvají.

Dálnice západ - východ se ale v podstatě v rámci možností buduje vcelku rychle. Je to (dle různých zdrojů dle přivaděčů)) 1100-1200 km, které se staví jednu dekádu. Celkem 60 společností z Japonska, Německa, Číny, Francie, Portugalska, Itálie a USA. Rozdělila se na několik velkých sekcí, které tvoří téměř celou dálnici: 359 km západní sekce (čínské společnosti China Rail Construction Corporation a China International Trust and Investment Corporation), 169 km střední etapa a 399 km již zmíněná východní etapa. Ta poslední obsahuje 190 mostů, viaduktů a 5 tunelů a za tím COJAAL-em jsou: Kajima Corporation, Nishimatsu Construction Company, Itochu Corporation, Hazama Corporation a Taisei Corporation. Z hlediska techniky se sem přivezlo nesmírné množstvo vysoce výkonních strojů, 80% z podílu obsáhl gigant Caterpillar, 20% pak Komatsu. Francie přes Dessau - Soprin (Autoroutes du Sud de la France, což je koncern VINCI ) zajišťoval na tahu výkon řídících procesů pro výstavbu. Společnost Tecsult (Severní Amerika) pak třeba naprojektoval 100 km úsek. Je to veledílo z hlediska zapojení celého světa, protože Alžírsko takovými kapacitami jednoduše nedisponovalo a co je horší ani nadále nedisponuje; mají ropu a mají k tomu stále stejný přístup. Zaplatí si co chtějí. Realizace z hlediska stavebního byla navržená se základem silnějšího štěrkopísku a cementu, na co se pokládala 14 cm základní asfaltová vrstva a dalších 6-8 cm vozovky z asfaltu a to souvisle na celou plánovanou trasu v délce 1.200 km. (to jsou cca. 2 celé slovenské dálnice D1 v plánech a ještě jednou úsek Bratislava - Žilina). Náklady již zmíněné východní sekce se vyčíslili na 5 mld. USD. Tedy za 1 km 12,5 mil. USD. Ta východní sekce obnášela přesun 110 mil. m3 zeminy a 1,93 mil. m3 betonu během výstavby. Desítka moderních finišérů, 150 válců se pak podílelo na pokládkách vozovky.

Celá dálnice byla součástí 60 mld. USD balíčku pro zemi. Dálnice zhltla velký podíl. Formálně se výstavba odstartovala v roce 2007, přičemž ale teda ten východní úsek ještě v provozu není. Snad již v horizontu nejbližších let bude.

Napříč celým státem se buduje více jak 1.000 km dálnic, cca. 1.000 km rychlostních silnic (tam jednotlivé projekty často v rozsahu 100, 200 a více km; voie express) a mnoho okruhů kolem měst. Staví se mnoho km státních silnic a stát každoročně tisíce km silnic nechává opravovat.

Tempo tohoto boomu nové výstavby a masivních oprav bude trvat min. do roku 2025.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Fotogalerie:

zde z přeplněného jižního okruhu hl. města: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=852
zde z výstavby Béjaïa - Bouira highway: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=855 , http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=858
(od hlavního města směrem na východ další tah)

Ještě dodám, že organizace ANA a AGA (státní správci rozvoje dálnic, nějak jeden nahradil druhého) se nějak spojí do ADA :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (412.85 KiB) Zobrazeno 22064 x
https://www.ada.dz/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.5.2021 18:24:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

jak jsem psal 6.11. o dálnici A1 a problematickém úseku s délkou 84 km, tak nastává další posun ... nejvýchodnější úsek dálnice A1 z Déan na hranice s Tunisem se začne znovu budovat až v roce 2017 s délkou trvání prací 18 měsíců, takže se do provozu dostane nejdříve v 2. půlroku 2018
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:26:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 2.3. se do provozu odevzdal 1. úsek v délce 42 km v rámci Pénétrante de Béjaïa. To je tah, který má 6-pruhů a jde od A1 (dálnice východ - západ) do přístavu města Béjaïa. Úsek jde od Biziou do Adjiba.

několik fotek: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=878
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:26:47, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Alžírsko informovalo, že na spojení trans-afrického tahu Alžír - Lagos se velmi intenzivně pracuje a již letos by se mohlo spojení sformovat. Poslední úseky chybí, ale realizují se ve státě Niger. Toto důležité mnoha tisíc km dlouhé spojení se intenzivně budovalo napříč transsaharským územím v Alžírsku. Co je velmi důležité, že se přes toto spojení zlepší propojenost 4 států na severu Afriky s dalšími na jihu s centrem kolem Nigérie. Alžírsko je zároveň hlavním donorem celého koridoru; prozatím investovalo do realizace již 3 mld. USD. Značná část v samotném Alžírsku se nyní přestavuje do tvaru nové dálnice. O tom jsem tady psal. Alžírsko vůbec je důležitou spojnicí na západ a východ. Kromě dálnic a silnic se již buduje i optická síť. Z tahu Tripoli - Ndjamena nebude dlouho nic, proto se dbá na zlepšení Ndjamena na Dakar a tento tah protíná i tento severo jižní Alžír - Lagos. Západoafrický roh formuje dálniční spojení, sever Afriky ho formuje rovněž a nyní se buduje spojnice těchto tahů. Přes některé státy to jde jen s těží, takže se to musí rozvíjet jinudy, je to smůla pro dané státy, které to obchází, protože se to jen tak nedožene. Afrika prochází obrovskou proměnou tuto dekádu z hlediska výstavby nových silnic, dálnic, železnic, přístavů, telekomunikační základny a energetiky včetně vodohospodářských projektů i s ohledem na budování silnějších bezpečnostních složek v zájmu udržet mír nebo udržet konflikty v izolované formě. Samotné Alžírsko disponovalo v roce 2000 kolem 80 km dálnic, v roce 2012 pak 1.200 km. Síť se zvětšuje neustále a plány jsou na úrovních kolem 5.600 km. Alžírsko je relativně izolované; směrem na východ je nestabilita, směrem na západ sice není, ale není ani prostor pro větší obchody a směrem na jih nezbývalo nic jiné jen pomoct dalším státům, které nemají to štěstí na ropu. Myšlenka tohoto tahu na Lagos je stará 50 let a sformováno je EHS pro OSN.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Fotogalerie z provozu dálničního obchvatu kolem Medea na trase Chiffa - El Menea (Alžír - směr jih) :arrow:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=898
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Port of Oran ... ve výstavbě. Zde fotografie z výstavby: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 21&page=20
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Oued Ouchayeh Viaduct :arrow:

*dlouhý 1 km

aktuální stav rozestavěnosti: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=183
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2019 23:13:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 9.10. se odevzdal do provozu 10 km dlouhý úsek na dálnici Pénétrante de Béjaïa. Úsek jde z Akbou/Biziou do Ighzer/Ouzellaguen a je v parametrech 6-pruhu.

Zdroj: http://www.depechedekabylie.com/eveneme ... rdhui.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Po roku co jsem psal, že chybí k dispozici poslední východní část dálnice Východ - Západ se tak i ten stává realitou. Čínská společnost a její partneři CITIC-CRCC dokončují poslední východní úsek Dréan - hranice s Tuniskem v délce 84 km. Stalo se tak 16.11.

Tento obrovský dálniční projekt, který je součástí dlouhého budovaného severního trans-afrického tahu nebyl dokončený včas pro několik technických nedostatků, pro které se dokonce několik úseků muselo zcela přebudovat. :idea: Navzdory všem překážkám se povedlo vládě dosáhnout náprav a nebylo to jen o tom, že stát je bohatý na ropu.

Trans-africký tah, kterého je tento součástí: jedná se o Trans-Africa Highway 1 v délce 8.636 km, který spojí Dakar a Káhiru, tedy Senegal, Maroko, Alžírsko, Tunisko, Libyi a Egypt. Bohužel jde stále o hodně velké sci-fi, protože v západní části je velkým problémem území Západní Sahary, kde se dodnes ani nic nestaví a zase podél linii severního pobřeží jsou problémem napjaté vztahy některých sousedů a celková bezpečností situace třeba v Libyi. Třeba hranice Alžírska s Marokem josu uzavřené. Celý tento trans-africký tah je tak charakterizovaný i jako nezpevněné silnice, silnice I. třídy, dálnice. Někde se aktivně staví, ale z politických důvodů je výstavba v omeškání.

Pro Alžírsko je to ale důležité, že se povedlo po nekonečném oddalování dokončit jeden z hlavních páteřních dálničních tahů v zemi. :ok:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Alžírsko

Příspěvek od Standa »

To je skvělé, doufám, že Tunisané budou schopni v dohledné době navázat úsekem od hranice k Béji (nebo kde teď vlastně ta jejich tuším A3 končí...).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak jsem psal během let o organizacích spravujících dálniční rozvoj ANA a AGA a jak má vzniknout ADA, tak se již stalo

Algerienne des Autoroutes (ADA) :arrow:

http://www.ada.dz/

8 km úsek silnice mezi Oued Smar a 2. okruhem Alžíru je v provozu od 07/2018

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1026

Stejně tak i dalších 10 km. Atd. V zemi se masivně investuje do výstavby celé silniční infrastruktury. Napsané plány se de facto realizují, i když část s omeškáním. Stejně tak platí ta čísla.

Na tom fóru SSC jsou k dohledání rozsáhlé série z výstavby všeho v rámci silnic. Ve stávající 5-letke 2014-2019 byl plán do silniční sítě vložit skoro 55 mld. USD, takže je na co koukat v rámci této výstavby. Přitom rozvoj silnic a dálnic je naplánovaný v maximální prioritě do roku 2025 (2005 - 2025 proměna silnic a cestování v celém státě). Ostatně to generuje miliony pracovních míst.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl dokončený 14 km úsek trans-saharské dálnice Chiffa - El Ménea a to Sidi-Madani - Haouch Messaoudi s přechodem přes NP Chrea. Fotogalerie: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1101

a ještě,
Diaľničiar píše:Oued Ouchayeh Viaduct :arrow:

*dlouhý 1 km

http://www.resizup.com/images/2015/10/14/0.jpg

aktuální stav rozestavěnosti: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=183
stav výstavby: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1102
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.5.2021 18:23:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V Alžírsku silní protesty obyvatelstva proti opětovné kandidatuře prezidenta. Kromě toho se začíná objevovat nezpokejnost s celkovým stavem vládnoucí elity. Země je bez reforem odkázaná na hlavní příjem z prodeje ropy. Je tady vysoká nezaměstnanost mladých, která je 1x ročně na pár měsíců řešená masivním vytvořením pracovních míst za nějakým účelem, ale poté se program ukončuje. Prodlužuje to beznaděj populace, která tento trik již odhalila, že to vlastně k ničemu nevede. Navíc jsou to vysoce dotovaná pracovní místa a hlavní část peněz mizí u osob napojených na vládu. Alžířáné se představují další vývoj dle Tuniska, kde se povedlo provést politické reformy bez větší vlny násilí. Zda k tomu ale přistoupí i stávající vládní elita je nejisté.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Mezičasem prezident země po nátlaku armády odstoupil z vedení, ale to je jen začátek politických změn, které žádá obyvatelstvo. Život ale pokračuje.

Před týdnem se do provozu dostal 15 km úsek tahu Mostaganem - Relizane (60 km).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.11.2019 23:14:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

stav z výstavby úseku dálnice Tizi-Ouzou - Bouira:

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1541905



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“