Právě je 18.1.2021 7:40:54




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Alžírsko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Dne 4.7. se odevzdal do provozu 12,5 km úsek na tahu Autoroute Nord-Sud. Je v parametrech 6-pruhu a jde od Sidi El Madani po El Hamdania. Prochází těžkým terénem, takže je zde třeba asi 5 km dlouhý tunel a vícero dlouhých viaduktů ponad hluboké kaňony.

Zdroj: https://motorsactu.com/autoroute-nord-s ... -hamdania/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


Naposledy upravil Diaľničiar dne 17.10.2020 15:30:43, celkově upraveno 4

odstranění neplatného odkazu



7.7.2019 9:54:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Do provozu se dostal dualizovaný tah Bouira - Sour El Ghouzlane. Jde i o novou výstavbu, trasa se zkrátila na 21 km. Práce se realizují od 2012.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


Naposledy upravil Diaľničiar dne 17.10.2020 15:31:06, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



1.11.2019 21:06:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Alžírsko má v provozu cca. 2.300 km dálnic, převážně v parametrech 2x3. Celá síť bude zpoplatněná, postupně se budují mýtní systémy a plné zpoplatnění bude od roku 2021. Všechny dálnice jsou uvedené v tématu s tím, že se stále některé staví a vůbec přitom nejde o snadný terén. Kromě toho je tady i cca. 660 km rychlostních silnic a další stovky km se staví. Kromě jednotlivých tahů na západ, východ od hlavního města, na jih a pak "záložní" tah od západu na východ a k tomu budované spojnice mezi nimi a na jednotlivé pobřežní města se ještě staví jednotlivé okruhy kolem měst, nejvíce pak v rámci hlavního města.

Alžírsko již překonalo 40 mil. rozsah populace, momentálně se blíží někde ke 42 mil. Dominantní pozici má metropole hlavního města, kde reálně žije kolem 5 mil. obyvatel. Nedávný tlak veřejnosti došel k obměně politické elity. A k zahájení reforem. Do historie státu ale zacházet nejdu. Stát má snížené příjmy z prodeje ropy a plynu, takže zaváděl a zavádí nová opatření: daně, poplatky, cla. Celková struktura hospodářství není dobrá, takže obyvatelstvo se z pochopitelných důvodů začalo bouřit. Jde i o fakt, že státní úřady podléhají zjevně korupčním tlakům a ani to, do čeho stát investuje, tak ani to se nestaví v akceptovatelných parametrech, na co se ale dojde vždycky až později.

Stavebnictví tady uspokojuje dvě oblasti: výstavbu bydlení a silniční infrastrukturu. V posledních letech se značně investovalo do cementáren. Ty budou v roce 2022 produkovat nadbytek 11 mil. t cementu. Z toho se již dnes ví, že 4 mil. budou směrovat jen do nové výstavby silnic a 2 mil. t se bude exportovat. Ve stávající době je tady 18 cementáren a další 4 jsou ve výstavbě. V roce 2018 byla produkční kapacita sektoru na 32 mil. t, v roce 2019 to bude 34 mil. t a v roce 2020 to bude již 40,5 mil.t/rok.

V rámci reorganizace dálničních firem (po pročtení vlákna 3 změny dálničních firem i několikrát min. veřejných prací) je výsledkem to, že ve vězení jsou i ministři veřejných prací, i ředitelé dálničních firem. Za braní úplatků atd. Tento proces reorganizace není u konce. Jen dálnice východ - západ stála 20 mld. USD. Její realizace byla financována i úvěry od EIB, WB nebo z Kuvajtských fondů a prostŕídalo se tady nejen několik místních firem, ale i čínské nebo japonské za vždy zvláštních okolností. Dalších mnoho firem mělo úseky budovat, ale nerealizovalo se to tak. A to je dálnice, která stojí, ale jsou tady další, které se staví. Ani samotné tempo není ohurující na to jaké jsou vždy plány. Dohled kompetentních orgánů, které mají dbát na to, aby se státními prostředky co nejlépe hospodařilo je velmi slabý. Vzhledem k ovládání místních médii a celého režimu je de facto téměř nemožné věrit tomu, že to tak nemá být. Až poslední rok se o tom více mluví. Až poslední rok jsou v ulicích lidé.

Problémem je nezaměstnanost mladých, která atakuje 30%. Ještě začátkem dekády to bylo moc, ale bylo to 20% a vláda financovala různé podpůrne programy, že se tito lidé alespoň na nějaký čas zaměstnat dokázali. Celková nezaměstnanost se nezměnila, ta se nadále pohybuje na úrovni cca. 11%. HDP se propadlo o 1/3 za poslední roky (cena ropy) a Alžírsko, které mělo vládní dluh pod 10% ho má dnes kolem 40% HDP.

Chiffa - El Menea highway
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1146
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1147


jak si počíná vláda v zemi:

    Radikální nařízení pro automobilový průmysl v Alžírsku

    16. 6. 2019

    motiv článku - Radikální nařízení pro automobilový průmysl v AlžírskuAutomobilový průmysl v Alžírsku stihlo další radikální opatření, které patrně mění pravidla dovozu a místní produkce vozů, jež byla nastavena v roce 2017 dekretem č. 17-344 z 28. listopadu 2017, který zakázal dovoz vozů do země a vyhlásil soubor organizačně-technických požadavků (cahier de charges), které upravují podmínky výroby vozů resp. montáže CKD a SKD dílů v Alžírsku s ohledem na integraci automobilového průmyslu, export a zaměstnanost.

    Tak jako zmiňovaný dekret v roce 2017 radikálně zvrátil obchodní podmínky dovozu automobilů, který byl do té doby ošetřen licencemi na dovoz vozů, tak opatření z 20. května 2019 znovu radikálně mění, respektive omezuje dovoz a montáž CKD a SKD dílů 4 světových výrobců, jež mají v Alžírsku své montovny. „Urgentní opatření“ alžírské vlády by mohlo mít za následek uzavření některých montoven, rovněž lze očekávat snížení produkce čtyř hlavních automobilových montoven, což povede k propouštění jejich personálu zřejmě v druhé polovině roku 2019.

    V celkovém součtu má zastropování dovozu CKD a SKD komponent vést ke snížení produkce vozů na pouhých 150 000 smontovaných vozů za rok 2019 oproti 200 000 smontovaných vozů za rok 2018. Taková čísla absolutně neodpovídají požadavkům trhu, který si ročně žádá kolem 200 až 300 000 vozů. Lze tedy zároveň očekávat, že výrobci s cílem alespoň částečně zachovat zisk z marže potlačí ceny vozů významně výše, což logicky citelně zatíží místní spotřebitele, kteří již nyní za automobily smontované v Alžírsku platí v průměru o 2000 euro více, než by za stejný model zaplatili v Evropě.

    Důvodem pro zastropování dovozu CKD a SKD komponent je snaha snížit deficit platební bilance a ochrana devizových rezerv. Nové opatření nazvané Dossier de Montage Automobile lze rozdělit na dvě roviny.

    1) Zastropování dovozu CKD/SKD komponent do výše 2 mld. USD pro 4 místní výrobce osobních aut, tj. Renault, Volkswagen, Hyundai, Kia. Pro jednotlivé výrobce jsou nastavena tato omezení: Renault (600 mil. USD), Sovac (600 mil. USD), Hyundai (360 mil. USD), Kia (380 mil. USD).
    2) Omezení montáže jednotlivých modelů od místních výrobců – od nyní již budou moci montovat pouze tyto: Renault (Symbol, Clio, Sandero), Sovac-Volkswagen (Caddy, Golf, Octavia, Ibiza), Kia (Ria, Cerato, Picanto), Hyundai (Tucson, Santafe, Accent RB, Sonata, I20 a Creta)
    Nové nařízení je jedním z prvních výrazných opatření nově jmenované alžírské ministryně průmyslu a dolů Djamily Tamazirtové. Nařízení bylo podepsáno 20. května 2019.

    V poslední době analytici čím dál častěji zmiňovali nevýhodnost montáže automobilů v regionu oproti původním dovozům celých vozů. V roce 2017 bylo do Alžírska dovezeno 90 000 kusů komponent k montáži v hodnotě 1,8 mld. USD. Pro srovnání s rokem 2016 stál dovoz 93 000 kusů kompletních vozů méně než 1 mld. USD!

    V celkovém součtu pak alžírský stát tratí dokonce dvakrát, a to na příjmech z cel, kdy jsou montážním závodům udělovány výjimky, jež dovoz komponent osvobozují od cla, zatímco dovoz kompletních vozů je cly významně zatížen. Jen na clech alžírský stát tratil přibližně 80 mld. DZD (cca 60 mil. EUR). V případě aktuálně platného opatření supercel „safeguard“ (DAPS) zavedených v polovině roku 2018 je dovoz speciálních vozů a autobusů dokonce zakázán kompletně, čímž se opět alžírská vláda připravuje o významné státní příjmy.

    Z dlouhodobého hlediska však mělo jít o výhodnou investici do rozvoje národní ekonomiky a sociální politiky za pomocí zahraničních investic, jichž se Alžírsku doposud příliš nedostávalo. Dle dokumentů alžírského Ministerstva průmyslu a dolů, jakož i veřejných prohlášení jeho zástupců na příklad na četných veletrzích zaměřených na automobilový průmysl alžírská vláda doposud naopak cílila na zvyšování produkce vozů, na prohlubování integrace automobilového průmyslu v Alžírsku a pro rok 2023 si dokonce stanovila cíl smontovat až 530 000 vozů, z nichž 480 000 měly být osobní automobily. Alžírská vláda se zřejmě pod tlakem ztenčujících se zásob zahraničních devíz uchýlila k náhlé změně strategie, o jejichž důsledcích lze nyní jen spekulovat.

    Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Alžíru (Alžírsko). Autorka: Alena Štojdlová, vedoucí obchodně-ekonomického úseku.

    Zdroj: http://www.businessinfo.cz

Aktualizoval jsem základní odkazy nebo je odstranil dle nefunkčnosti.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


Naposledy upravil Diaľničiar dne 17.10.2020 15:31:23, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



22.11.2019 23:55:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
stav z výstavby Bouira - Tizi-Ouzou highway (48 km)
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1151

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


3.2.2020 22:46:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
staví se mj. i 26 km dlouhé napojení přístavu města Oran (asi 1 mil. přístavní město) na dálnici východ - západ:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


16.2.2020 17:12:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a opravil aneb odstranil neplatné odkazy. Nyní ještě doplním několik informací.

Alžírsko prochází politickou změnou a z toho plynou reformy ve všech oblastech života. Ale taky jsou zde nepokoje, demonstrace atp. Je nutno si uvědomit potenciál, který tato země má. Prodej ropy a její zásoby jsou takové, že ještě dlouho budou postačovat k jakémukoliv rozvoji. Jiná věc je, že poslední roky se tady plýtvá a nebudu to obcházet, korupce přesáhla všechny meze. Vládne v podstatě armáda a ona vládla i předtím. I proto jen tak mimochodem až 1/4 výdajů směruje do armády. Když se propadla cena ropy, tak mnoho projektů v infrastruktuře i nákupy zbraní jsou nižší, ale stále to postačovalo ke všemu potřebnému. Vláda dlouho sázela na to, že stačí budovat bydlení, silnice, železnice, metro pro hlavní město a lidi ani nemusejí chodit do práce, ono se to nějak ustojí, hlavně ať dá národ elitě klid a elita bude vládnout. Tohle se ale hlavně mladší generaci přestávalo líbit a v dané krizi s cenama ropy když musela vláda snížit rozsáhlé subvence mnoha komodit, tak tento styl začal hodně překážet. Nemluvě o tom, že existují sociální sítě a internet a existuje poznání o tom jak to je jinde atd.

Bez práce je kolem 12% obyvatelstva, z toho mladí lidé jsou bez práce v úrovni kolem 26%, což je oproti stavu před pár lety pomalu 1,5x tolik. Vládní dluh byl do roku 2014 v úrovni kolem 8% HDP, dnes atakuje hranici 50% HDP. Ona sice cena ropy padla, ale elita věřila, že to bude krátkodobý jev a hodně výdajů pokračovalo akorát tedy na dluh. Pokud si ale kdo namýšlí, že armáda má zásadně nižší rozpočet, tak je na omylu. Armáda měla v roce 2010 k dispozici 6 mld. USD, v roce 2015 až 10,6 mld. USD a nyní to je 9,5 mld. USD, což odpovídá asi 6% HDP. Alžírsko si tak doslova a do písmene může dovolit udržovat napjaté vztahy se sousedama, odstrašit kohokoliv v regionu a zachovat si svůj klid. Ovšem vůbec neklesá segment stavebnictví, naopak, ten roste i nadále. V roce 2010 se prostavělo kolem 1200 mld. DZD, v roce 2019 již 2400 mld. DZD.

Nejvíce obyvatel žije v Alžíru a okolí, již se to číslo pohybuje kolem 7,5 mil. lidí. To je slabých 20% státu. Na druhou stranu, v pásu u pobřeží celkově žije nejvíce obyvatel. Tam se nachází i úrodní půda, protože naopak až 4/5 území státu zabírá poušť. I přes území pouště se ale staví dálnice. Tolik stručně souhrn.

Mapa hlavních silnic:
Příloha:
2023.JPG
2023.JPG [ 160.74 KiB | Zobrazeno 1255 krát ]

Celkem je tady silniční síť o rozsahu asi 130 000 km. Z toho je podíl zpevněných na úrovni asi 96 000 km. Alžírsko v letech 2006 - 2016 postavilo 15 000 km silnic a zpevnilo 25 000 km. To jsou holá fakta.

Za zcela největší projekt se dá označit slavná dálnice podél pobřeží Východ - Západ. Projekt obnášel mnoho úseků v celkové délce 1216 km a náklady se původně v roce 2009 definují na úrovni 11 mld. USD. Výstavba se téměř o 100% prodražila. Nemluvě o tom, že z původného deadlinu v roce 2013 se stal rok 2017. Vícero úseků bylo postavěno nekvalitně, muselo se to opravovat a část se dokonce propadla aneb došlo k sesuvům ale i po zemětřesení, kde se ale zase vynořila otázka jiné kvality proti projektům. Ale stojí. Dálniční 6-pruh.

O něco jižněji se staví Dálnice Náhorní Plošiny, stejná linie. Tyto dvě budou spojené vícero rychlostními silnicemi. Kolem měst včetně Alžíru vznikají další a další okruhy a obchvaty. No a od severu na jih se staví dálnice S-J. Takže když tady před dekádou bylo v provozu jen pár km v rámci největších měst, tak by nikdo neřekl co tady bude za dalších 10 let.

Silniční infrastruktura je docela důležitá. Tím, že jsou tady ty zdroje, tak hodně lidí vlastní vozidlo. A po silnicích se přepravuje až 85% tovaru a lidí. V Alžírsku je docela dohled nad silničním provozem, dbá se na technický stav vozidel a legislativní řád pamatuje na vinníky nehod. I proto je tady dlouhodobý průměr 1000 mrtvých a kolem 10 tis zraněných. Bezpečnost silničního provozu je i z hlediska kriminality velmi dobrá, protože je tady početná stálá služba ve formě hlídek, leteckého dohledu nad provozem a check- pointy, čímž je zajištěn přehled kdo se kam přesouvá a lze to pak dohledat i zpětně.

Alžírsko obnovovalo i železniční tratě a vystavělo nové a realizuje VRT taky od západu po východ, 1300 km za 87 mld. USD, ale v ceně jsou i napojení na města podél tratě. Cíl je jednoznačný: snížit přetížení silnic ve městech a kolem nich. Taky si to mohou dovolit postupně platit a oni tady ty peníze do železnic pumpují, takže ten stav železniční dopravy je tady ve velmi dobrém stavu na rozdíl od mnoha států Afriky, kde železnice často není nebo byla a nevyužívá se aneb je, ale v provozu třeba jen 1/3 a i to pro nákladní dopravu, tak proti tomu je tady absolutní luxus.

Alžírsko mělo začátkem dekády kolem 190 mld. USD devizových rezerv, v roce 2019 již o 100 mld. USD méně. Takže to je jednoduše další zdroj, ze kterého se vykrývá spotřeba a provádějí státní investice. Podnikání je tady složité a nástroje PPP se tady nevyužívají, ale ohromující infrastrukturní projekty pokračují navzdory všemu.

Kam se posune stát po 20 letech dosavadní vlády se uvidí následující roky.


Novinky v silniční síti, alespoň něco:

FB stránka úřadu dálnic :arrow:

https://www.facebook.com/agapage.dz/

V létě proběhla inaugurace 60 km tahu Mostaganem - Relizane :arrow:
Příloha:
5289.jpg
5289.jpg [ 104.09 KiB | Zobrazeno 1255 krát ]

Příloha:
5290.jpg
5290.jpg [ 101.44 KiB | Zobrazeno 1255 krát ]

Příloha:
5291.JPG
5291.JPG [ 92.71 KiB | Zobrazeno 1255 krát ]


V létě proběhla taky inaugurace 1 km dlouhého viaduktu Oued Ouchayah ve městě Alžír :arrow:

*tady je o něm zmínka ve spodní části příspěvku: viewtopic.php?p=182561#p182561
Příloha:
5292.JPG
5292.JPG [ 124.08 KiB | Zobrazeno 1255 krát ]

z jízdy po něm:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


17.10.2020 16:52:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Dne 28.10. se do provozu odevzdal poslední 7 km úsek v rámci dálničního tahu Autoroute Nord-Sud (North South Motorway). Úsek je mezi El Hamdania a Médéa. Tím se dokončil projekt 125 km dlouhé dálnice přes Tell Atlas od Chiffa do Boughezoul. Je to 1. dálnice v zemi, která je prodložením do vnitrozemí od pobřežních území, která je v provozu.

Poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=36. ... 133/2.7696

Zdroj: https://www.algerie360.com/20201028-ouv ... -nord-sud/


Tady je k tomu ještě jeden článek: The 4,500km Lagos – Algiers road takes a step closer to reality: https://www.theafricareport.com/30615/t ... o-reality/ .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


1.11.2020 14:47:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14730
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Alžírsko
Dne 30.11. se do provozu odevzdala stavba Pénétrante de Béjaïa. Úsek má 10 km a je nedaleko města Amizour. Tato stavba spojuje dálnici Z-V s přístavem v Béjaïa.

Zdroj: https://www.tsa-algerie.com/un-nouveau- ... e-gouttes/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
takhle to začalo


3.12.2020 18:29:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz